چرا خرید لایک اینستاگرام اشتباه است؟

نوشته شده توسط رومینا نظری
شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

همین الان، همین جا می گوییم: هرگز نباید لایک اینستاگرام بخرید. اینستاگرام با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه، فرصت بزرگی را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند. در همان زمان، بیش از 200 میلیون کسب و کار وجود دارد که محصولات خود را بر روی این پلتفرم بازاریابی می کنند. برای متمایز شدن از رقبا، خرید لایک اینستاگرام می تواند وسوسه انگیز باشد.

ممکن است فکر کنید آسان است – مقداری پول خرج کنید، فوراً نمایه خود را تقویت کنید، و به طور بالقوه مشتریان و فروش جدیدی به دست آورید. با این حال، خرید لایک‌های اینستاگرام، کلیک‌ها و تبدیل‌های واقعی را برای شما به ارمغان نمی‌آورد، زیرا نتایج ارزش واقعی یا جذب مخاطب معنی‌دار برای کسب‌وکار شما ایجاد نمی‌کند.

در این مقاله، خواهید آموخت که چگونه خرید لایک های اینستاگرام بر رشد پروفایل اجتماعی، تعاملات و درک مخاطب از برند شما تأثیر منفی می گذارد. اما مهمتر از همه، خواهید آموخت که چرا توسل به این تاکتیک برای بازاریابی در اکسپلور اینستاگرام بی تاثیر است و به جای خرید لایک چه کاری باید انجام دهید.

لیست مطالب

خرید لایک اینستاگرام چگونه کار می کند؟

وقتی لایک اینستاگرام می‌خرید، به شرکتی که لایک می‌فروشد پول می‌دهید و می‌بینید که تعداد لایک‌ها بدون حساب شما به طور مصنوعی افزایش می‌یابد. تنها چیزی که آنها نیاز دارند پروفایل اینستاگرام، آدرس ایمیل و پست هایی است که می خواهید لایک کنید.

بنابراین، چرا کارشناسان به شدت از توسل به این تاکتیک منع می کنند؟ ما به آنجا خواهیم رسید. اما ابتدا، اجازه دهید چند سوال رایج در مورد نحوه عملکرد خرید لایک اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ را بررسی کنیم.

آیا می توانید لایک اینستاگرام بخرید؟

بله. می توانید برای خفن ترین نوع پست های اینستاگرام خود لایک بخرید. با این حال، اکثر حساب های اینستاگرام موفق به این روش متکی نیستند. خرید لایک اینستاگرام به چه معناست؟

لایک های اینستاگرام یک راه ساده و در عین حال قدرتمند برای نشان دادن تعامل در رسانه های اجتماعی است. تعداد زیاد لایک در یک پست معمولاً نشان دهنده مشارکت یا موفقیت زیاد است.

اما دستیابی مداوم به لایک ها کار سختی است. خرید لایک اینستاگرام تنها توهم حضور قوی در اینستاگرام را ایجاد می کند. به خاطر داشته باشید که این «لایک‌های» مصنوعی معمولاً از حساب‌های ربات می‌آیند، نه افراد واقعی.

آیا خرید لایک اینستاگرام کار می کند؟

نه. هرگز کار نمی کند. در حالی که تعداد لایک ها افزایش می یابد، لزوما به رشد کسب و کار شما کمک نمی کند. لایک‌های جعلی اینستاگرام می‌توانند اسپم به نظر برسند و هر کسی می‌تواند بررسی کند که آیا لایک‌ها از حساب‌های جعلی اینستاگرام هستند یا خیر. این امر می تواند به اعتبار نه تنها پروفایل اینستاگرام بلکه به کل برند شما آسیب جدی وارد کند.

دلایل اینکه چرا نباید لایک اینستاگرام بخریم؟

خرید لایک جعلی اینستاگرام هرگز ایده خوبی نیست.  وقتی لایک می‌خرید، در خطر از دست دادن اعتبار و رشد رسانه‌های اجتماعی هستید. خوب، اکنون متوجه شدیم که در فواصل طولانی، فالوورها و به خصوص لایک ها ارزش و تأثیر زیادی در کشف صفحه شما دارند. اما اکنون می‌خواهیم دلایلی را بررسی کنیم که چگونه محتوا و حساب شما می‌تواند به شهرت آسیب‌دیده برسد:

1. معیارهای تعامل شما را مخدوش می کند

لایک های تقلبی ممکن است به طور مصنوعی نرخ تعامل شما را افزایش دهند، اما آنها تعامل واقعی رسانه های اجتماعی را از سوی مخاطبانی که می خواهید به آن ها دسترسی پیدا کنید، ارائه نمی کنند. ممکن است تعداد لایک بالایی داشته باشید اما هیچ تعامل معنی‌داری در نظرات نداشته باشید.

تشخیص اینکه چه زمانی یک حساب دارای نسبت ناهنجاری فالوور/لایک به تعامل است، کار سختی نیست. این می تواند نظارت بر رشد رسانه های اجتماعی شما را دشوار کند.

داشتن لایک و کامنت واقعی به شما تصویر واضح تری می دهد که کدام پست ها عملکرد خوبی دارند و چگونه می توانید استراتژی اینستاگرام خود را بهبود ببخشید.

2. سیگنال ضعیفی را به الگوریتم اینستاگرام ارسال می کند

اینستاگرام پست‌هایی با تعامل بالا را بیشتر در فیدهای کاربران و صفحات کاوش نشان می‌دهد. اما این الگوریتم در تحلیل فعالیت کاربر به طور فزاینده ای هوشمندتر می شود.

تعداد لایک‌های یک پست تنها عاملی نیست که الگوریتم اینستاگرام برای سنجش میزان تعامل در نظر می‌گیرد. اگر لایک های جعلی خریداری می کنید اما هیچ نظر یا فعالیت فالوور دیگری ندارید، الگوریتم به راحتی می تواند عدم تطابق در معیارها را تشخیص دهد.

با گذشت زمان، خرید لایک های جعلی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و بر خلاف الگوریتم عمل کند و محتوای شما را برای مخاطبان مرتبط کمتر دیده شود.

3. اینفلوئنسرها ممکن است در شراکت با شما تردید کنند

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام زمانی بهترین کار را انجام می دهد که هر دو طرف از شراکت سود ببرند و هیچ سازنده ای نمی خواهد با برندهایی کار کند که هیچ تعامل واقعی برای نشان دادن ندارند. به علاوه، مشارکت با برندهای مشکوک می تواند بر اعتبار آنها تأثیر منفی بگذارد. همچنین به همین دلیل است که اکثر اینفلوئنسرها از تبلیغ یا کار با حساب هایی که لایک اینستاگرام می خرند اجتناب می کنند.

 4. ممکن است کل حساب اینستاگرام خود را برای همیشه از دست بدهید

اینستاگرام کاربران خود را از خرید لایک های جعلی و جعل این اعداد منصرف می کند. در سال 2018، این شرکت اقدامات سختگیرانه ای را علیه حساب های درگیر در این تاکتیک ساختگی آغاز کرد. پلت فرم رسانه های اجتماعی برای “تجارب واقعی، از جمله تعاملات واقعی” ساخته شده است و هر گونه فعالیت غیراصولی را می توان به راحتی توسط الگوریتم در حال تکامل آنها شناسایی کرد.

اینستاگرام می خواهد کاربران به صورت ارگانیک رشد کنند. در صورت دستگیری، حساب شما می‌تواند برای همیشه مسدود شود و این لایک‌های اضافی حتی مهم نخواهند بود.

اینستاگرام مارکتینگ

5. لایک های تقلبی باعث افزایش فروش نمی شود

میلیون ها کسب و کار در بازاریابی اینستاگرام و فروش محصولات در این پلتفرم وجود دارد. اما لایک های تقلبی هیچ کاری برای فروش شما انجام نمی دهند – یک استراتژی محکم اینستاگرام این کار را می کند. برای راه انداختن اینستاگران خود، فقط کافی است آموزش اینستاگرام دارکوب را تهیه کنید.

6. رقبای شما (و اینستاگرام) می توانند تشخیص دهند که شما لایک اینستاگرام را خریداری می کنید

شبکه های اجتماعی و ابزارهای تحلیل رقبای شما دارای برخی علائم و الگوها هستند. آنها به تعیین اینکه آیا تعامل کاربر شما واقعی نیست یا خیر کمک می کنند، بنابراین شما برای خدمات مشکوک هزینه می کنید:

رابطه و میزان لایک به فالوور یا لایک به کامنت. این یک علامت قرمز است که نشان می دهد شما برای لایک ها پول پرداخت می کنید، زیرا ارزان ترین تقلید فعالیت موجود است. فالوورها و کامنت ها به اعمال بیشتری نیاز دارند تا فقط دکمه لایک را فشار دهید، همچنین حساب ها و نظرات باید طبیعی به نظر برسند. اما حتی حساب های طبیعی بالاترین نرخ تعامل زیر 11٪ را دارند.

همانطور که اشاره کردیم، حساب ها باید زنده به نظر برسند. این بدان معناست که کاربرانی که عکس ندارند، فعالیت پستی کمی دارند و فالوور ندارند، بسیار مشکوک هستند. همچنین، اگر آنها در سنین بالا به روز نمی شدند، این نشانه واضحی از برندی است که لایک های جعلی اینستاگرام را خریداری می کند.

اگر برخی از این سرویس‌های تقویت‌کننده حساب شما را دنبال می‌کنند، این یک علامت قرمز است که برای لایک‌ها پرداخت می‌کنید. معمولاً چنین خدماتی حتی در اکانت اینستاگرام خود به طور آشکار خود را تبلیغ می کنند. به همین دلیل، سایر کاربران می توانند شما را ببینند که تعامل جعلی ایجاد می کنید و شهرت شما را خریداری می کنند.

همچنین، از آنجایی که کاربران واقعی به لایک ها و فالوورها اعتیاد بیشتری پیدا می کنند، اینستاگرام باید راه حلی پیدا می کرد.

اکنون به روز رسانی جدید برای لیست خاصی از کشورها ارائه می شود که ممکن است در طول زمان افزایش یابد. به‌روزرسانی تعداد لایک‌ها را زیر هر پست پنهان می‌کند، بنابراین اکنون اگر لایک بخرید، بی‌معنی‌تر می‌شود. با این حال، کاربران به تعداد فالوورها نیز معتاد هستند، اما هنوز راه حلی برای آن وجود ندارد.

7.  اینستاگرام شما را مجازات خواهد کرد

با توجه به پست رسمی وبلاگ اینستاگرام، همه حساب‌های دارای لایک «غیر معتبر» موجی از تحریم را دریافت کردند. این مجازات شامل فیس بوک و توییتر بود و به احتمال زیاد در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت. هر کسی که خدمات یا برنامه های شخص ثالث را خریداری می کند، خواه برای گرفتن فالوور یا لایک باشد – ممنوع می شود.

در صورتی که برخی از حساب‌ها این جریمه‌ها را تکرار کنند، نمایه آنها سایه‌بان می‌شود. تمام بازاریابی محتوا برای شما برای همه به جز دنبال کنندگان شما مسدود و نامرئی می شود.

سطح بعدی ممنوعیت کامل است که به این معنی است که شما نمی توانید حساب خود را بازیابی کنید یا حساب جدیدی ایجاد کنید. تصور کنید پس از پرداخت و هدر دادن پول نقد خود در ربات ها، تمام فالوورهای واقعی خود را از دست بدهید. سخت ترین اقدام ممنوعیت IP است، بنابراین کاربران ممنوعه برای دسترسی به اینستاگرام باید VPN بخرند. همه انواع ممنوعیت برای برنامه و وب سایت وجود دارد. نمایندگان اینستاگرام کمتر احتمال دارد که بلیط های تجدید نظر شما را بررسی کنند.

8. لایک های تقلبی با تجارت واقعی برابری نمی کند

صرف نظر از تعداد لایک‌های پست‌های شما، برند پس از پرداخت نامزدی جعلی واقعی نخواهد شد. افراد واقعی خرید و وفاداری به برند بیشتری ایجاد می‌کنند، در حالی که حساب‌های جعلی دیدی ایجاد می‌کنند که کشف آن به اندازه کافی آسان است.

حساب‌های جعلی چیزی نمی‌خرند، در حالی که حساب‌های واقعی می‌خرند و حتی می‌توانند خدمات شما را بررسی کنند. بهترین نتیجه ای که می توانید به دست آورید این است که در ابتدا کمی دنبال کنندگان بیشتری به دست آورید، اما در پایان اعتماد آنها را از دست بدهید. نتیجه منفی بسیار محتمل تر و پرخطرتر از هر شانسی برای نتیجه مثبت است.

9. ربات ها گاهی اوقات می توانند پست های شما را ناخوشایند نشان دهند

گاهی اوقات نظراتی از طرف فالوورهای جعلی دریافت می کنید – اما آنها به زبانی کاملاً متفاوت با زبان شما هستند. شما هیچ ایده ای در مورد آنچه آنها می گویند نخواهید داشت (مگر اینکه از چیزی مانند Google Translate استفاده کنید). ممکن است متوجه شوید که این نظرات واقعاً تبلیغاتی برای اسباب‌بازی‌های جنسی یا گروه‌های سیاسی افراطی هستند و درک نامناسبی از حساب کاربری شما دریافت می‌کنند.

یک مشکل گاه به گاه که ممکن است متوجه شوید زمانی است که این نظرات عمومی برای یک پست خاص کاملاً نامناسب هستند. به عنوان مثال، ممکن است پستی منتشر کنید که فاجعه جهانی یا بیماری همه گیر ویروس را اعلام کند. نظر “پست خوب” یا “یک خوب” یک فالوور جعلی برای سایر افرادی که حساب شما را بررسی می کنند خوب به نظر نمی رسد.

10. وارد چرخه بی پایان می شوید

در نهایت، وقتی در اینستاگرام لایک می‌خرید، می‌توانید در یک چرخه بی‌پایان قرار بگیرید، جایی که به طور مداوم برای دنبال‌کنندگان و لایک‌ها هزینه می‌پردازید تا سرعت تعامل را حفظ کنید. این به این معنی است که شما همیشه پول نقد را در حساب اینستاگرام خود خرج می کنید، اما هرگز واقعاً هیچ یک از تعامل واقعی را که منجر به رشد طولانی مدت برای کسب و کار شما می شود، دریافت نمی کنید.

برای جلوگیری از موج ممنوعیت، کاربران بی‌شماری اینستاگرام روی ترکیبی دقیق از لایک‌ها و فالوورهای جعلی خریداری شده سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا نسبت پس از عملکرد خود را واقعی جلوه دهند. حتی اگر در ابتدا فقط قصد خرید لایک های تقلبی اینستاگرام را داشتید تا حساب خود را شروع به پرواز کنید، ممکن است برای لایک ها و فالوورهای اضافی هزینه کنید. تا زمانی که در نهایت دستگیر شوید و به عنوان حساب ساختگی جعلی علامت گذاری شوید

چرا؟ زیرا خرید لایک نشانگر تعامل واقعی نیست. بدون محتوای با کیفیت بالا که افراد مناسب را جذب می کند، نمی توانید سرنخ ایجاد کنید، روابط ایجاد کنید یا دنبال کنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

به جای خرید لایک اینستاگرام چه کنیم؟

اینستاگرام می‌داند که چگونه لایک‌های تقلبی را از لایک‌های واقعی تشخیص دهد – و همچنین مخاطبان شما نیز این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل است که باید برای تعامل واقعی و ارگانیک در محتوای خود تلاش کنید. در اینجا روش های جایگزین برای دریافت لایک بیشتر در اینستاگرام به جای خرید آنها وجود دارد.

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

وقتی با محتوایی روبرو می شوید که واقعاً با شما طنین انداز می کند، فشار دادن «لایک» یک غریزه است. این دقیقا همان چیزی است که شما از فالوورهای اینستاگرام خود می خواهید.

هدف خود را تولید محتوای ثابت و باکیفیت متناسب با مخاطبان و تخصص خود داشته باشید. در حالی که هیچ فرمول جادویی برای کمک به شما در انجام این کار وجود ندارد، در اینجا بهترین روش هایی وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

معتبر و خلاق باشید. محتوای اصلی و منحصر به فرد را ارسال کنید که با صدای برند شما همسو باشد. زیرنویس‌های جذاب بنویسید، فیلم‌های پشت صحنه را به اشتراک بگذارید، و بینش‌های تخصصی را به مخاطبان خود آموزش دهید و الهام بخشید.

یک زیبایی شناسی منسجم ایجاد کنید. برای جذب فالوور به پروفایل اینستاگرام خود از رنگ ها و تصاویری استفاده کنید که نه تنها با کیفیت بالا بلکه با برند شما همخوانی دارند.

  • از داده ها برای هدایت استرات
  • استراتژی هشتگ اینستاگرام بسازید
  • هشتگ ها بازیگران اصلی موفقیت در اینستاگرام هستند.

آنها نه تنها ابزارهای عالی برای قرار گرفتن در معرض و تعامل هستند، بلکه می توانند به شما کمک کنند تا آگاهی از برند را افزایش دهید و در پلتفرم ویروسی شوید. در اینجا چند راه برای ایجاد یک استراتژی قوی برای هشتگ اینستاگرام وجود دارد:

از هشتگ ها برای بهبود قابلیت جستجو استفاده کنید.

کاربران اینستاگرام برای یافتن محتوای مرتبط هشتگ ها را جستجو و دنبال می کنند. استفاده از هشتگ های خاص می تواند به نمایش پست های شما در مقابل افراد مناسب کمک کند، حتی اگر آنها حساب شما را دنبال نمی کنند.

هشتگ های مارک دار ایجاد و تشویق کنید.

از هشتگ های مارک دار برای تبلیغ کسب و کار خود به روش های منحصر به فرد، مانند کمپین هشتگ یا چالش استفاده کنید.

برای پیگیری روندها، هشتگ ها را دنبال کنید.

با دنبال کردن هشتگ های محبوب در جایگاه خود، آنچه را که در حال حاضر ترند است، پیدا کنید و محتوای خود را بر اساس آن تراز کنید.ژی خود استفاده کنید. برندهای موفق اینستاگرامی تصمیمات مبتنی بر داده را می گیرند، به خصوص وقتی صحبت از تولید محتوا باشد. از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای درک رفتار، جمعیت و علایق مخاطبان خود استفاده کنید و از آن برای ایجاد پست های جذابی که با آنها کلیک می کنند استفاده کنید.

اینستاگرام مارکتینگ

با فالوورهای خود درگیر شوید.

پاسخ به موقع به نظرات و پیام های مستقیم، نظر دادن در مورد پست های دیگر و ایجاد ارتباطات برای تاکید بر حضور خود در پلت فرم.

به یک برنامه پست ثابت پایبند باشید.

برای حفظ حضور خود و علاقه مند نگه داشتن فالوورها، به طور مداوم و بدون فاصله پست کنید. از ابزار زمان‌بندی اینستاگرام Sprout برای برنامه‌ریزی پست‌ها از قبل و پایبندی به یک برنامه قابل پیش‌بینی استفاده کنید.

بدون خرید لایک اینستاگرام به صورت ارگانیک رشد کنید

خرید لایک اینستاگرام ممکن است باعث رضایت آنی شود. اما لایک های تقلبی هرگز نمی توانند جایگزین استراتژی بازاریابی قدرتمند و ارگانیک اینستاگرام شوند.

شرکت تبلیغاتی دارکوب

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت حرفه ای، سئو سایت و اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. دارکوب به صورت حرفه ای به شما خدمات اینستاگرام را ارائه می دهد. اگر به دنبال ادمین اینستاگرام، گرفتن تیک آبی اینستاگرام و طراحی پیج اینستا می گردید، شرکت دارکوب بهترین گربنه شما می تواند باشد.

دارکوب با ارائه بهترین پکیج های اینستا و مشاوره رایگان اینستاگرام می تواند بهترین خدمات را به شما دهد. برای اطلاع از هزینه تبلیغات و مشاوره رایگان اینستا می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید.

نتیجه

توصیه ما؟ وقت بگذارید و به صورت ارگانیک رشد کنید. به‌جای هدر دادن صدها دلار برای لایک‌های جعلی اینستاگرام، روی محتوای با کیفیت و تعامل معتبر سرمایه‌گذاری کنید که به بازگشت سرمایه، فروش و رشد کسب‌وکار شما منجر می‌شود.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید، بررسی ابزارهای مدیریت اینستاگرام ما است. ببینید چگونه می‌توانید هوشمندانه‌تر کار کنید و بینش‌های قدرتمندی را با Sprout به دست آورید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته