سیستم مدیریت محتوا یا CMS دو نوع پولی (اختصاصی) و رایگان (منبع باز) داره که برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار میگیره. تو این مقاله در مورد ویژگی های هر کدوم صحبت میکنیم و در آخر توضیح میدیم شما با توجه به نیازهای خودتون کدوم یکی رو انتخاب کنید.
اما اول اجازه بدید در حد یکی دو پاراگراف ببینیم اصلا سیستم مدیریت محتوا چیه.
اگه از خوانندگان دارکوب بوده باشید میدونید که یکی از ابزارهای مفید و قدرتمند برای تضمین برگشت سرمایه، استفاده از تست A/B یا تست جداگانه است، به شرطی که درست ازش استفاده بشه. اما اگه با برنامه ریزی و تحلیل درستی انجام نشه ممکنه خطاهایی صورت بگیره و فرضیه های اشتباهی حاصل بشن و نتیجه رو معکوس بکنه.
بخاطر اهمیت همین مسئله، تصمیم گرفتیم برای شما خوانندگان خوب شرکت دارکوب، نحوه برنامه ریزی و تحلیل تست A/B رو آموزش بدیم، به امید موفقیت شما عزیزان. اما قبلش اجازه بدید یه توضیحی راجع به چیستی تست A/B بدم.
با وجود پیشرفتهای زیادی که در تکنولوژی داشتیم اما هنوز موتورهای جستجو قادر به درک نوشته ها، دیدن تصاویر یا تماشای ویدئوها نیستند یا حداقل اونطوری که انسان اونها رو درک میکنه نمیکنند. برای همین برای اینکه محتواتون بتونه رتبه بگیره باید به اطلاعات متا (نه فقط متاتگ) توجه کنید، چون موتورهای جستجو بر اساس اونها میتونن به محتوای صفحات وب پی ببرند و اونها رو رتبه بندی کنند.
در این مقاله قصد شده است تا دلایل جامعی برای ترک وبسایت توسط کاربران بیان کنیم.مدت زمان حضور کاربر در سایت و دفعات ورود او در طول سال بسیار مسئله جدی می باشد چرا که مستقیما با سود صاحبان سایت و همچنین تعیین رتبه سایت در نتایج جستجو ارتباط دارد.
فرض کنید که سایت شما نسخه و نمونه ای خوب و قانع کننده از وب سایت ها می باشد.تصاویر محصولاتتان بی عیب و نقص می باشد.طراحی کلی سایتتان حرفه ای می باشد.و به لطف علم بازاریابی روز دنیا شما برای سایت خود ترافیک کسب کرده اید و سایت شما به میزان دلخواه بازدید دارد.
پس چرا تنها تعداد محدودی از بازدیدکنندگان سایت به مشتری های پر و پا قرص سایت ما تبدیل می شوند؟!
موتورهای جستجو برای خزیدن سایتها و تفسیر محتوا با محدودیت هایی روبرو هستند. چون با وجود همه پیشرفتهای تکنولوژی هنوز به جایی نرسیدن که بتونن مثل من و شما وب سایتها رو ببینن. تو این پست میخواهیم با جنبه های فنی ساختار صفحات وب آشنا بشیم و بر اساس این ویژگی ها بتونیم با موتورهای جستجو و کاربرهای انسانی سازگارشون کنیم. چون این اصول خیلی زیادند، برای اینکه شما خوانندگان عزیز دارکوب خسته نشید و خودم هم فرصت کافی داشته باشم، اون رو طی چند قسمت ارائه میدم.
در قسمت قبل در مورد سئو و بهینه سازی محتوا و لینکهای وب سایت برای موتورهای جستجو صحبت کردیم که میتونید از لینکی که دادم مطالبش رو مطالعه کنید. در این قسمت میخوام در مورد بهینه سازی کلیدواژه ها، بهینه سازی درون-صفحه، تگ های عنوان و متاتگ ها صحبت کنم.
این پست قسمت سوم از مجموعه سه قسمتی دارکوب با عنوان اصول طراحی و توسعه وب سایت سازگار با موتورهای جستجوست. در قسمت اول در مورد بهینه سازی لینک و محتوا و در قسمت دوم در مورد بهینه سازی کلیدواژه ها، متاتگ ها و سئوی درون-صفحه صحبت شد. در صورت تمایل میتونید از طریق لینکهایی که دادم قسمتهای قبلی رو مطالعه کنید. در این قسمت در مورد سئوی URL و ریچ اسنیپت ها توضیح میدم.
تو این پست میخواهیم به این سوال جواب بدیم که فرمول موفقیت در کمپین های بازاریابی محتوا چیه؟ ما طی 15 سال سابقه ای که در دارکوب در زمینه بازاریابی داشتیم، کمپین های بازاریابی محتوایی رو که برای مشتریهامون درست کردیم تجزیه و تحلیل کردیم و به نتایج جالبی رسیدیم که تو این پست اونها رو با شما همراهان عزیزمون در میون میگذاریم تا بتونید بازاریابی محتواتونو بهتر از قبل پیش ببرید.
سیستم مدیریت محتوا یا CMS یه جور نرم افزاره که ازش برای ساخت و مدیریت محتوای دیجیتال وب سایتها استفاده میشه. اکثر CMSها امکاناتی رو هم در اختیار کاربرانشون قرار میدن تا باهاش قالب وب سایت رو طراحی و مطابق سلیقه و خواست خودشون شخصی سازی کنند.
خرید آنلاین چیست؟
خرید آنلاین یکی از انواع مختلف تجارت الکترونیک می باشد که به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا به طور مستقیم و با استفاده از تنها یک مرورگر اینترنت، کالا یا خدمات را از فروشندگان دریافت کنند.مصرف کنندگان محصولات مورد علاقه خود را با بازدید از وب سایت های خرده فروشی از طریق جستجو در موتورهای جستجو پیدا می کنند، که این محصولات در سایت های مشابه گوناگون و با قیمت های متفاوت در دسترس این مشتریان قرار می گیرد.از سال 2016، مشتریان می توانند به صورت فراگیر و در طیف وسیعی از رایانه ها و دستگاه های مختلف شامل رایانه های دسکتاپی، لپ تاپ ها، تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند، به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند.
در سال های اخیر صحبت های زیادی در ارتباط با بازاریابی شبکه ای مطرح شده است و بسیاری از افرادی که در این حوزه هستند توانسته اند سهم زیادی از بازار را اشغال نمایند . بازاریابی شبکه ای یکی از زیر مجموعه های رشته بازاریابی است . بسیاری از افراد با هدف یک شبه ثروتمند شدن و بدون داشتن دانش کافی در ارتباط با بازاریابی شبکه ای وارد این حوزه شده اند و متاسفانه نیمی از انها در کار خود شکست خورده اند .
با پدید آمدن سایت های مختلف در فضای اینترنت و موتورهای جست و جو بسیاری از افراد کسب و کار خود را به این فضا منتقل نمودند . برخی از افراد نیز توانستند با کمترین بودجه و البته با هوش و ذکاوت زیاد ، کسب و کار متفاوتی در دنیای وب راه اندازی نمایند . این افراد با توجه به نیاز های عمومی مردم و ارزیابی های گسترده وب سایت هایی را راه اندازی کرده اند که از ابتدا کاربران بسیای را جذب کرده است . از این دسته سایت ها انواع مختلفی وجود دارد .
تو دنیایی که مردم در هر لحظه هزاران پیام از طریق فیسبوک، ایمیل، تبلیغات آنلاین، متن و چیزهای دیگه دریافت میکنند، جلب توجه مخاطب خیلی سخت میشه.
اینکه محتوای دزدی روی رتبه صفحه حاوی محتوای دزدیده شده اثر میذاره یک چیز بدیهیه. اما شاید سوال خیلی از مدیران وب سایتهایی که درگیر سئوی وب سایتشون هم هستند این باشه که اگه شخص دیگه ای محتوای منو بدزده و در وب سایت خودش کپی کنه، آیا باز هم همون اثر منفی رو خواهد داشت؟
اگه هنوز بین اینکه تبلیغات کلیکی تون رو توسط نیروهای خودتون مدیریت کنید یا از یه شرکت که خدمات بازاریابی ارائه میده کمک بگیرید، طبق تجربه من بهتر اینه که از هر دو استفاده کنید.
همانطور که می دانید امروزه تعداد سایت ها در حال افزایش می باشد بطوری که برای هر شغل و کسب و کاری در هر حوزه و صنفی ، یک سایت وجود دارد . همچنین با گسترش تعداد سایت ها شغل های مختلفی در این فضا به وجود آمده اند . با توجه به گسترش تعداد سایتها می توان گفت رقابت نیز افزایش یافته است .
چه لینکهایی ارزش بیشتری دارند؟ لینکهایی که در فهرستها هستند؟ یا اونهایی که در متن صفحه میذارید؟ لینک هایی که به صورت متن باشند بهترند یا اونهایی که تو تصویرند؟ میدونید همه لینکها با هم ارزش یکسانی ندارند؟ ما تو این مقاله رازهایی رو در مورد لینکها و اثرشون بر سئو براتون افشا میکنیم.
حتما برای شما هم موقع انتخاب کلیدواژه های مناسب برای وب سایتتون سردرگم و خسته شدید که حالا با دیدن عنوان این مقاله نظرتون جلب شده و میخواهید ببینید چطور میشه در محله های کوچیک که سرچ کمی دارند، کلیدواژه هایی انتخاب کرد که مخاطب هدفمند محلی رو جذب کنه و در عین حال تحقیق کلیدواژه وقت زیادی هم از شما نگیره. درست اومدید، دارکوب شما رو به خوندن این مقاله دعوت میکنه.
با گسترش علم و فناوری و پیدایش رایانه ها و دستگاه های هوشمند ارتباطی ، شبکه های مختلف به وجود آمدند که بوسیله آن رایانه ها به یکدیگر متصل می شدند در ابتدا این شبکه ها در محدوده خاصی باعث اتصال رایانه ها به یکدیگر می شد اما با پیشرفت تکنولوژی شبکه ای از شبکه ها یا همان اینترنت به وجود آمد که باعث شد همه رایانه های در سراسر قاره ها به یکدیگر متصل گردند .
یکی از کارهای خوبی که برای جلب توجه مخاطبان و جذب ترافیک میشه انجام داد استفاده از تبلیغات کلیکی یا PPC هست. اینطوری میتونید محصولات و خدماتتون رو به مردم معرفی کنید.
مشخصه که هر چی تبلیغتون در صفحه نتایج جستجو در جایگاه بالاتری نمایش داده بشه احتمال اینکه کلیک بگیره بیشتره.