بک لینک (Backlink) چیست؟

نوشته شده توسط رومینا نظری
شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

بک لینک یا پیوند ورودی “Incoming Link”، همچنین  “Inbound Link” نامیده می شود، زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به یک وب سایت دیگر از طریق یک لینک متصل می شود. پیوند بین دو وب سایت، Backlink است. برای مثال وب سایت A یک لینک خروجی یا External Link به وب سایت B دارد. و وب سایت B یک Backlink از سایت A دارد.

لیست مطالب

بک لینک چیست؟

یک بک لینک، که به آن لینک ورودی، لینک خارجی یا فقط بک لینک نیز گفته می شود، در اصل یک مرجع یا استناد از یک صفحه به صفحه دیگر است. هنگامی که روی آن کلیک می شود، یک بک لینک کاربر را از صفحه فعلی خود به منبع وب دیگری متصل می کند، که ممکن است صفحه وب، وب سایت، تصویر یا فهرست وب مرتبط دیگری باشد.

بک لینک ها در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای افزایش رتبه از طریق گسترش کلاه سفید استفاده می شوند. بک لینک به عنوان یک تکنیک خارج از صفحه برای افزایش رتبه وب سایت با توجه به نتایج موتورهای جستجو استفاده می شود. داشتن پیوند به منابع دیگر نمونه ای از تکنیک های درون صفحه است. بک لینک ها می توانند به شکل URL وب سایت یا متن لنگر باشند و همچنین می توانند به یک تصویر اضافه شوند.

بک لینک ها چگونه کار می کنند؟

Backlink هنگامی که صاحب وب سایت یا تولید کننده محتوا اطلاعاتی را در سایت شما پیدا می کند که آنها آن را مرتبط، مفید یا جذاب می دانند، پیوندی از سایت خود به سایت شما اضافه می کنند تا با ارائه اطلاعات اضافی، تجربه را برای خوانندگان خود افزایش دهند و از تخصص شما برای ارائه استفاده کنند. شواهدی برای ادعاهای آنها تعداد لینک‌ها و کیفیت منابعی که لینک‌ها در آن یافت می‌شوند، بر الگوریتم‌های گوگل در تعیین رتبه‌بندی یک صفحه تأثیر می‌گذارند. این به طور کلی به این معنی است که هر چه لینک‌های باکیفیت بیشتری از وب‌سایت‌های مرتبط داشته باشید، بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می‌شوید.

تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن سایت خود را ایجاد کنید

لینک ها مانند رأی هایی هستند که محبوبیت شما را در گوگل افزایش می دهند. وقتی سایت های معتبر به سایت شما لینک می دهند، به گوگل این سیگنال را می دهد که افراد واقعی اطلاعات سایت شما را مرتبط و مفید می دانند. اگر سایتی که به شما لینک می‌دهد از قبل صدایی قابل اعتماد و معتبر در نظر گرفته می‌شود، حتی بهتر است – ربات‌های موتور جستجو برای لینک‌های سایت‌های مورد اعتماد ارزش قائل هستند، زیرا مثل این است که آن سایت برای شما تضمین می‌کند.

آنها به بازدیدکنندگان وب سایت خود این فرصت را نمی دهند که از سایت شما بازدید کنند اگر فکر نمی کردند که حاوی اطلاعات ارزشمندی برای خوانندگان آنها باشد. بنابراین، هر چه تعداد بک لینک‌های بیشتری از وب‌سایت‌های معتبر داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل با قرار دادن آن در بالا در نتایج جستجو در پاسخ به درخواست جستجوی کاربر، سایت شما را توصیه کند.

چرا داشتن رتبه بالا در موتورهای جستجو مهم است؟

آیا تا به حال “صنعت خود + شهر خود” را جستجو کرده اید تا بفهمید برای کلمات کلیدی مورد نظر در چه رتبه ای قرار می گیرید، فقط متوجه شده اید که باید پیمایش کنید … و پیمایش کنید … و برخی دیگر از سایت های رقبای خود را برای یافتن یک پیوند جستجو کنید. به وب سایت شما؟ این یک نشانه وحشتناک است. تصادفی نیست که رقبای شما در SERP بالاتر از شما هستند – به این دلیل است که آنها از استراتژی های سئو مانند ایجاد بک لینک به نفع خود برای بهبود حضور آنلاین خود استفاده می کنند.

واقعیت این است که در جایی که شما در نتایج جستجو برای جست و جوهای محلی رتبه بندی می کنید، مشتریان بالقوه تأثیر زیادی بر تعداد سرنخ هایی که می توانید ایجاد کنید دارد. رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو گامی کلیدی در رشد بلند مدت و پایدار کسب و کار است. اولین نتیجه ارگانیک در یک SERP تقریباً 30٪ کلیک ها را دریافت می کند و از آنجا به سرعت در حال سقوط است.

نتیجه دهم تنها 2.5 درصد از کلیک ها را دریافت می کند و تنها 0.78 درصد از جستجوگران روی پیوند در صفحه دوم نتایج کلیک می کنند. اگر ترافیک وب سایت دریافت نمی کنید، مشتریان بالقوه فقط شما را نادیده نمی گیرند – آنها حتی نمی دانند شما وجود دارید. تعدادی از عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد که از میزان و نحوه بهینه سازی سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبطی که جستجوگران در منطقه محلی شما استفاده می کنند تا تعداد بک لینک های با کیفیت بالا که جمع آوری کرده اید متغیر است.

مزایای استفاده از بک لینک چیست؟

چند مزیت بزرگ برای ساختن پورتفولیو بک لینک وجود دارد، از جمله:

  • اقتدار وب سایت شما را ایجاد می کند
  • رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما را بهبود می بخشد
  • ترافیک بیشتری را به محتوا و وب سایت شما می آورد

بک لینک ها اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهند و به افزایش رتبه در موتورهای جستجو کمک می کنند که به نوبه خود توجه شما را از سوی مشتریان بالقوه جلب می کند و تأثیر مثبتی بر درآمد شما دارد.

یک لینک سازی

افزایش رتبه سئوی ارگانیک

این مهم ترین دلیل استفاده از بک لینک است، زیرا در اینجاست که بیشترین پاداش را برای داشتن یک پروفایل بک لینک قوی دریافت می کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، بک لینک ها رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما را افزایش می دهند، به این معنی که شما سرنخ های بیشتری ایجاد می کنید و سهم عادلانه خود را از مشتریان جدید در منطقه خود به دست می آورید.

هنگامی که در تلاش برای افزایش تلاش های سئوی خود، بک لینک می سازید، مرتبط بودن لینک ها بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت لوله‌کشی را اداره می‌کنید و یک سازمان لوله‌کشی به سایت شما پیوند می‌دهد، این نسبت به پیوندی از یک وب‌سایت تصادفی که ربطی به لوله‌کشی ندارد، ترجیح داده می‌شود.

پیوند از یک سایت غیر مرتبط هنوز کمک می کند، اما نه به اندازه لینکی از یک منبع مرتبط در صنعت شما. به همین ترتیب، نزدیکی جغرافیایی نیز مهم است زیرا Google همیشه سعی می کند جستجوگران را با نتایج مرتبط با منطقه محلی آنها مطابقت دهد، به خصوص اگر جستجو مربوط به سرویسی باشد که به صورت محلی انجام می شود، مانند لوله کشی.

این بدان معناست که اگر شرکت لوله کشی تورنتو شما یک بک لینک از وب سایت یک سازمان لوله کشی تورنتو دریافت کند، حتی قدرتمندتر از دریافت لینک از یک سازمان لوله کشی غیر محلی برای شما است.

سهولت و سرعت نمایه سازی را افزایش دهید

بهینه سازی موتورهای جستجو به هیچ وجه یک فرآیند آنی نیست. ربات‌های گوگل در وب‌سایت‌هایی که به دنبال سیگنال‌های سئو مانند بک لینک‌ها هستند، می‌خزند که اعتبار دامنه را برای افزایش رتبه‌بندی SERP نشان می‌دهند، و این فرآیند، که فهرست‌سازی نامیده می‌شود، زمان می‌برد. ایندکس کردن امروزه بسیار سریعتر از گذشته است، اما هنوز هم می‌تواند برای افرادی که مشتاق رتبه‌بندی سایت خود هستند و در آن کلیک‌ها افزایش می‌یابد، روند بسیار کندی باشد.

یکی از راه های کلیدی برای سرعت بخشیدن به ایندکس سازی، ساخت بک لینک هایی است که از وب سایت های پربازدید منشا می گیرند. تعداد لینک های ورودی و رتبه صفحه دامنه های مبدأ مستقیماً بر تعداد کل صفحات ایندکس شده در سایت شما و همچنین سرعت ایندکس شدن آنها تأثیر می گذارد.

به بیان دیگر، هر بار که لینکی از یک سایت پربازدید و قابل اعتماد به سایت شما اضافه می شود، مدت زمانی که طول می کشد تا سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس شود کاهش می یابد و تعداد صفحات آن افزایش می یابد. وب سایت شما که در فهرست موتورهای جستجو گنجانده شده است.

افزایش ترافیک از وب سایت های متصل

این امتیاز بک لینک چندان با فهرست بندی یا رتبه بندی موتورهای جستجوی شما مرتبط نیست، اما همچنان برای جلب توجه شما از سوی مشتریان احتمالی که به خدمات یا محصولات شما علاقه مند هستند بسیار مفید است. وقتی در مورد بک لینک صحبت می کنیم، تمرکز به طور کلی بر کمک به الگوریتم های موتورهای جستجو برای شناسایی سایت شما به عنوان قابل اعتماد و معتبر است. با این حال، برای افراد واقعی نیز مهم است که سایت شما را با مراجعه به یک وب سایت مرتبط که به آن اعتماد دارند، کشف کنند.

زمانی که کاربر در وب سایتی است که با آن آشنایی دارد و آن سایت با پیوند دادن به آن وب سایت شما را توصیه می کند، احتمال بیشتری دارد که روی آن لینک کلیک کرده و از سایت شما بازدید کند. ترافیک ارجاع از آن لینک ورودی به این معنی است که خوانندگان بیشتری محتوای وب سایت شما را می بینند و با آن درگیر می شوند، که یک هدف مهم سئو است.

نمونه بک لینک چیست؟

یک سایت، یک وبلاگ در مورد بازاریابی دیجیتال می نویسد. در وبلاگ خود به سایت و یا محصول خود اشاره کنید و URL را به صفحه اصلی وب سایت آنها ارائه دهید. این بک لینک به سایت خود برای مثال سایت دارکوب به یک صفحه مربوطه لینک دهید. در بهینه سازی موتور جستجوی خارج از صفحه خود کمک می کند و به وبلاگ سایت دارکوب در بهینه سازی موتور جستجوی درون صفحه خود کمک می کند. دارکوب می تواند از متن لنگر “روش های طراحی سایت ارزان” به جای URL برای پیوند به وب سایت دارکوب استفاده کند.

وقتی به صفحه دیگری در وب سایت خود لینک می دهم، آیا این یک بک لینک است؟

لینک دادن از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر را لینک داخلی می نامند. این یک بک لینک نیست که به لینک های خارجی اشاره می کند، اما همچنان یک ابزار ارزشمند برای افزایش بهینه سازی موتور جستجو در وب سایت شما است. دلیل آن این است که الگوریتم گوگل هنوز لینک های داخلی را “خوانده” می کند و ارزش پیوند را به آنها اختصاص می دهد. با پیوند دادن به صفحات دیگر در سایت خود، به گوگل کمک می کنید تا بفهمد کدام صفحات حاوی محتوای مرتبط هستند.

لینک داخلی نیز برای سئو مفید هستند زیرا می توانند ارزش را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنند. به عنوان مثال، اگر صفحه اصلی شما بیشترین بک لینک یا لینک های خارجی را داشته باشد، گوگل صفحه اصلی را به عنوان معتبرترین صفحه در سایت شما می بیند. با پیوند دادن از صفحه اصلی به صفحه جدیدی از محتوا، به گوگل نشان می دهید که صفحه جدید نیز مرتبط و قابل اعتماد است. گوگل صفحه را سریعتر پیدا می کند و رتبه بهتری در SERP ها کسب می کند.

چه چیزی یک بک لینک را با کیفیت بالا یا پایین می کند؟

اساساً، بک لینک‌های با کیفیت بالا از وب‌سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا می‌آیند، به این معنی که هم موتورهای جستجو و هم افراد واقعی که با محتوای آن‌ها درگیر هستند مورد اعتماد هستند. اما نه فقط هر سایتی با دامنه معتبر – بهترین بک لینک ها از سایت های قابل اعتمادی می آیند که هم به صنعت یا موضوع شما و هم به موقعیت جغرافیایی شما مرتبط هستند.

از سوی دیگر، لینک‌های با کیفیت پایین از سایت‌هایی با اعتبار دامنه پایین می‌آیند، به این معنی که موتورهای جستجو به آن‌ها ناشناخته هستند یا به آن‌ها اعتماد ندارند و ترافیک ارگانیک زیادی دریافت نمی‌کنند. آنها ممکن است مرتبط با صنعت یا موضوع شما نباشند و حاوی اطلاعاتی مشابه محتوای وب سایت شما نباشند.

شایان ذکر است که بک لینک ها قطعا کیفیتی نسبت به نوع کمیت دارند. تعداد انگشت شماری از بک لینک های با کیفیت بسیار ارزشمندتر و مفیدتر از تعداد زیادی بک لینک با کیفیت پایین برای تلاش های بهینه سازی موتور جستجوی شما هستند. به همین دلیل است که تمرکز کمپین های لینک بیلدینگ خود بر روی معتبرترین و مرتبط ترین سایت ها مفید است.

آیا بک لینک ها واجد شرایط سئو کلاه سیاه هستند؟

بک لینک ها با گوگل و سایر موتورهای جستجو خوب هستند. در واقع، موتورهای جستجو بک لینک ها را دوست دارند زیرا ایندکس کردن را برای ربات های موتور جستجو بسیار آسان تر و سریع تر می کنند. بنابراین، ایجاد بک لینک به عنوان یک تاکتیک سئو کلاه سفید در نظر گرفته می شود که اخلاقی است و توسط موتورهای جستجو پذیرفته می شود – تا زمانی که خط مشی های موتورهای جستجو را در مورد نحوه به دست آوردن و پیکربندی بک لینک ها نقض نکند.

برخی از روش های ایجاد بک لینک سایه وجود دارد که سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود و می تواند وب سایت شما را جریمه یا حتی به حالت تعلیق درآورد.

چه نوع بک لینک هایی بر خلاف سیاست های گوگل هستند؟

زمانی که گوگل برای اولین بار راه اندازی شد، بیشتر برای همه رایگان بود. هنگامی که توسعه دهندگان وب و کارشناسان سئو شروع به درک ارزش بک لینک کردند، شروع به سوء استفاده از حفره ها و ارائه استراتژی هایی برای ایجاد تعداد زیادی لینک غیر طبیعی در مدت زمان کوتاه کردند. گوگل با معرفی خط‌مشی‌ها و دستورالعمل‌هایی به این امر پاسخ داد که بر آنچه که آن‌ها رویه‌های ایجاد بک لینک قابل قبول و غیرقابل قبول می‌دانند تأکید می‌کنند.

یکی از زمینه هایی که در آن با مشکل مواجه خواهید شد پرداخت هزینه بک لینک است. گاهی اوقات یک وب سایت از شما می خواهد که در ازای دریافت نوعی غرامت، پیوندی را در سایت خود قرار دهید. این مجاز است، اما باید یک پیوند nofollow باشد که نتواند توسط موتورهای جستجو ایندکس شود و در نتیجه در رتبه بندی صفحه قرار نگیرد و بر رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد. اگر پرداختی را برای گنجاندن پیوندهای dofollow که می توانند ایندکس شوند بپذیرید، سایت شما می تواند توسط موتورهای جستجو جریمه شود.

در اینجا لیستی از انواع دیگر بک لینک ها و تکنیک هایی وجود دارد که خط مشی های گوگل را نقض می کنند:

  • پیوندهای به دست آمده از یک شبکه وبلاگ خصوصی
  • هک کردن سایت ها برای مخفی ماندن بک لینک ها در CSS و Javascript
  • بک لینک های سمی از سایت های مشکوک که به طور خاص برای دستکاری رتبه های جستجو وجود دارند
  • متن های لنگر بیش از حد بهینه شده است
  • بک لینک بیش از حد از وب سایت های خارجی زبان
  • لینک هایی که به طور خودکار توسط ربات ها در مکان هایی مانند بخش نظرات و انجمن ها ایجاد می شوند
  • پیوندهایی از صفحات با استفاده از محتوایی که سرقت ادبی شده یا از سایت دیگری چرخانده شده است
  • طرح های پیوند برای ایجاد پیوندهای غیر طبیعی از سایت های غیر مرتبط تنظیم شده اند

آیا اگر تعداد زیادی بک لینک دریافت کنم، گوگل من را جریمه می کند؟

خوشبختانه پاسخ منفی است. تا جایی که به گوگل مربوط می شود، محدودیتی برای تعداد بک لینک هایی که می توانید جمع آوری کنید وجود ندارد، تا زمانی که به طور قانونی به دست آمده و مطابق با سیاست های گوگل پیکربندی شده باشند.

انواع لینک ها

هایپرلینک ها در مقابل بک لینک ها

به طور کلی همه لینک ها هایپرلینک هستند. این یک راه طولانی تر برای توصیف یک پیوند خروجی به یک سایت دیگر بود، اما این مدت در طول سال ها کوتاه شده است. بک لینک ها لینک هایی از سایت های دیگر هستند که به سایت شما می آیند.

لینک های خارجی در مقابل بک لینک ها

لینک های خارجی از سایت شما می آیند و به دیگران می روند. اگر از صفحه خود به یک سایت دارکوب لینک دهید، این یک لینک خارجی در سایت شما و یک بک لینک برای دارکوب است.

لینک های داخلی در مقابل بک لینک ها

بک لینک ها از سایت های دیگر می آیند، اما لینک های داخلی لینک هایی بین صفحات وب سایت شما هستند. آنها بخش مهمی از ساختار سایت شما هستند و به طور غیر مستقیم قدرت سئوی شما را افزایش می دهند. ما در این راهنما به طور عمیق در مورد اهمیت پیوندهای داخلی صحبت می کنیم.

انواع بک لینک

انواع بک لینک

تا جایی که سئو وجود دارد، تنها دو نوع بک لینک وجود دارد: dofollow و nofollow. شخصی که یک صفحه وب را می خواند هرگز تفاوت بین بک لینک dofollow و nofollow را نخواهد دید. تفاوت در کد منبع است. یک برچسب خاص در کد منبع وجود دارد که تعیین می کند گوگل و سایر موتورهای جستجو چگونه بک لینک را مشاهده می کنند، که همچنین تاثیر آن بک لینک را بر نمایه سئوی شما تعیین می کند.

بک لینک های dofollow

بک لینک های دافالو رایج ترین و با ارزش ترین نوع بک لینک برای سئو هستند. هنگامی که یک پیوند dofollow را در وب سایت خود قرار می دهید، به گوگل می گویید که پیوند ارگانیک است – همانطور که وب سایت مورد نظر پیوند را نخریده است – و شما برای صحت محتوا در انتهای دیگر تضمین می کنید. از آن لینک Dofollow به سادگی به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که “محتوای طرف دیگر این پیوند مهم است و باید به آن توجه کرد.”

بک لینک های Nofollow

بک لینک های Nofollow کمتر رایج هستند. آنها همچنین ارزش کمتری دارند. آنها تگ های عمدی هستند که به موتورهای جستجو می گویند یک پیوند خاص را نادیده بگیرند. گوگل پیشنهاد می‌کند از تگ nofollow استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید که نمی‌خواهید سایت شما با هدف مرتبط باشد.

معمولاً زمانی استفاده می‌شود که نمی‌خواهید به هیچ عنوان تأیید یا اعتبار رتبه‌بندی را به صفحه دیگری منتقل کنید.

چگونه بک لینک بگیرم؟

ساخت تعدادی بک لینک با کیفیت بالا از سایت های مرتبط با اعتبار دامنه کاری زمان بر و دشوار با پست های هدف در حال تغییر است، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان مشاغل برای کمک به آژانس های سئو مراجعه می کنند. همانطور که گفته شد، مراحلی وجود دارد که می توانید انجام دهید که سبد بک لینک شما را افزایش می دهد و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را بهبود می بخشد.

محتوای با کیفیت در سایت شما

اولین کاری که باید برای افزایش بک لینک انجام دهید این است که روی قرار دادن محتوای آموزنده و جذاب در سایت خود کار کنید. وب‌سایت‌های معتبر و با اعتبار بالا تنها زمانی انتخاب می‌کنند که به سایت شما پیوند بزنند که چیزی برای ارائه به بازدیدکنندگان سایتشان داشته باشید. یک محتوای ارزشمند می تواند یک پست وبلاگ، یک بررسی، یک صفحه محصول یا خدمات، یا حتی یک تعریف واژه نامه مانند آنچه در حال حاضر در حال خواندن آن هستید باشد.

وبلاگ نویسی مهمان

پست های مهمان می توانند برای ایجاد لینک واقعا مفید باشند. روشی که به طور کلی کار می کند این است که شما یک وبلاگ نویس با وب سایتی پیدا می کنید که به نوعی با نام تجاری شما مرتبط است و ایده ای برای یک مقاله مهمان به او ارائه می دهید. اگر آنها آن را دوست داشته باشند، مقاله شما را در سایت خود پست می کنند و به شما اجازه می دهند یک پیوند انجام دنبال را به وب سایت خود اضافه کنید. مشارکت کنندگان گاهی اوقات تبادل پست نیز انجام می دهند، جایی که آنها پستی را برای شما می نویسند تا در عوض در سایت خود قرار دهید. این یک روش محکم است که می تواند منجر به مقالات (و بک لینک) بیشتر در آینده از مشارکت کنندگان مهمان شود.

بک لینک های رقبا را بررسی کنید

همیشه ایده خوبی است که بدانید رقبای شما چه کار می کنند و بک لینک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از تحقیقات بک لینک رقابتی برای بررسی بک لینک های رقبای خود با یافتن اینکه کدام سایت ها به آنها لینک می دهند، استفاده کنید. اگر آنها مایل به پیوند دادن به سایت های رقبای شما هستند، شاید مایل به پیوند به سایت شما نیز باشند – به خصوص اگر محتوای جذاب و آموزنده ای دارید که می توانند بازدیدکنندگان وب خود را به آن راهنمایی کنند.

ساختمان لینک شکسته

این یک استراتژی جالب است که می تواند به طرز شگفت آوری خوب عمل کند. اساساً، این شامل یافتن یک پیوند مرده در یک وب سایت و ایجاد محتوایی در سایت خود است که شبیه به آنچه پیوند می‌خواست به آن منتهی شود. سپس با وب سایت دارای لینک شکسته تماس می گیرید و آنها را در جریان آن قرار می دهید و محتوای خود را به عنوان جایگزینی برای تعمیر لینک ارائه می دهید.

اگر آنها انتخاب کنند که پیوند مرده را با پیوندی به محتوای شما جایگزین کنند، شما بک لینک دیگری کسب می کنید. برای مثال، ممکن است یک لینک شکسته با متن لنگر پیدا کنید، “چگونه لوله کش ها می توانند در هزینه های آب و برق صرفه جویی کنند.” سپس می توانید یک پست وبلاگی در مورد آن موضوع بنویسید، آن را در سایت لوله کشی خود ارسال کنید و آن را با لینک شکسته به سایت ارائه دهید تا بتوانند به محتوای مرتبط پیوند خود را ادامه دهند.

آیا زمان زیادی را صرف تلاش برای انجام سئو به جای رشد کسب و کار خود می کنید؟ برای آشنایی با فرآیند سئوی چهار مرحله ای ما، با کارشناسان صنعت تماس بگیرید.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها بطور ویژه ایی برای سئو SEO بسیار ارزشمند هستند. زیرا آنها نشان دهنده ی «رای اعتماد» وب سایتی به وب سایت دیگر هستند.

اساسا، بک لینک ها به وب سایت شما یک سیگنال برای موتورهای جستجو هستند، که نشان می دهند دیگران به محتوای سایت شما اطمینان دارند. اگر تعداد زیادی از سایت ها به یک صفحه وب یا وب سایت لینک بدهند، موتورهای جستجو می توانند نتیجه بگیرند که محتویات این لینک ارزشمند است و ارزش پیوند دادن و نمایش در نتایج موتورهای جستجو (SERP) را دارند. بنابراین، به دست آوردن بک لینک ها می تواند تاثیر مثبتی بر موقعیت رتبه بندی سایت و یا قابلیت دیده شدن در نتایج جستجو را داشته باشد.

به دست آوردن و دادن بک لینک

به دست آوردن بک لینک یک جزء ضروری از سئوی خارج از سایت (off-site SEO) است. فرایند به دست آوردن این پیوندها به عنوان ساختن پیوند یا به دست آوردن پیوند (Link Earning یا Link Building) شناخته می شود.

برخی از لینک ها به طور ذاتی بیشتر از دیگران ارزشمند هستند. پیوندهایی از سایتهای قابل اعتماد، محبوب و معتبر، مطلوب ترین بک لینک ها برای کسب شدن هستند. در حالی که پیوند از سایت های کم قدرت، سایت های مملو از هرزنامه یا Spam کم ارزش یا بی ارزش ترین پیوند ها هستند. چه یک پیوند قابلیت دنبال شدن داشته باشد یا نه، ارزش یک پیوند را دست کم نگیرید.

تنها ذکر شدن نام وب سایت شما در یک وب سایت با کیفیت بالا می تواند تبلیغ خوبی برای سایت شما باشد. قابلیت دنبال شدن  Follow یا دنبال نشدن nofollow در تگ یک لینک به موتورهای جستجو نشان می دهد که آیا برای این پیوند ارزش قائل شود یا خیر. (موتورهای جستجو همیشه در حال به اصطلاح خزیدن Crawling از وب سایتی به وب سایت دیگر از طریق پیوند های آنها به یکدیگر هستند. موتور های جستجو در این خزیدن محتویات وب سایت ها را فهرست بندی و رتبه بندی می کنند.

وقتی یک کاربر چیزی را جستجو می کند موتور جستجو از فهرستی که خود ساخته پاسخ هایی را به کاربران نمایش می دهد. برای اطلاعات بیشتر مقاله چگونگی معرفی یک وب سایت به گوگل از وب سایت دارکوب را مطالعه فرمایید).

همانطور که برخی از بک لینک هایی که شما کسب کرده اید به یک اندازه ارزشمند نیستند، لینک هایی که به سایت های دیگر ایجاد می کنید نیز ارزش های متفاوتی دارند. به همین جهت شما با ذکر کردن یک پیوند در سایت خود با مشخص کردن اطلاعاتی در تگ آن پیوند (Follow or noFollow) نظر خود را درباره آن سایت مشخص می کنید، و متعاقباً این متا دیتا ها Meta Data تاثیر مهمی در لینک سازی خواهند داشت.

چگونه بک لینک رایگان بگیریم؟

برای گرفتن بک لینک رایگان می توانید به سایت رایگان بفروش بروید و تبلیغ خود را انجام دهید. سایت sellfree یک سایت بک لینک رایگان است که سئوکاران به راحتی می توانند برای سایت ها از آن بک لینک رایگان بگیرند. برای خرید بک لینک و یا کمپین بک لینک می توانید با کارشناسان سئو حرفه دارکوب مشورت کنند و از مشاوره سئو رایگان دارکوب استفاده کنند.

بهترین شرکت سئو در تهران

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت و سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. برای خرید رپورتاژ و رپورتاژ آگهی می توانید با مشاوران دارکوب صحبت کنید و بهترین و مقرون به صرقه ترین روش را برای ررپورتاژ خود انتخاب کنید. سئو دارکوب به این صورت است که تمامی خدمات سئو داخل سایت که شامل لینک سازی داخلی می شود، سئو خارج سایت، بک لینک سازی و رپورتاژ را برای شما یه صورت حرفه ای انجام می دهند.

بک لینک های رقابتی

به دست آوردن بک لینک ها می توانند بسیار زمان بر باشد. سایت های جدید یا افرادی که به فکر گسترش رد پای کلمات کلیدی هدف خود در فضای وب هستند، ممکن است ندانند که از کجا می بایست شروع کنند. اینجاست که تحقیق درباره بک لینک های رقابتی آغاز می شود.

با بررسی پروفایل بک لینک های یک رقیب (مجموعه ایی از پیوند های صفحات وب و دامنه ها) که هم اکنون دارای رتبه خوبی در حوزه کلمات کلیدی هدف شما است، شما می توانید در یابید که از کجا باید شروع به بک لینک سازی کنید. ابزاری مانند Open Site Explorer می تواند در یافتن بک لینک های یک دامنه به شما کمک کند تا از آن پیوندها برای فرآیند لینک سازی خود استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته