تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سئو

نوشته شده توسط دارکوب

رسانه های اجتماعی (Social Media) یک اصطلاح جمعی برای وب سایت ها و برنامه هایی است که بر ارتباطات اشخاص حقیقی، تعامل، به اشتراک گذاری محتوا و همکاری تمرکز می کنند.

مردم از رسانه های اجتماعی برای حفظ ارتباط و تعامل با دوستان، خانواده و جوامع مختلف استفاده می کنند. کسب و کارها از برنامه های اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات خود و پیگیری مشکلات مشتریان استفاده می کنند.

این روزها، همه از صاحبان مشاغل کوچک گرفته تا برخی از بزرگ ترین شرکت های جهان از رسانه های اجتماعی برای انتشار اطلاعات در مورد برندها، محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. خواه توییتر، اینستاگرام یا فیس بوک باشد، شرکت ها از این ابزارهای کم هزینه برای ترکیب فناوری و تعامل اجتماعی با استفاده از کلمات، تصاویر و ویدیو استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی به بازاریابان راهی برای برقراری ارتباط با همتایان، مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه می دهد. شبکه های اجتماعی، برند شما را شخصی می کنند و به شما کمک می کنند پیام خود را به شیوه ای آرام و محاوره ای منتشر کنید.

مزایای بازاریابی اینترنتی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی چه نقشی در بازاریابی شما باید ایفا کنند؟ دیجیتال مارکتینگ ابزاری است که ما از آن برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در مورد محصولات خود، اینکه چه کسی هستیم و چه چیزی ارائه می کنیم استفاده می کنیم. رسانه های اجتماعی همه این اهداف را محقق می کنند.

شما می توانید از رسانه های اجتماعی برای تعریف هویت برند و محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که با افرادی ارتباط برقرار کنید که ممکن است از محصولات و خدمات شما یا آنچه شرکت شما نمایندگی می کند اطلاعی نداشته باشند. اما به واسطه این شبکه های اجتماعی می توانند شما را پیدا کنند و از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. از جمله این موارد می توان به استراتژی های گسترده اینستاگرام مارکتینگ و خدمات اینستاگرام در این پلتفرم اشاره کرد.

رسانه های اجتماعی می توانند شما را برای مصرف کنندگان “واقعی” جلوه دهند. اگر می خواهید مردم شما را دنبال کنند، فقط در مورد آخرین اخبار محصول صحبت نکنید، بلکه شخصیت خود را نیز با آنها به اشتراک بگذارید.

می توانید از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با همتایان خود استفاده کنید که ممکن است به همان بازار هدف خدمت کنند.

رسانه های اجتماعی برقراری ارتباط و ارائه تعاملی را که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند، آسان می کند.

چگونه از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی خود استفاده کنیم رسانه های اجتماعی به وضوح دارای ارزش بالقوه زیادی برای کسب و کار شما هستند. اما به دست آوردن این ارزش تضمینی نیست مگر اینکه آن را به درستی انجام دهید. شما نمی توانید فقط به رسانه های اجتماعی وابسته باشید. شما باید آن را با سایر ابزارهای بازاریابی ادغام کنید. در حالی که رسانه های اجتماعی باعث ایجاد آگاهی می شوند. خودتان باشید و شخصیت خود را منعکس کنید. در مورد رسانه های اجتماعی هیچ قانون درست یا غلط نوشته شده ای وجود ندارد. فقط شما می توانید تعیین کنید که چه چیزی برای شما مناسب است و متناسب با برند شما است. مقاوم باشید. رسانه های اجتماعی نیاز به تعامل مداوم دارند. اگر برای ثابت قدم بودن و تداوم در آن برنامه ریزی نمی کنید، اصلا این کار را انجام ندهید.

شبکه های اجتماعی و سئو

آیا به دنبال این هستید که بدانید چگونه از رسانه های اجتماعی در استراتژی محتوای خود برای بهبود سئو و رتبه بندی جستجوی گوگل استفاده کنید؟ آیا می خواهید کمپین سئوی خود را با استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی تقویت کنید؟ قبل از آن لازم با برخی اصطلاحات در این زمینه آشنا شویم.

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) هنر و علم کسب رتبه بالاتر صفحات در موتورهای جستجو مانند گوگل است. از آنجایی که جستجو یکی از راه های اصلی کشف محتوا توسط افراد به صورت آنلاین است، رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو می تواند منجر به افزایش ترافیک یک وب سایت شود.

در گوگل و سایر موتورهای جستجو، صفحه نتایج اغلب دارای تبلیغات پولی در بالای صفحه است و به دنبال آن نتایج معمولی یا آنچه بازاریابان جستجو «نتایج جستجوی ارگانیک» می نامند، قرار می گیرد. ترافیکی که از طریق سئو به دست می آید اغلب به عنوان «ترافیک جستجوی ارگانیک» نامیده می شود تا آن را از ترافیکی که از طریق جستجوی پولی به دست می آید متمایز کند. جستجوی پولی اغلب به عنوان بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) شناخته می شود.

از سوی دیگر سئو به انواع مختلفی تقسیم می شود که از جمله آن می توان به سئو داخل سایت (On Page SEO)، سئو خارج سایت (Off Page SEO) و سئو تکنیکال (Technical SEO) اشاره کرد که هر کدام به بهینه سازی بخشی از محتوای سایت می پردازند که در کل به بهبود سئو کلی سایت تأثیر می گذارند.

سیگنال های اجتماعی ( Social Signals)

سیگنال های اجتماعی تعامل و فعل و انفعلات انسان با پست های رسانه های اجتماعی است. از جمله سیگنال های اجتماعی می توان به فیس بوک لایک، نظر، و اشتراک گذاری، لایک ها، ریتوییت ها، نقل قول ها و مکالمات در توییتر، پین ها، بازدیدها و نظرات در Pinterest، پیوندها و مراجع لینکدین، فالوورها، کامنت ها و برنامه های جدید اینستاگرام و بازدیدها، نظرات و نظرات در یوتیوپ.

این لایک ها، اشتراک گذاری ها و بازدیدهای اجتماعی به موتورهای جستجو و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی شما نشان می دهد که محتوای شما مفید و مرتبط است.

لایک ها، اشتراک گذاری ها و بازدیدها به افزایش دیده شدن پست های اجتماعی شما کمک می کند. هرچه پست های شما بیشتر قابل مشاهده باشد، افراد بیشتری پست های شما را می خوانند، لایک می کنند، به اشتراک می گذارند و بر روی آن ها کلیک می کنند. برای برخی از پست های رسانه های اجتماعی، این روند می تواند به میلیون ها اشتراک گذاری، لایک، بازدید و کلیک تبدیل شود.

تعامل یا سیگنال های اجتماعی یک معیار کلیدی بازاریابی رسانه های اجتماعی است که به شما می گوید چه نوع محتوایی با دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی شما تناسب دارد.

موتورهای جستجو می خواهند محتوایی را رتبه بندی و تبلیغ کنند که جلب توجه کرده و خوانندگان را درگیر کند. بنابراین، در حالی که گوگل سیگنال های اجتماعی را به عنوان سیگنال رتبه بندی رسمی در نظر نمی گیرد، این لایک ها، اشتراک گذاری ها و بازدیدها به موتورهای جستجو می گویند که محتوای شما از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار است.

نکات پیچیده و متفاوتی در مورد سیگنال های اجتماعی و اهمیت آنها برای سئو وجود دارد.

هرچه تعداد لایک ها، اشتراک گذاری ها، بازدیدها و کلیک های یک پست اجتماعی بیشتر باشد – بیشتر قابل مشاهده است و در فید رسانه های اجتماعی شما رتبه بالاتری دارد.

سیگنال های اجتماعی به اشتراک گذاری های جمعی صفحه وب، لایک ها و دید کلی رسانه های اجتماعی که توسط موتورهای جستجو درک می شوند، اشاره دارد. این فعالیت ها به رتبه بندی جستجوی ارگانیک صفحه کمک می کنند و به عنوان شکل دیگری از استناد، مشابه بک لینک ها، دیده می شوند.

رسانه های اجتماعی اکنون چیزی بیش از یک کانال پیام رسانی و خرید هستند و به طور مستقیم بر سئوی فروشگاه آنلاین تأثیر می گذارند. این امر باعث می شود که استراتژی منسجم رسانه های اجتماعی که بر ترویج کمپین ها، فروش و محصولات با ارزش بالا تأثیر دارد، بیش از پیش اهمیت داشته باشد.

موتورهای جستجو و سیگنال های اجتماعی

موتورهای جستجو سیگنال های اجتماعی را به عنوان شاخصی از منابع محتوای با کیفیت، ارزشمند و مفید رصد می کنند.

در حالی که Google رسماً از سیگنال های اجتماعی به عنوان عامل رتبه بندی استفاده نمی کند، می دانیم که بک لینک ها، هدف جستجو، کیفیت محتوا، تازگی و اعتبار از عوامل رتبه بندی هستند و هر چه پست های اجتماعی شما سیگنال های اجتماعی، تعامل و دید بیشتری داشته باشند، به Google می گوید که محتوایی را به اشتراک می گذارید که با هدف جستجو مطابقت دارد، مرتبط و معتبر است، با کیفیت بالا و به روز است و اشتراک گذاری های اجتماعی بک لینک بیشتری به محتوای شما ایجاد می کنند.

بر خلاف گوگل، موتور جستجوی بینگ (Bing) تعامل کاربر (سیگنال های اجتماعی) را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر می گیرد. بینگ تعامل کاربر، به روز بودن، کیفیت، اعتبار و ارتباط را از عوامل مهم رتبه بندی می داند. و تاکید دارد که لایک ها، اشتراک گذاری ها، بازدیدها و کلیک های اجتماعی می توانند بر رتبه بندی جستجوی Bing شما تأثیر می گذارد. داده های اخیر نشان می دهد که 36 درصد از جستجوهای دسکتاپ در ایالات متحده در Bing انجام می شود، عددی که نباید نادیده گرفته شود.

چرا گوگل سیگنال های اجتماعی را نادیده می گیرد؟

آیا گوگل پروفایل ها یا صفحات رسانه های اجتماعی را از فیس بوک، توییتر و لینکدین کاووش می کند و فهرست می کند؟ البته که این کار را می کند.

آیا یک قسمت از محتوا و پیوندهای منتشر شده روی آنها را متفاوت می بیند؟ خیر، با آنها مانند یک صفحه HTML معمولی یک وب سایت رفتار می کند.

با توجه به سیگنال های اجتماعی، Google هنگام رتبه بندی محتوای وب، تعداد اشتراک گذاری ها یا دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی را در نظر نمی گیرد. زیرا برای هر کسی بسیار آسان خواهد بود که سیستم را فریب دهد و یک سایت ناشایست بالاتر از یک سایت شایسته قرار گیرد.

همچنین، مهم است که توجه داشته باشید که اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی هفت روز هفته و به صورت 24 ساعته انجام می شود که سریع تر از آن چه گوگل بتواند به آن برسد انجام می شوند، که کاووش و پیگیری آن ها را برای غول موتور جستجو دشوار می کند.

ما نمی دانیم که گوگل به چه مقدار داده از سایت های اصلی رسانه های اجتماعی که نیاز به لاگین شدن دارد، دسترسی دارد، و مطمئن نیستیم که آنها از آن برای اهداف رتبه بندی استفاده می کنند یا خیر.

آنچه ما می دانیم این است که رسانه های اجتماعی نقشی غیرمستقیم در کمک به مردم برای یافتن برند شما در نتایج موتورهای جستجو دارند و در حال حاضر، این تمام چیزی است که اهمیت دارد.

سیگنال های اجتماعی و سئو

هدف اصلی یک موتور جستجو ارائه محتوای با کیفیت بالا و مرتبط به کاربران است. موتورهای جستجو کیفیت را تا حد زیادی بر اساس تعداد دفعات مشاهده URL در سراسر وب می سنجند و با انتقال بیشتر ارتباطات وب به رسانه های اجتماعی، گوگل و سایر ارائه دهندگان جستجو سیگنال های اجتماعی را به عنوان سیگنال رتبه بندی ادغام کرده اند.

مشارکت گوگل با توییتر، که توییت هایی را به نتایج جستجو اضافه می کند، شواهد دیگری از اهمیت روزافزون رسانه های اجتماعی در رتبه بندی جستجو است.

افزایش سیگنال های اجتماعی نشان دهنده قدرت خوب دامنه و نشان دهنده ارزش URL است. وقتی تعداد زیادی از کاربران صفحه ای را به اشتراک می گذارند و لایک می کنند، نشان می دهد که صفحه واقعی است و حاوی محتوای اساسی یا سرگرم کننده است. موتورهای جستجو گاهی اوقات می توانند از روند های سریع ذاتی در دنیای رسانه های اجتماعی عقب بمانند، بنابراین استفاده از این نکته مهم است.

سیگنال های اجتماعی چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟

سیگنال های اجتماعی به موتورهای جستجو می گویند که کدام محتوا مرتبط، محبوب و قابل اعتماد است و این می تواند رتبه بندی جستجوی ارگانیک (SEO) را برای محتوا و صفحه افزایش دهد.

موتورهای جستجو می خواهند محتوای باکیفیتی را در اختیار مردم قرار دهند که هدف جستجوی آنها را برآورده کند. برای انجام این کار، موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ محتوا را بر اساس تعدادی از عوامل رتبه بندی، از جمله میزان محبوبیت یا قابل مشاهده بودن URL، رتبه بندی می کنند.

و این دقیقاً جایی است که اهمیت سیگنال های اجتماعی را نشان می دهد. تعداد زیادی لایک، اشتراک گذاری و بازدید از یک پست اجتماعی به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که این محتوا نیازهای کاربران آنها را برآورده می کند.

تأثیر غیرمستقیم افزایش ترافیک وب سایت، بک لینک ها و دیده شدن پست های اجتماعی با میزان تعامل بالا، بر روی سئو و رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شما تأثیر می گذارد.

با تاکید بر اهمیت تعامل اجتماعی و دیده شدن در فاکتورهای رتبه بندی و سئو، به یاد داشته باشید که گوگل با توییتر شراکت دارد. این همکاری که در سال 2015 شکل گرفت و تمرکز خود را بر جستجوی اجتماعی و قدرت دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی برای تقویت ارزش و ارتباط محتوا قرار می دهد.

به بیان ساده، هر لایک، ریتوییت، اشتراک گذاری، کلیک روی URL و مشاهده باعث افزایش دید، ایجاد بک لینک و آگاهی می شود. روندی که به موتورهای جستجو می گوید که محتوا مرتبط، به روز، با کیفیت و مهم است و در نهایت سئو و رتبه بندی جستجو را بهبود می بخشد.

افزایش سیگنال های اجتماعی

از آنجایی که اکنون اشتراک گذاری زیادی در پلت فرم های رسانه های اجتماعی به صورت گسترده انجام می شود، سیگنال های اجتماعی ممکن است به اندازه زمان سپری شده در صفحه، پیوندهای سرمقاله و کیفیت محتوا برای سئو مهم باشند. برای کسب وکارهایی که به دنبال افزایش رتبه بندی جستجوی خود هستند، این نکته نشان می دهد که ممکن است یک استراتژی جامع رسانه های اجتماعی، علاوه بر تمام تاکتیک های معمول سئو، درست باشد. به عبارت دیگر، استراتژی هایی که برای افزایش تعامل رسانه های اجتماعی طراحی شده اند، می توانند رتبه بندی وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهند.

اول از همه، محتوای قوی کلید اصلی است. محتوای ارزشمند، سرگرم کننده یا آموزنده همیشه تعامل مثبت بیشتری نسبت به تبلیغات آشکار یا هرزنامه ایجاد می کند. برخی از استراتژی های آزمایش شده و واقعی برای افزایش سیگنال های اجتماعی شما عبارتند از:

پست روزانه: برند خود را در صدر فیدهای خبری رسانه های اجتماعی نگه دارید.

از تصاویر استفاده کنید: تصاویر نرخ تعامل را برای همه انواع رسانه های اجتماعی بسیار افزایش می دهند.

گوش کنید: به آنچه که مردم در مورد برند شما می گویند گوش دهید و به انتقادات به شیوه ای سازنده و مثبت پاسخ دهید.

بررسی و ردیابی: چندین برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی رایگان وجود دارد که اشتراک گذاری ها، توییت های مجدد، لایک ها و کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری شما را ردیابی می کنند.

مسابقات: مسابقات و هدایا راه بسیار خوبی برای افزایش علاقه به برند شما هستند.

مشارکت: پیوندها را به اشتراک بگذارید و محتوای اصلی را با سایر مارک های محبوب تولید کنید.

همه پایگاه های رسانه های اجتماعی را پوشش دهید: برای همه سایت های رسانه اجتماعی برتر محتوا تولید کنید.

سیگنال های اجتماعی معیار دیگری در زمینه پیچیده و مرموز SEO هستند. موتورهای جستجو همانند جعبه های سیاه هستند، که نمی توان کاملاً از معیار های آنها برای رتبه بندی سر درآورد. اما این امر اجتناب ناپذیر است که انعکاس آنچه در رسانه های اجتماعی بر محبوبیت یک وب سایت تأثیر می گذارد را نادیده بگیرند. تعامل رسانه های اجتماعی را افزایش دهید  که در پی آن سایت شما ممکن است به رتبه های بالای رتبه برسد.

هدایت ترافیک از شبکه های اجتماعی به سایت شما

با بیش از 3.4 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان، پتانسیل زیادی برای هدایت ترافیک اجتماعی به وب سایت شما وجود دارد که به نوبه خود می تواند رتبه گوگل شما را، در صورتی که محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، با صرف زمان در سایت و اشتراک گذاری محتوا بهبود بخشد. تعداد لایک / فالو / اشتراک گذاری نشان دهنده کیفیت است. این معیارها سیگنال های تعامل اجتماعی هستند که به موتورهای جستجو می گویند محتوای یک صفحه چقدر برای کاربران جالب و مرتبط است.

اگر ویجت اشتراک گذاری اجتماعی را به محتوای خود اضافه کنید که آمار اشتراک گذاری را نشان می دهد، می توانید خوانندگان را ترغیب کنید که به خواندن ادامه دهند یا حتی با آن درگیر شوند. و هرچه محتوای مبتنی بر سئو شما پیوندهای رسانه های اجتماعی بیشتری داشته باشد، برای موتورهای جستجو معتبرتر است. بنابراین، تعامل رفتاری مثبت کاربر در واقع می تواند بر سئو تأثیر بگذارد.

فعالیت های رسانه های اجتماعی به طور غیرمستقیم بر سئو تأثیر می گذارد

مزایای سئو که در نتیجه تعامل کاربر در رسانه های اجتماعی ایجاد می شود

افزایش تعامل محتوا، دیده شدن و طول عمر

رسانه های اجتماعی می توانند به طور غیرمستقیم بر تلاش های سئوی شما با کمک به تبلیغ محتوا تأثیر بگذارند. ممکن است محتوای شگفت انگیز زیادی داشته باشید، اما اگر در معرض دید عموم قرار نگیرد، هیچ نتیجه ای برای شما نخواهد داشت، مگر اینکه آن را در کانال های اجتماعی در معرض دید مردم قرار دهید.

گزارش شده است که 76 درصد از کاربران فیس بوک برای یافتن محتوای جدید برای خواندن از فیس بوک استفاده می کنند و آن را به مکانی عالی برای انتشار محتوا برای تعداد زیادی از مردم تبدیل می کند که حتی ممکن است آن را به اشتراک بگذارند. با توجه به این انگیزه، بک لینک های رسانه های اجتماعی از طریق اشتراک گذاری ها می توانند نرخ پرش و تعامل را از طریق معیارهایی مانند زمان حضور در سایت، تعداد ارسال های مجدد، نظرات و غیره افزایش دهند.

ایجاد آگاهی از برند از طریق پروفایل های اجتماعی

90٪ از مردم اطلاعات را از بررسی های آنلاین دریافت می کنند، و 85٪ به همان اندازه که به یک توصیه شخصی اعتماد دارند به آنها اعتماد دارند. 19٪ از مردم تصمیمات خرید خود را بر اساس پست های فیس بوک قرار می دهند، در حالی که 18٪ آنها را بر اساس بررسی های YouTube. این دو را کنار هم قرار دهید و پتانسیل خوبی برای نتایج مثبت از محتوای مارک دار خواهید داشت.

رسانه های اجتماعی کارهای زیادی برای برند سازی انجام می دهند، اما به طور غیرمستقیم می توانند اثرات زیادی بر سئو داشته باشند. پروفایل های اجتماعی می تواند به جذب مشتریان بالقوه کمک کند که به نوبه خود با برند شما آشنا می شوند.

بنابراین، هنگامی که مردم اقدام به توجه به شما در نتایج جستجو کنند، در انجام اقدام و کلیک کردن، تردید کمتری خواهند داشت، ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کنند و به رتبه بندی جستجوی برند شما کمک می کنند.

روش های تأثیرگذار سیگنال های اجتماعی بر سئو

  • کیفیت بر کمیت

موتورهای جستجو همیشه سعی در ارائه محتوای معتبر و مرتبط دارند، بنابراین چه چیزی معتبرتر و مرتبط تر از شبکه های اجتماعی است که در آن افراد گفتگوهای واقعی و ارگانیک دارند؟ فیس بوک و توییتر برخی از بالاترین اعتبارسنجی در اینترنت را دارند، بنابراین شما قطعاً تا حد امکان محتوای خود را در این سایت ها می خواهید. لینک های این سایت ها همچنین نشان می دهد که وب سایت شما فعال و ارزشمند است.

کلید مکالمات واقعی و ارگانیک به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت بالا در هر زمان است. متأسفانه از دست دادن مخاطبان ارگانیک خود می تواند به معنای از دست دادن هر سئوی ارسال شده از شبکه های اجتماعی نیز باشد.

  • پیوند به وب سایت شما

زمانی که فرصت هایی برای پیوند به وب سایت شما وجود دارد، این کار را انجام دهید. به مخاطبان ارگانیک خود فرصت بیشتری برای ورود به وب سایت می دهید، در نتیجه رتبه محتوای شما افزایش می یابد.

حتما در پروفایل خود به سایت خود لینک دهید. حتی اگر لینک ها دارای برچسب های nofollow باشند، وقتی افراد پروفایل شما را از طریق موتورهای جستجو یا از طریق خود پلتفرم های اجتماعی پیدا می کنند، ممکن است مقداری ترافیک مستقیم به سایت دریافت کنید.

برخی از پلتفرم ها دارای امکانات بسیار بیشتری نسبت به سایرین هستند که می توانید جزئیات خود را تکمیل کنید. هر پلتفرمی جزییات متفاوتی درباره پروفایل شما را درخواست می کند. در هر صورت، اجازه ندهید این فضاها از بین بروند. نکته ای را برای گنجاندن کلمات کلیدی کسب و کار خود، اطلاعات مکان و پیوند به سایت خود مشخص کنید.

  • استفاده از کلمات کلیدی در پست ها و پروفایل

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی ایده خوبی است فقط به خاطر یافتن موضوعات احتمالی برای پست کردن و همچنین بهینه سازی محتوای شما برای دیده شدن.

با این حال، اگر از آنها آگاه باشید، فرصت های زیادی برای ادغام کلمات کلیدی در پست های خود به طور طبیعی وجود دارد. این امر به ویژه در پلتفرم هایی مانند لینکدین یا پینترست که در آن کاراکترهای زیادی برای درج کردن دارید، صادق است.

  • اضافه کردن عناوین Clickbait (تله کلیک) (در چارچوب دستورالعمل ها)

تله کلیک همه ی آن لینک های اینترنتی و پست های شبکه ی اجتماعی هستند که با تیترهایی جذاب، شما را به کلیک کردن و خواندن محتوا جذب می کنند.

عناوین Clickbait را ایجاد کنید. چه طعمه کلیکی را دوست داشته باشید یا نه، این نوع عناوین می توانند در جلب توجه و کلیک ها بسیار موثر باشند. فقط مطمئن شوید که دستورالعمل های پلتفرم های رسانه اجتماعی را که در آن پست می کنید دنبال می کنید، زیرا بسیاری از آنها شروع به سرکوب شیوه های کلیک فریبنده کرده اند (که باید از آنها اجتناب کنید).

در حالی که پلتفرم های اجتماعی دستورالعمل هایی در رابطه با عناوین پیوند دارند، محدودیت ها را در بین مخاطبان خاص خود اعمال کنید و از عناوین قوی، هدف مند و به احتمال زیاد روی آنها کلیک کنید، به خصوص در توییتر. توییت های دارای پیوند سریع تر و بیشتر توسط گوگل ایندکس می شوند!

  • پلاگین های اشتراک گذاری اجتماعی را استفاده کنید

افزونه ها (یا دکمه های) اشتراک گذاری اجتماعی می تواند محتوای آنلاین شما را بهبود می بخشند زیرا بسیاری از کاربران صفحات یا مقالاتی را که دوست دارند به اشتراک می گذارند. آسان تر کردن این کار برای آن ها تجربه بهتری در سایت شما می دهد و احتمال اشتراک گذاری محتوای شما را به صورت اجتماعی افزایش می دهد.

  • در خدمات مشتری یا مشارکت اجتماعی سرمایه گذاری کنید

فعال بودن در سایت های رسانه های اجتماعی به مشتریان اجازه می دهد تا نقاط تماس بیشتری برای حل مشکلات احتمالی داشته باشند. هر تصمیم موفق به مردم نشان می دهد که یک برند واقعاً برای کسب و کار آنها ارزش قائل است. هر چه مشتریان خوشحال تری ایجاد کنید، احتمال بیشتری وجود دارد تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی و سئو گوگل داشته باشد.

هنگامی که مصرف کنندگان به هر یک روش های گفته شده، سیگنال های اجتماعی را تقویت کنند، تأثیر ثابت شده ای بر رتبه بندی گوگل دارند. در حالی که سیگنال های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی شما ندارند، آنها را برای مخاطبان شما آسان تر می کنند تا محتوای شما را پیدا کنند، به آن پیوند دهند و مطالب بیشتری را بازگرداند.

  • Call-to-Actions را اجرا کنید

از Call To Action برای تشویق مشارکت استفاده کنید. صرفاً درخواست از بینندگان برای لایک کردن، اشتراک گذاری و نظر دادن می تواند به میزان قابل توجهی تعامل را افزایش دهد.

  •  فقط بهترین محتوای خود را به اشتراک بگذارید

این روند ممکن است کمی غیر منطقی به نظر برسد، زیرا می خواهید برای همه محتوای خود ترافیک داشته باشید، با این حال اشتراک گذاری تنها بهترین محتوایتان به شما کمک می کند بیشتر در رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. به عنوان مثال، فیس بوک محتوای صفحاتی را که تعامل زیادی دارند بیشتر از صفحاتی با تعامل کمتر نشان می دهد، بنابراین با ارسال تنها بهترین محتوای خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که همه پست های شما دارای نرخ تعامل خوبی هستند که به محتوای شما اجازه می دهد. بیشتر نشان داده شود

 

با افزایش تمرکز موتورهای جستجو بر روی محتوای با کیفیت، سیگنال های رسانه های اجتماعی به آرامی اما مطمئنا یکی از راه های آنها برای تبدیل شدن به یک عامل رتبه بندی رسمی است.

ما می توانیم انتظار داشته باشیم که شرکت هایی با حضور قوی در رسانه های اجتماعی، از نظر سئو، فرسنگ ها جلوتر از شرکت هایی باشند که این کار را انجام نمی دهند، زیرا عموماً پذیرفته تر هستند، مراجعات مشتری بیشتری دارند و از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار می شوند. با برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان در رسانه های اجتماعی، می توانید معیارهای تعامل مثبت بیشتری را دریافت کنید که در نتیجه منجر به موقعیت های بالاتر SERP می شود.

به هر حال، ماهیت شخصی رسانه های اجتماعی باعث می شود افراد بیشتری به آن اعتماد کنند. و اگر به تعداد جوانانی که امروزه به طور انحصاری برای رسانه های اجتماعی از اینترنت استفاده می کنند، نگاه کنید، می توانید مطمئن باشید که به زودی به خریداران بالقوه تبدیل شوند.

بنابراین، با استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی، ترافیک ارگانیک و نرخ تبدیل های خود را از طریق جستجو افزایش دهید.  برای دسترسی به این هدف می توانید از تیم تخصصی دارکوب در این زمینه راهنمایی بخواهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته