ضمانتهای سئو یکی از بزرگترین ابزارهایی است که تیمهای فروش آژانس برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان استفاده میکنند. اما آنها می توانند کلاهبرداری بدون هیچ ماده ای یا نوید نتایجی را بدهند که به طور غیراخلاقی به دست می آیند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، تضمین هایی مانند این آرامش خاطر را به شما می دهد که بودجه بازاریابی محدود شما هدر نخواهد رفت. بنابراین، در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید تا از انواع مخاطره آمیز ضمانت های سئو که چیزی بیش از کلاهبرداری های با حجاب نازک نیستند، بدانید. در این مقاله با نحوه سئو سایت توسط شرکت های سئو و اینکه آیا می توان راجبه سئو تضمین داد یا نه می پردازیم.
لیست مطالب
سئو سایت SEO مخفف Search Engine Optimization/Optimizer به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. سئو باعث می شود که وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو مثلا در گوگل در جایگاه بهتری نمایش داده شود. بکار گیری سئو به طور بالقوه می تواند سایت شما را بهبود بخشد و زمان زیادی را برای شهرت سایت یا برند شما صرفه جویی کند. اما همچنین می توانید به سایت و شهرت شما آسیب برساند. حتما مزایای بالقوه و همچنین آسیب هایی را که یک سئو غیر مسئولانه می تواند به سایت شما برند را بررسی کنید.
اگرچه حداقل یک گزینه قانونی برای خدمات سئو تضمینی وجود دارد (که در زیر به اشتراک می گذاریم)، شما واقعاً باید از مواردی مانند طاعون اجتناب کنید. در اینجا چهار دلیل وجود دارد.
با تبلیغات پولی، میتوانید هزینه بیشتری را صرف کنید تا آگهی خود را فوراً به بالای نتایج جستجو برسانید. اما، رتبه بندی سئو معمولاً در یک دوره زمانی طولانی به دست می آید. آنها 100٪ به صلاحدید موتور جستجو هستند و هیچ ارائه دهنده سئو نمی تواند به طور قابل پیش بینی آنها را دستکاری کند. اگر الگوریتمهای گوگل تغییر کنند، نتایج میتوانند یک شبه تغییر کنند. شما نمی توانید پول بیشتری را برای مشکل خرج کنید. سئو به سادگی به این شکل کار نمی کند.
هیچ میانبری برای کسب نتایج قانونی سئو وجود ندارد. سئو یک کانال رشد بلندمدت است و همیشه بوده که در طول زمان ترکیب می شود. رایج ترین روشی که افراد به نتایج کوتاه مدت دست می یابند استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه است. هدف این تاکتیکها دستکاری الگوریتمهای جستجو برای رتبهبندی بالاتر محتوا است. آنها همچنین اغلب خطمشیهای موتورهای جستجو را نقض میکنند و میتوانند منجر به جریمه یا قرار گرفتن سایت شما در لیست سیاه شوند.
به نظر من، صاحبان مشاغلی که سعی می کنند ریسک مالی خود را با استفاده از یک سرویس سئو ارزان و تضمین شده به حداقل برسانند، خود را در معرض خطرات بسیار بیشتری قرار می دهند. ترس از دست دادن پول در کوتاه مدت یک راه کوتاه بینانه برای فکر کردن به سئو است.
به عنوان مثال، چه چیزی بدتر است؟
سناریو A (بدون تضمین سئو)
شما در یک سرویس سئو بدون ضمانت سرمایه گذاری می کنید. این کمپین در ابتدا با ضرر اجرا می شود زیرا شما تا ماه 6 شروع به دیدن نتایج نمی کنید. اما در ماه 12، پول خود را پس گرفته اید و همچنین بازده مناسبی دریافت کرده اید.
سناریوی B (با تضمین)
شما در یک سرویس سئو سرمایه گذاری می کنید که تضمین می کند ظرف 30 روز در صفحه 1 قرار می گیرید یا پول خود را پس می گیرید. در عرض 30 روز برای برخی از کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل قرار می گیرید (یعنی تضمین رعایت شده است). اما، چند ماه بعد سایت شما جریمه می شود و تمام عملکرد سئوی خود را از دست می دهید.
سئو، درست مانند هر کانال بازاریابی دیجیتال دیگری، برای موثر بودن، نیاز به بازگشت سرمایه (ROI) دارد. شما پول می گذارید، و قرار است زمانی که به درستی انجام شود، پول بیشتری به دست آورید. در حالی که نتایج سئو تضمینی از نظر تئوری عالی به نظر می رسد، وقتی کمی عمیق تر می شوید، اغلب این موارد بر اساس این نتایج است:
به طور خلاصه، انواع رتبهبندی کلمات کلیدی که تضمین شدهاند، معمولاً منجر به تبدیلهای بیشتر نمیشوند، میتوانند کیفیت سرنخهای شما را کاهش دهند و ROI ارائه نمیکنند. کلمات کلیدی که باعث رشد کسب و کار شما می شوند اغلب رقابتی تر هستند و رتبه بندی آنها زمان بیشتری می برد. به سادگی هیچ راهی برای میانبر کردن فرآیند وجود ندارد، بنابراین عملکرد این کلمات کلیدی احتمالا تضمین نمی شود.
نکته دیگر این است که اکثر ضمانتهای سئو فقط بر معیارهای غرور تمرکز میکنند. معیارها روی کاغذ خوب به نظر می رسند، اما کسب و کار شما را رشد نمی دهند یا به شما اجازه نمی دهند تصمیمات بهتری بگیرید. رتبه بندی خانواده شما را تغذیه نمی کند. ترافیک هم نخواهد داشت.
سئو یک سرویس ارزان نیست. اکثر صاحبان مشاغل حتی بزرگترین ریسک را هم در نظر نمی گیرند (تا زمانی که خیلی دیر نشده است): پیامدهای مالی امضای قرارداد بلندمدت بر اساس ضمانت کوتاه مدت. من در این سناریو اشتباهات زیادی دیده ام.
به عنوان مثال، فرض کنید یک قرارداد 12 ماهه با تضمینی مانند “رتبه بندی صفحه اول در 30 روز یا پول خود را پس می گیرید” امضا می کنید. اگر ارائهدهنده خدمات شما، وبسایت شما را برای یک کلمه کلیدی، هر کلمه کلیدی، در صفحه اول گوگل رتبهبندی کند، از نظر فنی تضمین را رعایت کرده است. و حتی مهم نیست که سایت شما چه مدت این موقعیت را حفظ کرده است. حتی ممکن است یازده ماه باقیمانده را بدون اینکه ارائه دهنده خدمات کار بیشتری را در وب سایت شما انجام دهد، پرداخت کنید.
ارائه دهندگان خدمات سئو قانونی و قابل اعتماد این توانایی را دارند که رشد کسب و کار شما را به سطح بالاتری برسانند. در اینجا مواردی است که هنگام انتخاب یک ارائه دهنده سئو قابل اعتماد باید به دنبال آن باشید.
یک ارائه دهنده خوب سئو استراتژی های خود را با اهداف اصلی کسب و کار شما هماهنگ می کند و موفقیت سئو را با توجه به معیارهایی که برای شما مهم است اندازه گیری می کند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:
برخلاف رتبهبندی و ترافیک، اینها معیارهای بیهودگی نیستند.
سابقه موفقیت اغلب مهمتر از تضمین است. آژانسی با مطالعات موردی بسیاری از نتایج موفقیتآمیز یا توصیفات مشتریان خوشحال، اغلب قابل اعتمادتر از آژانسی است که تضمینی ارائه میکند. به طور خاص، هنگام ارزیابی نتایج یک ارائه دهنده سئو، به دنبال موارد زیر باشید:
هنگام گپ زدن با ارائه دهندگان سئو درباره نحوه برخورد آنها با خدمات سئوی خود، توجه داشته باشید که آیا مواردی را که هرزنامه به نظر می رسد ذکر می کنند، مانند:
در عوض، آژانس یا ارائه دهنده خدماتی را انتخاب کنید که از رویکرد کلاه سفید استفاده می کند. راهنمای ما در مورد سئو کلاه سفید را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه بدون نقض قوانین گوگل رتبه بندی کنید. با این حال، فراتر از این، بهترین آژانسها در مورد مواردی مانند ساعات کار در یک کمپین، وظایف خاص تکمیل شده، کیفیت ارائه شده، یا کارایی آنها شفافیت ارائه میدهند. این موارد همه 100٪ در کنترل ارائه دهنده سئو هستند و همچنین عناصر ایمن تری برای گنجاندن در ضمانت هستند.
مسئولیت پذیری بخش اساسی هر خدمتی است. بسیاری از آژانس های سئو و ارائه دهندگان خدمات، خود را مسئول ارائه نتایج بلند مدت نمی دانند. توصیه میکنم بپرسید هر چند وقت یکبار بهروزرسانیها و گزارشهای عملکرد را دریافت خواهید کرد. برخی از آژانس ها داشبوردهایی دارند که می توانند به شما دسترسی داشته باشند تا بتوانید در هر زمانی پیشرفت را بررسی کنید. دیگران هر ماه یا هر سه ماه یکبار با شما تماس می گیرند تا در مورد چگونگی پیش رفتن صحبت کنند.
مهمترین چیز در اینجا این است که ارائه دهنده خدمات سئو شما در مورد آنچه برای شما اهمیت دارد گزارش دهد. مطمئن شوید که آنها تأثیر واقعی رشدی را که روی کسب و کار شما می گذارند در نظر می گیرند، نه فقط معیارهای بیهودگی.
توجه داشته باشید که سئو با تبلیغات گوگل متفاوت است. شما می توانید با پرداخت هزینه ایی به گوگل مدتی در صفحه اول تبلیغ شوید، و کاربران شما را در قسمت تبلیغات گوگل ببینند. اما این روش موقتی و گران بوده و به گفته گوگل تاثیری در سئو و نتایج ارگانیک ندارد. به علاوه گوگل هیچگاه پولی را برای بهبود دادن رتبه یک سایت دریافت نمی کند، و اصلا چنین سرویسی را ندارد.
اگر می خواهید وب سایت داشته باشید، بهترین زمان برای بکار گیری متخصصان سئو در مرحله طراحی وب سایت است. با این کار شما اطمینان حاصل می کنید که وب سایت شما با اصولی سازگار با سئو طراحی شده است یا به اصطلاح Engine-Friendly است. با این حال متخصصان سئو می توانند به یک سایت طراحی شده کمک های بزرگی کنند. در زمان بکار گیری یک شرکت متخصص در سئو بهتر است اول این سوالات را از آنها بپرسید:
سئو یک سرویس با ارزش است که می تواند به یک برند یا وب سایت ارائه کرد. اما باید مراقب خطراتی در این زمینه باشید. کسانی هستند که از روش های به اصطلاح کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت استفاده می کنند. این روش ها می توانند رتبه وب سایت شما را سریعا بهبود بدهند. اما گوگل با کشف سایت هایی که این روش ها استفاده کرده اند آنها را جریمه کرده، رتبه آن وب سایت ها را کاهش می دهد و یا حتی آن وب سایت ها را از فهرست نتایج خود حذف می کند. پس دقت کنید که وب سایت خود را دست چه کسانی می سپارید تا مبادا تلاش های شما با یک انتخاب اشتباه از بین برود (پیش از این در مقاله “پس از چه مدتی از سئو نتیجه خواهم گرفت” توضیح داده ام که چقدر طول می کشد که سئو نتیجه بدهد).
شرکت سئو طراحی سایت دارکوب با بیش از 20 سال سابفه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت و خدمات سئو وردپرس و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. اگر به دنبال خدمات سئو حرفه ای هستید، دارکوب بهترین انتخاب شما خواهد بود. روند خدمات سئو دارکوب به این صورت است که کارشناسان سئو سایت شما را بررسی می کنند و به شما مشاوره رایگان سئو می دهند و بعد از انتخاب پکیج خدمات سئو می توانید کار خود را دارکوب شروع کنید. نکته: شرکت دارکوب خدمات سئو را به صورت ماهانه کار می کند. شما می توانید در صورت رضایت هر ماه سئو سایت خود را تمدید کنید.
هر ماه برایتان گزارش ماهانه از تمام کار هایی که بر روی سایت شما انجام شده، تعداد کلیک های ماهانه، با په کلمات کلیدی سایت در گوگل بالا آمده و غیره ارسال می شود. شما در طول ماه که خدمات سئو دارید می توانید با کارشناس سئو خود در ارتباط باشید. برای اطلاع از هزینه خدمات سئو سایت و یا سفارش خدمات سئو می توانید با شکاره های شرکت دارکوب تماس بگیرید.
در دنیای اینترنت از همان ابتدای تولد موتورهای جستجو ادعاهایی (باطل) وجود داشت که بعضی از شرکت ها رتبه وب سایت شما را تضمین می کنند. امروز چنین تضمین هایی بطور واضح از سوی موتورهای جستجو بخصوص گوگل رد می شود. یعنی هیچکس نمی تواند نتیجه را صد در صد تضمین کند. چون این تضمین ها از نظر منطقی غیر ممکن هستند. چرا؟
اگر شما در دو شهر متفاوت یک عبارت را در گوگل جستجو کنید نتایج متفاوتی می گیرد. و اگر شما به ایمیل خود وارد شوید و در همان وضعیت لاگین عبارتی را جستجو کنید گوگل نتیجه دیگری را به شما نشان می دهد. حتی اگر چند بار یک عبارت را روی یک سیستم جستجو کنید باز هم ممکن است نتیجه متفاوت باشد.
علت این ناپایداری، الگوریتم های پیچیده موتورهای جستجو می باشد. آنها با توجه تاریخچه، محل و صدها فاکتور دیگر نتایج را نمایش می دهند. این الگوریتم ها مدام در حال تغییر هستند و در نهایت وب سایت شما تنها وب سایتی که نیست که متخصص سئو دارد و این نتایج تا حدی نسبی هستند.
در همه جای دنیا سیاستمداران قول هایی می دهند که در نهایت یا عملی نمی کنند یا حداقل ها را انجام می دهند. اما مردم با تجربه دیگر می دانند تا چه حد می توان به این قول ها اعتماد کرد. اگر شرکت پست معتبری چون DHL تضمین دهد بسته شما را از ایران به آمریکا در مدت 3 تا 5 روز تحویل می دهد (البته اگر حوادث طبیعی رخ ندهد)، شما می توانید به آن اطمینان کنید. چون این شرکت تمامی وسایل و ابزارهای لازم، به اضافه تجربه کافی در این صنعت را دارد.
اما آیا کمپانی نیکون می تواند تضمین دهد که هر عکسی با دوربین من بگیرید عالی می شود؟ قطعا نه! در سئو نیز همین است. شرکت های متخصص سئو تنها باید تضمین کنند که از بهترین روش های موجود برای بهینه سازی و بهبود رتبه بندی وب سایت شما استفاده می کنند. آنها حتی می توانند پس از مطالعه وب سایت شما با پشتوانه تجربه شان بگویند که عملیات های سئوی آن ها روی وب سایت شما مثلا تا 50% یا بیشتر می تواند نتیجه را بهتر کند (به علت آنکه وب سایت خوبی است اما سئو نشده). اما متخصص سئو مانند پست DHL بر وسایل و ابزار ها (موتورهای جستجو) کنترل ندارد. چیز هایی در سئو است که مربوط به گوگل است و کسی نمی تواند درباره آن تضمین دهد. حتی گوگل در راهنماهای وب مستر خود ذکر می کند، رعایت دستور العمل های سئو رتبه شما را نتایج جستجو تضمین نمی کند.
با این حال یک شخص با تجربه در سئو می تواند حدس بزند (نه گارانتی کند) که با انجام بهینه سازی بر روی یک وب سایت تا چه حد می تواند موفق باشد. مثلا حدس بزند در طول 4 ماه رتبه اول گوگل برای این سایت بخصوص قابل دسترسی است. می تواند برای چنین حدسی تلاش کرد اما تضمین آن غیر اخلاقی است.
اینکه وب سایت شما سئو نیاز دارد به شما بستگی دارد، اول فواید پیاده سازی سئو برای یک وب سایت را مطالعه کنید و بعد تصمیم بگیرید “آیا وب سایت من به سئو احتیاج ندارد!”
همانطور که در بالا توضیح دادم، اهمیت سئو به حدی است که دیگر جزء جدایی ناپذیر از یک وب سایت و بازاریابی اینترنتی است. بدون سئو نام برند، کالا و خدمات شما در انبوه سایت های اینترنت و نتایج جستجو گم خواهد شد. و فرصت ها و پتانسیل انبوه اینترنت برای رشد کسب و کار خود را از دست خواهید داد.
همانطور که توضیح دادم، با اینکه هیچ تضمینی به معنای گارانتی کامل نتایج سئو وجود ندارد، ما در شرکت دارکوب به مشتریانمان تضمین می دهیم که از نتایج سئو و تجربه همکاری با ما راضیت کامل را داشته باشند. ما می توانیم تضمین دهیم که اگر به مشاوره های ما عمل کنند رتبه آنها بهبود پیدا خواهد کرد (و معمولا این موفقیت ها چشمگیر هستند). و از همه مهمتر وب سایت آنها در خطر جریمه های گوگل (بخاطر استفاده از روش های سریع اما غیر مجاز) قرار نمی گیرد.