تمام پرورژه های خدماتی نیاز به یه پورتال مشتری و مرکز پشتیبانی دارند که مشتریها بتونن درخواستهاشونو برای تیم خدمات بفرستند. تو این مقاله بهترین روشهای طراحی یک پورتال و مرکز پشتیبانی ساده و کاربردی رو براتون شرح میدیم.
لیست مطالب
مشتریها برای جستجوی درخواستهاشون و کسب اطلاعات مورد نیازشون در پورتالهایی که بهشون دسترسی دارند از مرکز پشتیبانی استفاده میکنند. میتونید از یه بنر معمولی و یه تم رنگی برای پورتالتون استفاده کنید.
میتونید اسم پورتال، پیام خوشامدگویی و لوگوی پورتالتونو طبق سلیقه و خواست خودتون تغییر بدید و به این ترتیب به مشتریها در پیدا کردن پورتال مناسب نیازشون کمک کنید.
1- نوع درخواست رو به زبونی بنویسید که بازدیدکننده هاتون باهاش آشنایی داشته باشند و از کلیدواژه هایی استفاده کنید که براشون قابل فهم باشه. مثلا به جای اینکه بنویسید “دسترسی به VPN ” بنویسید “دسترسی به سیستم”.
2- برای هر نوع درخواست از یک آیکون متفاوت استفاده کنید تا مشتریها راحت بتونن تو پورتال مشتریها تشخیصشون بدن.
3- برای تشویق مشتریها به دادن پاسخ صحیح به درخواستها، با توجه به بافت مطلب یه باکس کمک قرار بدید. مثلا برای قسمت پیوست ها بهشون توضیح بدید که نوع فایلهایی که پیوست میکنند باید چی باشه یا عکسها باید چه ابعادی داشته باشند.
4- تو قسمت نوع درخواست از مثال استفاده کنید (مثلا: سوالات نرم افزاری خود را در این قسمت بپرسید).
5- در قسمت توضیح نوع درخواستها، به مطالب قبلی لینک بدید و از این طریق به مشتریها کمک کنید. مثلا اگه یه فهرست از نرم افزارهای خاص برای دانلود روی پورتالتون دارید، کافیه در صفحه توضیح نوع درخواستها یه لینک بهش بدید و از مشتریها بخواهید دیگه در این مورد یه درخواست جدید باز نکنند.
اگه تعداد انواع درخواستهاتون از 7تا بیشتره، پیشنهاد میکنم چندتاشونو با هم گروهبندی کنید تا مشتریها راحتتر بتونن هرچی که لازم دارن رو پیدا کنند. گروهها در پورتال مشتریها به شکل تب دیده میشن.
اگه نمیخواهید مشتریها از یه نوع خاصی از درخواست استفاده کنند میتونید اون نوع رو از همه گروهها حذف کنید یا پنهانش کنید.
انواع پنهان درخواستها برای سازماندهی کارهای داخلی شرکت میتونن بکار برن. دقت کنید که حذف کردن درخواست اثری بر درخواستهایی که تا الآن ایجاد شده اند نخواهد داشت.
وقتی تجربه بیشتری تو ارائه خدماتتون کسب میکنید، تیمتون با مشکلاتی که بین مردم رایجتره و روشهای حل اونها آشنا میشن. اگه یکسری اطلاعات پایه ای روی قسمت پشتیبانیتون بذارید، مشتریها میتونن اون اطلاعات رو سرچ کنند و بدون نیاز به ارسال درخواست جدید مشکلشونو حل کنند.