وب سایت ها انواع مختلفی دارند . این روز ها دنیای اینترنت مملو از وب سایت های مختلفی شده است که هر کدام از آنها با هدفی خاص راه اندازی شده اند . هر وب سایت با هر هدفی که به وجود بیاید باید در آخر بتواند رضایت کاربر را جلب کند . کاربر بعد از بازدید از وب سایت باید به آن وابسته شود . همه کسب و کار ها نمی توانند با راه اندازی وب سایت به موفقیت و هدف خود برسند . طراحی ، راه اندازی و مدیریت صحیح وب سایت موفقیت را در پی خواهد داشت .
راه اندازی وب سایت ها این روز ها افزایش چشم گیری یافته است به طوری که مردم برای جست و جو نیاز های خود در اینترنت به دنبال آن ها هستند . شاید برای شما هم پیش آمده باشد مدت ها به دنبال یک کالا بوده اید و در سطح شهر آن را نیافتید تا اینکه در اینترنت آن را جست و جو کرده و به دست آوردید . دنیای اینترنت به نحوی در حال توسعه و پیشرفت است که در آینده ای نزدیک تمام زندگی انسان ها را در بر می گیرد .
طراحی وب سایت همه ساله در حال تغییر و توسعه می باشد . روش های مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارد . طراحان بنا به سلیقه خود و مشتری و همچنین با توجه به نوع وب سایت ها آنها را طراحی می کنند . به طور کلی دو نوع طراحی وب سایت وجود دارد ؛ استاتیک و داینامیک
این روز ها راه اندازی یک وب سایت برای هر کسب و کاری توصیه می شود . پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک ، دنیای اینترنت زندگی همه مردم را در بر بگیرد . به همین دلیل لازم است از حالا به فکر راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود باشیم . طراحی و راه اندازی وب سایت و کسب در آمد از طریق آن پروژه ای نسبتا طولانی می باشد پس هر چه زودتر این کار را شروع کنید ، موفقیت خود را تضمین نموده اید .
سال ها قبل بازاریابی دیجیتال به صورت یک کمپین تبلیغاتی وجود داشت در سال 1990 میلادی این این کمپین ساده تبلیغاتی به فناوری پیشرفته تبدیل شد . این فناوری پیشرفته مبتنی بر تحلیل و تعامل برای کسب و کار در سراسر جهان توسعه پیدا کرد تا به امروز که همه آن را به نام استراتژی بازاریابی می شناسند . استراتژی بازاریابی به طور مداوم در حال پیشرفت می باشد . و هر ساله دید فعالان این حوزه در حال تغییر می باشد .
وب سایت های B2B یا Business to Business یا بنگاه به بنگاه، کسب و کارها را با یکدیگر مرتبط می کند. این نوع کسب و کار بر خلاف B2C که کالا و خدمات یک شرکت را در اختیار افراد قرار می دهد، B2B فضایی را فراهم می کنند که کالا و خدمات شرکت ها در اختیار سایر شرکت ها قرار بگیرد. در واقع پلی برای ارتباط دادن کسب و کارها به یکدیگر است. سایت B2B می توانند بین دو سازمان (یا بخش های یک سازمان بزرگ)، موسسه اقتصادی، شرکت های خدماتی، شرکت های تولیدی، تولید کنندگان مواد اولیه و غیره ارتباط برقرار شود. شاید از معروف ترین این وب سایت ها به توان به سایت Alibaba.com اشاره کرد که در سراسر دنیا میلیون ها مشتری دارد. و از نظر حجم مبالات بیش از ebay و آمازون جمعا گردش مالی دارد.
این روز ها هر نوع وب سایتی در بستر اینترنت وجود دارد افراد مختلف با خلاقیت و نو آوری خود و البته کمی تقلید از وب سایت های خارجی ، سایت های متنوعی را راه اندازی می کنند . وب سایت های به وجود آمده توانسته اند در آمد بسیاری داشته باشند . از دسته وب سایت هایی که این روز ها تعداد آنها رو به افزایش می باشد ، سایت های فروشگاهی است . وب سایت های فروش طرفداران زیادی دارند . سایت دیجی کالا که تبدیل به برندی معتبر در بین وب سایت ها شده است ، روزانه میلیون ها بازدید دارد .
پیشرفت تکنولوژی و در قابلیت دسترسی آسان به اینترنت فرصت های جدیدی را برای کسب و کار فراهم آورده است. امروز صاحبان کسب و کار و مشتریان به کمک شبکه اینترنت می توانند بدون در نظر گرفتن فاصله جغرافیایی در هر زمان از شبانه روز وارد تعامل، کسب اطلاعات، انتخاب، تصمیم گیری و خرید شوند.
همچنین وب سایت ها این فرصت را به وجود آورده اند که به طور همزمان در هر زمانی به تعداد زیادی کاربر خدمات دهی شود. وب سایت های دانشگاه ها، فروشگاه های اینترنتی، سایت های نیازمندی، سایت های مناقصه از این قبیل هستند. شاید امروز دیگر برخی از کسب و کارها بدون استفاده از امکانات وب سایت دیگر قابل انجام نیستند یا به حداکثر بهره وری و بازدهی نمی رسند.
در وب سایت هایی که برای مناقصه ساخته شده اند نیز فرصت های مهمی با توجه به طبیعت یک وب سایت در فضای اینترنت فراهم آورده اند. شاید یکی از مهم ترین آن ها دسترسی بیشتر به مخاطبان یا مشتریان بالقوه باشد. تنها در این حالت است که کسب و کارها می توانند با دامنه وسیعی از علاقه مندان در ارتباط بوده با یکدیگر تعامل کنند.
انتقال دامنه وب سایت یکی از متداول ترین نقل و انتقالات در وب است. این انتقال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه این مقاله از دارکوب به آن خواهیم پرداخت. اما نکته مهم در این انتقال آن است که به شکلی اصولی و کارشناسی صورت بگیرد تا وب سایت از نظر سئو و تعداد بازدید کنندگان آسیب نبیند.
در واقع در هر تغییری بر روی وب سایت خود باید جنبه های تاثیر آن را بر روی سئو را در نظر بگیرید. آدرس صفحه و محتوای وب سایت هر چند وقت یکبار در موتورهای جستجو فهرست و رتبه بندی می شوند. اگر چه محتوای صفحه نقش مهمی در رتبه بندی آن دارد اما تنها عامل نبوده و موارد زیادی در این رتبه بندی تاثیر دارند. به هر حال با تغییر در کد های وب سایت، آدرس و محتوای آن موتورهای جستجو رتبه بندی وب سایت شما را بازبینی می کنند. ممکن است که این باز بینی موجب ارتقا رتبه وب سایت شما شود و یا برعکس تغییراتی که شما در وب سایت ایجاد کرده اید رتبه وب سایت را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.
بنابراین هر تغییری در وب سایت حتی به ظاهر کوچک می تواند اثر مخربی بر روی سئو داشته باشد. تصور کنید که شما در وب سایت خود یک صفحه پر بازدید و با رتبه بالا دارید. در تغییراتی که شما بر روی وب سایت خود اعمال می کنید و این صفحه خارج از دسترس موتورهای جستجو و کاربران شود در این حالت وب سایت شما حتما متضرر خواهد شد. برای همین است که باید هر تغییر بر روی وب سایت با هماهنگی و نظارت کارشناسان سئو صورت بگیرد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کرده و در مواقع لازم تدابیری برای جبران یا مدیریت آسیب ها به سئو انجام شود.
در این مقاله از دارکوب ابتدا به انواع تغییرات در نام دامنه وب سایت و سپس روش انجام آن می پردازیم.
هر کسب و کاری برای موفقیت در بازار های جهانی نیازمند راه اندازی وب سایت می باشد . فضای مجازی و بستر اینترنت این روز ها باعث پیشرفت سریع بسیاری از مشاغل شده است با این حال برخی از صاحبان کسب کار نتوانسته اند با راه اندازی وب سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی به موفقیت برسند . برای رسیدن به موفقیت در حوزه و بستری باید اصول اساسی و اولیه مربوط به آن رعایت شود . راه اندازی وب سایت و فعالیت در شبکه آنلاین نیز اصول و قواعدی دارد .
با نو آوری و خلاقیت می توان کسب و کار جدید با درآمد قابل توجهی به وجود آورد . این روز ها وب سایت های زیادی بر اساس ایده های افراد در حال راه اندازی می باشند . سایت هایی که بسیاری از نیاز های روزانه مردم را بر طرف می کنند . در همین سال های اخیر در داخل ایران سایت های متنوع بسیاری به وجود آمده است که توانسته اند مخاطبان زیادی را جذب نمایند همچنین برخی از این وب سایت ها به تنها توانسته اند به یک برند مشهور تبدیل شوند . صاحبان این کسب و کار ها فعالیت خود را به صورت اینترنتی و مجازی انجام می دهند .
افراد زیادی این روز ها به دنبال راه اندازی وب سایت می باشند . اهمیت داشتن وب سایت بر هیچ کسی پوشیده نیست . اغلب مردم برای یافتن اهداف و نیاز های خود در اینترنت به جست و جو آنها می پردازند . اکثر کسب و کار ها دارای وب سایت می باشند و این مکان بستری برای کسب درآمد آنها شده است . با کمی خلاقیت و نو آوری می توان وب سایتی راه اندازی نمود که از قدیمی ترین مشاغل هم موفق تر باشد . بسیاری از سایت ها موجود توانسته اند مخاطب زیادی را به سمت خود جذب نمایند و تبدیل به برندی معروف شوند ، وب سایت هایی نظیر ؛ آمازون ، ebay در خارج از کشور و دیجی کالا در ایران
شما در طراحی وب سایت تکنولوژی های متعددی برای توسعه وب سایت برای انتخاب دارید. به طور کلی می توان آن ها را به CMS ها (مانند وردپرس، جوملا، دروپال) و Framework ها (مانند لاراول، سیفونی) تقسیم کرد. هر یک از این تکنولوژی های توسعه وب دارای ویژگی هایی هستند که به واسطه آن ها انتخاب مناسبی برای نوع خاصی از وب سایت ها به حساب می آیند. پس در همین قدم اول اگر سوال شما این است که لاراول بهتر است یا وردپرس باید از شما بپرسم: برای چه پروژه ایی؟
گاهی تکنولوژی های توسعه وب حتی آن هایی که در یک گروه از CMS یا Framework قرار دارند (مثلا وردپرس و دروپال که هر دو CMS هستند) بخاطر هزینه و زمان توسعه بسیار متفاوت شان نه بخاطر توانایی های فنی آن ها، یکی بر دیگری ترجیح داده می شود.
مسئله دیگر نیز تصور عموم از تکنولوژی های وب است. تعصب برخی بر روی یک تکنولوژی خاص و در نظر نگرفتن امکانات، شرایط و ورژن های جدید تکنولوژی ها باعث شده تصویری غیر واقعی از برخی از آن ها در نزد عموم به وجود آید. مثلا در ابتدا وردپرس یک سیستم وبلاگ بود. اما امروز با توسعه فراوان و تیم پشتیبانی عظیم خود تبدیل به یک CMS قدرتمند شده است که می تواند از وب سایت های شرکتی و خبری تا وب سایت های فروشگاهی را سرویس دهی کند.
سال 2018 است، و اکنون بهترین زمان برای مشاهده روندهای حاضر در جهان توسعه وب است. در این مقاله از دارکوب، ما قصد داریم که روند اصلی فن آوری های وب و همچنین چارچوب های جاوا اسکریپت 2018 را مورد بررسی قرار دهیم.
اگر شما با این تغییرات سازگار نباشید، توسط رقبای خود حذف خواهید شد. بر خلاف سایر صنایع، روند توسعه وب می تواند سریعتر از آنچه که ما بتوانیم تصور کنیم تغییر کند.
در صورتی که حواس شما متوجه تغییرات است، این مقاله به شما کم خواهد کرد که بسوی تغییرات آینده حرکت کنید. حداقل درباره مزایا و معایب ابزارها بدانید و تا جایی که می توانید استفاده از آن ها را آغاز کنید.
بسیاری از افرادی که علاقه به طراحی وب سایت دارند در انتخاب زبان برنامه نویسی تحت وب مردد هستند . سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که کدامیک از زبان های برنامه نویسی تحت وب برای طراحی سایت مناسب تر هستند ؟ آیا آموزش همه آنها ضروری و لازم است ؟ آموزش کدامیک از زبان های برنامه نویسی ساده تر است ؟ و از این قبیل سوالات ، در این مقاله سعی داریم تا مطرح ترین زبان های برنامه نویسی تحت وب را بررسی و تحلیل کنیم .
پیش از این در مقاله دیگری از دارکوب به بررسی فریم ورک های front-end طراحی سایت پرداختیم. اما در این مقاله می خواهم به سراغ چند فریم ورک داغ در برنامه نویسی back-end بروم. کارکرد این فریم ورک ها از چشم بسیاری از کاربران پنهان است. اما در کیفیت عملکرد و نگهداری وب سایت نقس بسیار اساسی دارند. برای مثال اگر وب سایت شما قرار است که در یک نوع سرور خاص نصب شود، به تعداد کاربران زیادی به طور همزمان خدمات دهد، یا امنیت بیشتری لازم دارد، یا اینکه باید سریع توسعه داده شود و بودجه آن محدود است و الزامات دیگر، انتخاب فریم ورک در پاسخ به این وضعیت ها نقش کلیدی دارد. بنابراین می خواهم در این مقاله از دارکوب چند فریم ورک را با هم بررسی کنیم.
جستجوی اینترنتی از سال 1998 وجود داشته است، اما امروز پس از 20 سال گوگل ابزارها و امکاناتی مفیدی را توسعه داده است که می توانید در طول روز از آنها بهره ببرید. این مقاله از دارکوب ترجمه ایی است از مقاله لارا لوین که به تازگی در وبلاگ گوگل منتشر شده است. توجه داشته باشید که تمام این امکانات برای همه کشور ها و زبان ها در دسترس نیست ولی آنچه که از دنیای تکنولوژی و گوگل انتظار می رود این است که در آینده ایی نه چندان دور نه تنها این خدمات برای کشور ها و زبان های بیشتری در دسترس خواهد بود بلکه خدمات جستجوی جدیدی نیز به این لیست اضافه خواهد شد. پس برای آگاهی یافتن از دنیای هیجان انگیز موتورهای جستجو با ما همراه باشید.
رسیدن به رتبه اول گوگل با اینکه خیلی نیاز به تلاش و انرژی دارد اما جایگاه با ارزشی است. برای رسیدن به این جایگاه و همچنین نگهداری آن لازم است که صاحبان وب سایت آگاهی های خود را از قوانین پیچیده سئو و گوگل بالا ببرند. بسیاری تصور می کنند که می توان گوگل را دور زد. شاید این تصور تا حدی درست باشد. اما به قول معروف شما نمی توانید گوگل را برای مدتی طولانی فریب بدهید. گوگل رفتار وب سایت و کاربران آن را زیر نظر دارد و نسبت به جذابیت و کارایی و استاندارد بودن وب سایت است که رتبه سایت را بالا و پایین برده یا تثبیت می کند. برای همین می خواهم در این مقاله درباره Pogo Sticking که کمتر درباره آن صحبت شده برای شما بگویم.
بسیاری تصور می کنند که نرخ پرش Bounce Rate همان Pogo Sticking است، اما اینطور نیست. این اگر چه این دو بسیار شبیه به هم هستند اما تعاریف و تاثیر های مهم تفاوتی در سئو با هم دارند. برای درک و تاثیر این دو بر سئو ابتدا به تعریف آن ها می پردازیم.
صنعت سئو به سرعت در حال رشد است. ارزیابی می شود که تا سال 2020 تا 79$ میلیارد دلار بازار آن توسعه یابد. تا اینجا احتمالا شما تجربه خوبی از بازاریابی از طریق سئو داشته اید. اما نباید از فرصت هایی که (VPN (Virtual Private Network در استراتژی های سئو دارد غافل بمانیم. یک VPN راه حلی است که کمک می کند تا دو طرف به صورت ناشناس و از یک شبکه رمز شده خصوصی استفاده کنند. VPN عمدتا برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین شما و دسترسی به محتویاتی است که در یک منطقه خاص در دسترس نیستند.