یک شرکت دیجیتال مارکتینگ به چه تخصص هایی نیازمند است؟

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو

شبکه جهانی وب به بخش بزرگی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و این صنعت پررونق با سرعت در حال رشد است. طراح سایت از اصلی ترین زمینه های کاری این صنعت هستند. با این رشد، تقاضا برای بازاریابی دیجیتال و کارشناس دیجیتال مارکتینگ افزایش می یابد، زیرا مشتریان بخش زیادی از زمان خود را در اینترنت سپری می کنند.

امروزه، 81 درصد از مشتریان قبل از تصمیم گیری برای خرید، تحقیقات آنلاین انجام می دهند، که به این معنی است که ایجاد یک حضور آنلاین قوی که مشتریان را به صورت آنلاین در طول سفر خرید خود جذب کند، ضروری است. یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می تواند این کار را برای کسب و کار شما انجام دهد.

کسب و کار ها در هر اندازه ای برای بهره گیری از این رشد تلاش می کنند، بنابراین فرصت ها در این بخش فوق العاده است. بازاریابی دیجیتال سنگ بنای کسب و کار شما را در دنیای مجازی ایجاد می کند. مدیریت محتوا، ارسال پست در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در پلتفرم های مختلف آنلاین و اجرای سایر تکنیک های بازاریابی دیجیتال بدون راهنمایی یک متخصص بازاریابی دیجیتال کمی گیج کننده خواهد بود.

مروری بر بازاریابی آنلاین

بازاریابی همیشه یک الزام برای انجام یک کسب و کار موفق بوده است. بازاریابی در مورد ایجاد روابط با مشتریان تعریف شده است. دیجیتال مارکتینگ نسبتاً جدید است و در حالی که تلاش می کند به آنچه بازاریابی سنتی در گذشته انجام می داد دست یابد، این کار را به صورت دیجیتال انجام می دهد. دسترسی به مردم از طریق اینترنت به بهترین راه برای دستیابی به مشتریان تبدیل شده است.

هزینه های پایین تر بازاریابی اینترنتی آن را جذاب تر کرده است و در عین حال مجموعه ای از داده ها را در مورد مشتریان ارائه می دهد که می توان از آنها برای رشد یک تجارت استفاده کرد. این روند باعث می شود که بازاریابی اینترنتی را مفید و کارآمد کند.

قبل از شروع، مهم است که خود را آموزش دهید. موفق ترین افراد جهان هرگز از یادگیری دست نمی کشند. شما می توانید مهارت های دیجیتال خود را رشد دهید و حرفه خود را با دوره ها و منابع آنلاین از موسسات برتر ارتقا دهید. بنابراین، زمان و پول خود را برای یادگیری سرمایه گذاری کنید.

شرکت ها بیش از هر زمان دیگری بودجه بازاریابی خود را صرف تبلیغات دیجیتال می کنند و همه خواهان بخشی از این کار هستند.

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می تواند شریک ارزشمندی برای کسب وکار شما باشد، اگرچه ممکن است شما به طور کامل متوجه تمام کارهایی که آنها می توانند برای شما انجام دهند، نباشید. به عنوان یک مدیر فروش یا بازاریابی، وظیفه شما این است که مشتریان را از طریق راه های مختلف به کسب و کار خود جذب کنید.

اگر با این صنعت آشنایی ندارید، انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می تواند چالش برانگیز باشد. برخی از شرکت ها در یک صنعت یا خدمات تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که بهترین مورد برای کسب و کار شما به بودجه شما، اهداف تجاری و اهداف بازاریابی دیجیتال شما و اینکه چگونه می خواهید در بازاریابی دیجیتال خود پیش روید، بستگی دارد.

انواع خدمات ارائه شده توسط شرکت های دیجیتال مارکتینگ

یک شرکت بازاریابی دیجیتال از طریق بازاریابی همه کاناله، بازاریابی چند کانالی یا بازاریابی تک کاناله به صورت آنلاین به مشتریان دسترسی پیدا می کند. با بازاریابی چند کاناله و تک کاناله، شرکت ها در یک یا چند کانال مانند سایت ها، وبلاگ ها، ایمیل، شبکه های اجتماعی و غیره با مشتریان تعامل دارند. یک شرکت بازاریابی دیجیتال معمولاً خدمات بازاریابی سنتی را ارائه نمی دهد.

شرکت های بازاریابی دیجیتال که در سئو (بهینه سازی موتور جستجو) تخصص دارند، به سایت ها و محتوای سایت مشتریان خود کمک می کنند تا در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشند. آنها متخصصانی را خواهند داشت که کارهایی از جمله تحقیق درباره کلمات کلیدی، تواید محتوای سئو شده، طراح و گرافیست وب، ارزیابی متا دیتا (بررسی کیفیت URL، برچسب های عنوان، توضیحات متا و غیره)، بهینه سازی توضیحات ویدیو، لینک بیلدینگ و… را انجام می دهند.

مسئولیت شیوه های بازاریابی مرتبط با صنعت بر عهده شرکت است. آنها وظیفه دارند در مورد بازار شما تحقیق کنند و رقبای شما را شناسایی کنند. به علاوه، آنها آخرین پیشرفت ها در بازاریابی دیجیتال را دنبال می کنند تا از نتایج قابل سنجش اطمینان حاصل کنند.

آنها همچنین مخاطبان هدف شما را شناسایی و تحقیق می کنند تا رفتار، ترجیحات و علایق آنها را بیاموزند و درک کنند. این امر برای اطمینان از اینکه استراتژی های بازاریابی اتخاذ شده حداکثر نتایج ممکن را به همراه دارد و کسب و کار شما را در جریان تحولات مربوطه قرار می دهد، ضروری است.

تخصص های شرکت دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفه ای است که ممکن است به یک شرکت  بازاریابی دیجیتال وابسته باشد یا نباشد. مشاوران و کارشناس دیجیتال مارکتینگ دانش گسترده ای از بازاریابی دیجیتال دارند و می توانند به کسب و کارها در ارائه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال کمک کنند. آن ها می توانند نقاط ضعف استراتژی فعلی، زمینه های بهبود و بهترین راه برای کسب بیشترین سود را شناسایی کنند. آنها همچنین ممکن است شبکه ای از متخصصان یا شرکت های بازاریابی دیگر داشته باشند که می توانند شما را برای کمک بیشتر به آنها ارجاع دهند.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی یک صفحه وب برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو کلید هر کمپین بازاریابی است. هنگامی که شخصی جستجوی آنلاین انجام می دهد، شما می خواهید صفحه وب شما در صفحه اول یا دوم نتایج جستجو قرار گیرد که باعث می شود مشتریان بالقوه بیشتری محصول شما را ببینند. سئوکار کسی است که این تخصص ها را داشته و در استراتژی دیجیتال مارکتینگ کسب و کار نقش مهمی دارد.

دانستن نحوه هدایت ترافیک ارگانیک به یک سایت، ارزیابی محتوای با کیفیت بالا و نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا مهارت های لازم برای یک کارشناس سئو موفق است.

شرکت سئو باید بتواند تمام گزارش های مربوط به روند سئو در کانال ها و سایت ها بررسی کند و چنانچه نیاز به تغییر در هر کدام از آنها وجود دارد را اعمال کند.

رشد بازاریابی دیجیتال حجم بی پایانی از داده ها را ایجاد کرده است. در حال حاضر، بازاریابان به نحوه عملکرد کمپین ها و رفتار مصرف کننده دسترسی بیشتری دارند. برای درک این حجم عظیم از داده ها، کارشناسان دیجیتال مارکتینگ باید بر تجزیه و تحلیل داده ها مسلط باشند.

کارشناس سئو باید بداند چگونه از Google Analytics و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل داده استفاده کند. اطلاعات دقیق آنها در مورد اینکه ترافیک سایت از کجا می آید، جذاب ترین کلمات کلیدی، محبوب ترین زمان های روز، و داده های ارزشمند در مورد سن، جنسیت، و تفکیک مکان مخاطب شما، همچنین علایق آنها و دستگاه هایی که برای دسترسی به سایت استفاده می کنند، همگی به تخصص هایی کارشناس سئو بازمی گردد.

تولید محتوا / کپی رایتر

سایت ها با تصاویر بصری عالی برای علاقه مند نگه داشتن بازدیدکنندگان بارگذاری می شوند، و نسخه ای که با این گرافیک ها همراه است، نقش بزرگی در بازاریابی محتوا دارد. نوشتن محتوای جذاب که باعث ایجاد روابط با مشتریان می شود، یک مهارت مورد تقاضا است که امروزه بسیار محبوب شده است.

