روشهای طراحی پورتال مشتریان

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

تمام پرورژه های خدماتی نیاز به یه پورتال مشتری و مرکز پشتیبانی دارند که مشتریها بتونن درخواستهاشونو برای تیم خدمات بفرستند. تو این مقاله بهترین روشهای طراحی یک پورتال و مرکز پشتیبانی ساده و کاربردی رو براتون شرح میدیم.

مرکز پشتیبانیتونو برند کنید

مشتریها برای جستجوی درخواستهاشون و کسب اطلاعات مورد نیازشون در پورتالهایی که بهشون دسترسی دارند از مرکز پشتیبانی استفاده میکنند. میتونید از یه بنر معمولی و یه تم رنگی برای پورتالتون استفاده کنید.

 پورتالهای مشتریهاتونو برند کنید

میتونید اسم پورتال، پیام خوشامدگویی و لوگوی پورتالتونو طبق سلیقه و خواست خودتون تغییر بدید و به این ترتیب به مشتریها در پیدا کردن پورتال مناسب نیازشون کمک کنید.

به مشتریها کمک کنید تا نوع درخواست مد نظرشونو پیدا کنند

1- نوع درخواست رو به زبونی بنویسید که بازدیدکننده هاتون باهاش آشنایی داشته باشند و از کلیدواژه هایی استفاده کنید که براشون قابل فهم باشه. مثلا به جای اینکه بنویسید “دسترسی به VPN ” بنویسید “دسترسی به سیستم”.
2- برای هر نوع درخواست از یک آیکون متفاوت استفاده کنید تا مشتریها راحت بتونن تو پورتال مشتریها تشخیصشون بدن.
3- برای تشویق مشتریها به دادن پاسخ صحیح به درخواستها، با توجه به بافت مطلب یه باکس کمک قرار بدید. مثلا برای قسمت پیوست ها بهشون توضیح بدید که نوع فایلهایی که پیوست میکنند باید چی باشه یا عکسها باید چه ابعادی داشته باشند.
4- تو قسمت نوع درخواست از مثال استفاده کنید (مثلا: سوالات نرم افزاری خود را در این قسمت بپرسید).
5- در قسمت توضیح نوع درخواستها، به مطالب قبلی لینک بدید و از این طریق به مشتریها کمک کنید. مثلا اگه یه فهرست از نرم افزارهای خاص برای دانلود روی پورتالتون دارید، کافیه در صفحه توضیح نوع درخواستها یه لینک بهش بدید و از مشتریها بخواهید دیگه در این مورد یه درخواست جدید باز نکنند.

انواع درخواستهای مرتبط با هم رو گروهبندی کنید

اگه تعداد انواع درخواستهاتون از 7تا بیشتره، پیشنهاد میکنم چندتاشونو با هم گروهبندی کنید تا مشتریها راحتتر بتونن هرچی که لازم دارن رو پیدا کنند. گروهها در پورتال مشتریها به شکل تب دیده میشن.
اگه نمیخواهید مشتریها از یه نوع خاصی از درخواست استفاده کنند میتونید اون نوع رو از همه گروهها حذف کنید یا پنهانش کنید.
انواع پنهان درخواستها برای سازماندهی کارهای داخلی شرکت میتونن بکار برن. دقت کنید که حذف کردن درخواست اثری بر درخواستهایی که تا الآن ایجاد شده اند نخواهد داشت.

یک سری اطلاعات پایه ای تنظیم کنید

وقتی تجربه بیشتری تو ارائه خدماتتون کسب میکنید، تیمتون با مشکلاتی که بین مردم رایجتره و روشهای حل اونها آشنا میشن. اگه یکسری اطلاعات پایه ای روی قسمت پشتیبانیتون بذارید، مشتریها میتونن اون اطلاعات رو سرچ کنند و بدون نیاز به ارسال درخواست جدید مشکلشونو حل کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته