امروزه با افزایش استفاده از اینترنت و به طبع آن طراحی سایت های مختلف برای کسب و کار های بزرگ و کوچک، دیده شدن وب سایتتان بیش از پیش حائز اهمیت است.
اغلب کاربران با جستجو و تایپ کلمات مورد نظرشان، نتایجی را مشاهده می کنند که موتورهای جستجو برای آنها فراهم کرده است. این نتایج از بررسی سایت های بی شماری توسط موتورهای جستجو نشأت گرفته اند.
اگر سایت شما کامل و غنی از محتوا باشد ولی نتواند نظر موتورهای جستجو را جلب کند، ممکن است هیچ وقت در نتایج آنها نمایش داده نشوید که نتیجه آن عدم دسترسی کاربر به محتوای سایت شما خواهد بود.
از این رو موضوعی به نام بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو مطرح شده است که آن را به اختصار سئو می نامند.
گوگل از اواخر سال ۱۳۹۳ برای رتبه بندی نتایج جستجو از یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری به اسم مغز رتبه بندی کننده داره کمک میگیرد. مغز رتبه بندی کننده برای محاسبه اطلاعات مرتبط با رتبه های جستجو از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هوش مصنوعی از ماشین یادگیری. ماشین یادگیری به فرایندی میگن که در اون یک کامپیوتر به جای اینکه آموزش ببینه، برنامه ریزی بشه یا به دست بشر کنترل بشه، خودشو آموزش میده. بنابراین تو قضیه مغز رتبه بندی کننده گوگل، هوش مصنوعی و ماشین یادگیری همه یک چیزند.
نمی توانید وب سایت خود را در صفحات گوگل پیدا کنید؟ اگر اینطور است بدانید که اصلا تنها نیستید چرا که میلیون ها وب سایت دیگر هم وجود دارد که مدتهاست به دنبال پیدا کردن یک جایگاه مناسب در نتایج اول یا لااقل چند صفحه ابتدایی صفحات این موتور جستجو می گردند.
اگر تعداد کاربران بازدید کننده از وب سایت شما کم است احتمالا فکر می کنید که این آمار پایین تنها عامل شکست و نرسیدن سایت شما به صفحات اول گوگل است. شاید از تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو آگاهی ندارید؛ ولی این واقعیت را باید بدانید که اگرچه مجموع بازدیدهایی که از وب سایت شما به عمل می آید، تاثیر شگفت انگیزی در رتبه وب سایت شما ندارد، اما بازدیدهایی که تمامی فاکتورهای کیفیتی گوگل را دارا هستند، از دید این موتور جستجو پنهان نمانده و به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجوی کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند کمک شایانی خواهد کرد.
اگر با سئو محلی تازه آشنا شدید و نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، حتما این مقاله از دارکوب را مطالعه کنید. اگر مدتی است که اخبار سئو را دنبال می کنید، حتما می دانید که سئو دائما در حال تغییر است. حالا وقتی به سئو محلی می رسیم یعنی این که باید سایت را برای مشتری هایی بهینه کنید که برای کسب و کار شما در محل و منطقه جغرافیایی خاصی جست و جو می کنند.
رقیبان محلی شما دائما در تلاش هستند که بتوانند در نتایج سرچ محلی پیشرفت کنند و اگر شما نتوانید جایگاه های بالا را بگیرید، قطعا رقبا جای شما را خواهند گرفت.
آیا به دنبال راهی برای ارتقاء ux وب سایت خود و متمایز کردن آن از رقبا هستید؟ فناوری هوش مصنوعی می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. با گنجاندن ویژگیهای تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی در وبسایت خود، میتوانید تجربه کاربری جذاب و شخصیتری ایجاد کنید.
ماندن در راس چیزها و شکست دادن رقبای خود به معنای حفظ روندها و رفتار مصرف کننده است. در طول سال ها، گوگل بی سر و صدا Google Trends را توسعه داد و به یکی از اصلی ترین ابزارهای سئو تبدیل کرد. این ابزار بینش ارزشمندی را در مورد آنچه مردم در جستجوی آن هستند ارائه می دهد. آخرین به روز رسانی Google Trends بخش به روز شده Trending Now را ارائه می دهد که داده های بیشتری را در مورد آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد وعده می دهد.
سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به فرآیندی می گویند که رتبه وب سایت را در صفحه نتایج گوگل بهبود می دهد و سبب ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتری برای وب سایت شما خواهد شد. سئو پررنگ ترین عامل در جذب بازدیدکننده ی ارگانیک به وب سایت شماست.
سئو، نوعی از بهینه سازی است که در عین حالی که رایگان بوده، در صورت اجرای درست الگوریتم ها، اطمینان حاصل می کند که وب سایت شما به طور دائم در نتایج موتورهای جستجو (SERP)، تا زمانی که یک شخص کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار شما را وارد می کند، ظاهر شود.
در این مقاله می خواهم تعدادی ابزار رایگان برای سئو را معرفی کنم تا کار برای شما آسان تر شود.
تبلیغات نوعی ارتباط است که بر رفتار کاربر هدفمند تاثیر می گذارد. تبلیغات با تکنیک های متقاعد کننده در تلاش است که اطلاع رسانی را در سطح وسیع انجام و بر روی رفتار مصرف کنندگان یا خریداران تاثیر مثبت بگذارد. تبلیغات در انواع مختلف آنلاین و آفلاین انجام می شود که در هر یک از حوزه ها تنوع بسیاری را شاهد خواهید بود. هدف از تبلیغات دسترسی به مخاطب هدف و ترغیب آنها به انجام کار دلخواه است که این اقدام می تواند خرید محصول یا ثبت نام در یک کلاس یا موارد دیگر باشد.
برای اینکه تبلیغات موثر واقع شوند باید خلاقانه، متقاعد کننده و مرتبط باشند. در سال های اخیر هوش مصنوعی در حوزه تبلیغات نیز ورود پیدا کرده است و کار را برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، آسان تر کرده است. در ادامه مزیت تبلیغات با هوش مصنوعی و همینطورساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی را بیشتر توضیح خواهیم داد.
با توجه به تکنولوژی که به سرعت در حال پیشرفت است، هوش مصنوعی را می توان در همه جا مشاهده کرد. هوش مصنوعی طیف گسترده ای از فناوری ها از جمله یادگیری ماشینی، رباتیک و پردازش زبان طبیعی را در بر می گیرد. هر یک از این فناوری ها به سیستم هوش مصنوعی کمک می کنند تا وظایف پیچیده را با دقت بالایی انجام دهند. هوش مصنوعی ماشین ها را قادر می سازد تا داده ها را دریافت و وظایف را به طور موثر انجام دهند. در زمینه امور مالی، بهداشتی، بازاریابی، تولید محتوا، حمل و نقل، آموزش و سایر حوزه ها هوش مصنوعی بسیار کاربردی است.
اما نکته مهم برای استفاده درست از هوش مصنوعی و دریافت یک خروجی قابل قبول، پرامپت نویسی است. پرامپت نویسی به درخواست کاربر از هوش مصنوعی اشاره می کند و پله اول برای ارتباط با هوش مصنوعی است. اگر پرامپت نویسی را اصولی و دقیق انجام دهید، قطعاً خروجی کار مرتبط تر خواهد بود. ابزارهای هوش مصنوعی که در انواع مختلفی عرضه شده اند، تنها با پرامپت نویسی دقیق است که می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. در ادامه پرامپت نویسی و اهمیت آن را بیشتر مرور خواهیم کرد.
امروزه بسیاری از کسب و کارها روی به فضای مجازی آورده اند و به خوبی این موضوع را درک کرده اند که شرایط فروشی که در فضای آنلاین می توانند داشته باشند به ندرت در کسب و کارهای حضوری و فیزیکی به دست می آید.
نکته مهمی که وجود دارد این است که راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به تنهایی نمی تواند تحول عظیمی را در کسب و کارها ایجاد کند و بازاریابی دیجیتال به کمک کسب و کارهای آنلاین آمده است تا با استراتژی های اصولی خود مشتریان و فروش بیشتری را برای شما رقم بزند. در این مقاله قصد داریم نقش هوش مصنوعی دیپ سیک در حوزه دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم.
در صورتی که قصد فعالیت در بازار خارج از ایران را داشته باشید بازاریابی بین المللی برای کسب و کار شما اهمیت فراوانی دارد. حالا چه جزو ایرانیان خارج از کشور باشید که تمایل به راه اندازی خارج از ایران را داشته باشید و یا تمایل به صادرات کالا و خدمات خود را داشته باشید. در بازاریابی بین الملل بازاریابابی برای هر کشور و منطقه به صورت مجزا و با توجه به ویژگی های آن مکان انجام می گردد و روش های تبلیغاتی مناسب آن مکان به کار برده می شود. البته هم اکنون یک سری روش های مشترک تبلیغاتی برای همه مناطق و کشورها وجود دارد که تقریبا بازدهی آن در تمامی مکان ها یکسان است. به عنوان مثال سئو و بهینه سازی سایت هم اکنون جزو بهترین روش های بازاریابی برای کلیه کشورها می باشد و می تواند یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی بین الملل باشد.
شرکت گوگل در چند سال اخیر تلاش های بسیاری را در ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات خود کرده و هر چند وقت یکبار با یک پلتفرم یا یک سرویس خدمات رسانی جذاب و کاربردی از این غول بزرگ فناوری آشنا می شویم که در نوع خودش جذاب و مفید می باشد.
علت این موضوع نیز رشد هوش مصنوعی گوگل و جمع آوری داده های با اهمیتی است که موتور جستجوی این شرکت از نوع رفتار و سرچ هایی که کاربران در آن انجام می دهند بدست می آورد. برای همین است که این شرکت می کوشد تا با استفاده از تازه ترین شیوه ها، مفید ترین و پر طرفدارترین مطالب را در قالب پلتفرم های جذاب و کاربرپسند در اختیار همگان قرار دهد.
امروزه در فضای اینترنت و در موتورهای جست و جو تعداد زیادی سایت را در ارتباط با موارد مختلف مشاهده نموده اید. کاربران نیز برای دیدن محتوای مورد نظرشان به سایت ها مراجعه می نمایند. در اصل می توان گفت اصلی ترین جز یک سایت تولید محتوای آن می باشد به همین دلیل است که موتورهای جست و جو بر اهمیت آن بسیار تاکید کرده اند.
اگر میخواهید استراتژی بازاریابی کسب و کارتان را بهبود ببخشید و میزان بازدید از وبسایت خود و فروش محصولاتشان را افزایش دهید در این مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم دیجیتال مارکتینگ، اهمیت و روشهای اصلی آن آشنا شوید.
بازاریابی دیجیتالی دیگر یک حرفه جداگانه به شمار نمی آید، بلکه به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از فعالیت های بازاریابی شناخته می شود. بازاریابی اینترنتی در مسیر افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک، ایجاد سرنخ با کیفیت و جذب مشتری بالقوه قدم برمی دارد. بسیاری از برندها که در دنیای دیجیتال بسیار موفق شده اند، از بازاریاب هایی کمک گرفته اند که مهارت و دانش بالایی در حوزه دیجیتال داشته اند. آنها فراتر از استراتژی های اولیه بازاریابی دیجیتال قدم بر می دارند و این اطمینان را می دهند که محصولات و خدمات شرکت ها در بستر اینترنت به طور قابل توجهی در معرض دید قرار می گیرد.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بخشی اجتناب ناپذیر از روند کسب و کار آنلاین است، مگر اینکه بخواهید تا پایان عمر به ازای هر کلیک به گوگل پول هزینه پرداخت کنید و تبلیغات انجام دهید. ابزارهای پیشرفته سئو به شما کمک می کنند تا بتوانید عملکرد وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید و بهینه سازی را توسعه دهید.
بعد از طراحی سایت برای اینکه خدمات شما به کابران معرفی شود باید اصول سئو را برای گرفتن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو انجام دهید تا ترافیک بیشتری را به سایت هدایت کنید. همه صنایع با وجود نیازهای متنوعی که دارند، محصولات و خدماتشون رو به صورت دیجیتال بازاریابی میکنند.
بعضی ها هدفشون اینه که در سطح جهانی شناخته بشن و بعضی ها میخوان برندشونو در بازار محلی عرضه کنند. اگه شما هم یه مکان فیزیکی برای کسب دارید، حتما باید به فکر بازاریابی دیجیتال و بهینه سازیش باشید.
تو این پست میخوام براتون محصولات و ابزاری رو معرفی کنم تو این امر بهتون کمک میکنه.
اگر به طور ناگهانی متوجه کاهش رتبه سایت در گوگل شدهاید، این موضوع میتواند برای شما مثل یک کابوس باشد، چرا که اولین اتفاق این است که سایت با کاهش ترافیک مواجه میشود و به دنبال کم شدن بازدید از سایت، به طور مستقیم این موضوع بر روی کسب و کار شما تاثیر خواهد گذاشت. اما چندان نگران نباشید، در ادامه راهکارها و اقداماتی را برای شما عنوان خواهیم کرد که میتوانید به راحتی وب سایت خود را بازیابی و آن را مجدداً به رتبه یک گوگل تبدیل کنید.
ساختن تصویر یک برند که کاربران و افراد آن را دوست داشته باشند و به آن اعتماد کنند، نیاز به زمان زیادی دارد. پس از دریافت اعتماد خریداران در بخش بازاریابی، مدیریت برند کار بسیار سختی خواهد بود. اگر برخی از نکات و موارد رعایت نشوند، با کوچک ترین اشتباه و خطا مانند وب سایت قدیمی و به روز رسانی نشده، همه چیز می تواند از بین برود.
موقعیت های خاصی وجود دارد که هر کسب و کاری باید به درستی آنها را درک کرده و واکنش های درستی را ارائه دهد. در غیر این صورت به اعتبار برند آسیب هایی وارد می شود که جبران ناپذیر است. در ادامه برخی از موقعیت ها که می توانند بر مدیریت برند خدشه وارد کنند را مرور خواهیم کرد.
واژه شناخته شده وب سایت امروزه مثل یک واژه بین المللی در بین جوامع جا افتاده و اغلب به جای کلمه های World Wide Web و Internet به کار می رود ؛ صفحات وب تشکیل شده از انواع اطلاعات و عکس ها و انیمیشن و … و وب سایت ها از یک یا چند صفحه وب با توجه به موضوع مورد نظر ساخته می شوند. شاید براتون جالب باشه بدونید که اولین وب سایت چه زمانی و با چه فکری ساخته شد.