با وجود این همه منابع آنلاینی که در اختیار بازاریابهای دیجیتال قرار داره، پیدا کردن ابزاری که برای نیازهای خاص شما مناسب باشه کار سختیه. اما در بین همه این ها، یه سری ابزارها هستند که برای همه لازمند و خوبیش هم اینه که نیازی به کدنویسی و معماری سایت ندارند و بدون دانش خاصی میتونید از این ابزار رایگان بهره ببرید. تو این پست شما رو با چهارتا از این ابزار که دوتاش برای سئوی گوگل و دو تاش برای منابع دیگه است آشنا میکنم.
لیست مطالب
اخیرا گوگل اعلام کرده که سرچ های دفعه اولی روی موبایل از سرچ های دسکتاپی پیشی گرفتند. در آینده نزدیک، گوگل به الگوریتم اول موبایل تغییر خواهد کرد و سایتهایی که روی موبایل خوب کار کنند شانس بیشتری برای نمایش در صفحه نتایج خواهند داشت. بنابراین باید سایتتون روی گوشی های هوشمند هم خوب کار کنه و هم خوب دیده بشه. اگه میخواهید بدونید این طور هست یا نه میتونید از تست سازگاری با موبایل گوگل استفاده کنید. فقط باید آدرس وب سایتونو وارد کنید و روی دکمه آنالیز کلیک کنید. اگه سایتتون جای بهتر شدن داشته باشه هم این ابزار بهتون پیشنهادهایی در همین راستا میده.
PageSpeed Insights یه ابزار دیگه است از جمله ابزارهای گوگله که میتونه تجربه کاربری کاربرهاتونو ارتقا بده. این ابزار سرعت صفحه وب سایتی رو که آدرسشو تو نوار سرچ وارد کردید اندازه میگیره و یه نمره از 100 بهش میده. این ابزار با یه تیر دو نشون میزنه، یعنی سرعت رو هم برای دستگاه های تلفن همراه اندازه میگیره و هم برای کامپیوتر. اگه سایتتون نمره ای کمتر از 85 بگیره بهتون روشهایی برای حل مشکل سرعت هم پیشنهاد میده.
ابزار وبمستر بینگ تحقیق کلیدواژه انجام میده. باید کلیدواژه های مد نظرتونو وارد کنید و محدوده زمانی سرچ رو تعیین کنید تا بهتون بگه تو این مدت چند بار این کلیدواژه در سرچ های طبیعی بینگ سرچ شده. از بین همه موتورهای جستجو فقط بینگ چنین ابزاری عرضه کرده که بر اساس تاریخچه سرچ طبیعی کار میکنه.
نمیتونید برای وبلاگ شرکتتون عنوانهای مناسب پیدا کنید؟ نوشتن محتوا در بازههای زمانی منظم احتمال این رو که بعنوان یک پیشرو در حرفه خودتون شناخته بشید افزایش میده و اگه عنوان مناسبی برای مقالات و پستهاتون انتخاب کنید، به احتمال زیاد ترافیکتون از سرج طبیعی بهتر میشه. با این ابزار کلیدواژه میتونید یک کلمه کلیدی رو در قسمت سرچ وارد کنید و بعد ابزار بهتون چند عبارت کلیدی طولانی بهتون میده که میتونید در محتواتون ازش استفاده کنید.
حتی بازاریابهای دیجیتال و سازندهای وبسایتی که تازه کارند هم میتونن با این ابزارها براحتی کار کنند. ابزارهای زیادی برای سریعتر کردن سایت، بهتر کردن و اثرگذارتر کردنش وجود دارند که میتونن در فروش محصولات و عرضه خدماتتون کمکتون کنند اما وقتی به طور کامل با سئو و نحوه کارش آشنا نباشید، نمیتونید ابزاری رو که براتون مناسبند پیدا کنید. اینجاست که به یه مشاور سئو نیاز پیدا میکنید.
اگه فکر میکنید به مشاوره سئو نیاز دارید، با دارکوب تماس بگیرید و با متخصصان ما صحبت کنید.