مهارت نوشتاری و رعایت الزامات نگارشی از مهمترین نکات در این زمینه شغلی است. شاید به نظر آسان برسد ولی نکته ای است که نمی توان به راحتی از آن گذشت یا آن را به هوش مصنوعی سپرد. متن روان و قابل فهم یکی نکات مهمی است که باید توسط تولیدکننده محتوا رعایت شود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر سایت های شبکه های اجتماعی به مکان های اصلی برای بازاریابی یک کسب وکار تبدیل شده اند، زیرا اکثر مردم به طور منظم وقت خود را در این سایت ها می گذرانند. یک متخصص بازاریابی رسانه های اجتماعی باید خلاق و دارای مهارت های نوشتاری و تحلیلی قوی باشد. داشتن دانش بهینه سازی موتورهای جستجو و خدمات مشتری الزامی است.

هنگامی که یک شرکت بازاریابی دیجیتال را برای مدیریت رسانه های اجتماعی خود استخدام می کنید، رشد و نتایج را سریعتر از همیشه خواهید دید. اگر آژانس تجربه ای در زمینه ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی داشته باشد، برنامه ای برای شما و همچنین ایجاد محتوا برای شما خواهد داشت.

اینستاگرام مارکتینگ راهی است که برندها از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و بازاریابی پیشنهادات خود استفاده می کنند. اخیراً، این روش به عنوان روشی کارامد برای برندها برای نشان دادن محصولات خود، استخدام کارمندان جدید، تعامل با مشتریان و نمایش محصولات در مسیری جدید، محبوبیت پیدا کرده است.

این مسیر نیاز به اشخاصی به عنوان ادمین پیج اینستاگرام نیازدارد. این شخص بر روی شیوه های به روز بازاریابی در این شبکه اجتماعی و تعامل پیج با مخاطبان متمرکز است.

مدیر پیج اینستاگرام حساب کاربری اینستاگرام را مدیریت می کند، محتوا را طبق روتین منظمی منتشر می کند. به سوالات و نظرات کاربران پاسخ می دهد، سعی در افزایش تعداد لایک و بازدید پست ها دراد و بسیاری موارد دیگر.

بازاریابی موتورهای جستجو

در حالی که شبیه به یک متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو است، بازاریابی موتورهای جستجو رشته گسترده تری است که شامل سئو نیز می شود. در کنار بهینه سازی محتوای یک سایت، یک بازاریاب موتور جستجو به عنوان توسعه دهنده وب و با تجزیه و تحلیل نیز کار می کند.

بازایابی ویدئویی

ویدئوها طوفانی در اینترنت برپا کرده اند. مشتریان و کاربران ویدئو ها را دوست دارند و هشت نفر از ده نفر با دیدن ویدئو های تبلیغاتی، اقدام به خرید می کنند. زمانی که مردم با چهره واقعی برند مورد نظر در ویدئو ها رو به رو می شوند، اعتماد بیشتری می کنند و تمایلشان به استفاده از محصولات و خدمات آن برند، افزایش می یابد.

بازاریابی محتوا

محتوا هسته اصلی در بازاریابی دیجیتال است. باید بتوان محتوای سئو شده و با کیفیت بالا تهیه کرد. محتوا می تواند انواع مختلفی داشته باشد از ویدئو گرفته تا ایمیل، مقالات سایت، وبلاگ، کتاب های الکترونیکی و … . با فهم وآنالیز بازاریابی شبکه های اجتماعی و تولید محتوا برای هر شبکه می توان بازخورد های متفاوتی دریافت کرد.

طراحی و توسعه سایت

شرکت طراحی سایت یکی از زیرمجموعه های شرکت های دیجیتال مارکتینگ است که در زمینه طراحی قالب سایت، تولید محتوای برای سایت و یا توسعه سایت به زبان های مختلف برنامه نویسی می تواند فعالیت کند.

این شرکت ها معمولاً به برنامه نویس php یا برنامه نویس Javascript نیاز دارند تا سایت هایی بی نقص و با گرافیک زیبا طراحی کنند.

طراحی قالب سایت برای سیستم های مدیریت محتوا همانند قالب وردپرس هم یکی دیگر از تخصص های کاربردی در این نوع شرکت ها است که با طراحی سایت های ساده و سریع به مشتریان خدمات ارائه می دهند. این شرکت ها به صورت گسترده تولید کننده قالب وردپرس نیز هستند.

طراح قالب سایت یکی از تخصص های دیگری است که از اهمیت زیادی برخوردار است. قالب سایت یک پوسته است که توسط گرافیست ها طراحی و برنامه نویس ها آن را کدنویسی می کنند. این قالب ها توسط شرکت طراحی سایت ارائه می شود که به سهولت طراحی سایت کمک می کند.

طراحی سایت php یکی از تخصصی ترین گزینه هایی است که شرکت ها به مشتریان خود پیشنهاد می دهند که منجر به طراحی سایتی یونیک و منحصر به یک کسب و کار می شود.

کارشناسان سئو به تجزیه و تحلیل داده ها، ردیابی رویدادها، پیاده سازی متا تگ ها، بهینه سازی سرعت بارگذاری و بسیاری موارد دیگر متکی هستند. همه اینها به کدنویسی و طراح وب مربوط می شود. پس لازم است که یک سئوکار دانش برنامه نویسی و کدنویسی هم داشته باشد. ترکیب دانش برنامه نویسی و مهارت های بازاریابی دیجیتال می تواند تمایز زیادی با سایر رقبا ایجاد کند.

نظارت بر تجربه مشتری (CRM)

این فرایند به شرکت ها کمک می کند تا نیازهای رو به رشد مخاطبان هدف خود را درک کنند. بازاریابان دیجیتال باید مهارت های مدیریت ارتباط با مشتری را توسعه دهند که شامل استراتژی هایی است که می توانید برای نظارت و به حداکثر رساندن تجربه مشتری از آنها استفاده کنید. ارتباط با مشتریان خود در سطح احساسی و شخصی تر همیشه یک مزیت اضافی برای برند است زیرا شانس وفاداری مشتری را افزایش می دهد.

هدف شرکت دیجیتال مارکتینگ

کسب و کارها به دلیل تخصص در بازاریابی آنلاین با شرکت های دیجیتال مارکتینگ همکاری می کنند. این شرکت ها آخرین روندها، بهترین شیوه ها، و بهترین ابزارها و استراتژی هایی را که برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال مورد نیاز است، می شناسند.

هدف کلی هر تلاش دیجیتال مارکتینگ این است که به همان اندازه ترافیک ارگانیک به سایت تجاری کسب و کار ایجاد کند. کارشناسان بازاریابی در شرکت های دیجیتال مارکتینگ نکات بازاریابی، روند خرید مشتری و الگوریتم های جستجوی موتورهای جستجو را می شناسند.

وقتی با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کار می کنید، ترافیک ارگانیک (ترافیک افرادی که سایت شما را به صورت آنلاین از طریق جستجوی موتور جستجو پیدا می کنند) به سایت شما افزایش می یابد. سایت شما با هزینه های کمتر، سرنخ های بیشتری را جذب می کند. با ایجاد سرنخ های با کیفیت از طریق های کانال های مختلف احتمال خرید کاربران را افزایش می دهد.

از آنجایی که شرکت دیجیتال مارکتینگ در تبلیغ برندها به صورت آنلاین و ایجاد روابط آنلاین با مشتریان تخصص دارد، می داند چگونه می تواند دامنه برند شما را به صورت آنلاین گسترش دهد. با همکاری با یک شرکت بازاریابی دیجیتال، سایت شما از تحقیقات کلمات کلیدی و توسعه شخصیت خریدار که از طریق شرکت انجام می شود، بهتر دیده می شود.

اگر از یک شرکت بازاریابی دیجیتال برای انجام بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید، برند شما حضور آنلاین بیشتری در پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی به دست خواهد آورد.

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ همچنین نقاط ضعفی را در فعالیت های بازاریابی دیجیتال فعلی شما پیدا می کند. به عنوان مثال، شما نیاز به طراحی سایت، سئو، روابط عمومی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید. شما ممکن است در همه این زمینه ها تخصص نداشته باشید.

صرف تمام وقت خود در بازاریابی باعث می شود که دیگر حوزه های کسب و کار خود را از دست بدهید. بهترین راه حل برای همه این مسائل، استخدام یک تیم بازاریابی دیجیتال است. شرکت دارکوب می تواند خدمات جامعی را ارائه دهد که به بهترین وجه متناسب با بودجه شما باشد.

مزایای استفاده از شرکت دیجیتال مارکتینگ

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین گسترش دهید. مشتریان بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. استخدام یک شرکت دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که بتوانید روی اهداف اصلی کار و تجارت خود که در آن بهترین هستید، تمرکز کنید. شرکت های بازاریابی دیجیتال به منابع و ترفندهایی دسترسی دارند که ممکن است شما نداشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ یک فرآیند آهسته و پیوسته است، بنابراین شرکت مناسب را انتخاب کنید. از همکاری با شرکت هایی که وعده نتایج فوری یا سریع را می دهند اجتناب کنید. قبل از تصمیم گیری، محدودیت ها و تخصص های اصلی یک شرکت را شناسایی کنید.

درباره تکنیک ها و ابزارهایی که استفاده می کنند بپرسید و در صورت امکان نمونه های پروژه های قبلی آنها را مشاهده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته