تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو

نوشته شده توسط سمانه صحافی مقدم
تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو

نمی توانید وب سایت خود را در صفحات گوگل پیدا کنید؟ اگر اینطور است بدانید که اصلا تنها نیستید چرا که میلیون ها وب سایت دیگر هم وجود دارد که مدتهاست به دنبال پیدا کردن یک جایگاه مناسب در نتایج اول یا لااقل چند صفحه ابتدایی صفحات این موتور جستجو می گردند.

اگر تعداد کاربران بازدید کننده از وب سایت شما کم است احتمالا فکر می کنید که این آمار پایین تنها عامل شکست و نرسیدن سایت شما به صفحات اول گوگل است. شاید از تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو آگاهی ندارید؛ ولی این واقعیت را باید بدانید که اگرچه مجموع بازدیدهایی که از وب سایت شما به عمل می آید، تاثیر شگفت انگیزی در رتبه وب سایت شما ندارد، اما بازدیدهایی که تمامی فاکتورهای کیفیتی گوگل را دارا هستند، از دید این موتور جستجو پنهان نمانده و به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجوی کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند کمک شایانی خواهد کرد.

این جمله را هیچ وقت فراموش نکنید: هر چه وب سایت شما محبوب تر باشد، رتبه آن نیز بهتر و بهینه تر می شود. با یک نگاه به این لیست یک واقعیت آشکار را می توان برداشت کرد، آن هم این است که لپ کلام تمامی این موارد و آن چیزی که کلیه این موارد را خلق می کند، بازدیدهای انجام شده از سوی کاربران است. میزان ترافیک و بازدید وب سایت در کسب موفقیت آن نقش اساسی دارد. اما گوگل به همین سادگی ها از کنار این مسئله عبور نکرده و بیشتر از قبل دقت می کند که کاربرها از چه مسیری وب سایت شما را پیدا کرده و یا هنگام بازدید کردن از آن، چه رفتاری را از خود نشان داده و در مجموع چه میزان از این نوع بازدیدها توسط وب سایت های دیگر انجام می شود.

در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو آن صحبت کنیم. اما پیش از آن اجازه دهید تا توضیح مفصل تری را در مورد فاکتورهای تاثیر گذار در بهینه سازی سئو سایت بدهیم. همچنین به شما آموزش می دهیم که چطور می توانید با استفاده درست از این 7 عامل تاثیر گذار، رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهینه سازی کنید.

لیست مطالب

بازدید یا ترافیک سایت چیست؟

ترافیک سایت همان تعداد بازدیدکنندگان از صفحات وب سایت است و بر اساس تعداد هر ورودی به سایت با IP متفاوت از بازدید های قبلی، مورد شمارش قرار می گیرد. ترافیک سایت می تواند به دو صورت انجام گیرد:

بازدید بی هدف

این نوع از بازدید کاربر هدفی ندارد و به طور معمول با آگهی ها به سایت وارد می شوند. به این دلیل که با جستجوی هدفمند این بازدیدها رخ نمی دهد کاربر چندان جذب محتوا نمی شود و پس از چند دقیقه از سایت خارج می شود.

بازدید هدفمند

این نوع بازدید با هدف مشخصی انجام می شود و به همین دلیل کاربر زمان بیشتری را در سایت می ماند؛ اکثر مواقع در بازدید هدفمند کاربر لینک سایت هدف را در مرورگر خود جستجو می کند. سایت هایی وجود دارند که با ایجاد سیگنال برندینگ علاوه بر کاهش هزینه های برندینگ و بهینه سازی وب سایت در موتور جستجوی گوگل برای شما اعتبار کسب می کند. براساس یک تحقیق مطالعاتی که توسط  SEMrush’s Ranking Factors انجام داده شده، مشخص شده که عوامل اساسیی وجود دارد که هر وبمستر و دیجیتال مارکتر حرفه ای می بایست از تاثیر پررنگ آن بر سئو آگاه باشد:

7 اصل اساسی بالابردن سئو:

  1. ترافیک یا بازدید مستقیم
  2. بازدید مستقیم و رفتار کاربر
  3. ترافیک ارجاعی
  4. تعداد بک لینک ها
  5. تاثیر گواهی SSL بر سئو
  6. تاثیر انکرتکست بر سئو و انواع آن
  7. کلمه ی کلیدی و تاثیر آن بر روی سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو

بازدید مستقیم (Direct Traffic)

بازدیدهایی از وب سایت که از منابع ناشناخته یا مراجعه کننده ناشناخته باشند بازدید مستقیم محسوب می شوند، در واقع در این نوع از بازدید دست کم یکی از دو مورد منبع لینک یا مراجعه کننده، مجهول هستند. اگر ابزارهای آنالیز ترافیک و بازدید وب سایت را برای سایت خود فعال کرده باشید، حتما می دانید که باید در کجا به دنبال مشخص کردن منبع بازدیدهایی که دریافت کرده اید باشید. در قسمت ترافیک دریافتی، بخشی به نام direct traffic یا ترافیک مستقیم وجود دارد که به شما در فهمیدن این موضوع که ترافیک مستقیم چیست، کمک می کند.

بازدید یا ترافیک مستقیم به مدلی گفته می شود که کاربر بدون هیچ واسطه ای مثل جستجو و یافتن نام وب سایت مورد نظر در گوگل و یا مشاهده لینک آن در هر وب سایت دیگر، مستقیما و با تایپ کردن آدرس سایت در نوار جستجوی مرورگر خود وارد سایتی می شود. بازدید مستقیم و ارگانیک، با وجود درک دقیق از ترافیک ارگانیک حتی دیجیتال مارکتر ها را هم دچار سردرگمی می کند.

انواعی از بازدید مستقیم

اهمیت بالای بازدید های مستقیم کاربران از وب سایت شما به این معناست که نه فقط می بایست به صورت ارگانیک به جذب کاربران جدید بپردازید. در واقع انتخاب یک روش درست برای برندینگ و ساخت جلوه ای مطمئن و قدرتمند از آنچه که برای آن می جنگید، به همان اندازه مهم و تاثیر گذار است. در اینجا دو نوع از رایج ترین بازدید یا ترافیک مستقیم را مثال می زنیم که تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو را بیان می کند:

نوع اول

به عنوان مثال بازدید مستقیم می تواند از طریق یک کاربر که آدرس وب سایت را در اختیار دارد یا مشتریانی که به دفعات از یک فروشگاه اینترنتی خرید می کنند و آدرس فروشگاه محبوبشان را در مرورگر خود اصطلاحا بوکمارک کرده باشند هم بدست آید.

نوع دوم

همچنین بازدید مستقیم می تواند به واسطه ایمیل ها، ترافیک هایی که با موبایل ایجاد می شوند، لینک سایت در هنگام نمایش یک تبلیغ در حین بازی کردن با گوشی های همراه و نرم افرازهایی که برای کسب درآمد از تبلیغات کوتاه استفاده می کنند، بدست آید.

ترافیک یا بازدید مستقیم؛ جهش رتبه سئو

در گزارش SEMrush  عنوان شده که در سئو وب سایت، ترافیک مستقیم است که بیشترین تاثیر مثبت یا منفی را بر روی رتبه سایت می گذارد. SEMrush در پایان این تحقیق به این نتیجه رسید که بازدیدهای ارگانیک رابطه مستقیمی با رتبه صفحات یک وب سایت در نتایج گوگل داشته و هر چه بازدیدهای مستقیم یک سایت بالاتر باشد، بدون شک گوگل جایگاه بهتری را به او اختصاص داده و در صفحات اول نتایج SERP نمایش داده می شود.

ترافیک مستقیم عاملی کلیدی در ارتقا رتبه وب سایت است. هنگامی که تعداد زیادی از کاربرها به وب سایتی مراجعه می کنند، برای گوگل مسجل می شود که دامنه چنین وب سایتی دارای ارزش بالا یا اصطلاحا آتوریتی بالا می باشد. ظاهرا گوگل اهمیت بالایی به دامین آتوریتی و میزان بازدیدهای مداوم یک سایت می دهد و همین موضوع باعث می شود که یک وب سایت از لحاظ نمایش به واسطه کلمات کلیدی، شرایط ایده آل تری پیدا کند.

بازدید مستقیم و رفتار کاربر (User Actions)

بدست آوردن ترافیک مستقیم به تنهایی نمی تواند تضمین کننده حضور یک وب سایت در صفحه اول نتایج گوگل باشد. کیفیت بازدیدهایی که از وب سایت شما به عمل می آید نیز به همان اندازه مهم و پر اهمیت است. چند وقتی است که گوگل با دقت بررسی می کند که آیا وب سایت ها پاسخگوی نیاز کاربران خود هستند یا خیر.  در ادامه با این سه فاکتور بیشتر آشنا می شوید.

مدت زمان توقف کاربر یا Dwell Time در سایت

به عقیده SEMrush اصل شماره دو که بالاترین تاثیر گذاری در رتبه یک وب سایت را دارد، مدت زمانی است که کاربر پس از ورود، در وب سایت شما سپری می کند. گوگل بررسی می کند که آیا کاربر در حال خواندن محتواهای وب سایت شما است؟، آیا او حداقل 30 ثانیه را برای مطالعه محتواهای شما اختصاص داده است؟ و آیا بعد از خواندن محتوای شما باز هم به جستجو در صفحات دیگر پرداخته است یا خیر؟ …

مدت زمان توقف کاربر به زبان ساده

برای شفاف سازی در مورد اینکه زمان توقف کاربر چیست می توان گفت از زمانی که یک کاربر بر روی لینک سایت کلیک کرده تا مدت زمانی که از سایت موردنظر به صفحه ی جستجوی نتایج باز می گردد، از نظر گوگل مدت زمان توقف کاربر محسوب می شود.

Dwell Time یا زمان توقف کاربر عاملی برای بهبود کیفیت و جایگاه سئو سایت از نظر گوگل است؛ با اینکه در رتبه بندی های گوگل معرفی نشده است ولی SERP به صفحاتی که دارای محتوای جذاب یا رابط کاربری مناسب باشد رتبه بالاتری در سئو می دهد زیرا که این متریک در تعیین میزان رضایت کاربر عامل موثری است. هر چه زمان حضور کاربر در سایتی کم تر باشد، گوگل متوجه می شود که چنین وب سایتی پاسخگوی نیاز کاربر و آنچه در موردش جستجو کرده نمی باشد. از طرف دیگر هر چه مدت زمان حضور کاربران در سایتی بالاتر باشد، به گوش گوگل می رسد که این وب سایت مطالب مفید و کاربردی تری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

صفحات بازدید شده در هر نشست (Pages per Session)

تعداد صفحات بازدید شده در هر نشست یکی از عوامل تعیین کننده رتبه یک وب سایت است. صفحات بازدید شده در هر نشست یعنی کاربر در مدت زمانی که از وب سایت مورد نظر بازدید به عمل آورده، چه تعداد از صفحات آن سایت را باز و مشاهده کرده است. این فاکتور از آن جهت برای گوگل اهمیت دارد که می تواند دلیل خوبی بر مفید بودن محتوای وب سایت ها باشد. علاوه بر محتوای خوب، یک رابط کاربری خوب و منوهایی که کاربر را به درستی به بخش های مختلف سایت هدایت کنند، نقش بسزایی در بالا رفتن صفحات بازدید شده در هر نشست ایفا می کند. اکیدا توصیه می شود از نرم افزارهای افزایش بازدید استفاده نکنید.

تحقیق SEMrush

در تحقیق SEMrush مشخص شده که سایت های ابتدایی در نتایج گوگل، معمولا تعداد صفحات بازدید شده زیادی را در هر نشست با کاربر خود بدست می آورند. همچنین چهار وب سایت اول در نتایج گوگل به طور میانگین در این مورد شبیه به هم بوده و تعداد صفحات بازدید شده آنها در هر نشست به همدیگر خیلی نزدیک می باشد. روی دیگر این سکه که تعداد صفحات بازدید شده خیلی کم در هر نشست است، این حقیقت را افشا می کند که محتواهای شما اصلا مناسب کاربر بازدید کننده نبوده و یا ارتباطی به آنچه که او به دنبالش بوده ندارد. مناسب نبودن منوها و کلیدهای ناوبر که در وب سایت خود تعریف می کنید می تواند به اندازه تولید محتواهای بی کیفیت، اثرات مخربی بر روی سئو سایت شما داشته باشد.

نرخ پرش (Bounce Rate)

کاربرانی که صفحه سایت را بازدید می کنند و بدون توقف خارج می شوند، کاربرانی که به صفحه نتایج جستجو باز می گردند یا مستقیما به سایت دیگری می روند یا صفحه  وب سایت را می بندند باعث افزایش نرخ پرش وب سایت می شوند. کاربران معمولا وب سایت هایی که مشاهده می کنند را بعد از زمانی ترک کرده یا اصطلاحا تب مرورگر خود را می بندند؛ اما اگر تعداد زیادی از کاربرها بعد از مشاهده فقط یک صفحه از وب سایت شما دست به چنین کاری بزنند، گوگل حدس می زند که یک جای کار شما ایراد دارد.

تحقیق SEMrush

براساس تحقیق SEMrush مشخص شده که وب سایت های اول در نتایج گوگل، به طور متوسط فقط  49 درصد نرخ پرش دارند. علاوه بر این در نتیجه بررسی SEMrush این واقعیت محرز شده که نرخ بانس کم مساوی است با رتبه های تک رقمی در صفحات اول گوگل؛ نرخ بانس بالا به گوگل می فهماند که صفحه باز شده از سوی کاربر، کم ترین ارتباط را با جستجوی وی داشته است. اگر فکر می کنید که نرخ پرش وب سایت شما بالا است، شاید بهتر باشد که یک مرتبه دیگر در مورد کلمات کلیدی که بر روی آنها تمرکز کرده اید، تجدید نظر کنید.

ترافیک ارجاعی (Referral Traffic)

ترافیک ارجاعی یک اصل تعیین کننده رتبه سایت و بهینه سازی سئو است. بازدیدهای ارجاعی به ترافیک هایی گفته می شود که از طریق لینک های سایت شما در اینترنت به سمت شما هدایت شده باشند؛ به عبارتی ترافیک ارجایی راه های دیگریست به جز موتورهای جستجو، که کاربران به سایت شما راه پیدا می کنند. ممکن است با یک وب سایت دیگر مشارکت کرده و یا اصطلاحا از آن بک لینک گرفته باشید.

مجموع دامنه های ارجاع داده شده

اگر در مورد قدرت لینک های ارجاعی شک دارید، باید بدانید که تحقیق SEMrush اثبات کرده که اختلاف دامنه های ارجاع داده شده میان وب سایت رتبه 1 و رتبه 10، از لحاظ عددی در حدود 1000 لینک است.

دامنه های ارجاعی شما، ارتباط زیادی به IP های ارجاع داده شده دارد. اگرچه مجموع کل آی پی های ارجاع داده شده لزوما با دامنه های ارجاع داده شده برابر نیستند، اما با همدیگر ارتباط نزدیکی دارند. پس آی پی های ارجاع داده شده تاثیر مشابهی با لینک های ارجاع داده شده به یک سایت داشته و هر دو در بهبود رتبه سئو به یک اندازه مفید می باشند.

تعداد بک لینک ها

بک لینک چیست؟؛ در واقع بک لینک به لینک هایی از وب سایت شما گفته می شود که در وب سایت های دیگر قرار داده شده است به عبارتی دیگر وقتی بک لینک ساخته می شود که یک وب سایت به سایتی دیگر لینک دهد؛ با توجه به این موضوع که بک لینک ها باید به سایت هایی که محتوای مرتبط، اعتبار و بازدید بالایی دارند، ارجاع داده شود. شاید در اینجا بپرسید که تفاوت میان دامنه های ارجاعی و بک لینک چیست؟

برای یافتن پاسخ این سوال تصور کنید که یک وب سایت به شما بک لینک داده است. حالا اگر این وب سایت لینک های مختلفی از سایت شما را برای کاربرانش منتشر کرده باشد، تاثیری در تعداد بک لینک ها نداشته و بک لینک های شما همان یک عدد می باشد. اما لینک دهی های زیاد از لحاظ ترافیک ارجاعی، ارزش وب سایت شما را بیشتر خواهد کرد و در واقع به موتورهای جستجو می گوید که محتوای لینک شده دارای ارزش و اعتبار است که باعث شده از موتور جستجو امتیاز مثبت کسب کند.

تحقیق SEMrush

نتیجه تحقیق SEMrush نیز باز هم بر این واقعیت تاکید دارد که هر چه بک لینک های یک دامنه بیشتر باشد، جایگاه بالاتری در نتایج گوگل بدست خواهد آورد و باعث چند برابر شدن بازدید و تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو خواهد شد. همانطور که آی پی های ارجاع داده شده به دامنه از اهمیت بالایی برخودار است، تعداد بک لینک های یک دامنه نیز به همان مقدار نقش کلیدی در کسب رتبه بالا در سئو دارد و در این میان رتبه بندی ارگانیک بهتری به صفحاتی که بک لینک های بیشتری دارند تعلق می گیرد.

افزایش بازدید سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو

انواع بک لینک

لینک ها به دو دسته تقسیم می شوند که دسته ی اول آن ها لینک های فالو ( follow ) و دسته ی دوم ، لینک های نوفالو ( nofollow ) هستند.

لینک فالو

به صورت پیش فرض بک لینک ها از نوع فالو هستند، به این معنی که اعتبار بک لینک ما در سایت مقصد تایید شده است؛ در واقع لینک های فالو از نظر گوگل دارای اعتبار و ارزش هستند و می توانند بر رتبه ی گوگل سایت اثر بگذارند. لینک فالو در کد خود نشانه خاصی ندارد ( زیرا که به صورت پیش فرض بر تمام لینک ها اجرا می شود).

فقط لینک های فالو هستند که می توانند اعتبار سایت منبع را به سایت لینک شده انتقال دهند پس فقط با گرفتن بک لینک های فالو می توانید سئوی سایت خود را بهبود دهید ولی تعداد بک لینک های فالو نباید آنقدر زیاد باشند که گوگل را حساس کند بلکه با داشتن تعدادی لینک نوفالو می توانیم حساسیت گوگل را کمتر کنیم و حتی با این شفاف سازی، غیرمستقیم بر رتبه خود در سئو تاثیر مثبت بگذاریم و سبب هم افزایی تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو شویم.

لینک نوفالو

لینک هایی که برای گوگل تقریبا هیچ ارزشی ندارند و معمولا در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و بک لینک های ویکی پدیا دیده می شوند از نوع لینک های نوفالو هستند؛ که در ساختار کد خود پراپرتی به نام rel با مقدار nofollow به صورت rel=nofollow قرار داده شده است. با درج این عبارت در ساختار کد بک لینک به موتورهای جستجو این پیام را می دهید که تایید یا عدم تاییدی روی لینک نوفالو شده، ندارید.

تاثیر گواهی امنیتی SSL بر سئو

گواهی امنیت SSL یک پروتکل برای رمزگذاری داده ها است که امنیت انتقال اطلاعات از سرور به کاربر و برعکس را ضمانت می کند. با داشتن گواهی اس اس ال اعتماد کاربر به سایت و برند بیشتر می شود و به مرور سبب افزایش ترافیک سایت و بالارفتن رتبه سئو خواهد شد. URL سایت های دارای گواهینامه ی SSL با HTTPS آغاز می شود. دور از ذهن به نظر می رسد که گواهی SSL رابطه ی مستقیمی با تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو داشته باشد، ولی این پروتکل به کمک رمزگذاری های کوتاه و خلاصه، امنیت را بالا برده و دسترسی هکرها را به دیتاها محدود و سخت میکند؛ همین عامل مسئولانه رفتار کردن وب سایت را در قبال کاربر به کاربر ثابت می کند.

انکر تکست چیست؟

موتورهای جستجو دو استراتژی برای فهمیدن محتوای صفحه ی وب سایت شما دارند؛ یکی محتوای متنی یا بصری که در صفحه ی سایت خود بارگذاری کرده اید و روش دوم انکر تکست هایی که برای صفحه ی وب سایت مورد نظر ساخته اید.

انکر تکست همان کلمات و عباراتی در متن سایت هستند که به سایتی دیگر لینک می شوند و قابلیت کلیک شدن توسط کاربر را دارند. انکر تکست ها این قابلیت را دارند که یک صفحه سایت که از صفحات مختلفی برای کلمه کلیدی خاصی لینک می خورد را به عنوان سایتی مرجع برای آن کلمه کلیدی خاص، به موتورهای جستجو معرفی کند حتی اگر آن کلمه کلیدی در محتوا زیاد تکرار نشده باشد.

اما…

در صورتی که محتوای متن شما با متن لینک هایتان همخوانی داشته باشد علاوه بر اینکه رتبه ی خوبی در نتایج سئو به دست خواهید آورد، تجربه ی کاربری خوبی را برای کاربران رقم خواهید زد.

ارزش انکرتکست ها، یکسان است؟

در گذشته که بهینه سازی سایت قوانین پیچیده ایی نداشت ارزش لینک های یکسان بودند ولی امروز استفاده دقیق و درست از انکر تکست مرتبط با محتوای سایت شما، به دلیل کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر سایتتان باعث شده گوگل الگوریتم هایش را به این سمت و سو سوق دهد و انکرتکست های مختلف ارزش یکسانی نداشته باشند ولی باعث ایجاد بازدید بیشتر و افزایش سئو می شوند؛ پس سعی کنید در فرآیند لینک بیلدینگ خود از انکرتکست های مختلف بهره ببرید تا لینک های سایتتان هم طبیعی تر به نظر برسند. لازم به تذکر است که الگوریتم های امروزه گوگل، در صورتی که از یک متن یکسان بارها و بارها برای لینک سازی استفاده کنید جریمه تعریف کرده است.

انواع انکرتکست

همانطور که گفتیم انکر تکست ها دارای ارزش متفاوتی هستند و استفاده درست از آن ها باعث دریافت رتبه ی بالاتری در سئو می شود.

انکر تکست عمومی

لینک هایی مثل “اینجا کلیک کنید”، “ادامه ی مطلب”، “درباره ی نویسنده” و “اطلاعات بیشتر” از جمله انکر تکست های عمومی هستند که با تغییر الگوریتم های گوگل نه تنها دیگر امتیاز مثبت محسوب نمی شوند بلکه باعث آسیب به سئوی شما خواهند شد.

انکر تکست نام برند

انکرتکست برند نوعی لینک است که در متن خود از برندی تجاری نام برده است و در صورتی می تواند برای سئو شما آسیب ایجاد کند که نام برند با کلمه ی کلیدی یکسان باشد. به عنوان مثال سایت MOZ از سایت هایی است که از این نوع انکرتکست، بیشترین استفاده را دارد.

انکر تکست عریان

URL Anchor text یا همان انکر تکست عریان، URL سایت را به عنوان متن لینک استفاده می کند بدون اینکه از کلمه ی کلیدی استفاده کند.

انکر تکست تصویر

اگر برای تصاویر سایت خود از Alt Tag استفاده کنید، گوگل آن را به عنوان انکر تکست شناسایی می کند ولی باید توجه کنید این نوع از لینک بیلدینگ شما به گونه ایی باشد که از نظر گوگل طبیعی شناسایی شود.

انکر تکست LSI

در این نوع از انکر تکست به جای استفاده ی مستقم از کلمه ی کلیدی از مشتقات و کلمات مشابه به کلمه ی کلیدی خود استفاده می کنید. به عنوان مثال اگر کلمه ی کلیدی شما “سئو” باشد کلمات ال اس آی یا مشابه آن می توانند کلماتی مثل“دوره ی سئو”، “آموزش سئو” و “سئو ی ارگانیک” باشند.

انکر تکست Partical Match

این نوع از انکر تکست، به صورت جزئی حاوی کلمه ی کلیدی است. در شرایطی که به همراه بخشی از کلمه ی کلیدی اصلی، کلمات دیگری را استفاده کنیم این نوع از انکر تکست Partical Match نام دارد.

انکر تکست LongTail

فرض اصلی این نوع از انکر تکست با انکر تکست قبلی در تعداد کاراکتر ها است، در واقع انکر تکست longtail از تعداد کاراکترهای بیشتری برخوردار است.

انکر تکست Exact Match

زمانی که کلمه ی کلیدی آن صفحه ی وب سایت را دقیقا و بدون کاراکتر اضافه ایی لینک کنیم؛ آنگاه یک انکر تکست از نوع Exact Match ساخته ایم.

انکر تکست بدون متن

اگر برای لینک خود از انکر تکست استفاده نکنیم، گوگل به طور خودکار آدرس صفحه ی وب سایت را به عنوان انکر تکست در نظر می گیرد.

 

کلمه کلیدی و تاثیر آن بر روی سئو

با شناخت درست از مخاطب هدف که افراد با چه کلماتی محصولات، خدمات یا اطلاعات محتوای شما را در موتورهای جستجوگر، جستجو می کنند؛ کلمات کلیدی، کلیدواژه ها و عبارات مرتبط را پیدا کنید و سپس این کلمات پرسرچ را در محتوای آنلاین خود وارد کرده تا گوگل کاربران را با سرچ این کلمات به صفحه ی وب سایت شما هدایت کند. اگر این فرآیند را درست انجام ندهید صفحه ی وب سایت شما در میان هزاران نتیجه ی دیگر گم شده و دسترسی کاربر را ناممکن می سازید. با ایجاد فهرستی از کلیدواژه های مرتبط رتبه ی بهتری را نسبت به رقبایتان در سئو کسب کنید. کلمه ی کلیدی هم از جمله اصول اساسی در افزایش ترافیک سایت و تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو می باشد.

یافتن کلمات کلیدی مناسب

همانطور که پیش تر توضیح دادیم انتخاب کلمه ی کلیدی الفبای سئو محسوب می شود اما در شرایطی که اصولی انجام شود می تواند نقش خود را به درستی در سئو ایفا کند و منجر به افزایش جذب بازدید کننده و تاثیر بازدید وب سایت بر سئو شود.

کلمات LSI در گوگل

اگر کلمه ی کلیدی خودتان را در سرچ باکس تایپ کرده و جستجو کنید آنگاه مفیدترین نتایج و پیشنهادات گوگل به نمایش گذاشته می شود.

Related search در گوگل

بعد از تایپ عبارت مورد نظر و فشاردادن دکمه ی اینتر، دقیقا در انتهای صفحه ی اول جستجو نمایش داده می شود که Related search نام دارند. معمولا گوگل برای این قسمت 8 کلمه یا عبارت کلیدی مر تبط با کلیدواژه ی شما را نشان خواهد داد.

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی

برای تحلیل کلمه ی کلیدی  امری ضروریست که از ابزارهای گسترده ی سئو برای جستجوی کلمه ی کلیدی، همزمان استفاده کنیم زیرا که تحلیل این ابزارها نسبی است و هر کدام به تنهایی آمار کامل و جامعی در اختیار ما قرار نمی دهد؛ بالاخص که کاربر ایرانی علاوه بر محدودیت و تحریم های بسیار، گاها توان خرید اکانت پرمیوم را ندارد.

ابزار Google Keyword Planner

گوگل پلنر ابزار مناسب و رایجی در بین سئوکاران برای پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب است که علاوه بر محبوبیت کلمات پیشنهادی، ترجیحات کاربر را برای جستجو مشخص می کند. گوگل پلنر و سایر ابزارهای جستجوگر کلمات کلیدی باید در کنار هم استفاده شوند تا بتوانند گزارش ها و تجمیعات آماری دربرگیرنده ایی برای افزایش ترافیک و تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو، ارائه دهند.

ابزار keyword tool

این ابزار رایگان و بسیار قدرتمند بوده و عبارات طولانی پر استفاده ی مرتبط با کلیدواژه ی شما را پیشنهاد می دهد. این ابزار برای پیدا کردن Long-Tail Ketyword، از سایر ابزارها کاربردی تر است.

ابزار Google Trends

یکی از تفاوت های گوگل ترندز با سایر ابزارها در این است که با توجه به زبان و مناطق جغرافیایی، کلمات پرکاربرد را پیشنهاد می دهد.

بررسی تبلیغات و گزارشات گوگل ادز

در صورت داشتن کمپین تبلیغات کلیکی در گوگل ادز برای بررسی وضعیت خود می توانید به گزارشات گوگل ادز از میزان کلیک و عبارات و کلیدواژه های ارجاع شده استناد کنید؛ گوگل ادز اطلاعات مستندتری را به نسبت سایر ابزارهای دیگر در اختیار شما قرار می دهد. اتکا به گزارش های مستند گوگل ادز، منطقی ترین راه حل برای پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط و افزایش آمار بازدید وب سایت است.

کلمات کلیدی در عناوین و توضیح متا

شاهراه ورود به سئو کلمات کلیدی هستند و استفاده از آن ها در عناوین و توضیحات متا، ایده اصلی محتوا و واژه ی کلیدی را به کاربران و موتور جستجو منتقل می کند به همین دلیل تاثیر بسزایی در سئو دارد؛ علاوه بر این سبب می شود کلیک های بیشتری از کاربران موتورهای جستجو جذب کرده و با افزایش بازدید سایت و نرخ کلیک ( CTR ) مواجه می شویم. عناوین و متاتگ ها خلاصه ایی از صفحه ی وب سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا همان SERP ثبت می کنند. آنها همچنین در برگه های مرورگر و پست های رسانه های اجتماعی هنگامی که صفحه وب شما به اشتراک گذاشته یا لینک می شود، نشان داده می شوند. عناوین و توضیحات متا به کاربران کمک می‌کنند تا با ارائه پیش‌ نمایشی از محتوای صفحه وب شما و تطابق با عبارت مورد جستجوی آنها، تصمیم بگیرند که آیا روی صفحه وب سایت شما کلیک کنند یا خیر.

عناوین موثر و توضیحات متای بهتر

  • ترجیحا در ابتدای عناوین و توضیحات متای خود از کلمه ی کلیدی اصلی استفاده کنید.
  • در عناوین و توضیحات متای خود از کلمات کلیدی ثانویه استفاده کنید و از تکرار غیر معمول کلمه ی کلیدی اصلی پرهیز کنید.
  • عناوین و توضیحات متا علاوه بر کوتاه بودن باید شفاف و واضح و قانع کننده بیان شوند.
  • ترجیحا بهتر است عناوین بین50 تا 60 کاراکتر باشند و  طول توضیحات متا بین 150تا 160 کاراکتر بهینه محسوب می شود.
  • در عناوین و توضیحات متا از رعایت دستور زبان، علایم نگارشی و رعایت املای صحیح کلمه مطمئن شوید.

 

سئو و عوامل موثر بر آن

کلام پایانی

همانطور که گفته شد استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) ابزارها و روش‌هایی هستند که وب سایت‌ها را بهبود می‌بخشند تا در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه‌بندی بهتری داشته باشند. در طول چند سال گذشته، استراتژی‌های سئو تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند تا با تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو همگام شوند و بهینه‌سازی مناسبی ارائه دهند. در نهایت، استراتژی‌های سئو همچنان در حال تغییر و تحول هستند و مهم است تا با تغییرات الگوریتم‌ها و نیازهای کاربران همگام شوید تا وب سایت خود را بهبود دهید و در نتایج جستجوی ارگانیک، رتبه ی بهتری کسب کنید.

گروه دیجیتال مارکتینگ شرکت دارکوب با در اختیار داشتن تیمی مجرب از وبمسترهای با سابقه، بهترین راه حل ها را برای حضور بیشتر و بلند مدت تر کاربران و مشتریان در سایت یا فروشگاه آنلاین شما ارائه می کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته