در دنیای امروز تکنولوژی ، روزانه در حال تغییر و پیشرفت است بطوری که زندگی مردم رفته رفته به آن بیشتر از قبل وابسته می شود . از این رو مردم نیز برای آنکه در این میدان عقب نمانند باید پیشرفت کنند . این پیشرفت لازمه آموزش می باشد .
دنیای امروز بر پایه تبلیغات بنا شده است . هر کسب و کار و فعالیتی که بخواهد در بازار به موفقیت برسد باید شناخته شود و این شناخت فقط در گرو تبلیغات قدرتمند می باشد . برخی از تبلیغ ها خود به یک راه کسب در آمد تبدیل می شود.امروزه ضرورت داشتن سایت برای کسب و کار بر هیچ کسی پوشیده نیست . طراحی سایت برای مشاغل مختلف می تواند یکی از راه های تبلیغاتی باشد تا فعالیت خود را در اینترنت به کاربران معرفی نمایید .
این روزها در بازارهای مختلف داخلی و جهانی رقابت بر سر جذب مشتری بیشتر و افزایش سود می باشد . به همین دلیل است که در سال های اخیر مبحث بازاریابی مطرح شد . بازاریابی توانست اهمیت زیادی را در همه حوزه ها کسب کند به همین دلیل در دانشگاه ها نیز رشته بازاریابی و زیر مجموعه آن به رشته های تحصیلی اضافه شده است . از این رو صاحبان هر کسب و کاری در پی آن است که با دانش بازاریابی تا حدودی آشنا شود .
شاید برای همه پیش آمده باشد وقتی به مغازه مورد نظرشان که همیشه از آن خرید می کردند مراجعه کنند و با تغییر مکان آنها روبه رو شوند . بدون شک اگر شما مشتری همیشگی آن مغازه باشید به دنبال آدرس جدید هستید . مغازه مورد نظر اگر به دنبال حفظ مشتریان خود باشد حتما آدرس جدید را در مکان قبلی به اطلاع آنها می رساند . در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهد داد . در ارتباط با تغییر نام دامنه نیز همین قضیه جریان دارد . وقتی شما ، نام دامنه سایت را تغییر می دهید گوگل و کاربران ، دیگر با نام قبلی آن را پیدا نمی کنند .از دیدگاه سئو تغییر نام دامنه به هیچ عنوان توصیه نمیشود . وقتی اخرین راه و چاره شما تغییر نام دامنه است این کار را انجام دهید . در تغییر نام حداقل 80 درصد امکان دارد رنک و جایگاه خود را در موتور جست و جو از دست بدهید . از آنجایی که افراد خلاق و نابغه در دنیای تکنولوژی کم نیستند برای این کار نیز راه حل هایی را ارائه کرده اند که تغییر نام حداقل تغییر را در جایگاه باعث شود .
شما به عنوان تولیدکننده محتوا توانایی این را دارید که به مرحله ای از سئو برسید که هر تولید کننده دیگری رویایش را دارد.
اما شما از جست و جوی کلمات کلیدی به عنوان مزیت استفاده نمیکنید.
روزانه میلیون ها بار در موتورهای جست و جو کلمات مختلف توسط کاربران جست و جو می شود . تنها کافی است چالشی در نقطه ای از جهان رخ دهد تمام عبارات و کلمات مرتبط با آن در اینترنت مورد جست و جو قرار می گیرد . اگر این جست و جو ها زمانی فراتر از حد معمول باشد معمولا موتورهای جست و جو آن کلمه و عبارات مرتبط با آن موضوع را در رسانه ها اعلام می کنند . به طور مثال در چند روز اخیر که برخی از شبکه های اجتماعی فیلتر شدند . کلمه فیلتر شکن در روز اول بیشترین جست و جو را در این از آن خود کرد . موتورهای جست و جوی فراوانی وجود دارند که برخی از آنها حتی شناخته شده نیستند اما محبوب ترین آنها در رده اول گوگل و سپس یاهو و بینگ می باشد که البته اغلب مردم ترجیح می دهند توسط موتور جست و جو گوگل به هدف خود برسند .
در اغلب اوقات برای ما این مسئله پیش آمده است که برای یافتن آدرس یا شماره تلفن یک محل خاص به سایت آن مراجعه می کنیم و از صفحه تماس با ما آدرس و شماره تماس آن را می یابیم .صفحه تماس با ما یکی از صفحات مهم یک سایت است زیرا ارتباط مشتریان از طریق آن صورت میگیرد . در این صفحه آدرس و شماره تماس وجود دارد . در این مقاله ما سعی داریم تا اصول طراحی صفحه تماس با ما را برای شما شرح دهیم .
یکی از بزرگترین چالش های بازاریابی دیجیتالی جذب ترافیک برای وب سایت است. جذب ترافیک باید به گونه ای انجام شود که علاوه بر سهل بودن، مقرون به صرفه هم باشد و مدیر کسب و کار را متحمل هزینه های گزاف تبلیغات نکند. علاوه بر اینها باید سعی کرد تا حد ممکن ترافیک ورودی به مشتری تبدیل شوند.
موتور جستجو گوگل از روش های متنوعی برای تعیین صفحاتی که در نتایج اول نمایش داده می شن استفاده می کنه. فرمول دقیق آنها یک رازه، اما همیشه چیزهایی وجود داره که می تونید انجام بدید تا رتبه سایتتون در نتایج جستجو Google افزایش پیدا کنه. اصطلاح برای این موضوع ، بهینه سازی موتور جستجو یا SEO است. هیچ تضمینی و هیچ برنامه سریعی وجود نداره ، اگر کسی به شما همچین قولی برای یه مدت کوتاه داد، احتمالا کلاهبرداریه . مهم نیست که چه کاری انجام دادید، مطمئن بشید که سایت شما قابل بازدیده و چیزی رو توش بنویسید که می دونید مردم دوست دارن بخونن. دو نوع رتبه بندی مختلف در گوگل داریم ؛ رتبه بندی نتایج جستجو شما و رتبه صفحه های سایت شما.
تصور کنین که وسایل مهم روزانتونو رو کانتر آشپزخونه جا گذاشته باشید و بعد از اینکه بدو بدو برمی گردید خونه که برشون دارید به مترو نمیرسین و مجبور میشین منتظر بمونین.
UI/UX چی هستن؟ شباهتها و تفاوتهاشون چیه؟ اصلا چه اهمیتی دارن؟ وظیفه ی طراحاشون چیه؟
تو این مقاله میخوایم جواب همه ی این سوالات رو بررسی کنیم.
نوشته میشه شرکت طراحی سایت ولی خونده میشه گسترش کسب و کار…
زمانی که به داشتن وب سایت و طراحی اون فکر می کنیم هزار تا سوال برامون پیش میاد. مثل اینکه یک سایت کوچیک و ساده داشته باشم بهتره یا پیشرفته؟ قالب آماده استفاده کنم یا از شرکت های طراحی سایت کمک بگیرم؟ از یک نیرو برای طراحی استفاده کنم یا به یک شرکت معروف مراجعه کنم؟ اصلاً کدوم شرکت طراحی سایت بهتره؟ چه خصوصیاتی رو باید در نظر داشته باشم؟
در رابطه با تمام سوال هایی که ممکنه در ذهن شما شکل گرفته باشه به “شرکت طراحی سایت” مراجعه کنید. اما در رابطه با اینکه خصوصیات یک شرکت طراحی سایت خوب چیست با ما همراه باشید:
فضای وب به سرعت رو به رشده. فناوریها و روشهای جدید خیلی سریع ظهور میکنند. ابزار طراحی وب دائما در حال بهتر شدن هستند و آزادی عمل بیشتری در طراحی رابط کاربری و تعاملات وب به طراح ها میدن و بخاطر همین الگوها و روشهای طراحی وب طی مدت کوتاهی مد میشن.
تو این مقاله یه فهرست 10 موردی از مدهای جدید طراحی وب امسال (1396) رو خواهید دید. البته این مدها چیزهای جدیدی نیستند و قبلا هم وجود داشتند اما محبوبیتشون زیاد شده و روز به روز هم داره بیشتر میشه. اینطور که داره پیش میره انتظار داریم استفاده ازشون رواج زیادی پیدا کنه و توی همه سایتها ببینیمشون.
البته این میون یه سری روشهای جدید هم وجود دارند که بد نیست تو طراحی سایتتون ازشون استفاده کنید، هرچند اجباری و الزامی نیستند اما شاید بخواهید با بهره بردن از این نوآوریها از رقباتون جلو بیفتید.
لیست مطالب
پس از آنکه لری پیج و سرگئی برین در سال 1374 همدیگه رو ملاقات کردن تصمیم داشتن اطلاعات جهان رو سازماندهی کنن تا دسترسی به اون در همه جای دنیا ممکن باشه. انصافا که موفق هم بودن.
گوگل در حال حاضر یه سازمان جهانی بزرگ با بیش از 70 دفتر و در بیش از 40 کشور جهان است. این شرکت با استفاده از 0.01٪ از برق جهان یکی از گسترده ترین شبکه های کامپیوتری در جهان است که بیش از یک میلیون سرور رو به هم متصل می کنه. هر ثانیه از هر روز، به طور متوسط 40،000 نفر، کوئری ها رو در موتور جستجوی گوگل تایپ می کنن. در یک ماه بیش از 100 میلیارد جستجو انجام می شه.
این مقاله به طور جامع و مفصل شما رو با مفهوم گرید و استفاده از اون در طراحی وب سایت آشنا میکنه. تو این مقاله در مورد اصول ساده زبان گرید و نظریه هاش توضیح خواهیم داد و نمونه هایی از گرید رو در وب سایتهای واقعی نشونتون میدیم.
در مبحث طراحی سایت Web Design با کلماتی مشخص روبرو هستیم که دونستن اونا برای شمایی که به فکر طراحی مناسب برای وب سایت خودتون هستید خیلی لازمه :
لیست مطالب
اول یه موش یه قایق بادبانی رو میروند. بعد یه شاهزاده با یه سیب مسموم شد. انیمیشن از بچگی بخشی از زندگی روزمره ما بود، از سرگرمی های بچگیهامون گرفته تا تبلیغاتی که بزرگسالان رو هدف گرفتند.
دیگه انیمیشن فقط برای کارتون استفاده نمیشه. از تصاویر متحرک تمام صفحه گرفته تا افکت های شناور کوچیک، هر جایی میشه رد پای انیمیشن رو دید. انیمیشن هم مد شده، هم سرگرم کننده است و هم کاربرپسند.
و اینجاست که استفاده از انیمیشن شروع به ظهور میکنه. اکثر کاربرها اینترنت پرسرعت دارند و ساخت انیمیشن هم چه حرکتهای کوچیک باشه و چه فایلهای گیف یا حرکتهای چند دقیقهای، ساده است و همینها باعث شده انیمیشن به ابزاری کاربردی و مفید در طراحی وب تبدیل بشه.
در سالهای اخیر، حرکت و انیمیشن دارن به بزرگترین ابزار طراحی وب تبدیل میشن. به هر طرف که نگاه کنید چندتا حرکت میبینید یا حرکتهای واقعی مثل فیلم یا انیمیشن های کوچک.
میدونید چطور باید ازشون استفاده کنید؟ حرکت چیزی بیشتر از یه کلیپ ویدئویی یا شخصیت کارتونیه. ساخت حرکت واقعی مستلزم یه روش کارگردانی شده است و میتونه از ترکیب اشیاء ثابت و در حال حرکت درست بشه. تو این مقاله روش انجامش رو همراه با مثال بهتون آموزش میدیم.
در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی اینترنتی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.
امروزه دیگر وب سایت یک ابزار تجمّلی برای کسب و کار نیست. بلکه امروز وب سایت گاه از یک مرکز خرید قدرتمند تر و شلوغ تر است. دیگر با مشکلات زندگی پر سرعت امروزه پاساژ گردی ها هم جای خود را به وب گردی داده اند. و کسب و کار ها برای بر قرار کردن ارتباط دیگر به سراغ آگهی های روزنامه نمی روند بلکه بسوی موتور های جستجوی اینترنت مانند گوگل هدایت شده اند برای راحتی و سرعت بیشتر و جذابیت! این مقاله مقدمه ایی است بر اهمیت داشتن وب سایت در هر سایز و برای هر نوع کسب و کار.