عواقب بک لینک سازی بدون توجه به اصول سئو

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
عواقب بک لینک سازی بدون توجه به اصول سئو

سئو مجموعه ‌ای از قوانین است که برای بهینه ‌سازی وب سایت، برای رسیدن به رتبه ‌های بالاتر اعمال می شوند. زمانی که شما قوانین سئو را برای وب سایت خود بهینه ‌سازی کنید، این امکان را فراهم کرده ‌اید که وب سایت خود را برای جستجوهای مرتبط با محتوایی که در سایت خود قرار داده اید، در معرض دید کاربران قرار دهید. زمانی که شما قوانین سئو را اجرا کنید، توانسته ‌اید محتوای مفید ایجاد کنید و این به معنای خوشحال کردن کاربران برای رسیدن به یک محتوای درست و مناسب است و برای موتورهای جستجو نیز سایت شما مورد اطمینان قرار می‌ گیرد. سئو یک مبحث بسیار گسترده است که از بخش ‌ها و زیر مجموعه ‌های بسیاری تشکیل شده است. یکی از مهمترین عناصر سئو، بک لینک سازی است که در ادامه این مبحث را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

آشنایی با بک لینک

بک لینک چیست؟ به طور ساده و مختصر می توان گفت بک لینک سازی پیوند یک وب سایت به وب سایت دیگر است. یکی از آیتم‌ هایی که در موتورهای جستجو برای سایت ‌ها مورد بررسی قرار می ‌گیرد، بک لینک‌ ها هستند. زمانی که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می دهد، به این معنا است که محتوای مورد نظر قابل توجه است و می توان از آن استفاده کرد، در نتیجه در نظر موتورهای جستجو نیز دیده می شود، قطعاً اگر بک لینک ‌ها با کیفیت بالا ارائه شوند، در نتایج رتبه ‌بندی سایت بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

انواع بک لینک

انواع بک لینک در دو نوع فالو و نوفالو است. به طور کلی تمامی لینک ها فالو هستند، به این معنا که موتورهای جستجو یا ربات ‌ها این امکان را دارند تا لینک را بررسی کنند و از طریق لینک اعتبار لازم را به وب سایت اعلام کنند. در صورتی لینک فالو به نوفالو تبدیل می شود که ربات‌ هایی که لینک را بررسی کرده ‌اند متوجه شده‌ اند که هیچ اعتباری از وب سایت مقصد به وب سایت مبدا منتقل نمی شود. در واقع زمانی که کاربر بر روی لینک ایجاد شده کلیک می کند محتوایی را دریافت نمی کند. بک لینک های نوفالو بک لینک هایی هستند که در بهبود رتبه، جستجو و دیدن وب سایت شما مفید نیستند. اما از سوی دیگر لینک های فالو می توانند در بهبود رتبه ‌بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو تاثیرگذار باشند.

مراحل بک لینک سازی

برای ساخت بک لینک 4 مرحله اساسی را باید طی کنید. نیازی نیست که شما یک متخصص سئو باشید، حتی با اطلاعات اولیه نیز می توانید شرایط بک لینک را برای وب سایت خود ایجاد کنید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

اولین نکته تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی هستند. شما باید بدانید که در زمینه کسب و کار شما افراد کدام عبارات را بیشتر جستجو می کنند. برای یافتن عبارات و کلمات کلیدی می توانید به نوار جستجوی وب سایت خود مراجعه کنید. اگر وب سایت شما دارای نوار جستجو است، کاربران از قبل به شما گفته ‌اند که به چه اطلاعاتی نیاز دارند. گوگل آنالیتیکس می تواند عبارات مورد نظر را جمع آوری و آنها را به صورت فهرست در اختیار شما قرار دهد. شما باید الگوها را در کلمات کلیدی رعایت کنید. به این معنا که باید کلمات کلیدی مرتبط را نیز به عنوان کلمات کلیدی فرعی در نظر بگیرید. حتی می توانید از طریق تجزیه و تحلیل سایت رقبای خود کلمات کلیدی مهم را به راحتی پیدا کنید.

ایجاد محتوا

ایجاد محتوا

باید خدمات و محصولاتی که در سایت خود به دیگران معرفی می کنید، از طریق محتوای با کیفیت باشد. با ایجاد یک محتوای جذاب و با کیفیت و قرار دادن عبارات مورد نظر کاربران که همان کلمات کلیدی مورد هدف هستند، محتوا را ایجاد کنید. محتواهایی که می توانید ایجاد کنید بسیار متنوع هستند، می توانند تصاویر متحرک، ویدیوها، اینفوگرافیک ها و یا وبلاگ و محتوای متنی باشند. اینفوگرافیک ها ممکن است چشمگیر باشند، اما باید توجه داشته باشید که ایجاد آنها هزینه زیادی دارد.

بهترین راه برای تولید محتوا که اقتصادی باشد، وبلاگ نویسی است. وبلاگ نویسی می تواند کمک کند تا به سرعت و به صورت مقرون به صرف، محتوای خود را ایجاد و در سایت منتشر کنید. محتوای اصلی شما می تواند “جشن تولد” باشد و ده‌ ها زیر مجموعه برای آن تعریف کنید. می توانید تیترهای متنوعی را ایجاد کنید که کلمات کلیدی در آنها به کار رفته است. نکته قابل توجه در تولید محتوا این است که محتوای شما باید کاربران را به مشتری تبدیل کند.

انتشار محتوا

مرحله بعدی انتشار است. محتوای آماده شده با عبارات و کلمات کلیدی مناسب را در وب سایت خود بارگذاری کنید.

تبلیغ محتوا

اینک باید تبلیغات خود را گسترش دهید و به همه دنیا اطلاع دهید که محتوایی را در وب سایت خود منتشر کرده‌ اید. هر چه تعداد بیشتری از افراد محتواهای شما را ببینند، امکان اینکه به محتوای شما لینک بزنند بسیار بیشتر خواهد بود. یکی از راه‌ های به دست آوردن بک لینک ها ایجاد روابط موثر است. زمانی که کاربران بدانند که شما چه کسی هستید، چه برندی دارید، چه خدماتی ارائه می دهید، احتمال اینکه وب سایت شما را دنبال کنند بسیار زیاد خواهد بود. تبلیغات اینترنتی به ویژه در رسانه ‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. فعال بودن در رسانه‌ های اجتماعی یک راه عالی است تا بتوانید روابط خوبی را با کاربران ایجاد و این روابط را تثبیت کنید. زمانی که شما در رسانه ‌های اجتماعی فعال باشید می توانید با افراد مختلفی وارد تعامل شوید. این فرصت را به شما می دهد که بتوانید در حوزه کاری خود با دیگران در ارتباط باشید.

چگونه بک لینک دریافت کنیم؟

اینک با اهمیت بک لینک آشنا شده اید. راه حل های متنوعی وجود دارد تا برای محتوای سایت خود بک لینک ایجاد کنید. البته توجه داشته باشید اگر وب سایت شما از لحاظ سئو کاملا تایید شده باشد، نیازی به هیچ تلاشی نیست و مدیران دیگر وب سایت ها بک لینک را برای وب سایت شما ایجاد خواهند کرد.

دریافت بک لینک بدون درخواست شما

دقت داشته باشید که صاحبان سایت ‌ها به محتوای شما لینک نمی دهند، مگر اینکه دلیل قانع کننده برای لینک دادن داشته باشند. طبق تحقیقات، سایت ‌هایی که رتبه ‌های بالاتر در موتورهای جستجو را دارند از بک لینک های بیشتری برخوردار هستند. بیشتر این وب سایت ‌ها حدود ۴ برابر نسبت به سایر سایت ‌ها دارای بک لینک هستند. زمانی که شما اعتبار و ارزش وب سایت خود را بالا می‌ برید، شانس به دست آوردن بک لینک بیشتر خواهد شد. زمانی که شما کسب و کار و برند خود را به عنوان یک فرد تاثیرگذار در حوزه فعالیت خود معرفی می کنید، برای افرادی که به دنبال محصولات و خدمات مشابه با فعالیت شما هستند، زمینه تعامل را فراهم کرده اید. از این طریق به راحتی می توانید بک لینک رایگان دریافت کنید.

پست مهمان

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید، این است که در سایت ‌های مرتبط با سایت خود، به عنوان مهمان محتوایی را تولید و ایجاد کنید. پست مهمان در یک وب سایت دیگر مهم ‌ترین مزیتی که به همراه دارد این است که می توانید بک لینک ایجاد کنید. از طریق بک لینک کاربران به وب سایت شما مراجعه می کنند. از طریق لینک هایی که در پست مهمان ایجاد کرده ‌اید، در واقع توانسته ‌اید یک پل را بین دو سایت ایجاد کنید و کاربران می توانند از محتویات هر دو سایت استفاده کنند.

سایت‌هایی که مهمان را می‌ پذیرند، محدود هستند و شما باید از طریق جستجو وب سایت‌ هایی که پست مهمان را می ‌پذیرند، پیدا و در میان آنها متناسب ‌ترین را انتخاب کنید. پست مهمان دارای ارزش بسیاری است که در نهایت در استراتژی بازاریابی شما می تواند به طور قابل توجهی تاثیرگذار باشد. پست مهمان باید ارزشمند باشد و نیاز مخاطب را برآورده کند. نکته مهم این است که بک لینک در این محتوا باید به صفحاتی از وب سایت شما داده شود که دارای محتوای با ارزشی هستند. این رویکرد می تواند به جذب کاربر گسترده کمک و برند شما را بهتر معرفی کند.

تعامل با کاربران

بسیاری از کسب و کارها که خدمات و محصولات خوبی را ارائه می دهند، از کاربران درخواست می کنند در صورت رضایت از کالا و خدماتی که دریافت کرده ‌اند، در سایت یا صفحه شبکه اجتماعی خود محتوایی را تولید و به وب سایت لینک بزنند. قطعاً این استراتژی کمک می کند تا بیش از پیش کاربران به وب سایت شما اعتماد کنند، چرا که تنها مشتریان و کاربران راضی هستند که این کار را انجام می دهند. در واقع همکاری با کاربران می تواند منجر به ساخت لینک رایگان شود.

تعامل با مدیران سایت های مرتبط

تعامل با مدیران سایت های مرتبط

یکی دیگر از راه‌ های لینکسازی این است که شما با مدیران وب سایت‌ ها وارد تعامل شوید. وب سایت‌ هایی که محتویات مرتبط با محتویات سایت شما را دارند، پیدا کنید و با شناسایی برخی از لینک ها که دیگر در دسترس نیستند، لینک وب سایت خود را پیشنهاد دهید. از این طریق کاربران سایت مبدا زمانی که بر روی لینک کلیک می کنند به بن‌ بست نمی خورند و محتویات وب سایت شما نیز دیده می شود. بنابراین نکته قابل توجه این است که وب سایت مرتبط با محتوای مرتبط را پیدا و لینک مورد نظر را پیشنهاد دهید.

تعامل با مدیران سایت های تامین کننده

اگر صفحه وب سایت شما جزو صفحات فروش به شمار می آید که اقلام و کالاهای تولید کنندگان و تامین کنندگان دیگر را به فروش می‌ رسانید، می توان از طریق سایت تامین کننده یا تولید کننده به وب سایت شما بک لینک داده ‌شود. از طریق این بک لینک تامین کننده و تولید کننده محصولات و خدمات خود را معرفی و شما را نیز به عنوان فروشنده معرفی می کند. اگر به هر دلیلی تامین کننده یا تولید کننده بک لینکی را برای وب سایت شما ایجاد نکرده‌ است، می توانید این موضوع را به او یادآوری کنید.

تعامل با مدیران سایت های مرجع

همچنین اگر شما کسب و کاری دارید که با یک گروه یا سازمان بزرگ در ارتباط هستید، همچون اتحادیه ‌ها، می توانید از طریق سایت آنها بک لینک دریافت کنید. با یک درخواست به مدیر وب سایت سازمان مورد نظر می توانید درخواست بک لینک دهید.

تعامل با مدیران سایر سایت ها

راه دیگر برای بک لینک سازی این است که شما سایت‌ هایی را که برترین ‌ها را معرفی می کنند، پیدا کنید و بخواهید سایت شما را نیز در لیست سایت‌ هایی که محصولات و خدمات خاصی را ارائه می دهند، معرفی کنند. زمانی که نام شما در این فهرست قرار بگیرد، امکان ایجاد بک لینک نیز فراهم می شود.

اگر احساس می کنید وب سایت شما از نظر محتوا بسیار ارزشمند و با کیفیت است و می توانید با سایر رقبا رقابت کنید، می توانید به سایت ‌هایی که برای رقیب شما بک لینک زده ‌اند، نمونه بک لینک را مشاهده و سایت خود را معرفی کنید. به احتمال زیاد سایت شما نیز در کنار رقبا می تواند بک لینک دریافت کند.

اگر وب سایت شما محتواهای متفاوت و منحصر به فرد را منتشر می کند، می توانید سایت خود را به روزنامه نگاران، خبرنگاران و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، معرفی کنید. اگر محتواهای شما بسیار ارزشمند باشند آنها نیز برای دسترسی به اطلاعات وب سایت شما، بک لینک را ایجاد می کنند. در بسیاری از موارد ژورنالیست ‌ها برای اینکه صحت مطالب خود را ارائه کنند، به دنبال مطالب مفید، موثق و صحیح هستند. اگر شما در حوزه فعالیت خود مطالب بسیار منحصر به فرد و خاصی را منتشر می کنید قطعاً ژورنالیست ‌ها استقبال خواهند کرد و بک لینک هایی را ایجاد می کنند.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی از دیگر مسیرهایی است که می توانید بک لینک دریافت کنید. می توانید رپورتاژ آگهی را در سایت ‌های مرتبط یا غیر مرتبط با محتوای سایت خود ایجاد کنید. بسیاری از سایت ‌ها هستند که به دلیل محتوای ارزشمندی که تولید می کنند طرفداران بسیاری دارند و در طی روز میلیون ‌ها کاربر از این سایت ها بازدید می کنند در نتیجه امکان دیده شدن وب سایت شما نیز وجود خواهد داشت. البته توصیه می شود سایت ‌هایی را برای خرید رپورتاژ آگهی انتخاب کنید که مرتبط با محتوای وب سایت شما هستند. به طور کلی لینک هایی که در رپورتاژ آگهی درج می شوند به صورت فالو هستند و هیچ محدودیتی در تعداد بک لینک در رپورتاژ آگهی وجود ندارد. البته توصیه می شود برای تمرکز بیشتر کاربر از تعداد بک لینک های مناسبی استفاده کنید که در پورتاژ آگهی حدود ۳ تا ۵ بک لینک یا لینک خروجی قابل قبول است.

 لینک ساز آنلاین

زمانی که شما بک لینک ها را به صورت طبیعی در سایت ‌ها ایجاد می‌ کنید ممکن است زمان زیادی نیاز باشد تا بتوانید به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنید. اما ابزارهایی وجود دارند که می‌ توانند بک لینک ها را با سرعت بیشتری ایجاد و در سایت ‌ها لحاظ کنند. این نوع ابزارها به صورت رایگان بک لینک را ایجاد می ‌کنند که می ‌توانید به واسطه آنها رتبه سایت خود را نیز افزایش دهید. تعداد بک لینک ‌هایی که این ابزارها ایجاد می ‌کنند بیش از هزاران بک لینک است که می ‌توانند نوفالو یا فالو باشند.

با ایجاد بک لینک و اتصال وب سایت شما به بیش از صدها سایت دیگر، قطعاً میزان ترافیک وب سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما به طور کلی کارشناسان استفاده از این ابزارها را برای دریافت بک لینک توصیه نمی‌ کنند چرا که ممکن است از سوی موتورهای جستجو رتبه سایت کاهش پیدا کند.

اشتباهات رایج در بک لینک سازی

با توجه به اهمیت سئو خارج سایت و بک لینک و نقش موثری که در رتبه سایت دارند، برخی از اشتباهات که بدون در نظر گرفتن قوانین سئو هستند، می توانند منجر به کاهش رتبه وب سایت ‌شوند. در ادامه برخی از اشتباهات رایج در بک لینک سازی را عنوان خواهیم کرد.

بک لینک بی‌کیفیت

بک لینک هایی که کیفیت پایینی دارند و از وب سایت‌ های نامعتبر سرچشمه می گیرند، می توانند تاثیر منفی در رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو بگذارند و این کاهش رتبه می تواند به کسب و کار شما آسیب جدی وارد کند. بک لینک های بی‌کیفیت باعث کاهش ترافیک ارگانیک، ورود کاربران و مشتریان بالقوه به سایت می شوند. قطعاً لینک های بدون کیفیت یا نامربوط می توانند اعتبار وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین می توان گفت کیفیت بک لینک نسبت به کمیت آن ارجحیت دارد و شما باید بک لینک ها را از وب سایت‌ هایی که اعتبار بالایی دارند، دریافت کنید تا با تمرکز بر منابع معتبر، ترافیک سایت را افزایش دهید.

بک لینک نامرتبط

اگر لینک ها از وب سایت‌ های غیر مرتبط با کسب و کار، خدمات و محصولات شما ارائه شود، علاوه بر اینکه باعث سردرگمی موتورهای جستجو می شوند، منجر به کاهش ترافیک هدفمند و ارگانیک سایت نیز می شود. سرنخ ‌های بالقوه را از دست می دهید، در نتیجه کاهش فروش را تجربه خواهید کرد. زمانی که یک وب سایت محتوای نامرغوب و نامرتبط را منتشر می کند، نشانه این است که در سطح حرفه ‌ای کار نمی کند.

بک لینک پولی

بک لینک پولی

بسیاری از سایت ‌ها هستند که برای کسب درآمد بیشتر بک لینک را می‌ فروشند. معمولاً این سایت ‌ها اطلاعات مفیدی را ارائه نمی دهند. با ایجاد لینک در محتوای این سایت ‌ها حتماً افت شدید در رتبه موتورهای جستجو را تجربه خواهید کرد. این پرداخت ‌ها برای دریافت بک لینک برخلاف دستورالعمل ‌های موتورهای جستجو است که در نهایت سایت شما می تواند منجر به جریمه ‌های شدیدی شود. زمانی که جریمه برای سایت شما در نظر گرفته شود منجر به کاهش ترافیک و آسیب دیدن برند و شهرت کسب و کار شما خواهد شد. شما باید بک لینک ها را از طریق روش ‌های قانونی با کیفیت بالا دریافت کنید. با پرداخت پول برای بک لینک در نهایت باید جریمه‌ های سنگین را پرداخت کنید.

کلمات کلیدی بیش از اندازه

زمانی که در محتوایی که تولید کرده اید، از کلمات کلیدی خاص و منحصر به فرد بسیار زیادی استفاده کنید، این فرایند برای موتورهای جستجو غیر طبیعی است. لحاظ کردن این موضوع توسط موتورهای جستجو رتبه سایت شما را کاهش می دهد. باید متناسب با تعداد کلماتی که برای محتوا در نظر گرفته‌ اید، تعداد کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید.

لینک از محتوای ضعیف تکراری و یا سرقت ادبی

برخی از سایت ‌ها برای ایجاد محتوا تلاش زیادی نمی کنند و با کپی کردن محتوا از سایت ‌های دیگر با سرقت ادبی، محتوا را در وب سایت خود ایجاد می کنند. بک لینک در این سایت ها می تواند به طور قابل توجهی به اعتبار وب سایت شما آسیب وارد کند و توسط موتورهای جستجو جریمه شوید.

مزرعه لینک و PBN

اگر در مزارع لینک یا شبکه ‌های وبلاگ خصوصی مشارکت کنید، موتورهای جستجو جریمه‌ های قابل توجهی را برای شما در نظر می گیرند.

نادیده گرفتن لینک نوفالو

اگر لینک های نوفالو را نادیده بگیرید، به معنای واقعی ترافیک بالقوه و ارتباطات موثر را از دست می دهید. باید با تشخیص لینک فالو و نوفالو آنها را در استراتژی بک لینک سازی قرار دهید، تا تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما داشته باشند. از دریافت بک لینک از سایت ‌هایی که لینک های فالو دارند خودداری کنید. موتور جستجوی گوگل فالو را به عنوان یک علامت تایید برای وب سایت در نظر می گیرد، اما اگر یک وب سایت تنها لینک های فالو را ارائه کند، موتور جستجو آن را تشخیص داده و رتبه وب سایت را کاهش می دهد.

وب سایت‌ هایی که به صورت طبیعی فعالیت می کنند و قابل اعتماد هستند، ترکیبی از لینک های فالو و نوفالو دارند. این وب سایت ‌ها توسط موتورهای جستجو مثبت در نظر گرفته می شوند. بنابراین اگر یک وب سایت تنها لینک فالو دارد بهتر است از دریافت بک لینک از آن خودداری کنید. سایت‌ هایی که تعداد زیادی لینک فالو دارند از نظر موتور جستجو نامعتبر هستند و اگر از این سایت ‌ها لینک را دریافت کنید اعتبار سایت شما کاهش پیدا می کند.

نادیده گرفتن لینک داخلی

اگر در وب سایت خود سئو داخل سایت و لینک های داخلی را نادیده بگیرید، ناوبری کاربر در وب سایت دچار اختلال می شود و در نهایت تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهید. شما باید لینک داخلی موثری را در سایت خود پیاده سازی کنید تا از این طریق بتوانید با کاربر وارد تعامل شده و کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

بک لینک شکسته

وجود بک لینک شکسته کاربران را ناامید خواهد کرد. آنها از این طریق برداشت منفی از سایت شما خواهند داشت و اطمینان نمی کنند. شما باید با ایجاد لینک های مناسب و صحیح تجربه کاربری را حفظ کنید.

عدم نظارت در بک لینک

اگر بک لینک را دریافت کردید اما نظارت کافی بر آنها ندارید، در آینده ‌ای نه چندان دور کسب و کار شما می تواند مشکلاتی را تجربه کند. اما با نظارت و نگهداری مداوم بک لینک ها وب سایت شما در برابر لینک های سمی و مضر محافظت می شود.

 بک لینک غیر طبیعی

اگر به طور ناگهانی بک لینک ها افزایش پیدا کنند، موتورهای جستجو به این موضوع مشکوک شده و جریمه ‌هایی را در نظر می گیرند. شما باید متناسب با کسب و کار خود و قوانین سئو تعداد بک لینک هایی را که ایجاد می کنید، در فواصل مشخص و تعداد مناسبی باشند. زمانی که شما کمیت لینک را نسبت به کیفیت ارجح قرار دهید، اصول سئو به درستی انجام نمی شود. شما باید بر بک لینک های معتبر و با کیفیت تاکید داشته باشید چرا که تضمینی بر موفقیت کسب و کار شما هستند.

بنابراین توصیه می شود برای ایجاد تعداد بک لینک بیشتر در مدت زمان کوتاه، رویکرد سنجیده ‌تری را در نظر بگیرید. بک لینک ها باید با دقت، منظم و در فاصله زمانی مشخصی انجام شود. بسیاری از کسانی که وب سایت خود را به تازگی راه ‌اندازی کرده‌ اند، این اشتباه را مرتکب شده و تصور می کنند که باید تعداد لینک بیشتری را دریافت کنند تا رتبه وب سایت آنها بهتر شود. توصیه می شود به جای این فرایند، بر رویکرد بهتری تمرکز داشته باشید. با ایجاد محتوای با کیفیت قطعا از سایر وب سایت‌ ها بک لینک خواهید داشت.

عدم تنوع در استراتژی لینک سازی

هرگز همه تخم مرغ ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید! استراتژی‌ های مختلفی برای بک لینک سازی وجود دارد که می توان به پست مهمان و موارد دیگر اشاره کرد. اگر تنها بر یک یا دو روش ایجاد لینک سازی تمرکز داشته باشید، پتانسیل کافی برای دیده شدن وب سایت را در نظر نگرفته ‌اید. بهتر است کمی فراتر رفته و دنیای هیجان انگیز لینک سازی را بیشتر تجربه کنید.

اهمیت محتوا در بک لینک سازی

از مهم ترین قوانین لینکسازی ایجاد محتوای ارزشمند است. در واقع اگر محتوایی وجود نداشته باشد، بک لینک معنا نخواهد داشت. محتوای شما باید مرتبط و رقابتی باشد، باید یک محتوای برجسته تولید کنید، البته به این معنا نیست که باید یک محتوای طولانی را ایجاد کنید. دقت داشته باشید طول یک محتوای متنی با کیفیت آن برابری نمی کند. به طور کلی یک محتوای ایده‌ آل حدود ۲۰۰۰ کلمه دارد و در این میزان از کلمات شما می توانید تعداد کلمات کلیدی کافی را قرار دهید. با این میزان از کلمات می توانید محتوا را با یک موضوع خاص و جزئیات ایجاد کنید. محتواهایی که خوب نوشته شده باشند، ارزش وقت گذاشتن دارند و کاربر می تواند چندین دقیقه در وب سایت شما بماند و محتوا را مطالعه کند.

اما محتوا زمانی خوب نوشته می شود که نسبت به دستور زبان و قوانین نوشتاری اطلاعات خوبی داشته باشید. موتورهای جستجو این توانایی را دارند که مدت زمانی که کاربران در صفحات وب سایت شما هستند را می توانند ارزیابی کنند. کاربرانی که زمان زیادی را در وب سایت شما هستند، نشان دهنده این است که محتوای شما ارزشمند است و این موضوع توسط موتور جستجو درک و در رتبه بندی لحاظ می شود. به طور کلی محتوایی که معرفی می کنید، باید از تمام جوانب بهترین باشد. تعداد کلمات، تصاویر، مطالب و تمامی موارد باید به گونه ‌ای باشند که نسبت به سایر محتواها حرفی برای گفتن داشته باشد.

سخن پایانی

به طور کلی می توان گفت بک لینک ها در سئو، استراتژی وب سایت و الگوریتم‌ های موتورهای جستجو نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. اگر می خواهید به بک لینک فکر کنید می توان گفت گفتگویی است بین وب سایت‌ها. از آنجا که موتورهای جستجو همچون گوگل، بک لینک را به عنوان نشانه ای از اقتدار و اعتماد می داند، هر چه سایت‌ های معتبر و مرتبط ‌تری به سایت شما لینک دهند، از نظر گوگل اهمیت وب سایت شما افزایش پیدا می کند. قطعاً بک لینک می تواند در موفقیت کسب و کار آنلاین شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. با آموزش سئو و ارائه راه حل ‌های جامع و کامل در لینک سازی می توانید کسب و کار خود را در فضای اینترنت بیشتر معرفی و تجربه کاربری مثبتی را برای کاربران ایجاد کنید. تنها کافیست در بک لینک سازی اشتباهات رایج را انجام ندهید تا وب سایت شما از این طریق بتواند رتبه قابل قبولی را به دست آورد.

دارکوب از معتبرترین تیم ‌های تخصصی در حوزه طراحی و سئو سایت است. در زمینه سئو بهترین و با تجربه ‌ترین کارشناسان در دارکوب می توانند ترافیک وب سایت شما را چندین برابر کنند، تنها کافیست برای دریافت مشاوره با کارشناسان در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته