راز سئو موفق در چیست؟

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

وقتی صحبت از لید جنریشن یا پیدا کردن سرنخ های مهم در کسب و کار می شود و به دنبال پیدا کردن مشتری های بیشتر برای محصولات یا خدماتمان هستیم، همواره همگی به سراغ سئو رفته و چاره کار را در بهبود و تایم گذاشتن روی آن می بینیم. البته این روند منطقی به نظر می رسد چرا که بیش از 61 درصد از فعالان بازارهای فروش B2B (Business to Business) که فروش تجاری به تجاری نیز نامیده می شود، معتقد هستند که هیچ چیز اندازه انتخاب یک استراتژی درست برای بهینه سازی سئو و بدست آوردن ترافیک ارگانیک جهت پیدا کردن مشتری های تازه باعث موفقیت نمی شود.
صحبت هر نوع وب سایتی که به میان بیایید، فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعال بوده و یا به چه شکل فعالیت می کنند، واقعیت این است که بیش از 51 درصد از بازدید کنندگان وب سایت ها از طریق سئو آنها را پیدا می کنند. یعنی 51 درصد از ترافیک های وب سایت ها از نوع ترافیک ارگانیک می باشد.
بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک و فعالان عرصه دیجیتال مارکتینگ به این درک رسیده اند که دریافت بک لینک از چه میزان اهمیت بالایی برخوردار بوده و چرا باید بک لینک های بیشتری را به سمت محتواهایی که براساس سئو بهینه سازی شده است هدایت کنند.
بک لینک ها به مانند رای های اعتماد عمل می کنند. بک لینک به موتورهای جستجو و به ویژه به گوگل که بیش از 92 درصد از تمامی جستجوهای آنلاین دنیا توسط آن انجام داده می شود، می گوید که باید به محتواهای فلان وب سایت که بک لینک بالایی دارد اعتماد بیشتری کرد. خلاصه بک لینک داشتن مثل حضور در یک مسابقه اتومبیل رانی است، با این تفاوت که شما به کمک بک لینک های بیشتر، مسابقه را چند دقیقه زودتر از بقیه شروع می کنید و سریع تر به خط پایان می رسید.
اگرچه نمی توان منکر تاثیر شگفت انگیز بک لینک بر روی سئو شویم، اما کیفیت محتواهایی که قصد گرفتن بک لینک برای آنها را داریم نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می بایست از لحاظ اطلاعات، غنی بوده و قادر باشد تا به اکثر سوالات جستجو کنندگان خود پاسخ دهد. خلاصه اینکه بک لینک به تنهایی نمی تواند تمامی کاستی های سئو یک سایت را بهبود ببخشد، ولی عاملی است که در همان مسابقه اتومبیل رانی، خط شروع شما را از بقیه جدا کرده و خیلی جلوتر از دیگران مسابقه را استارت خواهید زد.
در این مطلب از سری مقالات آموزش سئو در وب سایت شرکت طراحی سایت دارکوب، قصد داریم تا پرده از یک راز بزرگ و مهم در دنیای سئو و بازاریابی اینترنتی برداریم. اگر به دنبال بهبود سئو هستید و هنوز استراتژی مناسبی را برای بهبود شرایط خود پیدا نکرده اید، با یک تماس با بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت دارکوب، پاسخ سوالات و راه حل مشکلات فعلی خود را دریافت نمایید.

مشکلاتی که با بک لینک های گران قیمت داریم

اگر با وب سایت های بزرگی که رتبه سئو بالایی داشته در ارتباط بوده و تا به حال از آنها بک لینک گرفته باشید، حتما متوجه تاثیر خارق العاده چنین بک لینک های با کیفیتی بر روی سئو سایت ها شده اید. همین تاثیر باعث شده تا اکثر دیجیتال مارکترها، خود و یا شرکتشان را به زحمت انداخته و زیر بار پرداخت هزینه های هنگفت برای دریافت بک لینک های با کیفیت ببرند.
این مدل از بازاریاب های دیجیتال یا مشغول پرداخت مبالغ حداقل 5 الی 12 میلیون تومانی به آژانس های دیجیتال مارکتینگ هستند و یا اینکه خودشان دست به کار شده اند و با برقراری ارتباط با سایر وب سایت ها، تلاش می کنند تا به هر نحوی شده بک لینک بیشتری بگیرند.
روشی که این دسته از دیجیتال مارکترها برای بدست آوردن بک لینک استفاده می کنند، برنامه ریزی برای ارسال ایمیل جهت برقراری ارتباط با مدیران محتوایی دیگر شرکت ها می باشد. احتمالا اگر شما هم تلاش هایی را در رابطه با گرفتن بک لینک انجام داده باشید و یا وب سایت پر بازدیدی دارید، حتما تا به امروز با ایمیل های درخواست بک لینک برخورد داشته اید. معمولا از هر 50 تا 250 ایمیل، فقط یکی از آنها با پاسخ مثبت رو به رو می شود و خلاصه اینکه دریافت بک لینک های با کیفیت، کار چندان ساده ای نیست.
زمانی که قصد پرداخت هزینه بک لینک ها را دارید، فرقی نمی کند که در ازای بک لینک پول پرداخت کرده و یا بک لینکی را به طرف مقابل می دهید، در هر صورت هر ماه بودجه کم تری برای خرید بک لینک برای شما باقی می ماند. اگر انتخاب بک لینک شما درست نبوده و بودجه مشخص خود را هم از دست بدهید، رتبه سئو سایت شما، شانس رشد اندکش را هم از دست می دهد.
ولی از طرف دیگر اگر از استراتژی برقراری روابط دیجیتال (Digital PR) استفاده نمایید، نتایج اثر بخش بیشتری را دریافت کرده و در ازای وقت و هزینه های خود، بهینه سازی سئو سایت شما به مقدار قابل توجهی رشد خواهد کرد. در ادامه با مفهوم روابط دیجیتال بیشتر آشنا می شوید.

چگونه با برقراری روابط دیجیتال، شانس گرفتن بک لینک را بیشتر کنیم؟

تجربه ثابت کرده که برای بهتر دیده شدن محتواهای با کیفیتی که تولید کرده اید، درخواست گرفتن یک بک لینک به تنهایی کارساز نبوده و بهتر است که با دیگران به برقراری روابط دیجیتال پرداخته و این رابطه خوب با آنها را در تمامی مدت حفظ کنید.
این یعنی اگر با وب سایت یا کسب و کارهای آنلاین دیگر تماس می گیرید، سعی نکنید که تماس خود را با گرفتن یک لینک تمام کنید. در عوص با حفظ یک رابطه دیجیتال طولانی مدت، به جای گرفتن یک عدد بک لینک، لینک های بیشتری را بدست آورید.
احتمالا ارسال 5 تا 10 ایمیل درخواست برای گرفتن یک پست مهمان و یا مصاحبه ای که به صورت پادکست پخش می شود کافی باشد. حتی بعضی اوقات نیازی به ارسال ایمیل های رسمی نداشته و با یک تماس می توانید در سایت های دیگر پست مهمان یا رپورتاژ آگهی بگیرید. اما به جای اینکار توصیه می شود که رابطه خود با مدیران محتوا، بلاگرها و تولید کنندگان پادکست های پر مخاطب قوی تر کنید و در مواقع نیاز، از هر کدام به تناسب توانایی هایی که دارند کمک بگیرید.
رابطه ای را برقرار کنید که قدرت نفوذ شما را بیشتر کند
نتیجه استفاده از استراتژی برقراری روابط دیجیتال، معمولا نتیجه ای بیشتر از یک بک لینک ساده برای شما در بر دارد. چرا که می توانید روابط دوستانه خوبی با شرکت هایی که رقیب شما نیستند برقرار کرده و همزمان با اینفلوئنسرها، خبرنگاران و تولید کنندگان دیگر رابطه صمیمانه ای را ایجاد کنید.
در طول زمان می توانید قدرت نفوذ خود در اینگونه روابط را قوی و قوی تر کنید. حتی زمانی می رسد که به فکر برگزاری کمپین های بازاریابی مشترک افتاده و به عنوان مثال، وبینارها و گردهمایی های مشترکی را با این دسته از دوستانتان برگزار خواهید کرد. در بدترین حالت اگر اوضاع آنطور که می خواهید پیش نرفت، کافیست قابلیت های یکدیگر را در خبرنامه هایی که منتشر می کنید معرفی کنید. خلاصه اینکه هر چه خلاقیت بیشتری به خرج بدهید، اثر بخشی روابط دیجیتال شما روی کسب و کارتان بیشتر می شود.

دست به تولید محتواهایی بزنید که قابلیت استفاده مجدد و یا ارزش اشتراک گذاری داشته باشد

اگر برای گرفتن بک لینک به شخصی ایمیل می زنید، در بهترین حالت و در صورت خوش شانس بودن، نهایتا یک عدد بک لینک نصیبتان می شود. اما اگر از استراتژی ارتباط دیجیتال برای گرفتن بک لینک استفاده کنید، مجبور می شوید که محتوایی را تولید کنید که در صورت اشتراک گذاری آن برای مخاطبانتان، نه تنها برند خودتان را تقویت می کنید، بلکه باعث می شوید که رابطه شما با دوستان دیجیتالیتان هم تقویت شود.
در این شرایط می توانید بهترین محتواهای ویدیوی، صوتی یا تصویری خود را اشتراک گذاری کرده و از تمامی کانال های ارتباطی که در اختیار دارید، برای انتقال این مطالب با کیفیت استفاده نمایید.

در کم ترین زمان ممکن توجه همه را به محتواهای خود جلب کنید

یک بک لینک توانایی این را دارد که محتوای شما را به صفحات اولیه نتایج گوگل برساند، اما اوضاع همیشه همانطور که دوست دارید پیش نمی رود و ممکن است این اتقاق رخ ندهد. اگر بازار رقابت در زمینه محتوای تولید شده شما داغ باشد، رقیبان فرصت دیده شدن لینکتان را به مشتری هایی که مد نظر دارید نداده و خودشان از قبل جایگاه های ابتدایی گوگل را اشغال کرده اند.
استراتژی روابط دیجیتال لااقل این اطمینان را می دهد که به جای یک بک لینک عادی، خیالتان راحت می شود که کاربران بیشتری محتوای شما را می بینند.
برای مثال اگر در پایان یک پادکست و یا یک رپورتاژ آگهی، لینک محتوایی که از لحاظ سئو بهینه سازی شده است را ذکر کنید، شک نکنید که بعد از انتشار آن پادکست یا رپورتاژ آگهی، هزاران بازدید مستقیم به سوی لینک ذکر شده شما هدایت خواهد شد. شنوندگان یا بر روی لینک عنوان شده کلیک می کنند و یا اینکه در اینترنت به دنبال نام و نشانی که در پادکست ذکر شده می گردند.
نکته قابل توجه در مورد بک لینک هایی که از طریق روابط دیجیتالی بدست می آورید، این است که ممکن است نتایج مطلوب شما در یک بازه زمانی مشخص بدست نیاید. در عوض می توان امید داشت که ترافیک حاصل از این مدل بک لینک ها، به مرور و در بازه زمانی طولانی تری به سمت شما حرکت خواهند کرد.
به دنبال کسب لینک از سایت هایی باشید که رتبه دامنه بالاتری دارند
بازاریاب های دیجیتال و سئوکارها می دانند که کیفیت بک لینک ها اهمیت به مراتب بالاتری از کمیت آنها دارد. گرفتن بک لینک از سایت هایی که دامین آتوریتی (Domain Authotiy) یا رتبه دامنه بالاتری دارند، شانس ارتقاء رتبه سئو شما را خیلی بالا برده و اصلا با بک لینک هایی که از وب سایت های بی کیفیت گرفته می شود قابل مقایسه نیستند.
هنگامی که از رسانه های آنلاین برای پیشبرد استراتژی لینک سازی خود استفاده می کنید، وب سایت های با کیفیت بیشتری پیدا می شوند که حاضرند به شما بک لینک بدهند. وب سایت های انتشار محتواهای ویدیویی زیادی وجود دارند که رتبه دامنه آنها در حدود 80 الی 90 می باشد. در صورتیکه میانگین امتیاز دامنه وب تمامی وب سایت ها چیزی در حدود 40 الی 50 می باشد.

از بهترین محتواهای خود مجددا استفاده کنید

هنگامی که کارآفرین ها و بازاریاب ها به دنبال پیشبرد استراتژی روابط دیجیتالیشان هستند، در برهه ای از زمان از خودشان می پرسند که چطور ایده های جدیدی را خلق کنم و یا اصطلاحا کم نیاورم؟ آیا ممکن است که دیگر نتوانم خلاق باشم؟
خبر خوب این است که بهترین ایده های شما آنقدر با ارزش هستند که می توانید به اشکال مختلف از آنها استفاده کنید. می توانید در مورد یک محتوای مشخص و خوب، بارها و بارها و به شکل های مختلف در وب سایت های مختلف تولید محتوا کنید. یا محصول مورد نظر خود را از جنبه های مختلف، در وب سایت های مختلف معرفی کنید. حتی می توانید پست های مهمان که محتواهای مشابهی دارند را با ظاهر و تفاوت های نسبتا کم، به وب سایت های دیگر بدهید تا برایتان منتشر کنند.
این واقعیت وجود دارد که بک لینک ها باعث می شوند تا موتورهای جستجو به مطالب شما توجه بیشتری پیدا کنند. اما زمانی که از استراتژی روابط دیجیتال استفاده می کنید تا بک لینک های بیشتری بگیرید، باعث می شوید که توجه مخاطبان شما نیز به یک هدف مشخص معطوف شود.

کلام پایانی

راز موفقیت در سئو چیزی فراتر از گرفتن بک لینک بیشتر و یا خرج کردن هزینه های هنگفت برای انجام تبلیغات غیر موثر در وب سایت های معمولی و یا درجه یک نیست. توصیه می کنیم که روابط خود را به گرفتن یک بک لینک از دیگران محدود نکرده و سعی کنید که ارتباط دیجیتالی خود را به صورت مستمر حفظ کنید و با افرادی که در دنیای بازاریابی دیجیتال بازدهی بیشتری دارند، روابط دوستانه ای را برقرار نمایید.
شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 19 سال تجربه در زمینه های آموزش اصول سئو، ارائه خدمات سئو، خدمات بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی دیجیتال، همراه شما در مسیر رسیدن به تعداد بک لینک های با کیفیت بیشتر می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته