طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا PHP؟

نوشته شده توسط دارکوب

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، نمی توان اهمیت داشتن یک وب سایت را نادیده گرفت. با این حال، وقتی تازه شروع به کار می کنید، ممکن است بودجه لازم برای استخدام یک طراح وب را نداشته باشید. بنابراین وظیفه به جای او، بر عهده شما یا تیمتان است.

تجربه کاربری و سهولت استفاده برای اطمینان از اینکه وب سایت شما وظیفه اطلاع رسانی و فروش به مشتری را انجام می دهد به همان اندازه مهم است. اما نگران نباشید، لازم نیست شروع به یادگیری نحوه کدنویسی کنید یا در مورد یک فرآیند طراحی طولانی، استرس داشته باشید. البته شما همیشه می توانید یک طراح وب حرفه ای استخدام کنید، اما اگر بودجه ندارید، می توانید از راه های دیگری به طراحی وب سایت ارزان اقدام کنید.

برای افرادی که از فناوری آگاه نیستند، کار با یک طراح یا توسعه دهنده وب می تواند دشوار باشد. آنها از کلماتی مانند CSS، HTML، Java و غیره استفاده می کنند یا در مورد استفاده از ابزارهای UI وب سایت گران قیمت و رایگان صحبت می کنند که ممکن است برای شما به عنوان یک صاحب کسب و کار اهمیت کمی داشته باشد.

این عبارات به زبان هایی اشاره دارد که توسعه دهندگان وب برای نوشتن کد و ایجاد یک طراحی جذاب استفاده می کنند. اکثر صاحبان کسب و کار نیازی به درک اصول طراحی وب ندارند و یا آگاهی لازم نسبت به ابزار های طراحی سایت را ندارند. صاحبان کسب و کار معمولاً خواهان این هستند که وب سایتی را بدون دردسر با حداقل هزینه داشته باشند!

طراحی سایت

امروزه نیاز به طراحی سایت حرفه ای به صورت طراحی سایت فروشگاهی و یا شرکتی بیش از پیش حائز اهمیت است. مسئله ای که بسیاری از کاربران غیرحرفه ای به آن نیاز دارند. کسانی که زبان طراحی سایت را نمی شناسند ولی در پی این موضوع هستند که بتوانند با کمترین هزینه و کمترین یادگیری زبان های تخصصی طراحی سایت، به نتیجه مطلوب خود برسند. به طور کلی برای طراحی سایت می توان از دو روش استفاده کرد. طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی و طراحی سایت با کمک سیستم های مدیریت محتوا که در ادامه توضیحات مختصری درباره هر یک از آنها ارائه می شود.

روند کلی طراحی سایت

برای اینکه بفهمید که ساخت یک سایت از ابتدا چگونه است، لازم است روش های مختلف طراحی سایت را نیز بدانید. برای افزودن متن، تصاویر، نوارهای پیمایش و سایر قسمت های یک سایت، با HTML شروع می کنید. سپس CSS را برای استایل دادن و صفحه آرایی، به آن عناصر اضافه می کنید تا با ظاهر و شمایل منحصر به فرد برند شما مطابقت داشته باشد.

کار را با نوشتن مقداری کد جاوا اسکریپت به پایان می رسانید تا عملکردهای پیشرفته تری مانند CTA (Call to Action) (به معنی انجام کاری از سوی کاربر و پاسخ دادن وب سایت به آن) برای اسلاید به سایت خود اضافه کنید. سپس شما باید این فایل HTML را روی سرور خود آپلود کنید تا بتوانید آن را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

هر زمان که می خواهید تغییراتی ایجاد کنید، حتی موارد ساده مانند به روز رسانی محتوا، باید فایل ها را از سرور دانلود کنید، آنها را باز کنید و کد HTML را با دست تغییر دهید. سپس باید مطمئن شوید که هیچ پیوند یا چیز دیگری را به اشتباه اضافه یا کم نکرده اید. باید این موارد را قبل از بارگذاری مجدد فایل ها به سرور کنترل کنید.

پیچیده به نظر می رسد، درست است؟ برای توسعه دهندگان و سایر کاربران پیشرفته با تجربه در توسعه وب سایت، ایجاد یک سایت از ابتدا ممکن است ایده آل باشد. اما برای کسانی که مهارت کدنویسی یا زمان و منابع لازم برای ساختن یک سایت از ابتدا و نگهداری آن را ندارند، استفاده از CMS منطقی تر خواهد بود.

همانطور که گفته شد، طراحی سایت با کمک زبان های برنامه نویسی صورت می گیرد. اما امروزه روش های مختلف زیادی حتی بدون داشتن علم کدنویسی، برای طراحی وب سایت های ارزان، سریع و حرفه ای معرفی شده اند. در ادامه به توضیح درباره طراحی وب سایت با کمک زبان های برنامه نویسی و سپس آشنایی با CMS ها می پردازیم.

رایج ترین زبان های مورد استفاده در طراحی سایت

زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی وجود دارد که توسعه‌دهندگان از بین آنها انتخاب می‌کنند، و اکثراً از زبانی استفاده می‌کنند که با آن راحت‌تر هستند. ترجیح آنها در انتخاب زبان در طول زمان، بر اساس تجربه آنها در استفاده از زبان های مختلف شکل می گیرد. در ادامه رایج ترین زبان ها و نحوه استفاده از آنها آورده شده است:

  • HTML
  • CSS
  • Java
  • JavaScript
  • Python
  • SQL
  • PHP
  • .Net

هیچ زبانی ذاتا بهتر از دیگری نیست، فقط با وظایف مختلف، بهتر عمل می کنند. برخی از عوامل کلیدی وجود دارد که توسعه دهندگان وب هنگام تصمیم گیری از زبان یا روش کدنویسی در حین کار بر روی یک پروژه، در نظر می گیرند.

آشنایی با زبان PHP

یکی از زبان های رایج در طراحی وب سایت، زبان PHP (Hypertext Preprocessor) است که یک زبان برنامه نویسی متن باز رایگان سمت سرور است، بدین معنی که روی وظایف فرانت اند (Front-End) یا سمت مشتری تمرکز نمی کند. به این ترتیب، برای مدیریت داده ها و وظایف سمت سرور، با کمک یک مترجم در پس زمینه اجرا می شود. با این حال، بزرگترین مزیت PHP این است که می توان آن را مستقیماً در HTML جاسازی کرد. به این ترتیب، فوق العاده مرورگر پسند است. صفحات PHP دارای پسوند .php هستند. PHP می تواند هر کاری را برای ساخت صفحات پویا در طراحی وبسایت، انجام دهد، اما نقطه قوت آن در سازگاری آن با بسیاری از انواع پایگاه های داده است. از این زبان به صورت گسترده ای برای طراحی پورتال، طراحی سایت شرکتی و حتی فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای رایج PHP عبارتند از:

  • تجارت الکترونیک
  • مدیریت محتوا
  • وبلاگ ها
  • انجمن ها

از مزایای این زبان برنامه نویسی نیز می توان به متن باز و رایگان بودن، مستقل بودن از پلتفرم، دسترسی آسان به پایگاه داده، یادگیری آسان، پشتیبانی از کتابخانه های قدرتمند و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد.

آشنایی با CMS

خبر خوب این است که می‌توانید خودتان یک وب‌سایت بسازید بدون اینکه درگیر جزئیات فنی شوید.

با استفاده از CMS، مجموعه ابزارها و افزونه‌های برتر، می‌توانید به سرعت یک وب‌سایت حرفه‌ای و با قابلیت تنظیم آسان راه‌اندازی کنید، بدون نیاز به دانش کدنویسی!

در دنیای کسب و کار کلمات اختصاری زیادی وجود دارد که باید آنها را به یاد داشته باشیم. SEO، CRM، SERP، CDN و CMS تنها چند مورد مهم هستند. با توجه به اینکه بیش از 68 میلیون وب سایت با یک CMS، ساخته شده اند، CMS اهمیت ویژه ای دارد. CMS به معنی سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) است. استفاده از CMS راه حلی است برای طراحی سایت سریع با دانش فنی و منابع محدود. در حقیقت با استفاده از CMS می توان بدون حتی نوشتن یک خط کدنویسی، با محیط بسیار کاربرپسند، وب سایتی را از ابتدا طراحی و آن را مدیریت کرد. شاید تعجب کنید که چگونه یک نرم افزار همه این کارها را انجام می دهد. برای پاسخ به این سوال، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد CMS بیندازیم.

نحوه عملکرد CMS

یک CMS از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یک برنامه مدیریت محتوا (CMA) (Content Management Application)  و یک برنامه کاربردی تحویل محتوا (CDA) (Content Delivery Application). در مجموع، این برنامه ها اساساً تمام کدها، پرس و جوهای پایگاه داده و زیرساخت ها را در قسمت پیش زمینه وب (Back-End) مدیریت می کنند تا بتوانید روی قسمت قابل رویت سایت (Front-End) خود تمرکز کنید.

برای ایجاد تغییرات دیگر در سایت خود، مانند تغییر ساختار پیوندها یا نصب برنامه های افزودنی، کافی است به بخش مربوطه در پنل مدیریت خود بروید. CMA در این قسمت وارد عمل می شود. همه این تغییرات در یک رابط بصری ایجاد می شود که کد را از شما وکاربر نهایی پنهان می کند.

وقتی تغییرات را انجام دادید، CDA محتوایی را که وارد CMA کرده‌اید می‌گیرد، آنها را جمع‌آوری می‌کند، تجزیه و تحلیل و اجرا می کند و آن را ذخیره می‌کند. سپس آن را به بازدیدکنندگان نهایی شما نمایش می‌دهد. این بدان معناست که وقتی می‌خواهید یک پست وبلاگ جدید را منتشر کنید، به جای آپلود دستی یک صفحه در سرور، فقط باید دکمه انتشار را فشار دهید.

برای مثال، به جای شروع با یک صفحه HTML خالی، ویرایشگر محتوا را باز می‌کنید که محیطی همانند ویرایش گر متن نرم افزار ورد دارد و می‌توانید متن پررنگ، پیوندها و CTA اضافه کنید، و با کشیدن و رها کردن برخی از ماژول‌ها یا کلیک کردن روی چند دکمه به جای کدنویسی، تصاویر و جداول را وارد کنید. بدون این که حتی یک خط کد با HTML، CSS و یا جاوااسکریپت بنویسید!

چرا از CMS استفاده کنیم؟

ما قبلاً به برخی از مزایای استفاده از CMS اشاره کرده‌ایم، اما در ادامه با مزایا و توضیحات بیشتری می پردازیم.

بدون نیاز به دانش کدنویسی

سیستم‌های CMS با امکان ساختن وب‌سایت‌های بدون کدنویسی به غیر توسعه‌دهندگان و سایر کاربران عادی، به ایجاد انقلابی در طراحی وب کمک کرده‌اند. دوران تکیه بر توسعه دهندگان و طراحان وب برای طراحی سایت حرفه ای برای تجارت شما، گذشته است!

شما می توانید محتوا را ایجاد و مدیریت کنید، طراحی سایت خود را سفارشی کنید، و برنامه های افزودنی را برای افزودن قابلیت های مختلف به سایت خود نصب کنید البته همه اینها بدون کدنویسی. (توجه به این نکته مهم است که اکثر پلتفرم ها به شما امکان می دهند کد سفارشی موردنظر خود را برای کنترل دقیق تر روی سایت خود نیز اضافه کنید.) در نتیجه، کاربرانی که منابع فنی و زمان محدودی دارند، می توانند یک وب سایت قدرتمند ارزان و سریع را برای تجارت خود بسازند.

همکاری آسان و همزمان

چندین کاربر می توانند به طور همزمان به یک CMS دسترسی داشته باشند و در قسمت مدیریت آن کار کنند. این بدان معناست که در هر روز، بازاریابان شما می‌توانند محتوا تولید کنند، متخصصان فناوری اطلاعات شما پروتکل‌های امنیتی را پیاده‌سازی‌کنند و توسعه‌دهندگان شما کد سفارشی را بنا به سلیقه شما اضافه‌کنند. در واقع، همه آنها می توانند در یک صفحه در آن واحد کار کنند. به طور خلاصه، یک CMS می تواند به بهبود گردش کار و بهره وری در تیم شما کمک کند.

تعریف نقش ها و مجوزهای کاربر

یک CMS به شما امکان می دهد نقش ها و مجوزهای کاربر داخلی را تنظیم کرده و  به کارآمدترین و ایمن ترین شکل ممکن از آنها استفاده کنید. این بدان معناست که نویسندگان محتوا، برای مثال، می‌توانند تمام مجوزهایی را که برای نوشتن، انتشار و مدیریت محتوا نیاز دارند، داشته باشند، اما نمی‌توانند افزونه‌ها را حذف کنند یا به‌طور قابل توجهی عملکرد سایت را تغییر دهند. بدون CMS، برای ایجاد نقش‌ها و مجوزهای کاربر در جاوا اسکریپت یا PHP باید شرایط و بررسی‌های بسیار پیچیده‌ای را کدنویسی کنید.

ویژگی ها و برنامه های افزودنی SEO

پلتفرم های CMS ویژگی های داخلی و همچنین افزونه هایی را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید (SEO). با استفاده از ابزارهای داخلی، می توانید:

– عناوین صفحه و توضیحات متا را سفارشی کنید.

– ساختارهای URL مناسب سئو را انتخاب کنید.

– نقشه سایت را به صورت XML ایجاد کنید.

–  متن جایگزین تصویر را اضافه کنید.

– زمان بارگذاری صفحه را بهینه کنید و بسیاری موارد دیگر.

اجرای این شیوه ها به بهبود وب سایت شما برای رتبه بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی کمک می کنند.

ویژگی های امنیتی و برنامه های افزودنی

پلتفرم‌های CMS همچنین ویژگی‌ها و افزونه‌های داخلی را برای کمک به امنیت سایت خود ارائه می‌دهند. برخی حتی یک تیم امنیتی اختصاصی با ارائه پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته را پیشنهاد می دهند.

قالب های از پیش طراحی شده

اکثر پلتفرم های CMS دارای مجموعه ای از قالب های از پیش طراحی شده هستند که می توانید از آنها برای سفارشی سازی سریع ظاهر سایت خود استفاده کنید. آنها همچنین می توانند بر رفتار سایت شما تأثیر بگذارند. برای مثال، انتخاب یک قالب ریسپانسیو (Responsive)، این اطمینان را می دهد که وب سایت شما در هر دستگاهی خوب به نظر می رسد، بدون اینکه نیازی به نوشتن یک سری کد داشته باشید. قالب‌ها نه تنها در زمان طراحی شما قبل از راه‌اندازی سایت صرفه‌جویی می‌کنند، بلکه می‌توانند طراحی مجدد وب‌سایت را نیز بسیار سریع‌تر و ساده‌تر کنند.

به روز رسانی ساده

همانطور که در قبلاً توضیح داده شد، یک CMS شما را قادر می سازد تا تغییرات را در سایت خود سریعتر و آسان تر انجام دهید، از به روز رسانی های اصلی، مانند طراحی مجدد وب سایت تا به روز رسانی های جزئی، مانند تغییر تصویر در صفحه اصلی خود. به جای استخدام یک توسعه دهنده مستقل یا طراح وب سایت و یا سعی در ویرایش کد توسط خودتان، می توانید برای به روز رسانی و ویرایش محتوای وب سایت به قسمت مدیریت CMS خود بروید. این روند به شما امکان می دهد محتوای خود را پویا و مرتبط نگه دارید.

قابلیت وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی طیف وسیعی از مزایای را به ویژه برای مشاغل ارائه می دهد. این موضوع می تواند به جذب ترافیک به وب سایت شما، تولید بک لینک و دستیابی به نتایج بلندمدت کمک کند. اما ساختن یک وبلاگ از ابتدا، حتی برای توسعه دهندگان با تجربه، نیز دشوار است. مزیت اصلی استفاده از CMS این است که اکثر آنها عملکرد داخلی وبلاگ نویسی را ارائه می دهند، بنابراین اقدام به ایجاد و انتشار محتوای وبلاگ و بهره مندی از مزایای آن با کمک CMS، بسیار آسان است.

دسترسی آسان

با یک پلتفرم CMS، می توانید تقریباً در هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، به سایت خود دسترسی داشته باشید و آن را ویرایش کنید. این بسیار ساده تر از طراحی یک سایت از ابتدا است، که شما را ملزم می کند در دستگاهی متصل به سرور به فایل ها دسترسی داشته باشید یا از راه دور متصل شوید. بعلاوه، بیشتر سیستم‌های CMS دارای یک داشبورد یا کنترل پنل هستند که می‌توانید به محتوا، موضوع، افزونه‌ها، تنظیمات و موارد دیگر سایت خود دسترسی داشته باشید، همه در یک مکان.

نمونه هایی از پلتفرم های CMS

  • CMS Hub
  • WordPress
  • Joomla
  • Drupal
  • Magento
  • Webflow
  • Ghost
  • Sitecore

آشنایی با وردپرس

وردپرس یک سیسم مدیریت محتوای متن باز و رایگان است که می تواند به صورت محلی بر روی وب سرور نصب شود و یک سایت را راه اندازی کند. در سال 2001، مت مولنوگ و مایک لیتل وردپرس را تأسیس کردند و آن را در می 2003 با کمک چندین توسعه دهنده اصلی راه اندازی کردند. در آن زمان وردپرس صرفاً یک انجمن وبلاگ نویسی رایگان برای کاربران بود. از آن زمان، وردپرس به یک سیستم مدیریت محتوای کامل با ابزارک ها، افزونه ها و تم های قابل تنظیم تبدیل شده است.

وردپرس یک رابط کاربری مبتنی بر وب برای طراحی، انتشار و به روز رسانی وب سایت ها ارائه می دهد. به‌جای نوشتن HTML، می‌توانید به سادگی یکی از قالب‌های مختلف وب‌سایت را براساس «موضوعات» را انتخاب کنید. سپس می‌توانید طرح‌بندی را تغییر دهید و یک نوار ناوبری سفارشی بسازید. پس از تکمیل طرح‌بندی سایت، می‌توانید از رابط آنلاین وردپرس برای ایجاد صفحات جداگانه استفاده کنید. هر صفحه ممکن است شامل متن فرمت شده، پیوندها، تصاویر و رسانه های دیگر باشد. شما می توانید صفحات وب تکمیل شده یا به روز رسانی های وبلاگ را به سادگی با کلیک بر روی دکمه انتشار منتشر کنید.

وردپرس در مقابل PHP

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS است. یک CMS امکان ایجاد محتوا و طرح‌بندی سایت شما را با یک رابط کاربرپسند بصری فراهم می‌کند. با استفاده از پلاگین ها و قالب های از پیش نوشته شده، عملکردها و قابلیت های جدید به وب سایت اضافه کنید.

افزونه‌ها و تم‌های رایگان و ممتازی وجود دارند که ویژگی‌ها، عملکردها با به‌روزرسانی‌های منظم و پشتیبانی ۲۴×۷ را ارائه می‌دهند. هدف وردپرس ایجاد وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب بدون توجه به تخصص فنی شما است.

در نتیجه، بسیاری از انواع مختلف کاربران به این پلتفرم اغلب به دلیل ویژگی های کاربر پسند آن اعتماد دارند. در واقع، وردپرس حتی برای ایجاد وب‌سایت‌های سطح سازمانی یا تقویت وب‌سایت‌های پایگاه داده بزرگ نیز کاربرد دارد.

“اگر وردپرس یکی از بهترین سازنده های وب سایت ها است، فریم ورک PHP نقطه قوت وردپرس است.”

برای تشخیص اینکه یک فریم ورک PHP چیست، در حالت ایده آل به درک درستی از کدنویسی نیاز دارید.  فریم ورک (FrameWork) که در اصطلاح به چارچوب نرم افزاری گفته می شود، مجموعه ای از کتابخانه های برنامه نویسی و احتمالا مجموعه ای از قوانین برای برنامه نویسان است. یک فریم ورک یا یک چارچوب، به برنامه نویسان کمک می کند کدهای کمتری را بنویسند و در زمان کمتری به بهترین نتیجه برسند. PHP یک زبان برنامه نویسی است که به ایجاد وب سایت ها، ابزارهای وب و برنامه های کاربردی کمک می کند.PHP وردپرس را تقویت می کند. بنابراین، برای کار توسعه وب سایت ها بسیار مناسب است. در مورد “فریم ورک”، یک الگوی انعطاف پذیر با عملکردهای موثر است.

به طور خلاصه، یک فریمورک PHP پایه ای برای طراحی و توسعه وب سایت است که عناصر لازم را برای شما فراهم می کند. بنابراین، برای ایجاد یک وب سایت در PHP، باید کدنویسی جهت فرآیند توسعه سایت را بلد باشید. اکنون مشخص است، شما تقریباً متقاعد شده اید که از این CMS قدرتمند همچون وردپرس برای طراحی سایت ارزان و حرفه ای استفاده کنید. اما قبل از استفاده از آن، اجازه دهید در مورد برخی از حقایق PHP در مقابل وردپرس بحث کنیم.

تفاوت بین وردپرس و فریم ورک پی اچ پی

اکنون که تعریف را بررسی کردیم، اجازه دهید در مورد اینکه چگونه یک پلتفرم مدیریت محتوا همچون وردپرس و PHP متفاوت هستند، صحبت کنیم. در ادامه برخی از تفاوت های اولیه بین هر دو را ذکر می کنیم.

از مزایای استفاده از طراحی سایت با وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت

مسئله امنیت اغلب برای هر صاحب وب سایت یک نکته اصلی است. عدم ایمن سازی صحیح سایت، صرف نظر از اهداف آن، می تواند منجر به استخراج و افتادن اطلاعات حساس، به دست افراد نادرست شود. در ظاهر، وردپرس ایمن تر است و چارچوب PHP یک راه حل «سطح پایین تر» در امنیت است.

انعطاف پذیری

وردپرس در زمینه انعطاف پذیری امتیاز بیشتری می گیرد. اگر به دنبال وبلاگ یا سایتی هستید که نیاز به تولید و انتشار منظم محتوا، تصاویر و همچنین چیدمان و ظاهر دارد، باید به سراغ وردپرس بروید. انجام این کار در سایت وردپرسی راحت تر از وب سایت PHP است. می‌توانید قبل از انتخاب یک طرح‌بندی و ظاهر متفاوت آزمایش کنید و هر چند وقت یکبار آن را تغییر دهید. بنابراین، به راحتی می توانید یک وب سایت پویا تر با وردپرس ایجاد کنید!

مقرون به صرفه بودن

یکی از اصلی ترین مواردی که در انتخاب هر روندی باید در نظر گرفته شود، بودجه است. اگر محدودیت‌های بودجه دارید یا نمی‌خواهید سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه و نگهداری یک وب‌سایت انجام دهید، وردپرس همان چیزی است که باید دنبالش بروید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است و طراحی سایت وردپرس (WP) در مقایسه با PHP مقرون به صرفه است. زمان و همچنین هزینه ای که برای توسعه و نگهداری وردپرس صرف می شود، نیز کمتر است. البته باید انتخاب تم‌ها و افزونه‌های ویژه و بیشمار هم به این ویژگی اضافه کرد.

رتبه بندی گوگل

سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای بهینه سازی موتورهای جستجو مناسب است و این یک واقعیت شناخته شده است که سئو یک عامل کلیدی در تعیین رتبه سایت گوگل ایفا می کند. وردپرس در مقایسه با سایت های PHP به دلیل امکانات و ابزار های ساده جهت سئو سایت، نیز انتخاب بهتری است. در واقع یکی از عوامل اصلی محبوبیت وردپرس است.

بهره وری و به روز رسانی

وردپرس بهره وری بیشتری را نسبت به PHP برای کاربران تضمین می کند. اگرچه PHP، سرعت پردازش سریعتر را  ارائه می دهد. وب سایت های وردپرسی نیازی به کدنویسی HTML ندارند. به همین دلیل است که آپلود پست‌های وبلاگ، تصاویر و سایر مطالب در اینجا همراه با ویرایش محتوای آپلود شده آسان‌تر می‌شود. از طرف دیگر PHP نیاز به نوشتن کدهایی دارد. بنابراین، آپلود و ویرایش نیاز به دانش فنی دارد و می تواند زمان بر باشد.

تجربه ی کاربر

در نهایت، تجربه کاربری (UX) که یکی دیگر از اغلب نگرانی‌های کلیدی برای همه صاحبان وب‌سایت است. به‌ویژه آنهایی که در حال توسعه سایت‌های داخلی هستند.کاربر پسند بودن پلتفرم انتخابی شما نقش مهمی در کارایی و اثربخشی محصول نهایی خواهد داشت. یک فریم ورک PHP بیشتر برای توسعه دهندگان طراحی شده است و UX کاملاً ابتدایی دارد. با این حال، وردپرس با رابط کاربری گرافیکی جذاب تر (GUI) شاید مقداری امتیازات فنی کمتری داشته باشد. بنابراین، رابط کاربری وردپرس(UX WP) بهتر از رابط کاربری PHP (UX PHP) است.

مزیت استفاده از زبان برنامه نویسی PHP

اگرچه جاوا یا پایتون زبان انتخابی برای اکثر توسعه دهندگان و مدیران ارشد پیشبرد کارها است، اما نباید از مزیت های زبان قدرتمند PHP غافل ماند. بسیاری از توسعه دهندگان به عملکرد خوب، مقیاس پذیر بودن و سرعت این زبان برنامه نویسی واقف هستند. در ادامه قصد داریم توضیحات مختصری درباره برخی مزایای طراحی سایت PHP را یادآور شویم.

بدون هزینه اضافی

اگر PHP را برای توسعه برنامه های کاربردی وب انتخاب می کنید، نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای بسیاری از موارد وجود ندارد. استفاده از این زبان رایگان است، با ده ها فریمورک که هزینه ای برای شما نخواهد داشت. اگر صاحب یک استارت آپ که خود آنرا راه اندازی کرده است و نمی تواند از هزینه های گران قیمت حفظ آن برآید، هیچ گزینه ای بهتر از استخدام یک توسعه دهنده PHP وجود ندارد.

سازگار با اکثر سرورها

چه از ویندوز و چه از یونیکس برای پشتیبانی از برنامه استفاده کنید، ادغام PHP با هر کدام از آنها به هیچ وجه مشکلی نخواهد داشت. Netscape، Apache، iPlanet، و برخی دیگر از سرورهای وب محبوب نیز توسط PHP پشتیبانی می شوند.

سهولت در یادگیری

PHP یکی از ساده ترین زبان های سمت سرور است. برای برنامه نویسان سطح ابتدایی درک اصول اولیه PHP در مقایسه با C آسان تر است، در حالی که برنامه نویسان متوسط می توانند از تجربیات خود در زبان های دیگر (C یا Perl) استفاده کنند تا در عرض چند هفته به تسلط بر PHP دست یابند. همچنین محتوای آموزشی زیادی در مورد برنامه نویسی PHP وجود دارد، با خیال راحت می توان از بین ده ها کتاب و دوره آنلاین که هم زبان و هم محبوب ترین فریم ورک های PHP را پوشش می دهند، انتخاب کنید.

آموزشگاه تخصصی دارکوب نیز دارای دوره های آموزشی پیشرفته ای برای آموزش زبان PHP است که می توانید با مراجعه به قسمت آموزش این آموزشگاه از آنها بهره مند شوید.

سرعت بالاتر

از آنجایی که PHP زبانی است که برای وب نوشته شده است، عملکرد و سرعت بارگذاری پروژه‌هایی که در PHP انجام می‌شوند، اغلب بر پروژه‌هایی که در زبان‌های همه منظوره دیگر ایجاد می‌شوند، برتری می‌یابد. بسیاری معتقدند که توانایی این زبان برای تکیه بر حافظه خود و آزاد کردن بار کاری سرور دلیل عملکرد خوب آن است. به غیر از عملکرد وب سایت، اصول طراحی ساده PHP در مقایسه با جاوا یا C منجر به فرآیند توسعه سریعتر نیز آن نیز شده است.

جامعه بزرگ

جامعه توسعه دهندگان PHP بسیار متنوع و طبقه بندی شده است. از صاحبان مشاغل کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ (فیس بوک، یاهو یا وردپرس یا دیجی کالا)، میلیون ها شرکت در سراسر جهان به این زبان متکی هستند. در نتیجه، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار، صدها ابزار اولیه و پیشرفته را در اختیار دارد. انجمن‌های PHP پر جنب و جوش زیادی وجود دارد که در آنها هر روز صدها سؤال پرسیده می‌شود و به آنها پاسخ داده می‌شود.

اتصال امن به پایگاه داده

بسیاری از توسعه دهندگان، PHP را زبانی مناسب برای مدیریت پایگاه داده می دانند. متأسفانه، سایر زبان های برنامه نویسی دارای ماژول یکپارچه سازی پایگاه داده داخلی نیست، با این حال، PHP این ویژگی مهم را دارد. به همین دلیل است که ادغام این زبان با سیستم های مدیریت پایگاه داده – به ویژه MySQL – آسان است و گزینه بسیار مناسبی برای طراحی سایت فروشگاهی و طراحی پورتال است.

ده ها فریمورک

توسعه دهندگان PHP از ابزارهای زیادی برای صرفه جویی در زمان در توسعه و استفاده مجدد از قطعات کد استفاده می کنند. اکثر فریم ورک ها و کتابخانه‌های PHP منبع باز هستند، برای مثال می توان به Laravel، CakePHP و Symfony به عنوان فریم ورک و کتابخانه های همچون Hoa، Mink، Geocoder و Ratchet اشاره کرد.

سهم بزرگ بازار

PHP را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، این زبان 52 درصد از اینترنت را تشکیل می دهد. از آنجایی که هنوز هم میلیون‌ها وب‌سایت را در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند، فرصت‌های زیادی هم برای توسعه‌دهندگان و هم برای صاحبان مشاغل به وجود می آورد.

در حالی که پی‌اچ‌پی مدرن‌ترین زبان موجود نیست، اما در مورد توسعه برنامه‌های کاربردی وب، بهترین گزینه برای توسعه‌دهندگان وب است. این زبان به طور مداوم از نظر راحتی نحو و کدنویسی، عملکرد و امنیت پیشرفت می کند، ده‌ها فریم ورک کارآمد ارائه می دهد، توسط یک جامعه قوی پشتیبانی می‌شود و دارای اسناد قوی است.

اگر می خواهید یک برنامه وب بسازید، به جمع شرکت هایی بپیوندید که مفاهیم خود را با استفاده از PHP زنده کرده اند.

شرکت دارکوب با استفاده از نیروهای متخصص در طراحی سایت با PHP می تواند شما را در این راه همراهی کند.

 

در آخر، انتخاب روش طراحی سایت چه با وردپرس چه با زبان برنامه نویسی PHP، همگی به خواسته های مشتری، میزان هزینه درنظر گرفته شده و راندمان نهایی سایت و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد و هر دو این روش ها باید به بهبود تجربه دیجیتالی بازدیدکنندگان و یا کاربران سایت شما منجر شود. صرف نظر از راه حلی که انتخاب می کنید، تنها هدف وب سایت شما باید ادامه کار و خدمت به بازدیدکنندگان باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته