برای هر کسب و کاری که در هر حوزهای فعالیت میکند، وجود یک وب سایت میتواند در روند موفقیت آن بسیار مهم باشد. وب سایتها میتوانند با اهداف مختلفی طراحی و ایجاد شوند، ممکن است ساخت وب سایت یک فرایند طاقت فرسا به شمار میآید، اما ابزارهای زیادی وجود دارند که میتوانید به راحتی طراحی سایت خود را انجام دهید. حتی کسانی که جزو افراد مبتدی به شمار میآیند و تجربه برنامهنویسی یا طراحی سایت را ندارند، از طریق برخی از ابزارها به راحتی میتوانند سایت مورد نظر خود را طراحی کنند. در ادامه سعی کردهایم برای طراحی سایت در کمترین زمان ممکن، نکات مهم را یادآوری کنیم.
در این مقاله میخوایم بفهمیم که سیستم مدیریت محتوا چیه؟ چه سیستمهایی از اونها توی بازار وجود داره؟ هدفش چیه؟ چه تصورات غلطی در موردش هست؟ و چه ویژگی هایی داره؟ در انتها هم در مورد مزایای تجاری و آناتومی اون حرف میزنیم
امروزه مزایای بی شماری که یک سایت می تواند برای توسعه شخصی و تجاری به همراه داشته باشد بر کسی پوشیده نیست. سایت ها فرصت ها و موقعیت های بسیار متنوعی را در اختیار شرکت ها، خوانندگان و اشتراک گذاران قرار می دهند. از ارائه و ارتباطات شخصی گرفته تا برنامه های آموزشی جهانی و مشارکت های تجاری. هر روز افراد بیشتری به دنبال راهی برای استفاده کارآمد از پتانسیل نامحدود وب جهانی برای رشد شخصی و حرفه ای هستند.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند شما را بهتر به کاربران معرفی کند. برای مشاغل و کسب و کارهایی که باید با خریداران و یا مصرف کنندگان کالا در تعامل باشند، استفاده از بسترهایی همچون شبکه های اجتماعی می تواند آنها را در مسیر موفقیت قرار دهد. زمانی که صحبت از شبکه های اجتماعی می شود، در بین گزینه ها اینستاگرام توانسته به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در میان ایرانیان معرفی شود. این پلتفرم با بیش از 40 میلیون کاربر در ایران توانسته نسبت به سایر شبکه های اجتماعی بستر مناسب تری برای معرفی کسب و کارها، فروش محصولات و ارائه خدمات باشد. یکی از راه های معرفی کسب و کارها در اینستاگرام، تبلیغات و اینستاگرام مارکتینگ است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
در دنیای دیجیتال امروزی، کسب و کارها فرصتهای بسیاری را برای تبلیغات محصولات و خدمات خود در اختیار دارند. روشهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد، اما تبلیغ در وب سایتها اغلب نتایج بهتری در پی دارد. وب سایتها این امکان را میدهند تا کسب و کارها با مخاطبان هدف بیشتری در ارتباط باشند، این تعامل باعث میشود نرخ ترافیک سایت بالاتر برود. میتوان به طور استراتژیک تبلیغات را در وب سایتهایی انجام داد که مرتبط با کسب و کار مورد نظر هستند، تا زمانی که تبلیغات انجام میشود نه تنها اعتبار برند افزایش پیدا کند، بلکه منجر به فروش بیشتر شود. از میان انواع تبلیغات، تبلیغات کلیکی میتواند منجر به افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر شود، در ادامه این تبلیغات را بیشتر توضیح خواهیم داد و معایب و مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.
بازاریابی دیجیتال به هر روش بازاریابی اطلاق می شود که از طریق دستگاه های الکترونیکی انجام می شود که به نوعی از کامپیوتر استفاده می کنند. این موضوع تلاش های بازاریابی آنلاین است که در اینترنت انجام می شود. در فرآیند انجام بازاریابی دیجیتال، یک کسب و کار ممکن است با طراحی سایت، استفاده از موتورهای جستجو، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو، ایمیل و کانال های مشابه برای دستیابی به مشتریان استفاده کند.
این روز ها راه اندازی وب سایت ها یکی از دغدغه های مهم هر کسب و کاری محسوب می شود . با توجه به این که کاربران اینترنت همه روزه در حال افزایش می باشند این فضا به بستری مناسب برای تجارت و کسب و کار تبدیل شده است . در سال های اخیر مشاغل مختلفی به واسطه اینترنت و شبکه های اجتماعی به وجود آمده اند . استارت آپ های به وجود آمده توانسته اند در مدت زمان کوتاهی به موفقیت چشم گیری برسند و کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نمایند . برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین که در مدت زمان کمی به موفقیت برسد اولین قدم طراحی وب سایت حرفه ای است .
بسیاری از کسب و کارهایی که به صورت فیزیکی و حضوری محصولات و کالاهای خود را به فروش می رسانند، بخشی از کسب و کار خود را نیز به صورت اینترنتی اداره می کنند. با توجه به اهمیت اینترنت، کمبود زمان و مشغله فراوان، بسیاری از خریداران ترجیح می دهند از وب سایت های فروشگاهی مایحتاج خود را تامین کنند.
وب سایت فروشگاهی، وب سایتی است که کاربران یا خریداران می توانند با مشاهده کاتالوگ محصولات، آنچه که نیاز دارند را به صورت اینترنتی خریداری کنند. بنابراین اگر تا به اکنون وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نکرده اید، بخش بزرگی از کاربران و خریداران بالقوه را از دست داده اید. بسیاری از سایت های فروشگاهی با طراحی بینظیر، توانسته اند خریداران وفاداری داشته باشند.
شبکه جهانی وب به بخش بزرگی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و این صنعت پررونق با سرعت در حال رشد است. طراح سایت از اصلی ترین زمینه های کاری این صنعت هستند. با این رشد، تقاضا برای بازاریابی دیجیتال و کارشناس دیجیتال مارکتینگ افزایش می یابد، زیرا مشتریان بخش زیادی از زمان خود را در اینترنت سپری می کنند.
دنیای دیجیتال، دنیای پرسرعتی است که باعث تغییر رفتار کاربران شده است. به طوری که آنها زمان بیشتری را به صورت آنلاین، در فضای مجازی می گذرانند که این تغییر رفتار کاربران مسیری را برای تبلیغات هدفمند باز کرده است. اینک تبلیغات آنلاین یا تبلیغات اینترنتی، به عنوان یکی از ابزارهای ضروری برای کسب و کارها تبدیل شده است، تا دامنه دسترسی خود را گسترش داده و به جایگاه های رفیعتر بیاندیشند. تبلیغات اینترنتی مزایای متعددی دارد که روش های سنتی نمی توانند اهداف مورد نظر را به خوبی پاسخ دهند. بازاریابی اینترنتی از طریق تبلیغات با دو هدف افزایش فروش و معرفی برند، کار خود را آغاز می کند. تبلیغ های اینترنتی می توانند باعث افزایش ترافیک در سایت ها و شبکه های اجتماعی شوند و کاربران را به خریداران تبدیل کنند.
رنگ قدرت داره. میتونه نگرش مردم در مورد شرکتتونو تغییر بده. میتونه حسی که مردم موقع استفاده از سایتتون دارن رو بهتر کنه. یه سایت تجاری زیبا قبل از اینکه به فضا و متن بستگی داشته باشه، اول از همه به رنگ بستگی داره و محلی که رنگها استفاده میشن. اینها هستند که روی حس و حال کاربر اثر میذارن. انتخاب پالت رنگی صحیح میتونه کاربرها رو به خریدار تبدیل کنه. بنابراین میبینید که انتخاب رنگ چقدر میتونه برای سایتتون مهم باشه.
رنگ بالاخص برای داده های بصری از اهمیت فوق العاده ای برخورداره. تم رنگیای که استفاده میکنید میتونه تون بصری سایت رو مشخص کنه و هر رنگ در واقع پیام خاصی رو در طراحی وب سایت به کاربر میفرسته.
با وجود اینترنت شاید دیگر دنیا چندان بزرگ به نظر نمیرسد. دنیای شگفتانگیز اینترنت، نه تنها بر زندگی و ارتباطات ما تاثیر گذاشته است، بلکه توانسته استراتژی کسب و کارها را نیز تغییر دهد. وجود اینترنت و طراحی وب سایت، منجر به رشد تجارتها میشود. در دنیای امروز وجود یک وب سایت برای کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است، علاوه بر اینکه اعتبار کسب و کار را بهبود میبخشد، برند شما را به دنیا معرفی میکند، منجر به افزایش فروش و خدمات میشود و در مدت زمان کوتاهی میتوانید پیشرفتهای چشمگیری را تجربه کنید. اما هر نوع وب سایتی نمیتواند منجر به موفقیت کسب و کارها شود. سئو، یکی از راهکارهای ارتقاء سایت است تا با جذب ترافیک بتوانید با کاربران بیشتری در ارتباط باشید.
کاربران اینستاگرام از زمان راه اندازی این پلتفرم که تنها اشتراک گذاری عکس و فیلم را پوشش می داد، تا به امروز که به عنوان یک رسانه اجتماعی مهم برای کسب و کارها شناخته می شود، این رسانه را دنبال می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که در هر کسب و کار و شغلی، ردپای اینستاگرام را می توان مشاهده کرد. در ادامه، اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر اینستاگرام بر سئو را بیشتر توضیح خواهیم داد.
روندهای طراحی وب 1403 را کاوش کنید! لحظه ای به نمونه های طراحی وب سایتی که در چند ماه گذشته دیده اید فکر کنید. احتمالاً تعداد انگشت شماری وجود داشتند که بر اساس رابط کاربر پسند و چیدمان جذابشان به شما علاقه مند شدند. همین امر در مورد وبسایتهایی با تجربه کاربری وحشتناک نیز صدق میکند. آنها به شما میچسبند و حتی ممکن است احساس منفی نسبت به برند در شما ایجاد کنند.
برای یک طراح وب، دانستن طرح های رنگی مناسب وب سایت می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و مخاطبان وب سایت را طولانی تر نگه دارد. ترکیب با یک رابط کاربری خوب طراحی شده، رنگ ها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا در سایت شما حرکت کنند. برای مثال، رنگهای متمایز به کاربران اجازه میدهند عناصر ناوبری را سریع پیدا کنند. آنها همچنین به شما اجازه می دهند تا محتوای وب سایت را بر اساس اهمیت آنها به صورت بصری جدا کنید.
گوگل مپ اول با اسم Google Places روی کار اومد و حالا قسمتی از داشبورد Google My Business شده. داشبورد گوگل برای مدیریت و ردیابی حضور آنلاین شرکتها در پلتفرم های مختلف گوگل (گوگل لوکال یا گوگل مپس، گوگل پلاس، گوگل آنالتیکس و ادوردز) طراحی شده.دقت داشته باشید که در گوگل مای بیزنس، میتونید شرکتتونو فقط در شهری ثبت کنید که توی اون شهر یه مکان فیزیکی به اسم شرکتتون داشته باشید، هر چند گوگل هم خودش در بعضی شرایط، شرکتهایی رو که محدوده شون مشخصه در نتایج سرچ محلی (maps ) نمایش میده.
با وجود این همه منابع آنلاینی که در اختیار بازاریابهای دیجیتال قرار داره، پیدا کردن ابزاری که برای نیازهای خاص شما مناسب باشه کار سختیه. اما در بین همه این ها، یه سری ابزارها هستند که برای همه لازمند و خوبیش هم اینه که نیازی به کدنویسی و معماری سایت ندارند و بدون دانش خاصی میتونید از این ابزار رایگان بهره ببرید. تو این پست شما رو با چهارتا از این ابزار که دوتاش برای سئوی گوگل و دو تاش برای منابع دیگه است آشنا میکنم.
یه زمانی میشد در طراحی وب از تصاویر چشم پوشی کرد یا عکسهای بی کیفیت استفاده کرد اما الآن طراحی وب رشد کرده و مینیمالیستی و چشم نواز شده، و دیگه وجود عکسهای عالی روی سایت به یک ضرورت تبدیل شده. عکسهای خوب ظاهر سایت رو بهتر میکنه و به محصولات و برند رو جلوه بیشتری میده.
روش بازاریابیها در حال تغییر است، باید این واقعیت را پذیرفت که در دنیای تجارت، استفاده از کارآمدترین شیوهها، برای حفظ و گسترش کسب و کار ضروری است. در سالهای اخیر اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین رسانههای اجتماعی، کسب و کارها را تشویق به فعالیت در این محیط کرده است. این رسانه اجتماعی با میلیاردها کاربر شرایطی را فراهم کرده است که روزانه بسیاری از افراد، بیشترین ساعات خود را در این رسانه سپری میکنند. از این فرصت استفاده کرده و با توجه به الگوریتم اینستاگرام، کسب و کار خود را رونق ببخشید.
این مقاله ادامه مقاله طراحی سایت چیست؟ فصل اول است. شما برای درک بهتر از محتوای این مقاله میتوانید ابتدا مقاله طراحی سایت چیست فصل اول را مطالعه فرمایید. پشت وبسایتها، فروشگاههای آنلاین و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مورد علاقه شما دنیایی از فناوری نهفته است. کار زیادی برای ایجاد ظاهر و احساس وب سایت های مورد علاقه شما انجام می شود و بخش قابل توجهی از این کار توسط طراحان وب انجام می شود. کارهایی که طراحان وب انجام می دهند تأثیر عمده ای بر تجربه کاربر و موفقیت یک برند دارد. یک طراحی بد وب سایت می تواند کاربران را از کار بیاندازد و بر سود نهایی یک تجارت تأثیر بگذارد و رشد آن را متوقف کند.