بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ در ایران

بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ در ایران

اندازه و مقیاس اینترنت بسیار زیاد و تقریباً غیر قابل درک است.  اما اینترنت چیزی بیش از یک بستر برای ویدیوهای سرگرم کننده و آموزش های ساده است. با اینترنت رویای بازاریابی هر شرکتی محقق می شود.

در یک پلتفرم واحد، شرکت ها می توانند با میلیون ها نفر ارتباط برقرار کرده و به آنها دسترسی پیدا کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند و پیام خود را در میان آنها به اشتراک بگذارند. شرکت ها در سال های اخیر از اینترنت استفاده کرده اند تا از این مزیت استفاده کنند، استراتژی که به عنوان بازاریابی دیجیتال شناخته می شود. اکنون ممکن است در سمینارها و سایر رویدادهای مرتبط با بازاریابی نام دیجیتال مارکتینگ را به همراه کلمات تبلیغاتی مختلف شنیده باشید. همانطور که ممکن است باورپذیر نباشد، افرادی که در مورد اثر بخشی و نتایج شگفت انگیز بازاریابی دیجیتال بیش از حد اقرار می کنند، اغلب حق دارند!

بنابراین اگر در استفاده از دیجیتال مارکتینگ تا حدودی مردد هستید، شرکت دارکوب پیشنهاد می کند که مستقیماً وارد این صحنه شوید. حجم انبوه ابزارها، داده ها و کانال های موجود در اینترنت فرصت هایی را برای بازاریابان ایجاد می کند تا از طریق شخصی سازی، محتوای مؤثر را به افراد خاص ارائه دهند. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مانند استفاده از ایمیل یا ارسال تبلیغات در گروه های رسانه های اجتماعی خاص، می توانند مخاطبان بسیار مناسبی را با پیامی متناسب با اهدافشان جذب کنند. بازاریابی دیجیتال هر ابتکار و روش بازاریابی است که از رسانه های آنلاین و اینترنت از طریق دستگاه های متصل به آن مانند تلفن های همراه، رایانه های خانگی یا اینترنت اشیا (IoT) استفاده می کند.  ابتکارات رایج بازاریابی دیجیتال حول توزیع پیام برند از طریق موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، برنامه های کاربردی، ایمیل و سایت ها متمرکز است.

دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارد که هر کدام بخشی از استراتژی بازاریابی اینترنتی را پیاده سازی می کنند. ممکن است که این روش ها در برخی زمینه ها و یا بسته به مکان و کشوری که پیاده سازی می شوند، بازخوردهای عالی و یا برعکس نتایج ناامید کننده ای را رقم بزنند. در ادامه با بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا می شوید که اغلب نتایج خوبی را در ایران نشان داده اند.

بازایابی شبکه های اجتماعی – SMM (Social Media Marketing)

بازاریابی رسانه های اجتماعی احتمالاً محبوب ترین روند بازاریابی دیجیتال در نسل فعلی است. باید به نیروی محسوسی که رسانه های اجتماعی در دهه گذشته به آن تبدیل شده اند، اعتراف کرد.

رسانه های اجتماعی سطح جدیدی از تعامل را فراهم می کنند که برندها می توانند از آن برای افزایش آگاهی از برند، روندی مثبت ایجاد کنند و اگر همه چیز واقعاً خوب پیش برود، همانند ویروس پخش شوند!

اپلیکیشنی همانند اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد تا با دوستان خود و حتی افراد مشهور ارتباط برقرار کنند. اما مکان بسیار خوبی هم برای برندها است تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند. اینستاگرام فقط بر محتوای بصری متکی است و نوجوانان و جوانان بیشتری را جذب می کند. بنابراین، حتی اگر بازاریابی را به استراتژیک پیش نمی برید، مطمئناً می توانیم بگوییم که اگر برندی دارید که جوانان را هدف قرار می دهد، باید در اینستاگرام حضور داشته باشید.

در این شاخه از بازاریابی اینترنتی، زیرمجموعه های متنوعی وجود دارد که از مؤثرین در آنها در ایران می توان به اینستاگرام مارکتینگ، لینکدین مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ و واتساپ مارکتینگ اشاره کرد.

اینستاگرام مارکتینگ

بیش از 300 میلیون نفر روزانه از سایت رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. اعدادی مانند آن به تنهایی پتانسیل جدی و بالقوه ای را برای بازاریابان ارائه می دهند. با این حال، اثربخشی اینستاگرام مارکتینگ بیشتر از اعداد است. مزیت واقعی استفاده از این سایت رسانه اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی در این واقعیت نهفته است که کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنند واقعا از ارتباط با برندها لذت می برند. باز برخی از مزایای کسب و کارها از طریق اینستاگرام می توان به این نکات اشاره کرد که بیش از 60 درصد از اینستاگرامرها حداقل یک برند را در سایت رسانه های اجتماعی دنبال می کنند. شرکت ها به طور منظم با حدود 4 درصد از دنبال کنندگان خود در ارتباط هستند، در حالی که در فیس بوک و توییتر، تعامل منظم بین برندها و دنبال کنندگان کمتر از 1 درصد است. تقریباً 70 درصد از کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنند، برندها را در سایت رسانه های اجتماعی جستجو کرده اند.

به طور خلاصه، رقابت کمتری برای بازاریابان در اینستاگرام وجود دارد و مخاطبان بسیار زیادی دارند. علاوه بر این، درصد زیادی از کسانی که از سایت رسانه های اجتماعی استفاده می کنند برندها را دنبال می کنند و به صورت روزانه با آنها در تعامل هستند. به عبارت دیگر، اینستاگرام یک ابزار بازاریابی عالی است و سایر تاکتیک های بازاریابی را که مصرف کنندگان از آن بیزار می کنند و یا نادیده می گیرند، شامل نمی شود.

لینکدین مارکتینگ

جای تعجب نیست که تقریباً 57 میلیون شرکت برندهای خود را در لینکدین قرار داده اند. به این دلیل است که تبلیغ کنندگان، لینکدین را به عنوان یکی از قابل اعتمادترین پلتفرم ها در میان تمام پلتفرم های سنتی می شناسند.

هنگامی که 3 میلیون گروه در لینکدین فعال هستند، دسترسی به سایر شرکت ها و مشتریان نسبتا آسان تر است. این موضوع شامل همه انجمن ها، صنایع و شرکت های حرفه ای دیگر نیز می شود. لینکدین مارکتینگ مزیت هایی از جمله تجزیه و تحلیل کامل رقبا، افزایش دسترسی به هدف، روابط قوی، شناخت برند و مهمتر از همه ارتقاء رتبه سئو را به ارمغان می آرود.

بنابراین، اگر صاحب کسب و کاری هستید که می خواهید ارتباطات بازاریابی خود را تقویت کنید، حتماً لازم است که از این استراتژی در مسیر بازاریابی خود استفاده کنید.

یوتیوب

برندینگ از طریق یوتیوب، به‌ عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ جهان، یک استراتژی قدرتمند برای افزایش آگاهی از برند و تعامل با مخاطبان است. با تولید محتوای ویدیویی جذاب، آموزشی یا سرگرم‌ کننده که با ارزش‌ های برند هم‌ راستا باشد، کسب‌ و کارها می‌توانند هویت برند خود را تقویت کرده و ارتباط عمیقی با مخاطبان ایجاد کنند. استفاده از عناوین و توضیحات بهینه‌ شده برای جستجو، تصاویر بند انگشتی جذاب، و انتشار منظم محتوا، به دیده شدن ویدیوها در نتایج جستجوی یوتیوب کمک می‌کند. همچنین، امکان تعامل مستقیم با مخاطبان از طریق نظرات و اشتراک‌ گذاری ویدیوها، به برندها اجازه می‌دهد تا اعتماد سازی کرده و جامعه‌ ای وفادار بسازند، که این امر به‌ ویژه برای کسب‌ و کارهایی که به دنبال تأثیرگذاری بلندمدت هستند، بسیار مؤثر است.

آپارات

بازاریابی از طریق آپارات، به‌ عنوان پر بازدیدترین پلتفرم ویدیویی ایران، فرصتی منحصر به‌ فرد برای کسب‌ و کارها فراهم می‌کند تا با مخاطبان ایرانی ارتباط برقرار کنند و برند خود را تبلیغ کنند. با تولید محتوای ویدیویی باکیفیت، مانند ویدیوهای آموزشی، تبلیغاتی یا سرگرم‌ کننده که متناسب با فرهنگ و نیازهای مخاطبان ایرانی باشد، برندها می‌توانند آگاهی از برند را افزایش داده و تعامل عمیقی با کاربران ایجاد کنند. بهینه‌ سازی عناوین، توضیحات و برچسب‌ ها برای جستجو در آپارات، همراه با انتشار منظم و استفاده از فراخوان‌های جذاب، به دیده شدن ویدیوها کمک می‌کند. همچنین، امکان تعامل با مخاطبان از طریق نظرات و اشتراک‌ گذاری، به کسب‌ و کارها اجازه می‌دهد تا ارتباط مستقیم با جامعه هدف خود برقرار کرده و وفاداری به برند را تقویت کنند، که این امر به‌ ویژه برای بازار محلی ایران بسیار مؤثر است.

تیک تاک

ویدئو مارکتینگ از طریق تیک‌ تاک، که به‌ تازگی در ایران در دسترس قرار گرفته و بازدهی بسیار بالایی دارد، به کسب‌ و کارها امکان می‌دهد تا با تولید ویدیوهای کوتاه، خلاقانه و جذاب، به‌سرعت با مخاطبان جوان و پویا ارتباط برقرار کنند. این پلتفرم با الگوریتم قدرتمند خود، محتوای مرتبط را به کاربران پیشنهاد می‌دهد، که فرصت دیده شدن برندها را حتی با بودجه محدود افزایش می‌دهد. استفاده از ترندهای روز، چالش‌ها، موسیقی‌ های محبوب و داستان‌ سرایی خلاقانه، به همراه هشتگ‌ های مرتبط، می‌تواند تعامل و اشتراک‌ گذاری ویدیوها را تقویت کند. تیک‌ تاک به دلیل ماهیت سرگرم‌ کننده و قابلیت وایرال شدن محتوا، ابزاری مؤثر برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید در بازار ایران است، به‌ ویژه برای کسب‌ و کارهایی که به دنبال جلب توجه نسل جوان هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

در یک سطح بنیادی، اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی رسانه های اجتماعی است که از تأییدیه ها و استفاده های محصول از سوی اینفلوئنسرها استفاده می کند، اینفلوئنسرها افرادی اغلب عادی هستند که دنبال کنندگان اجتماعی اختصاصی دارند و به عنوان متخصص در جایگاه خود دیده می شوند. اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل اعتماد بالایی است که اینفلوئنسرهای اجتماعی با دنبال کنندگان خود ایجاد کرده اند و توصیه های آنها به عنوان نوعی تاییدیه اجتماعی برای مشتریان بالقوه برند شما عمل می کند. پس از مشارکت کافی اینفلوئنسر ها با برند، برخی از اینفلوئنسرهای بازاریابی شبکه های اجتماعی را به یک حرفه تمام وقت تبدیل کرده اند.

واتساپ مارکتینگ

استراتژی بازاریابی واتس اپ مجموعه ای از روش هایی است که از پیام رسان واتس اپ به عنوان بستری برای تبلیغ برند و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف شما استفاده می کند.

WhatsApp یک اپلیکیشن موبایل رایگان است که به افراد امکان چت، اشتراک گذاری فایل ها و تصاویر، برقراری تماس صوتی و تصویری را می دهد. در فوریه 2014، فیس بوک واتس اپ را به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد.

واتساپ یک کانال عالی است که به شما امکان می دهد مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنید زیرا مانند فروشگاه های واقعی، ارتباط آنلاین دو طرفه را ارائه می دهد.

بهترین روش رایج بازاریابی دیجیتال این است که کسب و کار خود را در جایی که مشتریان بالقوه شما در حال فعالیت هستند، نشان دهید. شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها مکان هایی هستند که کاربران بیشتر وقت خود را آنلاین می گذرانند، بنابراین با استفاده از WhatsApp می توانید با مخاطبان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، پشتیبانی مشتری را ارائه دهید، خریدها را تأیید کنید، به روزرسانی های حمل و نقل را ارسال کنید و غیره.

تبلیغات از طریق گوگل

تبلیغات از طریق گوگل یکی دیگر از روش های پربازده انجام بازاریابی و برندینگ در ایران می باشد که روش های مختلفی برای تبلیغ کسب و کار از طریق گوگل وجود دارد که در ادامه سه روش اصلی آن را بیان میکنیم: تبلیغات در گوگل یکی از مؤثرترین راه‌ ها برای افزایش دیده شدن کسب‌ و کارها و جذب مخاطبان هدف است. در این بخش، به سه روش اصلی تبلیغات در گوگل، یعنی سئو (SEO)، گوگل دیسکاور (Google Discover)، و گوگل ادز (Google Ads) پرداخته می‌شود. هر یک از این روش‌ ها ویژگی‌ها، مزایا، و چالش‌ های خاص خود را دارند که در ادامه بررسی می‌شوند.

سئو (SEO)

سئو یا بهینه‌ سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) فرآیندی است که با هدف بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل انجام می‌شود. این روش بر افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب‌ سایت از طریق نتایج جستجوی غیر پولی تمرکز دارد.

مزایا:

  • هزینه کم: برخلاف تبلیغات پولی، سئو نیازی به پرداخت مستقیم به گوگل ندارد و در بلندمدت مقرون‌ به‌ صرفه است.

  • اعتماد مخاطبان: کاربران معمولاً به نتایج ارگانیک بیشتر از تبلیغات پولی اعتماد دارند.

  • پایداری: رتبه‌ بندی خوب در نتایج جستجو می‌تواند ترافیک مداوم و پایداری را به همراه داشته باشد.

چالش‌ها:

  • زمان‌ بر بودن: سئو نیازمند زمان و تلاش مداوم برای دستیابی به نتایج مطلوب است.

  • رقابت بالا: در حوزه‌ های پررقابت، کسب رتبه بالا در نتایج جستجو دشوار است.

  • تغییرات الگوریتم: الگوریتم‌ های گوگل به‌ طور مداوم تغییر می‌کنند و نیازمند به‌ روز رسانی استراتژی‌ ها هستند.

نکات کلیدی:

برای موفقیت در سئو، باید روی تولید محتوای با کیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌ سازی سرعت سایت، و ایجاد بک‌ لینک‌ های معتبر تمرکز کرد.

گوگل دیسکاور (Google Discover)

گوگل دیسکاور یک ابزار شخصی‌سازی‌ شده است که محتوای مرتبط با علایق کاربران را در اپلیکیشن گوگل یا صفحه اصلی مرورگرهای موبایل نمایش می‌دهد. این روش بر اساس رفتار جستجوی کاربر و الگوریتم‌ های یادگیری ماشین گوگل عمل می‌کند.

مزایا:

  • دسترسی به مخاطبان جدید: دیسکاور به کاربرانی که ممکن است به‌ طور مستقیم به دنبال محصول یا خدمات شما نباشند، دسترسی پیدا می‌کند.

  • تعامل بالا: محتوای نمایش‌ شده در دیسکاور معمولاً نرخ تعامل بالایی دارد.

  • بدون هزینه مستقیم: مشابه سئو، این روش نیازی به پرداخت هزینه تبلیغاتی ندارد.

چالش‌ ها:

  • عدم کنترل کامل: نمی‌توان به‌ طور مستقیم محتوای خاصی را در دیسکاور نمایش داد، زیرا الگوریتم گوگل تصمیم‌ گیرنده است.

  • نیاز به محتوای جذاب: محتوای بصری و با کیفیت برای جلب توجه در دیسکاور ضروری است.

  • پیچیدگی الگوریتم: درک نحوه عملکرد الگوریتم دیسکاور دشوار است.

نکات کلیدی:

برای موفقیت در گوگل دیسکاور، تولید محتوای بصری جذاب، استفاده از عناوین گیرا، و انتشار منظم محتوا اهمیت دارد. همچنین، بهینه‌ سازی برای موبایل و توجه به تجربه کاربری (UX) ضروری است.

گوگل ادز (Google Ads)

گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی پولی گوگل است که به کسب‌ و کارها امکان می‌دهد تبلیغات خود را در نتایج جستجو، وب‌ سایت‌ های همکار، و پلتفرم‌ های دیگر گوگل مانند یوتیوب نمایش دهند. این روش بر اساس مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) عمل می‌کند.

مزایا:

  • نتایج سریع: برخلاف سئو، تبلیغات گوگل ادز می‌توانند به‌ سرعت ترافیک و تبدیل ایجاد کنند.

  • هدف‌گیری دقیق: امکان هدف‌ گیری مخاطبان بر اساس مکان، علایق، و رفتار جستجو وجود دارد.

  • انعطاف‌پذیری: می‌ توان بودجه و نوع کمپین را به‌ راحتی تنظیم کرد.

چالش‌ ها:

  • هزینه بالا: در حوزه‌ های رقابتی، هزینه هر کلیک می‌تواند بسیار بالا باشد.

  • نیاز به مدیریت مداوم: برای بهینه‌ سازی تبلیغات و جلوگیری از هدر رفت بودجه، مدیریت حرفه‌ ای لازم است.

  • وابستگی به بودجه: توقف بودجه تبلیغاتی می‌تواند به کاهش سریع ترافیک منجر شود.

نکات کلیدی:

برای موفقیت در گوگل ادز، باید کلمات کلیدی مناسب انتخاب شوند، تبلیغات جذاب طراحی شوند، و نرخ تبدیل (Conversion Rate) به‌ طور مداوم بررسی و بهینه‌ سازی شود.

بازاریابی نقشه

بازاریابی نقشه (Map Marketing) به استراتژی‌ های تبلیغاتی و بازاریابی اطلاق می‌شود که با استفاده از نقشه‌ های دیجیتال، مانند گوگل مپس، نشان و بلد و … برای افزایش دیده شدن کسب‌ و کارها و جذب مشتریان محلی به کار می‌روند. این روش شامل بهینه‌ سازی پروفایل کسب‌ و کار در پلتفرم‌ های نقشه، افزودن اطلاعات دقیق مانند آدرس، شماره تماس، ساعات کاری، و تصاویر با کیفیت است. همچنین، جمع‌ آوری نظرات مثبت مشتریان و استفاده از تبلیغات محلی مبتنی بر مکان (Location-Based Advertising) می‌تواند به بهبود رتبه در نتایج جستجوی نقشه کمک کند. بازاریابی نقشه به‌ ویژه برای کسب‌ و کارهای محلی مانند رستوران‌ ها، فروشگاه‌ ها و ارائه‌ دهندگان خدمات که به دنبال جذب مشتریان در نزدیکی خود هستند، بسیار مؤثر است و باعث افزایش ترافیک حضوری و اعتماد مشتریان می‌شود.

تبلیغات ایمیلی (Email Marketing)

بازاریابی ایمیلی از ایمیل برای ارسال مستقیم پیام های بازاریابی به صندوق ورودی مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می کند. از طریق ایمیل مارکتینگ، شرکت شما می تواند فروش، انتشار محصول یا خدمات جدید و دستاوردها را ارتقا دهد، به علاوه محتوای مفید و رایگانی را نیز با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد.

حتی بهتر از آن، می توانید استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را با سایر تلاش های بازاریابی هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر از بازاریابی محتوا استفاده می کنید، می توانید از وبلاگ یا  سایت خود مطالبی را که باید حتما بخوانند برای مشترکین ارسال کنید.

به طور خلاصه، ایمیل مارکتینگ به معنای کسب درآمد از طریق ارسال ایمیل است. اما یک نکته وجود دارد: شما نمی توانید فقط به افراد تصادفی ایمیل بفرستید. شما به اجازه آنها نیاز دارید و آنها باید با کمال میل آدرس ایمیل خود را به شما بدهند که این موضوع نیاز به برنامه ریزی، تمرین و صبر دارد.

بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

بازاریابی موبایلی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چند کانالی و کلی است که هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف در گوشی های هوشمند، تبلت  ها و یا سایر دستگاه  های تلفن همراه از طریق سایت ها، ایمیل، پیامک ، MMS و رسانه های اجتماعی و برنامه ها است.  در سال های اخیر، مشتریان شروع به معطوف کردن توجه و هزینه های خود به موبایل کرده اند.  به همین دلیل، بازاریابان به منظور ایجاد تعامل واقعی همه کانال، همین کار را انجام می دهند.  با پراکندگی تکنولوژی، بازاریابی نیز پراکنده می شود و برای به دست آوردن و حفظ توجه خریداران بالقوه، محتوا باید استراتژیک و بسیار شخصی باشد.

وقتی نوبت به بازاریابی موبایلی می رسد، این بدان معناست که دستگاه ها را در نظر داشته باشید و از بازاریابی SMS/MMS  و برنامه های تلفن همراه استفاده کنید.  بازاریابی موبایلی بخش مهمی از پازل بازاریابی در هنگام ایجاد هرگونه برنامه بازاریابی کوتاه مدت یا بلند مدت است.  از ایمیل، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، و بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک کانال بازاریابی تلفن همراه برای دسترسی به هر بخشی از مخاطبان شما که در آن راحت تر هستند وجود دارد.  برای اینکه بازاریابی تلفن همراه موثر باشد، باید تجربه منسجمی را که مشتریان انتظار دارند، ایجاد کنید – و این می تواند چالشی واقعی باشد در حالی که برای به دست آوردن، تعامل و حفظ کاربران در پلتفرم های مختلف تلاش می کنید.

بازاریابی موبایلی می تواند با استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای برقراری ارتباط با مشتریان بیشتری در هر نقطه از چرخه عمر مشتری، در افزایش ارزش برند و تقاضا برای محصولات یا خدمات شما شگفت انگیز باشد.  موبایل نیز به طور پیوسته در حال رشد است.  طبق تحقیقات، آمار استفاده از موبایل در مقابل استفاده از کامپیوتر دسکتاپ در ایالات متحده در سال 2018 نشان می دهد که مخاطبان فقط تلفن همراه تا سال 2022 به 55.7 میلیون نفر (نزدیک به 19٪) افزایش می یابد و تخمین می زنند که 79٪ از کاربران تلفن های هوشمند تلفن های خود را همیشه همراه خود دارند.  امروزه تعداد دستگاه های تلفن همراه در جهان (8.7 میلیارد) بیشتر از مردم (7.1 میلیارد) است که تا حد زیادی به دلیل اشتهای زیاد ما برای فناوری جدید است.  تحلیلگران داده های سازمان ملل دریافته اند که در ایالات متحده، 71.5 درصد از شهروندان بالای 13 سال گوشی هوشمند دارند و 66.5 درصد در سراسر جهان گوشی هوشمند دارند.

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

روشی کارآمد برای رسیدن به اهداف بازاریابی است. این فرآیند قادر است با سرمایه گذاری کم هزینه، مخاطبان هدف شما را جذب و درگیر کند.

بازاریابی محتوای این امکان را فراهم می کند که محیطی همه جانبه برای مشتریان بالقوه ایجاد کند تا دریابند که چگونه محصول یا خدمات شما مشکلات آنها را حل می کند یا خواسته های آنها را تحقق می بخشد. با استفاده از این استراتژی، می توانید مشتریان را به سمت تصمیم گیری سوق دهید.

بازاریابی محتوا یک استراتژی است که با تولید محتوا در قالب مقالات وبلاگ، ویدیوها، تصاویر، راهنما ها و موارد دیگر برای جذب خریداران، ایجاد اعتماد در شرکت شما، کوتاه کردن چرخه های فروش و در نهایت کمک به مردم برای خرید محصولات و خدمات شما استفاده می کند.

این استراتژی قادر به جذب، مشارکت و ایجاد ارزش برای مخاطبان یک برند است. این روش درک مثبتی از برند شما ایجاد می کند و تراکنش های بیشتری را برای شرکت شما ایجاد می کند. این روش یک سرمایه گذاری استراتژیک برای دستیابی به موفقیت تجاری بیشتر است.

با بازاریابی محتوا، یک نام تجاری می تواند ارتباط و دیده شدن بیشتری را به صورت آنلاین به دست آورد و توسط مشتریانش شناخته شود. به طور خلاصه، یک کسب و کار می تواند در حافظه مردم برجسته شود و از گم شدن در بین رقبا جلوگیری کند. امروزه حضور در اینترنت کافی نیست. اکنون مسئله این است که چگونه آنلاین باشیم، چگونه دیده شویم و با مخاطب مرتبط باشیم. این موضوع اصلی ماموریت بازاریابی محتوا است.

باید به خاطر داشته باشید که امروزه مردم قدرت انتخاب محتوایی را دارند که تماشا می کنند. آنها در دریایی از اطلاعات غوطه ور هستند و اگر می خواهید برند شما را انتخاب کنند، باید بهترین گزینه ها را به آنها ارائه دهید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است. این روش برای اولین بار در سال 2019 از هزینه های بازاریابی سنتی پیشی گرفته است. که دلیل آن این است که مصرف کنندگان به طور چشمگیری در کانال های آنلاین حضور دارند. با افزایش استفاده از فناوری، استفاده از پلتفرم های بازاریابی دیجیتال برای دنیای بازاریابی دیجیتال ضروری شده اند. پیشرفت های فنی مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ربات ها (Machin Learning)، بازاریابان را مجهزتر به فناوری بازاریابی مورد نیازشان می کند تا در لحظه مناسب به مشتریان دسترسی پیدا کنند. این روند برخلاف روش های بازاریابی سنتی است، که باید از قبل برنامه ریزی و استفاده شوند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و وبلاگ ها اکنون فضای دیجیتال مارکتینگ را در اختیار گرفته اند.

حدوداً 7.7 میلیارد نفر در جهان زندگی می کنند که 4.4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. تقریباً 30 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند با برندها از طریق کانال های اجتماعی ارتباط برقرار کنند تا اینکه به فروشگاه بروند.

برای حضور و حفظ محیط رقابت، سازمان ها باید در کانال ها و دستگاه های دیجیتال حضور داشته باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که کانال های آفلاین را باید به طور کلی نادیده گرفت. بهترین راه برای برآورده کردن خواسته های مصرف کننده، حضور همه جانبه است، که عناصر آفلاین و دیجیتال را شامل می شود.

پلتفرم های دیجیتال می توانند یک دارایی برای کسب و کار شما باشند. مبادلات شخصی بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ایجاد می کند. باعث افزایش جذابیت برای مصرف کنندگان و ایجاد اعتماد بین خریداران و فروشندگان می شود.

با به کارگیری ابتکارات و روش های بازاریابی دیجیتال، کسب و کار شما می تواند یک برنامه منسجم تر و مشتری مدار ایجاد کند که منافع را برای مشتریان شما به حداکثر برساند. پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ همچنین می توانند برای اندازه گیری و تنظیم آسان اهداف شرکت مفید باشند و بازگشت سرمایه بهتری را برای شما به ارمغان بیاورند. این پلتفرم ها و ابتکارات حتی پس از خرید روند را برای تعامل مداوم باز می کنند، که می تواند به تیم های بازاریابی کمک کند وفاداری به برند را به طور مؤثرتری تقویت کنند و حفظ مشتری را بهبود بخشند.

اگر از دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی کنید، فضای بازاریابی فوق العاده پرسودی را کنار گذاشته اید.

این فناوری ها، تلفن های همراه ساده را که برای برقراری تماس طراحی شده بودند، به رایانه های واقعی با تمام امکانات دسترسی هایی که کاربر برای ارتباط با افراد دیگر نیاز دارد، تبدیل کرده اند.  برنامه ها، ایمیل ها و سایت ها به معنای واقعی کلمه در کف دست مشتریان هستند.

پذیرش گسترده اینترنت برای استفاده تجاری و شخصی، کانال های جدیدی را برای تبلیغات و تعامل بازاریابی ایجاد کرده است، همچنین مزایا و چالش های زیادی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد که عمدتاً از رسانه های دیجیتال برای جذب، تعامل و تبدیل بازدیدکنندگان مجازی به مشتریان استفاده می کند.

چه طور باید شروع کرد

اولین قدم برای شروع بازاریابی آنلاین این است که اهداف خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که آنها قابل اندازه گیری هستند.  آیا امیدوارید 100 مشتری جدید ثبت نام کنید؟  1000 سرنخ تولید کنید تا فرآیند فروش B2B خود را تقویت کنید؟  یک پایگاه مشترک ایمیل با 10000 نفر بسازید؟

پس از آن، باید نحوه ایجاد یک حضور آنلاین را انتخاب کنید که به شما در دستیابی به آن هدف و ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب برای این کانال ها کمک کند.  شاید لازم باشد یک سایت تجارت الکترونیک راه اندازی کنید.  اگر به وبلاگ نویسی برای افزایش آگاهی و مشترکین علاقه دارید، به دنبال راه اندازی یک وبلاگ باشید و در مورد چگونگی ایجاد محتوای عالی که به اشتراک گذاری در کانال های رسانه های اجتماعی را تشویق می کند، برنامه ریزی کنید.  شراکت با مشتریی که مایل است با ایجاد یک مطالعه موردی یا اینفوگرافیک به کسب و کار شما بپیوندد، می تواند ثبات اجتماعی قدرتمندی باشد زیرا مشتریان در حال ارزیابی شرکت شما هستند.  یک سایت ساده یا صفحه فرود با فرم جذب سرنخ می تواند به شما در شروع توسعه نام تجاری و ایجاد ترافیک کمک کند. یک پلتفرم اصلی تجزیه و تحلیل (مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که رایگان است) می تواند به شما کمک کند نحوه پیگیری تلاش های بازاریابی خود را برای رسیدن به هدف اولیه خود اندازه گیری کنید.

بازاریابی آنلاین می تواند مزایایی مانند کاهش هزینه ها، ایجاد ارتباطات زیبا، کنترل بهتر بر روی مشتریان و بازخوردها، افزایش بهبود خدمات به مشتریان و حفظ رقابت با دیگر کسب و کار ها را به ارمغان آورد.

بازاریابی آنلاین سازمان ها را با مشتریان بالقوه واجد شرایط مرتبط می کند و توسعه کسب و کار را به سطحی بسیار بالاتر از بازاریابی سنتی می رساند.

همچنین به یک شرکت کمک می کند تا با ایجاد حضور آنلاین خود در سراسر اینترنت، آگاهی از برند خود را افزایش دهد.

بازاریابی آنلاین به عنوان بازاریابی اینترنتی، دیجیتال مارتینگ یا بازاریابی دیجیتال نیز شناخته می شود.  این اصطلاح به چندین شاخه مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و… تقسیم می شود.

راز موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی داشتن پیامی ارزشمند در شبکه اجتماعی مناسب و تداوم داشتن گفتگو با مخاطبان است.

اهمیت بازاریابی در اینترنت برای کسب و کار ها اهمیت فزاینده ای دارد. در واقع، بازاریابی آنلاین به یک تمرکز مهم برای اکثر شرکت ها تبدیل شده است، زیرا آنها به دنبال دستیابی به مشتریان آنلاین و رشد فروش هستند. چنانچه تمایل دارید با عرصه وسیع بازاریابی اینترنتی آشنا شوید و آن را در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، می توانید از تیم تخصصی شرکت دارکوب راهنمایی بخواهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب