مطمئنا برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که برای طراحی سایت فروشگاهی و به معرض دید گذاشتن اجناس مدنظر برای فروش و جذب مشتری بیشتر، از کجا و چگونه باید شروع کرد. در این مقاله هدف این است که با توضیح مراحل و شرح دادن آنها در چند بخش به این سوال پاسخ دهیم.
طراحی سایت به طور چشمگیری می تواند به بهبود جنبه های مختلف شرکت ها از جمله افزایش دسترسی به مشتری، فروش و کسب درآمد بیشتر کمک کند. درک اینکه چه نوع از طراحی سایت برایتان مناسب تر است یا قیمت طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد، می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.
موتورهای جستجو اکنون بخشی از زندگی روزمره ما هستند، برای انجام تحقیقات درسی و دانشگاهی گرفته تا خرید جنس و یا هدیه یا یافتن نزدیکترین کافی شاپ و رستوران، همگی را در اینترنت با موتورهای جستجو پیدا می کنیم.
مردم روز به روز بیشتر به موتورهای جستجو برای دریافت پاسخ سوالات روزمره خود وابسته می شوند. اما چه چیزی موتورهای جستجو را اینقدر مهم کرده است؟ چرا به نتایج نمایش داده شده آن، اعتماد می کنیم؟ روند کاری آنها به چه صورت است و چه تأثیری بر روی استراتژی دیجیتال مارکتینگ کسب و کار ها خواهد داشت؟
محتوای وب کلید ایجاد ترافیک برای سایت ها است. ایجاد محتوای جذاب و سازماندهی آن در دسته بندی های مختلف برای ناوبری و پیمایش آسان، مهمترین عامل برای یک سایت موفق است. همچنین، بهینه سازی محتوای وب برای موتورهای جستجو بسیار مهم است تا به کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجو پاسخ دهد.
با تکامل فناوری های وب در دهه 1990، تبلیغات اینترنتی به عنوان یک معادل مجازی برای روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات روزنامه، بیلبوردها و غیره ظاهر شد. با گذشت زمان، بازاریابان انتظار دارند که شرکت ها پول بیشتری را برای تبلیغات دیجیتالی نسبت به تبلیغات سنتی خرج کنند.
طراحی سایت جدید یک کار دشوار و طاقت فرسا است. شما می خواهید سایتی طراحی کنید که مشتریانتان دوست داشته باشند، اما نمی خواهید این راه اندازی چندین ماه طول بکشد یا آنقدر فنی باشد که برای هر نسخه به روزرسانی به یک توسعه دهنده نیاز داشته باشید.
یادگیری نحوه طراحی یک سایت جدید نیازمند کمی دانش کسب شده، صبر، و آن انگیزه تزلزل ناپذیر است که برای یادگیری موثر یک مهارت جدید ضروری است.
امروزه بسیاری از افراد خرید اینترنتی را به دلیل مزایای آشکار آن ترجیح می دهند. یافتن محصولات آسان تر است و می توانید به راحتی و بدون زحمت و بدون مراجعه به فروشگاه، محصولات را سفارش دهید. خرید آنلاین به دلیل دسترسی روزافزون به اینترنت از طریق موبایل و کامپیوتر های دسکتاپ بسیار محبوب شده است.
برچسب گذاری (Tagging) زمانی که به درستی انجام شود می تواند به سئو، شخصی سازی و UX کمک کند.
تگ (Tag) یک کلمه کلیدی یا اصطلاحی است که به یک اطلاعات اختصاص داده می شود تا به توصیف آن کمک کند و مکان یابی آن را آسان کند.
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است که اکثریت قابل توجهی از سایت های موجود در اینترنت را پشتیبانی می کند. این سیستم یک ابزار متن باز است که می توانید از آن برای ایجاد و مدیریت سایت ها بدون نیاز به دانستن کدنویسی استفاده کنید. بسیاری از عملکردهای سایت در وردپرس از افزونه ها (Plugin) نشات می گیرند و شما می توانید صفحات و پست های جداگانه را با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ ویرایش کنید.
طراحی وب فراگیر یا بی نقص، هنری است که تضمین می کند همه افراد امکان دسترسی و لذت بردن از سایت و محتوای آن دارند، و این به معنای در نظر گرفتن ناتوانی های بالقوه و چیزهایی است که افراد ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند، است.
نام دامنه، آدرس منحصر به فرد یک سایت است که معمولاً از یک نام و یک پسوند نام دامنه تشکیل شده است. یک نام دامنه به یاد ماندنی، باعث تقویت برند شما می شود و به مخاطبانتان کمک می کند تا سایت شما را به راحتی به خاطر بسپارند.
اکثر جستجوهای کاربران به دو دلیل انجام می شود: یافتن اطلاعات (پرس و جوی اطلاعاتی)، یا یافتن اطلاعات و خرید (پرس و جو تجاری). شما به هر دو نوع کاربر نیاز دارید، چه آنهایی که به دنبال اطلاعات هستند و چه آنهایی که می خواهند خرید کنند. یا آنها را به مشتری تبدیل می کنید، یا در درازمدت برنده آنها کاربر ثابت سایتتان می شوند.
هنگام طراحی سایت، مهم است که ظاهر و عملکرد سایت را در نظر بگیرید. ادغام این عناصر، قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر می رساند. قابلیت استفاده سایت شما شامل عناصری مانند رابط کاربری آسان برای پیمایش، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، متن واضح نوشته شده و به خوبی قالب بندی شده و طرح رنگ است. عملکرد سایت شما به سرعت، رتبه بندی، قابلیت جستجو و توانایی جذب مخاطبان شما اشاره دارد.
ما معتقدیم که اینترنت را یک رسانه بصری بشناسیم. سایت ها، برنامه ها، خدمات، بازی ها و غیره برای ارائه تجربه مناسب به مخاطبان خود به رابط ها متکی هستند. بنابراین، همه اینها برای کار کردن به طراحی وب خوب نیاز دارند.
کسانی که می خواهند حضور دیجیتالی خود را تقویت کنند، در کنار استراتژی بازاریابی اینترنتی، باید از نقش طراحی وب در هر سرمایه گذاری آگاه باشند. چنین دانشی به اولویت بندی صحیح مراحل در هنگام ایجاد هر محصول یا سایت کمک می کند.
داشتن یک وب سایت جذاب و قابل استفاده، هدف هر صاحب وب سایتی است و برای افرادی که یک کسب و کار کوچک را اداره می کنند، ظاهر و بازخورد وب سایت آنها از اهمیت حیاتی برخوردار است. اینجا جایی است که بازدیدکنندگان اولین برداشت های خود را ایجاد می کنند، ثانیه های کوتاهی که در آن چیزی را که روی صفحه نمایش خود می بینند، می پذیرند یا رد می کنند. طراحی سایت همچنین مسئول حفظ توجه هر بازدیدکننده و هدایت آنها از طریق محتوای شما است.
یک کسب و کار هوشمند با مدیریت هوشمند وب سایت شروع می شود. در دنیای امروز، حضور سایت کسب وکار شما تقریباً به اندازه حضور فیزیکیتان مهم است و وب سایت شما به عنوان نمایندگی رسمی یا تجارت آنلاین شما عمل می کند.
یک وب سایت زیبا و کاربردی وردپرس دستاوردی است که باید به آن افتخار کرد. اگر آن را به درستی طراحی کنید، می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا مشتریان جدید را جذب و حفظ کند و در عین حال برند منحصر به فرد شما را به درستی منعکس کند. با گذشت زمان، وب سایت شما به پشتیبانی نیاز دارد تا زیبا، کاربردی و سازنده بماند. در واقع، وظایف روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه وجود دارد که باید آنها را انجام دهید تا بتوانید سایت خود را ایمن و کاربردی نگه دارید. اگرچه این وظایف مهم هستند، اما می توانند زمان بر یا حتی گیج کننده باشند.
فناوری وب این پتانسیل را دارد که مزایای زیادی برای جامعه و محیط زیست به ارمغان بیاورد، اما تنها در صورتی که از آن عاقلانه استفاده کنیم. اینترنت، فناوری های ابری و… به راحتی می توان آنها را به عنوان مفاهیم مجازی در نظر گرفت.
اما داده هایی که در تمام طول روز به صورت ارسال و دریافت مخابره می کنیم، جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی آنها در مراکز داده وسیع در سراسر جهان مبادله می شوند. ابررایانه هایی که آنها را تغذیه می کنند دائماً کار می کنند و اغلب بیش از حد گرم می شوند. آنها توسط سیستم های خنک کننده غول پیکری که با برق کار می کنند خنک می شوند. تعداد کمی از آنها با انرژی سبز کار می کنند.
به نظر می رسد این روزها همه در هر زمینه شغلی وب سایتی ساخته اند. وب روز به روز شلوغ تر می شود و به معنای واقعی کلمه ده ها وب سایت در حین خواندن این مقاله به دنیای اینترنت وارد می شوند. در نتیجه محبوبیت در بین این توده عظیم از سایت ها روز به روز سخت تر می شود.
اگر بازاریاب یا صاحب کسب و کار هستید و سایتی برای ارائه محصولات و خدمات خود طراحی کره اید، احتمالاً به شما گفته شده است که باید از سئو یا SEO (بهینه سازی سایت برای موتور جستجو) استفاده کنید. این به این دلیل است که امروزه سئو، بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی اینترنتی موفق است. اما اگر با این تاکتیک آشنایی ندارید، ممکن است متقاعد نشوید که ارزش وقت یا پول شما را دارد یا خیر.
به همین دلیل است که در ادامه، به بررسی سئو در دیجیتال مارکتینگ، نقشی که در بازاریابی محتوایی ایفا می کند و مزیت های کلیدی که برای کسب و کار شما دارد، خواهیم پرداخت.
اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه های رسانه های اجتماعی است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. اینستاگرام که در سال 2012 توسط فیس بوک خریداری شد، با بیش از یک میلیارد حساب ثبت شده، به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. به نظر می رسد امروزه همه در اینستاگرام حضور دارند، از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، سازمان های خبری گرفته تا مؤسسات فرهنگی، افراد مشهور، عکاسان ، موسیقی دانان و افراد جدیدی با عنوان اینفلوئنسرها که با پیدایش این شبکه اجتماعی بسیار طرفدار پیدا کرده اند.