ارزان ترین روش افزایش بازدید وب سایت

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

در دوره زمانه ای زندگی می کنیم که هر نفر می تواند حداقل یک یا چندین وب سایت برای خودش داشته باشد. بیش از 2 میلیارد وب سایت در سرتاسر جهان راه اندازی شده و فعال می باشد و هر ثانیه که بیشتر می گذرد، شاید صدها نفر دیگر دست به طراحی وب سایت می زنند یا از یک طراحان وب سایت برای این کار کمک می گیرند.

این آمار فقط یک معنی را می رساند و آن وجود یک رقابت شدید در میان وب سایت ها برای یافتن ترافیک یا بازدید بیشتر است. شما هزاران یا میلیون ها رقیب دارید که همه آنها به اندازه شما می خواهند کاربرها و مشتری های بیشتری را برای خودشان پیدا کنند. همه ما دوست داریم که برند یا نام تجاری خودمان را به صدر جدول پربازدیدترین وب سایت ها برسانیم و می دانیم که این رقابت یک پیروز نهایی نخواهد داشت و هر لحظه ممکن است جایگاه اول یا برتر را بدست آورده و یا از دست بدهیم.

اگر از یک کارفرما یا بازاریاب اینترنتی بپرسید که حاضر هستید برای چه چیزی بیشتر از همه چیز خرج کنید، به شما خواهد گفت که من به دنبال افزایش بازدید وب سایتم هستم. صاحبان وب سایت های کوچک و بزرگ به این موضوع واقف هستند که با برنامه ریزی درست، باید هر روز از روز قبل و هر ماه از ماه قبل آن ترافیک بیشتر یا بازدید بیشتری را روی وب سایتشان ایجاد کنند.

همین ابتدا باید بگوییم که روش های متنوعی برای افزایش بازدید وب سایت وجود دارد. از روش های افزایش غیر واقعی ترافیک گرفته تا کمک گرفتن از وب سایت های معتبرتر برای معرفی کردن وب سایت مورد نظر شما. اما مثل همیشه تمامی این روش ها در صورت پرداخت هزینه های قابل توجه امکان پذیر بوده و معمولا اثر بخشی کوتاه مدت و گذرا دارند.

بله تبلیغات اینترنتی در قبال پرداخت پول می تواند شما را در مدت زمان کوتاهی به تعداد کاربرهای بیشتری معرفی کند، اما در سال و قرن جدید این روش گذرا بوده و باید به دنبال ترافیک ارگانیک باشید که پای مشتری های جدید را به وب سایت شما باز کرده و مشتری های قبلی هم دلشان برای شما تنگ شود.

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که ارزان ترین روش افزایش بازدید وب سایت چیست، باید بگوییم که پاسخ این سوال سئو یا بهینه سازی وب سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو می باشد.

دلیل اهمیت بالای سئو همان ترافیک ارگانیک است که گوگل می تواند به سمت وب سایت شما هدایت کند. اگر به درستی قوانین و چهارچوب های لازم را رعایت کرده باشید، مورد توجه گوگل قرار گرفته و کاربران با جستجوی کلمات مرتبط با کسب و کار شما، به صورت مستقیم بر روی لینک وب سایت شما کلیک خواهند کرد. این یعنی بهبود CRT (Click Through Rate) یا همان درصد کلیک بر روی صفحات وب سایت.

با وجود اینکه همه تلاش می کنند تا جزو سه وب سایت نمایش داده شده در صفحه اول گوگل باشند، اما بهبود رتبه وب سایت لزوما تضمینی برای ورود کاربران بیشتر نخواهد بود. بلکه موارد مختلفی وجود دارد که می بایست با رعایت آنها، کمک شایانی به بخش دیجیتال مارکتینگ خود کنید.

در این مطلب شما را با روش هایی که اکثر رایگان بوده و جزو ارزان ترین روش ها برای افزایش بازدید بر اساس بهینه سازی سئو هستند آشنا خواهیم کرد.

تمرکز بر روی کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی اولین قدم در بهینه سازی وب سایت شما از لحاظ سئو است. کلمات کلیدی کوتاه و کلمات کلیدی بلند همان سکه های با ارزشی هستند که با استفاده از هر کدام در صفحات مختلف وب سایت، می توانید به گوگل بفهمانید که وب سایت شما در چه زمینه هایی فعالیت داشته و بیشتر روی چه کلماتی تاکید دارد.

البته برای به کاربردن کلمات کلیدی قوانین مشخصی وجود دارد و در هر کدام از صفحاتی که می سازید، نباید بیشتر از یک یا دو کلمه کلیدی را تعریف کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در یک صفحه نه تنها کمکی به شما نمی کند، بلکه باعث می شود که از سوی گوگل جریمه هم بشوید.

محتوا چاره ساز تمامی ضعف های شماست!

بله درست است این محتوای با کیفیت و هدف دار است که کم و کاستی های شما را در قیاس با رقبای سر سختتان جبران می کند. به دنبال تولید محتواهایی باشید که دیگران را وادار به لینک دادن به شما بکند. یعنی محتوای شما باید به قدری مفید و بدرد بخور باشد که وب سایت های دیگر راهی جز اینکه کاربرانشان را به واسطه گذاشتن لینک شما در وب سایتشان نداشته و امکان کپی کرد مطلبتان را هم ندارند.

اما نباید بدون برنامه ریزی و مشخص کردن هدفتان از مطالب و محتوایی که تولید می کنید به انتشار آنها اقدام کنید. برای گوگل اهمیت دارد که شما محتواهای خود را به صورت مداوم در وب سایتتان نشر دهید. محتواهای قدیمی را برورزسانی کنید و اگر قصد انتشار محصولات تازه ای را دارید، باید استراتژی یکنواختی را برای معرفی بیشتر و تکمیل کردن توضیحات هر کدام اتخاذ کنید.

بخش بلاگ وب سایت شما در این زمین نقش مهمی را ایفاه می کند. خودتان را جای کاربرانی که برای اولین بار با مطالبی جالبی که در این بخش منتشر کرده اید آشنا شده و از خواندن آن لذت می برد بگذارید. او با بررسی روند بارگذاری مطالب شما که احتمالا به صورت روزانه، هر چند روز یکبار و یا هفته ای یکبار انتشار داده می شود، متوجه می شود که وب سایت شما ارزش بازدید مداوم را دارد. این یعنی یک فرصت عالی برای افزایش بازدید وب سایت.

تبلیغات در گوگل

خود گوگل به عنوان یک مجری موفق در زمینه تبلیغات اینترنتی و تبلیغات آنلاین، پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز یا گوگل ادوردز را به منظور سهولت در نمایش بهتر وب سایت ها در صفحات جستجوی گوگل راه اندازی کرده است. با استفاده از گوگل ادوردز می توان محتواهای متنی مشخصی را برای طیف خاصی از کلمات کلیدی تعریف کرد. این سیستم براساس روش پرداخت در ازای کلیک یا PPC که مخفف Pay Per Click است اجرا می شود و در ازای پرداخت هزینه مشخص، لینک وب سایت متقاضی در بخش های مشخصی از صفحات گوگل به نمایش در می آید.

گوگل ادوردز فرصت سرمایه گذاری شما و مزایده بر روی یک سری عبارات را فراهم می کند تا مطمئن باشید که در صورت جستجو شدن عبارات مشخصی که مشتریانتان در پی آن هستند، بی چون و چرا در صدر لیست وب سایت های موجود در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید. معمولا تبلیغات گوگل ادوردز در بخش بالایی یا پایینی نمایش داده شده و در کنار لینک مورد نظرتان، برچسب ADS چسبانده می شود تا از دیگران متمایز باشید.

تحقیقات بسیاری نشان داده که نزدیک به 90 درصد از کاربرانی که از گوگل و دیگر موتورهای جستجو برای یافتن نتایج خود استفاده می کنند، تلاششان را در همان صفحه اول خلاصه کرده و هیچ موقع به صفحات بعدی مراجعه نمی کنند. این یعنی تبلیغات در گوگل ادوردز یک سرمایه گذاری اثر بخش و موثر است. شرکت طراحی وب سایت دارکوب در زمینه تبلیغات در گوگل می تواند وب سایت شما را به بهترین شکل ممکن توسط این موتور جستوجوی قدرتمند به طیف مورد نظر از کاربرهایتان نمایش دهد.

بهبود سئو داخلی با افزونه های کارآمدی همچون Yoast

سئو داخل یا On Page SEO تمامی آنچه در داخل قلمرو وب سایت شما می گذرد را شامل شده و احتمالا مهم ترین قسمت از تلاش شما برای افزایش بازدید وب سایتتان است. نداشتن عملکرد مناسب در این بخش از سئو باعث ایجاد یک افت شدید در بازاریابی آنلاین شده و برند مورد نظر را در میان رقبا به عنوان یکی از ضعیف ترین گزینه ها معرفی خواهد کرد.

با توجه به اینکه اکثر وب سایت های فعال در اینترنت از یکی از سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس و جوملا استفاده می کنند، فرصت مناسبی است تا از افزونه های پرقدرتی که وضعیت سئو داخلی را به شکل چشمگیری بهبود می بخشد استفاده نمایند. افزونه سئو یوست یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین گزینه های در دسترس برای کاربران است که هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی آن به راحتی در دسترس قرار دارد.

در حقیقت اگر قصد دارید از طریق تولید محتوا به افزایش بازدید وب سایت خودتان یاری رسانی کنید، بهتر است تا تکلیف افزونه یوست و نحوه استفاده از ان را همین امروز مشخص کنید. پلاگین Yoast قادر است تا تمامی بخش های یک صفحه یا مقاله نوشته شده را از لحاظ معیارهایی که برای گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت دارد بررسی و ارزیابی کرده و نکاتی که رعایت شده و یا نشده اند را به شما تذکر دهد.

معمولا این افزونه با اختصاص سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز، وضعیت کلی صفحه مورد نظر را از لحاظ سئو امتیاز دهی می کند. قرمز یعنی سئو ضعیف، نارنجی متوسط و رنگ سبز به معنای رعایت شدن تمامی جوانب با اهمیت است. شما می توانید با انتخاب کلمه کلیدی که به اندازه کافی در قسمت های ابتدایی و میانی مطلب تکرار شده و همینطور پر کردن بخش توضیحات متا، از افزونه یوست امتیاز بالایی دریافت کنید.

تگ های هدینگ دوست شما هستند

تصور کنید که مطلبی را با استفاده از نرم افزار Word تایپ کرده اید، اگر سر تیترها و عناوین متن شما با همان ابعاد و فونت نوشته های عادی تایپ شده باشد، یک بیننده صرفا یک متن طولانی و بی سر و ته را مشاهده خواهد کرد. تگ های هدینگ علاوه بر مهم تر جلوه دادن متون و تیترها و زیبایی بخشی، به خزنده های گوگل می فهماند که در هر صفحه از وب سایت شما می بایست دنبال چه چیزی باشد.

استفاده از Alternate Text یا متن جایگزین برای تصاویر

در میان تمامی متخصصین سئو، دیجیتال مارکتینگ و بازاریاب های آنلاین، این اتفاق نظر وجود دارد که متن جایگزین عکس یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای کمک رسانی به بهینه سازی سئو وب سایت است. استفاده از تصاویر یکی از قوانین مهم در ارتقاء سئو می باشد و هیچ متن یا متحوای با ارزشی، بدون وجود تصاویر مرتبط هیچ جذابیتی نخواهد داشت.

در کنار اهمیت بصری و انتخاب تصاویر درست و هم راستا با متن و محتوای تولید شده، Alt Text یا متن جایگزین می تواند توضیح مشخصی از عکس مورد نظر باشد. در حقیقت تصاویر به منظور دیده شدن توسط کاربرها به کار برده می شود ولی موتورهای جستجو مثل گوگل نمی توانند محتوای یک عکس را ببینند. برای همین این متن جایگزین است که به ربات ها و خزنده های گوگل اطلاع میدهد که تصاویر مربوط به چه چیزی بوده و باید به چه صورت به بهبود رتبه سایت مورد نظر منجر شود.

توصیه می شود که متن نوشته شده برای Alt Text عکس ها بیشتر از کلمات کلیدی مرتبط با مطلب مورد نظر نوشته شده و می بایست دارای معنی و مفهوم مشخصی باشد. این یعنی نه اینکه صرفا فقط کلمات کلیدی را در این بخش به صورت پشت سر هم قرار دهید، بلکه می بایست از لحاظ معنا و مفهوم نیز یک جمله درست و قابل فهم برای کاربر و گوگل بسازید.

ساخت بک لینک

بک لینک ها قسمت مهم دیگر سئو هستند که به واسطه اعتبار دیگران، رتبه شما را در میان سایر رقبا بهبود می بخشند. بک لینک به لینکی از URL های شما گفته می شود که توسط وب سایت های دیگر معرفی شده اشت. هنگامی که یک وب سایت دیگر با محتوا یا مطلب مفیدی که شما برایش زحمت کشیده ای رو به رو می شود، مجبور می شود تا شما را به کاربرانش معرفی کند.

هر چه اعتبار این وب سایت بالاتر باشد، شما ارزش بالاتری از بک لینک خود بدست می آورد. دریافت بک لینک لزوما به پرداخت پول نیاز نداشته و صرفا کافیست زمان بیشتری را برای بخش محتوای وب سایتتان صرف کنید. متخصصان بخش دیجیتال مارکتیگ دارکوب آماده ارائه مشاوره برای دریافت بک لینک به شما هستند.

بررسی مداوم رقبا

بررسی رقبا در هر زمینه شغلی یکی از گزینه های پیشرفت و رشد با سرعت بالا است. قطعا شما نمی توانید به تمامی جنبه های لازم برای پیشرفت کردن فکر کنید و همیشه بخش بزرگی از تمرکز شما بر روی قسمت های با ارزش تر است.

این بدان معناست که رقبای شما هم همین نقطه ضعف را دارند و هر کدام روی قسمت مشخصی متمرکز هستند. شما با بررسی رقبا می توانید بفهمید که در صورت جلو بودن، روی چه مواردی از افزایش بازدید وب سایت سرمایه گذاری بیشتری کرده اند.

در این مورد وب سایت الکسا یکی از ابزارهای کارآمد در زمینه چک کردن فعالیت دیگران است. شما می توانید با مراجعه به قسمت Upstream Sites بررسی کنید که کدام وب سایت ها بالاترین حجم از ترافیک را به سایت رقیبتان منتقل کرده است. اگر خود گوگل را در صدر جدور دیدید، بدانید که رقیب شما تمرکز بیشتری بر روی سئو و افزایش بازدید از طریق موتور جستجو داشته است.

سئو ارزان ترین روش افزایش بازدید وب سایت شما

به طور کلی راه های مختلفی جهت افزایش بازدید وب سایت وجود دارد که همگی به دو دسته بندی اصلی راه های ارزان و پولی دسته بندی می شوند. اگر به دنبال استفاده از کانال های شناخته شده مثل وب سایت های بزرگ هستید و مایلید پول بیشتری پرداخت کنید، به سراغ راه اندازی کمپین های تبلیغاتی مثل انتشار یک بنر یا نوشتن رپرتاژ آگهی در وب سایت های با رتبه تک رقمی بروید.

این روش با وجود اثر گذاری سریع و البته نیاز به بودجه بالا، احتمالا دوام کوتاه تری خواهد داشت. دریافت بک لینک، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و استفاده از اینفلوئنسرها هم دیگر روش های مشابه با تاثیر یکسان هستند.

اما در صورتی که مایلید که به بازدید ارگانیک و کم هزینه تر که دوام بیشتری هم دارد برسید، توصیه می کنیم که بهبود وب سایت و سئو را در اولویت قرار دهید. ما در وب سایت دارکوب به شما توصیه می کنیم که با دریافت راهنمایی از متخصصان با تجربه، استراتژی مناسبی را از ما دریافت کرده و در زمان کوتاه تری در صفحه اول جستجوی گوگل دیده شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته