اهمیت لینک دهی داخلی در فرآیند سئو سایت

نوشته شده توسط دارکوب

افزایش شدید اتکا به اینترنت منجر به موفقیت بازاریابی اجتماعی شده است. تقریباً تمام نقل و انتقالات و معاملات به صورت آنلاین انجام می شود، مانند تعیین قرار ملاقات و خرید لوازم ضروری. پیاده سازی کسب وکار در دنیای آنلاین نه تنها به نفع شرکت های بزرگ و کوچک است، بلکه فرصت ها و راه هایی را به کسب وکارها و برندهای محلی می دهد تا مشتریان را به دست آورند. بازاریابی اجتماعی در حال حاضر روشی متداول و اثبات شده در تبلیغات و گسترش است. هر کسب وکاری که پتانسیل بازاریابی آنلاین را می بیند، می داند که سئو نقش مهمی در این بازی دارد.

سئو سایت فرآیندی است که در آن پیش بینی های تحقیق شده درباره مواردی که کاربران اینترنت مکرراً جستجو می کنند، انجام می شود. روش های قدیمی رتبه بندی SEO به روش هایی که کاربرپسندتر و مفیدتر هستند، بهبود یافته اند. مانند اینکه چگونه درج تکراری کلمات کلیدی دیگر ترافیک شما را در موتور جستجو افزایش نمی دهد. گوگل نتایج را بر اساس مرتبط بودن محتوا و مفید بودن اطلاعات بر اساس درخواست کاربر رتبه بندی می کند.

کارشناسان معتقدند که بهینه سازی موفقیت آمیز به همان اندازه که به رهنمودها و بهترین شیوه های موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ پایبند است، به نیازهای مشتری نیز پاسخ می دهد. پیش بینی قصد مشتری، درک نوع محتوایی که می خواهند ببینند و ارائه بهترین پاسخ ها قلب سئوی خوب است. این روش به طور همزمان می تواند به تحقیق درباره مشتری و کانال فروش برای کسب و کار شما باشد و به شما امکان می دهد مشتریان و عادات آنها را بشناسید.

زیبایی سئو در این است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد و از آن چیزی که فکر می کنید راحت تر است. به جای پرداخت هزینه برای تبلیغات چاپی سنتی یا پست های حمایت شده، صرف زمان و تلاش برای درک اصول و آموزش سئو و احتمالاً سرمایه گذاری روی چند ابزار و استفاده از خدمات سئو شرکت های معتبر می تواند به ارزش بلندمدت بیشتری برای کسب و کار شما منجر شود.

سئو به روند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد که دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها به سهم خود در ارتقاء کلی روند بهینه سازی کمک می کنند. سئو داخلی (On-Page SEO)، سئو خارجی (Off-Page SEO)، سئو تکنیکال (Technical SEO) و … .

مزایای مرتبط با سئو بی شمار است. سئو داخلی صفحات وب را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو و جذب ترافیک و مشتریان بیشتر بهینه می کند. سئو خارجی به اقداماتی می پردازد که خارج از وب سایت شما برای بهبود رتبه شما در SERP ها (لیست نتایج جستجو) انجام می شود. مطالعات نشان می دهد که SEO Off-Page تا 75٪ از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب را تشکیل می دهد. سئوی فنی نیز زیرمجموعه ای از سئو است که شامل بهینه سازی زیرساخت وب سایت شما می شود تا بتواند به راحتی توسط موتورهای جستجو کاووش (خزیده) و فهرست بندی شود. با اجزای فنی وب سایت شما، مانند نقشه سایت، سرعت صفحه، ساختار URL، چرخش درسایت به واسطه لینک ها و موارد دیگر سروکار دارد.

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو جذب کنید، داشتن یک وب سایت بهینه سازی شده ضروری است، زیرا اگر کاربران نتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند یا نتوانند در سایت شما کاووش کنند، طراحی و محتوای سایت بی فایده می شود.

عناوین گمراه کننده با محتوای نامربوط دیگر جایگاه خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو از دست داده اند. الگوریتم گوگل در تشخیص محتوا با مرتبط ترین و قابل اعتمادترین اطلاعات، روز به روز پیشرفته تر می شود. از این پس انتظار داشته باشید که رتبه بندی SEO با ارائه محتوای با کیفیت بالا که برای کاربران اینترنت مفید است، رقابتی تر و حائز اهمیت خواهد بود. محتوایی که فقط از طریق پیوند منابع غیرضروری سعی در جذب مخاطبان خود دارد مؤثر نخواهد بود. گوگل همچنین قابلیت اطمینان از لینک درج شده در محتوا را نیز دارد.

گوگل در تلاش است تا تجربه جستجوی هر کاربر را بهبود بخشد تا اطلاعاتی را که مطابق با تاریخچه صفحات بازدید شده و جستجوهای مکرر آنها ارائه می شود، همخوانی داشته باشد. بنابراین در آینده، نتایج جستجو می توانند صفحاتی را که به کاربران نشان دهند که با علاقه شان مطابقت دارد. به این فکر کنید که چگونه یوتیوب ویدیوهای توصیه شده و پیشنهادی را به کاربران نشان می دهد.

دیگر نیازی به ذکر یک کلمه کلیدی در سراسر وبلاگ یا محتوای مقاله نیست. استفاده مکرر از کلمات کلیدی کمکی به افزایش ترافیک نمی کند. امروزه گوگل در شناسایی محتوای باکیفیت، باهوش تر عمل می کند و مترادف ها یا کلمات مرتبط را از کلمه کلیدی در رتبه بندی در نظر می گیرد. از کلمه های کلیدی مکرراً استفاده نکنید. انجام این روش نه تنها دیگر به کیفیت کار شما نمی افزاید، بلکه محتوای سایتتان به عنوان هرزنامه نیز شناسایی می شود.

لینک سازی و سئو

قبل از اینکه محتوای شما بتواند رتبه بندی شود، به لینک نیاز دارد. وقتی پست ها و صفحات شما از جایی در وب به آن ها پیوند داده می شوند، Google بهترین گزینه را پیدا می کند. همچنین لینک های داخلی محتوای شما را به هم متصل می کنند و به گوگل ایده ای از ساختار وب سایت شما می دهند. آنها می توانند سلسله مراتبی را در سایت شما ایجاد کنند و به شما این امکان را می دهند که مهم ترین صفحات و پست ها را که ارزش پیوند بیشتری نسبت به سایر صفحات با ارزش کمتر دارند، تفکیک دهید. بنابراین استفاده از استراتژی لینک سازی مناسب می تواند سئو داخل سایت و سئو خارج سایت شما را تقویت کند.

چرا لینک سازی برای سئو مهم است؟

لینک بیلدینگ (Link Building) مهم است زیرا عامل اصلی در رتبه بندی گوگل برای صفحات وب است. گوگل اشاره می کند که به طور کلی، مدیران وب سایت ها می توانند با افزایش تعداد سایت های باکیفیت که به صفحات خود لینک می دهند، رتبه سایت خود را بهبود بخشند.

تصور کنید که ما صاحب سایتی هستیم که سایت های فروشگاهی طراحی می کند. ما در حال رقابت با دیگر سازنده های سایت هستیم. یکی از فاکتورهای رتبه بندی که Google برای تعیین نحوه رتبه بندی صفحات مربوطه به آن توجه می کند، محبوبیت لینک های سایت ها است.

برای درک بهتر اهمیت لینک ها آن، باید به گذشته ها و به روزهای قبل از گسترش استفاده از موتور های جستجو و Google بازگردید.

در گذشته، موتورهای جستجو مانند یاهو! و آلتا ویستا موتورهای جستجوی معروف بودند و آنها نتایج جستجوی خود را 100٪ بر اساس محتوای یک صفحه وب رتبه بندی می کردند. از زمان ورود گوگل به عنوان یک موتور جستجو تمامی کلیشه های گذشته برای جستجو کاملاً دگرگون شد.

الگوریتم PageRank که امروزه بسیار درباره آن شنیده می شود، بازی را تغییر داد. به جای اینکه به سادگی محتوای یک صفحه را تجزیه و تحلیل کند، Google به تعداد افرادی که به آن صفحه پیوند داده اند نگاه کرد.

تقریباً 20 سال بعد، پیوندها هنوز بهترین راه برای تعیین کیفیت یک صفحه وب هستند. به همین دلیل است که لینک ها به عنوان سیگنال رتبه بندی گوگل باقی می مانند.

گفتنی است، به لطف به روزرسانی هایی الگوریتم های گوگل به ویژه الگوریتم پنگوئن، اکنون روی کیفیت پیوند تمرکز می کند (نه فقط کمیت پیوند).

لینک بیلدینگ، به زبان ساده، فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به وب سایت شما پیوند دهند. همه بازاریابان و صاحبان مشاغل باید علاقه مند به ایجاد پیوندهایی برای هدایت ترافیک و افزایش اعتبار سایت خود باشند.

لینک باکیفیت دقیقاً چیست و چگونه ساخته می شود؟

لینک بیلدینگ طبیعی و ارگانیک فرآیندی دشوار و وقت گیر است. همه پیوندها یکسان ایجاد نمی شوند: پیوند از یک وب سایت معتبر تأثیر بیشتری بر رتبه بندی شما در SERP از پیوند یک وب سایت کوچک یا جدید می گذارد، اما یافتن پیوندهای با کیفیت بالا دشوارتر است. به یاد داشته باشید، ایجاد لینک برای دستیابی به رتبه بندی های بالا در جستجوی ارگانیک ضروری است.

ایجاد لینک یکی از بی شمار تاکتیک های مورد استفاده در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است، زیرا لینک ها سیگنالی برای گوگل هستند که ثابت می کند سایت شما منبعی با کیفیت و شایسته استناد است. بنابراین، سایت هایی با به کارگیری انواع لینک بیشتر تمایل به کسب رتبه های بالاتر دارند.

با این حال، راههای درست و راههای اشتباه برای ایجاد لینک به سایت شما وجود دارد. اگر به ماندگاری طولانی مدت سایت و کسب و کار خود اهمیت می دهید، فقط باید درگیر لینک سازی طبیعی باشید، یعنی فرآیند کسب پیوند به جای خریدن یا دستیابی به آنها از طریق تاکتیک های دستکاری (که گاهی اوقات به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شود، عملی است که می تواند اساساً سایت شما را از نتایج جستجو حذف کند.

انواع لینک در وب سایت (On site Link)

موتورهای جستجو در واقع به لینک های موجود در وب سایت ها نگاه می کنند و براساس آن لینک ها تصمیم می گیرند، کدام وب سایت را در صدر و در صفحه اول قرار دهند. این تنها یکی از عوامل متعددی است که موتورهای جستجو هنگام ارزیابی سایت در نظر می گیرند. یک موتور جستجو می تواند از طریق پیوندها تشخیص دهد که آیا یک وب سایت از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر. پیوندها ارزش محتوایی را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کنند که به آن Juice Link (جوهره یا ارزش لینک) می گویند. ارزش لینک در چند بعد اندازه گیری می شود، به طور خلاصه، قابل اعتماد بودن، ارتباط موضوع، ارزش و اعتبار یک صفحه.

به طور کلی دو دسته لینک در سایت وجود دارد. لینک داخلی (Internal Link) و لینک خارجی (Outbound Link).

  • لینک داخلی چیست؟

لینک داخلی یک پیوند بین دو صفحه در یک وب سایت است. آنها رتبه صفحه یا ارزش SEO را افزایش داده و همچنین زمینه این رتبه بندی را از طریق متن های لینک شده و محتوای آن ارتقاء می دهند.

هم کاربران و هم موتورهای جستجو از لینک ها برای یافتن محتوای وب سایت شما استفاده می کنند. کاربران شما از پیوندها برای پیمایش در سایت شما و یافتن محتوایی که می خواهند پیدا کنند استفاده می کنند. موتورهای جستجو نیز از لینک ها برای پیمایش سایت شما استفاده می کنند. اگر صفحه ای به آن پیوندی وجود نداشته باشد، آن ها نمی توانند آن را ببینند.

چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟

جستجوی گوگل از روزهای اولیه تطبیق کلمات کلیدی ساده، مسیر طولانی را طی کرده است. Google اکنون از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک بهتر یکی از 10 عبارت جستجوی انگلیسی استفاده می کند.

اما، الگوریتم ها تا کامل بودن فاصله زیادی دارند. آنها به نشانه هایی نیاز دارند تا بفهمند یک صفحه در مورد چیست، ارتباط آن با صفحات دیگر و اهمیت آن در وب سایت شما.

این ارزش واقعی پیوندهای داخلی است. آنها معماری سایت شما را تقویت می کنند، معنی، قدرت و موارد دیگر را منتقل می کنند.

برخی از انواع پیوندهای داخلی ارزشمندتر از سایرین هستند، اما همه آنها با هم کار می کنند تا معنا، سلسله مراتب و قدرت محتوای سایت شما را به موتورهای جستجو بفهمانند و به آنها کمک کنند تا وب سایت شما را درک کنند.

  • لینک خارجی چیست؟

پیوندهای خارجی به سادگی پیوندهایی هستند که از وب سایت شما به دامنه دیگری اشاره می کنند. اگر می خواهید منبعی را ذکر کنید یا به یک محتوای عمیق تر در مورد موضوعی که پوشش نمی دهید لینک دهید، این موارد ارزشمند هستند.

لینک خارج از سایت (Off Site Link)

اکنون که کارمان با پیوندهایی که می توانیم در وب سایت شما ببینیم تمام شد، اجازه دهید به پیوندهایی برویم که در وب سایت های خودمان نیستند. این لینک ها بک لینک (Back Link) نامیده می شوند و شامل لینک های طبیعی، لینک های دستی و لینک های خود ساخته می شوند.

بک لینک ها پیوندهای بین دو صفحه در وب سایت های جداگانه هستند. آنها اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهند و به شما کمک می کند در SERP Google رتبه بهتری کسب کنید. مردم اغلب آنها را با رأی هایی که به وب سایت شما می دهند مقایسه می کنند.

ممکن است این پیوندها را به طور طبیعی به دست آورید، یا ممکن است لازم باشد آنها را از طریق توسعه استراتژیک به دست آورید. بک لینک سازی برای موفقیت در سئوی شما حیاتی هستند زیرا یکی از فاکتورهای برتر رتبه بندی گوگل هستند.

از سوی دیگر، لینک های داخلی اعتبار وب سایت شما را افزایش نمی دهند زیرا می توانید خودتان آنها را اضافه کنید. این مانند رای دادن به خود است!

در عوض، اعتبار و ارتباط موجود را می توان از بک لینک های شما در سراسر وب به سایت شما افزایش داد.

لینک های ورودی بزرگترین منبع رتبه بندی صفحه هستند، تنها در صورتی که از کیفیت خوبی برخوردار باشند. بهتر است 10 بک لینک با کیفیت در 10 وب سایت قابل اعتماد داشته باشید (با یک موضوع مشترک) تا 1000 لینک در فهرست ها یا دریا هایی از محتوای کم ارزش تر.

انواع لینک های داخلی

چهار نوع پیوند داخلی وجود دارد که عبارتند از:

پیوندهای متنی

پیوندهای ناوبری

پیوندهای پاورقی

پیوندهای تصویری.

  •  پیوندهای متنی (Contextual links)

پیوندهای متنی پیوندهای داخلی هستند که شما در زمینه محتوای وب و وبلاگ خود به اشتراک می گذارید. هر نوع پیوند داخلی مقدار متفاوتی را منتقل می کند.

اینها مهمترین انواع لینک های داخلی برای سئو هستند زیرا هم زمینه و هم اعتبار را به صفحه مقصد منتقل می کنند. آنها را مانند کابل های فیبر نوری پیوندها در نظر بگیرید زیرا آنها اطلاعات زیادی را حمل می کنند.

به یاد داشته باشید، گوگل به تکامل الگوریتم خود برای درک بهتر معنا و زمینه ادامه می دهد. دیگر فقط به متن لینک داده شده نگاه نمی کند. گوگل همچنین اطلاعاتی را از کلماتی که پیوندها را احاطه کرده اند استخراج می کند. هرچه معنی، هدف و زمینه بیشتری را در متن اطراف پیوند خود ایجاد کنید، گوگل بهتر صفحه ای را که به آن پیوند می دهید درک می کند.

در نهایت، ما عمداً پیوندهای درون محتوا را به محتوای خود اضافه می کنیم، چه برای ذکر منبع، چه برای جلب کلیک، یا فقط ارائه اطلاعات بیشتر. بنابراین، این نوع پیوندهای داخلی در مقایسه با پیوندهای ناوبری که در هر صفحه وب سایت شما ظاهر می شوند، قدرت بیشتری را از صفحه پیوند به صفحه مقصد منتقل می کنند.

  •  لینک های ناوبری (Navigational links)

پیوندهای ناوبری، وب به هم پیوسته ای هستند که شما در نوار ناوبری خود ایجاد می کنید تا بازدیدکنندگان سایت خود را آسانتر در سایت راهنمایی کیند تا از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت کنند.

بردکرامب ها (Breadcrumbs)

بردکرامب یک مسیر متنی کوچک است که اغلب در بالای صفحه قرار دارد که نشان می دهد کاربر در کجای سایت قرار دارد. به عنوان مثال صفحه اصلی|مقالات|طراحی سایت.

Breadcrumbs لینک های کمکی ثانویه ای هستند که به کاربران کمک می کند به راحتی رابطه بین مکان خود در یک صفحه (مانند صفحه محصول) و صفحات سطح بالاتر (مثلاً یک صفحه دسته بندی) را درک کنند. این اصطلاح از داستان هانسل و گرتل وام گرفته شده است که در آن بچه ها دنباله ای از خرده نان می ریزند تا راه بازگشت را پیدا کنند.

هر وب سایتی نیاز بردکرامب ها ندارد. زیرا معماری برخی سایت ها نسبتاً ساده است. با این حال، سایت های فروشگاهی با ده ها هزار صفحه محصول باید قطعاً از آنها استفاده کنند.

برای هر کسی که در صفحه ای از سایت شماست، بردکرامب ها یک ویژگی ناوبری ساده در وب سایت های در قسمتی نزدیک بالای صفحه است که نشان می دهد شما در کجای سلسله مراتب وب سایت قرار دارید.

Breadcrumbs یک راه عالی برای بهبود UX است، زیرا کاربران به راحتی می توانند به هر نقطه از سلسله مراتب محتوا برگردند. آنها همچنین یک نقشه راه واضح ارائه می دهند که به موتورهای جستجو می گوید محتوای شما چگونه سازماندهی شده است و به آنها کمک می کند بخش های مهم وب سایت شما را کشف کنند.

در نهایت، هنگامی که آنها را در وب سایت خود ایجاد کردید، آنها خودکار عمل می کنند! این بدان معناست که لازم نیست هر بار که صفحه جدیدی را منتشر می کنید مانند پیوندهای بدنه، آنها را صورت دستی اضافه کنید.

با یادآوری مثال سیم کشی، پیوندهای ناوبری بیشتر شبیه سیم های باند پهن هستند. آنها اطلاعات زیادی را در مورد سلسله مراتب و ساختار سایت به اشتراک می گذارند، اما تأثیر آنها بر روی رتبه صفحه به اندازه ارزش پیوند های داخلی محتوا نیست.

علاوه بر این، پیوندهای ناوبری اصلی ترین روشی است که کاربران مهم ترین محتوای شما را کشف می کنند. بنابراین، حتی اگر از منظر مرجع ارزش کمتری دارند، هنوز بخش مهمی از ساختار پیوند داخلی شما هستند.

لینک های CTA (Call To Action) و نوار کناری (sidebar links)

لینک های نوار کناری معمولاً مانند فهرستی از دسته ها یا محتوای مرتبط، ناوبری بیشتری دارند، و ماژول های CTA تمایل بیشتری به تمرکز تجاری دارند، بنابراین رتبه صفحه بسیار کمی دارند. به طور خلاصه، لینک های کناری ستونی است که در سمت راست یا چپ قسمت محتوای اصلی صفحه وب قرار می گیرد. آنها معمولا برای نمایش انواع مختلف اطلاعات تکمیلی برای کاربران استفاده می شوند، مانند: پیوندهای ناوبری به صفحات کلیدی

تبلیغات برای محصولات یا خدمات، فرم های ثبت نام ایمیل، پست های محبوب یا مرتبط، لینک های رسانه های اجتماعی.

می توانید یک ماژول نوار کناری با پیوندهای مرتبط به محتوای مشابه ایجاد کنید یا 5 صفحه برتر را با برچسب یا دسته بندی یکسان یا نشانی های اینترنتی که به صورت دستی از یک دسته موضوعی انتخاب می کنید انتخاب کنید.

  •  لینک های پاورقی (Footer links)

پیوندهای موجود در بخش پاورقی، یا پیوندهای پرکاربرد که در قسمت فوتر سایت قرار می گیرند. مناسب است که پیوندهای پاورقی در انتهای صفحه اصلی سایت قرار گیرند. از نظر منطقی و فنی، اینها واقعاً کاری برای شما انجام نمی دهند. این لینک ها به کاربران امکان می دهند که اطلاعات ارزشمندی را در این قسمت بیایند و می توانند از آن استفاده کنند، به خصوص زمانی که به دنبال چیزی خاص هستند. در این قسمت اطلاعاتی چون حقوق کپی رایت، لینک سیاست حفظ حریم خصوصی، نقشه سایت، لوگو، اطلاعات تماس، آیکون های رسانه های اجتماعی، فرم ثبت نام ایمیل و صفحه درباره ما مشاهده می شود.

  •  لینک های تصویری (Image links)

اینها پیوندهای داخلی هستند که بر روی تصاویری که به اشتراک می گذارید قرار می دهید. یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد. اگر در مورد بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم، یک تصویر استراتژیک استفاده شده می تواند ارزش هزار لینک را داشته باشد. پیوند ها نقشی اساسی در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما و در نهایت استراتژی رشد برند شما دارند و به همین دلیل است که لینک سازی مبتنی بر تصویر یک عامل کلیدی برای رتبه بندی موتور جستجوی شما است.

ارتباط انواع لینک ها با هم

لینک های داخلی در برخی موارد می توانند مهمتر از بک لینک باشند.

بک لینک ها مانند سیم های یک نیروگاه برق به خانه شما هستند و لینک های داخلی مانند سیم های داخلی شما برای اتصال به پریزها است. مهم نیست که چقدر سیم در خانه خود دارید، اگر خانه خود را به شبکه وصل نکنید، چراغ های شما کار نمی کنند!

از سوی دیگر، اگر یک اتاق خواب اضافی در خانه خود بسازید، اما فراموش کنید آن را سیم کشی کنید، آن اتاق هیچ برقی نخواهد داشت، حتی اگر بقیه خانه برق داشته باشد. به این ترتیب، لینک های شکسته نیز بسیار شبیه سیم هستند. اگر یک سیم را قطع کنید، یا فیوز قطع شود، برق به سمت پریزهای طرف دیگر نمی رود.

به عنوان سئوکار، همه ما می دانیم که بک لینک ها چقدر ارزشمند هستند. اما، آیا می دانستید که پیوندهای داخلی می توانند حتی مهم تر باشند؟

در واقع، بیشتر مدیران و بازاریابان سئو، بدون یک استراتژی لینک سازی داخلی شفاف از اختیارات زیادی برخوردار هستند و بیش از حد روی بک لینک ها سرمایه گذاری می کنند و این یک اشتباه بزرگ است.

الگوریتم های Google پیچیده و همیشه در حال تکامل هستند، اما بک لینک ها عامل مهمی در نحوه تعیین هر رتبه سایت ها برای کلمات کلیدی باقی می مانند.

PageRank (رتبه صفحه) چیست؟

در گذشته، PageRank یک داده رسمی از گوگل بود که نشاندهنده «محبوبیت» یک سایت یا بهتر است بگوییم صفحه یک سایت را نشان می داد. رتبه صفحه در واقع می تواند از یک صفحه به صفحه دیگر در همان سایت متفاوت باشد. این فاکتور، امتیازی از 0 تا 10 را نشان می دهد که بر اساس معیارهای یک الگوریتم تعریف شده است.

در واقع، رتبه صفحه اجتناب ناپذیر است زیرا در قلب همه الگوریتم های Google قرار دارد. بدون این مفهوم، گوگل چگونه می تواند صفحاتی را که باید ایندکس و موقعیت یابی شوند را تعریف کند؟

علاوه بر این، این معیاری است که بسیار پیچیده تر از گذشته شده است. زیرا تعداد زیادی از عوامل را از الگوریتم های مختلف در بر می گیرد. در گذشته ارزش یک صفحه بر اساس تعداد لینک هایی که دریافت می کرد ارزیابی می شد. اما در مواجهه با گسترش فهرست ها، صفحات ماهواره ای و دیگر پلتفرم های خرید لینک با کیفیت پایین، گوگل مجبور به یافتن راه های دیگری شده است. امروزه کیفیت بک لینک ها به اندازه کمیت اهمیت پیدا کرده است.

چگونه رتبه صفحه خود را ارتقا دهیم؟

برای حفظ و بهبود رتبه صفحه، باید بر روی 3 اهرم عمل کنید: پیوند داخلی، لینک های خروجی و بک لینک.

لینک های داخلی نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر بر رتبه صفحه وب سایت تأثیر می گذارد. صفحه اصلی سطح صفر یک وب سایت است. از طریق پیوندهای داخلی، صفحه اصلی محبوبیتی را که دریافت می کند و به سایر صفحات داخلی سایت منتقل می کند. یک پیوند داخلی بهینه به این امر کمک می کند تاSEO به صفحات مورد علاقه ما منتقل شود. بنابراین، پیوند داخلی رتبه صفحه را بهبود نمی بخشد، اما به حفظ سطح آن کمک می کند.

در لینک های خروجی فاکتور ارزش لینک حائز اهمیت است. Juice Link یا جوهره لینک خارجی قدرت پیوندی است که از دامنه دیگری منتقل می شود. Internal link juice هم قدرت پیوند دهنده ای است که از طریق پیوند داخلی به سایر صفحات فرعی داخلی منتقل می شود.

Link juice اصطلاحی است که در دنیای سئو برای اشاره به ارزش یا ارزشی است که از یک صفحه یا سایت به صفحه دیگر منتقل می شود. این مقدار از طریق لینک ها منتقل می شود. موتورهای جستجو لینک هایی را به عنوان اعتبار سایر وب سایت ها می بینند که آیا صفحه شما ارزشمند است و ارزش تبلیغ دارد.

مزایای استراتژی لینک داخلی

علاوه بر سیگنال های سئو که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، چندین مزیت کلیدی دیگر برای یک ساختار پیوند داخلی که به خوبی اجرا شده وجود دارد.

پیوندهای داخلی تجربه کاربر و تبدیل را بهبود می بخشد. ایجاد پیوند داخلی روشی عالی برای ارائه یک تجربه کاربری ممتاز است. همانطور که کاربران محتوای شما را مشاهده و ارزیابی می کنند، سوالات بیشتری خواهند داشت. وقتی آن سوالات را پیش بینی می کنید، می توانید روند فکری آنها را هدایت کنید. سپس، با افزودن استراتژیک پیوندهای داخلی به محتوای خود، اقدامی سریع انجام خواهید داد.

وقتی به کاربران آنچه را که می خواهند ارائه می کنید، به احتمال زیاد به جای بازگشت به صفحه نتایج Google برای پاسخ، در وب سایت شما باقی می مانند. این امر آگاهی از برند را تقویت می کند، اعتماد ایجاد می کند، وفاداری به برند را افزایش می دهد و فروش را افزایش می دهد. موتورهای جستجو از لینک ها برای کاووش (خزیدن) در سایت شما استفاده می کنند.

پیوندها مؤثرترین راه گوگل برای کشف محتوای جدید هستند. اگر یک URL هیچ لینک داخلی یا بک لینک نداشته باشد، پیدا کردن آن توسط گوگل زمان بیشتری می برد.

Googlebot و سایر کاوشگرهای های وب به معنای واقعی کلمه وب را از یک پیوند به پیوند دیگر کاووش می کنند. هر چه یک صفحه جدید یا یک پست جدید لینک های بیشتری داشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل با آنها مراجعه کند.

باید ها و نباید های لینک های داخلی

از کلمات کلیدی در متن لینک داخلی استفاده کنید.

برخی از کارشناسان سئو توصیه می کنند که این روش مناسب نیست و یا ممکن است توسط گوگل جریمه شوید. اما عده ای دیگر نظر متفاوتی دارند.

غیرقابل تصور است که گوگل هرگز یک وب سایت عالی را جریمه کند زیرا آنها با استفاده از متن لینک شده مناسب و کلیدواژه محور به محتوای داخلی از دامنه خود لینک داده اند. این وب سایت شماست شما اجازه دارید هر کاری که می خواهید انجام دهید. فقط کلمات کلیدی را به طور غیر طبیعی و عجولانه مورد استفاده قرار ندهید. اگر در حال ساخت بک لینک از وب سایت های دیگر هستید، از آنها بیش از حد استفاده نکنید. تا زمانی که لینک های داخلی و متن مربوط به لینک شما به صورت متنی معنا پیدا می کند و برای کمک به کاربران در نظر گرفته شده است، نگران آن نباشید.

لینک های داخلی غیر فعال را برطرف کنید.

لینک های شکسته و ناموجود بخشی از حیات سئو هستند. هر چه سایت شما بزرگتر باشد، احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که لینک های داخلی شما نامعتبر شده باشند.

باید لینک های شکسته را اصلاح کنید، زیرا آنها رتبه صفحه را کاهش می دهندUX را مختل می کنند و انرژی کاووشگر موتورجستجو را هدر می دهند.

اگر صدها هزار صفحه در سایت خود داشته باشید، ممکن است باعث ایجاد خطا در ساختار سایت شما شود. اما جای نگرانی وجود ندارد.

از متن لینک یکسان برای دو صفحه مختلف استفاده نکنید

این موضوع گوگل را گیج می کند. به عنوان مثال، فرض کنید دو صفحه در سایت خود دارید. یک صفحه درباره طراحی سایت با PHP و یکی درباره سایت های طراحی شده با وردپرس است. هر دو این دو صفحه را نمی توانید با یک متن لینک شده «طراحی سایت» لینک دهید.

لینک ها را در بالای صفحه خود قرار دهید.

بر طبق تجربه می توان فهمید که قرار دادن پیوندهای داخلی در بالای صفحه می تواند نرخ پرش شما را کاهش دهد و زمان باقی ماندن کاربر در صفحه (Dwell Time) را بهبود بخشد. اما این عامل این چه ربطی به سئو دارد؟

منطقی است، وقتی شخصی زمان زیادی را در سایت شما صرف می کند، به گوگل می گوید: «مردم این نتیجه را دوست دارند. این صفحه باید یک نتیجه عالی برای کلمه کلیدی مورد جستجو باشد. در نتیجه رتبه آن محتوا افزایش می یابد.

لینک ها را به قسمت های مهم متن پیوند دهید. از متنی مانند «اینجا کلیک کنید» به عنوان لینک استفاده نکنید. با استفاده از جمله کامل به همراه فعل، لینک را ایجاد کنید. رابطه باید طبیعی باشد و جمله باید همچنان جریان داشته باشد و در مقاله معنادار باشد.

NoFollow نباید برای پیوندهای داخلی استفاده شود. با افزودن rel=nofollow به هایپرلینک، می توانید به موتورهای جستجو دستور دهید که آن را دنبال نکنند. اما پیوندهای خارجی در نظرات وبلاگ و پیوندهای موجود در مقالات مهمان از این امر سود می برند. این چیزی نیست که شما باید در پیوندهای داخلی قرار دهید.

پیوندهای داخلی را منحصر به فرد نگه دارید.

هنگام افزودن لینک های داخلی به محتوا، آنها را در ابتدای متن مربوطه در صفحه قرار دهید. اگر موضوع دوباره مطرح شد، نیازی به افزودن لینک دیگری نیست. اگر چندین بار همان لینک را به صفحه اضافه کنید، گوگل فقط انکر تکست (متن لینک شده) استفاده شده در وهله اول را در نظر می گیرد یا بدتر از آن، می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی شما را به خطر بیندازد.

از یک فایل اکسل کمک بگیرید.

با ایجاد فایل اکسل دو ستونی شروع کنید URL صفحه در یک ستون و کلمات کلیدی که می خواهید در صفحه هدف قرار دهید در ستون دیگر قرار خواهند گرفت. فقط برای صفحاتی که می خواهید تلاش های سئوی خود را روی آنها متمرکز کنید URL ارائه کنید. این تا حد زیادی شامل صفحات وبلاگ شما می شود.

صفحه اصلی، صفحه درباره، صفحه تماس، و صفحات دسته بندی شامل نمی شود. آنها طبیعتاً چندین پیوند داخلی خواهند داشت و فرصت های زیادی برای ایجاد آنها در پست های وبلاگ معمولی شما وجود نخواهد داشت.

این صفحه گسترده را تا حد امکان کم حجم نگه دارید. نگران استفاده از اصطلاحات خاص نباشید. در عوض، نکته کلیدی را در نظر بگیرید. با این روش از ایجاد لینک های تکراری برای کلمات کلیدی و تکرار بیش از اندازه آنها جلوگیری می کنید. می توانید هر کلمه کلیدی را که با 2 یا چند URL مرتبط است لینک دهید.

 

بنابراین، آیا لینک های داخلی به سئو کمک می کنند؟ به طور دقیق این کار را به خوبی انجام می دهد.

سئو بسیار بیشتر از بهینه سازی تگ های عنوان، افزودن کلمات کلیدی و ایجاد برخی لینک ها است. این در مورد ایجاد بهترین تجربه برای کاربران شما و اطمینان از اینکه موتورهای جستجو ارزش شما را به همان اندازه که کاربران می بینند، است.

یک رویکرد استراتژیک برای پیوند داخلی می تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند و در عین حال کارایی را برای افزایش نتایج خود تقویت کنید. در این مسیر می توانید از تخصص و تجربه تیم حرفه ای شرکت دارکوب برای بهینه سازی لینک ها و سئو سایت خود راهنمایی بخواهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته