رسانه های اجتماعی در بازاریابی سایت های فروشگاهی بسیار تاثیرگذار هستند. رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به کسب و کارها کمک می کنند تا محصولات خود را به نمایش بگذارند، خریداران را جذب کنند و خریداران خرید آنلاین انجام دهند. کسب و کارها فرصتی را به دست می آورند تا بتوانند در کنار فروش حضوری، فروش آنلاین را نیز تجربه کنند. ب
ا توجه به اینکه شبکه های اجتماعی می توانند ترافیک خوبی را به سمت سایت های فروشگاهی هدایت کنند، باید از تمام امکانات برای بازاریابی در این پلتفرم ها استفاده کنید. به راحتی با استفاده از بازاریابی در رسانه های اجتماعی می توانید برای وب سایت خود بک لینک های قدرتمندی ایجاد کنید، به طور مستقیم محصولات را در شبکه اجتماعی معرفی و به فروش برسانید، با مشتریان تعامل مستقیم داشته باشید و پشتیبانی خوبی را ارائه دهید.
لیست مطالب
ایجاد یک سایت فروشگاهی با بهترین سیستم مدیریت محتوا می تواند به بهبود تجربه کاربری کمک بسیاری کند. طراحی سایت فروشگاهی به طور خاص برای کسب و کارهای آنلاین ایجاد می شود تا بتوانند در یک بستر جذاب و کاربرپسند فروش محصولات خود را انجام دهند و یک تجربه خرید آنلاین کارآمد را برای کاربران فراهم کنند.
طراحی سایت فروشگاهی دشوار است و هزینه بالایی دارد، اما پس از طراحی سایت با توجه به درآمدی که از این طریق کسب خواهید کرد، هزینه طراحی آن چندان مهم نخواهد بود. مشتریان می توانند بدون نگرانی در مورد زمان، تمام محصولات یک کسب و کار را در یک مکان مشاهده کنند. نکته مهم در طراحی سایت فروشگاهی این است که مشاهده محصولات و سفارش آنها، باید برای مشتریان ساده و آسان در نظر گرفته شود تا جزو مشتریان وفادار باقی بمانند.
بسیاری از وب سایت های فروشگاهی دارای محتوای متعدد هستند که برای نشان دادن همه محتواها به صورت خوشه ای طراحی می شوند که بسیاری از کاربران این نوع طراحی را دنبال نمی کنند. توصیه می شود برای محتوایی که در سایت قرار می دهید یک رویکرد حداقلی را در نظر بگیرید تا بازدید وب سایت فروشگاهی افزایش پیدا کند.
کاربر باید بتواند به راحتی در تمام صفحات وب سایت حرکت کند و محصول مورد نظر خود را در زمان کوتاهی جستجو و پیدا کند. دقت داشته باشید در تمام صفحات وب سایت که کاربر به دنبال محصول است، نباید هویت برند از بین برود. شما باید هویت برند خود را در تمام صفحات وب سایت در نظر بگیرید.
از اصول طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفتن ریسپانسیو است. همه افراد از یک سیستم برای جستجوی وب سایت شما استفاده نمی کنند، شما باید وب سایت خود را به صورت واکنشگرا طراحی کنید تا همه افراد با هر نوع سیستمی بتوانند وب سایت شما را مشاهده کنند.
دقت داشته باشید اگر طراحی سایت فروشگاهی به گونه ای باشد که مشتری از خرید خود راضی باشد، دوباره به سایت باز می گردد و خرید خود را تکرار می کند. بهتر است سایت فروشگاهی سرویس ۲۴/۷ را ارائه دهد، به این معنا که کاربران در هر موقع از شبانه روز بتوانند از فروشگاه اینترنتی شما خرید خود را انجام دهند. نکته دیگر راه اندازی پرداخت آنلاین است، شما باید درگاه های پرداخت متنوع را در نظر بگیرید تا کاربر بتواند به روش های مختلف تراکنش های خود را انجام دهد. اگر تراکنش مالی به صورت اینترنتی انجام می شود، باید امنیت اطلاعات کاربر را نیز در نظر بگیرید.
ناوبری سایت فروشگاهی به نحوه حرکت کاربر اشاره می کند. بازدید از صفحه اصلی، کلیک بر روی آیتم های منو و تایپ در نوار جستجو هر یک می توانند نمونه ای از ناوبری باشند. اگر ناوبری با شیوه های موثری اجرا شود، بازدید کننده از سایت، به راحتی از مسیر پیشنهاد محصول به بخش دسته بندی و فرایند پرداخت راهنمایی می شود.
در واقع ناوبری باید به گونه ای انجام شود که کاربر یک تجربه خرید بدون مشکل را داشته باشد. اگر قالب فروشگاهی وردپرس را به درستی انتخاب و به خوبی سازماندهی کرده باشید، مشتری احساس خواهد کرد که به تمام اطلاعات مورد نیاز خود در مورد محصول مورد نظر دسترسی پیدا خواهد کرد. دقت داشته باشید در سایت فروشگاهی که تنوع کالا بسیار است، ناوبری آسان را در نظر بگیرید.
برای افزایش تجربه کاربری و مقایسه محصولات با یکدیگر بهتر است از گزینه فیلتر و مرتب سازی استفاده کنید. فیلتر به کاربر این امکان را می دهد تا بر اساس ویژگی های مختلف از جمله اندازه، قیمت، رنگ و سایر موارد جستجوی خود را هدفمندتر کند. گزینه مرتب سازی نیز به کاربر این فرصت را می دهد تا محصولات نمایش داده شده را بر اساس برخی از فاکتورها از جمله محبوبیت یا قیمت، رتبه بندی کند.
نوار جستجو نیز یک عنصر ضروری در ناوبری فروشگاه اینترنتی کالا به شمار می آید. نوار جستجو به کاربر این فرصت را می دهد تا از طریق کلمات کلیدی خاص، محصول مورد نظر خود را سریعتر پیدا کند.
ناوبری سایت های فروشگاهی می تواند در انواع مختلف باشد. از رایج ترین منوها در وب سایت ها منوی افقی است که در بالای وب سایت قرار می گیرد. در منوی افقی مجموعه ای از آیتم ها درج می شود که به راحتی می توان به زیر مجموعه های مختلفی دسترسی پیدا کرد. از جوانب مثبت این نوع از منو استفاده آسان است، اما از معایب آن می توان به ظرفیت محدود آن اشاره کرد که تنها تعداد کمی از گزینه ها را می توان در این منو قرار داد.
نوع دیگری از ناوبری می تواند منوی عمودی باشد که در قسمت چپ یا راست صفحه وب سایت قرار می گیرد. در این منو نیز می توانید منوهای اصلی را با منوهای فرعی به صورت زیر مجموعه در نظر بگیرید. این منو فضای بیشتری را اشغال می کند و نسبت به منوی افقی خواندن آن کمی سخت تر و دشوارتر خواهد بود.
نوعی دیگری از ناوبری می تواند مگا منو باشد. یک منوی کشویی که یک طرح چند ستونی با اطلاعات و تصاویر اضافی را نمایش می دهد. از طریق این منو می توانید زیر مجموعه و محصولات بیشتری را نمایش دهید. برای سایت فروش محصولات خود که باید آیتم های زیادی را نشان دهید، از مگا منو استفاده کنید. از طریق این منو می توانید تصاویر و توضیحات بیشتری را به کاربر ارائه دهید. البته این منو می تواند کمی سرعت وب سایت را کاهش دهد.
منوی همبرگری که یک منوی مینیمالیستی است، به صورت سه خط افقی روی هم نشان داده می شود و در قسمت بالای وب سایت قرار می گیرد. با کلیک بر روی آن یک منوی کامل مشاهده می شود و برای کاربرانی که از طریق تلفن همراه وب سایت را بازدید می کنند، بسیار کاربردی خواهد بود.
وب سایت های فروشگاهی این امکان را به کاربر می دهند تا بتوانند از طریق اینترنت، محصولات و خدمات خود را به راحتی پیدا کنند، مراحل پرداخت را انجام دهند و سفارش خود را تحویل بگیرند. سایت های فروشگاهی معمولا دارای چند صفحه مهم هستند که آنها را بیشتر معرفی خواهیم کرد.
صفحه اصلی، صفحه ورودی وب سایت شما است و اولین تصویری است که یک کاربر در مورد کسب و کار، محصول و خدمات شما دریافت می کند. بنابراین توصیه می شود صفحه اول را به گونه ای طراحی کنید که توجه هر کاربری را به خود جلب کند. کاربر در نگاه اول باید بتواند تشخیص دهد که کسب و کار شما در چه حوزه ای است.
با ایجاد یک کادر جستجو، ناوبری را برای کاربران نیز می توانید آسان تر کنید. در سئو سایت فروشگاهی، در قسمت صفحه اصلی کال تو اکشن را فراموش نکنید و از کاربر بخواهید تا اقدامی را انجام دهد. وجود تصاویر جذاب که به صفحات محصول لینک داده شده اند نیز توجه بازدید کننده را می توانند به خوبی جلب کنند.
این صفحه به کاربر این اجازه را می دهد تا تعداد زیادی از محصولات را به طور همزمان مشاهده کند. همچنین کاربر می تواند انتخاب خود را بر اساس علایق و نیازی که دارد، از طریق نوار جستجو محدود کند.
صفحه محصول جایی است که کاربر تصمیم می گیرد تا خرید خود را انجام دهد. بنابراین باید اطلاعات دقیقی را در مورد محصول مورد نظر از جمله نام، قیمت، توضیحات تکمیلی همراه با تصاویر و فیلم را به اشتراک بگذارید. صفحه سبد خرید
صفحه ای است که تمام محصولات انتخاب شده توسط کاربر را نشان می دهد و او را به سمت پرداخت کردن هدایت می کند.
کاربر پس از اینکه محصولات خود را به سبد خرید اضافه کرد، به صفحه پرداخت دسترسی پیدا می کند.
صفحه تماس با ما نیز یکی از اصلی ترین صفحاتی است که به منظور ارتباط با مشتری ایجاد می شود. با درج راه های ارتباطی از جمله آدرس فروشگاه، شماره تلفن های تماس، آدرس ایمیل و سایر موارد فرصتی را ایجاد می کنید تا کاربر به راحتی با شما در ارتباط باشد.
صفحه درباره ما نیز یک صفحه در مورد تاریخچه کسب و کار است که به بازدید کننده این اطمینان را می دهید که با سابقه طولانی در این حوزه فعالیت می کنید. با درج جنبه های مختلفی از کسب و کار خود می توانید به سوالات بسیاری از کاربران پاسخ دهید. با ساخت سایت فروشگاهی ارزان و در نظر گرفتن همه صفحات مهم به راحتی می توانید فروش خود را به صورت اینترنتی افزایش دهید.
دیجیتال مارکتینگ که بازاریابی آنلاین نیز آن را می نامند، تلاش هایی است که در بستر اینترنت برای بازاریابی انجام می شود. کسب و کارها از طریق موتورهای جستجو یا رسانه های اجتماعی، به طور کلی از طریق اینترنت، با مشتریان فعلی و بالقوه خود ارتباط برقرار می کنند تا بتوانند خدمات و محصولات خود را بهتر معرفی کنند.
سئو به موتور جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت شما را بهتر درک کرده و بر اساس جستجوی کاربران، برای رسیدن به نتایج مرتبط، وب سایت شما را به کاربران معرفی کند. در واقع هدف از سئو برای وب سایت این است در رتبه بندی، رتبه بالاتر را دریافت کند تا در صفحات اول موتورهای جستجو، وب سایت شما دیده شود. می توان گفت سئو یک روش بازاریابی دیجیتال است که با اعمال بر روی وب سایت ها به دیده شدن آنها در موتور جستجو کمک می کند. تفاوتی نمی کند که وب سایت شما چه محتوایی را منتشر می کند با انجام سئو می توانید به افزایش ترافیک دست پیدا کنید.
سئو با تحقیق درست کلمات کلیدی و شناسایی عباراتی که کاربران جستجو می کنند، آغاز می شود و در ادامه با بهینه سازی صفحه، سئو را می توان ادامه داد. هر یک از تلاش های سئو گرچه تاکتیک مجزا هستند، اما به طور کلی همه بخش ها برای استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم هستند. در حال حاضر سئو بهترین روش فروش آنلاین و استراتژی مهم بازاریابی دیجیتال شناخته می شود که ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما هدایت می کند. این هدایت ترافیک می تواند به سرنخ و مشتری تبدیل شود و در افزایش فروش شما تاثیرگذار باشد.
از رایج ترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی در رسانه اجتماعی است. بازاریابی در کانال های شبکه های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک و ایجاد سرنخ انجام می شود. در میان لیست شبکه های اجتماعی، اینستاگرام، لینکدین و توییتر از جمله رسانه های پرطرفدار هستند که بسیاری از بازاریابان برای فعالیت آنها را انتخاب می کنند. رسانه های اجتماعی به چند دلیل به عنوان یک جزء ضروری در بازاریابی دیجیتال شناخته می شوند.
رسانه اجتماعی این فرصت را به کسب و کارها می دهد تا برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنند. از طریق ایجاد محتوای جذاب و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی مختلف، به راحتی می توان آگاهی از برند را افزایش و مشتریان جدید را جذب کرد.
اهمیت دیگر رسانه اجتماعی در بازاریابی این است که می توان تبلیغات را هدفمند انجام داد. می توان بر اساس علایق، رفتار و جمعیت شناسی، مخاطبان خاص را هدف قرار داده و تبلیغات هدفمندی را انجام دهید. این تبلیغات کمک می کند تا دسترسی به مشتریان بالقوه افزایش پیدا کرده و نرخ تبدیل بالاتر برود. البته با استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات می توانید زودتر به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.
رسانه اجتماعی فرصتی است تا کسب و کار به طور مستقیم با مشتری خود درگیر شود. پاسخ به نظرات راه حلی است که می تواند رضایت مشتری را به همراه داشته باشد تا به برند وفادار بمانند.
از طریق شبکه اجتماعی می توانید لینک وب سایت را به اشتراک بگذارید. اگر محتوای ارزشمندی را همراه با لینک وب سایت به اشتراک بگذارید، کاربر تشویق می شود تا از وب سایت شما بازدید و از محصولات و خدمات شما استفاده کند.
با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی مختلفی برای انتخاب وجود دارد، ممکن است انتخاب برای شما برای بازاریابی کمی سخت باشد. در ادامه برخی نکات مهم را برای انتخاب شبکه های اجتماعی پرطرفدار یادآوری می کنیم تا یک حضور موفق را در این حوزه تجربه کنید.
با توجه به نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار، اولین گام برای انتخاب یک رسانه اجتماعی، در نظر گرفتن مخاطب است. اگر شما رسانه ای را انتخاب کنید که مخاطبان شما وجود ندارند، هیچ چیزی را به دست نمی آورید. حتی اگر یک رسانه با کاربران بسیار را انتخاب کنید که مخاطبان شما وجود ندارند، تاثیری نخواهد داشت.
با توجه به اینکه بهترین بازاریابی در ایران، بازاریابی در رسانه اجتماعی است، برای انتخاب یک رسانه اجتماعی مناسب، ابتدا باید محصول و خدماتی که ارائه می دهید را در نظر بگیرید. در برخی از رسانه ها باید محتوای تصویری ارائه دهید، در برخی دیگر باید محتوای متنی را در نظر بگیرید. در کل شما باید شبکه ای را انتخاب کنید که به خوبی محصول و خدمات شما را معرفی کند.
برای توسعه استراتژی در رسانه اجتماعی تحلیل رقبا مهم است. با بررسی رقبا می توانید به پاسخ برخی از سوالات خود دست پیدا کنید. در چه پلتفرمی فعالیت می کنند؟ چه نوع محتوایی را منتشر می کنند؟ البته نباید شما همواره کار رقبا را در پیش بگیرید، اما دنبال کردن رقبا می تواند از این جهت برای شما مفید باشد که یک تصمیم آگاهانه برای انتخاب رسانه اجتماعی بگیرید.
شما باید هدف خود را برای فعالیت در رسانه اجتماعی مشخص کنید. آیا قصد اشتراک گذاری محتوا دارید؟ آیا قصد دارید فالوور بیشتر جذب کنید؟ با توجه به هدفی که تعیین می کنید می توانید رسانه های اجتماعی فیسبوک، تلگرام، واتساپ و یا سایر پلتفرم ها را انتخاب کنید.
هر یک از رسانه های اجتماعی از جمله یوتیوب، آپارات، پینترست و سایر موارد، روش خاصی را برای ارتباط با کاربر ارائه می دهند. توییتر برای گفتگو عالی است، لینکدین برای اشتراک گذاری اطلاعات تخصصی و اینستاگرام برای انتشار محتوای تصویری انتخاب مناسبی است. با بررسی رسانه های اجتماعی درک خواهید کرد کدام یک می توانند شما را زودتر به موفقیت برسانند.
بدون استراتژی بازاریابی و فروش ممکن است کسب و کار شما با شکست روبرو شود. هدف اصلی از استراتژی بازاریابی و فروش بسیار ساده است، فروش محصول. زمانی به این هدف خواهید رسید که بتوانید با مشتریان بالقوه خود روابط نزدیک و موثری را ایجاد کنید. زمانی که از یک استراتژی بازاریابی موثر استفاده کنید به مشتریان بالقوه خود ارزش داده اید. برای توسعه یک استراتژی بازاریابی موثر مراحل مختلفی از جمله تحقیق بازار، تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، مشخص کردن بازار فروش، تجزیه و تحلیل رقبا، برندسازی، تبلیغات و سایر موارد وجود دارد که هر یک می توانند برای بازاریابی موفق موثر باشند.
شاید تعجب کنید که تجزیه و تحلیل داده می تواند در استراتژی بازاریابی شما تاثیرگذار باشد. در واقع تجزیه تحلیل داده ها می توانند به عنوان یک راهنما یا یک نقشه مورد استفاده قرار بگیرند. از طریق داده ها می توانید روند تولیدات محصولات خود، نحوه تبلیغ و فروش آنها را تغییر دهید. می توانید موقعیت فعلی خود را بهتر درک کرده و بتوانید جلوتر از رقبا بایستید. داده ها به شما کمک می کنند تا بفهمید که استراتژی بازاریابی شما چگونه پیش می رود.
تجزیه و تحلیل داده به شما این امکان را می دهد که در مورد نیاز، ترجیح و رفتار مشتری به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید. می توانید الگوی رفتار آنها را درک کرده و در تصمیم گیری های خود آنها را لحاظ کنید. به راحتی می توانید درک کنید که مشتری چه چیز را دوست دارد، یا دوست ندارد. این موضوع می تواند در بهبود استراتژی بازاریابی شما تاثیرگذار باشد.
شما می توانید بر اساس علایق، رفتار، تعامل و جمعیت شناسی مخاطب خود را تقسیم بندی کنید. این تقسیم بندی کمک می کند تا استراتژی هدفمند و شخصی سازی شده را ایجاد کنید. بیشتر کمپین های بازاریابی، هدف خود را افزایش تبدیل در نظر می گیرند. یکی از راههای افزایش تبدیل این است که محتوای شخصی سازی شده را ایجاد و به علایق مخاطب هدف نزدیک تر شوید.
کسب و کارها می توانند از طریق این داده ها فرایند بازاریابی خود را ساده و کارآمد کنند تا افزایش بهره وری داشته باشند. ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد که هر یک می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهند.
یکی از اجزاهای اساسی استراتژی بازاریابی موفق، ایجاد یک برند قوی است. نام برند خیلی بیشتر از لوگو و هویت بصری اهمیت دارد. راهی است که یک کسب و کار می تواند خود را به مخاطب معرفی کند، اگر استراتژی برند به خوبی تعریف شود به کسب و کار این کمک را می کند تا موقعیت خود را در بازار و بین رقبا منحصر به فرد کرده و خود را متمایز کند.
علاوه بر این، برند می تواند منجر به افزایش ارزش شود و فرصتی را به کسب و کارها بدهد تا بتوانند قیمت های بالاتری را ارائه دهند. بنابراین برندسازی فرایندی که نام و شهرت منحصر به فردی را به یک محصول یا خدمات ارائه می دهد، نقش مهمی را در استراتژی بازاریابی خواهد داشت.
Call to action نقش مهمی را در هدایت کردن رفتار کاربر دارد. اگر کال تو اکشن به درستی ایجاد شود، این پتانسیل را دارد که مخاطب را مجذوب خود کرده تا اقدامات مهمی را انجام دهد. با افزایش انجام اقدامات در نهایت تبدیل ها نیز افزایش پیدا می کند. کال تو اکشن باید سه عنصر مهم فوریت، آموزش و ویژگی را ارائه دهد. در کال تو اکشن باید نکات کلیدی وجود داشته باشد که فرد را وادار به انجام کاری کند. البته باید از گیج کردن افراد خودداری کنید، چرا که به راحتی می توانید مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید.
برای بهبود فراخوان خود بهتر است از افعال قوی استفاده کنید. در نظر گرفتن یک عنصر فوریت نیز برای کال تو اکشن بسیار مهم است. کال تو اکشن باید بتواند عواطف و احساسات کاربران را برانگیخته کند، باید این اطمینان را به کاربر بدهید که بعد از انجام کال تو اکشن چه چیزی را به دست می آورند. قطعا کاربر می خواهد بداند از اقدامی که انجام می دهد چه سودی می برد، در غیر این صورت نرخ کلیک کاهش پیدا می کند. می توانید یک مشکل را ارائه، سپس راه حل آن را نیز در نظر بگیرید.
اگر می خواهید برای وب سایت فروشگاهی خود ترافیک ارگانیک داشته باشید، می توانید از رسانه های اجتماعی کمک بگیرید. با فعالیت در رسانه های اجتماعی و بازاریابی در این پلتفرم ها می توانید به راحتی بخش بزرگی از ترافیک را از این طریق تامین کنید. پس از اینکه سایت فروشگاهی خود را طراحی و اجرا کردید، با در نظر گرفتن نکات کلیدی از جمله طراحی یکپارچه و اصولی، ناوبری آسان و در نظر گرفتن صفحات مهم در وب سایت، اینک می توانید در رسانه های اجتماعی فعالیت کرده و با ایجاد لینک کاربران به سمت سایت خود هدایت کنید.
شرکت دارکوب با توجه به بودجه شما می تواند یک وب سایت حرفه ای و کاربردی را طراحی و اجرا کند. کارشناسان دارکوب تلاش می کنند تا با در نظر گرفتن اولویت های شما، یک برنامه ریزی دقیق را انجام داده و با در نظر گرفتن جزئیات مهم از جمله جلب رضایت مشتری، یک سایت بی نظیر فروشگاهی را برای فروش آنلاین طراحی کنند. دارکوب همواره تلاش می کند تا از طریق طراحی سایت حرفه ای، بتوانید حوزه کسب و کار خود را گسترش داده و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید.