سئو بهترین روش فروش آنلاین پس از فیلترینگ اینستاگرام

نوشته شده توسط دارکوب

مفهوم سئو ستون اصلی اینترنت است، یک شاهراه اطلاعاتی باورنکردنی که ما هر روز و اغلب ده ها بار در روز از آن استفاده می کنیم. برای سایت فروشگاهی تعیین کننده اصلی میزان موفقیت آنها استفاده از سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

سئوی ویژه سایت های فروش آنلاین یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، هنر، علم و رمز و راز به دست آوردن رتبه بالایی از صفحات مختلف سایت شما در جستجو از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو است. دلیلی که آن را رمز و راز می نامیم این است که شرکت های موتورهای جستجو دقیقاً به ما نمی گویند که از چه الگوریتم ها، فرمول ها و معیارهایی برای تصمیم گیری در مورد رتبه بندی استفاده می کنند. بنابراین در حالی که چیزهای زیادی درباره سئو می دانیم، هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که نمی دانیم.

نکته کلیدی در اینجا این است که رتبه بندی SEO ارگانیک است، به این معنی که شما برای آن از طریق Google Ads یا هر پلتفرم تبلیغاتی دیگری پولی پرداخت نمی کنید.

در اصل، سئوی خوب به معنای طراحی سایت عالی با تجربه کاربری روان، ساده و جذاب برای همه بازدیدکنندگان است. تصادفی نیست که وقتی این تجربه را بهبود می دهید، رتبه بندی سئوی شما افزایش می یابد.

اهمیت سئو در فروشگاه های آنلاین

اگر می خواهید ترافیک و فروش بیشتری به سایت فروشگاهی خود داشته باشید، سئوی داخلی اولین قدم مهم است. علاوه بر طراحی وب سایت که از نظر فنی و گرافیکی در بهترین حالت طراحی شده باشد، سئو یکی از مهمترین عوامل در پیشرفت آن خواهد بود.

سئوی سایت های فروشگاهی فرآیندی است که فروشگاه آنلاین شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بیشتر نمایان می کند. وقتی مردم محصولاتی را که شما می فروشید جستجو می کنند، می خواهید تا جایی که ممکن است رتبه بندی بالایی کسب کنید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید.

سئوی فروشگاه های آنلاین معمولاً شامل بهینه سازی سرفصل ها، توضیحات محصول، داده های متا، ساختار پیوند داخلی و ساختار ناوبری برای جستجو و تجربه کاربر است. هر محصولی که می فروشید باید دارای یک صفحه اختصاصی باشد که برای جذب ترافیک از موتورهای جستجو طراحی شده است.

با این حال، نباید صفحات ثابت و غیرمحصولی را در سایت خود فراموش کنید، مواردی مانند صفحه نخست، صفحه درباره فوشگاه، صفحه سوالات متداول، مقالات، راهنمای خرید و صفحه تماس با فروشگاه.

مصرف کنندگان در صورت نیاز به محصول یا خدمات چه می کنند؟ بسیاری از آنها جستجوهای گوگل را انجام می دهند. آنها به دنبال گزینه ها، راهنمایی ها، مقایسه ها و سایر اطلاعات هستند تا به آنها در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

اگر سایت شما در SERP ها ظاهر نشود، دسترسی حیاتی به مشتریان واجد شرایط و علاقه مند به فروشگاهتان را از دست می دهید. محصولات شما ممکن است فضایی در وب داشته باشند، اما آیا قابل یافتن هستند؟

اینجاست که سئوی تجارت الکترونیک مطرح می شود. این روشی را برای شما فراهم می کند تا بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات به مخاطبان هدف خود برسید. هنگامی که افراد را به سایت خود جذب کردید، می توانید آنها را با محصولات باکیفیت، محتوای جذاب و دعوت به خرید آشنا کنید.

سئو یکی از بهترین راه ها برای جذب ترافیک بیشتر به فروشگاه فروش آنلاین شماست. این به شما امکان می دهد کلمات و عبارات خاصی را هدف قرار دهید، بنابراین وقتی کاربران این عبارات را جستجو می کنند نشان داده می شوید. از آنجایی که برای استفاده از تکنیک های سئو نیازی به پرداخت هزینه ندارید، مانند یک تبلیغ رایگان است.

هرچه افراد بیشتری روی فروشگاه شما کلیک کنند، رتبه بهتری در گوگل کسب خواهید کرد و روش های سئوی شما بهتر عمل خواهند کرد. در صورتیکه در شبکه های اجتماعی هم فعالیت دارید بهتر است که تمام تلاش های خود را فقط محدود به آنها نکنید. توصیه می شود رتبه سئو سایت خود را افزایش دهید تا در صورت بروز مشکل در شبکه های اجتماعی مشتریان خود را از دست ندهید.

روش هایی برای استراتژی سئوی فروشگاه آنلاین

در ادامه به بهترین نکات برای سایت های تجارت الکترونیکی که باید در استراتژی بازاریابی اینترنتی آنها قرار بگیرد نگاهی بیاندازیم. اغلب این روشها به سئو داخلی سایت مربوط می شوند زیرا این نوع از سئو در افزایش رتبه و بهینه سازی فروشگاه های آنلاین از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اگر می خواهید افراد راحت تر محصولات شما را پیدا کنند، به یک استراتژی سئوی تجارت الکترونیک نیاز دارید و بررسی و تکمیل هر مورد از فهرستتان، استراتژی شما را موثرتر می کند.

کلمات کلیدی مناسب کسب و کار

کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئو هستند. شما نباید عناوین و توضیحات محصول خود را با استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی نابود کنید اما باید در محتوای محصولات شما دیده شوند.

کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان محصول، توضیحات، توضیحات متا، ویژگی های جایگزین تصویر و عنوان فرعی ذکر کنید. اینها کلمات کلیدی مرتبطی هستند که به گوگل کمک می کنند تا صفحه شما را در زمینه درک کند.

قبل از استفاده از یک کلمه کلیدی، کمی در مورد آن تحقیق کنید. بدانید که مردم چقدر آن را جستجو می کنند (حجم جستجوی کلمه کلیدی) و زمانی که مردم از آن کلمه کلیدی استفاده می کنند به دنبال چه چیزی هستند.

حجم جستجو به شما می گوید که یک کلمه کلیدی خاص چقدر مورد علاقه کاربران است. حجم بالای جستجو نشان دهنده محبوبیت بیشتر است، به این معنی که جستجوهای فعال تری برای آن کلمه کلیدی خواهید داشت.

CPC به شما می گوید که مردم هنگام خرید تبلیغات بر اساس یک کلمه کلیدی خاص چقدر به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می کنند. CPC بالا نشان دهنده افزایش رقابت درباره آن کلمه کلید خاص است. اگر کلمه کلیدی هدف شما بسیار رقابتی است، به دنبال یافتن یک جایگزین طولانی باشید.

CPC مخفف عبارت Cost Per Click است و یک معیار حیاتی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شمار می آید. CPC درواقع میزان هزینه ای است که برای هر کلیک کاربر روی کلمه کلیدی اصلی شما پرداخت می شود و این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می کند تا کلمه اصلی ارزشمند خود را بیابید و با استفاده از جایگزین های مناسب آن را در روند بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

در نهایت، هدف کاربر توصیف می کند که مردم وقتی کلمه کلیدی خاصی را در نوار جستجوی گوگل تایپ می کنند، می خواهند دقیقا همان موضوع را بیابند.

اگر نمی دانید از کجا باید بهینه سازی در سایت را برای سایت فروشگاه آنلاین خود شروع کنید، رقبای شما بهترین گزینه هستند. رقبای بزرگ تر، احتمالاً قبلاً برای بهینه سازی سایت هایشان برنامه هایی داشته اند و شما می توانید بسیاری از اسرار آنها را در سایت هایشان بیاموزید.

کلمات کلیدی عاملی هستند که باید روی آن تمرکز کنید. کلمات کلیدی را در صفحات اصلی آنها و همچنین صفحات محصولات برتر آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

سئو صفحه اصلی

صفحه اصلی معمولاً جایی است که اکثر مشاغل بودجه و انرژی SEO خود را در آن متمرکز می کنند. در حالی که قطعاً یکی از صفحات برتر سایت شما برای بهینه سازی است، به هیچ وجه تنها صفحه ای نیست که باید روی آن تمرکز کنید.

برچسب عنوان صفحه اصلی یکی از مهمترین عناصر بهینه سازی جستجو در سایت است. این عنوان باید شامل نام کسب و کار شما به همراه عبارت کلیدی اصلی مورد نظر شما باشد. شما باید این تگ عنوان را با کمتر از 70 کاراکتر و به گونه ای بنویسید که برای بازدیدکنندگان جذاب باشد، زیرا آن را در نتایج جستجو خواهند دید.

توضیحات متای صفحه اصلی برای صفحه اصلی شما یک توضیح 160 کاراکتری از کسب و کار شما است که در صفحه جستجو در زیر برچسب عنوان نیز نشان داده می شود. آن را به گونه ای بنویسید که مردم را تشویق کند که بخواهند از سایت شما بازدید کنند.

محتوای صفحه اصلی شما باید به بازدیدکنندگان کمک کند تا اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما و محصولاتی که باید ارائه دهید به روشی واضح و مختصر کسب کنند. از بارگذاری بیش از حد اطلاعات به بازدیدکنندگان خودداری کنید. چند محصول برتر خود را در صفحه اصلی و پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید.

صفحات اصلی به هم ریخته می توانند بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجو را گیج کنند. به عنوان مثال، ممکن است شما محصولات را در دسته های مختلف بفروشید. گوگل برای شناسایی آنچه که شما می فروشید و چه کسانی را با محصولات خود هدف قرار می دهید با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین در مورد آنچه سایت شما ارائه می دهد دقیق باشید.

معماری سایت ساده

همانطور که محصولات و دسته بندی ها را به فروشگاه خود اضافه می کنید، به یاد داشته باشید که معماری سایت نقش مهمی در بهینه سازی جستجو دارد. شما باید یک سلسله مراتب متمایز از پیمایش، از صفحه اصلی خود گرفته تا دسته بندی محصولات تا محصولات فهرست شده در آنها داشته باشید.

ربات های موتور جستجو صفحات و محصولات شما را در سایت شما بر اساس یک ساختار پیوند داخلی واضح که به راحتی قابل پیگیری است کشف می کنند.

قانون کلی برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان این است که مطمئن شوند مردم می توانند با سه کلیک به همه چیز دسترسی پیدا کنند. از صفحه اصلی، آنها فقط باید حداکثر سه کلیک انجام دهند تا به هر محصولی در سایت شما برسند.

در این راستا ایجاد پیوند داخلی در بین صفحات سایت می تواند بسیار مفید باشد. پیوندهای داخلی دو هدف اصلی را دنبال می کنند. تقویت سئوی فروشگاه آنلاین با نشان دادن اینکه چگونه صفحات با یکدیگر مرتبط هستند و افزایش زمان سپری شده کاربران در سایت با تشویق آنها برای کاوش بیشتر سایت شما.

پیوند به محصولات مرتبط یا مقالات وبلاگ غنی از اطلاعات می تواند به بهبود سئوی فروشگاه اینترنتی کمک کند و سایت شما را برای کاوش عمیق تر توسط کاربران وسوسه کند.

بهینه سازی صفحات محصول

صفحات محصول مایه حیات کسب و کار شما هستند، بنابراین باید بخشی از استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را روی بهینه سازی آنها متمرکز کنید. بسیاری از صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک به سادگی چند خط متن در مورد هر محصول می نویسند و یک تصویر یا ویدیو را منتشر می کنند. شما به اطلاعات بیشتری در مورد صفحات محصول خود نیاز دارید تا موتورهای جستجو بتواند آنها را پیدا کند.

نام محصول شما بسیار مهم است. در بیشتر موارد، در عنوان SEO و URL صفحه محصول شما نیز استفاده می شود. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید یک عبارت جستجوی رایج یا عبارت کلیدی را به محصولات خود اضافه کنید.

تصاویر بخش مهمی از صفحه محصول شما هستند. خود را جای مشتری خود بگذارید. آیا بیشتر احتمال دارد که محصولی را از سایتی بخرید که محصول را از زوایای مختلف به وضوح نشان می دهد، از سایتی که اصلا تصویری ندارد یا از سایتی که از تصاویر کوچک و ناخوانا استفاده کرده است؟

تصاویر نه تنها برای مشتریان شما مهم هستند، بلکه برای بهینه سازی جستجو نیز مهم هستند. برای بهینه سازی مناسب تصاویر خود برای جستجو، با نام فایل شروع کنید. تصاویری با نام پیش فرض به صفحات محصول خود اضافه نکنید. در عوض، از نام محصول و کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

همچنین، هنگامی که تصاویر خود را به صفحه محصول خود اضافه می کنید، نام محصول و کلمه کلیدی را در متن ALT تصویر قرار دهید. نتیجه این روند این است که تصاویر شما اکنون این شانس را دارند که در جستجوی تصویر موتورهای جستجو هم دیده شوند یا در صفحه نتایج جستجوی اصلی به عنوان بخشی از تصاویر اضافه نمایش داده شوند.

با افزودن ویدیو به صفحه محصول خود، به مشتری خود کمک کنید تا در مورد خرید خود اطمینان بیشتری داشته باشد. این ویدیو می تواند اطلاعات اولیه در مورد محصول شما یا یک ویدیوی نحوه استفاده از محصول برای به دست آوردن نتایج، یا توصیفات افرادی باشد که از محصول استفاده کرده اند. انتشار ویدیوهای خارج از سایت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام می تواند راهی عالی برای جذب و آموزش مشتریان بالقوه در مورد محصولات شما باشد و بخشی از اینستاگرام مارکتینگ کسب و کار شما باشد.

طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا

مردم این روزها استفاده قابل توجهی از طریق موبایل انجام می دهند و اغلب خریدهایشان را با آن انجام می دهند. استفاده از یک طراحی واکنش گرا برای سایت فروشگاه آنلاین نه تنها می تواند به تجربه کاربری بهتر منجر شود، بلکه نتایج جستجو را نیز بهبود می بخشد. فهرست موبایل اول گوگل از سازگاری تلفن همراه به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.

کاهش سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه نیز یک سیگنال رتبه بندی است، هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل. هرچه صفحات شما سریعتر بارگذاری شوند، گوگل رتبه بهتری به شما خواهد داد.

روی کم کردن عناصر غیر ضروری از صفحه خود تا حد امکان تمرکز کنید. به عنوان مثال، یک تصویر پس زمینه بزرگ ممکن است ضروری نباشد. به طور مشابه، هر پلاگین یا افزونه ای را که به نتیجه کسب و کار تجارت الکترونیک شما کمک نمی کند نیز حذف کنید.

اندازه و ابعاد تصویر هم از مواردی است که در سرعت بارگذاری صفحه تأثیر دارد. هرچه تصاویر شما بزرگتر باشد، مرورگر زمان بیشتری برای بارگذاری آنها نیاز دارد. اگر اندازه یک تصویر را از 1000×1000 پیکسل به 500×500 پیکسل کاهش دهید، حجم آن را به نصف کاهش داده اید. همچنین می توانید تصاویر خود را به صورت JPG (JPEG) با کیفیت پایین با برنامه ای مانند Adobe Photoshop یا با پسوند جدید Webp ذخیره کنید.

ایجاد بک لینک

بک لینک ها یکی دیگر از سیگنال های رتبه بندی هستند که گوگل برای تعیین محل لینک صفحات شما در SERP ها استفاده می کند. هرچه بک لینک های بیشتری از سایت های با کیفیت داشته باشید، سایت شما معتبرتر می شود.

رعایت این نکات و بسیاری موارد دیگر در سئو سایت های فروشگاهی آنلاین می تواند به کسب موفقیت سایت کسب و کارتان کمک کند. شرکت دارکوب با به روز ترین اطلاعات از الگوریتم های جستجو و به کارگیری متخصصان با تجربه می تواند این ورند را تسریع بخشد.

سئو و شبکه های اجتماعی

شما زمان زیادی را صرف توسعه یک استراتژی بازاریابی می کنید و دائماً آنچه را که نتیجه می دهد و نیاز به بهبود دارد، تجزیه و تحلیل می کنید. همچنین باید با آخرین پیشرفت ها و فناوری های موجود در عرصه بازاریابی همراه باشید. بنابراین، چگونه می دانید که چقدر زمان را به بخش های مختلف استراتژی بازاریابی خود اختصاص دهید؟

به عنوان مثال، آیا باید زمان بیشتری را به سئو اختصاص دهید یا به برنامه بازاریابی اجتماعی خود؟ در حالی که ممکن است هر دو را بخواهید، زمان و بودجه شما محدود است، بنابراین ممکن است نیاز داشته باشید که در مقطعی به کدام یک توجه بیشتری داشته باشید. وقتی صحبت از بازاریابی استراتژیک می شود، نمی توان نقش بهینه سازی موتور جستجو را انکار کرد. همچنین نمی توانید انکار کنید که به دلیل شرایط امروزی برای معاشرت آنلاین، بازاریابی رسانه های اجتماعی کلید موفقیت شما نیز هست.

به طور طبیعی، شما می خواهید به بالاترین بازگشت سرمایه در تلاش های بازاریابی خود برسید و همچنین بودجه ای را تامین کنید که ممکن است اجازه افراط در بازاریابی سئو و رسانه های اجتماعی را ندهد.

سئو گزینه ای است که در پس دستیابی به رتبه های بالا در نتایج موتورهای جستجو به پرس و جو است. استراتژی سئوی مناسب دید شما را افزایش می دهد و تعداد بیشتری سرنخ ارگانیک را به ارمغان می آورد. از سوی دیگر، یک برنامه استراتژیک رسانه های اجتماعی، خود را به طور خاص با پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب درگیر می کند. این پلتفرم ها برای تبلیغ محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید استفاده می شوند و به عنوان ابزاری حیاتی برای دستیابی به اهداف فروش شما عمل می کنند. آنها همچنین مکانی برای ایجاد آگاهی بیشتر از برند هستند.

به عبارت ساده، سئو بر روی بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو متمرکز است. این بهینه سازی بسیار مهم است زیرا موتورهای جستجو در ایجاد ترافیک بالاتر به سایت شما از مجموع همه سایت های رسانه های اجتماعی کارآمدتر هستند. بنابراین، صرف وقت بیشتر برای توسعه یک استراتژی سئو مزایای مشخصی دارد.

تصور از رسانه های اجتماعی اغلب راهی برای ارتباط با دیگران و سرگرمی است، نه به دنبال محصولات یا خدمات. از سوی دیگر با ایجاد محدودیت در استفاده از این شبکه های اجتماعی می تواند تلاش ها و هزینه هایتان در این پلتفرم ها را از بین ببرد و به طور کامل کسب و کار اینترنتی به خطر بیفتد.

در همین حال، موتورهای جستجو وسایل نقلیه ای برای جستجوی مستقیم کاربران هستند. در نتیجه، افراد در طول سفر خرید خود به موتورهای جستجو مراجعه می کنند و این منجر به مراجعه بیشتر به سایت شما می شود.

استراتژی سئو یک سرمایه گذاری بلندمدت است که همچنان به دنبال ایجاد پرس و جو برای سایت شما ترافیک می آورد و محتوای شما برای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی وجود دارد. مزایای دیگری در استراتژی سئو عبارتند از:

  • ترافیک با کیفیت بیشتری را هدف قرار می دهد.
  • دید را بهبود می بخشد.
  • به شما کمک می کند تا اقتدار ایجاد کنید و اعتماد را به دست آورید.
  • امکان گزارش و تحلیل و ردیابی آسان تر را فراهم می کند.

جستجو، محرک اصلی ترافیک سایت شما است و خواهد بود، بنابراین به هیچ وجه نباید استراتژی سئوی سایت خود را نادیده بگیرید. در این مسیر طولانی می توانید از مشاوره و تخصص تیم مجرب شرکت دارکوب از طراحی سایت تا سئو و رتبه بندی سایتتان بهره مند شوید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته