مقالات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو


چگونه در گوگل جست و جو کنیم

بسیاری از ما در طول روز چندین بار از موتور های جستجو بخصوص گوگل استفاده می کنیم . وقتی با موضوعی نا آشنا رو به رو می شویم یا به مشکلی برخورد می کنیم برای یافتن جواب در گوگل به جستجو آن ها می پردازیم . موتور های جستجو جواب بسیاری از سوالات مردم را می دهند . برای جستجو اهداف خود در گوگل اغلب ما فقط عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آدرس بار وارد می کنیم . به عنوان مثال اگر کسی نداند سئو به چه معناست در گوگل عبارت ” سئو چیست ؟ ” را وارد می کند و گوگل هم همه وب سایت های مربوطه را نمایش می دهد . ساده ترین شکل استفاده از گوگل تایپ کردن چند کلمه محدود و تغییر آنها تا زمانی که به هدف خود برسید ، می باشد . در این مقاله سعی داریم تا استفاده بهتر از گوگل برای رسیدن سریع به پاسخ درست را شرح دهیم .

جریمه های متداول سئو و روش بازیابی

تصور کنید که وب سایتی ساخته اید اما بازدید کننده ایی ندارد! حتما می گویید که این دیگه چه سایتی هست؟ خیلی وقت ها وب سایت ها بخاطر روش های غلط سئوی کلاه سیاه یا به ندرت بخاطر سئوی منفی توسط موتورهای جستجو جریمه شده، رتبه خود و در نتیجه ترافیک را از دست می دهند. خطاهای سئو و جریمه های موتورهای جستجو معمولا دلایل متداولی دارند. هر چه باشد فرقی نمی کند شما باید آن ها را تشخیص داده و در جهت رفع آن ها بکوشید در غیر این صورت ممکن است گوگل به شما اخطار دهد یا حتی وب سایت شما از فهرست نتایج به کلی حذف شود.

خوب در اینجا تعدادی از جریمه های متداول گوگل برای سئوی وب سایت ها و روش رفع جریمه آن ها را توضیح خواهم داد.

طراحی وب سایت با امکانات نی نی سایت

در سال های اخیر فضای اینترنت دچار تغییرات بزرگی شده است که نتیجه این تغییرات رشد و توسعه بستر اینترنت می باشد . خوشبختانه در ایران نیز شاهد توسعه اینترنت هستیم چرا که تعداد کاربران ایرانی فعال در فضا های مجازی بسیار بیشتر از قبل شده است . اگر کاربران بتوانند به درستی از اینترنت استفاده نمایند در بسیاری از کار های خود می توانند به نتیجه دلخواه برسند .

این روز ها بسیاری از افراد وقتی در زندگی روزمره خود با سوالی مواجه می شوند سریعا در اینترنت آنها را جستجو می کنند . موتور های جستجو نظیر گوگل و یاهو روزانه میزبان میلیون ها نفر هستند . برای شما هم حتما پیش آمده است وقتی با موضوعی ناشناخته رو به رو می شوید سریع به گوگل مراجعه می کنید . موتور های جستجو نیز وظیفه دارند تمامی وب سایت های مرتبط با کلمه یا عبارت مورد جستجوی شما را نمایش دهند . با توجه به اینکه تعداد کاربران اینترنت افزایش یافته است ، وب سایت های متنوعی طراحی شده اند . بسیاری از افراد اهمیت این افزایش را به خوبی درک کرده اند و با پیش بینی آینده یک وب سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اند . بسیاری از وب سایت ها که این روز ها بازدید کننده های زیادی دارند از قدیمی ترین سایت ها می باشند . البته وب سایت های جدید نیز که بر اساس اخرین الگو های طراحی وب سایت ساخته شده اند ، ترافیک بالایی دارند .

انتخاب فریم ورک برای طراحی وب سایت

آیا شما مدیر شرکت یا مدیر آی تی، مشاور یا تولید کننده نرم افزار هستید و تصمیم دارید یک برنامه کاربردی تحت وب توسعه دهید؟ اغلب در ابتدای توسعه هر پروژه این سوال پیش می آید که چه تکنولوژی هایی در آن استفاده می شود. آیا باید از PHP استفاده کنیم یا Python؟ و اینکه با کدام فریم ورک از این زبان ها وب سایت توسعه داده شود؟ خوب بجز تکنولوژی Back-end درباره Front-end چه چیزی بهتر است؟ Angular، React یا VueJS کدام را استفاده کنم؟ تازه بعد از این سوال درباره دیتابیس به وجود می آید، MySQL، Postgres یا MongoDB؟ خوب این تکنولوژی ها نیز هاست وب سایت را مشخص می کنند. شما می توانید از self-host با Apache یا Nginx استفاده کنید یا به سراغ Amazon AWS و PaaS مانند Heroku بروید.

خوب اگر با این سوالات مواجه هستید امیدوارم که بتوانم در این مقاله از دارکوب به بخشی از آن ها پاسخ بدهم پس با ما همراه باشید.

7 روش طراحی برای مخاطب جهانی

قبل از اینکه بنشینید و برای مشتری خود وب سایتی طراحی کنید، شما یک پرسنا Personas توسعه می دهید که معرفی کننده مخاطب نهایی شماست. زمانی که شما مخاطب اصلی خود را تعریف کردید، می توانید تجربه کاربری را به گونه ایی شکل دهید که به نیاز ها و انگیزه های آن ها پاسخ بدهد (در اینجا مهم نیست که از وردپرس یا جوملا یا سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده می کنید یا نه).

اما زمانی که مخاطب هدف به طور واضح و مشخص تعریف نشده است چطور؟

تصور کنید می خواهیم یک وب سایت پوشاک طراحی کنیم که مشتریان آن از سر تا سر دنیا از آن خرید می کنند. خوب چطور وب سایتی طراحی کنیم که مشتریان آن قابل شناسایی یا تحقیق نیستند؟ بله شما می دانید که مشتریان احتمالی علاقمند به خرید کفش و لباس هستند، اما این تمام چیزی است که از آن ها می دانیم.

امروز در این مقاله از دارکوب می خواهم درباره جغرافیای طراحی وب صحبت کنم. از آن جایی که توجه به آن می تواند نقش پر رنگی در نرخ تبدیل در وب سایت داشته باشد، البته به شرط آنکه همه چیز به درستی پیاده سازی شود.

طراحی وب سایت های دسترسی پذیر

همانطور که مشاهده می کنید ، وب سایت های مختلفی در دنیای اینترنت وجود دارند . کاربران هر روز برای اهداف گوناگون به اینترنت مراجعه می کنند . در این بین افرادی هم وجود دارند که به دلیل ناتوانی های جسمی قادر به استفاده از اینترنت نیستند . تصور اینکه یک جوان نتواند از اینترنت و فضای مجازی به دلیل معلولیت ، استفاده نماید ، سخت است .

در عصر تکنولوژی بسیاری از افراد در صدد این هستند که بستری را فراهم کنند که افراد ناتوان نیز بتوانند از فناوری های موجود نهایت استفاده را کنند . حتی بسیاری از این افراد ناتوان خود تصمیم گرفته اند با اختراع و طراحی لوازم مختلف زندگی را برای همنوعان خود ساده کنند .

React Native و آینده توسعه Mobile App

پیش از این به سیستم طراحی و ضرورت استفاده از آن در طراحی سایت پرداخته ایم. در دهه های گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه فناوری صورت گرفته است. با این حال، تنها چند بخش شاهد رشد بی سابقه بوده است. یکی از آنها صنعت توسعه نرم افزار تلفن همراه است. براساس آمارها پیش بینی می شود که تا دو سال دیگر برنامه های تلفن همراه درآمد جهانی کسب شده از طریق فروشگاه برنامه ها و تبلیغ در برنامه را به 190 میلیارد دلار برسانند.

کاربران همچنین نیاز به برنامه هایی دارند که عملکردی بی نظیر، ناوبری بدون وقفه و همچنین طراحی چشم نوازی را ارائه نمایند. تقاضای روزافزون برای برنامه های بهتر، سریعتر و نوآورانه موجب شده است تا همه تلاش کنند که ملاك های لازم را برآورده سازند.

طراحی سایت پونیشا (فریلنسری)

پونیشا یک پلتفرمی ست که تلاش کرده است تا فرایند پروژه‌ای کار کردن و دورکاری را تسهیل کند. در سال‌های گذشته تنها تصوری که از کار کردن داشتیم این بود که هر صبح به محل کار برویم و عصرها به منزل بازگردیم . اما امروزه افرادی را می‌بینیم که به این سبک رایج کار نمی‌کنند و شیوۀ دیگری از کار کردن را در پیش گرفته‌اند.

پونیشا بازار کار برای کارهای فریلنسینگ است، در واقع می توان گفت پونیشا بازار کار آنلاین است.

تفاوت و اهمیت SEO و HEO

در حال حاضر مطمئن هستم که همه شما با اصطلاح بهینه سازی موتور جستجو (SEO Search Engine Optimization) آشنا هستید و اهمیت پیروی از بهترین شیوه ها را برای بهبود موقعیت رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو SERP درک می کنید. با این حال، ممکن است با اصطلاح کمتر رایج HEO (Human Eye Optimization) آشنا نباشید. خوب HEO چیست؟ HEO یا بهینه سازی برای چشم انسان، در واقع به اندازه سئو مهم است و کارشناسان بازاریابی انتظار ندارند که به زودی مانند سئو تغییری کنند. اگر چه مهم است که در هنگام ایجاد محتوا به هر دو توجه کنید، سوال این است که آیا باید ابتدا روی HEO یا SEO تمرکز کرد؟

بهینه سازی برای چشم انسان زمانی رخ می دهد که بازاریابان محتوا، محتوایی با کیفیت بالا جذاب برای چشم کاربر انسانی تولید می کنند، نه اینکه محتوا برای سئو و ربات های موتورهای جستجو نوشته شود. در واقع زمانی که می گویند محتوا در سئو پادشاه است، راه موفقیت در محتوا، تمرکز بر روی HEO می باشد. HEO را می توان بهینه سازی برای لذت بشری تعبیر کرد که در آن شما برای موتورهای جستجو کار نمی کنید، بلکه برای لذت بردن انسان تلاش می نمایید. منظور این نیست که با استفاده از کلمات کلیدی و بهینه سازی متا داده های خود را فراموش کنید. در عوض، تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که نه تنها موتورهای جستجو را خوشحال می کند، بلکه باعث جذب، ارتباط و حفظ بهتر مخاطبان شما می شود.

10 رفتار مشتریان که سئوکاران را آزار می دهد

به عنوان یک سئو کار حرفه ای، شما احتمالا چندین خاطره از داستان های ترسناک برای گفتن دارید. هر کسب و کار منحصر به فرد است و هر مشتری که وارد شرکت شما می شود از دیگری متفاوت است.

اغلب اوقات این مشتریان به یادگیری در مورد چگونگی رویکرد مناسب به سئو علاقمند هستند این که چگونه می توانند به رشد نام تجاری خود کمک کنند.

با این وجود، موارد خاصی وجود دارد و که برخی مشتریان کاری انجام می دهند یا می گویند که می تواند کار شما را کمی بیشتر به چالش بکشد. شما احتمالا با همه آنها روبرو شده اید، اما در اینجا 10 رفتار مشتریان وجود دارد که احتمال داده می شود یک سئو کار حرفه ای کمی دیوانه کند.

آیا وردپرس امن است؟

امنیت یک فرآیند مستمر است و باید به گونه ای صحیح مدیریت شود و دستیابی به امنیت مطلق ناممکن است. امنیت کاهش خطر است نه حذف خطر و خطر هرگز از بین نمیرود.

ارزش ترافیک طبیعی وب سایتتان را حساب کنید

اگه میخواهید ارزش و میزان پیشرفت سئوی وب سایتتونو دنبال کنید، این مقاله رو بخونید. راههای مختلفی برای این کار وجود داره که معمول ترینش محاسبه سال به ساله ترافیک و مقدار افزایش برگشت سرمایه، اون هم از کانالهای طبیعیه.

طراحی سایت با امکانات باما

سایت نیازمندی ها
یکی از سایت هایی که امروزه در زمینه ی رفع نیاز و بازاریابی کاربران بسیار پررونق است، سایت های نیازمندی و آگهی است. در این گونه سایت های کاربر با عضویت و ثبت آگهی در سایت، اگهی با تایید مدیر به نمایش عموم در می آید.

چطور صفحه فرودی با حداکثر نرخ تبدیل کاربر به مشتری بسازیم؟

اولین صفحه ای که بازدیدکننده ها بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتی شما وارد میشن، صفحه فرود نام داره. شما میتونید یه صفحه خاص رو برای این منظور اختصاص بدید یا میتونه یکی از صفحاتی باشه که برای موتورهای جستجو ساخته شده. صفحه فرود رو طراحی میکنند تا بازدیدکننده ها رو به سمت اقدام خاصی، مثل خرید کردن، عضو شدن یا ثبت نام برای خبرنامه ایمیلی هدایت کنه.

” درخواست اقدام” های حرفه ای طراحی کنید

تو این مقاله هر اونچه رو که برای طراحی دکمه های “درخواست اقدام” نیاز دارید به شما آموزش میدیم. این روشها برای همه سایتها کاربرد دارن و اثر مثبتشون در افزایش نرخ تبدیل به مشتری ثابت شده.
“درخواست اقدام” یا CTA همون دکمه هایی هستند که برای خرید کردن، دانلود کردن یا عضویت در سایت روی اونها کلیک میکنید (CTA از عبارت call to action گرفته شده و در بعضی از سایتهای فارسی “فراخوان عمل” هم ترجمه شده).
طراحی دکمه های درخواست اقدام خودش یه هنره. این دکمه ها یه مرحله مهم در تبدیل بازدیدکننده های وب سایت به مشتری اند، در واقع مثل درِ ورودی نرخ تبدیل به مشتری عمل میکنند. طراحی این دکمه ها هم قوانین خودشو داره و موفقیت در اون به منزله موفقیت برندتونه.

با این روشها دکمه های “درخواست اقدام”تان را بهینه سازی کنید تا کاربرها به خریدار تبدیل شوند

اگر بنا به دلایلی با محدودیت هایی روبرو باشید و بخواهید تمام قدرتتون برای تبدیل کاربرها به خریدار رو فقط روی یک چیز صرف کنید، اون چیز باید دکمه های درخواست اقدام باشه. واقعا عجیبه که چطور یک دکمه به تنهایی میتونه مرزهای تجارت آنلاین رو بشکنه، نه؟

ساخت شعار تبلیغاتی برای وب سایت

شعار برند جزء پیوند دهنده تکه تکه محتواهاییه که برای وب سایت یا شبکه های اجتماعیتون درست میکنید و در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما نقش بسزایی دارد. البته لازم نیست همه محتوایی که میسازید پیام ظاهری یکسانی داشته باشند. یک شعار تبلیغاتی زیبا حتی میتونه طراحی وب سایت شما رو زیباتر نشون بده. منظور از پیام برند ارزشهای اصلی خدمات یا محصولاتتون و زبانیه که در محتوا استفاده میکنید. با همین پیام برنده که خریداران رو متقاعد و تشویق به خرید میکنید.

با این روشها عضویت در سایتتان را افزایش دهید

الآن تکنولوژی به جایی رسیده که فروشگاه های توی خیابونهامون پاشون به اینترنت باز شده و میتونیم نیازهای اولیه زندگی مثل غذا و لباسهامونو دم در خونه تحویل بگیریم. امروزه چنین سرویس هایی که برای گرفتن خدمات باید مشترکشون بشیم دیگه فقط به فروشگاه های اینترنتی محدود نمیشه و حضور خیلی پررنگتری تو زندگی ها پیدا کردند.
اگه شما هم در کسب و کارتون از مدلهای اشتراکی استفاده میکنید یا میخواهید کسب و کارتونو به حالت اشتراکی تغییر بدید، باید تجربه کاربریتون به شیوه متفاوتی طراحی بشه.

مصاحبه با بهترین های بازاریابی دیجیتال، لَری کیم

لری کیم در سال 2007 شرکت WordStream رو بنا نهاد و با تیمی از مهندسان و بازاریابان نرم افزارهایی برای اتوماسیون بازاریابی موتورهای جستجو میفروخت و خدمات مشاوره ای در زمینه اینترنت ارائه میداد. در حال حاضر  WordStream یه شرکت مولتی میلیون دلاریه و بیش از 2000 مشتری از صنایع مختلف داره. کیم در سال 94 جایزه بازاریاب سال امریکا رو از طرف US Search Awards و Search Engine Land از آنِ خودش کرد. قبلا هم جوایزی از این دست از دو موسسه دیگه گرفته بود. در سال 92 هم از برترین نویسندگان در حوزه موتورهای جستجو شد و یک سال بعدش به عنوان موثرترین بازاریاب موتور جستجو شناخته شد.
تو این مصاحبه از ایشون سوالاتی در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری، تست سایت و بازاریابی دیجیتال شده تا از تجربه و دانششون یاد بگیریم. در ادامه ترجمه این مصاحبه رو از تیم طراحی و توسعه وب سایت دارکوب میخونید.

هر پست باید چند کلمه باشد و هر چند وقت یکبار باید پست گذاشت؟

در واقع هیچ مقدار استانداردی برای اینها وجود نداره. نمیشه یه مقداری مشخص کنیم و بگیم اینها بهترین مقادیرند. اینکه محتوایی که تولید میکنید چقدر بتونه موفق باشه بستگی به یه سری عوامل شخصی داره. منظورم از شخصی اینه که فرد به فرد و مورد به مورد اینها متفاوتند. اما نگران نباشید، تو این پست یادتون میدیم چطور با توجه به شرایط خاص خودتون بهترین تعداد کلمه و زمان پست رو بشناسید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب