قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی

نوشته شده توسط دارکوب

در طول چند دهه گذشته یا بیشتر، پلتفرم های تجارت الکترونیک یا فروش آنلاین به آرامی وارد زندگی روزمره ما شده اند. این روزها، غول های آنلاین مانند آمازون و علی بابا و حتی دیجی کالا به دلیل معاملات عالی و گزینه های خرید آسان خود شناخته می شوند و از بهترین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به شمار می روند.

چیزهای زیادی در این دوران قابل توجه اتفاق افتاده است که دنیای امروزی را شکل می دهد. به اطراف خود نگاه کنید و ببینید که چگونه همه چیز در دسترس شماست. همه چیز فقط با یک کلیک فاصله دارد! آیا نیاز به رزرو هتل دارید؟ آیا می خواهید یک میز در رستوران رزرو کنید؟ آیا می خواهید بدون ارسال چک حقوق کارمندان خود را پرداخت کنید؟ همه چیز آنلاین است و امکانات، بی پایان است. یکی از کارهای هیجان انگیزی که اکنون می توانیم انجام دهیم تجارت الکترونیک و طراحی فروشگاه اینترنتی است.

پیشرفت فناوری و تجارت الکترونیک تاکنون هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نداده است و این ممکن است به این دلیل باشد که نیازهای مشتریان آنها نیز به طور مداوم در حال تغییر است. این کانال برای خرده فروشی به مشتریان فرصت بیشتری نسبت به همیشه فراهم کرده و درک واقعی رفتار مصرف کننده را برای کسب و کارهای آنلاین ضروری می کند.

خوشبختانه، افزایش داده های بزرگ در طول سال ها درک مصرف کنندگان را بسیار آسان تر کرده است. ابزارهای تحلیل آنلاین می توانند به بازاریابان کمک کنند تا الگوهای رفتاری خریدار را بر اساس خریدهایی که انجام داده اند و محتوایی که مصرف کرده اند، کشف کنند. داده های به دست آمده به کسب وکارهای آنلاین کمک می کند تا تعیین کنند چگونه می توانند محصولات و خدماتی را که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند، به بهترین شکل ارائه کنند، و همچنین از چه پلت فرم ها و کانال هایی برای دسترسی به آنها استفاده کنند.

سپس داده های تجزیه و تحلیل شده می تواند برای کشف آنچه که مشتریان واقعاً می خواهند، نیاز دارند و در هنگام خرید آنلاین به دنبال آن هستند، مورد استفاده قرار گیرد. پس از انجام این کار، برندها می توانند تغییرات لازم را برای بهینه سازی سفر مشتری و بهبود رضایت خریدار اعمال کنند.

اگر تا به حال چیزی از اینترنت فقط با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت خریداری کرده اید، قطعاً از سهولت و آسانی کاربردی آن لذت برده اید.

تجارت الکترونیکی یا خرید و فروش محصولات یا خدمات از طریق دستگاه های قابل حمل نیز یکی از حیاتی ترین پیشرفت ها در تجارت الکترونیکی محسوب می شود. این امکان را به کاربران می دهد تا کالاها را جستجو کنند، جزئیات و قیمت ها را مقایسه کنند و با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت از سایت ها یا برنامه ها خرید کنند، بدون نیاز به بازدید از فروشگاه به صورت فیزیکی.

برخی از آمار ها می گویند که 48 درصد از مردم از موبایل برای جستجو و رتبه بندی محصول یا تبلیغات استفاده می کنند. 56 درصد معتقدند خرید از طریق تلفن همراه به لذت بخشیدن به تجربه خرید کمک کرده است.

جدای از این مزایا، بازارهای موبایل فرصت بیشتری برای تعامل و مشارکت دارند، عمدتاً از طریق اعلان های برنامه ها (Notifications).

سایت تجارت الکترونیک چیست؟

سایت تجارت الکترونیک (Ecommerce Website) به یک مدل تجاری اشاره دارد که شامل معاملات فروش است که در وب انجام می شود. تقریباً هر سایت خرید آنلاین – بزرگ یا کوچک – از این ساختار پیروی می کند. هر سایتی که بتواند اقلامی را برای فروش از طریق اینترنت تهیه کند، یک سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاه آنلاین محسوب می شود.

ای بِی و آمازون در سراسر جهان و فروشگاه آنلاین دیجی کالا در ایران، از سردمداران تجارت الکترونیک، راه را برای روشی جدیدتر و راحت تر جهت خرید هموار کردند. آنها در واقع آنقدر قدیمی نیستند، اما سطح بالاتری از خدمات در آنها وجود دارد. به دلیل وجود این شرکت ها، سایت های تجارت الکترونیک به پلتفرمی آسان تر و ترجیح داده تر برای بسیاری از مصرف کنندگان تبدیل شدند.

یکی از تفاوت های آشکار بین یک سایت تجارت الکترونیک و یک سایت تجاری یا شرکتی معمولی در ویژگی هایی است که آن را پشتیبانی می کند. یک سایت شرکت ممکن است فقط اطلاعات مربوط به محصول و خدمات برند را در خود جای دهد، بنابراین اگر کاربران می خواهند با آنها تجارت کنند، باید مستقیماً با شرکت تماس بگیرند.

در همین حال، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای تقریباً شبیه نحوه عملکرد یک فروشگاه فیزیکی است. کاربران می توانند بدون نیاز به تماس با یک انسان برای کمک به سفارش، اقدام به خرید اقلام، تحویل و پرداخت در همان سایت کنند. وقتی شروع به طراحی قالب سایت و یادگیری نحوه ایجاد محتوا برای سایت فروشگاهی می کنید، متوجه می شوید که به دلیل ویژگی ها و عناصر طراحی که نیاز دارد، طراحی سایت فروشگاهی در مقایسه با یک سایت معمولی کمی پیچیده تر است.

در حال حاضر سایت های تجارت الکترونیک زیادی وجود دارند که اقلام مختلف را می فروشند. از لباس ها گرفته تا اقلام غذایی و ابزار باغبانی. افراد باید خلاق باشند تا برند خود را منحصر به فردتر از دیگری نشان دهند. حتی حساب های رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به پلتفرم های تجارت الکترونیک هستند و امروزه به عنوان سایت های تجارت الکترونیک توسعه یافته اند. تنها تفاوت این است که در یک سایت تجارت الکترونیک، شما مجبور نیستید با یک انسان سر و کار داشته باشید تا بتوانید اقلام خود را بخرید و درب منزل تحویل بگیرید.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی وب تجارت الکترونیک خوب برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری بسیار مهم است. در حالت ایده آل، عناصر طراحی وب سایت شما باید تجربه خرید و فرآیند خرید را تا حد امکان سریع، آسان و بدون استرس کند. مهم نیست که تبلیغات آنلاین شما چقدر خوب باشد، اگر فروشگاه آنلاین شما برای فروش بهینه نباشد، ممکن است مشتریان ارزشمندی را از دست بدهید.

طراحی سایت فروشگاهی هنگام راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق بسیار مهم است. هدف طراحی فروشگاه آنلاین، تشویق بازدیدکنندگان به خرید با استفاده از رنگ ها، فونت ها، تصاویر، متن و گرافیک مهندسی شده است.

قالب سایت فروشگاهی باید کاربرپسند باشد و به کاربران کمک کند تا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند. باید اعتماد ایجاد کند و هویت برند قوی ایجاد کند. در نهایت، باید برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری و خریدار، بهینه شود، کاربران را تشویق به خرید، ثبت نام در سایت و بازگشت برای خریدهای بعدی کند.

در طی این مسیر پر چالش می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. می توان از قالب های آماده فروشگاهی سیستم های مدیریت محتوا مانند قالب وردپرس استفاده کرده یا از نرم افزار طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی که اغلب به فروشگاه ساز معروفند استفاده کرد یا شرکت های تخصصی طراحی سایت کمک گرفت. طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی حرفه ای همانند طراحی سایت با PHP هم یکی از مواردی است که نتیجه مطلوب را ارائه می دهد.

تمامی این انتخاب ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و از سوی دیگر میزان بودجه و زمان برای رسیدن به هدف اصلی که طراحی سایت فروشگاهی ایده ال است، در آن نقش دارد. قیمت طراحی سایت به این عوامل و بسیاری فاکتور های دیگر بستگی دارد.

برای صرفه جویی در زمان و هزینه یکی از بهترین گزینه ها استفاده از قالب فروشگاهی وردپرس است که اغلب ویژگی های مورد نیاز فروشگاه اینترنتی را دارا بوده و به عنوان یک سایت ساز حرفه ای از آن یاد می شود. در این روش سایت مشتری در کمترین زمان آماده استفاده می شود. خرید فروشگاه اینترنتی به صورت قالب، زمان نسبتاً زیاد جهت طراحی قالب را کوتاه تر می کند و زمان کافی برای وارد کردن محصولات را در اختیار سفارش دهنده سایت قرار می دهد. طراحی سایت با وردپرس می تواند از بسیاری جهات به نفع سفارش دهنده سایت باشد که تمایل دارد سریعتر به راه اندازی سایت فروشگاه آنلاین خود نزدیک شود.

یکی از بهترین نمونه های قالب فروشگاهی در ایران، قالب سایت دیجی کالا است که با افزایش محبوبیتش در بین خریداران اینترنتی، قالبش دست خوش تغییرات گسترده ای بوده و روز به روز به امکانات آن اضافه می شود. این قالب اغلب نیاز های کاربران در زمان خرید را پاسخ می دهد. اما از آنجایی که طراحی چنین سایتی برای هر خرده فروش آنلاینی ممکن نیست و هزینه های زیادی را متوجه کارفرما می کند، شرکت دارکوب با طراحی سایت دیجی کالا، این قالب و اکثریت ویژگی های آن را در اختیار مشتریان خود قرار داده است که می توانند در کمترین زمان به راه اندازی فروشگاه آنلاین خود نزدیک شوند.

قالب فروشگاهی سایت تجارت آنلاین از مهمترین نکات در راه اندازی فروش آنلاین است. از هر روشی که برای طراحی آن استفاده می کنید باید به نکات ویژه ای در طراحی آن را در نظر بگیرید تا از پرداخت هزینه های اضافی در آینده جلوگیری کنید.

به دلیل آن که تجارت الکترونیک به صورت سریعی در طول زمان تغییر می کند، به واسطه آن خرید و فروش های آنلاین هم دست خوش تغییرات گسترده می شود و قالب سایت شما باید انعطاف پذیری زیادی داشته باشد تا در طول مسیر پیشرفت فروش آنلاین خود بتوانید آن را با تغییرات هماهنگ نگه دارید.

راهنمای طراحی وب سایت تجارت الکترونیک

برای بهینه سازی درآمد، هنگام طراحی سایت فروشگاهی خود، اصول زیر را در نظر داشته باشید.

  • کاربر را در نظر داشته باشید

تک تک جزئیات ساخت فروشگاه اینترنتی شما از صفحات محصول گرفته تا تصاویر محصول مربوطه تا فرم های تماس و صفحه پرداخت می تواند به طور بالقوه به تصمیم کاربر برای خرید کمک کند. ویترین فروشگاه شما باید تا آنجا که ممکن است بهترین تاثیر اولیه را بر روی کاربر داشته باشد. به همین دلیل است که باید کاربر را در هر تصمیمی که در مورد طراحی سایت فروش آنلاین خود می گیرید در نظر داشته باشید. تجربه کاربری برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و تبدیل مشتریان به مشتریان مداوم و وفادار بسیار مهم است.

  • از طراحی سایت به صورت ساده استفاده کنید

سایت های مینیمالیستی به طور حتم نسبت به وب سایت های پیچیده و شلوغ از نظر بصری جذاب تر و قابل اعتماد تر ارزیابی می شوند. اگر می خواهید طراحی سایت خود را به بهترین شکل بهینه کنید، باید آن را ساده نگه دارید. برای ساده سازی طراحی سایت فروش آنلاین خود باید هر گونه اطلاعات غیر ضروری را بردارید و از یک تم طراحی مینیمالیستی با فضای سفید فراوان (White Space) استفاده کنید. هیچ پیوند، تصویر یا ویدیوی که موجب حواس پرتی شود استفاده نکنید.

دکمه های اقدام یا Call To Action ها به وضوح تعریف شده باشند و طراحی ساده حسی حرفه ای و مینیمال را القا کند.

  • از دکمه مشاهده سبد خرید استفاده کنید

احتمالاً متوجه شده اید که اکثر وب سایت های فروشگاهی یک نماد سبد خرید کوچک در جایی در هر صفحه دارند که به کاربران امکان می دهد به راحتی مواردی را که به سبد خرید خود اضافه کرده اند مشاهده کنند. این یکی از مهمترین عناصر طراحی وب سایت فروشگاهی است!

ثابت شده است که داشتن این دکمه همیشه هنگام خرید آنلاین مشتریان باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. فقط مطمئن شوید که نماد در زمان واقعی به روز می شود و چیزی است که مانند سبد خرید یا کیف خرید قابل تشخیص است. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که مردم را گیج کنید. از آنجایی که این دکمه یکی از مهم ترین دکمه ها در کل وب سایت شما است، توصیه می کنیم با استفاده از رنگ روشنی که از پس زمینه جدا می شود آن را برجسته کنید.

همچنین باید بزرگ تر از دکمه های دیگر باشد تا پیدا کردن آن راحت تر باشد تا بتوانید تجربه خرید بهتری برای مشتریان خود ایجاد کنید.

  • عکس های با کیفیت

احتمالاً بزرگترین مشکل برای خریداران آنلاین این است که نمی توانند محصولات را قبل از خرید از نزدیک ببینند. برای کاهش این مشکل، باید طراحی وب سایت فروشگاهی خود را با تصاویر محصول با کیفیت بالا ارتقا دهید و، شاید حتی ویدیو بسته به محصول.

داشتن عکس هایی با وضوح بالا یک الزام اساسی است. هر گونه تاری یا پیکسلی بودن تصاویر می تواند مشتریان بالقوه ای را که فکر می کنند محصول شما بی کیفیت است را دور کند.

ایجاد گالری عکس برای هر محصول را در نظر بگیرید تا کاربران بتوانند روی آنها کلیک کرده و چندین زوایای هر محصول را ببینند. یکی از ویژگی های محبوب یک کادر پاپ آپ است که در آن افراد می توانند روی یک تصویر خاص زوم کنند و جزئیات دقیق را ببینند.

این روند تقریباً تا آنجایی که می توانید به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا به صورت فیزیکی یک محصول را برداشته و قبل از خرید آن را بررسی کنند، نزدیک است. در صورت امکان، از تصاویر سبک زندگی افرادی که واقعاً از محصولات شما استفاده می کنند یا با آنها تعامل دارند، نیز استفاده کنید. به همین ترتیب، زمانی که بتوانید استفاده از محصول را در عمل نشان دهید، فروش آن محصولات آسان تر می شود.

  • منوی ناوبری

نوارهای منو به کاربران اجازه می دهند تا به راحتی در صفحات سایت شما حرکت کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. منو باید در تمام صفحات برای حداکثر سهولت ظاهر شود، ترجیحا در بالای صفحه. گاهی اوقات، نوارهای منو در سمت چپ صفحه عمودی هستند.

فقط مراقب باشید که منوی خود را با گزینه های زیاد بارگذاری نکنید، زیرا ممکن است به هم ریخته و گیج کننده به نظر برسد. اگر دسته ها و صفحات مختلف زیادی در وب سایت خود دارید، می توانید از یک منوی کشویی برای سازماندهی آسان تر آنها بدون گیج کردن کاربر استفاده کنید.

  • محصولات خود را مرتب نگه دارید

برای اینکه کاربران بتوانند محصولات مورد نظر خود را تا حد امکان راحت تر پیدا کنند، باید محصولات موجود در سایت خود را در دسته بندی های خاصی سازماندهی کنید. دسته ها باید به راحتی از طریق نوار منو پیدا شوند تا فرآیند جستجو ساده شود. این موضوع می تواند به کاربران فرصت اجمالی به دسته بندی های محصولی که حتی نمی دانستند شما دارید، فراهم کند.

  • نوار جستجو

بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت شما احتمالاً هنگام ورود به وب سایت شما محصول خاصی را قبلاً در ذهن دارند. داشتن نوار جستجو به آن ها امکان می دهد بدون نیاز به پیمایش در صفحات اطلاعات، محصول مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

اگر کاربر نتواند به سرعت راهی برای جستجوی سایت شما برای محصول مورد نظر خود پیدا کند، به احتمال زیاد به جای دیگری برای آن مراجعه کرده و از سایت خارج می شود.

به همین دلیل است که نوار جستجوی شما باید در نزدیکی بالای وب سایت شما، اغلب در گوشه سمت راست یا چپ ظاهر شود تا یافتن آن تا حد امکان سریع و آسان باشد.

  • به کاربران اجازه فیلتر کردن محصولات را بدهید

در مورد نوارهای جستجو، می توانید ویژگی های جستجوی سایت فروشگاهی خود را با در دسترس قرار دادن فیلترها بهبود بخشید. اجازه دادن به کاربران برای فیلتر کردن محصولات شما بهترین راه برای جلوگیری از اخروج سریع آنها از سایت است. فیلترهای جستجوی محبوب شامل اندازه، رنگ، نام تجاری و قیمت هستند.

این روند به کاربران این امکان را می دهد که وب سایت شما را برای محصول مورد نظر خود جستجو کنند و همچنین اطمینان حاصل کنند که نتایجی که می بینند تا حد امکان برای آنچه می خواهند مرطبت است.

ویژگی جستجوی پیشرفته قالب سایت دیجی کالا نیز از این ویژگی برخوردار بوده و به صورت بسیار ساده ای طراحی شده است که از ویژگی های قالب سایت فروشگاهی حرفه ای شرکت دارکوب است. با در نظر گرفتن مجموعه محصولات خود در آنلاین شاپ می توانید از این ویژگی قالب در طراحی سایت خود استفاده کنید.

  • تسویه حساب سریع و ساده

هیچ چیز به اندازه یک فرآیند پیچیده پرداخت منجر به نرخ رها کردن سبد خرید نمی شود. چند راه آسان برای ساده کردن فرآیند پرداخت در سایت فروش آنلاین شما وجود دارد. به کاربران اجازه دهید به عنوان مهمان وارد سایت شما شوند. مردم زمانی مشکوک می شوند که اطلاعات زیادی از آنها برای خرید مورد نیاز باشد و مجبور کردن آنها به ایجاد یک حساب کاربری کامل در سایت می تواند آنها را سریع تر از آنچه می توانید بگویید از ادامه خرید منصرف کند.

فقط اطلاعاتی را که کاملاً ضروری است مانند آدرس حمل و نقل، نام و اطلاعات پرداخت درخواست کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که درگاه های پرداخت خود و گزینه های پرداختی را که می توانند از بین آن ها انتخاب کنند، به وضوح بیان کرده اید. استفاده از کارت اعتباری، انتقال کارت به کارت یا نقدی.

این ویژگی در قالب سایت دیجی کالا طراحی شده توسط دارکوب به خوبی ویرایش و طراحی شده است تا از دریافت اطلاعات غیرضروری پرهیز کند.

  • بهینه سازی موبایل

عدم موفقیت در بهینه سازی طراحی وب سایت فروشگاهی برای استفاده از تلفن همراه یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید! در واقع، گوگل اهمیت داشتن وب سایت های سازگار با موبایل را به حدی می بیند که الگوریتمی را به ویژه برای آن راه اندازی کرد.

داشتن یک طراحی واکنش گرا (Responsive) به وب سایت شما اجازه می دهد تا با هر نوع صفحه نمایش یا سیستم عامل سازگار شود. بنابراین لازم نیست نگران ساخت نسخه موبایلی کاملا مجزا از سایت خود برای هر نوع دستگاه مختلف باشید. فقط مطمئن شوید که اندازه های تصویر، CTA و فیلدهای فرم شما در همه پلتفرم های مختلف کار می کنند.

نکته اصلی این است که هنگام آزمایش سایت خود، برای اطمینان، همیشه آن را از چندین دستگاه و سیستم عامل مختلف مشاهده کنید.

تمامی موارد گفته شده و بسیاری نکات مهندسی دیگر در طراحی سایت فروشگاهی دخالت دارند که همگی در قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی دخیل هستند. چنانچه تمایل به راه اندازی سایت فروشگاهی خود دارید می توانید از کارشناسان مجرب شرکت دارکوب راهنمایی بخواهید تا بهترین گزینه را با توجه به زمان و بودجه موردنظرتان ارائه دهند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته