تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

امروزه تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت بر کسی پوشیده نیست. کاربران ایرانی به خوبی با شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی آشنایی دارند.

زمان زیادی توسط افراد مختلف از دانش آموزان گرفته تا مدیران شرکت در یکی یا همه ی این شبکه های اجتماعی صرف می شود.

چند سال پیش که اینترنت جای خود را در میان خانواده های ایرانی باز کرد، سرویس های ارتباطی آن تنها برای سرگرمی استفاده می شد. اما امروز با رشد اینترنت و افزایش تعداد کاربران فضای مجازی فرصت هایی ایجاد شده است که کاربران و صاحبان کسب و کارها در هر زمینه چه تجاری چه اجتماعی بخواهند از این ابزارهای دنیای مدرن استفاده لازم را ببرند.

شبکه های اجتماعی و سئو 

در کنار شبکه های اجتماعی نیز، وب سایت هایی قرار دارند که امروزه تبدیل به یکی از قسمت های اصلی یا الزامی هر کسب و کار شده اند. کسب و کار هایی که، نیاز دارند برای بقا در بازار امروز و بدست آوردن مشتری در فضای اینترنت با یکدیگر رقابت کنند.

بدین جهت داشتن وب سایت جزء جدایی ناپذیر از هر کسب و کار شده است. اگر هنوز در کسب و کار خود احساس می کنید که نیازی وب سایت ندارید، کافی است نام آن شغل، محصول یا سرویس را در اینترنت جستجو کنید تا دریابید که امروز هر نوع کسب و کاری راهی برای معرفی و یافتن مشتری در اینترنت پیدا کرده است. پس بهتر است از قافله عقب نمانید.

در حال حاضر می توان گفت که بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی یک تغییر دهنده مهم در کسب و کارها به شمار می ‌آیند و از تاثیر شبکه های اجتماعی در کسب و کار نمی توان غافل شد.

در این میان وب سایت داران در رقابتی دیگر برای حضور فعال تر خود در فضای مجازی نیاز دارند که اصولی را بنام سئو SEO رعایت کنند.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو به وب سایت ها فرصت دیده شدن بهتر و بیشتر را در فضای مجازی می دهد. سئو به سادگی یعنی صفحه اول گوگل بودن و بهتر دیده شدن وب سایت شماست.

سئو خود قسمت های مختلفی دارد که از مهمترین و اصلی ترین آن ها محتوای با کیفیت و ترافیک بالای بازدیدگنندگان است که باعث می شود یک وب سایت در صفحه اول گوگل دیده شود. لازم به ذکر است که بدانید که بیش از 90 درصد کاربران در جستجو های خود از صفحه اول و دوم نتایج جستجو فرا تر نمی روند.

شما با داشتن تعداد بازدید کنندگان بیشتر به این فرصت دست می یابید که در رتبه بندی موتور های جستجو چون گوگل جایگاه بالاتری و در نتیجه تعداد مشتری و کاربر های بیشتری دست یابید.

برای دست یابی به تعداد کاربر و بازدید کننده بیشتر راه های مختلفی وجود دارد. ممکن است شما بخواهید از تبلیغات کلیکی سود ببرید یا حتی در سطح شهر وب سایت خود را از طریق بنر ها تبلیغ کنید، یا شاید بخواهید از شبکه های اجتماعی سود ببرید.

شبکه های اجتماعی بخاطر تعداد زیاد کاربر و رایگان بودن فرصتی بی نظیر را برای تبلیغ کسب و کار، وب سایت ها و در نتیجه کمک به رتبه (سئو) ی وب سایت فراهم کرده اند.

شاید شما هم اکنون برای کسب و کار خود یک کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام، صفحه لینکدین یا یک وب سایت داشته باشید. فرقی نمی کند همه این ابزار ها می توانند برای شما مفید باشند، به شرطی که شما اصولی را به خوبی رعایت کرده و در بهبود این چرخه تبادل کاربران و Backlinkها بین این شبکه ها بکوشید.

یا شاید حتی بپرسید چرا از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

پاسخ این است که شبکه های اجتماعی با کمترین هزینه می توانند شما را در ساخت یک برند و یافتن مشتریان بیشتر و بعلاوه ساختن پلی ارتباطی با مشتریان شما یاری دهند. یا حتی شما می توانید کالا یا خدمات مورد نظر خود را در این فضای رقابتی بیابید.

فرض من این است که شما در مورد استراتژی سئوی وب سایت و محتوای وب سایت خود آگاهی کافی را دارید و اکنون می خواهید از شبکه های اجتماعی برای بهبود سئوی وب سایت تان برنامه ریزی کنید.

اگر این درباره تهیه محتوای وب سایت خود یا اینکه چرا باید وب سایت داشته باشید اطلاع کافی ندارید، ابتدا این دو مقاله را در وب سایت شرکت طراحی وب سایت دارکوب مطالعه کنید و سپس دوباره به این مقاله بازگردید.

سیگنال های اجتماعی ( Social Signals)

سیگنال های اجتماعی تعامل و فعل و انفعلات انسان با پست های رسانه های اجتماعی است. از جمله سیگنال های اجتماعی می توان  لایک، نظر، و اشتراک گذاری، لایک ها، ریتوییت ها، نقل قول ها و مکالمات در توییتر، پین ها، بازدیدها و نظرات در Pinterest، پیوندها و مراجع لینکدین، فالوورها، کامنت ها و برنامه های جدید اینستاگرام و بازدیدها، نظرات و نظرات در یوتیوپ را نام برد.

این لایک ها، اشتراک گذاری ها و بازدیدهای اجتماعی به موتورهای جستجو و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی شما نشان می دهد که محتوای شما مفید و مرتبط است.

لایک ها، اشتراک گذاری ها و بازدیدها به افزایش دیده شدن پست های اجتماعی شما کمک می کند. هرچه پست های شما بیشتر قابل مشاهده باشد، افراد بیشتری پست های شما را می خوانند، لایک می کنند، به اشتراک می گذارند و بر روی آن ها کلیک می کنند.

برای برخی از پست های رسانه های اجتماعی، این روند می تواند به میلیون ها اشتراک گذاری، لایک، بازدید و کلیک تبدیل شود.

تعامل یا سیگنال های اجتماعی یک معیار کلیدی بازاریابی رسانه های اجتماعی است که به شما می گوید چه نوع محتوایی با دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی شما تناسب دارد.

موتورهای جستجو می خواهند محتوایی را رتبه بندی و تبلیغ کنند که جلب توجه کرده و خوانندگان را درگیر کند. بنابراین، در حالی که گوگل سیگنال های اجتماعی را به عنوان سیگنال رتبه بندی رسمی در نظر نمی گیرد، این لایک ها، اشتراک گذاری ها و بازدیدها به موتورهای جستجو می گویند که محتوای شما از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار است.

نکات پیچیده و متفاوتی در مورد سیگنال های اجتماعی و اهمیت آنها برای سئو وجود دارد.

هرچه تعداد لایک ها، اشتراک گذاری ها، بازدیدها و کلیک های یک پست اجتماعی بیشتر باشد، بیشتر قابل مشاهده است و در فید رسانه های اجتماعی شما رتبه بالاتری دارد.

سیگنال های اجتماعی به اشتراک گذاری های جمعی صفحه وب، لایک ها و دید کلی رسانه های اجتماعی که توسط موتورهای جستجو درک می شوند، اشاره دارد. این فعالیت ها به رتبه بندی جستجوی ارگانیک صفحه کمک می کنند و به عنوان شکل دیگری از استناد، مشابه بک لینک ها، دیده می شوند.

رسانه های اجتماعی اکنون چیزی بیش از یک کانال پیام رسانی و خرید هستند و به طور مستقیم بر سئوی فروشگاه آنلاین تأثیر می گذارند. این امر باعث می شود که استراتژی منسجم رسانه های اجتماعی که بر ترویج کمپین ها، فروش و محصولات با ارزش بالا تأثیر دارد، بیش از پیش اهمیت داشته باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهمیت هوش مصنوعی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات و بازاریابی رسانه اجتماعی چیزی فراتر از تولید محتوا و زمان بندی برای انتشار محتوا است. هوش مصنوعی شرایطی را فراهم می کند تا مدیر رسانه اجتماعی کارهای تکراری و وقت گیر را همچون نظارت بر رسانه اجتماعی، پاسخ به تعاملات مشتری، تجزیه و تحلیل داده‌ ها و حتی مدیریت کمپین ها را انجام ندهد.

استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی شبکه های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است برای مثال در تولید محتوای شخصی سازی شده، بهینه سازی تصاویر، ارسال خودکار محتوا، جستجوی سریع داده ها، درک احساس کاربر و …

روش بازاریابی در شبکه های اجتماعی

برای اینکه شما در شبکه های اجتماعی مورد توچه قرار بگیرید نیاز به یک برنامه ریزی و اصول دارید. به تداوم کار می توانید تعداد کاربران خود را افزایش دهید.

  • مخاطبان و سلیقه آنها و همچنین محل جغرافیای آنها را بشناسید.
  • استراتژی بازاریابی و محصول خود را بشناسید و همان را در شبکه اجتماعی دنبال کنید. مثلا برتری شما نسبت به رقبایتان چیست؟ گروه مشتریان شما کدام است؟
  • در همه پروفایل های خود (تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و…) اطلاعات تماس خود را قرار دهید.
  • درباره کلمات کلیدی کسب و کار خود تحقیق کنید.
  • حتما از هشتگ و تگ های مرتبط و داغ در پست ها استفاده کنید.
  • زمان بندی، شبکه های اجتماعی مختلف در هر زمان ترافیک متفاوتی دارند. پس لازم است نسبت مخاطب خود و شبکه اجتماعی به هر یک در زمانی خاص پست بگذارید.
  • تهیه محتوای با کیفیت و غیر تکراری که برای کاربر ارزش تولید کند.
  • طراحی محتوا، در هر شبکه اجتماعی نسبت به امکانات و قدرت ابزار و انتظار کاربر می بایست مطالب را متناسب طراحی نمود. مثلا: استفاده از تصاویر و ویدئو در اینستاگرام خیلی بیشتر مطلوب است تا انواع دیگر.
  • بین پست های سرگرمی و پست های کسب و کار خود تعادل برقرار کنید همه می دانند که پست های سرگرمی در هر جایی طرفدار دارند، اما شما می بایست مراقب برند و هویت شبکه مجازی خود باشید.
  • از کسب و کار خود کمی فراتر روید و مطالبی عمومی تر در مورد محصول یا سرویس و صنعت خود ارائه دهید. شاید لازم باشد گاهی محصولات خود را با دیگر محصولات مقایسه کنید یا اطلاعات بیشتری به مشتریان بدهید.
  • در دسترس قرار دادن لینک های وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی. این کار را بطور متقابل برای همه شبکه ها و وب سایت انجام دهید.
  • کیفیت محتوا را قربانی کمیت نکنید. این کار باعث می شود که فالوئر یا دنباله رو های شما در شبکه های مجازی خیلی زود از شما خسته شوند.
  • قرار دادن دکمه یا لینک برای به اشتراک گذاشتن مطالب.
  • فراهم کردن امکان رای دهی در صورت امکان.
  • استفاده بجا از نام برند و لوگوی شرکت.
  • دعوت بازدیدکنندگان به تبادل نظر .
  • به سوالات فالوئر های خود پاسخ دهید.
  • دادن هدیه یا امتیاز ویژه به اعضای شبکه های مجازی خود.
  • هشتگ جدید بسازید و روی آن در شبکه های مجازی مختلف کار کنید.
  • تعداد اعضای خود را با تبادل لینک و تبلیغ متقابل گسترش دهید.
  • در آخر همیشه روند کار را تحلیل کنید برای مثال: پست های پر طرفدار، زمان های پر بازدید، نظرات کاربران و حتی فعالیت های رقیبانتان.

حالا که با نکات کلی و مشترک برای استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو آشنا شدید حالا می توانیم به بررسی اختصاصی هر یک از آنها بپردازیم.

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام بخاطر ارائه محتوای ویدئو رقیب اصلی توئیتر در غرب حساب می شود. این شبکه بیش از 700 میلیون کاربر فعال در دنیا دارد.

اینستاگرام هم خوشبختانه اقبال خوبی در میان کاربران ایرانی پیدا کرده است. شما می توانید با استفاده از این شبکه به مشتریان و کاربران بیشتری دست یابید و همچنین با لینک دادن به وب سایت خود بازدید آن را بالا ببرید.

  • متصل کردن اینستاگرام به پینترست متصل کرده سعی کنید این دو را با هم گسترش دهید.
  • از هشتگ های معروف و مرتبط و داغ با هم استفاده کنید.
  • دیگران را به پست خود تگ کنید.
  • اینستاگرام جای خلاقیت است پس سعی کنید محتویات جالب و خلاقانه تهیه کنید.
  • اگر ویدئویی در وب سایت خود دارید می توانید مقداری از آن را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و ما بقی را با لینک به تلگرام یا وب سایت خود ارجاع دهید.
  • فالوئر های خود را فالو کنید. شاید این کار زیاد متداول نباشد اما با این کار از دنیا و علایق آنها بیشتر خواهید دانست.
  • در فالو کردن پیش دستی کنید. سعی کنید دیگران را بطور تصادفی و یا با هدف گذاری فالو کنید.
  • شما هم برای کسانی که فالو می کنید کامنت بگذارید و در بحث ها شرکت کنید.
  • از عکس ها و ویدئو های با کیفیت استفاده کنید.
  • در استفاده از فیلتر های اینستاگرام یا از یک فیلتر خاص افراط نکنید.
  • کاری کنید که فالوئر های شما کامنت بگذارند. این کامنت می تواند یک تشکر، تشویق یا یک سوال باشد.
  • از مشتریان خود بخواهید که برای شما عکس بفرستند و عکس های آنها را به اشتراک گذاشته و برای این کار به آنها جایزه داده یا تخفیف قائل شوید.
  • از ابزار های آنالیز اینستاگرام استفاده کنید. این ابزار ها می توانند به شما بینش خوبی درباره بازدهی فعالیت های تان می دهند.
  • برای ارتباط بهتر عکس ها و ویدئوهایی از پشت صحنه کار، کارمندان و مدیران در اینستاگرام خود قرار دهید.
  • سایر برند ها را نیز فالو کنید. برای اینکار از Statigram برای یافتن هشتگ ها و برندها فعال در اینستاگرام استفاده کنید.

یوتیوب مارکتینگ

یوتیوب مارکتینگ

یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ جهان، یکی از بزرگترین مخازن ویدیو در جهان و یکی از برترین کانال های بازاریابی برای سال 2025 است. بهینه سازی کانال یوتیوب شما می تواند تأثیر مثبتی بر سئو کلی و حضور شما در رسانه های اجتماعی داشته باشد.

برای بازاریابی موفق در یوتیوب رعایت موارد سئو در اولویت قرار دارد. فرایندی که برای بهینه ‌سازی ویدئوها و کانال ‌های یوتیوب با هدف کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی یوتیوب انجام می شود را، سئو یوتیوب می ‌نامند.

اگه شما فیلم هایی برای نمایش دادن دارید یوتیوب یه پلت فرم عالی است ولی اگر ندارید، به ساختن ویدیو فکر کنید، چون این یکی از بهترین راهها برای وقت گذروندن افراد با برند شماست!
یوتیوب متعلق به گوگل و دومین موتور جستجو در جهان است. این پلتفرم بیش از 1 میلیارد کاربر داره و بیش از 4 میلیارد ویدیو در روز مشاهده می شود. این دومین پلت فرم شبکه های اجتماعی است و بیش از 22 درصد از ترافیک شبکه های اجتماعی رو تشکیل می دهد. حتی اگه وب سایتتون بیننده های زیادی نداشته باشه، YouTube می تونه آگاهی افراد از نام تجاری شما رو افزایش بده و حضور اجتماعی شما رو بالا ببرد.

  • کلمات کلیدی: عناوین، توضیحات متا و برچسب ها را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید.
  • رونوشت‌های ویدیویی: شامل شرح‌های بسته و رونوشت‌هایی است که توسط موتورهای جستجو نمایه می‌شوند.
  • تعامل: کاربران را تشویق کنید تا لایک کنند، نظر بدهند، و مشترک شوند، زیرا اینها ویژگی های رتبه بندی مثبت برای الگوریتم YouTube هستند.

تلگرام مارکتینگ

شبکه تلگرام شاید یکی از پر کاربردترین ها در ایران باشد. تلگرام به علت گستردگی و تنوع کاربران برای تبلیغ، فضای مناسبی می باشد. در ادامه چند نکته را بررسی می کنم که باید در پست های تلگرام خود استفاده کنید.

  • در طراحی محتوا سعی کنید که محتوای شما یک شکل باشد. ساختارهایی را در نظر گرفته و سعی کنید نسبت به نوع پست خود همیشه از آنها استفاده کنید. ساختار هایی برای متن، لینک ها، عکس و غیره.
  • سعی کنید مطالب را به سایت خود پیوند دهید تا بازدید از سایت شما بالا رود.
  • بین لینک ها فاصله گذاری کنید تا کلیک کردن بر روی آنها آسان تر باشد.
  • استفاده از عکس و ویدئوهای جذاب. سعی کنید حجم عکس ها و ویدئو ها خیلی زیاد نباشد. در صورت نیاز حجم آنها را کم کنید. سایز 640*640 پیکسل برای عکس های می تواند مناسب باشد.
  • اگر ویدئوی در وب سایت خود دارید می توانید مقداری از آن را در تلگرام به اشتراک گذاشته و ما بقی را با لینک به به وب سایت خود ارجاع دهید.
  • از لوگوی خود در پست ها و عکس پروفایل استفاده کنید.
  • تیتر جذاب و متن کوتاه تهیه کنید. مطالب می بایست جذاب بوده و همچنین کوتاه باشند تا شانس بیشتری برای خوانده شدن پیدا کنند.
  • لینک سایت و کانال خود را در پروفایل و پست های خود قرار دهید.
  • در صورت حرفه ایی شدن می توانید یک ربات اختصاصی تلگرام هم طراحی کنید.

پینترست مارکتینگ

پینترست به دلیل محتوای تصویر محور و رویکرد مبتنی بر کلیدواژه در جستجوهای مرتبط رتبه بالایی دارد. این یکی از بهترین نمونه هایی است که چگونه رسانه های اجتماعی می توانند به سئو کمک کنند.

شاید خیلی ها این شبکه ی اجتماعی بامزه را نشناسند که یکی از علت هایش فیلتر بودن آن است. برای اشتراک گذاری تصاویر سایت تون میتونید از پینترست استفاده کنید. حالا شاید به خودتون بگید خب چرا از اینستاگرام استفاده نکنم؟!
باید بگیم که با گذاشتن لینک توی اینستاگرام لینک هایی که ثبت می شوند صرفا یه متن هستند و لینک دار نمی شوند. اما توی پینترست می تونید برای هر تصویر یک لینک تعیین کنید.

گوگل اعلام کرده بود که شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی روی موتورهای جست و جو ندارند اما به طور غیر مستقیم تاثیر خودشون را می گذارند. هرچقدر که در شبکه های اجتماعی محبوب تر باشید میزان بازدید از سایت شما هم افزایش پیدا میکند.

  • بهینه سازی عناوین و توضیحات تابلو: از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارند.
  • توضیحات پین: هر پین باید به وب سایت شما پیوند داده شود تا ترافیک را به آن هدایت کند.
  • محتوای ارزشمند Backlink ایجاد کنید: از تصاویری چشم نواز استفاده کنید زیرا کاربران Pinterest تمایل بیشتری به اشتراک گذاری محتوا دارند.

فیسبوک مارکتینگ

فیسبوک اجازه می دهد تا یک جامعه قوی ایجاد کنید و ترافیک را از طریق پست های ارگانیک و تبلیغات پولی با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال روزانه به وب سایت خود هدایت کنید.

فیسبوک یک پلتفرم بسیار پیشرفته است و در حال حاضر یکی از محبوب ترین سایت های اجتماعی است. فیسبوک پلتفرمی برای کسب و کار است؛ خیلی از افراد شرکت های مورد علاقه شون را قبل از اینکه حتی به سایت شون سر بزنند اول از همه در فیسبوک جستجو می کنند.

  • گروه‌ها: گروه‌های مرتبط فیس‌بوک را بسازید و به آنها بپیوندید، محتوای تعاملی با کیفیت بالا را پست کنید که قابلیت اشتراک‌گذاری بالایی دارد.
  • تبلیغات فیس بوک: تبلیغات هدفمند فیس بوک را برای هدایت ترافیک به صفحات فرود خاص در وب سایت خود اجرا کنید.

فیسبوک مارکتینگ

تیک تاک مارکتینگ

تیک تاک می‌تواند از طریق محتوای ویدیویی خلاقانه و جذاب به ایجاد آگاهی از برند و بازگرداندن ترافیک به وب‌سایت شما کمک کند.

  • Trendjacking: برای افزایش دیده شدن پست و به دست آوردن فالوورهای بیشتر، هشتگ های پرطرفدار پرطرفدار را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید.
  • همکاری: یا با سایر برندها یا تأثیرگذاران برای استفاده از رسانه های اجتماعی و قدرت SEO آنها.
  • Call to Action: بینندگان را تشویق کنید تا از طریق تماس برای اقدام در ویدیو یا زیرنویس‌ها، از سایت شما بازدید کنند.

توئیتر مارکتینگ

توییتر یک موتور جستجوی اجتماعی بزرگ است که خیلی از آدم ها برای اخبار روزانه خود به اون مراجعه می کنند. به طور معمول لینک ها در توییتر ارسال می شوند که به وب سایت تون ارجاع داده می شد.

اگه از هشتگ ها به درستی استفاده کنید، به طور مرتب توییت کنید و در مورد موضوعات داغ و خبرساز بنویسید، و تیترهای جذاب بنویسید، به راحتی می توانید مخاطب را جذب کنید و ترافیک وب سایت تون را افزایش بدید.
این شبکه ی اجتماعی برای اشتراک گذاری متن های کوتاه است و حدود 10 سال است که از تاسیس آن میگذرد و بعد از افزایش قدرت توئیتر، بک لینک های ثبت شده تو این شبکه بیش از گذشته شد.

توییتر تنها یک پلتفرم برای ارتباط با کاربران نیست، بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند برای هدایت ترافیک به وب سایت شناخته می شود. به راحتی می توانید از ترافیک توییتر برای افزایش دسترسی و بازدید بیشتر وب سایت استفاده کنید.

 سئو توییتر شامل فرایند بهینه سازی توییت و پروفایل برای دستیابی به رتبه بالاتر در نتایج جستجو است. سئو توییتر، افزایش دید و دسترسی به توییت را برای شناخت بهتر برند آسان می کند.

لینکدین مارکتینگ

لینکدین بزرگترین شبکه مشاغل با نزدیک بر 500 میلیون کاربر و با بیش از 10 میلیون فرصت شغلی در سطح جهان می باشد. این سایت خود را به یک پلتفرم انتشار محتوا نیز تبدیل کرده است و از سال 2012 محتویات آن در موتور جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

لینکدین می تواند یکی از مهم ترین و واجب ترین حساب کاربری شما (چه به عنوان کارفرما و فراهم کنند کالا یا خدمات چه به عنوان یک کارمند و جستجو کننده خدمات) باشد. می توانید برندسازی شخصی را با استفاده از لینکدین انجام دهید.

از آنجایی که این شبکه در بین صاحبان مشاغل پر طرفدار است می تواند حتی به تنهایی فرصت ها، مشتری و همکاران جدیدی برای شما فراهم آورد. اگر با محیط این شبکه اجتماعی آشنایی داشته باشید خواهید دید که این حساب کاربری چقدر شما را حرفه ایی تر و با اعتبار معرفی می کند.

علاوه بر این داشتن یک حساب کاربری فعال و کارآمد در این شبکه می تواند کاربران زیادی را به وب سایت شما راهی کند و شما به هدف سئوی وب سایت خود نیز دست یابید.

کاری که شما باید بکنید این است به پروفایل لینکدین خود برسید و تا جایی که می توانید روی آن کار کنید. چون یک پروفایل خوب، بهتر در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و این پروفایل راهی هست به وب سایت و برند شما.

از همه مهم تر، از آنجایی که گوگل بر خلاف اینستاگرام و تلگرام محتویات این شبکه اجتماعی را در نتایج جستجو نمایش می دهد، شما می توانید با تولید مقاله و بک لینک ها به سئوی وب سایت خود کمک بزرگی کنید.

برای پروفایل خود در لینکدین این کار ها را انجام دهید:

  1. یک پروفایل قوی ایجاد کنید

برای شروع، مطمئن شوید که در عنوان شغل خود از کلمه کلیدی استفاده می کنید که مردم هم احتمالا از آنها در هنگام جستجو برای خدمات و کالا از آن استفاده می کنند تا شما را بیایند. برای مثال، اگر متخصص بازاریابی محتوا هستید، مطمئن شوید عبارت «بازاریابی محتوا» در عنوان شغلی شما نشان داده شده است.

  1. ایجاد بک لینک ها Backlinks

بک لینک به سادگی ارتباط شما را با سایر وب سایت ها نشان می دهد. هر چه شما لینک های بیشتری از سایر سایت ها به وب سایت یا پروفایل خود داشته باشید به سئوی بهتری دست خواهید یافت. خوب، این اصل را به صفحه پروفایل LinkedIn خود و هم در پست های خود اعمال کنید.

  1. انتشار مقاله یا محتوا

پست ها می توانند به افزایش دیده شدن شما کمک کنند؛ همانطور که LinkedIn پیشنهاد می دهد “یک پست برای افزایش دیده شدن و بهبود برند حرفه ای خود بنویسید”.

  1. پروفایل خود را کامل کنید

اطمینان حاصل کنید که تاریخچه کار شما کامل است و تمام بخش های مربوطه آن را پر کرده اید. همچنین گواهینامه ها و دوره های آموزشی تان را ذکر کنید، تاییدیه ها (endorsements) و توصیه نامه هایتان نیز کامل باشند.

  1. شرکت در گروه ها

LinkedIn یک شبکه اجتماعی است. از آن استفاده کنید که اجتماعی و متصل به دیگران باشید. یکی از بهترین راه های انجام این کار، پیوستن به گروههایی از افراد است که شبیه به شما فکر می کنند.

  1. شبکه خود را تا حد امکان گسترش دهید

LinkedIn خود دارای موتور جستجو است. یکی از “سیگنال های رتبه بندی” که از آن استفاده می کند تعداد ارتباطات یک پروفایل است.

به همین دلیل است که در نتایج جستجوی LinkedIn نتایج با رتبه ارتباطات در شبکه (یعنی ارتباط در سطوح 1، 2، 3) نمایش داده می شود. پس بهتر است شما تا جایی که می توانید به افراد بیشتری مرتبط باشید.

  1. نام و تصاویر

گوگل علاوه بر متن، تصاویر را هم جستجو می کند. به همین دلیل تصاویری که در LinkedIn آپلود می کنید باید شامل نام باشند که بتوان شما را آنلاین جستجو کرد.

به جای اضافه کردن نام خود به عکس پروفایل، آن را با توصیف شغل خود برچسب گذاری (Label) کنید. به عنوان مثال، به جای نام “آقای ایکس”، نام “طراحی وب سایت” را جایگزین کنید.

سئو و شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

رسانه های اجتماعی به عنوان یک نیروی دگرگون کننده در حال ظهور هستند که بر رتبه بندی جستجوی وب سایت تأثیر می گذارد.

سیگنال‌های اجتماعی، که معیار اصلی اعتبار و ارتباط یک وب‌سایت هستند، اکنون ترکیبی از لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات هستند.

جاذبه ای که محتوای یک وب سایت در سایت های رسانه های اجتماعی مانند X (تویتر) یا فیس بوک جمع می کند توسط موتورهای جستجو مانند Google معتبرتر است و در نتیجه موقعیت خود را در SERP ها ارتقا می دهد.

سئو و رسانه‌های اجتماعی بیشتر در هم تنیده شده‌اند، زیرا پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی که به خوبی بهینه‌سازی شده‌اند نیز با نشان‌دادن بیشتر آن در موتورهای جستجو به سئوی وب‌سایت کمک می‌کنند.

علاوه بر این، تبلیغات رسانه های اجتماعی با تبلیغات در پلتفرم هایی مانند فیس بوک نقش محسوسی در سئو سایت ایفا می کنند. این تبلیغات می‌توانند ترافیک هدفمندی را به یک وب‌سایت هدایت کنند، بنابراین دید، نرخ کلیک، نرخ پرش، زمان ماندگاری را بهبود می‌بخشند و در نتیجه رتبه‌بندی یک وب‌سایت را در موتورهای جستجو افزایش می‌دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردم تا جایی که می شود چکیده ایی از فواید و روش کار با شبکه های اجتماعی را در جهت بهبود سئو و همچنین کسب و کار شما معرفی کنم. شبکه های اجتماعی خود دنیای بزرگی است بنابراین شما همیشه نیاز به مطالعه و تحقیق برای رقابت در آن نیاز دارید. اما من مطمئنم با پتانسیل عظیم این شبکه ها هر تلاشی ارزشش را دارد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته