آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از سایت ها در نتایج جستجوی گوگل بالاتر از بقیه نمایش داده می شوند؟ به عنوان کسی که سال هاست در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند فقط می توانم یک جواب برای این سوال داشته باشم و آن هم سئو است.
هر زمان که شما در موتور های جستجو یک کلمه یا سوال و عبارتی رو جستجو کنید فهرستی از وب سایت های مرتبط با موضوع شما نمایش داده می شود. بیشتر این موتور های جستجوگر مثل Directory ها اطلاعات طبقه بندی شده دارند. موتور جستجو با دقت وب سایت ها را زیر نظر می گیرد و با خواندن متن های اصلی یک ایده درباره موضوع اصلی سایت به دست می آورد و اونها را در یک دیتابیس بزرگ فهرست بندی می کند.
در این مقاله قصد دارم تا به زبان ساده توضیح دهم که سئو چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه می توانید وب سایت خودتون را بهبود دهید.
این روز ها تعداد سایت های اینترنتی بسیار بیشتر از قبل شده است. اغلب کسب و کارهایی که به صورت سنتی کار می کنند، سعی نموده اند در بستر اینترنت نیز فعالیت نمایند. همچنین مشاغل مختلفی در قالب کسب و کار آنلاین به وجود آمده اند. در این شرایط بازار رقابت داغ شده است و هر کسی برای بدست آوردن مشتری بیشتر می کوشد. برای آنکه در فضای مجازی کاربر بیشتری جذب شود سایت مورد نظر باید توسط کاربران شناخته شده باشد یا آنکه در نتایج جست و جو در صفحه اول قرار بگیرد .
سئو در اصل، شامل تنظیم محتوای آنلاین شما برای جذابیت برای موتورهای جستجو است، به ویژه گوگل، که تقریباً 90٪ از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد. درک الگوریتم های پیچیده گوگل برای سئوی موثر بسیار مهم است. دیدن سئو فقط به عنوان یک علم یک دیدگاه نزدیکبینانه است. از مشاهدات من در کار با مشتریان، این نظر رایج (اما نادرست) سئو است. در صورتی که سئو تلفیقی از علم و هنر است.
با شلوغی وب سایت ها در سیستم گوگل، تاکید روزافزونی بر طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو می شود. در دنیای وب سایت، لازم است که وب سایت خود را کاربردی و جذاب طراحی کرده و اطمینان داشته باشید که به راحتی توسط کاربران پیدا می شود. اینجاست که ابزارهای اصلی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و طراحی وب سایت وارد عمل می شوند.
سایت های فروشگاهی از اهمیت ویژه ای برای افزایش نرخ تبدیل برخوردار هستند و سئو سایت فروشگاهی باید به درستی و طبق اصول سئو انجام شود تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.
برخی از روش های سئو امروزه دیگر کاربردی نیستند و با بروز رسانی های جدید گوگل و موتور های جستجو هماهنگی ندارند و در نتیجه نه تنها این روش های قدیمی در رتبه بندی مقالات اثر مثبتی ندارد، بلکه باعث افت رتبه مقالات در نتایج گوگل می شود. مقاله زیر به بررسی مواردی می پردازد که مانع رتبه بندی مقالات در نتایج گوگل می شود و همچنین در ادامه راه حل هایی جایگزین برای بهبود رتبه بندی مقالات و فرآیند های سئو ارائه خواهد گردید.
در سال های اخیر تغییراتی که در الگوریتم های موتورهای جستجو رخ داده است، در میزان موفقیت وب سایت ها بسیار تاثیرگذار بوده است. در الگوریتم های جدید، برخی از تکنیک های سئو گذشته کارایی لازم را ندارند و وب سایت هایی که می خواهند در نتایج موتورهای جستجو دیده شوند، باید بر روی تجربه کاربری و ایجاد محتوای با کیفیت، تمرکز داشته باشند. بنابراین در حال حاضر برای موفقیت سایت نباید تنها به موتورهای جستجو اکتفا کرد، نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار اثبات شده است و فعالیت در این رسانه ها، یک راهکار ایده آل است تا ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت هدایت شود.
دنیای تجارت در دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. یکی از بزرگترین تغییرات، تغییر در استراتژی های بازاریابی مورد نیاز کسب و کارهای بزرگ و کوچک بوده است. یکی از دلایل اصلی این تغییر، محبوبیت و استفاده از اینترنت است. به طور متوسط بیش از 2 ساعت و گاهی تا 10 ساعت از اینترنت برای طیف گسترده ای از کارها و فعالیت ها استفاده می کند.
با توجه به فیلترینگ اینستاگرام و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی، انواع دیجیتال مارکتینگ در ایران که پربازده می باشند، شامل موارد زیر است:
شرکت دیجیتال مارکتینگ در انجام این فرآیندها به بهترین شکل به شما کمک می کند تا بتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و به اهداف خود نزدیک تر شوید.
تبلیغات به معنای هرگونه پیام است که به منظور جذب مشتریان و فروش کالا یا خدمات، ارائه می شود. هدف اصلی تبلیغات، جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کالا ها یا خدمات است. تبلیغات با استفاده از انواع مختلف رسانه ها و ابزار تبلیغاتی، به کسب و کارها کمک میکند تا به گروه هدف خود دسترسی پیدا کنند، شناخت محصول یا خدماتشان را افزایش دهند و بهترین استراتژی تبلیغاتی خود را پیاده کنند.
از دیدگاه اقتصادی، تبلیغات به عنوان یکی از عواملی که باعث افزایش تقاضا در بازار می شود، شناخته می شود. تبلیغات موجب افزایش آگاهی مشتریان از محصولات و خدمات موجود در بازار می شود و باعث می شود تقاضا برای آن ها بیشتر شود. به علاوه، تبلیغات باعث افزایش رقابت در بازار می شود و کسب و کارها را وادار می کند تا برای بهتر شدن کیفیت محصولات و خدمات خود تلاش کنند.
اگر تازه با ChatGPT آشنا شدهاید و نمیدانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید! این راهنما به شما کمک میکند که بهراحتی از این ابزار استفاده کنید و کاربردهای مفیدی برای آن پیدا کنید.
اینستاگرام، پلتفرم رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو که در سال 2010 راه اندازی شد، محبوبیت زیادی برای بازاریابی برند پیدا کرده است. بازاریابی محتوا در اینستاگرام به ویژه با ارائه خدمات اینستاگرام در زمینه بررسی روند بازخورد پست ها. اکنون بیش از 17 میلیون کسب و کار هر ماه در اینستاگرام تبلیغ می کنند. اگر قصد پیوستن به آن ها را دارید، باید فاکتور های زیادی در در نظر داشته باشید.
سئو، واژه ای آشنا برای تمامی کسب و کار های آنلاین است. SEO: Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو است. سئو شامل ترفند ها و روش هایی می باشد که باعث می شود صفحات یک وب سایت برای موتور های جستجو به ویژه گوگل Google بهینه سازی شوند. هر چه یک سایت بهینه تر باشد رتبه بهتری به دست خواهد آورد.
با رشد مداوم بازاریابی دیجیتال، جای تعجب نیست که کسب و کارهای بیشتری بخواهند با شرکت های بازاریابی اینترنتی قابل اعتماد، مانند دارکوب همکاری داشته باشند. سوال این است که چقدر باید برای بازاریابی دیجیتال هزینه کنید؟
این پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد که منحصر به کسب و کار شما است، مانند بودجه و اهداف بازاریابی شما.
امروزه با افزایش استفاده از اینترنت و به طبع آن طراحی سایت های مختلف برای کسب و کار های بزرگ و کوچک، دیده شدن وب سایتتان بیش از پیش حائز اهمیت است.
اغلب کاربران با جستجو و تایپ کلمات مورد نظرشان، نتایجی را مشاهده می کنند که موتورهای جستجو برای آنها فراهم کرده است. این نتایج از بررسی سایت های بی شماری توسط موتورهای جستجو نشأت گرفته اند.
اگر سایت شما کامل و غنی از محتوا باشد ولی نتواند نظر موتورهای جستجو را جلب کند، ممکن است هیچ وقت در نتایج آنها نمایش داده نشوید که نتیجه آن عدم دسترسی کاربر به محتوای سایت شما خواهد بود.
از این رو موضوعی به نام بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو مطرح شده است که آن را به اختصار سئو می نامند.
گوگل از اواخر سال ۱۳۹۳ برای رتبه بندی نتایج جستجو از یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری به اسم مغز رتبه بندی کننده داره کمک میگیرد. مغز رتبه بندی کننده برای محاسبه اطلاعات مرتبط با رتبه های جستجو از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هوش مصنوعی از ماشین یادگیری. ماشین یادگیری به فرایندی میگن که در اون یک کامپیوتر به جای اینکه آموزش ببینه، برنامه ریزی بشه یا به دست بشر کنترل بشه، خودشو آموزش میده. بنابراین تو قضیه مغز رتبه بندی کننده گوگل، هوش مصنوعی و ماشین یادگیری همه یک چیزند.
نمی توانید وب سایت خود را در صفحات گوگل پیدا کنید؟ اگر اینطور است بدانید که اصلا تنها نیستید چرا که میلیون ها وب سایت دیگر هم وجود دارد که مدتهاست به دنبال پیدا کردن یک جایگاه مناسب در نتایج اول یا لااقل چند صفحه ابتدایی صفحات این موتور جستجو می گردند.
اگر تعداد کاربران بازدید کننده از وب سایت شما کم است احتمالا فکر می کنید که این آمار پایین تنها عامل شکست و نرسیدن سایت شما به صفحات اول گوگل است. شاید از تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو آگاهی ندارید؛ ولی این واقعیت را باید بدانید که اگرچه مجموع بازدیدهایی که از وب سایت شما به عمل می آید، تاثیر شگفت انگیزی در رتبه وب سایت شما ندارد، اما بازدیدهایی که تمامی فاکتورهای کیفیتی گوگل را دارا هستند، از دید این موتور جستجو پنهان نمانده و به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجوی کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند کمک شایانی خواهد کرد.
تبلیغات نوعی ارتباط است که بر رفتار کاربر هدفمند تاثیر می گذارد. تبلیغات با تکنیک های متقاعد کننده در تلاش است که اطلاع رسانی را در سطح وسیع انجام و بر روی رفتار مصرف کنندگان یا خریداران تاثیر مثبت بگذارد. تبلیغات در انواع مختلف آنلاین و آفلاین انجام می شود که در هر یک از حوزه ها تنوع بسیاری را شاهد خواهید بود. هدف از تبلیغات دسترسی به مخاطب هدف و ترغیب آنها به انجام کار دلخواه است که این اقدام می تواند خرید محصول یا ثبت نام در یک کلاس یا موارد دیگر باشد.
برای اینکه تبلیغات موثر واقع شوند باید خلاقانه، متقاعد کننده و مرتبط باشند. در سال های اخیر هوش مصنوعی در حوزه تبلیغات نیز ورود پیدا کرده است و کار را برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، آسان تر کرده است. در ادامه مزیت تبلیغات با هوش مصنوعی و همینطورساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی را بیشتر توضیح خواهیم داد.
با توجه به تکنولوژی که به سرعت در حال پیشرفت است، هوش مصنوعی را می توان در همه جا مشاهده کرد. هوش مصنوعی طیف گسترده ای از فناوری ها از جمله یادگیری ماشینی، رباتیک و پردازش زبان طبیعی را در بر می گیرد. هر یک از این فناوری ها به سیستم هوش مصنوعی کمک می کنند تا وظایف پیچیده را با دقت بالایی انجام دهند. هوش مصنوعی ماشین ها را قادر می سازد تا داده ها را دریافت و وظایف را به طور موثر انجام دهند. در زمینه امور مالی، بهداشتی، بازاریابی، تولید محتوا، حمل و نقل، آموزش و سایر حوزه ها هوش مصنوعی بسیار کاربردی است.
اما نکته مهم برای استفاده درست از هوش مصنوعی و دریافت یک خروجی قابل قبول، پرامپت نویسی است. پرامپت نویسی به درخواست کاربر از هوش مصنوعی اشاره می کند و پله اول برای ارتباط با هوش مصنوعی است. اگر پرامپت نویسی را اصولی و دقیق انجام دهید، قطعاً خروجی کار مرتبط تر خواهد بود. ابزارهای هوش مصنوعی که در انواع مختلفی عرضه شده اند، تنها با پرامپت نویسی دقیق است که می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. در ادامه پرامپت نویسی و اهمیت آن را بیشتر مرور خواهیم کرد.
امروزه بسیاری از کسب و کارها روی به فضای مجازی آورده اند و به خوبی این موضوع را درک کرده اند که شرایط فروشی که در فضای آنلاین می توانند داشته باشند به ندرت در کسب و کارهای حضوری و فیزیکی به دست می آید.
نکته مهمی که وجود دارد این است که راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به تنهایی نمی تواند تحول عظیمی را در کسب و کارها ایجاد کند و بازاریابی دیجیتال به کمک کسب و کارهای آنلاین آمده است تا با استراتژی های اصولی خود مشتریان و فروش بیشتری را برای شما رقم بزند. در این مقاله قصد داریم نقش هوش مصنوعی دیپ سیک در حوزه دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم.
در صورتی که قصد فعالیت در بازار خارج از ایران را داشته باشید بازاریابی بین المللی برای کسب و کار شما اهمیت فراوانی دارد. حالا چه جزو ایرانیان خارج از کشور باشید که تمایل به راه اندازی خارج از ایران را داشته باشید و یا تمایل به صادرات کالا و خدمات خود را داشته باشید. در بازاریابی بین الملل بازاریابابی برای هر کشور و منطقه به صورت مجزا و با توجه به ویژگی های آن مکان انجام می گردد و روش های تبلیغاتی مناسب آن مکان به کار برده می شود. البته هم اکنون یک سری روش های مشترک تبلیغاتی برای همه مناطق و کشورها وجود دارد که تقریبا بازدهی آن در تمامی مکان ها یکسان است. به عنوان مثال سئو و بهینه سازی سایت هم اکنون جزو بهترین روش های بازاریابی برای کلیه کشورها می باشد و می تواند یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی بین الملل باشد.
امروزه در فضای اینترنت و در موتورهای جست و جو تعداد زیادی سایت را در ارتباط با موارد مختلف مشاهده نموده اید. کاربران نیز برای دیدن محتوای مورد نظرشان به سایت ها مراجعه می نمایند. در اصل می توان گفت اصلی ترین جز یک سایت تولید محتوای آن می باشد به همین دلیل است که موتورهای جست و جو بر اهمیت آن بسیار تاکید کرده اند.