سئو سایت فروشگاهی و تاثیر آن بر فروش

نوشته شده توسط دارکوب

با شلوغی وب سایت ها در سیستم گوگل، تاکید روزافزونی بر طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو می شود. در دنیای وب سایت، لازم است که وب سایت خود را کاربردی و جذاب طراحی کرده و اطمینان داشته باشید که به راحتی توسط کاربران پیدا می شود. اینجاست که ابزارهای اصلی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و طراحی وب سایت وارد عمل می شوند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یا سئو بخشی از صنعت وب است که به سرعت در حال رشد است و برای هر طراحی وب سایتی به ویژه در طراحی سایت فروشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد. آیا می دانستید که 39 درصد از کل ترافیک فروشگاه آنلاین از جستجوهای آنلاین به دست می آید؟ این به این معنی است که باید برای سئوی موثر فروشگاه اینترنتی اهمیت زیادی قائل شد.

به عنوان یک ابزار اصلی دیجیتال مارکتینگ، بهینه سازی کارآمد برای موتورهای جستجو، افراد را به سمت وب سایت شما سوق می دهد و اطمینان حاصل می کند که وب سایت شما در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو قابل مشاهده است.

اگر یک وب سایت فروشگاه آنلاین دارید و قصد افزایش فروش سایت های فروشگاهی خود را دارید، باید در گوگل و سایر موتورهای جستجوی برتر رتبه بالاتری نسبت به سایرین داشته باشید.

در سال‌های اخیر و به دلیل بحران ناشی از COVID-19، بسیاری از مشاغل به فضای آنلاین رو آورده اند. بنابراین تعداد مشاغل آنلاین افزایش یافته است.

با توجه به موارد گفته شده، اگر فروشگاه اینترنتی دارید، رقابت بیشتری خواهید داشت و باید روی انجام سئو وب سایت فروشگاهی خود با دقت بیشتری کار کنید.

اگر در زمینه سئو کار می کنید، تقاضای بیشتری برای متخصصان در این عرصه به وجود می آید، بنابراین بهبود مهارت های خود به نفع شماست.

بازاریابی آنلاین برای فروشگاه اینترنتی شاید ساده به نظر برسد. شما می خواهید مشتریان بیشتری را به وب سایت فروشگاهی خود جذب کنید. اما این هدف مستلزم دانش سئوی تجارت الکترونیک یا بهینه سازی موتورهای جستجو است. خبر خوب این است که سئو مهارتی است که می توانید یاد بگیرید و در کمترین زمان آن را در کمپین بازاریابی آنلاین خود قرار خواهید داد. آموزشگاه دارکوب با برگزاری دوره های آموزشی سئو با ارائه به روزترین مطالب آموزشی و ارائه مدرک معتبر می تواند شما را در این راه همراهی کند.

رعایت اصول طراحی سایت فروشگاهی دیگر عنصر کلیدی در موفقیت آنلاین کسب و کار شما است. در حالی که طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای باعث دیده شدن سایت توسط کاربران می شود، شما به راهی برای جذب بازدیدکنندگان برای خرید نیاز دارید. با استفاده از قیاس فروشگاه فیزیکی، طراحی وب با کیفیت شبیه به داشتن یک ویترین فروشگاهی هیجان انگیز است. طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای می تواند شامل ظاهر و احساس جذاب، مطابق با اهداف برندسازی کسب و کار شما باشد. شما می خواهید وب سایت شما از سایرین متمایز بوده و در نتیجه مردم درگیر و علاقه مند شوند. درست مانند مغازه‌ای کسل‌کننده، بی‌حرکت و درهم و برهم که مشتری‌های تکراری زیادی را دریافت نمی‌کند، یک وب‌سایت کسل‌کننده بازدیدکنندگان را برای خرید جذب نمی‌کند.

ناوبری ساده سایت و پیچیده نبودن منوهای آن و پرداخت آنلاین وب سایت فروشگاهی می تواند گزینه بعدی در جذب کاربران باشد. آنها به راحتی بتوانند در سایت بگردند و سریعا به آنچه نیاز دارند برسند.

بارگذاری سریع سایت از عوامل بسیار مهم در نگه داشتن کاربر در سایت فروشگاهی است. شما نمی خواهید که مردم مجبور باشند برای باز شدن وب سایت شما منتظر بمانند، همانطور که نمی خواهید آنها برای باز شدن درب فروشگاه شما منتظر بمانند!

طراحی سایت فروشگاهی

جستجوی مناسب ترین طراحی برای یک وب سایت فروشگاهی می تواند یک کار دشوار باشد. این به این دلیل است که طراحی وب سایت شما باید از نظر بصری به اندازه کافی جذاب باشد تا بازدیدکنندگان را متقاعد کند که محصول شما را خریداری کنند. همچنین، ساخت سایت فروشگاهی شما باید به روز شده و بدون اشکال باشد تا بازدیدکنندگان یک تجربه یکپارچه داشته باشند. با این حال، مشکلاتی که هنگام انتخاب یک طراحی با آن مواجه می‌شوید، با توجه به مزایای بی‌شمار ساخت سایت فروشگاهی ارزان، ارزش آن را دارد.

این شامل فرآیند ساخت یک فروشگاه آنلاین برای تجارت شما برای فروش محصولات به مشتریان هدف می شود. به زبان ساده، فروشگاه های اینترنتی به شما این امکان را می‌دهند که کالاهای قابل توجه، محصولات یا حتی خدمات را به صورت آنلاین خریداری و بفروشید. طراحی وب سایت فروشگاهی مستلزم تخصص، نوآوری و مهارت است. برای طراحی یک سایت تجارت الکترونیکی مناسب، باید محتوا و محصولات خود را برای نمایش عملی در اینترنت برنامه ریزی، نقشه برداری و سازماندهی کنید. اساساً، طراحی فروشگاه اینترنتی شما باید نمایانگر چیزی باشد که نام تجاری شما نشان می دهد. این روند تضمین می کند که تصویر مناسبی را برای بازدیدکنندگان شما به تصویر می کشد و آنها را به بازگشت تشویق می کند.

وب سایت شما باید با در نظر گرفتن مخاطبان طراحی شود و باید اطمینان حاصل کند که تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

وب سایت شما یکی از مهمترین جنبه های حضور آنلاین برند شما است و مهم است که آن را درست طراحی کنید. یک طراحی وب سایت خوب مزایای بسیار دیگری هم برای کسب و کار و هم برای مخاطبان شما دارد.

طراحی سایت موضوع مهمی است و نباید آن را سهل انگاری کرد. یک وب سایت با طراحی خوب می تواند به شما کمک کند تا تأثیر خوبی بر مشتریان احتمالی خود داشته باشید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا سرنخ های خود را پرورش دهید و مشتریان بیشتری به دست آورید.

بنابراین، اگر به دنبال طراحانی برای ایجاد وب سایت خود هستید، آنها را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها قادر به طراحی وب سایت های کاربر پسند و در دسترس هستند. متخصصین شرکت دارکوب با استفاده از به روزترین فناوری ها در طراحی انواع سایت شرکتی و سایت فروشگاهی می توانند مشاوران شما در آغاز راه آنلاین شدن کسب و کار شما باشند.

سئو چیست؟

SEO مخفف بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا Search Engine Optimization است. این بخش عمده ای از بازاریابی کسب و کار شما است زیرا تقریباً همه افرادی که از اینترنت استفاده می کنند از موتور جستجو نیز استفاده می کنند که محبوب ترین آنها گوگل است. ایده اصلی سئو این است که شما می توانید یاد بگیرید که الگوریتم گوگل چگونه کار می کند تا افراد بیشتری سایت شما را پیدا کنند.

سئوی مناسب کمک می کند تا به موتورهای جستجو مانند گوگل ثابت شود که سایت شما گزینه ای قانونی برای نشان دادن به کاربران است. این روند کاملاً رایگان است، اما نتایج می‌توانند مانند یک تبلیغ پولی عالی عمل کنند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل و شاید اولین نتیجه کلی نمایش داده می‌شود.

یکی از بزرگترین مفاهیم در سئو، استفاده از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی است. اینها اصطلاحات یا کلماتی هستند که جستجوگران هنگام جستجوی شرکت هایی مانند شما از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال، “بهترین شرکت طراحی سایت در سعادت آباد” یک عبارت کلیدی مناسب برای یک شرکت طراحی سایت در محدوده غرب تهران است. اگر از این عبارت کلیدی در سایت خود استفاده کنید، جستجوگرها هنگام جستجوی آن عبارت شما را در نتایج می بینند.

علیرغم این واقعیت که SEO یکی از بالاترین بازگشت سرمایه را در بین کمپین های بازاریابی تجارت الکترونیک دارد، بسیاری از فروشگاه های آنلاین بدون توجه به موتورهای جستجو در کنار هم قرار می گیرند.

در عوض، بسیاری به رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات پولی متکی هستند که می‌تواند برای شرکت‌ها عالی باشد، اما معمولاً نیازمند تلاش مداوم و پرداخت هزینه های مداوم است. هزینه تبلیغات هر ساله میلیاردها دلار برای شرکت ها هزینه دارد، مبلغی که هر روز در حال افزایش است.

از سوی دیگر، سئو در درجه اول به تلاش اولیه نیاز دارد. پس از رتبه‌بندی، عملاً می‌توانید فروش خود را بدون هزینه‌های مکرر در بازاریابی دیجیتالی ادامه دهید.

با در نظر گرفتن این موضوع، درک بهترین شیوه های سئو می تواند به تغییر و بازگشایی تجارت الکترونیک شما کمک کند.

چرا سئو در تجارت الکترونیک اهمیت دارد؟

سئو یکی از بهترین راه ها برای جذب ترافیک بیشتر به فروشگاه آنلاین شماست. سئو به شما امکان می دهد کلمات و عبارات خاصی را هدف قرار دهید، بنابراین وقتی کاربران این عبارات را جستجو می کنند نشان داده می شوید. از آنجایی که برای استفاده از تکنیک های سئو نیازی به پرداخت هزینه ندارید، مانند یک تبلیغ رایگان عمل می کند.

از سوی دیگر هرچه افراد بیشتری روی لینک فروشگاه شما کلیک کنند، رتبه بهتری در گوگل کسب خواهید کرد و روش های سئوی شما بهتر عمل خواهند کرد. از این رو می توانید تاثیر سئو در فروش آنلاین خود را به وضوح درک کنید.

چگونه SEO در استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما قرار می گیرد؟

هدف اصلی جذب بازدیدکنندگان به سایت شما است و سئو این کار را به خوبی انجام می دهد. اگر مشتری در مورد اصالت یک فروشگاه اینرتنتی شک داشته باشد، اغلب به نتایج گوگل روی می آورد. به طور خاص، بسیاری از کاربران فروشگاه های موجود در صفحه اول گوگل را بهترین فروشگاه ها در یک صنعت یا دسته بندی خاص می دانند. نمایش در آن صفحه اول به شما مزیت مشخصی نسبت به رقبای خود می دهد.

بسیاری از کارشناسان به اهمیت سئو در استراتژی های بازاریابی آنلاین شما اشاره می کنند. این به استراتژی‌های موجود کمک می‌کند تا بهتر عمل کنند و راه را برای استراتژی‌های آینده باز می‌کند.

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند عامل درآمدزایی مقرون به صرفه تر و پایدارتر از تبلیغات پولی باشد. با اطمینان از اینکه کسب و کار شما در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود، بازدید از فروشگاه آنلاین خود را به حداکثر می رسانید. اگرچه ممکن است دیدن نتایج با SEO نسبت به تبلیغات پولی زمانبر باشد، اما کسب و کار خود را طوری تنظیم خواهید کرد که برای بلندمدت درآمد کسب کند.

در حالی که سئو دارای مزایای زیادی است، می‌تواند با الزامات فنی و اصطلاحات گیج‌کننده نیز همراه باشد، که آن را برای صاحبان مشاغل کوچک پرمشغله به دردسر تبدیل می‌کند.

چه چیزی در سئو سایت فروشگاهی متفاوت است؟

اکنون که مشخص کرده‌ایم سئو برای هر وب‌سایت فروشگاهی ضروری است، در ادامه به آنچه که بهینه‌سازی یک سایت فروشگاهی را از انواع دیگر وب‌سایت‌ها متفاوت می‌کند می پردازیم.

  • محتوای بیشتر

اول و مهمتر از همه، سایت های فروشگاهی محتوای بسیار بیشتری نسبت به سایر انواع وب سایت ها دارند. این به این دلیل است که آنها نه تنها باید محصولات خود را توصیف کنند، بلکه باید اطلاعاتی مانند بررسی محصول، قیمت، جزئیات حمل و نقل و غیره را نیز ارائه دهند.

این حجم از محتوا برای صاحبان سایت های تجارت الکترونیک هم چالش و هم فرصت است. چالش این است که اطمینان از بهینه سازی تمام این محتوا برای موتورهای جستجو می تواند دشوار باشد.

فرصت این است که، اگر به درستی انجام شود، همه این محتوا می تواند به وب سایت شما کمک کند تا برای انواع کلمات کلیدی مختلف رتبه خوبی داشته باشد.

  • بزرگ تر بودن سایت فروشگاهی

تفاوت دیگر بین سایت های تجارت الکترونیک و انواع دیگر وب سایت ها این است که سایت های تجارت الکترونیک معمولاً بسیار بزرگتر از سایر انواع وب سایت ها هستند.

این امر می تواند ایندکس کردن کل وب سایت شما را برای کاوشگر های موتورهای جستجو دشوار کند. در نتیجه، مهم است که در مورد صفحاتی که می خواهید برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، هدفمند باشید.

  • رقابت بیشتر

در نهایت، سایت های فروش اینترنتی معمولاً رقابت بیشتری نسبت به سایر انواع وب سایت ها دارند. این به این دلیل است که بسیاری از مشاغل دیگر محصولات مشابه شما را می فروشند. به عبارت دیگر، اطمینان از متمایز بودن وب سایت شما از سایرین بسیار ضروری است.

هدف متفاوت سایت فروشگاهی نسبت به سایر سایت ها

تفاوت اصلی هدف یک تجارت الکترونیکی است، یعنی فروش، که تنظیمات و جنبه‌های خاصی را نسبت به سایرین مرتبط‌ تر می‌کند تا ترافیک بیشتر و جذب کاربران مناسب به میان آید.

با سئو برای تجارت الکترونیک، علاوه بر جذب کاربر به سایت خود، شما باید مشتریان را جذب کنید، یعنی کاربرانی که خرید می کنند.

به همین دلیل، اولویت شما این است که قصد جستجو را تعیین کنید و دسترسی مشتری به محصول مورد نظر خود را آسان‌تر کنید.

وقتی به نحوه انجام سئو برای تجارت الکترونیک فکر می کنیم، این موضوع مهم است، زیرا رویکرد متفاوت است.

مزایای سرمایه گذاری در سئو

چشم انداز بازاریابی، به ویژه برای مشاغل کوچک، به دلیل افزایش هزینه و کاهش اثربخشی تبلیغات پولی، به سرعت در حال تغییر است.

از سوی دیگر، سئو به طور کلی پایدارتر است. هنگامی که زمان و منابع خود را در سئو سرمایه گذاری کردید، یا انتخاب کردید که شرکتی را برای کمک استخدام کنید، نیازی به پرداخت هزینه های اضافی ندارید. همانطور که صفحات وب سایت شما در بالای نتایج جستجو نشان داده می شوند، ترافیکی که به آن صفحات می آورید در طول زمان افزایش می یابد. ظاهر شدن در بالای صفحه نتایج جستجو به برند شما اعتبار بیشتری می بخشد، بیشترین توجه را به شما می دهد و به این معنی است که باعث افزایش فروش سایت های فروشگاهی می شوید.

شما حتی به حجم ترافیکی که یک تبلیغ پولی ایجاد می کند نیاز ندارید. به عنوان مثال، اگر نام تجاری شما برای جستجوی عبارت طراحی سایت در گوگل رتبه اول را نشان دهد، مردم به جای رقبای شما، از خدمات شما استفاده می کنند. شخصی که طراحی سایت را جستجو می‌کند، قصد خرید آن را بیشتر از کسی است که هنگام جستجوی اینترنت در جای دیگری، درباره موضوع دیگری داشته و آگهی پولی شما را می‌بیند، دارد.

  • دو استراتژی اساسی سئو برای فروشگاه اینترنتی

در استراتژی سئو سایت فروشگاهی دو روند بسیار اهمیت دارد. سئو داخلی و سئو خارجی.

سئو داخلی شامل بهینه سازی هایی است که در وب خود پیاده سازی می کنید. بیشترین تلاش هر فروشگاه آنلاین در این استراتژی انجام می شود.

سئو خارجی شامل تکنیک هایی که برای موقعیت یابی فروش آنلاین شما از خارج از سایت می شود. به عنوان مثال، زمانی که یک وب سایت شناخته شده به سایت شما لینک می دهد.

نگرانی های زیادی برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد. ملاحظات اصلی عبارتند از:

انتخاب کلمات کلیدی، حصول اطمینان از اینکه اینها در عناوین صفحه، سرفصل ها و در سراسر محتوا و همچنین متا داده ها گنجانده شده اند. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی از پیشنهادات رقابتی شما حاصل می شود و بر اساس رقابت برای این کلمات کلیدی است. این کلمات کلیدی همان چیزی است که مردم برای یافتن شما از آن استفاده می کنند.

به کار گیری برچسب های جایگزین یا Alt برای همه تصاویر درج شده در سایت از مواردمهم دیگری است که باید در نظر گرفت. اینها برای توصیف تصویر برای موتورهای جستجو بسیار حیاتی است.

اگرچه سئو یک تاکتیک رایج در دنیای وب‌سایت‌ها و موتورهای جستجو است، بسیاری از مردم نمی‌دانند که چقدر برای کسب‌وکارها و سایت‌های فروش آنلاین اهمیت دارد.

پس از آشنایی با تمام این اطلاعات در مورد سئوی فروشگاه آنلاین و اهمیت آن، ممکن است احساس سردرگمی کنید. ایجاد یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو دشوار است، به خصوص زمانی که بخشی از یک بازار اشباع شده هستید.

با خدمات سئوی شرکت دارکوب، وب سایت فروشگاهی شما می تواند در بازار اشباع شده دیده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دنیای تجارت الکترونیک، می توانید از راهنمایی های مشاوران مجرب شرکت دارکوب بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته