کسب درآمد از فیسبوک در ایران

بک لینک سازی

یکی از اولین پلتفرم های شبکه های اجتماعی که در دنیا و ایران ارائه شد، فیسبوک بوده است که کاربران بسیاری را برای کسب درآمد از فیسبوک به خود جذب کرده است و امروزه با گذشت سال های بسیار از ارائه فیسبوک به عنوان یک پلتفرم اجتماعی هنوز نیز کاربران بسیاری در این شبکه اجتماعی در حال فعالیت هستند.

هر روزه نیز به تعداد افرادی که به این شبکه اجتماعی در ایران و حتی جهان می پیوندند در حال اضافه شدن است، که همین موضوع اهمیت فعالیت کسب و کارها را در این پلتفرم جهانی دو چندان می کند.

فیسبوک شبکه اجتماعی است که بیش از 2 میلیارد کاربر در آن فعال هستند و به کسب و کارهای بسیاری امکان این را می دهند تا به کاربران ایرانی بسیاری دسترسی داشته باشند و از این طریق خدمات و محصولات خود را به آن ها ارائه دهند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است که کسب و کارهای مختلف برای پیشرفت نباید از ان غافل باشند، در این مقاله از شرکت دارکوب قصد داریم شما را با روش هایی که به کسب درآمد از فیسبوک در ایران می انجامد و چالش های پیش رو آشنا کنیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روش های کسب درآمد از فیسبوک

تعداد کاربران بسیار زیاد فیسبوک هر کسب و کاری را مجاب می کند که به فکر روش هایی برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی باشد، در ادامه به ارائه روش هایی برای درآمد زایی از فیسبوک می پردازیم که بعضی از آن ها جزو بهترین روش های بازاریابی در ایران به شمار می آیند.

کسب درآمد از فیسبوک با همکاری در فروش

اولین روشی که می توانید از آن با استفاده از فیسبوک به درآمد برسید همکاری در فروش است که این روش در روش های بازاریابی اینترنتی برای وب سایت ها نیز بسیار مرسوم می باشد که یکی از روش های شناخته شده برای رسیدن به درآمد ا زفروشگاه های مختلف نیز می باشد.

در این سیستم که با اسامی دیگری مانند افیلیت مارکتینگ و کسب درآمد با استفاده از کد معرف نیز شناخته می شود، شما در واقع با تبلیغ کسب و کارها و خدمات و محصولاتی که ارائه می دهند کمیسیون دریافت می کنید.

برای این که بتوانید از این روش فیسبوک مارکتینگ استفاده کنید ابتدا لازم است که در یک فروشگاه اینترنتی که امکان همکاری را برای شما فراهم می کند ثبت نام کنید و لینک معرف و یا همان کد اختصاصی به خود را دریافت کنید.

پس از دریافت کد، حالا زمان آن رسیده است که در صفحه فیسبوک خود و از دیگران و دنبال کننده های خود بخواهید تا با استفاده از لینک و یا همان کد اختصاصی که دارید محصول معرفی شده را خریداری کنند و با خرید از فروشگاه معرفی شده شما کمیسیون خود را دریافت خواهید کرد.

مهم ترین مزیتی که این روش برای فرد دارد این است که درآمد آن محدود به عدد خاصی نمی شود و هرچه تعداد مخاطبان بیشتری داشته باشید که با استفاده ازکد اختصاصی شما خرید کنند مبلغ بیشتری را دریافت خواهید کرد.

کسب درآمد از فیسبوک با نمایش تبلیغات

دومین روشی که به کمک آن می توانید از فیسبوک به درآمد برسید این است که به نمایش تبلیغات بپردازید، شبکه ی اجتماعی فیسبوک یکی از بخش های اصلی که دارد قابلیت ایجاد صفحات و گروه های مختلف است. اگر شما صفحه و یا گروه های پر مخاطبی داشته باشید می توانید با همکاری کسب و کارهای مختلف تبلیغات آن ها را در صفحه و گروه خود بگذارید و بابت آن هزینه ای دریافت کنید.

این یکی از امکانات فیسبوک برای تبلیغات است که در اختیار افراد می گذارد، به طور مثال اگر شما صفحه ای در رابطه با سئو و یا طراحی سایت دارید، ممکن است بسیاری از شرکت های طراحی سایت از شما بخواهند تبلیغات خدمات آن ها را در صفحات خود انجام دهید.

به همین ترتیب شما در کنار محتواهای اصلی که در اختیار کاربران خود قرار می دهید تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کارهای دیگری را می کنید و از این روش به درآمد می رسید.

کسب درآمد از فیسبوک با حمایت مالی

سومین روشی که به وسیله آن می توانید از فیسبوک به درآمد برسید حمایت مالی می باشد، که این گزینه مناسب افرادی است که صفحه فیسبوک آن ها دارای دنبال کننده های بسیاری باشد و یا این که مخاطبان آن ها بسیار وفادار باشند که می توانید از راه کمک مالی و یا همان به اصطلاح “دونیت” نیز به درآمد برسید.

این روش یکی از روش های کسب درآمدی است که در شبکه های اجتماعی دیگر مانند یوتیوب نیز بسیار مرسوم و قابل استفاده می باشد، تا جایی که پلتفرم های اختصاصی برای دریافت دونیت و یا همان حمایت مالی در ایران ایجاد شده است که با استفاده از آن ها می توانید به راحتی یک سیستم حمایت مالی را راه اندازی کنید.

برای این روش می توانید به سادگی لینک اختصاصی حمایت مالی خود را در پلتفرم های این چنینی بسازید و آن ها را در صفحه ویا گروه فیسبوک خود با مخاطبین و دنبال کننده های خود به اشتراک بگذارید و به این ترتیب هر زمان که یکی از مخاطبین شما حمایت مالی کند بخش زیادی از آن مبلغ به شما تعلق می گیرد.

کسب درآمد از فیسبوک با ایجاد فروشگاه

چهارمین روشی که به وسیله آن می توانید از فیسبوک به کسب درآمد برسید ایحاد یک فروشگاه می باشد، با وجود این که شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام در ایران اولین انتخاب برای ایجاد فروشگاه اینترنتی هستند اما با کمک پلتفرم اجتماعی فیسبوک نیز می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

با ایجاد فروشگاه اینترنتی در فیسبوک می توانید محصولات و خدمات خود را به افراد بیشتری ارائه دهید و شانس خود را در برای فروش بیشتر افزایش دهید، که برای ایجاد فروشگاه اینترنتی خود در فیسبوک می توانید از دو روش استفاده کنید.

  • در روش اول شما می توانید محصولاتی که می خواهید را خریداری کنید و آن ها را در یک مغازه فیزیکی یا یک انبار نگه داری کنید و تمام مراحل مربوط به ثبت کالا، خرید و ارسال آن به عهده خودتان می باشد.
  • در روش دوم شرایط کمی متفاوت می شود که نام دیگر آن فروش واسطه ای می باشد، که در این روش شما نقش یک واسطه را بازی می کنید که وظیفه تامین کننده محصول و خریدار را ایفا می کند.

در این روش شما محصولات موجود در پست های فیسبوک را معرفی می کنید و اگر خریداری پیدا شد، وظیفه دارید سفارش را به تامین کننده محصول انتقال دهید و به این ترتیب تامین کننده، محصول مورد نظر را برای خریدار ارسال می کند و شما مبلغی از هزینه را به عنوان کارمزد برداشت می کنید.

بسیاری از کسب و کارهایی که در پلتفرم اینستاگرام مشغول به کار هستند برای صفحات فروشگاهی خود که از روش دوم ایجاد شده است مشغول به اینستاگرام مارکتینگ هستند و اگر شما خود تولید کننده هستید می توانید محصولات و آثار خود را برای فروش در صفحه فیسبوک خود قرار دهید.

کسب درآمد از فیسبوک با عنوان مدیر صفحه

پنجمین روشی که به وسیله آن می توانید به کسب درآمد از فیسبوک بپردازید این است که به عنوان مدیر صفحات فیسبوک مشغول به کار شوید چرا که برخی از افراد و حتی کسب و کارها برای صفحات فیسبوک خود به دنبال افرادی هستند که تمام کارهای مربوط به آن را انجام دهد.

کارهایی که یک فرد به عنوان مدیر صفحه فیسبوک لازم است انجام دهد، تولید محتوا، مدیریت کاربران، پاسخگویی به سوالات و ابهامات و حل مشکلاتی از این دست هستند؛ به همین دلیل شما می توانید با چنین افراد و کسب و کارهایی همکاری کنید و به عنوان مدیر صفحه مشغول به کار شوید.

این موقعیت شغلی تخت عنوان “ادمین فیسبوک” در وب سایت ها و پلتفرم های جستجوی شغل قابل مشاهده است و حقوق تقریبی را نیز می توانید با توجه به همین صفحات بیابید.

کسب درآمد از فیسبوک با استفاده ازسیستم تبلیغات آن

روش بعدی که می توانید به وسیله آن از فیسبوک به درآمد برسید استفاده از سیستم تبلیغات فیسبوک است. این شبکه اجتماعی یک سیستم تبلیغات دارد که با استفاده از آن می توانید به صورت مستقیم از این پلتفرم اجتماعی به درآمد برسید.

به طور مثال افرادی که در فیسبوک محتواهای ویدئویی تولید می کنند می توانند مشابه پلتفرم ” آپارات” در حین پخش ویدئوهای خود تبلیغات قرار دهند و با هر نمایش و یا کلیک هزینه ای دریافت کنند.

البته که این روش در پلتفرم اجتماعی یوتیوب نیز بسیارمرسوم است و وجود دارد. در این روش انتخاب و روش تبلیغات کاملا از جانب خود فیسبوک انتخاب می شود و لزومی ندارد که شما به دنبال افراد تبلیغ دهنده باشید.

علاوه بر این فیسبوک اخیرا سیستم اشتراک پولی را نیز به صفحات خود اضافه کرده است که به کاربران خود این امکان را می دهد با خرید اشتراک ماهانه یک صفحه فیسبوک، به محتوای اختصاصی موجود در آن دسترسی پیدا کنند.

فیسبوک مارکتینگ

کسب درآمد از فیسبوک با فروش اشتراک پولی

روش جذاب بعدی که به وسیله آن می توانید از فیسبوک به کسب درآمد برسید امکان ایجاد گروه های خصوصی است که یکی از امکانات جالب فیسبوک به حساب می آید که تنها تعداد محدود و افراد خاصی می توانند در این گروه ها عضو باشند و به مطالب دسترسی پیدا کنند.

شما می توانید با استفاده از این قابلیت فیسبوک یک گروه خصوصی را با توجه به موضوع مورد علاقه خود راه اندازی کنید و تنها به افرادی اجازه ورود دهید که هزینه اشتراک پولی آن را پرداخته باشند، این روش در تلگرام مارکتینگ نیز بسیار استفاده می شود و غالبا گروه های خصوصی را می بینیم که تنها با پرداخت اشتراک حق عضویت در آن وجود دارد.

برای مثال ممکن است شما یک طراح سایت و یا یک سئوکار حرفه ای باشید و از ترفندها و رازهایی که وب سایت شما را متمایز می کند در صفحه خود قرار دهید، برای این منظور می توانید از علاقه مندان برای ورود به گروه مبلغ مشخصی را برا ی اشتراک ماهانه و یا مادام العمر دریافت کنید.

کسب درآمد از فیسبوک با استفاده ازپیدا کردن مشتریان محلی

روش بعدی که با استفاده از فیسبوک می توانید به کسب درآمد برسید پیدا کردن مشتریان محلی است، بسیاری از گروه های فیسبوک در مورد یک موضوع و یا مکان خاص است. برای مثال ممکن است گروهی از ساکنین یک شهر همه در فیسبوک عضو باشند که در اینصورت شما می توانید برای کسب و کار محلی خود که در آن شهر به خصوص وجود دارد به جذب مشتری بپردازید.

برای این منظور می توانید در گروه تبلیغات، کسب و کار خود را قرار دهید و از افراد حاضر در آن گروه ها بخواهید تا به محل کسب و کار شما بیایند و از خدمات و محصولاتی که دارید در اختیارشان قرار دهید.

به عنوان مثال می توانید اگر یک شرکت طراحی سایت و ساخت قالب دارید در گروه هایی که قالب های استفاده شده خود را به فروش می گذارند شرکت کنید و قالب هایی که ارزش واقعی بیشتری دارند را برای کسب و کار خود بخرید و در شرکت خود با قیمت بالاتر برای فروش قرار دهید.

کسب درآمد از فیسبوک با استفاده از جذب ترافیک برای سایت

روش آخری که قصد معرفی آن را دارم که با استفاده از فیسبوک به درآمد برسید، جذب ترافیک برای سایت است، افراد و کسب و کارهایی که یک فروشگاه و یا کسب و کار اینترنتی دارند، می توانند از صفحات و گروه های فیسبوک برای جذب ترافیک به درآمد برسند.

بسیاری از کسب و کارها با استفاده از توییتر مارکتینگ نیز به جذب ترافیک برای وب سایت خود بپردازند. به عبارتی بهتر اگر سایت و یا فروشگاهی دارید که با استفاده از آن کسب درآمد می کنید می توانید سایت و یا فروشگاه خود را در صفحات و گروه های فیسبوک معرفی کنید و بادید وب سایت خود را بالا ببرید.

البته نکته مهمی که وجود دارد این است که این روش به عنوان یک روش غیر مستقیم درآمد زایی از فیسبوک به حساب می آید که خود نوعی بازاریابی اینترنتی برای وب سایت می باشد.

استراتژی های موفق برای بازاریابی در فیسبوک

بستری که پلتفرم اجتماعی فیسبوک برای مخاطبان خود فراهم کرده است بسیار گسترده تر از سایر پلتفرم های اجتماعی به حساب می آید به همین دلیل بازاریابی در فیسبوک باید با قواعد و دستورهایی انجام شود؛ این که بازاریابی در فیسبوک باید به صورت روزانه انجام شود چرا که مخاطبان آن بیش از 2 میلیارد کاربر است که با اهداف مختلفی در این شبکه اجتماعی حضور پیدا می کنند.

به  همین دلیل اگر به دنبال افزایش فروش و استفاده از استراتژی های موفق در بازاریابی خود هستید در ادامه با ما همراه باشید که قواعد جذابی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

دعوت مخاطبین هدف به فیسبوک

اولین استراتژی موفقی که در بازاریابی کسب و کار می توانیم نام ببریم دعوت مخاطبین هدف به فیسبوک می باشد، بسیاری از کسب و کارها یکی از شایع ترین اشتباهاتی که به خصوص در اوایل شروع فعالیت خود منجر می شوند این است، زمانی که می خواهند کسب و کار خود را در فیسبوک شروع کنند آشناها و دوستان خود را در این فضا دعوت می کنند.

باید این نکته را در نظرداشته باشید که آشنایان و دوستان شماف مشتریان شما نیستند، شما باید مخاطبین هدف خود را کشف کنید و ان ها را به صفحه خود دعوت کنید و اگر غیر از این بازاریابی را در کسب و کار خود انجام دهید نتیجه معکوس دریافت خواهید کرد.

به همین دلایل سعی کنید مطمعن شوید همه افرادی که صفحه فیسبوک شما را دنبال می کنند علاقمند به خدمات و محصولات شما هستند و احتمالا یک روزی به مشتریان واقعی شما تبدیل خواهند شد.

بهینه کردن پروفایل

دومین استراتژی موفقی که در بازاریابی با استفاده از فیسبوک می توانیم به آن اشاره کنیم بهینه کردن پروفایل است، هنگامی که کاربران شما به صفحه فیسبوک مراجعه می کنند به احتمال زیاد اولین کاری که انجام می دهند بازدید از پروفایل شما خواهد بود.

به همین دلیل است که لازم است پروفایل خود را با مفید ترین و خلاصه ترین جملات تکمیل کنید و اطلاعات مهمی که مربوط به کسب و کارتان است و باعث جذب مخاطب می شود را در آن قرار دهید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که بین پروفایل فیسبوک و پروفایل سایر شبکه های اجتماعی کسب و کار خود هماهنگی برقرار کنید، چرا که این موضوع تاثیر بسیار خوبی در بازاریابی شبکه های اجتماعی برای شما خواهد داشت.

این کار باعث اعتبار بخشیدن شما در نزد مخاطبین می شود و همچنین به مخاطبین شما کمک می کند که در صورت علاقه به کسب و کار و محصولات شما، آن را در دیگر شبکه های اجتماعی جذاب مانند پینترست پیدا کنند.

بررسی زمان آنلاین بودن مخاطبین

یکی دیگر ازاستراتژی های مهمی که در بازاریابی فیسبوک باید به آن توجه کنیم، بررسی میزان آنلاین بودن مخاطبین در شبکه های اجتماعی می باشد، توجه داشته باشید که چه تایم هایی مخاطبین شما آنلاین هستند.

روزها و ساعت هایی که مخاطبین در شبکه های اجتماعی و در فیسبوک آنلاین هستند و در آن حضور دارند را بررسی کنید.

پاسخ به سوالات مخاطبین

یکی دیگر از استراتژی های موفق در بازاریابی شبکه اجتماعی فیسبوک پاسخ به سوالات مخاطبین است، ارتباط و تعامل داشتن با مخاطبین نکته اصلی و مهمی در بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد. برای موفقیت در بازاریابی فیسبوک باید مخاطبین و دنبال کننده های خود تعامل برقرار کنید.

زمانی که مخاطبین در رابطه با محصولات و خدمات از شما سوال می کنند با دقت و تمرکز لازم به آن ها پاسخ دهید و در انتخاب گزینه آن ها را راهنمایی کنید. پاسخ دادن به مخاطبین موجب می شود که شما معتبر شناخته شوید و مخاطبین راحت تر به شما اعتماد می کنند.

بررسی صفحه فیسبوک رقبا

برای موفقیت در بازاریابی فیسبوک، لازم است رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید، در نظر بگیرید که از چه روش هایی برای پیشرفت خود استفاده می کنند، در تیک تاک مارکتینگ نیز از این روش استفاده می کنند تا با بررسی صفحه رقبا استراتژی های جدید و موفقی را پیدا کنند.

در بررسی صفحه فیسبوک رقبا باید بررسی کنید که دنبال کنندگان آن ها چه افرادی هستند و کدام یک ازمحتواهای آن ها مورد استقبال مخاطبین قرار می گیرد. از نتایج به دست آمده استفاده کنید و از رقبا برای مدیریت صفحه فیسبوک خود الگو برداری کنید.

نکته مهمی که لازم است به آن توجه کنید این است که الگوبرداری با تقلید کردن متفاوت است و شما نباید هرگز از رقبای خود تقلید کنید بلکه داشتن خلاقیت و ابتکار موضوع مهمی در بازاریابی فیسبوک به حساب می آید.

کیفیت محتوا

یکی دیگر از استراتژی های موفق در زمینه بازاریابی فیسبوک  این است که کیفیت محتوای خود را افزایش دهید، هنگامی که بازاریابی فیسبوک انجام می دهید دقت لازم را انجام دهید که کیفیت مطالب ارسال شده مهم تر از کمیت آن ها می باشد.

ارسال تعداد زیادی مطلب و پست در صفحه فیسبوکتان نمی تواند عامل موفقیت شما در بازاریابی باشد به همین دلیل لازم است که زمان بیشتری را به تولید محتوا اختصاص دهید تا بتوانید محتواهای با کیفیت تری را داشته باشید.

ساخت گروه مربوط با کسب و کارتان

یکی دیگر از اصلی ترین روش های اصلی بازاریابی در شبکه اجتماعی فیسبوک برقراری تعامل در شبکه های اجتماعی است. ایجاد یک گروه نوعی تعامل است که مخاطبین می توانند در آن به بحث و گفت و گو بپردازند به همین دلیل یک گروه مرتبط با محصولات و خدمات خود راه اندازی کنید.

اولین قدم این است که مشتریان فعلی خود را برای عضویت در آن دعوت کنید، احداث یک گروه در فیسبوک علاوه بر یک بستر برای ارتباط و تعامل با دیگران می شود تا شما بتوانید به یک پایگاه داده از مشتریان و افرادی که احتمالا به محصولات صنعت شما نیازمند هستند دسترسی پیدا کنند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

ابزار و منابع مفید برای کسب درآمد از فیسبوک

داشتن ابزارها و منابع مفید برای بازاریابی و کسب درآمد از فیسبوک بسیار در پیش بردن استراتژی های بازاریابی و موفقیت در این شبکه اجتماعی کمک کننده است، که در ادامه به معرفی این ابزارها و منابع برای کسب درآمد از فیسبوک می پردازیم.

ابزار Hootsuite Compose

ابزار Hootsuite Compose یکی از ابزارهای مفید برای انتشار مطالب است، هر طرح بازاریابی با یک استراتژی فعال شروع می شود و این به این معناست که پست های خود را ازقبل برنامه ریزی کنید، این ابزار به شما در ویرایش، نوشتن و زمان بندی های پست هایتان کمک می کند.

به علاوه این که این ابزار قابلیت دارد به طور همزمان برای چندین صفحه فیسبوک به طور همزمان محتوا ایجاد و ارسال کند، به علاوه این که با کتابخانه هایی که این ابزار در اختیارتان قرار می دهد می توانید به راحتی ویدئو و عکس های با کیفیت متناسب با برندتان را تولید کند.

ابزار Hootsuite Analytics

Hootsuite Analytics یکی دیگر از ابزارهایی است که به شما در کسب درآمد از فیسبوک کمک می کند، این ابزار به شما در درک بهتر مخاطبین هدف و هر آن چه که در شبکه های اجتماعی به دنبال آن هستند را در اختیارتان قرار می دهد.

بدون شک نتایجی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد بینش هایی را در رابطه با روند ها معیارهای تیم در اختیارتان قرار خواهد داد که این کار سنجش تاثیر کمپین های فیسبوک را به مراتب برای شما راحت تر خواهد کرد.

این ابزار معیارهایی مانند: نظرات رشد فالوورها، دسترسی به پست و بازدیدهای ویدئویی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ابزار Hootsuite Inbox

ابزار دیگری که به شما در کسب درآمد از فیسبوک کمک می کند Hootsuite Inbox است، این ابزار قابلیت این را دارد که به شما در مدیریت مکالمات اجتماعی که دارید کمک کند و آن ها را در یک مکان بتوانید مدیریت کنید.

این ابزار به شما امکان می دهد که به سرعت و به راحتی همه مکالمات خود را به سرعت و در یک مکان ببینید و هرگز فرصتی را برای تعامل با مخاطبین خود از دست ندهید، در انی ابزار سه بخش اصلی وجود دارد که شامل: لیست گفتگوها، جزئیات مکالمه و فیلترهای صندوق ورودی می شود.

به علاوه این که ابزار به شما کمک می کند از فیلترهای صندوق ورودی استفاده کنید و فقط پیام های خاصی را مشاهده کنید، مانند پیام های خوانده نشده و یا پیام هایی که نیاز به پاسخ داشته باشند، در واتساپ مارکتینگ نیز از این قابلیت ها جهت تعامل با مشتریان استفاده می شود.

ابزارAdview

یکی از ابزارهای مهمی که به شما کمک می کند نظراتی که در تبلیغات فیسبوک ارسال می شود را پیگیری کنید تا بتوانید در کانال های خود با مشتریان ارتباط برقرار کنید، چرا که یکی از مهم ترین استراتژی هایی که لازم است پاسخ دهید پاسخ به نظرات کاربران است.

این ابزار به شما امکانات زیر را می دهد:

  • نظارت بر تبلیغات در حداکثر 3 حساب فیسبوک
  • به نظرات در فیسبوک و اینستاگرام پاسخ می دهد
  • با استفاده از تجزیه و تحلیل هایی که در اختیارتان می گذارد می توانید ببینید کدام تبلیغات بیشترین نظر را دریافت کرده است
  • پاسخ های متن و تصویر الگو را انتخاب کنید

چالش ها و راهکارها

امروزه شبکه های اجتماعی به مکانی برای خود نمایی برندها و شرکت های مختلف تبدیل شده است که فیسبوک و اینستاگرام و توییتر در این رقابت تا حدودی از سایر شبکه های اجتماعی جدا بوده اند.

طبق آمارها حدود 2میلیارد و 370 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی فعال هستند که این ارقام نشان دهنده نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار است. نکته ای که وجود دارند این است که بازاریابان تنها به 1 درصد از این آمار توانسته اند دسترسی پیدا کنند.

و این میزان از آمار کم امید کسب و کارها را برای جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی بسیار کم می کند. به همین دلیل در این مسیر با چالش هایی مواجه هستیم که در ادامه به توضیح و ارائه راهکار دراین مورد می پردازیم.

شناخت مخاطبین

اولین چالشی که در کسب درآمد از شبکه اجتماعی فیسبوک ممکن است با آن مواجه شوید شناخت مخاطبین است، در سال های گذشته شاهد این بودیم که شبکه های اجتماعی در مسیر رشدشان پیچ و خم های بسیاری را از سر گذرانده اند و تحت تاثیر عوامل متعددی قرار گرفته اند.

این دگرگونی و تغییرات، صاحبان کسب و کار را مشتاق کرد تا از نزدیک با مخاطبین خود آشنا شوند و از روحیات و سلایق آن ها اطلاعات مفیدی را کسب کنند، شناخت مخاطبان به سازمان ها و شرکت ها این مزیت را می دهند تا به برند انسانی صورتی سازمانی ببخشند و ارزش های برندشان برای مشتریان ملموس شود.

اما خب شناخت مخاطبین و آگاهی از سلایق و نظرات آن ها به سادگی نمی باشد و نیازمند راهکارهایی است تا بتواندی از این چالش خارج شوید که در ادامه به ارائه راهکار این چالش می پردازیم.

راه های ارتباطی با مخاطبین را از طریق پلتفرم ها و ابزارهای رایگانی که وجود دارد و یا این که ارزان قیمت هستند مدیریت کنید، ابزارهایی مانند Mention ،Respond. سعی کنید با مخاطبین خود ارتباط مستمر داشته باشید و هیچ پیام و نظری را بدون جواب نگذارید.

تمام کانال های در دسترس در فضای مجازی را زیر نظر داشته باشید و به نظر ها و کامنت ها با سبک و الگوی یکسانی پاسخ دهید، برای این منظور می توانید از ترفندهایی مانند طرح یک سوال، اظهار نظر در یک وبلاگ و به  وجود آوردن زاویه های دید جدید استفاده کنید.

می توانید در شبکه های مجازی دیگری مانند لینکدین فعالیت مستمر داشته باشید که هم منجر به لینکدین مارکتینگ شود و هم باعث شود بتوانید مخاطبین خود را بشناسید و از علایق و نظرات آن ها آگاه شوید.

همیشه در دسترس بودن

یکی دیگر از چالش هایی که اغلب کسب و کارها با آن درگیر هستند این است که مخاطبین ومشتریان آن ها انتظار دارند همیشه و در هر زمانی در دسترس آن ها باشند برای رفع مشکلات، ابهامات و سوالاتی که دارند.

فرقی نمی کند که کسب و کارتان اکنون در چه جایگاهی قرار دارد و یا این که شاید مثل گذشته از صفحه اجتماعی شما بازدید نشود به هرحال لازم است برای کسب درآمد از فیسبوک بتوانید این چالش را به خوبی پشت سر بگذارید و از تاکنیک های دست به نقدی استفاده کنید که در ادامه راهکار جذابی را برای شما به ارائه خواهیم گذاشت.

راهکار این چالش بسیار ساده است و شرکت ها و سازمان ها لازم است با صرف هزینه این چالش را پشت سر بگذارند و نکته مهمی که وجود دارد این است که حتی اگر بودجه کمی را برای تبلیغات دارید از هزینهه کردن برای پاسخگویی و همیه در دسترس بودن برای مشتریان حود غافل نشوید و با داشتن ادمین های پاسخگو به مخاطبین و کاربران خود احساس همیشه در دسترس بودن را بدهید.

حفظ کیفیت محتوا

یکی دیگر از چالش هایی که در کسب درآمد از فیسبوک ممکن است با آن مواجه شوید این است که در صورت افت کیفیت محتوا دیگر مخاطبان اشتیاقی به برقراری ارتباط با شما نخواهند داشت.

شکی نیس که مدیریت بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانند یکی از وقت گیرترین مشغله های فردی باشد و حکم یک کار تمام وقت را داشته باشد که نیازمند خلاقیت و ابتکار بسیاری است که موجب حفظ مخاطبین شما شود.

برای این چالش نیز راهکارهایی وجود دارد که به کمک آن ها بتوانید این مشکل را نیز به نحو احسن پشت سر بگذارید.

سعی کنید با اصول محتوا و توجه به ویژگی های نسلی آشنایی داشته باشید و از سرکشی به پست های فیسبوک مخاطبین و جستجوی محتوا درسایت هایی مانند Buzzsum یا Quora غافل نشوید و اگر این راهکارها جواب گو نبود از راه های دیگری که وقت کمتری می گیرد استفاده کنید، مانند مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  1. با مخاطبین خود غریبه نباشید
    بعضی از مشهورترین محتواها و پست هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، آن هایی هستند که دیدی متفاوت به سازمان ها و ماجراهای پیرامون یک اتفاق می دهند. عموما غالب مردم دوست دارند تا با چهره های انسانی که مسئولیت شبکه های اجتماعی را به عهده دارند آشنا شوند و این موضوع باعث جذب آن ها به صفحه فیسبوک شما خواهد شد.
  2. استفاده از نمودارهای خلاقانه
    نمودارهای جذاب به شما این امکان را می دهد تا از آماری که دردست دارید نهایت استفاده را ببرید، می توانید برای این منظور از ابزارهایی مانند Pablo یا  Canva کنید و رنگ و زیبایی جذابی را به آمارهای خود ببخشید.

نتیجه گیری

شبکه اجتماعی فیسبوک، یک شبکه اجتماعی بسیار قدرتمندی است که عدم توجه به آن می تواند به ضرر افرادی باشد که به دنبال کسب درآمد از این فضا هستند، این شبکه ی اجتماعی قدرتمند هم اکنون شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و اینستاگرام را نیز در زیر مجموعه خود قرار داده است.

از طرفی امکاناتی که فیسبوک به صورت رایگان در اختیار تمام کسب و کارهای جهان قرار داده است به ایجاد و رشد کسب و کارها کمک بسیاری کرده است، به همین دلیل همه افراد می توانند با آموزش فیسبوک مارکتینگ و راه اندازی این شبکه اجتماعی به کسب درآمد برسند و در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که شاید از دید بسیاری از افراد پنهان مانده است را در اختیارتان قرار دهیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته