ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای به صورت رایگان و یا ارزان

نوشته شده توسط دارکوب

بسیاری از کسب و کارها در سال های اخیر تصمیم به طراحی فروشگاه آنلاین گرفته اند. در واقع خرید آنلاین یکی از محبوب ترین دلایل استفاده مردم از اینترنت است. در سال 2019، گزارشات حاکی از آن است که فروش آنلاین خرده فروشی در سراسر جهان به 3.53 تریلیون دلار رسیده است و پیش بینی می شود که درآمد خرده فروشی آنلاین در سال 2022 به 6.54 تریلیون دلار افزایش یابد. راحتی بزرگترین مزیت خرید اینترنتی است. هیچ صفی برای منتظر ماندن یا فروشنده مزاحمی برای کمک به خرید شما وجود ندارد و می توانید در عرض چند دقیقه خرید خود را انجام دهید.

فروشگاه های آنلاین این فرصت را به ما می دهند که هفت روز هفته و بیست و چهارساعته خرید کنیم. هیچ جای بهتری برای خرید محصولات اطلاعاتی مانند کتاب های الکترونیکی وجود ندارد که به محض پرداخت، فوراً در دسترس شما قرار می گیرند. اقلام قابل دانلودی که به صورت آنلاین خریداری می شوند، نیاز به هر نوع ماده فیزیکی را از بین می برند و این به محیط زیست کمک می کند.

مقایسه و تحقیق در مورد محصولات و قیمت آنها به صورت آنلاین بسیار ساده تر است. برای مثال، اگر در حال خرید لوازم خانگی هستید، می توانید نظرات مصرف کنندگان و مقایسه محصولات را برای همه گزینه های موجود در بازار، با پیوندهایی به بهترین قیمت ها، بیابید.

طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد آنلاین است. اما برای راه اندازی یک سایت، باید روی یک طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، میزبانی وب و موارد دیگر سرمایه­ گذاری کنید. هزینه طراحی فروشگاه آنلاین به عوامل زیادی از طراحی و توسعه گرفته تا نگهداری و پشتیبانی آن بستگی دارد.

یکی از پر آوازه ترین سایت های فروش آنلاین در ایران دیجی کالا است که قالب طراحی شده برای آن امکانات مختلفی را ارائه می دهد. ساخت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یا مواردی شبیه به آن از مواردی است که اکثر کسب و کارها از آن استفاده می کنند تا سایت فروش آنلاین خود را راه اندازی کنند. استفاده از قالب مشابه این سایت می تواند بسیاری از خواسته های مشتریان طراحی سایت فروشگاهی را برآورده کند.

روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

گزینه های زیادی برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارد که انتخاب هر کدام از آنها به هزینه ای که مشتری قصد دارد در این زمینه خرج کند، بستگی دارد. برخی ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان را انتخاب می کنند تا پس از دریافت نتایج دلخواه به طراحی سایت فروشگاهی با پرداخت هزینه های موردنظر اقدام کنند. نرم افزار فروشگاه اینترنتی رایگان هم گزینه به صرفه دیگری است که اغلب مشتریان از آن استفاده می کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

راه حل های تجارت الکترونیک بسته به ویژگی های ارائه شده، نوع نرم افزار ساخت فروشگاه اینترنتی که ارائه می کنند و سطح خدمات آن ها، از نظر هزینه متفاوت است. پلتفرم های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، و انتخاب مناسب گام مهمی در ساخت سایت رایگان است. می توانید طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان را در ابتدای مسیر آنلاین شدن کسب و کارتان انتخاب کنید و پس از بررسی های بیشتر، کسب تجربه و اطمینان از بازخورد مناسب فروش محصولاتتان به خرید فروشگاه اینترنتی خودتان اقدام کنید.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس هم از گزینه های اقتصادی دیگری به عنوان فروشگاه ساز است که می تواند به نتایج مطلوبی ختم شود. قالب فروشگاهی وردپرس در زمینه های مختلف و با پشتیبانی حرفه ای از مواردی است که اغلب توسط مشتریان انتخاب می شود.

وردپرس یک پلت فرم محبوب، قدرتمند و مقیاس پذیر است، بنابراین جای تعجب نیست که بخواهید ساخت سایت را با وردپرس تجربه کنید. استفاده از قالب وردپرس که به خوبی برای فروشگاه های اینترنتی طراحی شده اند، یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان است.

ثبت یک دامنه و خرید هاست (میزبان) سایت و سپس نصب و راه اندازی وردپرس بر روی آن و استفاده از قالب وردپرس فروشگاهی یکی از کم هزینه ترین و سریعترین روش ها برای راه اندازی ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای است که امروزه هواداران بسیاری دارد.

از سوی دیگر استفاده از شبکه های اجتماعی مانند ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام از موارد دیگری است که برای برخی مشاغل مفید است. اما می تواند محدودیت های زیادی را برای کافرما به همراه داشته باشد. در این حالت کسب و کار آنلاین شما محدود به استفاده از امکانات آن شبکه اجتماعی بوده و لازم است که از الگوریتم منحصر به فرد آن استفاده کنید. علاوه بر آن با ایجاد مشکل در سیستم این شبکه های اجتماعی و یا عدم دسترسی به حساب کاربریتان می تواند برای فروشگاه آنلاین شما بسیار دردسرساز باشد.

اگر تمایل دارید که فروشگاه اینترنتی را بسازید که کاملاً سفارشی ساخته شده باشد، بهتر از شرکت طراحی سایت استفاده کنید تا از ابتدا، سایت را متناسب با خواسته هایتان طراحی کنند. آنها می توانند سایتی با ویژگی های منحصر به کسب و کارتان طراحی کرده و استراتژی های مختلفی در آن پیاده سازی کنند.

در انتخاب هر روشی برای ساخت سایت فروشگاهی خود می توانید با تیم مجرب شرکت دارکوب از طراحی تا توسعه و پشتیبانی در تماس باشید تا با توجه به هزینه موردنظرتان بهترین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را انجام دهند.

انواع فروشگاه اینترنتی

نوع فروشگاه اینترنتی مورد نظر شما عامل مهمی در فرآیند ساخت و طراحی آن است. فروشگاه آنلاینی که محصولات می فروشد با فروشگاه اینترنتی که خدمات ارائه می دهد (می فروشد) متفاوت است. اگر قصد فروش محصولات را دارید، تقریباً چند محصول یا مدل مختلف را در فروشگاه آنلاین خود قرار خواهید داد؟ آیا به صورت عمده فروشی و همکاری با سایر مشاغل فعالیت می کنید یا به مصرف کنندگان می فروشید؟

در طول این بخش از فرآیند برنامه ریزی تا جایی که می توانید باید خاص باشید. برخی از خدمات یا محصولات ممکن است نیازهای متفاوتی به ویژگی های فروشگاه آنلاین شما داشته باشند. این نیازها به شما کمک می کند تا لیست هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی را مدیریت کنید. به عنوان مثال، آیا به فروشگاهی با چندین زبان نیاز دارید؟ یا به فروشگاهی نیاز خواهید داشت که قابلیت خرید به صورت مهمان بدون ایجاد حساب کاربری را داشته باشد؟ یا یک حساب کاربری با امکانات خاص برای مشتریان خود ایجاد می کنید؟

انتخاب محصولات مناسب برای فروش برای موفقیت نهایی فروشگاه آنلاین شما ضروری است. در حالی که ممکن است یک نکته واضح به نظر برسد، اما اغلب چیزی فراتر از آن است. اغلب اوقات، کسب وکارهای آنلاین خود را در حال تزلزل می بینند، زیرا محصولاتی را انتخاب کرده اند که بازارشان بیش از حد اشباع شده یا به سادگی بسیار در دسترس هستند.

هنگام انتخاب محصولات خود، مهم است که چیزی منحصر به فرد و در عرضه محدود را ارئه دهید. به یاد داشته باشید، شما در حال رقابت با شرکت هایی مانند دیجی کالا و یا سایر فروشگاه های آنلاین بزرگ دیگر هستید. هر روندی که در بازار پیدا کنید می تواند نتایج خوشایند زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

انتخاب ویژگی های فروشگاه آنلاین

بسیاری از خرده فروشان که مکان فیزیکی (مغازه یا فروشگاه) دارند، در حال ساخت فروشگاه آنلاین هستند، به خصوص در سال های اخیر. فروش محصولات به صورت آنلاین علاوه بر داشتن یک فروشگاه فیزیکی، به کسب و کارهای کوچک امکان می دهد مشتریان بیشتری خارج از حوزه جغرافیایی خود داشته باشند.

فروش آنلاین محصولات همچنین به معنای مدیریت موجودی و حمل و نقل است. اگر قبلاً یک سیستم مدیریت موجودی دارید که برای شما کار می کند، می توانید سایت فروش آنلاین خود را با آن یکپارچه کنید یا مایل به استفاده از راه حل جدیدی هستید.

استفاده بیش از اندازه از ویژگی های افراطی در طراحی فروشگاه آنلاین نیز می تواند به هزینه های طراحی سایت بیافزاید. با تحقیق و ایجاد لیست متناسب با فروشگاه خود می توانید از هزینه های اضافی در استفاده از افزونه ها و امکانات غیرضروری بکاهید.

در حین طراح فروشگاه آنلاین خود، گزینه های حمل و نقلی که می خواهید ارائه دهید را نیز انتخاب کنید. ظرفیت شما برای رسیدگی به نیازهای حمل و نقل چقدر است؟ آیا حمل و نقل را برون سپاری می کنید یا آن را در داخل مدیریت می کنید؟ این به شما بستگی دارد که چه چیزی می خواهید ارائه دهید. به علاوه، باید ملاحظات مشابهی را در مورد گزینه های پرداخت در فروشگاه آنلاین خود مدنظر قرار دهید.

اولین فاکتور اصلی برای ساخت سایت تعداد صفحاتی است که شما در سایت خود می خواهید. برای سایت های فروشگاهی، این عدد تقریباً همیشه بیش از 250 صفحه است. با در نظر گرفتن این موضوع، هوشمندانه است که سایت فروش آنلاین شما یک صفحه منحصر به فرد برای هر یک از محصولات شما داشته باشد.

همچنین برای نمایش همه محصولات خود به صفحات دسته بندی نیاز دارید. انتخاب در نهایت به شما بستگی دارد، اما سایت فروشگاه آنلاین شما صفحات زیادی خواهد داشت.

این به معنای سرمایه گذاری اولیه بیشتر و هزینه طراحی سایت بالاتر است، اما پتانسیل بیشتری برای درآمد در دراز مدت دارد.

طراحی کلی سایت شما یکی دیگر از هزینه های حیاتی طراحی فروشگاه اینترنتی است، اما عاملی است که برای موفقیت شما حیاتی است. قالب سایت شما اولین تاثیری است که بر بازدیدکنندگان می گذارید. اگر طراحی شما نامنظم یا قدیمی به نظر می رسد، مشتریان فکر می کنند که شرکت شما نیز همین گونه است.

این بدان معناست که مشتریان مختلفی را از دست خواهید داد. بنابراین برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، به یک سبک طراحی وب نیاز دارید که متناسب با برند شما باشد.

دسته ای از سایت های فروشگاهی ساده (Simple)، ظاهر خوبی دارند و همان طور که انتظار دارید کار می کنند. سورپرایز زیادی وجود ندارد، اما شروع خوبی برای یک سایت است.

سایت هایی که دارای سبک متوسط (moderately stylized) ​​هستند، کمی آزادی عمل بیشتری می گیرند و با فضایی که در اختیار دارند، کارهای بیشتری انجام می دهند. این می تواند به معنای گرافیک اضافی، استفاده از طراحی رنگی قوی تر یا سایر عناصر طراحی اضافی باشد.

سایت های سطح بالا (high end) با ظاهری حرفه ای و متمایز مشخص می شوند. آنها با تصاویر با وضوح بالا و طرح های رنگی که برای بازدیدکنندگان هیجان انگیز است، متمایز می شوند. در نهایت، سایت هایی در سطح جهانی (world class) وجود دارند. این سایت ها به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از عناصر تعاملی، تصاویر با وضوح بالا، ویدیوها و طیف وسیعی از ویژگی های بصری، از رقبا فراتر می روند. یک سایت در سطح جهانی نه تنها یک تجربه خرید عالی را به کاربران ارائه می دهد، بلکه جوایزی نیز کسب می کند. به عبارت دیگر، اگر می خواهید آمازون بعدی باشید، یک سایت در سطح جهانی برای شما مناسب است که متناسب با آن هزینه طراحی سایت فروشگاهی بالاتر می رود. از سوی دیگر، اگر به سادگی می خواهید به پایگاه مشتریان خود خدمات رسانی کنید، می توانید با یک سایت ساده یا سبک متوسط ​​شروع کنید.

محتوانویسی برای هر سایتی ضروری است، و این شامل فروشگاه های آنلاین نیز می شود. خوشبختانه، شرکت های تجارت الکترونیک به اندازه سایر سایت ها به صفحات متنی نیاز ندارند. صفحات اصلی که باید نگران آن باشید عبارتند از شرایط و ضوابط، شرایط حریم خصوصی و سایر موارد فنی مانند آن.

در صورت تمایل، می توانید صفحاتی نیز ایجاد کنید که به شما امکان می دهد بخش های خاصی از بازار خود را هدف قرار دهید. برای مثال، اگر می خواهید ترافیک بیشتری از شهر خاصی دریافت کنید، می توانید صفحه ای به نام «خرید محصولات شما در نام شهر موردنظرتان» یا مواردی در همین راستا ایجاد کنید.

هزینه های تولید محتوا بر اساس آنچه در صفحات خود می خواهید و مقداری که می خواهید اضافه کنید تعیین می شود.

با این حال، هزینه ای که متحمل می شوید، ارزشمند است. صفحات کوتاه تر برای انتقال اطلاعات در چند ثانیه عالی هستند و صفحات طولانی تر در موتورهای جستجو موفق تر هستند. استفاده ترکیب استراتژیک از هر دو نوع محتوا می تواند ترافیک جدید و مشتریان جدید زیادی را برای سایت فروشگاهی شما به ارمغان آورد.

متغیرهای مختلفی وجود دارند که در هزینه کلی ساخت یک فروشگاه آنلاین نقش دارند. به طور کلی، راه اندازی برخی از فروشگاه های اینترنتی زیر ده میلیون هزینه دارد در حالی که برخی دیگر ممکن است بیش از ده میلیون هزینه داشته باشند.

عواملی مانند انتخاب پلتفرم طراحی سایت فروشگاهی، نام دامنه، میزبانی سایت فروشگاهی، گواهی SSL، هزینه های پردازش روند پرداخت، قالب و طرح فروشگاه و افزونه ها می تواند قسمت زیادی از هزینه های ساخت فروشگاه اینترنتی را شامل شود.

برخی از هزینه های داشتن یک فروشگاه آنلاین صرفاً هزینه های اولیه هستند، اما برخی دیگر، خواه ماهیانه یا سالانه و به صورت مستمر هستند. به احتمال زیاد، می توانید این هزینه ها را هر ماه یا حتی در سال پیش بینی کنید تا غافلگیرکننده نباشند.

پشتیبان گیری از داده ها تضمین می کند که تمام اطلاعات ذخیره شده در سایت شما بدون توجه به هر چیزی ایمن نگه داشته می شود. بدون پشتیبان گیری منظم از داده ها، ممکن است داده ها، پول و حتی مشتریان خود را از دست بدهید. هزینه های پشتیبان گیری از داده ها معمولاً به اندازه فایل های سایت شما بستگی دارد.

مدیریت موجودی یک فروشگاه آنلاین به همراه هزینه های حمل و نقل شامل هزینه هایی می شود، حتی اگر از طریق سازمان دیگری به صورت رون سپاری انجام شود.

امنیت سایت فروشگاهی علاوه بر گواهی SSL، استفاده از نرم افزار امنیتی برای محافظت از کسب و کار و اطلاعات آن در برابر تهدیدات خارجی الزامی است. این موضوع معمولاً یک هزینه ماهانه و مبتنی بر اشتراک است.

بازاریابی ایمیلی و ارتباط منظم با مشتریان بالقوه و فعلی می تواند به حفظ جریان درآمد شما کمک کند. برخی از راه حل های بازاریابی ایمیلی بسته به اندازه لیست مخاطبین ایمیل شما ممکن است برنامه های رایگان یا هزینه ماهانه داشته باشند.

بازاریابی محصول و سایر تلاش های بازاریابی دیجیتال مانند SEO، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و رسانه های اجتماعی به نوعی بودجه نیاز دارند. بازاریابی محصول به افزایش آگاهی از برند شما برای هدایت ترافیک به فروشگاه آنلاین شما کمک می کند.

واکنش گرا بودن سایت برای تلفن های همراه از مهمترین دلایل موفقیت فروشگاه های اینترنتی است. تقریباً 40 درصد از کل خریدهای تجارت الکترونیک در طول فصل از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود. کاربردی بودن سایت در تلفن های همراه عامل مهمی برای افزایش درآمد فروشگاه آنلاین شما است.

از سوی دیگر یک برنامه موبایل متناسب با فروشگاه اینترنتی شما هم گزینه دیگری است که می تواند به وفادار ماندن مشتریانتان کمک کند. ای برنامه ها باید از تمام عملکردها و ویژگی هایی که در سایت فروشگاه اینترنتی هستند پشتیبانی کند. جدیدترین فناوری در توسعه برنامه وب تلفن همراه بومی، PWA است. ممکن است این روش توسعه کمی گران باشد، اما برای همه انواع دستگاه های تلفن همراه مناسب است.

سایت های فروشگاهی باید به طور مداوم نگهداری و به روز شوند تا کارآمد باقی بمانند. خدمات تعمیر و نگهداری به صورت سالانه یا ماهانه ارائه می شود و این یک جزء ضروری در تصمیم گیری در مورد قیمت سایت فروش آنلاین است. پشتیبانی و نگهداری منظم تضمین می کند که تمام محصولات و ویژگی های موجود در  سایت در جای خود قرار دارند و در عین حال تجربه ای شگفت انگیزی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

قیمت سایت فروشگاهی بسته به ویژگی ها، خدمات اضافی، الزامات خاص و هزینه استخدام توسعه دهندگانی که روی آن کار می کنند متفاوت است که به طبع آن روش های ساخت آنها نیز متفاوت خواهد بود. از این رو انتخاب مناسب روش ساخت فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.

با کسب اطلاعات گرفتن مشاوره های تخصصی می توانید از مزایای روشی که برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید، بهره مند شوید. در این مسیر کارشناسان تیم تخصصی دارکوب می توانند با ارائه بهترین گزینه ها شما را در این راه همراهی کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته