وب سایت شخصی چه کمکی می تواند به کسب و کار شما نماید؟

نوشته شده توسط رومینا نظری
شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

در دنیایی که حضور آنلاین شما اولین برداشت شماست، یک طراحی وب سایت شخصی معادل دیجیتالی یک دست دادن محکم، کت و شلوار بی عیب و نقص و یک جفت کفش قاتل است که همه در یک جفت پیچیده شده اند. ممکن است فکر کنید، “اما من صاحب یک کسب و کار نیستم، چرا به یک وب سایت نیاز دارم؟”

خوب، بگذارید به شما بگویم، چه یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار، مدیر بازاریابی یا فریلنسر خلاق باشید، داشتن یک وب‌سایت شخصی دیگر فقط برای کارآفرینان نیست. این برای همه کسانی است که می خواهند روایت خود را کنترل کنند، کار خود را به نمایش بگذارند و در یک بازار کار رقابتی فزاینده برجسته شوند.

6 دلیل برای ساخت یک وب سایت شخصی

ساختن یک وب سایت شخصی یکی از بهترین چیزهایی است که در حرفه من اتفاق افتاده است. داشتن یک وب سایت شخصی قبلاً خوب بود، اما اکنون به نظر می رسد که داشتن یک وب سایت به اندازه داشتن رزومه مهم است. شاید الان مهمتر باشد.

در اینجا 6 دلیل وجود دارد که ساخت یک وب سایت شخصی باعث افزایش شغل در عصر دیجیتال می شود.

1. “اگر من صاحب یک کسب و کار نیستم، چرا به یک وب سایت نیاز دارم؟”

ممکن است شما محصولی را نمی فروشید، اما چیزی را می فروشید: خودتان. در عصر دیجیتال، حضور آنلاین شما نام تجاری شماست و یک وب سایت شخصی به شما این امکان را می دهد که کنترل آن برندینگ را به گونه ای در دست بگیرید که پروفایل لینکدین یا حساب اینستاگرام به سادگی نمی تواند.

به این موضوع فکر کنید: LinkedIn و دیگر سوشال مدیا ها مانند لباس شرکت است – همه آن را دارند و کاملاً استاندارد است. اما وب سایت شخصی شما؟ این کت و شلوار یا لباس سفارشی شما است که به گونه ای طراحی شده است که کاملاً متناسب با شما باشد و شما را شبیه یک میلیون دلار کند.

حتی اگر صاحب کسب‌وکار نباشید، احتمالاً مهارت‌ها، تجربه‌تان و دیدگاه منحصربه‌فرد خود را در زمینه انتخابی خود می‌فروشید. یک وب‌سایت شخصی به شما این فضا را می‌دهد تا همه آن‌ها را با شرایط خودتان به نمایش بگذارید. این گوشه ای از اینترنت شماست که در آن می توانید بدون محدودیت های قالب یا محدودیت های شخصیتی پلتفرم رسانه های اجتماعی بیان کنید که چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چرا استثنایی هستید.

2. به شما کمک می کند شغلی پیدا کنید

شرکت ها می خواهند ردپای دیجیتالی متقاضیان را ببینند. یک وب سایت شخصی یک نمونه کار، مجموعه کاری و یک رزومه بهتر است. مهارت های شما را به نمایش می گذارد این تفکیک است:

  • رزومه = متوسط
  • رزومه + نمایه رسانه های اجتماعی = خوب
  • رزومه + نمایه شبکه های اجتماعی + وب سایت شخصی = خوب!
  • رزومه + نمایه رسانه های اجتماعی + وب سایت شخصی + محتوا = عالی!

داشتن یک رزومه زمانی که شکار شغل استاندارد است، اما متمایز شدن از جمعیت دشوار است. داشتن چندین پروفایل رسانه های اجتماعی به این دلیل مطرح شد که استخدام کنندگان نامزدها را در اینترنت بررسی می کنند.

اما در حال حاضر، با یک وب سایت شخصی، می توانید استخدام کنندگان و مدیران را بیشتر جذب کنید. حتی بهتر است اگر آن وب سایت دارای محتوایی باشد که با شخصیت شما صحبت می کند.

یک وب سایت شخصی نه تنها مهارت های فعلی شما، بلکه ارزش بالقوه شما را نیز به نمایش می گذارد. همچنین به عنوان اهداف شغلی شما عمل می کند. این به شما کمک می کند تا توانایی های کلی خود را در مورد آنچه می توانید برای شرکت به ارمغان بیاورید را نشان دهید و بگویید.

مشاغل فنی مانند دیجیتال مارکتینگ، توسعه دهنده وب، طراح وب یا یک تحلیلگر وب می توانند مهارت های خود را از طریق وب سایت شخصی خود به نمایش بگذارند. اگر شما یک فارغ التحصیل تازه وارد هستید یا فردی هستید که مهارت های خود را ارتقا می دهد، ساختن یک وب سایت می تواند تجربیات ارزشمندتری به شما بدهد.

در دریایی از متقاضیان کار، فقط واجد شرایط بودن نیست، بلکه به یاد ماندنی بودن نیز اهمیت دارد. یک وب سایت شخصی به شما این فرصت را می دهد که خلاقیت، حرفه ای بودن و مهارت های فنی خود را به گونه ای به نمایش بگذارید که یک رزومه استاندارد یا پروفایل لینکدین به سادگی نمی تواند آن را نشان دهد. این فرصت شماست که داستان خود را به روش خود بگویید.

دو نامزد را با رزومه های یکسان تصور کنید. کاندید A دارای پروفایل لینکدین و نامه پوششی است. کاندید B دارای آن دسته از وب‌سایت‌های شخصی شیک است که دارای مجموعه‌ای از پروژه‌ها، وبلاگی است که تخصص آنها در صنعت را برجسته می‌کند، و یک معرفی ویدیویی که شخصیت آنها را زنده می‌کند. به نظر شما چه کسی قرار است برجسته شود؟ این در مورد زرق و برق دار بودن نیست؛ این در مورد ارائه راه‌های بیشتری به کارفرمایان است تا بفهمند شما چه کسی هستید و چرا مناسب هستید.

به علاوه، یک وب سایت شخصی ابتکار عمل را هم به کارفرمای فعلی شما و هم به یک کارفرمای جدید بالقوه نشان می دهد. می گوید: “من در مورد حرفه ام جدی هستم و برای ساختن چیزی که منعکس کننده آن باشد، وقت گذاشته ام.” در دنیایی که همه سعی می کنند روی کاغذ از یکدیگر پیشی بگیرند، یک وب سایت شخصی سلاح مخفی شماست.

3. به راه اندازی یک تجارت نزدیک است (که ممکن است به یک تجارت واقعی تبدیل شود)

شبکه های اجتماعی عالی است، اما همچنین جایی است که هر نامزد شغلی در این سیاره در حال معاشرت است و سعی می کند چشم آن استخدام کننده گریزان را به خود جلب کند. بنابراین، چگونه متمایز می شوید؟ با دادن چیزی بیشتر به آنها – چیزی که حتی نمی دانستند به دنبال آن هستند. یک وب سایت شخصی به شما این امکان را می دهد که عمیق تر در تجربه خود غوطه ور شوید، نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید و تصویر کامل تری از شخصیت خود ارائه دهید.

در حالی که لینکدین مانند نسخه آنلاین رزومه شما است، یک وب سایت شخصی حلقه برجسته حرفه ای شما است. این می تواند مطالعات موردی دقیق، پست های وبلاگی را که رهبری فکری شما را نشان می دهد و حتی توصیه های همکاران یا مشتریان را در خود جای دهد. آیا می خواهید یک کارفرمای بالقوه را تحت تاثیر قرار دهید؟

آنها را به یک صفحه فرود سفارشی در وب سایت خود بفرستید که مستقیماً با شغل مورد نظر شما صحبت می کند. تصور کنید که یک استخدام‌کننده روی سایتی که متناسب با نقش شما است، مملو از نمونه‌های مرتبط از کار شما و پر از شخصیت است، کلیک می‌کند. به من اعتماد کن، آنها تو را به یاد خواهند آورد.

ساخت یک وب سایت یک پله برای راه اندازی کسب و کار شماست. شما می توانید آب را آزمایش کنید و یاد می گیرید که چگونه خدمات خود را به تنهایی بازاریابی اینترنتی کنید. می توانید این کار را به عنوان یک سرگرمی شروع کنید که به یک تجارت تبدیل می شود.

وقتی یک وب سایت ایجاد می کنید، یک کارآفرین می شوید. نزدیک به راه اندازی یک کسب و کار بدون سرمایه گذاری زیاد است و شما مجبور خواهید شد به برخی از سوالات چالش برانگیز پاسخ دهید.

شما به تناسب محصول با بازار و ارزش پیشنهادی فکر خواهید کرد. سوال در مورد نوع محتوا، محصول و خدماتی که می توانید ارائه دهید. این صدا و برند سازی برای شماست و به سوالاتی مانند “چه چیزی من را از بقیه در بازار متمایز می کند” پاسخ خواهید داد؟ حتی اگر کسب‌وکاری را نمی‌فروشید (حداقل هنوز) با سؤالاتی در مورد اینکه چه چیزی صدای شما را متفاوت می‌کند، مواجه خواهید شد.

شما بهینه سازی موتورهای جستجو را یاد خواهید گرفت. از این گذشته، شما در معرض الگوریتم های گوگل قرار خواهید گرفت زیرا به طور تصادفی به نحوه رتبه بندی وب سایت خود برخورد خواهید کرد.

طراحی سایت شخصی

4. مهارت های نوشتاری خود را آزمایش کنید و یک وبلاگ ایجاد کنید

وبلاگ به عنوان نمونه کار عمل می کند که مربوط به اولین نکته است. پست های وبلاگ به عنوان منبعی برای افراد دیگر عمل می کند. شما می توانید محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطب هدف شما ارزشمند باشد. محتوا به حل مشکلات مخاطب هدف شما کمک می کند.

نوشتن سخت‌ترین کار است، اما می‌تواند بیشترین پاداش را نیز داشته باشد. با صبر و فداکاری، فرصتی برای رتبه بندی در موتورهای جستجو وجود دارد (اگر این کار را در دراز مدت به خوبی انجام دهید). راهنماهای نحوه کار (یا هر نوع محتوا) را در مورد جایگاه خود بنویسید. این محتوا به عنوان منبع نهایی است که مخاطبان هدف شما می توانند به آن برگردند.

ابراز خلاقیت و سرگرمی محصول جانبی نوشتن وبلاگ است. از نوشتن تکنیکی گرفته تا نوشتن خلاقانه، این زمان پرباری است که می‌توانید تمایلات خلاقانه خود را گسترش دهید. استخدام کنندگان و مدیران استخدام تخصص شما را می خوانند. این علاوه بر نکته اول ارزش افزوده است.

5. طراحی و کدنویسی را در این فرآیند یاد بگیرید

ساختن وب سایت به شما کمک می کند تا طراحی و کدنویسی سایت را در سطح فنی بیاموزید. یک وب سایت شما را به چالش می کشد تا “برنامه ای” فکر کنید. این شما را به چالش می کشد که مانند یک طراح و توسعه دهنده سایت فکر کنید.

از انتخاب رنگ گرفته تا نشانه‌گذاری HTML مورد نیاز برای تغییر صفحات وب، ساخت یک وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های فنی را که در عصر دیجیتال مورد تقاضا هستند، بیاموزید.

قطعات متحرک زیادی وجود دارد و این دروازه ای برای یادگیری چیزهای دیگر است. شما میزبانی وب، ثبت دامنه، سیستم مدیریت محتوا، پلاگین ها، ساختار URL، تجزیه و تحلیل وب و غیره را یاد می گیرید. آموزشگاه دارکوب تمامی دوره های طراحی سایت و برنامه نویسی را دارد. شما می توانید با کمترین هزینه در کلاس های طراحی سایت دارکوب شرکت کنید.

کلاس های html/ css، php، جاوا و سئو را می توانید در آموزشگاه طراحی سایت دارکوب شرکت کنید و صفر تا صد طراحی سایت را یاد بگیرید.

کدنویسی یک مهارت ارزشمند در عصر دیجیتال است. حتی اگر ممکن است همیشه روی کدنویسی کار نکنید، داشتن دانش اولیه از کد در حرفه شما بسیار موثر است.

6. یک متخصص و یک مرجع معتبر باشید

اگر نمی خواهید خودتان سایت را طراحی کنید، می توانید به بهترین شرکت طراحی سایت در تهران عنی دارکوب مراجعه کنید که با کمترین هزینه می توانید بهترین سایت را برای خود طراحی کنید. دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت ارزان و حرفه ای، خدمات سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد.

این نقطه اوج تمام نکات بالاست. یک وب‌سایت شخصی که در آن محتوای مفیدی را منتشر می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا زمانی که دانش ارزشمند خود را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید، قدرت و رهبری فکری ایجاد کنید.

Hubspot رهبری فکری را اینگونه تعریف می کند: «به عنوان یک متخصص شناخته شده و به عنوان منبعی پیشرو در زمینه خود استفاده می شود». Hubspot همچنین آن را اینگونه توصیف می کند: “ایجاد و انتشار محتوای رهبری فکری زمان می برد و یک بازی بازاریابی طولانی مدت است.”

پرورش مخاطب هدف نهایی تولید محتوا است. مخاطبان خبرنامه بسازید! این فرصت به طور تصادفی به چیزهای بزرگتری در حرفه شما منجر می شود. شما در دراز مدت به عنوان یک متخصص موضوع در نظر گرفته می شوید.

6 چیز برای شروع ساختن وب سایت شخصی

ساختن اولین وب سایت شخصی شما در ابتدا دلهره آور است. یک منحنی یادگیری وجود دارد و کار زیادی وجود دارد. اما همه چیز به 3 چیز اصلی برمی گردد.

شماره 1 – خرید هاست

میزبانی وب را به عنوان خرید زمین در نظر بگیرید. شما پایه و اساس ساختن خانه خود را می گذارید. میزبانی وب بسیاری وجود دارد که می توانید در مورد آنها تحقیق کنید. انواع مختلفی از هاستینگ وجود دارد.

3 نوع اصلی عبارتند از:

هر سه مزایا و معایب خود را دارند. متأسفانه، شما باید خودتان تحقیق کنید زیرا این یک بحث کاملاً متفاوت است. ویدیوها را در یوتیوب تماشا کنید یا مقالات را بخوانید. آزمایشی وجود دارد که نشان می دهد هاست اشتراکی با کیفیت پایین می تواند برای SEO مضر باشد. من توصیه می کنم از ابتدا هاست با کیفیتی داشته باشید.

شماره 2 – ثبت دامنه

ثبت دامنه ir. را به عنوان ثبت آدرس منزل خود در نظر بگیرید. این فرآیند جایی است که دامنه خود را به هر چیزی که دوست دارید نامگذاری می کنید. مثال: darkoob.co.ir

بین ثبت دامنه و میزبانی وب تفاوت وجود دارد. بسته به ارائه دهنده میزبانی وب که برای آن مراجعه می کنید، آنها جداگانه خریداری می شوند. شما باید در مورد اینکه چه چیزی برای شما بهتر است تحقیق کنید.

ارائه دهندگان میزبانی وب وجود دارند که از قبل گزینه های ثبت دامنه را دارند. اگر با اولین وب سایت خود شروع می کنید، احتمالاً به سراغ راه حل میزبانی وب + ثبت دامنه بروید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

شماره 3 – سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا را به عنوان ساخت خانه خود در نظر بگیرید. این برنامه ای برای مدیریت تمام محتوای وب و دارایی های دیجیتال شما است. این “پلتفورم وب سایت” به زبان غیر عادی است.

پس از ثبت نام و راه اندازی CMS، انتخاب یک تم یا قالب مرحله بعدی است. اینجاست که سرگرمی شروع می شود. چیزهای زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، بنابراین سایر منابع آنلاین را بررسی کنید.

همه CMS ها مشترکاتی دارند و آن طراحی صفحات و نوشتن پست های وبلاگ است. اینجا جایی است که عکس‌ها، فیلم‌ها و سایر دارایی‌های دیجیتالی را که برای طراحی و نوشتن محتوا استفاده می‌کنید، آپلود می‌کنید.

در اینجا چند پلتفرم CMS آورده شده است:

  • WordPress.org
  • دروپال
  • جوملا

شماره 4 – پلتفرم خود را انتخاب کنید:

خبر خوب این است که برای ساختن یک وب سایت شخصی، نیازی نیست که اهل فن باشید. پلتفرم هایی مانند وردپرس، جوملا و دروپال راه اندازی سایتی با ظاهر حرفه ای را بدون نوشتن یک خط کد آسان می کنند. یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد (و نگران نباشید، اگر می خواهید ابتدا آب را آزمایش کنید، همه آنها آزمایشات رایگان ارائه می دهند).

شماره 5 – محتوای خود را ایجاد کنید:

با مشخص کردن صفحاتی که نیاز دارید شروع کنید. به طور معمول، این شامل یک صفحه اصلی (چه کسی هستید)، یک صفحه درباره (داستان شما)، یک نمونه کار (کار شما) و یک صفحه تماس (نحوه دسترسی به شما) است. از اینکه اجازه دهید شخصیت شما بدرخشد نترسید – بالاخره این فضای شماست. محتوای خود را بنویسید، بهترین کار خود را جمع آوری کنید و برای بارگذاری آماده شوید.

شماره 6 – طراحی و راه اندازی:

هنگامی که محتوای شما آماده شد، از ابزارهای طراحی پلتفرم خود برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید که عالی به نظر می رسد و به راحتی قابل پیمایش است. یک قالب تمیز و مدرن انتخاب کنید که نشان دهنده برند شخصی شما باشد. محتوای خود را اضافه کنید، سایت خود را پیش‌نمایش کنید و وقتی از آن راضی بودید، انتشار را فشار دهید و مطمئن شوید که وب‌سایت جدید درخشان خود را به نمایه لینکدین خود در بخش «اطلاعات تماس» و در پایین صفحه «درباره» خود پیوند دهید.

نتیجه

در بازار کار امروزی، داشتن یک وب سایت شخصی فقط یک کار اضافی نیست، بلکه یک تغییر دهنده بازی است. این ابزار قدرتمندی است که می تواند به شما کمک کند برجسته شوید، تخصص خود را به نمایش بگذارید و روایت حرفه ای خود را کنترل کنید. بنابراین، منتظر چه چیزی هستید؟ بیرون بروید و شروع به ساختن امپراتوری دیجیتال خود کنید،یک صفحه در یک زمان.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته