مراحل انجام سئو وب سایت

نوشته شده توسط دارکوب

بازاریابی به معنای دستیابی به مخاطبان هدف شما در مکان و زمان مناسب است.

امروزه با بیش از 4.8 میلیارد نفر که از اینترنت استفاده می کنند، بازاریابی اینترنتی یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه شما است.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی تبلیغ یک شرکت و محصولات یا خدمات آن از طریق ابزارهای آنلاین است که منجر به ایجاد سرنخ، افزایش ترافیک و افزایش فروش می شود.

بازاریابی اینترنتی که بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ نیز نامیده می شود، برای توزیع پیام های تبلیغاتی به کانال های دیجیتال متکی است.

بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح کلی است که طیف وسیعی از استراتژی ها و راه های بازاریابی را در بر می گیرد.

در این روش از ایمیل ها، موتورهای جستجو، پست های رسانه های اجتماعی و مقالات وبلاگ وبسیاری ابزار های دیگر استفاده می شود. یک موضوع مشترک در بین همه این تاکتیک ها وجود دارد: همه آنها بر ارائه محتوا تمرکز می کنند.

با بازاریابی محتوا، دوران فروش امیدوارکننده و بازاریابی سنتی گذشته است.

اکنون، کسب و کارها می توانند مخاطبان خود را با دقت هدف قرار دهند و اطلاعات مفیدی را ارائه دهند که وسوسه انگیز باشند.

مردم نمی خواهند در مورد محصولات و خدماتی که برایشان جالب نیست بشنوند.

مقدمه ای بر بازاریابی جستجو (Search Marketing)

هنگامی که یک کلمه کلیدی را در هر موتور جستجویی وارد می کنید، فوراً نتایجی از لینک های صفحات وب را مشاهده می کنید که نزدیک به عبارت مورد جستجوی شما هستند یا کاملاً با آن مطابقت دارند.

آخرین باری را که با استفاده از موتور جستجو برای چیزی جستجو کردید تجسم کنید. متنی که در آن کادر جستجوی کوچک تایپ کردید «Search Query» شما نامیده می شود، که سپس شما را به صفحه ای هدایت می کند. این صفحه به عنوان SERP (Search Engine Results Pages) یا صفحه نتایج موتورهای جستجو شناخته می شود. هر چه رتبه سایت شما در SERP ها بالاتر باشد، ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما روانه می شود.

هر SERP منحصر به فرد است، حتی برای جستجوهایی که در موتور جستجوی مشابه با استفاده از کلمات کلیدی یا عبارت های جستجوی مشابه انجام می شود. این به این دلیل است که تقریباً همه موتورهای جستجو با ارائه نتایج بر اساس طیف گسترده ای از عوامل فراتر از عبارات مورد جستجو ، مانند مکان فیزیکی کاربر، تاریخچه مرور، و تنظیمات اجتماعی، تجربه را برای کاربران خود سفارشی می کنند. دو SERP ممکن است یکسان به نظر برسند، و حاوی بسیاری از نتایج یکسان باشند، اما اغلب دارای تفاوت های ظریف هستند.

ظاهر صفحات نتایج موتورهای جستجو به دلیل آزمایش هایی که توسط گوگل، بینگ و سایر ارائه دهندگان موتورهای جستجو برای ارائه تجربه ای شهودی تر و پاسخگو به کاربران خود انجام می دهند، دائماً در حال تغییر است. این، همراه با فناوری های نوظهور و به سرعت در حال توسعه در فضای جستجو، به این معنی است که SERP های امروزی از نظر ظاهری بسیار متفاوت از نسخه های قدیمی خود هستند.

برای یک کاربر عادی، این روند غیرمعمولی به نظر نمی رسد. اما برای بسیاری از کسب وکارها، قرار گرفتن در جایگاه مناسب در لیست جستجوی مشتریان خود، هر بار که به یک محصول یا خدمات مرتبط علاقه نشان می دهند، می تواند به معنای درآمد کلان و مداوم باشد.

اما سوال اینجاست: چگونه گوگل تعیین می کند که چه کسانی این جایگاه های برتر را دریافت می کنند؟ اینجاست که بازاریابی جستجو، بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا سئو (SEO) وارد عمل می شوند.

چرا بازاریابی جستجو یا بازاریابی سئو مهم است؟

پاسخ ساده است. هر روز میلیون ها میلیون نفر به اینترنت سر می زنند و جستجو می کنند، خواه برای یک رستوران جدید، مشکلی که سعی در حل آن دارند یا محصولی که به دنبال خرید آن هستند. حتماً تمایل بسیاری دارید که کسب و کار شما در نتایج جستجو ظاهر شود تا راه حلی را که در جستجوی آن هستند ارائه دهید. به همین دلیل است که بازاریابی جستجو یک استراتژی حیاتی برای همه مشاغلی است که می خواهند شرکت خود را معرفی کرده و رشد دهند.

سیگنال های رتبه بندی و الگوریتم های جستجو

نتایج ارگانیک فهرست هایی هستند که توسط موتور جستجو بر اساس تعدادی از عوامل مرتب سازی شده اند که به عنوان سیگنال های رتبه بندی (Ranking Signals) نیز شناخته می شوند.

به عنوان مثال، الگوریتم جستجوی مورد استفاده توسط گوگل دارای صدها فاکتور رتبه بندی است، و در حالی که هیچ کس خارج از گوگل دقیقاً نمی داند که این فاکتور ها چه هستند، برخی از آنها مهم تر از سایرین هستند. در گذشته، تعداد لینک های خارجی که به یک وب سایت یا صفحه وب خاص از سایر وب سایت ها پیوند می دهند، یک سیگنال رتبه بندی مهم بود. هنوز هم تا حدودی اینطور است (به همین دلیل است که ویکی پدیا در نتایج ارگانیک برای بسیاری از پرس و جوها رتبه بسیار برجسته ای دارد)، با این وجود الگوریتم های جستجو و فاکتورهای ارزیابی موتورهای جستجو با چنان سرعتی پیشرفت می کنند که ممکن است سیگنال های رتبه بندی که زمانی برای الگوریتم جستجو حیاتی بودند، امروزه از اهمیت کمتری برخوردار باشند. روندی که مداوم برای سئوکاران چالش برانگیز است.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

الگوریتم ها (Algorithms)

موتورهای جستجو از الگوریتم هایی برای محاسبه ارزش یک صفحه برای یک عبارت جستجوی مرتبط استفاده می کنند. صدها فاکتور (گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی استفاده می کند) وجود دارد که برای محاسبه اعتبار یک صفحه وب استفاده می شود و عددی به عنوان رتبه صفحه (Page Rank) در مقیاس 0 تا 10 به آنها اختصاص داده می شود.

گوگل هر صفحه وبی که بازدید می کند (Crawl)، به آن PageRank اختصاص می دهد. هنگامی که وب سایت دیگری به وب سایت شما پیوند می یابد، مقداری از PageRank آن به شما منتقل می شود. هر چه سایت های بیشتری به شما لینک دهند، رتبه صفحه شما بالاتر خواهد بود و سایت شما برای موتورهای جستجو قابل اعتمادتر خواهد بود.

به روز رسانی های اصلی الگوریتم گوگل: پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار

هر سال، گوگل حدود 500 بار الگوریتم های خود را تغییر می دهد، که به طور متوسط 1 تا 2 بار در روز است. هر چند وقت یک بار، گوگل یک به روزرسانی الگوریتم اصلی را ارائه می کند، و وقتی این کار را انجام می دهد، بسیاری از سایت ها رتبه بندی خود را کاهش می دهند در حالی که بسیاری دیگر از افزایش رتبه بندی لذت می برند. در ادامه برخی از به روزرسانی های اصلی الگوریتم های گوگل معرفی می شوند.

پاندا (2011) (Panda)

رتبه سایت های بی کیفیت را پایین می آورد.

پنگوئن (2012) (Penguin)

کاهش رتبه سایت هایی که درگیر سئو کلاه سیاه هستند.

مرغ مگس خوار (2013) (Hummingbird)

به روز رسانی نمودار ارتباط و دانش (جستجوی معنایی).

RankBrain (2016) (RankBrain)

آموزش مفاهیم به الگوریتم ها برای بهبود کیفیت نتایج جستجو

BERT (2019)

یک مدل پردازش زبان طبیعی انقلابی برای درک بهتر معنی و هدف جستجوهای کاربر.

کاوش کردن یا خزیدن (Crawling)

موتورهای جستجو از ربات ها یا «عنکبوت ها» (Spiders) برای خزیدن یا کاوش میلیاردها صفحه در سراسر وب با دنبال کردن پیوندهایی که از میلیاردها صفحه در سراسر وب پیدا می کنند استفاده می کنند.

فهرست بندی (Indexing)

سپس موتورهای جستجو اطلاعاتی را که جمع آوری می کند در فهرست خود ذخیره می کنند.

رتبه بندی (Ranking)

هنگامی که یک عبارت جستجو وارد می شود، یک موتور جستجو در فهرست خود برای صفحاتی که با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارند، جستجو می کند، سپس مرتبط ترین نتایج را مرتب می کند و به کاربر نمایش می دهد.

ترتیب نمایش صفحات توسط الگوریتم های موتورهای جستجو و با در نظر گرفتن صدها عامل رتبه بندی محاسبه می شود. سپس به هر صفحه یک امتیاز رتبه بندی داده می شود.

برای اینکه سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد، باید امتیاز بالاتری نسبت به سایر سایت هایی که واجد شرایط نمایش یک جستجوی مرتبط هستند، کسب کنید.

با این حال، هشدار داده می شود که اگر به روش های غیرحرفه ای بپردازید و سعی کنید موتورهای جستجو را فریب دهید، متضرر خواهید شد. گوگل در مورد سایت هایی که سعی در دستکاری رتبه خود دارند بسیار سخت گیر است و اگر متوجه این روند شود، سایت شما جریمه شده و از SRP ها با نام “Google Slap” حذف می شود.

اکنون که می دانیم بازاریابی جستجو برای رشد کسب و کار حیاتی است، موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، باید با یکی از تاکتیک هایی که برای رشد کسب و کار اینترنتی شما بسیار حائز اهمیت است آشنا شوید که می تواند حضور شما را در موتور های جستجو بهبود ببخشد.

تعریف سئو

سئو مخفف کلمه (Search Engine Optimization) است، به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو. سئو فرآیند رشد حضور شما در وب از طریق تلاش های غیرپولی (به غیر از تبلیغات) است. SERP ها معمولاً شامل دو نوع محتوا هستند – نتایج “ارگانیک” و نتایج پولی. نتایج ارگانیک فهرستی از صفحات وب هستند که در نتیجه الگوریتم موتور جستجو ظاهر می شوند. متخصصان بهینه سازی برای موتورهای جستجو، که معمولاً به عنوان سئوکار شناخته می شوند، در بهینه سازی محتوای وب و وب سایت ها برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک تخصص دارند.

لینک هایی که در صفحه SERP با کلمه Ad در کنارشان دیده می شوند، لینک های تبلیغاتی هستند که با مورد جستجوی شما مطابقت دارند، اما لینک هایی که چنین کلمه ای در کنار آنها دیده نمی شود لینک های ارگانیک (Organic) نامیده می شوند.

موتورهای جستجو مانند Google فهرست های ارگانیک را با پالایش و فهرست بندی محتوای اینترنت توسط الگوریتم هایی که متن وب سایت، فایل های PDF، اسناد و سایر محتوای شما را بررسی می کنند، پیدا می کنند. گوگل همچنین داده های موجود در کد منبع وب سایت شما (به نام متا تگ) و بسیاری از فاکتورهای با کیفیت دیگر، مانند سرعت سایت و تعداد سایت های دیگر که مستقیماً به وب سایت شما پیوند می دهند، در نظر می گیرد. برای گوگل، هدف همیشه ارائه بهترین نتایج ممکن است، بنابراین اگر افراد از طریق SERP روی سایت شما کلیک نمی کنند یا اگر پس از رسیدن به آنجا تجربه بدی داشته باشند، می تواند رتبه سایت شما را کاهش دهد.

چگونه شانس خود را برای قرار گرفتن در لیست ارگانیک در گوگل افزایش دهیم؟

چندین تکنیک وجود دارند که می توانند باعث افزایش شانس جهت رتبه بندی ارگانیک در صفحه نتایج شوند، مانند بهینه سازی محتوای خود برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط، ایجاد محتوای منحصر به فرد، ارزشمند و با کیفیت برای ایجاد اعتبار و لینک ها، و حفظ حضور فعال در رسانه های اجتماعی جهت کمک به رشد مخاطب.

چه زمانی نتایج مشاهده می شود؟

با سئو، نتایج می تواند زمان بر باشد. ناگفته نماند که شما در مقابل رقبایی هستید که برای رتبه بندی روندی مشابه کار شما را در پیش گرفته اند.البته هنوز هم انجام سئو، ارزش سرمایه گذاری بالایی را دارد، اما زمانی که به نتایج سریع نیاز دارید، بازاریابی جستجوی پولی ممکن است شما را سریعتر به نتیجه برساند.

انواع سئو

همانطور که از نام آن پیداست، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، عمل بهینه سازی وب سایت ها و صفحات وب برای کشف توسط موتورهای جستجو و در نتیجه قرارگیری بیشتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. این امر از طریق روش های مختلفی انجام می شود، از آنچه به عنوان «سئوی داخلی» یا On-Page SEO تا تکنیک های «سئو خارجی» یا Off-Page SEO شناخته می شود.

سئو داخل سایت به بهترین شیوه هایی اشاره دارد که سازندگان محتوای وب و صاحبان سایت می توانند از آن پیروی کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها تا حد امکان به راحتی قابل روئت است. این روند شامل ایجاد متاداده ها برای هر صفحه و عناصری مانند تصاویر، استفاده از URL های منحصر به فرد و ثابت، گنجاندن کلمات کلیدی در عناوین و زیرعنوان های مرتبط، و استفاده از کد HTML مرتب شده در سایت است.

برخلاف تکنیک های سئو داخلی، سئوی خارج سایت به استراتژی هایی اشاره دارد که بر روی کل سایت تأثیر می گذارند. تکنیک های رایج سئو خارج از صفحه شامل ساخت و تبادل لینک، نشانه گذاری اجتماعی، بازاریابی محتوا، ارسال به فهرست های موتورهای جستجو، و ایجاد بحث های آنلاین در شبکه های اجتماعی است.

نکته ای که حائز اهمیت است این است که باید بدانید سئو در درجه اول بر دستیابی به رتبه های بالاتر از دیدگاه ارگانیک متمرکز است. کسب و کارها ممکن است یک آژانس یا متخصص سئو را برای انجام کارهای سئوی خود استخدام کنند، اما به غیر از این، هیچ هزینه اضافی را متحمل نمی شوند و تمام تأکید بر رتبه بندی بالاتر در جستجوی ارگانیک است. روندی که توسط تیم تخصصی دارکوب با به کارگیری به روزترین تکنیک ها به صورت حرفه ای به صاحبان کسب و کار ها و سایت های مختلف ارائه می شود.

چگونه سئو می تواند استراتژی کلی دیجیتال مارکتینگ شما را افزایش دهد؟

تجربه کلی کاربر را در سایت خود بهبود بخشید. داشتن دانش خوب در مورد موضوع سئوی داخلی و فاکتورهای رتبه بندی روی صفحه به شما کمک می کند ساختار سایت خود را بهتر سازماندهی کنید. (ترتیب دسته بندی های مختلف بر اساس مضامین خاص) برای ارائه یک تجربه کاربری عالی، ساخت یک ساختار لینک داخلی خوب برای ناوبری بهتر کاربر، و جذاب تر کردن آن می توانید نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید.

مدیریت شهرت آنلاین

حفاظت از شهرت آنلاین شما این روزها اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا مصرف کنندگان بیشتری به جای وارد کردن آدرس اینترنتی مستقیم (brandname.com) برای نام های تجاری در موتورهای جستجو جستجو می کنند و آخرین چیزی که می خواهید آنها ببینند یک بررسی ناخوشایند یا یک کامنت غیرمنصفانه است.

مراحل سئو داخلی

برای سئوی داخلی 4 مرحله اصلی وجود دارد: تحقیق درباره کلمات کلیدی، سازماندهی ساختار سایت، تولید محتوا و بهینه سازی صفحات.

  • مرحله 1: تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی طولانی

در هنگام شروع، تا جایی که می توانید به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشید. رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی (کلمات بیشتر) به اندازه کلمات کلیدی عمومی (کلمات کمتر) دشوار نیست. کلمات کلیدی طولانی نیز در جستجوی کاربر خاص تر هستند و به احتمال زیاد منجر به نرخ تبدیل (یعنی ارتباطی که کاربر با سایت برقرار کرده و از آن خرید می کند) می شوند.

با یک موضوع عمومی شروع کنید. به عنوان مثال، «طراحی سایت»، اگر شما یک طراح وب هستید، لیست کلمات کلیدی خود را از آنجا گسترش دهید، مانند «طراحی وب تجارت الکترونیک»، «طراحی وب مقرون به صرفه» و غیره.

از Google Keyword Planner برای انجام تحقیقات سئو کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

جستجو برای کلمات کلیدی جدید

اگر در حال ساخت یک سایت کاملاً جدید هستید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید اولین کاری باشد که قبل از پر کردن سایت خود با محتوا انجام می دهید. اگر قبلاً یک سایت را راه اندازی کرده اید، تمرین خوبی است که دائماً لیست کلمات کلیدی هدف خود را گسترش دهید.

تحقیق درباره کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا کشف کنید که مصرف کنندگان واقعاً به دنبال چه چیزی هستند. وقتی می دانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند یا چه می خواهند، می توانید محتوای خود را طوری طراحی کنید که با صحبت کردن به زبان آنها به سؤالاتشان پاسخ دهید. برای مثال، اگر می دانید که افراد دقیقاً عبارت کلیدی «چگونه یک وب سایت طراحی کنیم؟» را جستجو می کنند، می توانید مقاله ای با عنوان «چگونه وب سایت خود را طراحی کنیم» ایجاد کنید.

فقط با مرور لیست کلمات کلیدی خود می توانید انواع ایده ها برای تولید محتوا را شناسایی کنید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی موجود که سایت شما از قبل برای آنها رتبه بندی شده است

اگر سایت شما در حال حاضر برای مدتی راه اندازی و اجرا شده است، ممکن است بخواهید در Google Analytics ثبت نام کنید (اگر قبلاً ثبت نام نکرده اید) و بررسی کنید که بازدیدکنندگان فعلی شما از کدام کلمات کلیدی برای رسیدن به سایت شما استفاده کرده اند. این کلمات کلیدی در گزارش تحلیلی شما احتمالاً کلیدواژه هایی هستند که در حال حاضر رتبه خوبی برای آنها کسب کرده اید، بنابراین ابتدا تمرکز بیشتری روی آنها داشته باشید و محتوای خود را براساس این کلمات آماده و بهینه کنید.

هنگامی که این کلمات کلیدی را شناسایی کردید، گام بعدی این است که تلاش های بهینه سازی داخلی (سئوی داخلی) خود را بر روی این کلمات کلیدی در 3 مرحله بعدی متمرکز کنید، سازماندهی ساختار سایت، تولید محتوا و بهینه سازی داخلی.

  • مرحله 2: سازماندهی ساختار سایت(SEO Siloing)

به طور مشابه، گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و Bing هنگام تصمیم گیری برای نمایش نتایج برای یک عبارت جستجوی کاربر مرتبط، سایت های که طبقه بندی موضوعی خاصی دارند، را ترجیح می دهند.

این مرتب سازی و سازمان دهی سیلو وب شما شبیه به نحوه سازماندهی یک فروشگاه مواد غذایی محصولات خود است. ممکن است محصولات قهوه و گرانولا به هم مربوط نباشند، اما هر دو در قسمت محصولات مربوط به صبحانه یافت می شوند. این مرتب سازی و سازمان دهی مکان یابی و درک بهتر محصولات جدید را آسان تر می کند.

موتورهای جستجو رتبه بندی کلمات کلیدی برتر را به سایتی اعطا می کنند که ثابت کند مناسب ترین سایت برای موضوع و هدف درخواست کاربر است. در نتیجه، هدف اصلی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) بهبود وب سایت است به گونه ای که محتوای سایت بیشتر از عبارات کلیدی مهم هستند. در حقیقت موضوع کل وب سایت کاملاً با کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد.

اغلب اوقات، یک وب سایت مجموعه ای از هم گسیخته از اطلاعات نامرتبط بدون موضوع واضح است. چنین سایتی در رتبه بندی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی جستجو شده چندان مورد توجه نخواهد بود.

اصطلاح Siloing به عنوان راهی برای شناسایی مفهوم گروه بندی اطلاعات مرتبط به بخش های مجزا در یک وب سایت ایجاد شده است. مانند یک فصل از یک کتاب، یک سیلو نشان دهنده گروهی از محتوای موضوعی یا موضوعات خاص در سایت شما است.

دلیل اینکه این گروه بندی چنین اولویت بالایی در سئو دارد این است که موتورهای جستجو بر اساس صفحه و سپس بقیه سایت هایی که بیشترین محتوای مرتبط را دارند، مرتبط بودن کلمه کلیدی را در فهرست خود مرتب سازی می کنند. این امر به ویژه به ارزیابی Google از ویژگی یک سایت، بخشی از عوامل کیفیت E-A-T (تخصص، اقتدار و قابل اعتماد) کمک می کند.

سیلوینگ سئو چیست و چرا در بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت دارد؟

سیلوینگ سئو فرآیند سازماندهی گروه های مختلف موضوعات محتوا در دسته های خاص است. بسیار شبیه یک کتاب فروشی که ژانرهای مختلف کتاب را در بخش های مختلف سازماندهی می کند.

از نظر سئو، این ساختار سازمانی بسیار مهم است تا موتورهای جستجو موضوع و هدف وب سایت شما را درک کنند و سایت شما را بر اساس آن رتبه بندی کنند.

دو روش برای سیلو کردن سئو وجود دارد. سیلوسازی فیزیکی و سیلوسازی مجازی.

سیلو بندی فیزیکی

Siloing فیزیکی عبارت است از سازماندهی محتوای مشابه در دسته ها یا فهرست های مشابه. بسیار شبیه سازماندهی فایل های رایانه خود در پوشه های مختلف.

سیلوی مجازی

از سوی دیگر، سیلوی مجازی از پیوندهای داخلی برای ارتباط دادن محتوای موضوعی خاص به یکدیگر استفاده می کند. یعنی پیوند دادن از یک وبلاگ به پست دیگر، به موجب آن هر دو پست وبلاگ در دایرکتوری ها یا دسته های مختلف وجود دارند.

نقشه های سایت

شما همچنین می خواهید یک نقشه سایت HTML یا XML ایجاد کنید و آن را به موتورهای جستجو ارسال کنید. توصیه می شود یک نقشه سایت HTML برای بازدیدکنندگان خود و یک نقشه سایت XML برای ارسال به موتورهای جستجو قرار دهید.

می توانید نقشه سایت خود را با استفاده از ابزارهای رایگان تولید کننده نقشه سایت مانند http://www.xml-sitemaps.com/ ایجاد کنید.

برای ارسال نقشه سایت خود به گوگل، به یک حساب Google Webmaster Tools نیاز دارید.

  • مرحله 3: ساخت محتوا: ایجاد صفحات فرود شما

صفحات فرود (Landing Page) چیست؟

صفحات فرود، صفحاتی هستند که بازدیدکنندگان شما با کلیک بر روی یک نتیجه جستجو، مستقیماً به آن ها وارد می شوند. مهم است که صفحات فرود شما توجه بازدیدکنندگان شما را جلب کرده و آنها را به صفحات داخلی سایت شما هدایت کند. در حقیقت صفحات فرود صفحاتی هستند که همان اول کاربر را دعوت به همکاری می کند.

اگر صفحه فرود شما به آنچه جستجو شده، پاسخ ندهد یا به اندازه کافی قانع کننده نباشد، اکثر بازدیدکنندگانی که به صفحه شما وارد می شوند یا به اصطلاح فرود می آیند، روی دکمه “بازگشت” کلیک کرده و به نتایج جستجو برگردند. با ادامه دار شدن این روند، احتمالاً با گذشت زمان شاهد کاهش رتبه خود خواهید بود.

سه مرحله وجود دارد که باید به ترتیب هنگام ساخت صفحات فرود دنبال کنید:

1) مقاله خود را با استفاده از کلمات کلیدی تحقیق شده خود برنامه ریزی کنید.

2) مقاله خود را با در نظر گرفتن کلمات کلیدی خود بنویسید.

3) کلمات کلیدی خود را در صورت لزوم در تگ عنوان، بدنه محتوا، تگ های جایگزین تصویر و عنوان های فرعی به کار ببرید.

  • مرحله 4: انجام سئوی داخلی

درباره سئو داخلی مطالب بسیاری در سایت دارکوب موجود است که در اینجا به طور خلاصه به مواردی که در سئو داخلی باید رعایت شود، می پردازیم.

انتشار مطالب با کیفیت بالا، استفاده از عناوین صفحات و توضیحات متا، بهینه سازی محتوای صفحه با استفاده از کلماتی کلیدی، سرفصل ها و قالب بندی محتوا، تصاویر بهینه شده و سایر عناصر چند رسانه ای، بهینه سازی URL، لینک های داخلی، لینک های خارجی، سرعت بارگذاری صفحه، سازگاری با موبایل و استفاده از بخش نظرات کاربران.

سئوی خارجی

سئوی خارجی، که بیشتر به عنوان سئوی خارج از صفحه هم شناخته می شود، اساساً لینک سازی و بازاریابی است. کسب مرتبط ترین بک لینک ها از بسیاری از سایت های معتبر مرتبط برای دستیابی و حفظ رتبه های بالا در صفحات جستجو. بک لینک مرتبط، یک لینک ورودی از یکی از صفحات (با اطلاعات متا مرتبط مانند عنوان، توضیحات و غیره) وب سایت دیگری با موضوع مشابه است. با برنامه ریزی یک کمپین ساخت لینک موفق برای سایت خود، ابتدا باید بدانید که لینک بیلدینگ (Link Building) یک فرآیند طولانی و خسته کننده است. موردی که نیاز به مهارت و دانش گسترده در موضوع سئو دارد.

سئوی خارجی اساسا ایجاد لینک و ایجاد سیگنال های اجتماعی برای موتورهای جستجو برای تعیین اعتبار سایت شما و همچنین زمینه سایت شما است.

سئو یک دوی ماراتن است، نه یک دوی سرعت . شما باید زمان طولانی را صرف کنید. این در مورد بهینه سازی یکباره محتویات سایت نیست و یا اینکه دیگر هرگز احتیاجی به مرور و بازنگری آن ها نباشد. این روزها به نظر می رسد که سئو همه چیز است، از بهینه سازی صفحات برای خوانایی موتورهای جستجو گرفته تا ایجاد محتوایی که مطابقت کامل با نیازهای کاربران داشته باشد.

حتی به نظر می رسد کارشناسان موافق هستند که تعریف SEO نیز در حال تغییر است. روزی، عمیق ترین استراتژی سئو شامل پر کردن یک پست پر از یک کلمه کلیدی بود تا گوگل کلمه کلیدی مورد نظر را با صفحه مرتبط کند. واضح است که آن زمان ها گذشته است. به طور کلی، شما می خواهید: محتوا را به روز و مرتبط نگه دارید؛ محتوای با کیفیتی تولید کنید که کلمات کلیدی با نرخ تبدیل بالا را در صنعت شما هدف قرار دهد. فعالانه برای ایجاد بک لینک کار کنید. رتبه بندی کلمات کلیدی و بک لینک های خود را زیر نظر داشته باشید، اگر افت ناگهانی وجود داشته باشد، می توانید مشکل را بررسی کنید. این روند می تواند بسیار طاقت فرسا باشد تا سعی کنید همه چیز را به یکباره درست کنید. استراتژی منظمی را تعریف کنید و طبق آن گام به گام آغاز کنید.

آموزش سئو را می توانید آغاز نمایید و فرآیند سئو و بهینه سازی سایت را خود انجام دهید.

اگر می خواهید تکنیک های عملی در مورد نحوه بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو به صورت داخلی (سئوی داخلی) و همچنین خارجی (سئوی خارجی) را بیاموزید، می توانید در دوره های سئوی کاملاً تخصصی ما در شرکت دارکوب شرکت کنید.

همچنین می توانید برای مشاوره درباره سئو سایت خود، خدمات سئو، قیمت سئو و دیگر خدمات مربوط به آن با کارشناسان مجرب شرکت دارکوب در تماس باشید.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته