اغلب افراد از رسانه های اجتماعی برای نشان دادن برشی از زندگی، فعالیت ها، ایده آل ها و ترجیحات خود استفاده می کنند. اما عده ای دیگر از رسانه اجتماعی، استفاده های بهینه تر می کنند. آنها با فعالیت در این شبکه ها، درآمد کسب می کنند. در میان شبکه های اجتماعی پرطرفدار، آپارات نیز به عنوان یکی از پلتفرم های محبوب در کشور شناخته می شود که علاوه بر اینکه می توانید ویدیوهای خود را با سایرین به اشتراک بگذارید، این پلتفرم فرصت کسب درآمد را نیز برای شما فراهم کرده است.
لیست مطالب
شبکه های اجتماعی دیگر جدید نیستند، کسب و کارهایی که از ابتدا در این شبکه ها حضور داشته اند، نسبت به سایر رقبای خود که به تازگی وارد این شبکه ها شده اند، بسیار جلوتر هستند. رسانه های اجتماعی در حال حاضر بخشی از زندگی افراد شده اند و میلیون ها نفر در شبکه های مختلف اجتماعی از جمله آپارات فعال هستند و به طور روزانه آنها را رصد می کنند. بنابراین هر کسب و کاری باید در این بستر حضور داشته باشد، اما حضور برای موفقیت کافی نیست، با در نظر گرفتن برخی از فاکتورها و معیارها می توان به سرعت در شبکه های اجتماعی به موفقیت دست پیدا کرد. در ادامه برخی از مزیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی را مرور خواهیم کرد.
بدون شک فروشگاه های حضوری تنها می توانند به افراد معدودی، خدمات ارائه دهند. محدودیت فاصله باعث می شود تا افراد کمتری به فروشگاه حضوری مراجعه کنند که این به معنای از دست دادن مشتری بالقوه است. بنابراین می توان گفت با انتخاب فروش حضوری، شما تعداد بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد و یک فروش محدود را تجربه خواهید کرد.
اما فعالیت در شبکه اجتماعی هرگونه محدودیت را از بین می برد. از نظر جغرافیایی دیگر محدود نیستید و مرزهای جغرافیایی بی اهمیت می شوند. مشتریان شما دیگر مربوط به یک محله یا یک منطقه خاص نیستند، مشتریان شما می توانند از شهرهای مختلف باشند که این به معنای ارتباط با کاربران بیشتر، در نتیجه فروش بیشتر خواهد بود. با فعالیت در شبکه اجتماعی دیگر محدودیت مکانی وجود ندارد و شما می توانید با تمام کاربران از سراسر کشور ارتباط داشته باشید. نام برند شما با فعالیت در شبکه اجتماعی دیگر گمنام نخواهد بود. اگر فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی از جمله آپارات داشته باشید، با تهیه محتوای مفید و جذاب می توانید فعالیت کرده و برند خود را به دیگران معرفی کنید. از طریق برخی از راهکارها از جمله انتخاب هشتگ برند، می توانید خود را نسبت به سایر رقبا در شبکه های اجتماعی متمایز کنید.
در دنیای امروز موفقیت هر کسب و کاری به حضور آنلاین بستگی دارد. گرچه داشتن یک وب سایت ضروری به شمار می آید، اما تنها راه دسترسی به مشتریان بالقوه وب سایت ها نیستند. با ظهور شبکه های اجتماعی مختلف، در حال حاضر کسب و کارها گزینه های بیشتری برای گسترش دامنه فعالیت خود در اختیار دارند. شبکه های اجتماعی از جمله آپارات به عنوان یک کانال فروش آنلاین ارزشمند به شمار می آیند که حداکثر دسترسی را ارائه می دهند. آپارات با کاربران فعال بسیار به عنوان یک پایگاه مخاطب گسترده، برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه شناخته می شود. برخلاف فروشگاه های حضوری که دسترسی به افراد کمتر است، از طریق شبکه های اجتماعی می توانید به جامعه گسترده تری دسترسی پیدا کنید.
از مهمترین مزیت شبکه های اجتماعی این است که می توانید مخاطب هدف خود را شناسایی و فعالیت خود را متمرکز بر آنها انجام دهید. با در نظر گرفتن برخی از معیارها و فاکتورها، از جمله جنسیت می توان به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کرد. زمانی که شما شناسایی مخاطب را انجام می دهید، نسبت به رفتار و ترجیحات آنها می توانید تلاش متمرکز داشته باشید. اگر کاربران شما جزو افراد حرفه ای هستند، قطعاً به دنبال محصولات تخصصی هستند و باید محصولات خود را به صورت حرفه ای به نمایش بگذارید. بنابراین می توان گفت رسانه های اجتماعی جایی هستند که احتمال درگیر شدن کاربران با کسب و کار شما، خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید، بیشتر است. حتی فراتر از مرزها کاربران می توانند به راحتی محصولات شما را در رسانه های اجتماعی مشاهده و خرید خود را به راحتی ثبت کنند.
در دنیای امروز اینکه بتوان در هزینه ها و زمان صرفه جویی کرد، اهمیت بسیاری دارد.
یکی از مهمترین مزیت های فعالیت در شبکه اجتماعی این است که هزینه ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. فروشندگانی که به صورت حضوری محصولات خود را به فروش می رسانند، باید هزینه های جانبی از جمله پرداخت اجاره، تعمیرات، طراحی فروشگاه و سایر موارد را نیز در نظر بگیرند.
اما کسانی که از طریق شبکه اجتماعی فروش اینترنتی انجام می دهند، هزینه های مربوط به اجاره بها، طراحی فروشگاه، تعمیرات و خرید تجهیزات ندارند، در نتیجه هزینه آنها کاهش پیدا می کند. قطعاً فروش از طریق شبکه اجتماعی نسبت به فروش حضوری بسیار مقرون به صرفه تر است و به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارد. این مزیت باعث شده است افرادی که از سرمایه کمی برخوردار هستند، از این طریق بتوانند کسب درآمد داشته باشند. تنها هزینه ای که شما باید پرداخت کنید، هزینه اینترنت است تا بتوانید در شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید. در بخش تبلیغات و بازاریابی به دلیل اینکه تبلیغات در شبکه اجتماعی با فضای آفلاین متفاوت است، برای تبلیغات و بازاریابی در شبکه اجتماعی می توانید هزینه کمتری را پرداخت کنید که در نهایت منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود.
گرچه ایجاد یک وب سایت و راه اندازی یک شبکه اجتماعی و تولید محتوا نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد، اما در مقابل فروش حضوری به طور قابل توجهی در زمان می توانید صرفه جویی داشته باشید. گرچه شبکه اجتماعی یک جنبه ضروری برای کسب و کار شما به شمار می آید، اما این بدان معنا نیست که باید ساعت ها وقت را برای مدیریت آن صرف کنید.
تاثیر هوش مصنوعی در بازاریابی را می توان به وضوح در این حوزه مشاهده کرد. پس از گذشت مدتی از فعالیت خود در شبکه اجتماعی، با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی به گزارش های دقیق نسبت به عملکرد خود دست پیدا خواهید کرد. این نمودارها به شما کمک می کنند تا بتوانید مسیر خود را تغییر داده و با تمرکز بر سایر موارد در مدت زمان کوتاهی به نتایج دلخواه دست پیدا کنید. بنابراین تعیین هدف به هنگام فعالیت در شبکه اجتماعی گام اولی است که می تواند منجر به صرفه جویی زمان برای شما شود. برخی از ابزارها به شما این امکان را می دهند تا با یک برنامه ریزی، محتواهای خود را به اشتراک بگذارید.
با توجه به اینکه فعالیت شما تنها در یک شبکه اجتماعی متمرکز شده است، بدین ترتیب از اتلاف زمان جلوگیری خواهد شد. یکی از مهمترین مزیت های فعالیت در شبکه های اجتماعی این است که برای رفتن به بازار بزرگتر به زمان کوتاهی نیاز است. با فروش اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی به سرعت کسب و کار شما گسترش پیدا می کند و می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی به دلیل جذب ترافیک بیشتر، دامنه فعالیت خود را گسترش دهید.
دیجیتال مارکتینگ به ویژه بازاریابی در رسانه های اجتماعی به یک جزء حیاتی تبدیل شده است. حضور فعال کاربران در این بسترها باعث شده است تا به مخاطب هدف دسترسی آسان داشته باشید، برند را راحت تر معرفی کنید و یک پایگاه مشتری وفادار را ایجاد کنید. قطعاً ایجاد یک کمپین بازاریابی در رسانه اجتماعی از جمله آپارات نیاز به یک استراتژی و برنامه ریزی دقیق دارد. ابتدا با مشخص کردن اهداف و مقاصد خود اینکه با بازاریابی در رسانه اجتماعی قصد دارید به چه چیزی برسید، هدف خود را تعیین کنید. هدف شما می تواند ایجاد آگاهی از برند یا ایجاد سرنخ بیشتر باشد، همچنین می تواند افزایش بازدید از وب سایت باشد. سپس با درک مخاطب، بررسی رقبا، ایجاد محتوای با کیفیت، بازاریابی هدفمند را در رسانه اجتماعی انجام دهید. نکته مهم در بازاریابی هدفمند این است که بتوانید محتوای خود را همراه با صدای برند خود ایجاد کنید. در نهایت با دریافت گزارش های منظم، می توانید نسبت به استراتژی خود، نقاط مثبت و منفی را شناسایی کرده و مسیر بازاریابی خود را هدفمندتر انتخاب کنید.
یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی سرویس آپارات است که با هدف اشتراک گذاری فیلم در دسترس کاربران قرار گرفته است. آپارات که میلیون ها بیننده در طی روز دارد، به عنوان یک بستر مناسب برای معرفی محصولات، خدمات و کسب و کارها شناخته شده است. اگر شما نیز می خواهید در این شبکه اجتماعی ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارید، ابتدا باید ثبت نام در این رسانه اجتماعی را انجام دهید.
شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار بسیار موفق عمل کرده اند. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها از آپارات به عنوان معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند. با ایجاد یک کانال در آپارات، کسب و کار خود را معرفی و از کاربران و مشتریان می خواهند که در آپارات نیز آنها را دنبال کنند. یکی از موضوعات مهمی که باعث شده است، آپارات مورد توجه قرار بگیرد، این است که مخاطبان زیادی در این پلتفرم وجود دارند. هرچه به کاربر گسترده تری دسترسی داشته باشید، می توانید برند خود را بهتر معرفی کنید، جذب اعتماد داشته باشید و افزایش فروش را تجربه کنید. اما دلیل دیگری که بسیاری از کسب و کارها آپارات را انتخاب می کنند، کسب درآمد است، با آپلود ویدیو به راحتی می توانید کسب درآمد داشته باشید.
نکته مهم در آپلود ویدیو برای کسب درآمد این است که باید صفر تا صد محتوا توسط خود فرد ساخته و تولید شده باشد. به عنوان مثال اگر محصولی را به فروش می رسانید، باید یک محتوای شخصی برای محصول خود بسازید. تنها و فقط و فقط از راه تولید محتوای اختصاصی می توانید در آپارات به کسب درآمد برسید.
ممکن است تصور کنید ساخت تولید محتوا می تواند کاری سخت باشد، گرچه کار دشواری است، اما با وجود برخی از ترفندها می توانید تولید محتوا را آسان تر کنید. هدف از تولید محتوا باید این باشد که حرف جدیدی را ارائه دهید و یک محتوای خوب تولید کنید. با استفاده از گوشی تلفن همراه، در نظر گرفتن یک فضا با نور مناسب، با استفاده از اپلیکیشن های مختلف ادیت ویدیو، در نهایت می توانید یک محتوای ویدیویی جذاب را تولید و در آپارات منتشر کنید. به نوعی می توان گفت فعالیت در آپارات، نوعی بازاریابی محتوا به صورت ویدیویی است. از آنجا که در میان محتواها، محتوای ویدیویی مورد استقبال کاربران بیشتری قرار می گیرد، باید در تولید محتوای منحصر به فرد تلاش بیشتری کنید.
برای موفقیت در آپارات باید افزایش بازدید داشته باشید. افزایش بازدید به عوامل مختلفی از جمله عکس کاور مناسب برای ویدیو، عنوان، هشتگ مرتبط و دسته بندی مناسب بستگی دارد. با تمرکز بر هر یک از این فاکتورها می توانید به افزایش بازدید دست پیدا کنید.
با انتشار و تبلیغ ویدئو می توان در سایر رسانه های اجتماعی و وب سایت ها افزایش بازدید دریافت کنید. با پخش گزیده ای از ویدیوی آپارات خود در سایر رسانه های اجتماعی می توانید فالوورها را برای ادامه دیدن ویدیو ترغیب کنید.
مسیر دیگری که آپارات در اختیار کاربران قرار می دهد، سرویس افزایش بازدید آپارات است. این سرویس به شما کمک می کند تا ویدیوهای شما به افراد بیشتری نشان داده شود. برای استفاده از این سرویس، به قسمت ویدیوی من مراجعه و بر روی دکمه افزایش بازدید کلیک کنید. با انتخاب بسته مورد نظر و پرداخت هزینه، تبلیغات ویدیو شما آغاز می شود. بدین ترتیب تعداد بازدید از کانال شما افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به شرایط ایده آل جهت درآمد زایی می شود.
اگر در آپارات فعالیت گسترده دارید، به راحتی می توانید محتواهای خود را در سایت معرفی کرده، تا از این طریق نیز بتوانید کاربران بیشتری را به سمت پلتفرم آپارات هدایت کنید. زمانی که شما وب سایت را با استفاده از بهترین قالب های بازاریابی طراحی و ایجاد کنید، قطعاً نتایج بهتری را به دست خواهید آورد. وب سایت های حرفه ای که با هدف بازاریابی ایجاد می شوند، کمک می کنند تا کسب و کار شما فراتر از انتظارات، رشد قابل توجهی داشته باشند. با آموزش طراحی سایت می توانید از ویژگی های ارزشمند استفاده و با قرار دادن بخش ها در کنار یکدیگر اعتماد مشتری را جلب کرده و مشتریان معمولی را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. با طراحی وب سایت مدرن و UX عالی می توانید بلافاصله محتواهایی که در سایر پلتفرم ها منتشر می کنید را در وب سایت معرفی کنید. قالب های وب سایت ها متنوع هستند، شما می توانید با توجه به کسب و کار خود، یک الگوی چند منظوره و پیشرفته را برای وب سایت انتخاب کنید که با ارائه ویژگی های منحصر به فرد و کاربردی نیاز شما را به خوبی پاسخ دهد.
در کنار آموزش های حضوری، ویدیوها همیشه به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت آموزش و یادگیری شناخته می شوند. یک راه ایده آل که کمک می کند، کسانی که به دنبال آموزش هستند، بتوانند یک آموزش با تمام جزئیات را دریافت کنند. اگر حوزه فعالیت شما آموزشی است، اگر در پلتفرم آپارات به صورت متمرکز ویدیوهای خود را منتشر می کنید، می توانید از بستر وب سایت نیز استفاده کرده و ویدیوهای آموزشی خود را در وب سایت منتشر کنید. با ایجاد یک وب سایت آموزشی به راحتی می توانید محتوایی که در آپارات منتشر کرده اید را در وب سایت نیز منتشر کنید. بسیاری از افراد برای پیدا کردن ویدیوهای آموزشی مورد نیاز خود، وب سایت ها را انتخاب کنند.
از مهمترین نکات در طراحی سایت آموزش آنلاین این است که دارای رابط کاربری جذاب باشد. با طراحی ساده و کاربردی بتواند یک UX بهینه را ارائه دهد و با امکان شخصی سازی بتوانید نیاز خود را برطرف کنید. طراحی واکنشگرا و سرعت بارگذاری بالا نیز بسیار اهمیت دارد. در سایت آموزشی آنلاین قابلیت های متعددی از جمله تقویم آموزشی، جستجوی حرفه ای، دسترسی آفلاین، آزمون آنلاین، گزارش پیشرفته و ده ها ویژگی را می توانید پیاده سازی کنید.
یکی از بهترین روش های بازاریابی در ایران، فعالیت در آپارات است. اگر همه تلاش خود را برای ایجاد یک استراتژی موفق فروش در این پلتفرم انجام داده اید، اما همچنان موفق نشده اید، با برخی از تاکتیک ها و بهینه سازی ها می توانید افزایش فروش و برندسازی را انجام دهید. ایجاد اعتماد مشتریان، پشتیبانی مشتریان و به روز رسانی سایت، نکات مهمی هستند که با در نظر گرفتن آنها می توانید فروش خوبی داشته باشید.
از مهمترین راه های افزایش فروش و برندسازی، ایجاد اعتماد بین کاربران است. اگر شما به محصولات و خدمات خود اطمینان دارید، نباید نگران این موضوع باشید، چرا که تنها با رعایت چند نکته مهم اعتماد را در میان کاربران می توانید افزایش دهید.
طراحی وب سایت عامل دیگری است که می تواند باعث ایجاد اعتماد کاربر شود. اگر طراحی سایت قدیمی است و اطلاعات مفیدی در سایت درج نشده است، قطعاً اعتماد کاربر را نخواهید داشت. با وجود یک وب سایت حرفه ای، به روز رسانی شده و سازماندهی شده، کاربران راحت تر و آسان تر به شما اعتماد می کنند. با به روزرسانی های مداوم وب سایت و ارائه اطلاعات دقیق، این اطمینان به کاربر داده می شود که به اطلاعات مفیدی دست پیدا خواهد کرد. افزایش سرعت سایت، گزینه های پرداخت متعدد، فرایند فروش ساده نیز در جلب اعتماد کاربران بسیار موثر هستند.
کاربران انتظار دریافت خدمات و پشتیبانی عالی دارند. یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری کاربران برای خرید از شبکه اجتماعی یا سایت های اینترنتی این است که پشتیبانی لازم و خدمات خوبی را دریافت کنند. با ایجاد راه های ارتباطی می توانید شرایطی را ایجاد کنید تا کاربر سوالات خود را پرسیده و پاسخ هایی به موقع دریافت کند. پاسخ های فوری به کاربران در اولویت قرار دارد. برای برقراری ارتباط می توانید از پاسخگویی خودکار به صورت ۲۴ ساعته استفاده کنید تا در تمام طول شبانه روز کاربر پاسخ سوال خود را دریافت کند.
فرایند پرداخت ساده نیز از دیگر مواردی است که با هدف پشتیبانی از کاربر ایجاد می شود. عدم تکمیل فرم های طولانی و عدم مراجعه به فیلدهای اطلاعاتی مختلف، نشان از توجه به زمان کاربر است.
برخی از کاربران در بخش نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را مطرح می کنند. بخش نظرات اهمیت بسیاری دارد، چرا که دیگر کاربران نیز با مطالعه این بخش می توانند به اطلاعات خوبی نسبت به کسب و کار، محصولات و خدمات شما دست پیدا کنند. در بخش نظرات فعالیت مستمر داشته باشید و با پاسخ به پرسش ها، هرگونه ابهام را برای کاربران از بین ببرید.
کسانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، بدون شک برای موفقیت بیشتر، طراحی سایت را نیز انجام داده اند. برخی از کاربران طراحی سایت را انجام، سپس نسبت به به روز رسانی آن بی اهمیت می شوند. باید بگوییم که وب سایت می تواند چهره عمومی کسب و کار شما باشد. با به روز رسانی وب سایت در مدت زمان کوتاهی می توانید افزایش فروش را تجربه کنید.
آپارات به عنوان یک سرویس اشتراک گذاری ویدیو فرصتی را ایجاد کرده است تا بتوانید از این پلتفرم کسب درآمد داشته باشید. تولید کنندگان محتوا با تولید محتواهای استاندارد و طبق شرایط و ضوابط آپارات، می توانند در این بستر کسب درآمد خوبی داشته باشند.
پس از ثبت نام در سایت آپارات، ایجاد کانال و فعالیت، کانال شما از دو جهت مورد بررسی قرار می گیرد. وجود ۲۰۰ دنبال کننده و دریافت ۳۰۰۰ ساعت ویدئو در طی سه ماه گذشته مورد بررسی قرار می گیرد. اگر کانال شما ۲۰۰ دنبال کننده دارد و ۳۰۰۰ ساعت بازدید را در سه ماه گذشته دریافت کرده است، اینک می توانید در سایت Aparat.com/income عضو شده و فعالیت خود را جهت کسب درآمد آغاز کنید. با وارد کردن اطلاعات لازم و بررسی اطلاعات توسط آپارت، نتیجه اعلام می شود. سپس با تبلیغات در ابتدای محتوای خود به راحتی می توانید کسب درآمد داشته باشید.
در گذشته آپارات برای هر هزار بازدید مبلغ ۲۵۰ تا ۷۰۰ تومان را در نظر می گرفت. اما این فرایند محاسبه باعث نارضایتی بسیاری از تولید کنندگان محتوا شد و آپارات مسیر دیگری برای محاسبه درآمد از آپارات در نظر گرفت. در حال حاضر آپارات از روش RPM استفاده می کند که نسبت به روش قبل، یک روش بهینه تر به شمار می آید. به صورت کلی می توان گفت محاسبه بر اساس تقسیم درآمد بر تعداد بازدید کانال در یک بازه زمانی مشخص است. سه فاکتور مهم در این روش مورد ارزیابی قرار می گیرد که می توان نوع محتوا، نوع تبلیغ و نرخ نمایش اشاره کرد. نکته مهم در محاسبه درآمد در این روش این است که کاربر باید ۶ ثانیه از تبلیغ را مشاهده کرده باشد. آپارات مدعی شده است که سود حاصل از نمایش تبلیغات به صورت برابر بین تولید کننده محتوا و آپارات تقسیم می شود. طبق اطلاعات موجود، در حال حاضر تولید کنندگان محتوا برای هر هزار بازدید بین ۷ تا ۱۵ هزار تومان درآمد خواهند داشت.
فعالیت در شبکه های اجتماعی از جمله آپارات فرصتی هستند که می توانید کسب و کار خود را رونق دهید. با دسترسی به مخاطب گسترده، در زمان کوتاهی می توانید برند خود را به دیگران معرفی و اعتبار کسب کنید. با در نظر گرفتن برخی از فاکتورها از جمله تولید محتوای با کیفیت، در شبکه های اجتماعی قطعا موفق خواهید شد.
دارکوب سال ها سابقه در طراحی سایت و موارد سئو دارد. با انتخاب بهترین کارشناسان و طراحان، سایت های حرفه ای را طراحی و افزایش ترافیک ارگانیک را تضمین می کنیم. بازاریابی از دیگر فعالیت های دارکوب است. با آشنایی کامل با رسانه های اجتماعی از جمله آپارات، بهترین راهکارهای بازاریابی را ارائه می دهیم تا در مدت زمان کوتاهی به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.