یکی از عناصر کلیدی در استراتژی بازاریابی های دیجیتالی، استفاده از پلتفرم اینستاگرام است. حضور موفق برندها در این پلتفرم، به جذب فالوور اینستاگرام بیشتر، هدایت ترافیک سودآور، افزایش تبدیل و وفاداری کاربران بستگی دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر بهترین روش بازاریابی در ایران استفاده از پلتفرم اینستاگرام است، کسب و کارها در تلاش هستند تا به روش های مختلفی در این پلتفرم جذب فالوور داشته باشند. نحوه دسترسی موثر به مخاطب اینستاگرام آنقدرها هم که به نظر می رسد، آسان نیست. اما روشی که اغلب نادیده گرفته می شود، استفاده از پلتفرم پینترست است. به دلیل ماهیت این دو پلتفرم، فرصت عالی برای افزایش ترافیک در اینستاگرام ایجاد شده است که می توانید سطوح تعامل و تعداد فالوور را به طور قابل توجهی افزایش دهید.
لیست مطالب
امروزه، استفاده از رسانه های اجتماعی با زندگی روزمره ما گره خورده است و نقش آن در بازاریابی دیجیتال نیز روز به روز در حال افزایش است. کسب درآمد از رسانه های اجتماعی با میلیون ها کاربر در سراسر دنیا، در حال حاضر به ابزارهای قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان هدف شناخته می شوند. علاوه بر این، به راحتی آگاهی از برند افزایش پیدا می کند و می توانید ترافیک ارگانیک را به سمت وب سایت هدایت کنید. تبلیغات هدفمند و بهبود تعامل با مشتری، از دیگر مزیت های رسانه های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات، لینکدین، تیک تاک، واتساپ و تلگرام برای بازاریابی دیجیتال هستند. برای حضور حداکثری در رسانه اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال موفق، باید چند نکته کلیدی را به خاطر بسپارید.
برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی، قبل از اینکه در هر پلتفرمی یک پروفایل ایجاد و محتوا منتشر کنید، باید متناسب با کسب و کار خود، یک استراتژی را تعیین کنید. این استراتژی باید اهداف و مخاطبان را به طور کامل پوشش دهد.
از نکات الزامی برای موفقیت در رسانه اجتماعی این است که محتوای جذاب را ایجاد کنید. باید محتوایی را تولید کنید که نکات مفید و حقایق جالب را در مورد کسب و کار شما ارائه دهد.
یک بازاریابی دیجیتال قوی در رسانه اجتماعی همراه با فعالیت مداوم است. باید حداقل یک بار در طی روز در هر پلتفرمی که فعال هستید، پستی را انتشار کنید. توجه داشته باشید که در انتشار پست ها باید اعتدال را رعایت کنید، چرا که ارسال بیش از حد پست می تواند تعامل را کاهش دهد.
برای وفاداری به برند شما باید با مخاطب وارد تعامل شوید. پاسخ به نظرات به موقع و کاملاً حرفه ای، به ایجاد یک شهرت مثبت از شما بسیار تاثیرگذار است.
در نهایت می توانید از انواع ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کرده تا بدانید که کدام محتوای شما مورد پسند کاربران قرار گرفته است و تعامل بیشتری را با کاربر ایجاد کرده اید. این اطلاعات کمک می کنند تا بتوانید استراتژی خود را برای بازاریابی دیجیتال در رسانه اجتماعی بهبود بخشیده و عملکرد خود را ارتقا دهید.
با توجه به اهمیت رسانه اجتماعی در بازاریابی دیجیتال، زمانی که صحبت از رسانه اجتماعی می شود پلتفرم های بسیاری وجود دارند که می توانند در این زمینه بستر مناسبی برای بازاریابی باشند. انتخاب اینستاگرام و پینترست به عنوان پلتفرم های محبوب برای بازاریابی، در موفقیت شما بسیار تاثیرگذار هستند.
اینستاگرام یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی بصری است که با میلیاردها کاربر به یکی از رسانه های موفق جهت بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. اگر استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی در دستور کار شما قرار ندارد، فرصت بزرگی را از دست داده اید. اینستاگرام بیشتر توسط کسب و کار و مشاغلی استفاده می شود که برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود، به مردم متکی هستند. در دنیای دیجیتال امروزی که برندسازی به شدت به رسانه تصویری از جمله ویدئو و عکس وابسته است، اینستاگرام با ارائه ویدیو و تصاویر جذاب می تواند، احساسات کاربران را به خوبی برانگیخته کند.
افراد در اینستاگرام صفحات آموزشی یا سرگرم کننده و جالب را بیشتر دنبال می کنند، بنابراین محتوایی که در اینستاگرام باید منتشر کنید، باید به خوبی بتواند افراد را جذب کند. استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام به شما کمک می کنند تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید، همچنین باعث افزایش دسترسی به پست های شما می شوند و اگر انتخاب هشتگ مرتبط با جایگاه و کسب و کار شما باشد، قطعاً منجر به رشد صفحه شما نیز خواهد شد.
از دیگر ابزارهای قدرتمند در حوزه دیجیتال مارکتینگ می توان به پینترست اشاره کرد که با میلیون ها کاربر در دنیا، فرصتی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است تا بتوانند محصولات و خدمات خود را از طریق محتوایی بصری به نمایش بگذارند. شما می توانید با ایجاد تصاویر و ویدیوی با کیفیت و جذاب از محصولات و خدمات خود، توجه کاربران را در پینترست جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید. به ویژه اگر در حوزه مد، زیبایی و دکوراسیون فعالیت می کنید، می توان گفت پینترست مارکتینگ یک راهکار مناسب برای تبلیغ و بازاریابی به شمار می آید.
علاوه بر اینکه، می توانید به کاربر بیشتری دسترسی پیدا کنید، این فرصت به شما داده می شود تا از این طریق با درج لینک وب سایت خود بتوانید ترافیک وب سایت را نیز افزایش دهید. می توانید مخاطبان خود را بر اساس علایق و رفتار کاملاً مشخص کرده، سپس کمپین های تبلیغاتی هدفمند را ایجاد کنید تا درگیری کاربران با برند شما افزایش پیدا کند. بنابراین می توان گفت پینترست به عنوان ابزار قدرتمند و نمایش بصری محصولات و خدمات، دسترسی به مخاطب گسترده را فراهم می کند، ترافیک وب سایت را افزایش می دهد و بدین ترتیب آگاهی از برند شما افزایش پیدا می کند.
تحقیقات نشان داده است که پلتفرم هایی که محتوای متنی منتشر می کنند، در جذب فالوور چندان موفق نبوده اند. اما پلتفرم هایی که محتواهای بصری را منتشر می کنند، به دلیل جذابیت ها مورد استقبال کاربران قرار میگیرند. بنابراین می توان گفت هر دو پلتفرم اینستاگرام و پینترست با توجه به اینکه محتوای تصویری و ویدیویی را منتشر می کنند، در جذب کاربر موفق عمل کرده اند و از این طریق می توانند فالوورهای زیادی را جذب کنند. به دنبال آن، تعامل با کاربران افزایش پیدا می کند که این تعامل می تواند منجر به فروش بیشتر و افزایش آگاهی از برند می شود.
نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار کاملا مشخص است. اینستاگرام و پینترست هر دو جزو پلتفرم های مهم در بازاریابی شناخته می شوند. ویژگی ها و قابلیت های نوآورانه در این دو پلتفرم باعث شده است، تا بازاریابی های جدیدی شکل بگیرد. کسب و کارها می توانند در این دو پلتفرم محصولات خود را از طریق تصاویر چشم نواز و ویدیوهای جذاب به کاربران معرفی کنند و از تحت تاثیر قرار دادن فالوورها برای فروش بیشتر استفاده کنند. در هر دو شبکه، کاربران تصاویر را آپلود می کنند، تصاویر توسط سایر کاربران را مشاهده می شوند، به اشتراک گذاشته می شوند و در مورد آنها نظراتی داده می شود. بنابراین هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید، محتوای شما بیشتر مورد توجه و اشتراک گذاری قرار می گیرد. پلتفرم های اینستاگرام و پینترست تفاوت های با یکدیگر دارند، اما برخی شباهت ها باعث شده است تا هر دو پلتفرم مکمل یکدیگر در بازاریابی دیجیتال باشند.
شما می توانید از پینترست مارکتینگ و اینستاگرام مارکتینگ برای رشد مخاطبان و بازاریابی کسب و کار خود به صورت همزمان استفاده کنید. در واقع می توان گفت هر دو پلتفرم می توانند در برخی از موارد مکمل یکدیگر باشند، تا موفقیت شما تضمین شود. اینستاگرام و پینترست هر دو از بصری ترین پلتفرم ها هستند که برای کسب و کارهای خلاق بستر خوبی برای بازاریابی به شمار می آیند. هر دو پلتفرم برای نمایش محصول و خدمات و کشف جامعه ای که به محصولات شما نیاز دارند، عالی عمل می کنند. وقتی از هر دو پلتفرم با هم استفاده شود، به شما کمک می شود، تا دامنه کسب و کار خود را بیشتر گسترش دهید.
بازاریابی محتوا در اینستاگرام مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. گرچه اینستاگرام نیز جلوه های بصری خلاقانه ای را به کاربر ارائه می دهد تا از این طریق مشتریان بالقوه انگیزه لازم را برای خرید محصول دریافت کنند، اما کاربران نمی توانند به طور مستقیم روی لینک کلیک کنند. کاربران تنها می توانند از طریق پست های برچسب گذاری شده به طور مستقیم کلیک داشته باشند. این موضوع باعث شده است کاربر زمان بیشتری را برای کشف وب سایت شما از دست بدهد. همچنین ساعت های زیادی که برای تهیه محتوای ویدیویی یا تصویری برای انتشار در اینستاگرام صرف کرده اید، هدر می رود. در یک لحظه پست منتشر می شود، اما فردا پست شما به دنیای گمشده پست ها میرود و ساعت ها کار خسته کننده برای تهیه و ویرایش محتوا، می تواند شما را کمی ناامید کند.
پینترست یک موتور جستجوی بصری است. زمانی که شما بر روی پین محصول یا خدمات کلیک کنید، به صفحه محصول یا پست وبلاگ هدایت می شوید. در نتیجه از این طریق می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد محصول به دست آورده و در نهایت خرید خود را انجام دهید. از طریق پینترست می توانید طول عمر پست اینستاگرام خود را افزایش دهید. زمانی که به پینترست ورود می کنید، عمر پست اینستاگرام شما افزایش پیدا می کند و همیشه سبز باقی می ماند، به اشتراک گذاشته می شود و حتی در تابلوهای سایر کاربران ذخیره می شود تا بارها و بارها مورد بازدید قرار بگیرد.
الگوریتم اینستاگرام تنها برای نمایش آخرین محتوا طراحی شده است، اما الگوریتم پینترست به گونه ای است که تنها آخرین محتوا را منتشر نمی کند، پست های شش ماه قبل و یا خیلی بیشتر را که هنوز می توانند ترافیک قابل توجهی را به وب سایت، حساب اینستاگرام یا فروشگاه آنلاین شما هدایت کنند را به نمایش می گذارد.
نقش محتوای بصری در جذب فالوور
بر کسی پوشیده نیست که محتوای بصری در دیجیتال مارکتینگ، پادشاه است. در تمامی پلتفرم های شبکه های اجتماعی این تصاویر، ویدیوها و اینفوگرافیک های جذاب هستند که توجه کاربران را جلب می کنند. محتواهای بصری نه تنها می توانند کاربر را در مسیر متوقف کنند، بلکه می توانند با انتقال پیام های قدرتمند احساسات کاربر را برانگیزند و در نهایت تعامل و تبدیل ایجاد شود.
اینستاگرام با ویژگی های استوری و ریلز تلاش می کند تا تعامل بصری افزایش پیدا کند. همینطور پینترست به طور مداوم الگوریتم خود را به روز رسانی می کند تا محتوای بصری الهام بخش در دسترس کاربران قرار بگیرد. محتواهای تصویری با تاثیر عاطفی و برانگیختن احساسات کاربران، به راحتی می توانند جذب فالوور داشته باشند. به طور کلی محتواهای تصویری می توانند ارتباط پایدارتری را با مخاطبان ایجاد کنند، این محتواها می توانند لایک ها و اشتراکگذاری های بیشتری را دریافت کنند که این به معنی دسترسی گسترده تر به کاربران است.
بنابراین قفل موفقیت در دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام و پینترست توسط محتوای بصری جذاب باز می شود. محتوای بصری از تصاویر تا فیلم ها در جلب توجه کاربران و ارائه پیام برند موثر هستند. با ایجاد محتوای تصویری و ویدیویی با رنگ های پر جنب و جوش، فیلترهای خلاقانه و ترکیب هایی که باعث جذابیت تصاویر می شوند، می توانید توجه کاربر را به سادگی جلب کنید.
به عنوان فردی فعال در رسانه های اجتماعی، فعالیت در چند پلتفرم متصل می تواند تعامل را افزایش دهد، تولید محتوا را برای شما آسان تر کند و حضور آنلاین قوی تری داشته باشید. اتصال اینستاگرام به پینترست یک راه حل فوق العاده است، تا بتوانید از قدرت هر دو پلتفرم بصری محور برای جذب فالوور و هدایت ترافیک بیشتر استفاده کنید. بهتر است قبل از اینکه اتصال اینستاگرام به پینترست را انجام دهید، با مزیت های این اتصال بیشتر آشنا شوید.
قبل از ایجاد اتصال اینستاگرام به پینترست یک نکته مهم را به خاطر بسپارید. حساب کاربری اینستاگرام شما باید یک حساب تجاری باشد. همچنین اگر می خواهید از ویژگی های تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل پیشرفته در پینترست استفاده کنید، باید حساب پینترست خود را نیز به حساب تجاری تبدیل کنید. برای تبدیل اکانت اینستاگرام به حساب تجاری مراحل زیر را طی کنید:
برای تبدیل حساب پینترست خود به حساب تجاری دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:
اینک هر دو حساب پینترست و اینستاگرام شما تجاری شده است و می توانید فرایند اتصال را آغاز کنید.
پس از اتصال حساب اینستاگرام به پینترست ممکن است پیام هایی دریافت کنید. اگر با پیغام خطا روبرو شوید، به این معنا است که حساب اینستاگرام شما عمومی است و روی حساب خصوصی تنظیم نشده است. اگر پیغام ناموفق دسترسی به اینستاگرام را دریافت کردید، باید این اطمینان را داشته باشید که از آخرین نسخه پینترست در تلفن همراه خود استفاده می کنید.
پیوند حساب اینستاگرام به پینترست یک فرایند ساده است که می توانید برای افزایش دسترسی به فالوور، آن را انجام دهید. با انجام مراحل فوق می توانید به راحتی اشتراک گذاری پست اینستاگرام را در پینترست انجام و ترافیک ارگانیک بیشتری را دریافت کنید.
پس از اینکه فرایند اتصال انجام شد، برای به حداکثر رساندن اثربخشی اتصال اینستاگرام با پینترست چند نکته مهم را به خاطر بسپارید.
جذب فالوور در اینستاگرام همچون گذشته آسان نیست و باید با ترفندهای متفاوتی جذب فالوور داشته باشید. اتصال اینستاگرام به پینترست یک راهکار عالی برای افزایش فالوور خواهید بود. به راحتی می توانید از این طریق به پایگاه کاربران گسترده دسترسی پیدا کنید. در ادامه برخی از استراتژی های جذب فالوور در اینستاگرام با استفاده از پینترست را بیان خواهیم کرد.
اتصال اینستاگرام به پینترست، به کاربر این امکان را می دهد که با به اشتراک گذاری محتوای بصری در هر دو پلتفرم، به مخاطب بیشتر دسترسی پیدا کنید. کاربران می توانند دید و تعامل را به حداکثر برسانند، در واقع با استفاده از نقاط قوت هر دو پلتفرم، می توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را ارتقا دهید. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم برای ثبت لحظات واقعی و ایجاد تعامل یک بستر عالی است، در مقابل پینترست نیز به عنوان یک ابزار فوق العاده برای کشف و ذخیره محتوا می تواند یک انتخاب عالی باشد. با پیوند این دو پلتفرم هر کسب و کاری می تواند حضوری منسجم را در بازاریابی دیجیتالی داشته باشد.
شرکت دارکوب با چند دهه فعالیت در حوزه طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال، به عنوان یک شرکت پیشرو شناخته می شود. ما می دانیم که چگونه پروفایل تجاری شما را ایجاد کنیم تا در موفقیت شما تاثیرگذار باشد. با تجربه گسترده ای که در حوزه های مختلف کسب کرده ایم، متناسب با اهداف و بودجه ای که در نظر گرفته اید، به خوبی صدای برند شما را منعکس خواهیم کرد. فراتر از انتظار شما، با راهکارهای خلاقانه کسب و کار شما را با جزئیات به دیگران معرفی خواهیم کرد، تا فرصتی ایجاد شود در زمان کوتاهی به اهداف تجاری خود دست پیدا کنید.