لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ

نوشته شده توسط دارکوب

اینترنت انقلابی در نحوه انجام تجارت امروز ما ایجاد کرده است. بازاریابی تلفنی، تبلیغات چاپی و بیلبوردها برای چندین دهه بر صنعت تبلیغات تسلط داشتند، اما اکنون، همه چیز در مورد دستیابی به بازار هدف شما به صورت آنلاین است.

در سال 2022، اگر بازاریابان سایت، پروفایل هایی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و حضور آنلاین قوی نداشته باشند، کسب و کار خود را از دست خواهند داد.

بهترین راه برای رشد یک کسب و کار کوچک، بازاریابی دیجیتال است. استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک کند از طریق کانال های آنلاین مختلف به مشتریان بالقوه خود برسید و با آنها ارتباط برقرار کنید. مشکل این است که برای اجرای کمپین های بازاریابی آنلاین موفق، کانال های زیادی وجود دارد و وظایف زیادی برای انجام آنها وجود دارد و به راحتی می توان مسیر کارهای مهم را از دست داد.

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح عمومی است که تمام اشکال فعالیت های بازاریابی انجام شده از طریق کانال های دیجیتال را در بر می گیرد. این روند شامل رایانه، تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی می شود.

این اصطلاح اغلب برای اشاره به تلاش های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی تلفن همراه، بازاریابی محتوا، سایت و تولید محتوا، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) و بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

از سوی دیگر ارتباط بسیار نزدیکی بین طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال وجود دارد. اساسا طراحی سایت جزء بازاریابی دیجیتال است. به ویژه کسب و کار هایی که محصولات را به صورت فروش آنلاین در قالب فروشگاه های اینترنتی ارائه می دهند. طراحی سایت نیاز به ثبت دامنه و استفاده از خدمات هاستینگ شرکت های ارائه دهنده این خدمات دارد.

در بازاریابی دیجیتال، سایت ها فضایی را برای کسب و کارها فراهم می کنند تا با مشتریان تعامل داشته باشند.

هنگامی که فعالیت های بازاریابی آفلاین و آنلاین را انجام می دهید، ترافیک را به سایت خود هدایت می کنید تا جزئیات مربوط به محصولات یا خدمات خود را جمع آوری کنید، خرید کنید، رزرو کنید یا حتی اطلاعات تماس را دریافت کنید.

در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی، کانال های بازاریابی دیجیتال بر فاکتور گفت وگو تأکید می کنند، چه بین برند و مشتری یا گروهی از مشتریان باشد و با بیش از 3.6 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان، به کسب و کارها راه بسیار خوبی برای ارتباط با مصرف کنندگان بالقوه بیشتری نسبت به قبل ارائه می دهد.

امروزه بازاریابی دیجیتال یکی از مهم ترین ابتکارات استراتژیک برای کسب و کارها است. بسیاری از مردم برای کسب اطلاعات در مورد مشاغل و محصولات به اینترنت مراجعه می کنند زیرا مصرف کنندگان دوست دارند در مورد خرید خود آموزش ببینند. استفاده از استراتژی های مختلف بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ کسب و کار و محصولات خود به صورت دیجیتالی به شما کمک می کند تا از طریق کانال هایی که آنها قبلاً با آنها درگیر هستند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

در کنار تمامی موارد یاد شده عرصه آموزش نیز در این زمینه ها پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است. با گسترش استفاده از اینترنت، آموزش دیجیتال مارکتینگ و یا آموزش طراحی سایت از موضوعات محبوبی هستند که علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است. در همین راستا می توانید با آموزشگاه فنی و حرفه ای دارکوب با ارائه بهترین منابع آموزشی و بهره گیری از اساتید حرفه ای در این رشته ها، همراه شوید.

بازاریابی اینترنتی

انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتالی وجود دارد. چند مورد از رایج ترین انواعی را که شما می توانید برای تجارت خود استفاده کنید، مرور می کنیم.

  • بازاریابی موبایلی
  • بازاریابی محتوایی
  • بهینه سازی سایت برای موتور جستجو
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی موتورهای جستجو

به خاطر داشته باشید که هیچ نوع از بازاریابی اینترنتی ذاتاً بهتر از دیگری نیست، همه اینها به شرایط و نیازهای خاص شما بستگی دارد. به علاوه، شما می توانید (و باید) انواع مختلف را برای یک استراتژی تبلیغاتی ترکیب کنید.

بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

بازاریابی موبایلی جزء قدرتمند بازاریابی دیجیتال است و مشاغل در هر اندازه، در همه صنایع، می توانند از یک استراتژی بازاریابی موبایلی عالی بهره مند شوند!

دستگاه های تلفن همراه همه جا هستند، بیش از 90 درصد از جمعیت جهان از تلفن همراه استفاده می کنند و بیش از 83.72 درصد از جمعیت جهان صاحب گوشی هوشمند هستند. وقتی صحبت از دسترسی به اینترنت به میان می آید، بیش از 70 درصد از کاربران از طریق دستگاه تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند که در برخی مناطق به بیش از 90 درصد افزایش می یابد.

کمپین های بازاریابی که به طور خاص برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده اند، مزایای منحصر به فردی دارند. آنها مقرون به صرفه هستند، به راحتی قابل اجرا هستند و می توانند به طور یکپارچه در تلاش های بازاریابی موجود شما قرار بگیرند.

استراتژی های بازاریابی تلفن همراه مانند بازاریابی پیام های متنی نیز دارای نرخ باز و کلیک فوق العاده بالایی هستند و بازاریابی تلفن همراه مبتنی بر مکان سطحی از ارتباط متنی را ارائه می دهد که تعداد کمی از کانال های بازاریابی دیگر می توانند با آن مطابقت داشته باشند.

بازاریابی موبایلی یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی است که از کانال های متعددی برای جذب مشتریان در گوشی های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه استفاده می کند. کانال های مورد استفاده در بازاریابی تلفن همراه عبارتند از SMS، MMS، ایمیل، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، سایت های واکنش گرا (Responsive) به تلفن همراه، برنامه ها و اعلان های برنامه ها (Push Notification).

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

بازاریابی محتوایی یکی از بهترین انواع غیر مستقیم دیجیتال مارکتینگ است. معمولاً کسب وکارها با تبلیغ محصولات، خدمات یا برند خود، خود را به بازار عرضه می کنند. با بازاریابی محتوا، تمرکز خود را به ارتقای ارزش خود از طریق تولید محتوا به صورت مرتبط و مفید معطوف می کنید.

بازاریابی محتوا انواع مختلفی از محتوا را در بر می گیرد. وبلاگ ها، ویدئوها، پست های رسانه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی، بروشورها، اینفوگرافیک ها، مطالعات موردی و الگوها همگی نمونه هایی از انواع محتوای محبوب در وب هستند. یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر همه چیز در مورد ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما می خواهند ببینند، با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها.

بازاریابی محتوا منجر به نتایج، افزایش اعتماد و ایجاد آگاهی از برند می شود. با انتشار محتوای باکیفیت، خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی می کنید. محتوای عالی همچنین به احتمال زیاد به اشتراک گذاشته می شود یا به آن ارجاع داده می شود و شهرت شما را هم در بین مشتریان و هم در میان متخصصان صنعت افزایش می دهد.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی محتوا این است که به خوبی با هر تلاش بازاریابی دیجیتال مرتبط است. محتوای خوب باید پایه و اساس استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد.

به عنوان مثال، می توانید مقاله هایی بنویسید که کلمات کلیدی مهم برای سئو را در خود جای دهد، می توانید پست های بسیار جذابی برای اینستاگرام و فیس بوک ایجاد کنید یا حتی یک کد QR برای گنجاندن در مطالب بازاریابی سنتی خود بسازید. همه این ها به سایت شما پیوند می خورند، جایی که خریداران می توانند اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما را پیدا کنند.

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) کلمه در این دهه اخیر بسیار رواج یافته است. بیش از 90 درصد از تجربیات آنلاین با یک جستجوی آنلاین ساده از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ آغاز می شود.

با سئو، بازاریابان می توانند سایت خود را در صفحه نتایج موتور جستجو (مانند گوگل، بینگ و موارد دیگر) برای مرتبط ترین کلمات کلیدی خود رتبه بندی کنند و در این راه به تعداد زیادی از خریداران یا مصرف کنندگان بالقوه دسترسی پیدا کنند. بیش از 63000 جستجو در هر ثانیه انجام می شود. این پتانسیل بسیار مناسبی برای معرفی کسب و کار است.

فرآیند سئو دارای سه رکن اصلی است که به عنوان سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارجی شناخته می شود. برای بهترین نتایج، باید مطمئن شوید که سایت شما برای هر سه مورد بهینه شده است. در صورتیکه آشنایی با روال انجام سئو در انواع مختلف ندارید، می توانید از منابع آموزشی بسیاری در اینترنت و یا دوره آموزش سئو در سایت آموزشی آموزشگاه دارکوب بهره مند شوید.

لامز به ذکر است که طراحی سایت سئو شده به طراحی و توسعه سایت های سئو پسند اشاره دارد. یک سایت دوستدار SEO از بهترین شیوه های سئو پیروی می کند، مانند ارائه یک تجربه سازگار با موبایل، زمان بارگذاری سریع و URL های توصیفی. با استفاده از قالب سایت بهینه شده برای موتورهای جستجو، کسب و کارها درک و رتبه بندی سایت آن شرکت را در نتایج جستجو برای موتورهای جستجو آسان تر می کنند، که می تواند منجر به افزایش رتبه و ترافیک شود.

در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، بک لینک سازی (Backlink) عامل مهم دیگری است که در تعیین میزان رتبه صفحات شما دخالت دارد. بک لینک لینکی از یک سایت به سایت دیگر است. در بیشتر موارد، هنگامی که در مورد بک لینک صحبت می شود، بک لینک لینکی از یک سایت دیگر به سایت شما است.

به طور کلی، هرچه بک لینک های مرتبط تر و باکیفیت تری به سمت سایت خود داشته باشید، در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظرتان رتبه بهتری کسب خواهید کرد. بنابراین، داشتن این نوع بک لینک ها مطلوب است، زیرا رتبه بندی بالا می تواند ترافیک، خرید و نرخ تبدیل شما را افزایش دهد.

بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM اغلب با SEO اشتباه گرفته می شود زیرا هر دو نام های بسیار مشابهی دارند. هر دو با موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ سروکار دارند. اما این دو نوع بازاریابی دیجیتال از جهاتی با هم متفاوت هستند و آشنایی با آنها مهم است.

در حالی که سئو به بازاریابان کمک می کند تا به صورت ارگانیک برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بندی کنند، SEM همه چیز در مورد افزایش ترافیک سایت آنها از موتورهای جستجو از طریق تبلیغات پولی است. دو سرویس متداول SEM عبارتند از Bing Ads و Google AdWords (گوگل ادوردز).

SEM به بازاریابان کمک می کند تا تبلیغات پولی را در صفحه نتایج موتور جستجو قرار دهند. این تبلیغات تقریباً مشابه نتایج جستجوی ارگانیک در Google هستند، همراه با برچسب «Ad». آنها در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند، قبل از هر نتیجه جستجوی ارگانیک که به شما دید عالی و آگاهی سریعی از نام تجاری را می دهند.

بازاریابان دیجیتال SEM را دوست دارند زیرا ایجاد تبلیغات نتایج جستجوی هدفمند بر اساس کلمات کلیدی و مکان فیزیکی جستجوگر آسان است. این بدان معنی است که می توانید تبلیغات خود را به یک جمعیت یا منطقه خاص محدود کنید.

Google Ads یک پلت فرم تبلیغاتی پولی است که تحت یک کانال بازاریابی به نام پرداخت به ازای کلیک (PPC) قرار می گیرد، جایی که شما (تبلیغ کننده) به ازای هر کلیک یا به ازای هر نمایش روی یک تبلیغ پرداخت می کنید.

Google Ads راهی مؤثر برای هدایت ترافیک موثر و یا مشتریان مناسب به سمت کسب و کار شما است، در حالی که آنها در جستجوی محصولات و خدماتی مانند مواردی هستند که شما ارائه می دهید. با Google Ads می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، تماس های تلفنی بیشتری دریافت کنید و بازدید از فروشگاه خود را افزایش دهید.

تبلیغ در گوگل به شما امکان می دهد تبلیغات (از طریق موبایل و دسکتاپ) در بین مخاطبان هدف خود ایجاد و به اشتراک بگذارید. این بدان معناست که در لحظه ای که مشتریان ایده آل شما از طریق جستجوی Google یا Google Maps به دنبال محصولات و خدماتی مانند شما هستند، کسب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده می شود. به این ترتیب، زمانی که برای آنها منطقی است که با تبلیغ شما مواجه شوند، به مخاطبان هدف خود می رسید.

بازاریابی موتورهای جستجو جایگزینی برای بهینه سازی صفحات نتایج موتورهای جستجو نیست. بازاریابان همیشه باید مقداری از هر دو را ترکیب کنند تا تا حد امکان ترافیک جستجو را به سایت خود هدایت کنند.

از سوی دیگر ثبت آگهی در سایت های پربازدید در قالب بنر و یا لینک یکی دیگر از راه های تبلیغات به ازای هر کلیک (PPC) است که می تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند. سایت های درج آگهی با امکان مکان یابی و دسته بدی های کلی کسب و کار ها می تواند راهی باشد که با توجه به کلمات کلیدی جستجو شده در صفحه نتایج جستجو به نمایش در آیند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)، همانطور که از نام آن پیداست، همه چیز در مورد استفاده از قدرت محتوا در پلت فرم های شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار شما است. شبکه های رسانه های اجتماعی در دهه گذشته بر رسانه های دیجیتال تسلط داشته اند و میلیون ها یا حتی میلیاردها کاربر را در سراسر جهان جذب کرده اند. این باعث می شود آنها منبع با ارزشی برای ترافیک باشند.

کلید موفقیت کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری است. بازاریابان می توانند مستقیماً در پروفایل خود پست کنند، یا می توانند دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را در وب سایت خود اضافه کنند تا افراد بتوانند محتوای خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.

همچنین برای هر شبکه رسانه اجتماعی پست های حمایت شده و تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای به دست آوردن فالوورهای زیاد نیازی به هزینه کردن ندارید. در نهایت، یکی از بزرگترین مزیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی در دسترس و مقرون به صرفه بودن آن است، حتی برای مشاغل کوچک.

کانال های رسانه های اجتماعی بخش های مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال مؤثر هستند زیرا یکی از معدود کانال هایی است که ارتباط دو طرفه را بین برند شما و مشتریان شما ارائه می دهد.

از زیرمجموعه های این نوع بازاریابی می توان به برخی شبکه های پرطرفدار مانند اینستاگرام و لینکدین اشاره کرد. وقتی صحبت از به اشتراک گذاری محتوای بصری جذاب می شود، اینستاگرام جایی است که برندها فعالیت گسترده ای در آن دارند. یکی دیگر از مواردی که این پلتفرم را متمایز می کند، ابزارهای پیشرفته تجارت الکترونیک آن است. امروزه، کاربران می توانند برندها را کشف کنند، محصولات و یا خدمات خود را ارائه کنند و خرید خود را بدون ترک برنامه انجام دهند که در نتیجه اینستاگرام را به پلتفرمی همه فن حریف تبدیل کرده است.

مزیت اصلی اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی ماهیت بصری آن است. اگر کسب وکاری دارید که از طراحی محصول شما سود می برد یا اگر خدماتی دارید که نتیجه نهایی قابل توجهی دارد، اینستاگرام بهترین بستر برای نمایش آن محتوا است.

ویدئو و تصویر همگی محتوای مناسبی برای این پلتفرم رسانه اجتماعی هستند، اما استراتژی بازاریابی اینستاگرام مارکتینگ شما در نهایت تعیین می کند که چه نوع محتوایی را منتشر کنید و چند وقت یکبار آن را پست کنید. ایجاد یک استراتژی قبل از ورود مستقیم به یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید، مهم نیست که چقدر برای کسب و کار دیگران مفید است، شما را بر روی اهداف و – مهمتر از همه – مخاطبان خود متمرکز می کند.

لینکدین نیز شاید تنها پلتفرمی باشد که مخاطبانش به وضوح تعریف شده اند، افراد حرفه ای که به دنبال ایجاد شبکه و جستجوی فرصت های جدید هستند.

این موضوع باعث می شود که این پلت فرم ایده آل برای شرکت های B2B باشد که به دنبال شناسایی تصمیم گیرندگان کلیدی و ایجاد یک جامعه خاص برای صنعت خود هستند.

از ایجاد ارتباطات و ایجاد شراکت گرفته تا ایجاد سرنخ و افزایش آگاهی از برند خود، می توانید کارهای زیادی را با عنوان بازاریابی لینکدین انجام دهید که باید به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما افزوده شود. بر خلاف فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، لینکدین یک پلت فرم حرفه ای است که برای کمک به شما در ایجاد و تقویت روابط تجاری طراحی شده است.

 

بازاریابی هیجان انگیزترین قسمت تجارت است. بازاریابی ضربان قلب هر کسب و کار موفقی است. در واکنش به انفجار اطلاعات، گسترش فناوری و فشردگی رقابت، در همه سطوح و همه جا، پیوسته در حال تغییر است.

تمام استراتژی های کسب و کار، توانایی شما برای تفکر واضح و خوب در مورد بهترین استراتژی های بازاریابی، و تغییر و ارتقای مداوم فعالیت های خود، کلید آینده کسب و کار شما است.

خوشبختانه، مانند همه مهارت های تجاری، بازاریابی را می توان با تمرین، آزمایش و اشتباه کردن مداوم یاد گرفت. کلید موفقیت تست است.

دیجیتال مارکتینگ آینده کسب و کار است. هیچ بخشی نمی تواند بدون اتخاذ یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب زنده بماند یا در بازار رقابت کند. رشد مداوم در کسب و کار بدون پذیرش این ابزار فوق مدرن پیشبرد فروش، امکان پذیر نیست. سازمان هایی که این ضرورت تجاری را درک کرده اند، از نزدیک ترین رقبای خود در بازار پیشی می گیرند. باز هم، بسیاری از نهادهای تجاری وجود دارند که تنها بر اساس حضور آنلاین خود و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شدت در حال رشد هستند. در این مسیر می توانید از تیم تخصصی شرکت دارکوب در کلیه زمینه ها مشاوره بخواهید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته