موتور جستجو گوگل از روش های متنوعی برای تعیین صفحاتی که در نتایج اول نمایش داده می شن استفاده می کنه. فرمول دقیق آنها یک رازه، اما همیشه چیزهایی وجود داره که می تونید انجام بدید تا رتبه سایتتون در نتایج جستجو Google افزایش پیدا کنه. اصطلاح برای این موضوع ، بهینه سازی موتور جستجو یا SEO است. هیچ تضمینی و هیچ برنامه سریعی وجود نداره ، اگر کسی به شما همچین قولی برای یه مدت کوتاه داد، احتمالا کلاهبرداریه . مهم نیست که چه کاری انجام دادید، مطمئن بشید که سایت شما قابل بازدیده و چیزی رو توش بنویسید که می دونید مردم دوست دارن بخونن. دو نوع رتبه بندی مختلف در گوگل داریم ؛ رتبه بندی نتایج جستجو شما و رتبه صفحه های سایت شما.
جستجوها : رتبه بندی جستجوی شما به موقعیت شما در صفحه نتایج ، برای پرس و جوی یک کلمه کلیدی معین اشاره می کنه. از اونجایی که کاربران وب معمولا پاسخ سریع می خوان، به احتمال زیاد لینک های بالای صفحه اول نتایج را کلیک می کنند به خاطر همین موضوع هم اگر وب سایت شما جزو پنج سایت اول لیست نتایج جستجو باشه ، تمایل دارید ترافیک سایت بیشتری کسب کنید.
رتبه صفحه : Google PageRank یک ابزار است که هر صفحه وب را از 0 تا 10 رتبه بندی می کنه ، هر چقدر این رتبه کمتر باشه نفوذ شما هم توی دنیای وب کمتره و بالعکس. رتبه بندی صفحه توسط گوگل حدود چهار بار در سال به روز می شه ، این به صاحبان سایت فرصت می ده تا تغییرات رو در طول زمان انجام بدن و وب سایتشون رو بهتر کنن.
نمی دونید که رتبه شما چنده؟ یک بار در گوگل جستجو کنید تا ببینید که سایت شما توی کدوم صفحه از نتایج میاد ، شما همچنین می توانید صفحات وب و نوار ابزاری را پیدا کنید که رتبه سایت شما و همچنین سایت های رقباتون رو بهتون نشون می ده. به عنوان مثال، شما می تونید PageRank Checker را برای ارسال یک URL استفاده کنید، یا می تونید نوار ابزار گوگل را برای مشاهده رتبه سایتی که می خواین نصب کنید. از آنجا که گوگل محبوب ترین موتور جستجوی اینترنتی در اینترنته، رتبه بندی آن برای صاحبان وب سایت، توسعه دهندگان محتوا و بازاریابان اینترنتی اهمیت داره. نمره نهایی توسط الگوریتم یا محاسبه ریاضی تعیین می شود ، عوامل زیادی در این آنالیز مهمه از جمله تعداد لینک های ورودی، کیفیت لینک های ورودی و تعداد لینک های خروجی.
اون چیزی که در ادامه اومده یک سرچشمه سریع در زمینه های مورد نیاز برای بهبود رتبه بندی سایت شما در Google است.
لیست مطالب
اولین چیزی که گوگل برای تعیین رتبه صفحه شما ازش استفاده می کنه Uniform Resource Locator یا آدرس صفحات وب سایت شماست. URL های کوتاه ، مرتبط به موضوعات ما و کلمات کلیدی و اطمینان از اینکه به طبقه بندی صفحات وب سایت ما کمک می کنه چیزهاییه که رتبه ما رو ارتقا می ده.
برچسب عنوان توسط موتورهای جستجو برای نمایش یک صفحه در نتایج جستجو و همچنین نمایش در بالای مرورگر استفاده می شه. این برچسب ها ، موضوع وب سایت شما رو به جستجوگر ها و کاربرها میگه. گوگل تنها بین 50 تا 60 حرف در برچسب های عنوان خود نمایش می ده بنابراین مهم است که توصیفات کوتاه ، قانع کننده و مرتبط داشته باشیم.
قرار دادن کلمات کلیدی در سایت شما شاید یکی از مهمترین تاکتیک های SEO باشه و لازمه که بدونید افراد برای سرچ کردن راجع به موضوعات از چه کلمه هایی استفاده می کنن تا بتونید از همون کلمات استفاده کنید. اما مطمئن شوید از کلمات کلیدی چرت استفاده نکرده اید، به خصوص اگر آنها غیر مرتبط باشند، زیرا این می تونه سایت شما رو به یک سایت spam تبدیل کنه. موتور جستجو برنامه ریزی شده است که کلمات اینجوری رو نادیده بگیره. برای پیدا کردن بیشترین کلمات کلیدی ای که در باره موضوع مورد نظرتون سرچ شده می تونید از google keyword planner استفاده کنید.
یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی در الگوریتم گوگل تعداد لینک های طبیعی و کیفیت ورودی به سایت شماست. این کار به این دلیل است که گوگل نسبت به قابلیت اطمینان و وابستگی سایت شما از لینک هایی که توسط اشخاص ثالث توصیه می شود، رتبه بندی می کنه. بنابراین مهم است که نظارت کنیم که چگونه این لینک ها در حال رشد هستند. 80٪ از لینک هایی که ایجاد می شه باید به صفحه اصلی سایت و 20٪ مابقی به صفحات داخلی اشاره کنه ، محققان به این نتیجه رسیده اند که درصد بالای بک لینک های اشاره کننده به صفحات داخلی هم می تونه اثر معکوس داشته باشه پس بهتره از قانون بالا تبعیت کنید.
آخرین باری که سعی کردین وارد سایتی بشید اما باز نشده چه واکنشی نشون دادید؟ مثل بسیاری از افراد، احتمالا از اون سایت خارج و سایت دیگه ای رو باز کردید. اگر زمان بارگذاری سایت شما آهسته باشد، در نتایج جستجو رتبه نمی گیره. اگر سایت شما تا 3 ثانیه بالا نیاد ، کاربرهاتون تجربه خوبی از وب سایت شما نخواهند داشت. برای هر ثانیه که بیشتر طول بکشه، میزان رها کردن شما به سرعت بالا می رود، مشتریان ناراضی می شن و فروش بالقوه رو از دست می دین. حالا چی کار می تونید انجام بدید؟ از ابزارهایی مانند pingdom استفاده کنید تا سرعت سایت رو تست کنید و یک گزارش جامع نشان دهید که کجا و چگونه می توانید فرایندهای زمان گیر برای افزایش سرعت را بهبود ببخشید.
هر تصویر و ویدئو که در سایت شما دارید، دارای یک برچسب یا Tag است که به عنوان توصیف متن جایگزین شناخته میشه. این توصیف ها به موتورهای جستجو اجازه می دهد صفحه شما را با استفاده از کلمات کلیدی موجود در توضیحات تصویر و ویدئو و همچنین متن معمول در سراسر سایت پیدا کنند. بنابراین افزایش فرصت های سایت شما پیدا شده، که در نتیجه رتبه بندی صفحه را افزایش می دهد.
نقشه سایت یک صفحه است که تمام لینک های موجود به تمام صفحات وب سایت شما رو به صورت یک لیست داره و اجازه می ده تا عنکبوت جستجوگر به سرعت صفحات را با توجه به پرسش سرچ شده پیدا کنه. بنابراین پیدا کردن هر صفحه برای عنکبوت و کاربران به طور یکسان آسان تر می شه و کلیک ها به شکل قابل ملاحظه ای کمتر می شود.
با توجه به اینکه بیش از 40٪ ترافیک در وب از طرف دستگاه های تلفن همراه میاد پس تعجب آور نیست که داشتن نسخه Responsive یا دوستانه با وسایل هوشمند ، یک عامل برای رتبه بندی در گوگل است. گوگل در حال تلاش برای ارائه بهترین تجربه به کاربر است پس هر چقدر این تجربه در وب سایت شما بهتر باشه ، رتبه شما در گوگل هم بهتره.
گوگل به سایت هایی که اقدام به تولید محتوای اختصاصی و طبیعی میکنن توجه زیادی نشون می ده ، تولید محتوای مرتبط و غیر کپی بهترین روش برای بهبود جایگاه سایت در گوگل است. در باره به روزرسانی هم مطمئنم که حواستون هست اما بازم می گم که یک کار 100٪ ضروریه. محتوای به طور منظم به روز شده به عنوان یکی از بهترین شاخص های مربوط به سایت است پس اطمینان حاصل کنید که آن را تازه نگه می دارید.
خیلی از کسب و کارهای کوچک مایل به اجرای سایت های خود با استفاده از فلش به این عنوان که هم راه اندازیش راحته هم نسبتاً ارزونه. با این حال، گوگل همیشه سایت های فلش را پایین تر از سایت های موجود در سیستم عامل های جایگزین قرار می ده ، تغییر یک سایت مبتنی بر فلش به وردپرس به شدت رتبه بندی موتور جستجوی خود را افزایش می دهد.
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی خیلی بیشتر و گسترده تر از هر چیزی جا افتاده پس حتما به جز وب سایت یک شبکه اجتماعی هم داشته باشید. شبکه های اجتماعی شما هر چقدر بیشتر دیده بشن مثل یک بک لینک به وب سایت شما رتبه بهتری می دن.
اگر گوگل به شما توجه کند ، تمام بازار به شما توجه می کند…