شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نوشته شده توسط امیر سلامی

دنیای تجارت در دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. یکی از بزرگترین تغییرات تغییر در استراتژی های بازاریابی مورد نیاز کسب و کارهای بزرگ و کوچک بوده است. یکی از دلایل اصلی این تغییر، محبوبیت و استفاده از اینترنت است. به طور روزانه، یک آمریکایی به طور متوسط ​​بیش از 2 ساعت و گاهی تا 10 ساعت از اینترنت برای طیف گسترده ای از کارها و فعالیت ها استفاده می کند.

با توجه به فیلترینگ اینستاگرام و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی، انواع دیجیتال مارکتینگ در ایران که پربازده می باشند، شامل موارد زیر است:

  • سئو و بهینه سازی وب سایت
  • تبلیغ در گوگل به صورت گوگل ادوردز
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در سایت های معتبر و پر بازدید

شرکت دیجیتال مارکتینگ

معنی دیجیتال مارکتینگ در حقیقت انجام فرآیند تبلیغات و بازاریابی در فضای اینترنت می باشد که در موبایل و کامپیوتر انجام می گیرد و شرکت دیجیتال مارکتینگ است که از بهترین روش ها، شما را به کسب درآمد از اینترنت می رساند. از اجزای اصلی دیجیتال مارکتینگ وب سایت می باشد که اصولا وجود آن در فرآیند مارکتینگ دیجیتال لازم و ضروری است. دارکوب یکی از شرکت های فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ می باشد که در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ نیز فعالیت دارد. برای بازاریابی اینترنتی و افزایش قروش و برندسازی، می توانید با تیم دیجیتال مارکتینگ دارکوب که سابقه زیادی در این زمینه دارند، تماس بگیرید. در حقیقت رشته دیجیتال مارکتینگ یکی از تخصص های کلیدی در دنیای امروز می باشد.

با توجه به اینکه بیش از 80 درصد خریداران به صورت آنلاین درباره محصولات تحقیق می کنند و بیش از یک میلیارد نفر هر ماه از موتور های جستجو مانند گوگل استفاده می کنند، بازاریابی اینترنتی برای دستیابی به مشتریان اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. بسیاری از برند ها به شرکت های بازاریابی دیجیتال مراجعه می کنند تا به آن ها کمک کنند تا تکنیک ها و کمپین های خود را برای افزایش دید آنلاین و افزایش فروش خود مدیریت کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی به هر فعالیتی اطلاق می شود که یک شرکت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و بهبود سهم بازار خود از آن استفاده می کند. برای موفقیت، بازاریابی به ترکیبی از هوش تبلیغاتی، فروش و توانایی ارائه کالا به کاربران نهایی نیاز دارد. این روند معمولاً توسط متخصصان یا بازاریاب های خاصی انجام می شود که می توانند به صورت داخلی (برای شرکت ها) یا خارجی با سایر شرکت های بازاریابی کار کنند.

اصطلاح بازاریابی اینترنتی به استفاده از کانال های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات به منظور دستیابی به مشتریان اشاره دارد. این نوع بازاریابی شامل استفاده از سایت ها، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتور های جستجو و سایر کانال های مشابه است. بازاریابی دیجیتال با ظهور اینترنت در دهه 1990 رایج شد.

بازاریابی دیجیتال شامل برخی از اصول مشابه بازاریابی سنتی است و اغلب به عنوان روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتریان و درک رفتار آن ها در نظر گرفته می شود. شرکت ها اغلب تکنیک های تبلیغات سنتی و دیجیتال را در استراتژی های خود ترکیب می کنند.

به طور سنتی، شرکت ها بر روی بازاریابی از طریق چاپ، تلویزیون و رادیو متمرکز بودند. اگرچه این گزینه ها هنوز هم وجود دارند، اما ظهور اینترنت منجر به تغییر در نحوه دسترسی به مشتریان شده است. در این زمان بود که بازاریابی دیجیتال وارد عمل شد. این شکل از تبلیغات شامل استفاده از سایت ها، رسانه های اجتماعی، موتور های جستجو، اپلیکیشن ها می شود. در حقیقت هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری در بر می گیرد.

گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های دیجیتال اکنون این امکان را برای شرکت ها فراهم می کنند که خودشان را همراه با محصولات و خدماتشان به مشتریان عرضه کنند. مطالعات نشان می دهد که مردم ترجیح می دهند از تلفن های خود برای ورود به اینترنت استفاده کنند. بنابراین جای تعجب نیست که 70 درصد از افراد قبل از زدن دکمه خرید (معمولاً در تلفن خود) تصمیم به خرید می گیرند.

لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو روشی است که شرکت ها می توانند ترافیک خود را از طریق موتور های جستجو افزایش دهند تا سایت ها و نام های خود را در بالای هر صفحه نتایج جستجو قرار دهند. این می تواند از طریق نتایج جستجو به صورت ارگانیک یا تبلیغات انجام شود. زمانی که بتوانند با موفقیت سئو را در استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود اعمال کنند، نام و سایت آن ها به طور فزاینده ای برای مشتریان بیشتری قابل مشاهده می شود. شرکت سئو با ارائه خدمات تخصصی در این زمینه می تواند نقش موثری در تبلیغات اینترنتی سایت شما داشته باشد. ارائه دقیق خدمات سئو از سوی آژانس دیجیتال مارکتینگ ضامن گسترش و دیده شدن سایت و کانال های اجتماعی شما خواهد شد. اگر می خواهید رتبه اول گوگل باشید با شرکت دارکوب که بیش از 20 سال در این زمینه سابقه دارد و سایت های زیادی را به رتبه های بالا در گوگل رسانده، تماس بگیرید.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) بازاریابان را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی به کاربران اینترنت در تعدادی از پلتفرم های دیجیتال دسترسی پیدا کنند. بازاریابان می توانند کمپین های PPC را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا متا (فیسبوک سابق) راه اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند، نشان دهند. کمپین های PPC می توانند کاربران را بر اساس ویژگی های جمعیتی (مانند سن یا جنسیت) تقسیم بندی کنند یا حتی علایق یا مکان خاص آن ها را هدف قرار دهند. محبوب ترین پلتفرم Pay-Per-Click گوگل ادز است. با توجه به این که از داخل ایران مستقیما نمی توان با گوگل ارتباط برقرار کرد، باید یک شرکت واسط قرارداد بست که این آژانس کار های تبلیغاتی را در گوگل انجام دهد. برای تبلیغات در گوگل می توانید با آژانس دارکوب که یکی از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ تهران است، تماس بگیرید.

بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو با اسفاده از کلمات کلیدی مناسب یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزار های تبلیغات محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفو گرافیک ها، پادکست ها و وبینار ها و طراحی پورتال است. تولید محتوا ارزشمند باعث جذب مشتریان جدید و حفظ اعتماد مشتریان همیشگی خواهد شد.

طراحی سایت

یک سایت مرکز تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین است. این به تنهایی یک کانال بسیار قدرتمند است و وسیله ای است که برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین لازم است. یک سایت باید یک برند، محصول و خدمات را به شیوه ای واضح و به یاد ماندنی نشان دهد. با توجه به این که وبسایت ویترینی برای نمایش خدمات یا محصولات شماست، باید با بالاترین کیفیت طراحی شود و به صورت 24 ساعته و بدون مشکل در اختیار مشتریان قرار بگیرد. برای ساخت سایت فروشگاهی یا شرکتی می توانید با دارکوب که در 20 سال فعالیت خود بیش از 4000 سایت طراحی کرده و پشتیبانی 24 ساعته را ارائه می کند، ارتباط بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ چیست

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین کانال های تبلیغات دیجیتال است. بسیاری از افراد ایمیل مارکتینگ را با پیام های ایمیل اسپم اشتباه می گیرند، اما بازاریابی ایمیلی شامل این روند نمی شود. این نوع بازاریابی به شرکت ها این امکان را می دهد که با مشتریان بالقوه و هر کسی که به برند آن ها علاقه مند است در تماس باشند.

بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانال های بازاریابی برای اضافه کردن سرنخ ها به فهرست ایمیل های خود استفاده می کنند و سپس از طریق ایمیل مارکتینگ، راه های جذب مشتری را ایجاد می کنند تا آن سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

هدف اصلی کمپین تبلیغ در رسانه های اجتماعی، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همانطور که در رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید، می توانید از آن برای به دست آوردن سرنخ یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید. اینستاگرام مارکتینگ و توییت های تبلیغاتی دو نمونه از بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ

شما می توانید بازاریابی داخلی را خودتان انجام دهید. اگر نمی‌خواهید پول زیادی را برای یک دوره دیجیتال مارکتینگ یا آژانس های بازاریابی اینترنتی خرج کنید، کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ را نیز با نرخ بسیار ارزان‌تری خریداری کرده و شروع به خواندن آن ها کنید. کتاب ها دانش عملی زیادی به شما نمی دهند، اما ابزاری عالی برای شروع سفر دیجیتال شما هستند.

برای شروع، می‌توانید یک کتاب بازاریابی دیجیتال کامل بخرید که A-Z مارکتینگ اینترنتی را پوشش می‌ دهد. همچنین می‌ توانید کتاب‌های مختلفی درباره موضوعات بازاریابی دیجیتال مانند آموزش سئو، آموزش دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی، آموزش ساخت سایت وردپرسی و موارد دیگر خریداری کنید، که البته این روند بسیار زمان بر بوده و به آزمون و خطاها و کسب تجربه زیادی از سمت شما نیاز دارد.

البته راه سریع تر این است که شرکتی را برای مدیریت مارکتینگ خود استخدام کنید. برای وب، به یک شرکت بازاریابی دیجیتال با تخصص در همه موارد آنلاین از سایت ها گرفته تا رسانه های اجتماعی و تبلیغات وب نیاز دارید. در این مسیر می توانید از آموزش های وسیع در این زمینه مانند آموزش طراحی سایت که می تواند به پیشبرد اهدافتان کمک کند، هم یاری بگیرید.

هدف ارتقای کسب و کار، برندسازی، ایجاد وفاداری مشتری و افزایش فروش از طریق تلاش های فروش اینترنتی است. این امر با استفاده از فناوری های دیجیتالی قابل اندازه گیری، هدفمند و تعاملی انجام می شود.

ملاقات با شرکت دیجیتال مارکتینگ

در ابتدا، برای بحث در مورد نیازهای تجاری خود ملاقات خواهید کرد. این شامل موضوعاتی مانند:

نوع محصولات و خدمات تجاری ارائه شده.

برند شرکت.

اهداف و مقاصد کسب و کار.

اصول کسب و کار

طرح بازاریابی فعلی

بازار هدف کسب و کار

انتظارات مربوط به همکاری با آژانس بازاریابی دیجیتال.

زمانی که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ توانست در مورد عملیات، نیازها و عملکردهای کلیدی کسب و کار شما بحث و درک کند، می تواند یک برنامه بازاریابی دیجیتال سفارشی ایجاد کند که اهداف و اهداف کسب و کار شما را برآورده کند.

کار با شرکت دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی، شرکت دیجیتال مارکتینگ در یک دوره طولانی برای دستیابی به اهداف و مقاصد کسب و کار استفاده می شود. ممکن است مواردی مانند ساخت سایت جدید که تنها یکبار انجام می شود، وجود داشته باشد، اما کار های بازاریابی مداوم دیگری نیز وجود خواهد داشت. این آژانس از چندین کانال برای تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کار شما در روند ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده خواهد کرد. کانال های دیجیتالی مورد استفاده بسته به استراتژی های بازاریابی خاص، بودجه، صنعت و بازه زمانی تایید شده برای تلاش های بازاریابی متفاوت خواهند بود.

تمام وظایف مربوط به پیاده سازی و حفظ تلاش های بازاریابی شما توسط تیم بازاریابی انجام می شود. آن ها معمولاً یک عضو کلیدی از تیم خود را به عنوان رابط شما به شما معرفی می کنند. رابط شما به روزرسانی های منظمی را در مورد پیشرفت تلاش های بازاریابی از طریق جلسات، گزارش ها و به روزرسانی های وضعیت ایمیل ارائه می کند.

شرکت بازاریابی دیجیتال منبعی است که طیف گسترده ای از خدمات بازاریابی از جمله خدمات طراحی سایت را تحت یک چتر ارائه می دهد که یک کسب و کار معمولاً در آن تخصص داخلی ندارد. برند ها اهداف مشتری متعددی دارند، اما هدف نهایی کمک به شما در افزایش فروش محصول و دسترسی به مشتریان جدید خواهد بود.

شرکت دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

شرکت ها در شناخت آخرین روندها تخصص دارند و از بهترین ابزارها و استراتژی ها برای کمک به کسب و کارها از رقبای خود استفاده می کنند. در نتیجه، بسیاری از کسب و کار ها به شرکت های تبلیغات دیجیتال برای مدیریت کمپین ها و افزایش دیده شدن آن ها در وب اعتماد دارند. در اینجا یک نمای کلی از آن چه شرکت های بازاریابی آنلاین می توانند برای شما انجام دهند آورده شده است:

شناسایی، ایجاد و اجرای استراتژی های ارزشمند: شرکت های بازاریابی اینترنتی با مشتریان کار می کنند تا استراتژی های سفارشی را ایجاد و پیاده سازی کنند که به بهترین وجه مناسب کسب وکار آن ها باشد و بهترین بازگشت سرمایه (ROI) را ارائه دهد.

پیگیری پیشرفت کمپین و ارائه گزارش های جامع: پیشرفت و موفقیت کمپین های بازاریابی شما را پیگیری می کنند و گزارش های سفارشی جامعی را در اختیار شما قرار می دهند، بنابراین شما همیشه در جریان روند کار خواهید بود.

ارزیابی نتایج: نتایج استراتژی ها و کمپین ها را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام استراتژی بیشترین درآمد را برای کسب و کار شما دارد.

ایجاد سرنخ و فروش: هدف اصلی ایجاد ترافیک وب و سرنخ ها و افزایش فروش برای کسب و کار شما از طریق استراتژی های نوآورانه است.

شرکت های مارکتینگ دیجیتال اغلب به عنوان توسعه دهنده تیم بازاریابی شما عمل می کنند. آن ها می توانند رسانه های اجتماعی و حساب های ایمیل را مدیریت کنند، موفقیت کمپین ها را ردیابی کنند و استراتژی های موثری را برای ایجاد سرنخ و فروش پیاده سازی کنند.

از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ چه انتظاری باید داشت؟

اگر قصد استخدام یک شرکت دیجیتال مارکتینگ را دارید، ممکن است تعجب کنید که هنگام کار با آن ها چه انتظاری داشته باشید. قبل از ملاقات با یک شرکت، در مورد برنامه های فعلی و چشم انداز خود برای آینده فکر کنید تا بتوانید اهداف خود را به تیم آن ها منتقل کنید. شرکت های بازاریابی دیجیتال با شما همکاری خواهند کرد تا احساسی نسبت به کسب وکارتان، از جمله تصویر برند، صدا، و ارزش هایتان به دست بیاورند، بنابراین می توانند این موضوع را هنگام توسعه کمپین های شما در نظر داشته باشند. در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که می توانید از یک شرکت مارکتینگ اینترنتی انتظار داشته باشید:

طرح ها و استراتژی های سفارشی:

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ، طرح ها و استراتژی های سفارشی را ایجاد می کنند که تصویر و صدای برند شما را منعکس می کند و تضمین می کند که چه نوع استراتژی های بازاریابی شما برای کسب وکار شما مناسب هستند.

ارتباط آزاد:

می توانید انتظار داشته باشید که یک شرکت بازاریابی دیجیتال در زمانی که با هم کار می کنید، مکرراً با شما در تماس باشد. آن ها ممکن است گزارش های منظم و به روز رسانی های پیشرفت را ارائه دهند و در مورد مشکلات جدید یا تکنیک های جدید بحث کنند.

توسعه تیم مارکتینگ شما:

همچنین می توانید انتظار داشته باشید که یک شرکت برتر به عنوان توسعه دهنده تیم بازاریابی شما عمل کند. آن ها می توانند به آزاد کردن زمان کمک کنند و به تیم شما اجازه دهند تا روی سایر وظایف تمرکز کند.

چشم انداز شما همیشه در ذهن نگه داشته می شود:

شرکت های آنلاین مارکتینگ نیز باید از چشم انداز و اهداف کسب و کار شما حمایت کنند و این موارد را هنگام توسعه استراتژی های خود در نظر داشته باشند. آن ها برای درک ارزش ها و چشم انداز کسب و کار شما وقت صرف می کنند و با شما برای ایجاد روند های سفارشی که موفقیت کسب و کار شما را افزایش می دهد همکاری می کنند.

شرکت بازاریابی دیجیتال

مزایای استخدام شرکت دیجیتال مارکتینگ

بنابراین، آیا باید یک شرکت دیجیتال مارکتینگ استخدام کنید؟ اگر می پرسید که آیا این کار برای شما مناسب است یا خیر، در اینجا چند مزیت وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  1. در زمان و هزینه صرفه جویی کنید

کار با شرکت های دیجیتال مارکتینگ، می تواند در طولانی مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. بسیاری از شرکت ها به شما اجازه می دهند چندین سرویس را در یک بسته قرار دهید و اغلب می توانند برای انجام این کار تخفیف هایی ارائه دهند. بسیاری از این شرکت ها، شرکت طراحی سایت هم هستند که می توانند خدمات گسترده تری را برایتان فراهم کنند. همچنین می توانید با کار با یک تیم برای مدیریت کمپین ها و پلتفرم های متعدد به جای برقراری ارتباط با شرکت ها و تیم های مختلف در زمان خود صرفه جویی کنید. شرکت ها می توانند چند پروژه را از شما بگیرند، بنابراین می توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر مهم ترین وظایف خود کنید.

  1. استراتژی های درآمدزا را شناسایی کنید

گاهی اوقات ردیابی این که کدام روند های بازاریابی بیشترین فروش را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد ممکن است دشوار باشد. شرکت های دیجیتال مارکتینگ می توانند از ابزارها و نرم افزارهای پیشرفته استفاده کنند تا دقیقاً ببینند سرنخ ها و فروش های شما از کجا می آیند، بنابراین می توانید تلاش های خود را بر روی استراتژی هایی متمرکز کنید که مؤثرترین هستند. برخی از شرکت ها نیز دسترسی به ابزارهای بازاریابی خود را ارائه می دهند.

  1. مدیریت کمپین را ساده کنید

با همکاری با یک آژانس تبلیغات آنلاین، به کارشناسان این صنعت دسترسی خواهید داشت که می توانند به شما کمک کنند تا کمپین های خود را به طور موثر مدیریت کنید و استراتژی هایی را توسعه دهید که درآمد شما را افزایش می دهد. و اگر کمپین ها و پلتفرم های متعددی دارید، یک شرکت می تواند به شما در مدیریت هر یک کمک کند.

استخدام یک شرکت می تواند یک حرکت مثمر ثمر باشد، چه تازه شروع به تجارت الکترونیک کرده اید و چه یک فروشگاه آنلاین موفق دارید و می خواهید مشتریان بیشتری جذب کنید. کارشناسان می توانند در زمینه خدمات مختلف به شما کمک کنند. این موضوع می تواند به سادگی نوشتن یک دنباله ایمیل برای راه اندازی محصول بعدی شما یا به اندازه مستندسازی و اجرای استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما باشد.

در هر صورت، یک شرکت می تواند به توسعه تیم شما تبدیل شود تا به شما کمک کند ترافیک بیشتری را هدایت کنید، سرنخ ایجاد کنید و درآمد را افزایش دهید. اگر در مورد خدمات بازاریابی دیجیتال و اینکه چگونه می تواند برای کسب و کار شما مناسب باشد سؤالی دارید، خوشحال می شویم که با سایت دیجیتال مارکتینگ دارکوب در تماس باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته