تکنیک های افزایش بازدید کننده وب سایت

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

موضوع مهم برای هر وب سایتی بازدید کنندگان آن می باشد . سایتی که با هزینه های زیاد در جهت ارتقا کسب و کار راه اندازی شود اما بازدید کننده ای نداشته باشد به موفقیت آن کسب و کار کمکی نمی کند . برای افزایش مراجعه کنندگان و ترافیک وب سایت راهکار های مختلفی ارائه شده است . مهمترین و بهترین و همچنین امن ترین راهکار ، بهینه سازی وب سایت می باشد . سئو SEO می تواند بسیاری از راه ها و روش های افزایش ترافیک وب سایت را در بر بگیرد . 

بهینه سازی وب سایت از فاکتور های مختلفی تشکیل شده است که بالغ بر 200 عامل می باشد . این عوامل دست به دست هم می دهند تا یک وب سایت برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج موتور های جست و جو بهینه شود . وقتی یک وب سایت در صفحه اول نتایج موتور های جست و جو قرار بگیرد بدون شک کاربران بیشتری از آن بازدید خواهند نمود . از تکنیک های مهم سئو می توان موارد زیر را ذکر نمود :

  • افزایش سرعت بار گذاری وب سایت
  • درج و تولید محتوای مناسب
  • به روز رسانی مداوم
  • بهینه سازی محتوا
  • استفاده از شبکه تحویل محتوا CDN
  • سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو
  • بهبود تجربه کاربری
  • افزایش سرعت وب سایت های موبایلی با استفاده از تکنولوژی AMP
  • بهینه سازی کد های HTML و CSS
  • بک لینک گذاری و لینک بیلدینگ
  • ثبت آدرس در Google map
  • استفاده از اینفوگرافیک ها
  • اشتراک گذاری صفحات در شبکه های اجتماعی
  • رعایت چگالی کلمات کلیدی

عوامل گفته شده تنها تعدادی از فاکتور های سئو می باشند که البته خود نیز عوامل دیگری را شامل می شوند . بهینه سازی وب سایت و رسیدن به صفحه اول موتور های جست و جو رویه بدون زمان مشخص می باشد . بسته به نوع و طراحی وب سایت امکان دارد هر سایتی در طول یک زمانی به صفحه اول برسد .

رسیدن به صفحه اول نتایج موتور های جست و جو فقط بسته به بهینه سازی نیست بلکه در راستای سئو وب سایت باید فعالیت های دیگری انجام داد تا ترافیک سایت افزایش یابد . هدف هر مدیر سایتی افزایش بازدید کننده است . در این مقاله تکنیک هایی را به شما می گوییم که در کنار بهینه سازی برای افزایش ترافیک وب سایت می توان انجام داد .

تکنیک های اساسی برای افزایش ترافیک سایت

تکنیک هایی که در ادامه به بحث در مورد آنها می پردازیم از تکنیک های سئو نیستند اما به طور غیر مستقیم می توانند برخی از قوانین بهینه سازی را شامل بشوند .

در کنار اینکه کارشناس سئو وب سایتتان را بهینه می کند بهتر است شما نیز فعالیت هایی انجام دهید تا در مدت زمان کمتری ترافیک بازدیدکنندگانتان افزایش یابد . به یاد داشته باشید افزایش بازدیدکننده به افزایش درآمد می انجامد .

وب سایت ها با سئو می توانند به صفحه اول نتایج موتور های جست و جو منتقل شوند با این حال در سال 2018 بر اساس تحقیقات انجام شده برخی از وب سایت های صفحه اول نتوانسته اند ترافیک زیادی را به سمت خود جذب کنند . سئو می تواند یک استراتژی برای رشد دیجیتال باشد . بر اساس نتایج سایت گوگل توانسته است در سال گذشته 72 درصد از ترافیک کل جهان را به سمت خود هدایت نماید .

از این رو بهتر است در کنار بهینه سازی کارهای دیگری برای افزایش بازدید کننده انجام داد . قبل از انجام هر کاری ابتدا لازم است تا ترافیک سایت را با استفاده از ابزار های مختلف مانند Google Analytics و SEMRush بررسی نمود . با این ابزار ها می توان فهمید چه زمانی ترافیک شما بالا رفته و کدام یک از صفحات سایت ترافیک بیشتری داشته اند . با این اطلاعات می توان استراتژی خوبی برای افزایش بازدید کننده اعمال نمود .

وبلاگ نویسی : یکی از ساده ترین راه ها که می توان به وسیله آن بازدید کننده را افزایش داد وبلاگ نویسی می باشد .وبلاگ نویسی به معنای اشتراک گذاری مطالب در صفحات اینترنتی است . هر بلاگر (کسی که وبلاگ می نویسد ) می تواند هر مطلبی را در سایت ها و صفحات اینترنتی دیگر در صورت اجازه درج نماید . این مطالب می تواند شامل تجربه ها ، شرح وقایع و توضیح در ارتباط با موضوعی و … باشد .

وبلاگ نویسی در سایت های دیگر اهداف متعددی را در پی دارد . اولین هدف که با وبلاگ نویسی به وجود می آید افزایش اعتبار سایت می باشد . سایت های مختلفی برای وبلاگ نویسی به وجود آمده اند که می توان در آن سایت ها مطالب مختلفی را پست نمود . همچنین می توان یک وبلاگ برای خود ایجاد نمایید . این کار به دو صورت انجام می شود با خرید دامنه یا با پرداخت هزینه به سایت های وبلاگ نویسی . وبلاگ نویسی بازدید کننده سایت را افزایش می دهد و می تواند راهی برای برندسازی باشد . علاوه بر این ، درج لینک سایت در وبلاگ ها ، می تواند بر رتبه سایت تاثیر بسیار چشمگیری بگذارد .

سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی شبکه های اجتماعی در سال های اخیر توانسته اند نظر کاربران زیادی را به سمت خود جلب کنند . بدون شک این روز ها اغلب افراد حداقل در یک شبکه اجتماعی فعالیت می کنند . صفحات اجتماعی بستر خوبی برای تبلیغات هستند . با توجه به این که فضای شبکه های اجتماعی جذاب هستند و همچنین کاربران زیادی دارند  فضایی خوب برای کسب و کار است . از دو سال گذشته تا به امروز مشاغل مختلفی در این صفحات به وجود آمده است که بارزترین آنها فروش کالا و اجناس مختلف می باشد .

تکنیک های افزایش بازدید کننده وب سایت

همچنین افرادی در صفحات اجتماعی توانسته اند با استفاده از ترفند های مختلف کاربران زیادی جذب خود نمایند . در شبکه اجتماعی اینستاگرام افرادی تحت عنوان بلاگر و influencer وجود دارند که این روزها الگوی بسیاری از مخاطبان خود شده اند . این افراد با دریافت هزینه ؛ پوشاک ، لوازم آرایش ، مواد خوراکی و … را استفاده می کنند و به کاربران خود پیشنهاد می کنند . بلاگر ها و تاثیر گذار ها در فضای مجازی بسیار زیاد هستند شما نیز می توانید با پرداخت مبالغی از آنها بخواهید که وب سایت و محصولات تان را به کاربرانشان پیشنهاد دهند .

در ضمن در صفحات اجتماعی نیز می توان وبلاگ نویسی کرد فقط کافیست در چند شبکه اجتماعی حساب کاربری ایجاد کنید و روزانه مطالب جدید و همچنین مطالب سایت را در آن صفحات به اشتراک بگذارید . برای آنکه کاربران حتما از سایت تان بازدید کنند ، لازم نیست تمامی مطالب را در صفحه اجتماعی قرار دهید فقط کافیست اشاره ای از آنها کنید و از کاربران بخواهید برای خواندن و دیدن ادامه مطالب به وب سایت تان مراجعه نمایند .

استفاده از بازاریابی ایمیلی / Email Marketing : یکی دیگر از راه های افزایش بازدید کننده وب سایت ارسال ایمیل به کاربران وب سایت است . این کار یکی از ابزار های مفید بازاریابی است و بازده زیادی در سرمایه گذاری دارد . وب سایت ها می توانند محصولات ، خدمات و … را با یک ایمیل ساده یا خبرنامه تبلیغاتی تبلیغ کنند . برای این کار کافیست ابتدا ابزار های ثبت ایمیل را در وب سایت قرار دهید سپس با استفاده از ترفند های CTA : Call To Action از کاربران بخواهید ایمیل خود را ثبت نمایند . به عنوان مثال یکی از ترفند های CTA این است که برای ثبت هر ایمیل برای کاربر پاداشی را در نظر بگیرید . این پاداش می تواند تخفیف ، ارسال رایگان کالا یا هر آنچه مربوط به کسب و کارتان است ، باشد .

تکنیک های افزایش بازدید کننده وب سایت

 

ایمیل مارکتینگ این گونه است که با استفاده از استراتژی های بازاریابی و محتوا مطالب جذاب و خبر های مهم را به کاربران ارسال کنید تا آنها به محض دریافت و رویت ایمیل به سایت شما مراجعه نمایند .

استفاده از ویدئو های بازاریابی : بسیاری از وب سایت ها در سایت خود ویدئو و کلیپ هایی در ارتباط با کسب و کارشان قرار می دهند اما این ویدئو ها به هیچ عنوان کارآمد و موثر نیستند و فقط باعث کاهش سرعت وب سایت می شوند . ویدئو مارکتینگ یکی از ترفند هایی است که می توان با استفاده از آن مخاطبان زیادی جذب نمود .

ویدئو مارکتینگ به این صورت است که یک کلیپ طنز ساخته می شود و نام شرکت اسپانسر در آن ذکر می گردد یا حول کسب و کار اسپانسر ویدئو ساخته می شوند . بدین ترتیب مخاطبان زیادی جذب می شود . به عنوان مثال سازنده کلیپ های سوریلند که در سال های اخیر توانسته است مخاطبان زیادی را جذب کند با دریافت هزینه هایی در ارتباط با اسپانسر کلیپ کمدی و طنز تولید می کند .

همچنین می توان با ساخت کلیپ های مفید و کارآمد مشتری زیادی به دست آورد . به عنوان مثال برای تبلیغ لوازم و وسایل آشپزخانه می توان کلیپ های آشپزی ساخت و از لوازم اسپانسر در آشپزی استفاده نمود .

تکنیک های افزایش بازدید کننده وب سایت

 

همچنین شیوه تبلیغ اغلب بلاگر ها نیز اینگونه است که با استفاده از لوازم شرکت اسپانسر ویدئو های مختلف تولید می کنند . برای مثال اخیرا در اینستاگرام کلیپ های آرایشی بسیار زیاد شده است . بلاگر ها با استفاده از لوازم آرایشی ویدئو های زیادی را منتشر می کنند .

تبلیغات آنلاین : انجام تبلیغات آنلاین نیز راهی مفید برای جذب مخاطب می باشد . انجام تبلیغات در وب سایت های دیگر و ایجاد بنر در آنها می تواند راهی برای افزایش کاربران باشد . با تبلیغ در فروشگاه های آنلاین ، سایت های خبری و اطلاع رسانی و … می توان مخاطب زیادی به دست آورد .

می توان گفت تمامی موارد گفته شده از شیوه های تبلیغات هستند که با استفاده از بازاریابی اینترنتی صورت می گیرند . همچنین ترفند های گفته شده می تواند به طور غیر مستقیم تکنیک های سئو را در بر بگیرد . به طور حتم انجام دادن این ترفند ها به تنهایی نمی تواند مخاطبان زیادی را برای وب سایت ها جذب کند بلکه همه عوامل تبلیغاتی و سئو دست به دست هم می دهند تا کاربران و مشتری های یک کسب و کار افزایش یابد .

جمع بندی

انجام هر کاری برای رسیدن به موفقیت نیازمند کار حرفه ای می باشد . بدون شک افرادی که با فضای اینترنت و شبکه های مجازی و اجتماعی آشنایی ندارند نمی توانند به تنهایی مسیر موفقیت را طی نمایند در شروع کار و برای پخته شدن بهتر است از یک بازاریاب و مشاور در این زمینه ها کمک گرفت . مشاوران شرکت طراحی سایت دارکوب آماده ارائه خدمات بازاریابی آنلاین به مشتریان خود هستند .


اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته