بازاریابی از طریق تلگرام (تلگرام مارکتینگ)

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش

تلگرام یک پلتفرم پیام رسان محبوب است که در حال حاضر برای ارتباطات تجاری و ارتباط با مشتریان به عنوان یک برنامه محبوب شناخته می شود. اگر می خواهید در بازاریابی به مخاطبان گسترده ‌ای دسترسی پیدا کنید، قطعاً تلگرام می تواند شما را سریع ‌تر به مخاطب هدف برساند. از طریق استراتژی بازاریابی تلگرام نسبت به روش‌ های سنتی، می توانید سریع ‌تر به مشتری بالقوه دسترسی پیدا کنید و از طریق یک راه مقرون به صرفه با مشتریان تعامل داشته باشید. می توانید این اجازه را به کاربران بدهید که با ارتباط مستقیم از طریق پیام خصوصی یا چت گروهی، با شما وارد تعامل شوند. قطعاً بازاریابی از طریق تلگرام به نفع کسب و کار و برند شما خواهد بود. از این پلتفرم برای اهداف مختلف از جمله پیدا کردن سرنخ‌ های جدید، بالا بردن آگاهی از برند، تعامل بیشتر با مشتری و موارد دیگر استفاده کنید.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی به معنای استفاده از ابزارهایی است که برای ارتباط با کاربر یا مخاطب در زمان و مکان مناسب استفاده می شود. بازاریابی سنتی گرچه هنوز مورد علاقه بسیاری از افراد است، اما با توجه به صرف زمان زیاد برای استفاده از اینترنت، بازاریابی دیجیتال در سال ‌های اخیر رونق بسیاری یافته است. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از بسترهای آنلاین برای تبلیغ یا فروش محصولات و خدمات است. این بستر می تواند شبکه ‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و وب سایت ‌ها باشند.

از مهم‌ترین مزیت بازاریابی دیجیتال این است که می توانید نسبت به سایر رقبا متمایز باشید. بازاریابی دیجیتال می تواند برای رشد برند شما بسیار موثر باشد، به راحتی می توانید کاربران آنلاین را مورد هدف قرار دهید و به عنوان یک بازاریابی مقرون به صرفه شما را زودتر به اهدافتان برساند. در بازاریابی دیجیتال می توانید داده ‌ها را مورد بررسی قرار دهید و این موضوع کمک می کند تا بتوانید استراتژی بازاریابی خود را بهبود ببخشید. به طور کلی دیجیتال مارکتینگ سریع و کارآمدتر از بازاریابی ‌های سنتی است.

بازاریابی شبکه اجتماعی

همانطور که اشاره شد یکی از بسترهای بازاریابی دیجیتال، رسانه‌ های اجتماعی هستند. رسانه ‌های اجتماعی خیلی سریع به مهم‌ ترین ابزارهای بازاریابی در دنیای کسب و کارها تبدیل شده‌ اند. راه عالی هستند تا شما بتوانید برند خود را تبلیغ و دامنه دسترسی به کاربران را وسعت ببخشید. از مهم ‌ترین رسانه ‌های اجتماعی که در حال حاضر طرفداران بسیاری در سطح دنیا دارند، می توان به تیک تاک، فیسبوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب، واتساپ، اینستاگرام و البته تلگرام اشاره کرد. با توجه به کسب و کاری که دارید، باید یک بررسی کامل انجام دهید که کدام پلتفرم برای معرفی و تبلیغ کسب و کار شما مناسب ‌تر است.

استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی

با انتخاب هر پلتفرمی شما باید چند نکته را به خاطر بسپارید:

  • تعیین هدف: زمانی که شما رسانه‌ های اجتماعی را برای بازاریابی انتخاب می کنید، باید اهداف خود را مشخص و نوع محتوایی که به اشتراک گذاشته می شود را تعیین کنید. اهداف شما می تواند افزایش آگاهی از برند باشد، افزایش ترافیک وب سایت باشد، افزایش فروش و یا پیدا کردن سرنخ ‌های جدید باشد. پس از مشخص شدن اهداف اینک می توانید پلتفرم مناسب را انتخاب کنید. هر یک از پلتفرم‌ ها دارای رویکرد متفاوت هستند، شما باید با توجه به نوع کسب و کار و مخاطب هدف، پلتفرم مناسب را انتخاب کنید.
  • برنامه‌ریزی دقیق: فعالیت در رسانه ‌های اجتماعی همواره باید منظم و دقیق باشد، چرا که با حضور کمرنگ به مرور طرفداران خود را از دست خواهید داد.
  • تجزیه و تحلیل: از آنجا که در پلتفرم‌ ها می توان نظرات را به اشتراک گذاشت، این فرصت کمک می کند تا بتوانید از این طریق به نقاط ضعف خود پی ببرید. انتقادات باعث می شوند تا خدمات قابل توجهی را به کاربران ارائه دهید. با تجزیه و تحلیل داده‌ ها می توانید تصمیم گیری آگاهانه ‌تری نسبت به تولید محتوا داشته باشید.

فیسبوک مارکتینگ

فیسبوک مارکتینگ

فیسبوک به عنوان یکی از پلتفرم ‌های مهم به شمار می آید. از مهمترین مزیت فیسبوک مارکتینگ این است که کسب و کارها می توانند به مخاطبان گسترده دسترسی پیدا کنند. به کسب و کارها اجازه می دهد تا بتوانند با مشتری فعلی و بالقوه خود در ارتباط باشند. از این طریق می توانید محصولات و خدمات را برای کاربران تبلیغ کنید.

فیسبوک به عنوان یکی از پلتفرم ‌های مهم برای کسب و کارها می تواند یک بستر مناسب برای تبلیغات باشد. فیسبوک کمک می کند تا کسب و کارها به مخاطبان گسترده ‌ای دسترسی پیدا کنند و از این طریق محصولات و خدمات خود را بیشتر معرفی کنند. دسترسی به همه گروه‌ های جمعیتی از مهمترین مزیت فیسبوک است. از طریق فیسبوک می توانید به کاربران واکنش نشان داده و با آنها در تعامل باشید. در فیسبوک می توانید تبلیغات ویدیویی را به طور موثر برای جلب توجه افراد در نظر بگیرید، حتی اگر بخواهید از طریق فیسبوک ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کند این هدف از این طریق نیز تحقق پیدا می کند. با توجه به اینکه می توانید مخاطب هدف خود را انتخاب کنید، کسب و کار شما در سطوح بالایی از کنترل و شفافیت قرار می‌گیرد.

لینکدین مارکتینگ

لینکدین از دیگر پلتفرم ‌هایی است که امروزه مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته است. این رسانه اجتماعی که بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر حرفه‌ ای دارد، می تواند بستری مناسب برای رشد کسب و کارها باشد. آنچه لینکدین را مهم می کند این است که با تمرکز بر روی لینکدین می توانید به سرنخ‌ های با کیفیت دسترسی پیدا کنید. با توجه به اینکه بیشتر کاربران لینکدین ذهنیتی برای کسب و کار دارند، بنابراین می توان گفت این پلتفرم یک منبع عالی برای پیدا کردن سرنخ‌ های جدید است. یک صفحه لینکدین که بهینه شده باشد می تواند شانس بالاتری برای رتبه ‌بندی در جستجو داشته باشد. از طریق لینکدین مارکتینگ می توانید دید کلی برند خود را در فضای آنلاین افزایش دهید و با در نظر گرفتن کلمات کلیدی مرتبط در بیو و توضیحات مرتبط در صفحه، کاربران بیشتری را به سمت صفحه خود جذب کنید.

واتساپ مارکتینگ

یکی از موثرترین و جدیدترین روش ‌های بازاریابی از طریق واتساپ است. واتساپ که در میان سایر پلتفرم‌ ها توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند، یک مکان مناسب برای دیده شدن برندها شده است. اگر می خواهید تلاش ‌های بازاریابی شما به نتیجه برسد، واتساپ یکی از موثرترین ابزارها به شمار می آید. اهمیت بازاریابی واتساپ این است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا بتوانند با مشتریان خود تعامل داشته و در ارتباط باشند. قابلیت چت کردن در واتساپ شرایطی را ایجاد کرده است تا نسبت به برندها اعتماد بیشتری ایجاد شود. واتساپ مارکتینگ که ایمن، سریع و مقرون به صرفه است به کسب و کارها کمک کند تا با کاربران و مشتریان خود ارتباطی قوی ‌تر و عمیق ‌تر ایجاد کنند.

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ کمک می کند تا کسب و کارها در فضای اینترنت بتوانند حضور خود را تثبیت کنند. با توجه به ویژگی‌ هایی که در اینستاگرام وجود دارد، از جمله دریافت لایک و کامنت، کسب کارها می توانند با فالوورهای خود به طور مستقیم در تعامل باشند. با توجه به جمعیت بسیاری که از پلتفرم اینستاگرام استفاده می کنند، به عنوان یک پلتفرم عالی به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا می کنید که این به معنای افزایش دیده شدن برند و در نهایت فروش بیشتر است. طبقه بندی مخاطبان بر اساس علایق، رفتارها و دیگر اهداف می تواند شانس دسترسی به مشتری بالقوه را نیز افزایش دهد. در نهایت از آنجا که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است می توانید از این طریق محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته و از طریق محتوای جذاب بصری برند خود را معرفی کنید.

تلگرام مارکتینگ

تلگرام مارکتینگ

در دنیای امروز کسب و کارها در تلاش هستند تا بتوانند از طریق راه‌ های نوآورانه و کارآمد به مخاطب هدف بیشتری دسترسی پیدا کنند و این دسترسی منجر به ارتباط بیشتر شود. در سال‌ های اخیر تلگرام به عنوان یکی از پلتفرم ‌های محبوب بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. تلگرام با رابط کاربر پسند و ویژگی ‌های قدرتمند خود توانسته بستر مناسبی برای کسب و کارها باشد، تا بتوانند آگاهی از برند خود را افزایش دهند. بدون شک اگر تولید محتوای ثابتی داشته باشید، همراه با یک برنامه منظم پاسخگویی به بازخوردها، می توانید کاربر را درگیر کرده و او را به یک مشتری بالقوه تبدیل کنید. با آموزش تخصصی تلگرام، در زمینه بازاریابی می توانید بهترین راهکارها را در نظر بگیرید.

خدمات تلگرام

خدمات تلگرام را می توان در بخش کانال، گروه، ربات و تبلیغات تقسیم بندی کرد. کانال ‌های تلگرام این اجازه را به کسب و کارها می دهند که پیام‌ هایی را برای فالوورهای خود منتشر کنند. در گروه‌ های تلگرام نیز فرصتی برای کسب و کارها ایجاد می شود تا همزمان بتوانند با چندین کاربر وارد گفتگو شوند. ربات‌ های تلگرام نیز فرصتی را ایجاد می کنند تا پیام ‌ها به سرعت برای فالوورها منتشر شوند. از طریق تبلیغات نیز کسب و کارها می توانند محصولات و خدمات خود را در این پلتفرم در سطح وسیعی تبلیغ کنند. با آموزش خدمات تلگرام، می توانید به طور موثرتری در تمام بخش ها فعالیت داشته باشید.

مزیت تلگرام مارکتینگ

از مهمترین مزیت ‌های تلگرام مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 پایگاه کاربری بزرگ

در سال ‌های اخیر تلگرام رشد تصاعدی را طی کرده است و میلیون‌ ها کاربر در سراسر دنیا به این پلتفرم اضافه شده ‌اند. اینک تلگرام به عنوان یک پایگاه کاربری بزرگ فرصتی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است که بتوانند با مخاطبان گسترده و متنوعی در تعامل باشند.

حریم خصوصی

در دنیای دیجیتال امروز حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. تلگرام نیز با تعهد به حفظ حریم خصوصی کاربران این اطمینان را می دهد که پیام‌ ها و داده‌ ها هرگز منتشر نمی شوند و این تعهد کمک می کند تا اعتماد کاربران افزایش پیدا کند.

امکانات بسیار

تلگرام تنها یک پیام رسان نیست، در کنار پیام‌ های متنی می توان اشتراک گذاری فیلم ‌ها و تصاویر، پیام ‌های صوتی، فایل و موارد دیگر را نیز انجام دهید. این میزان از تنوع ارتباطی بین کسب و کارها و کاربران کمک می کند تا کسب و کارها با ارائه محتوای جذاب و پویا مخاطبان خود را بیشتر جذب کنند.

بدون محدودیت

در پلتفرم تلگرام محدودیت جغرافیایی وجود ندارد، همه افراد در سراسر دنیا می توانند از این پلتفرم استفاده کنند، در نتیجه کسب و کارها از این طریق می توانند به مخاطبان جهانی دست پیدا کنند. اگر نوع کسب و کار شما به گونه ای است که می توانید به آن سوی مرزها نیز خدمات و کالاهای خود را ارائه دهید، قطعاً تلگرام می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

بازاریابی مقرون به صرفه

از طریق ایجاد کانال در تلگرام می توانید یک بازاریابی مقرون به صرفه را انجام دهید. با ایجاد کانال و انتشار محتوا می توانید به کاربران تا بی ‌نهایت، محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. بدین ترتیب تلگرام برای بسیاری از کسب و کارها یک گزینه جذاب برای بازاریابی به شمار می آید.

 

ارتباط مستقیم با کاربر

از طریق تلگرام می توان به راحتی با کاربر وارد تعامل شد. در تلگرام چه در کانال چه در گروه، کسب و کارها می توانند با کاربران خود درگیر شده و به سوالات آنها پاسخ دهند. این به معنای ایجاد حس اجتماعی است،  هرچه ارتباط سریع‌ تر و صمیمانه ‌تر باشد، ارتباط قوی‌ تری بین کسب و کارها و مشتریان ایجاد می شود.

نحوه استفاده از تلگرام برای بازاریابی

تلگرام به عنوان یک پلتفرم پیام رسان فرصت منحصر به فردی است که کسب و کارها از طریق ایجاد گروه و کانال بتوانند با کاربران در ارتباط باشند. برای نحوه استفاده از تلگرام جهت بازاریابی چند نکته را به خاطر بسپارید.

ایجاد گروه اختصاصی

  • نام گروه: برای کسب و کار خود در تلگرام یک گروه اختصاصی تشکیل دهید. نامی را برای گروه انتخاب کنید که با هویت برند و اهداف شما همخوانی داشته باشد. نام برند باید بتواند به صورت واضح و مختصر در مورد کسب و کار شما اطلاعاتی را ارائه دهد. اگر گروه به خوبی ایجاد شود، زمینه لازم برای جذب کاربر فراهم می شود.
  • محتوای ارزشمند: تهیه و ایجاد محتوای ارزشمند کمک می کند تا کاربران تا مدت‌ ها در کنار شما باقی بمانند. محتوا را می توانید از جنبه ‌های مختلف آماده کنید، می تواند معرفی محصول، ارائه اهداف کسب و کار شما، یک برنامه آموزشی و یا یک تبلیغ برای محصول شما باشد.
  • تعامل: باید در گروه فضایی را فراهم کنید که اعضا با یکدیگر وارد تعامل شوند. با مطرح کردن برخی از سوالات می توانید بازخوردهایی را دریافت کنید و بحث را نسبت به کسب و کار خود هدایت کنید.
  • پیشنهادات انحصاری برای اعضای گروه: برای تشویق اعضای گروه برای خرید محصول یا دریافت خدمات می توانید پیشنهادات انحصاری بدهید. تخفیف‌ های منحصر به فرد برای اعضای گروه تلگرام می تواند به ماندگاری کاربر کمک کند. همچنین حس اعتماد و وفاداری در کاربر افزایش پیدا می کند.

ایجاد کانال اختصاصی

مسیر دوم برای بازاریابی در تلگرام ایجاد یک کانال است. برخلاف گروه‌ هایی که در تلگرام ایجاد می شوند، کانال ‌های تلگرام یک ارتباط یک طرفه دارند. می توانید با ایجاد یک کانال آموزنده، محتوای تبلیغاتی خود را به اشتراک بگذارید.

  • انتخاب نام: برای کانال خود باید نامی را انتخاب کنید که در موتورهای جستجو جزو نفرات برتر باشید. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در نام کانال می تواند قابلیت کشف را افزایش دهید.
  • محتوای چند رسانه‌ ای: در کانال خود محتوا را تنها از یک نوع انتخاب نکنید. می توانید محتوای چند رسانه‌ ای همچون تصاویر جذاب، ویدیوهای آموزنده و اینفوگرافیک‌ ها که هر یک می توانند به نوعی بر روی کاربر تاثیرگذار باشند، را انتخاب کنید. معمولا محتواهای چند رسانه ‌ای نسبت به محتوای متنی تاثیرگذاری بیشتری دارند.
  • فعالیت منظم: با توجه به اینکه کانال در تلگرام یک رابطه یک طرفه است، باید تلاش کنید یک زمان‌ بندی مناسبی را برای ارائه محتوا داشته باشید. با پایبندی به این تعهد می توانید همیشه کاربران را درگیر نگه دارید. در طی روز می توانید چندین نکته را به اشتراک بگذارید، خبرنامه ‌های ماهانه یا تبلیغات هفتگی را انجام دهید. بدین ترتیب می توانید هر روز و همیشه حضوری فعال در تلگرام داشته باشید.
  • اشتراک گذاری: باید کاربران را تشویق کنید تا محتوای کانال شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. با تشویق کاربران به اشتراک گذاری محتوا به طور قابل توجهی دسترسی شما به کاربران افزایش پیدا می کند.

تفاوت کانال و گروه در تلگرام

تفاوت کانال و گروه در تلگرام

به طور خلاصه می توان تفاوت کانال و گروه در تلگرام را این طور توضیح داد:

ارتباط در کانال یک طرفه و در گروه دو طرفه است، دنبال کنندگان در کانال ‌ها بیشتر و در گروه ‌ها کمتر هستند. ظرفیت گروه ‌ها حدود ۲۰۰ هزار نفر اما در کانال‌ ها بی ‌نهایت است. حریم خصوصی در کانال به این صورت است که اعضا نمی توانند یکدیگر را ببینند، اما در گروه اعضا می توانند یکدیگر را ببینند و وارد تعامل شوند. در کانال می توان چندین ادمین داشت، اما در گروه علاوه بر اینکه می تواند ادمین داشته باشد به دلیل ظرفیت کمتر، می توان به تنهایی آن را نیز مدیریت کرد.

بهبود بازاریابی تلگرام

برای بهبود کانال و گروه تلگرام می توانید راهکارهای زیر را استفاده کنید.

 بهینه سازی

با انتخاب یک تصویر پروفایل جذاب و یا یک لوگوی چشم نواز، می توانید خود را به دیگران بهتر معرفی کنید. این تصویر یا لوگو می تواند نشان از برند یا هدف شما از کسب و کار باشد. بهتر است تصاویری را انتخاب کنید که به راحتی قابل تشخیص باشد و در بین ده‌ ها پروفایل، پروفایل شما به سرعت شناسایی شود.

انتخاب نام

نام کانال یا گروه باید توصیفی باشد و محتوای شما را انعکاس دهد. با یک توضیح مختصر اما آموزنده، استفاده از هشتگ و کلمات کلیدی در توضیحات کانال، سرعت کشف شما افزایش پیدا می کند. باید به عباراتی فکر کنید که کاربر ممکن است به هنگام جستجو آنها را استفاده کند.

 

انتخاب موضوع

شما باید موضوع کانال خود را به وضوح مشخص کنید. با تعیین مخاطب هدف می توانید محتوای خود را مطابق با سلایق و علایق آنها تهیه کنید.

برنامه منظم

برنامه منظم برای ارسال پست، کاربران را بیشتر با شما درگیر می کند. به روز رسانی محتوا، تبلیغات هفتگی یا ماهانه، باید با زمانبندی دقیقی انجام شود، به معنای این که قابل پیش‌بینی باشد. در این صورت کاربر در زمان مورد نظر انتظار انتشار محتوا از سوی شما را دارد.

 محتوای بصری

در بازاریابی محتوا از نوع بصری نسبت به متنی استقبال بیشتری می شود. باید بر روی محتوای چند رسانه ‌ای تمرکز بیشتری داشته باشید.

 پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی

اگر در سایر پلتفرم ‌های رسانه ‌های اجتماعی فعالیت می کنید، می توانید کانال تلگرام خود را در این پلتفرم ‌ها تبلیغ کنید. اینفلوئنسرها می توانند کمک کنند مخاطبان بیشتری به کانال شما معرفی شوند.

ارتباط مستقیم

زمانی که به نظرات، انتقادات و پیشنهادات کاربران پاسخ دهید به معنای این است که با کاربر فعالانه در ارتباط هستید.

 ارسال هدایا

ارسال هدایا نه تنها مشترکین را ماندگار می کند بلکه این ترفند کمک می کند تا مشترکان جدید دیگری برای دریافت جوایز و هدایا در کانال عضو شوند.

تجزیه و تحلیل

می توانید از ابزارهای داخلی تلگرام بر عملکرد کانال خود استفاده کنید. این موضوع کمک می کند که بدانید کدام محتوا مورد استقبال کاربران قرار گرفته است و یا با شناسایی نقاط ضعف می توانید استراتژی خود را تغییر دهید. شما باید برای فعالیت در تلگرام زمانبندی‌ های مختلفی را برای ارسال محتوا بررسی کنید. باید در ارسال محتوا تنوع را رعایت کنید تا با تجزیه و تحلیل ها بدانید چه محتوایی در چه زمانی بیشتر دیده می شود.

ادمین تلگرام

گروه‌ ها و کانال ‌های تلگرام می توانند بیش از هزار عضو داشته باشند، اما مدیریت تمامی عضوها کار چندان ساده ‌ای نیست. قطعاً یک نفر نمی تواند تمام شماره‌ های کاربری را مدیریت کند، شما می توانید چندین مدیر یا ادمین را برای گروه و کانال خود در نظر بگیرید. با انتخاب ادمین برای کانال تلگرام می توانید مجوزهایی را به او بدهید. ادمین کانال می تواند اطلاعات را در کانال تغییر دهد، پیام را حذف کند، کاربران را ممنوع کند، از طریق لینک کاربران را دعوت کند، پیام ‌ها را پین کند، پیام ‌های صوتی را مدیریت و حتی مدیران جدیدی را به کانال اضافه کند. در آموزش ادمینی تلگرام، اطلاعات کامل و جامعی در خصوص وظایف ادمین ارائه می شود تا به بهترین شکل ممکن، کانال اداره شود. مالک کانال یا گروه می تواند این مجوزها را در اختیار ادمین قرار دهد. دقت داشته باشید که همچنان این مالک گروه است که نقش قدرتمندی را در کانال یا گروه دارد.

علاوه بر این، برخی از ربات ‌ها وجود دارند که می توانند در مدیریت گروه و کانال به شما کمک زیادی کنند. این ربات ‌ها می توانند پیام‌ های خودکار را در زمان ‌های تعیین شده در روزهای انتخابی انجام دهند. در واقع با انجام عملکردهای تکراری که توسط ربات انجام می شود، شما می توانید زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

دوره تلگرام مارکتینگ

اگر یک کانال تلگرامی موفق با اعضای بسیار می خواهید، اگر می خواهید کانال تلگرامی شما به سرعت رشد پیدا کند، اگر می خواهید در کانال تلگرام برندسازی کنید یا اگر می خواهید کانال تلگرام را توسعه دهید، بهترین مسیر شرکت در دوره تلگرام مارکتینگ است. برای رسیدن به این خواسته ‌ها تنها کافیست، نسبت به پلتفرم تلگرام یک سطح دانش خوب یا متوسطی داشته باشید. با شرکت در این دوره ها می توانید راه ‌های مختلف درآمدزایی از طریق این پلتفرم را یاد بگیرید، برندسازی کنید و خود را به دیگران معرفی کنید.

فروش دوره در تلگرام

فروش دوره در تلگرام، با هدف آموزش به مشاغل و افراد برای دستیابی به مخاطب هدف بیشتر صورت می گیرد. در دوره بازاریابی تلگرام به موضوعات مختلف پرداخته می شود، پس از آشنایی با اصول اولیه تلگرام، مزیت‌ها و ویژگی ‌هایی که به عنوان یک ابزار بازاریابی دارد، نحوه ایجاد کانال و گروه بیان می شود، این که چه نوع محتوایی را باید چند بار و در چه فواصل زمانی منتشر کرد، مورد بحث قرار می‌گیرد. با ارائه برخی از تکنیک ‌ها، ایجاد تعامل با کاربر فراهم می شود. همچنین برخی از تاکتیک ‌ها و استراتژی ‌ها برای رشد کانال یا گروه ارائه می شود و در نهایت روش ‌های مختلف کسب درآمد از طریق تلگرام بیان شود. هدف از آموزش تلگرام این است که کسب و کارها، مدیران و بازاریابانی که از پلتفرم تلگرام استفاده می کنند، مهارت‌ های لازم را جهت استفاده از تلگرام برای رشد کسب و کار و جذب مخاطب به دست آورند.

آموزش جذب مشتری در تلگرام

تعامل با مشتری تنها در مورد فروش نیست، این تعامل می تواند در مورد ایجاد یک رابطه باشد. هرچه با کاربر تعامل بیشتری داشته باشید، می تواند منجر به افزایش فروش و درآمد شود. از طریق چند استراتژی و آموزش جذب مشتری در تلگرام می توانید تعامل با مشتری را در این پلتفرم افزایش دهید.

 شخصی‌سازی محتوا

به طور قابل توجهی شخصی سازی محتوا می تواند نرخ تعامل را افزایش دهد. در زمانی که پیام را برای مشتری ارسال می کنید می توانید از نام او استفاده کنید، به تعاملاتی که در گذشته با یکدیگر داشته ‌اید اشاره کنید و محتوای خود را بر اساس ترجیحات او تنظیم کنید. این فرایند کمک می کند که مشتری احساس ارزشمندی بیشتری کند و برای قدردانی این ارتباط، یک مشتری ماندگار شود.

ایجاد محتوای تعاملی

ایجاد محتوای تعاملی در کانال یا گروه که می تواند نظرسنجی یا‌ آزمون‌ باشد کمک می کنند تعامل بیشتری را با کاربر داشته باشید. این عناصر تعاملی می توانند کمک کنند که محتوای شما جذاب ‌تر و سرگرم کننده ‌تر باشد، در نتیجه نرخ مشارکت کاربر افزایش پیدا کند.

ارائه محتوای ارزشمند

ارائه ارزش به مخاطب در تلگرام می تواند آن را ماندگار کند. این ارزش می تواند از طریق ارائه مقاله‌ های آموزنده، تخفیف ‌های منحصر به فرد و یا ارائه نکات مهم باشد. از این طریق شما می توانید یک پایگاه مشتری وفادار داشته باشید که در هر صورت با محتوای شما درگیر می شود.

پاسخ دهی سریع

یکی از راهکارها که نشان می دهد شما برای کاربر ارزش قائل هستید، این است که به پیام‌ ها پاسخ سریع دهید. این نشان دهنده این است که شما به مخاطب اهمیت می دهید، در نتیجه نرخ رضایتمندی مشتری افزایش پیدا می کند.

افزایش مخاطب در تلگرام

راه ‌های بسیاری وجود دارد که شما می توانید حجم کاربران را در گروه ‌ها یا کانال ‌ها افزایش دهید.

  • کیفیت محتوا: هرچه میزان تولید محتوا منظم و جذاب باشد، باعث می شود که این محتوا توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود.
  • سایر رسانه ‌های اجتماعی: در سایر رسانه ‌های اجتماعی می توانید لینک کانال تلگرام خود را به اشتراک بگذارید تا فالوور جذب شود.
  • بهینه سازی: در کانال خود از طریق سئو و کلمات کلیدی می توانید کمک کنید تا کاربران راحت‌ تر شما را پیدا کنند.

سخن پایانی

در میان رسانه‌ های اجتماعی، تلگرام نیز توانسته جایگاه خوبی را برای خود ایجاد کند. با توجه به قابلیت ‌ها و ویژگی‌ هایی که دارد، بخشی از کسب و کارها این پلتفرم را برای بازاریابی محصولات و خدمات خود انتخاب کرده ‌اند. استفاده از تلگرام و قابلیت‌ های آن بسیار آسان است، تنها کافیست محتوای خود را در تلگرام کاملاً اصولی و دقیق تهیه کنید و با انتشار به موقع در کانال‌ ها و گروه‌ ها، برند خود را به سایرین معرفی کنید.

گروه تخصصی دارکوب که در زمینه طراحی وب سایت فعالیت گسترده دارد، در بخش بازاریابی شبکه اجتماعی نیز مشاوره، راهکار و ایده ‌های خوبی را مطرح می کند. مشاوران تخصصی دارکوب در هر یک از زمینه ‌های بازاریابی، با توجه به نوع کسب و کار، اهداف و بودجه ‌ای که در نظر گرفته ‌اید، بهترین مسیر را معرفی می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پکیج ‌های آموزشی تلگرام و سایر خدمات دارکوب، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته