10 نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

10 نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

رسانه‌ های اجتماعی جزء حیاتی در فعالیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ هستند. در حال حاضر از این بستر برای برندینگ و شناسایی مشتریان وفادار استفاده می شود. با کمک رسانه‌ های اجتماعی می توانید ترافیک وب سایت را افزایش دهید، سرنخ ایجاد کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید و با مشتری وارد تعامل شوید. پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی متعدد هستند که باید متناسب با برند و مخاطب هدف، گزینه مناسب را برای فعالیت خود انتخاب کنید. فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، پینترست، لینکدین و تیک تاک در حال حاضر جزو پلتفرم‌ های مهم برای توسعه هر کسب و کاری به شمار می ‌آیند که فعالیت در هر یک از آنها مزیت های بسیاری دارد. در ادامه مهمترین نقش رسانه های اجتماعی را در بهبود و توسعه کسب و کارها مرور خواهیم کرد.

تاثیرات شبکه اجتماعی در توسعه کسب و کار

در دنیای امروز، رسانه ‌های اجتماعی توانسته اند شیوه ارتباط، اشتراک گذاری و تعامل با دیگران را به طور کلی متحول کنند. با باز کردن یک پلتفرم قدرتمند، با دنیای اطلاعات روبرو می شوید که بستری فراتر از ارتباط با دوستان و خانواده هستند. در حال حاضر می توان گفت که بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی یک تغییر دهنده مهم در کسب و کارها به شمار می ‌آیند. چه یک شرکت با سابقه طولانی داشته باشید و چه یک کارآفرین نوپا باشید، با استفاده از قدرت رسانه اجتماعی می توانید دامنه برند خود را گسترش داده و تاثیری ماندگار بر مخاطبان هدف خود بگذارید. هر یک از شبکه‌ های اجتماعی با توجه به عملکردی که دارند، می توانند نقش موثری توسعه کسب و کارها داشته باشند.

1.      افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند در رسانه ‌های اجتماعی، به سطحی از شناخت یک برند در بین مخاطب هدف، اشاره دارد. این آشنایی می تواند در حوزه نام، لوگو و یا محصولات یک برند باشد. زمانی که کاربر نسبت به یک برند آگاهی بیشتری داشته باشد، احتمال درگیری او با محتوای برند بیشتر خواهد شد. ایجاد آگاهی از برند در رسانه اجتماعی به ایجاد اعتبار، افزایش وفاداری مشتری و در نهایت افزایش فروش کمک می کند.

  • تعامل بیشتر با کاربر: با توجه به اینکه رسانه ‌های اجتماعی جزو پلتفرم‌های قدرتمند به شمار می ‌آیند، برندها از این بستر می توانند استفاده کرده و دامنه برند خود را گسترش دهند. در پلتفرم ‌هایی همچون اینستاگرام، لینکدین و توییتر که مخاطبان زیادی دارند، می توان مخاطب را بر اساس علایق و رفتار طبقه ‌بندی کرد. با استفاده از برخی ویژگی ‌ها از جمله هشتگ ‌ها و موضوعات پرطرفدار می توان کاربران بالقوه جدیدی را جذب کرد. زمانی که تعامل با فالوورها افزایش پیدا کند، اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر نیز افزایش پیدا می کند، در نتیجه برند در معرض دید بیشتری قرار می گیرد.
  • حفظ هویت برند: برای آگاهی از برند، حفظ هویت برند حیاتی به شمار می‌ آید. با سازگاری در عناصر بصری و لحن می توان یک تصویر قابل تشخیص را از برند ارائه داد. با حفظ یک تصویر منسجم از برند در تمامی پلتفرم‌ ها می توانید یک حضور قابل تشخیص و به یاد ماندنی داشته باشید. این تمایز نه تنها به کاربر کمک می کند تا بتواند به راحتی برند شما را تشخیص دهد، بلکه استفاده از لوگو در تمامی پست‌ ها و استفاده از هشتگ ‌های خاص، برند شما را در ذهن کار ماندنی تر می کند.

2.      افزایش ترافیک وب سایت

برای مشاغلی که بازاریابی با طراحی سایت را انتخاب کرده اند، هدایت ترافیک یک موضوع مهم به شمار می‌ آید. استفاده از رسانه اجتماعی راه قدرتمندی است که می توان به سادگی به این هدف رسید. از طریق یکپارچه سازی کانال ‌های رسانه ‌های اجتماعی با وب سایت، می توان یک تجربه کاربری ثابت را ایجاد کرد که باعث می شود تعامل با کاربر افزایش پیدا کند، در نتیجه نرخ تبدیل بیشتر خواهد شد. پلتفرم ‌های همچون اینستاگرام، فیسبوک و لینکدین گزینه‌ های تبلیغاتی را ارائه می دهند که از این طریق می توانید مخاطبان خاص را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. معمولاً این تبلیغات که بر اساس جمعیت شناسی، علایق و رفتار مخاطب صورت می گیرند، واجدین شرایط را به صفحات فرود هدایت می کنند.

  • کمک به موتور جستجو: با فعالیت در رسانه ‌های اجتماعی می توانید محتوای وب سایت خود را در این پلتفرم ‌ها نیز به نمایش بگذارید. این فعالیت کمک می کند تا محتوای شما در معرض دید بیشتری قرار بگیرد و به مخاطبان جدیدتری دست پیدا کنید. هرچه در رسانه ‌های اجتماعی محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود و از طریق لینک کاربران به سایت شما مراجعه کنند، در نتایج جستجو رتبه بالاتری را دریافت می کنید. موتور جستجو می تواند محتوای شما را به عنوان یک محتوای با کیفیت تفسیر کند و این به معنای دریافت رتبه بالاتر است. زمانی که مشتریان بالقوه در رسانه اجتماعی میزان درگیری سایر کاربران را با نام تجاری و برند شما از طریق لایک یا اشتراک گذاری دریافت می کنند، به کسب و کار شما اعتماد کرده و از وب سایت شما بازدید می کنند.

3.      شناسایی رقبا

با فعالیت در رسانه ‌های اجتماعی، قدم در یک فضای بسیار شلوغ گذاشته اید که به هر سو نگاه می کنید، همکاران خود را در حال فعالیت می بینید. در این محیط پویا برای موفق شدن، درک رقبا اهمیت بسیاری دارد. با مطالعه دقیق و مقایسه فعالیت ‌های رقبا در مقابل فعالیت ‌های خود در رسانه اجتماعی، می توانید استراتژی و تاکتیک خود را تغییر دهید.

  • تجزیه و تحلیل رقبا: تمرکز بر فعالیت رقبا بسیار فراتر از تعداد پست یا تعداد دنبال کنندگان است، بلکه باید معیارهای مهم ‌تری از جمله نرخ تعامل، کیفیت محتوا، نوع بازاریابی و موارد دیگر را بررسی کنید. با تجزیه و تحلیل رقبا می توانید به چشم انداز بهتری نسبت به فعالیت خود دست پیدا کنید. با کشف استراتژی ‌های موفقیت آمیز رقبا شما نیز می توانید در این مسیر قدم بردارید و حتی می توانید بسیاری از فرصت ‌ها و رویکردهایی که مورد توجه رقبا قرار نگرفته است را به عنوان یک فرصت طلایی برای خود در نظر بگیرید.
  • استفاده از ابزارهای مناسب: رقبای شما می توانند در دو گروه طبقه بندی شوند، گروه اول کسانی هستند که محصولات و خدمات مشابه با شما را ارائه می دهند و گروه دوم کسانی هستند که به طور غیر مستقیم به مخاطبان شما دسترسی دارند. تاکتیک ‌های تعاملی و استراتژی‌ های تبلیغاتی آنها را باید ردیابی کنید و در عین ردیابی، معیارهای کلیدی از جمله نرخ تعامل، نرخ رشد مخاطب و نرخ تبدیل را ارزیابی کنید. برای به دست آوردن یک بینش دقیق نسبت به رقبا می توانید از بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل‌ استفاده کنید. متناسب با ویژگی که قصد بررسی دارید، ابزارهای مختلفی وجود دارد که متناسب با پلتفرم مورد نظر می توانید از آنها استفاده کنید. ابزارهایی که دارای رابط بصری هستند به شما کمک می کنند تا در زمان خود صرفه ‌جویی کنید.

4.      بهبود رتبه سئو

استفاده از رسانه اجتماعی گرچه نمی تواند به صورت مستقیم در رتبه‌ بندی سئو تاثیرگذار باشد، اما زمانی که بسیاری از برندها را در گوگل جستجو می کنید، حساب رسانه‌ های اجتماعی آنها در رتبه‌ های بالاتری قرار دارند. برای انتخاب پلتفرم مناسب جهت حمایت از سئو و بهینه سازی آن در سایت می توانید از پلتفرم‌ های پینترست، لینکدین، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ ها استفاده کنید.

  • دریافت ترافیک: دریافت ترافیک از طریق رسانه اجتماعی همچون ترافیک ارگانیک نخواهد بود، اما رسانه اجتماعی می تواند کمک کند تا بازدیدکنندگان هدفمند که علاقمند به مطالعه محتوای شما یا محصولات و خدمات شما هستند، به وب سایت شما مراجعه کنند. از سوی دیگر کاربرانی که از طریق رسانه اجتماعی به وب سایت حرکت می کنند مدت زمان بیشتری را در وب سایت می‌ مانند که این یک معیار ارزشمند در سئو به شمار می ‌آید، چرا که به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما حاوی محتوای ارزشمند است.
  • دریافت بک لینک: بسیاری از صاحبان وب سایت‌ های معتبر می توانند از طریق پست رسانه اجتماعی شما را پیدا کرده و در صورت تشخیص محتوای ارزشمند، یک بک لینک را ایجاد کنند. همچنین می توانید از طریق رسانه اجتماعی صفحات جدید وب سایت خود را تبلیغ کرده و یک راه جدید را ایجاد کنید تا محتوای شما پیدا و فهرست ‌بندی شود. در واقع هر راهکاری که منجر به افزایش ترافیک وب سایت شود، در رتبه سئو تاثیرگذار است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

5.      برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان

مهم نیست که کدام پلتفرم را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید، هر یک از رسانه ‌های اجتماعی می توانند نیروی قدرتمندی برای ارتباط با مشتری باشند. در حال حاضر بسیاری از خریداران، رسانه‌ های اجتماعی را به عنوان بستر شماره یک برای خرید خود و یا آشنایی با یک برند در نظر می گیرند. از طریق کانال‌ هایی همچون لینکدین، توییتر یا اینستاگرام می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، مکالمات را شخصی سازی کنید و از این طریق با مشتریان بالقوه خود بهتر، سریع تر و بیشتر ارتباط برقرار کنید. با توجه به اینکه دسترسی به شبکه ‌های اجتماعی بسیار آسان ‌تر از تماس تلفنی یا ارسال ایمیل است، بستر مناسبی هستند تا در اسرع وقت کاربر بتواند پاسخ سوالات خود را دریافت کند. می توان گفت کسب و کارها باید از رسانه اجتماعی برای برقراری ارتباط سریع با مشتریان خود استفاده کنند.

6.      افزایش اعتماد مشتریان

اعتماد و اعتبار دو مؤلفه ضروری و مهم برای هر معامله ای به شمار می ‌آیند. بدون اعتماد هرگز روابط کاری رشد پیدا نمی کنند و در سطح پایینی، رابطه خریدار و فروشنده می تواند از بین برود. قطعاً تبدیل بازدید کننده به مشتری و تبدیل مشتری به یک مشتری وفادار کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود. اما در حال حاضر رسانه‌ های اجتماعی بستر مناسبی هستند تا کاربران اعتماد بیشتری به کسب و کارها داشته باشند. کسب و کارها از این طریق می توانند به مشتریان خود نزدیک ‌تر شوند و با آنها ارتباط نزدیک‌ تری داشته باشند. اینکه شبکه اجتماعی کمک می کند تا شما بتوانید با مشتری بالقوه تعامل بهتری داشته باشید، به این معنا نیست که باید در تمامی شبکه‌ های اجتماعی فعالیت داشته باشید. شما باید رسانه اجتماعی مناسب که مخاطبان هدف شما بیشتر آن را دنبال می کنند انتخاب کنید. با انتخاب پلتفرم‌ های محبوب از جمله اینستاگرام یا توییتر می توانید مسیر فعالیت خود را آغاز کنید.

  • ایجاد محتوای با کیفیت: برای جذب اعتماد باید از محتوای با کیفیت استفاده کنید تا از این طریق نسبت به رقبا نیز متمایز شوید. با بررسی مسائل و نیاز کاربر می توانید محتوایی را ایجاد کنید که مورد استقبال قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که در رسانه اجتماعی کاربران نسبت به نقاط قوت و ضعف برند شما به طور شفاف صحبت می کنند و شما نمی توانید آنها را از این کار منع کنید. در نتیجه با شفافیت بیشتر در کسب و کار خود می توانید اعتماد آنها را بیشتر جلب کنید. شما باید فرم ‌های مختلفی از محتوا از جمله اینفورگرافیک‌ ها، ویدیوها، تصاویر، صداها، کلیپ ‌ها و سایر محتوای سرگرم کننده را استفاده کنید. دقت داشته باشید در محتوای خود باید به افراد دلیلی برای بازدید از صفحات اجتماعی خود ارائه دهید. برندهایی که در رسانه ‌های اجتماعی خود را مسئول می دانند، به این معنا که نسبت به کیفیت و ارائه خدمات متعهد هستند، می توانند اعتماد مشتریان را راحت ‌تر جلب کنند.

7.      افزایش فروش

در حال حاضر خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. اگر در رسانه اجتماعی فعالیت دارید، می توانید از این فرصت استفاده کرده و با بهینه سازی رسانه اجتماعی سرنخ‌ ها را به خریداران بالقوه تبدیل کنید.

  • پلتفرم مناسب: انتخاب پلتفرم مناسب در افزایش فروش تاثیرگذار است. اولین قانون در بازاریابی رسانه اجتماعی این است که شما پلتفرم مناسب را انتخاب کنید، پلتفرمی که مخاطبان هدف شما آن را بیشتر دنبال می کنند. با انتخاب پلتفرم مناسب شما برای دستیابی به مخاطب هدف شانس بیشتری دارید و این موضوع افزایش فروش را به طور چشمگیری بهبود می‌ بخشد. اینستاگرام برای بازاریابی در حال حاضر یک پلتفرم کاربردی است.
  • هشتگ مناسب: در پست ‌هایی که منتشر می کنید باید هشتگ مناسب را انتخاب کنید، استفاده از هشتگ‌ های پرطرفدار و مرتبط با محصول می توانند کاربران بیشتری را به سمت محتوای شما هدایت کنند.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ: اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان استراتژی بازاریابی دیجیتال در رسانه ‌های اجتماعی شناخته می شود که در افزایش فروش بسیار تاثیر گذار است. تبلیغ نام برند و محصولات شما از طریق اینفلوئنسرها، افزایش فروش را در پی خواهد داشت. البته می توانید به اینفلوئنسرها متکی نباشید و محصولات خود را توسط افراد واقعی به فروش برسانید. مشتریان شما می توانند حامیان خوب برند شما باشند، اگر محصولات خود را با خدمات قابل توجهی ارائه دهید، مشتریان شما حامیان برند شما می شوند و از این طریق می توانید به سادگی محصولات خود را تبلیغ کنید. اگر خریداران شما نسبت به محصولی که خریداری کرده اند، رضایت داشته باشند، می توانید محتوای تولید شده توسط آنها را به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران نیز به برند شما اعتماد کنند.

8.      مقرون به صرفه

در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی رسانه اجتماعی نسبت به سایر کانال‌ های بازاریابی همچون رادیو و تلویزیون یا تبلیغات چاپی، بسیار کارآمدتر و البته مقرون به صرفه تر است که می توان دلیل آن را به چند عامل نسبت داد. از طریق پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی می توانید با هزینه کمتر به مخاطب بیشتری دسترسی پیدا کنید، از این طریق می توانید استراتژی بازاریابی خود را تنظیم و در مسیری که بهره ‌وری بیشتری دارد، قدم بردارید. همچنین می توانید با مخاطب هدف یک رابطه قوی‌ تر داشته باشید و متناسب با نیاز مخاطب تبلیغات خود را انجام دهید.

افزایش فروش

9.      جذب بیشتر مشتری وفادار

رسانه ‌های اجتماعی در کسب و کارها به یک ابزار ضروری جهت تعامل با مشتری به شمار می آیند. برای انتشار محتوای جذاب و پاسخ به سوالات، شبکه ‌های اجتماعی به عنوان یک نیروی محوری در شکل دهی وفاداری مشتریان در آینده و حمایت از برند شناخته می شوند. اکنون کسب و کارها با قدرت رسانه اجتماعی در تلاش هستند تا روابط با مشتری را تقویت کرده و مشتریان وفادار را بیشتر جذب کنند.

  • ایجاد محتوای جذاب: از اصول اولیه برای تعامل با مشتری ایجاد محتوای جذاب است. تصاویر و روایت‌ های جذاب می توانند جوهر یک برند را به خوبی به کاربر منتقل کنند. داستان سرایی، ارائه توصیفات و انتشار محتوای تولید شده توسط کاربر، هر یک می توانند یک ارتباط عاطفی و وفاداری را در کاربر ایجاد کنند. در حال حاضر تصاویر در رسانه‌ های اجتماعی برای انتقال هویت برند و ایجاد تعامل با مشتری بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. محتواهای بصری این قدرت را دارند تا با ایجاد یک ارتباط عاطفی قوی به طور قابل توجهی بر وفاداری مشتری تاثیر بگذارند.
  • پاسخ سریع: زمانی که بازخوردها و نظرات کاربران در رسانه اجتماعی را جمع آوری می کنید، به یک بینش ارزشمند دست پیدا خواهید کرد که در نهایت باعث ایجاد اعتماد و اثبات اجتماعی معتبر می شود. این رویکرد فعال نه تنها تجربه مشتری را افزایش می دهد، بلکه به کسب و کار این فرصت را می دهد تا محصولات و خدمات خود را بهتر ارائه دهد تا رضایت و وفاداری بیشتری در مشتری ایجاد شود. زمانی که در رسانه اجتماعی با مشتریان وارد تعامل می شوید با رفع نیازها و نگرانی ‌های مشتریان از طریق پاسخ به موقع، زمینه‌ ای را فراهم می کنید تا به شما وفادار بمانند. با ارائه یک پاسخ سریع و شخصی می توانید یک مشتری ناراضی را به یک حمایتگر وفادار برند تبدیل کنید که به راحتی می تواند بر روی دیگران نیز تاثیر مثبت بگذارد.

10.  مشتری ‌های شما در شبکه ‌های اجتماعی فعال هستند

با توجه به افزایش خرید آنلاین و مدت زمانی که کاربران در رسانه اجتماعی هستند، رسانه ‌های اجتماعی توانسته اند بر تصمیمات خرید کاربران تاثیر بسیاری بگذارند. یکی از دلایلی که در حال حاضر مشتریان در شبکه‌ های اجتماعی بیشتر فعال هستند، در نظر گرفتن زمان است. فعالیت در رسانه اجتماعی به نوعی سفر کوتاه مشتری است. زمانی که کاربر محصولی را می ‌بیند، بر روی آن کلیک می کند و بدون ماندن در صف انتظار می تواند خرید خود را ثبت سفارش کند. بنابراین می توان گفت نه تنها سفر مشتری برای خرید کوتاه‌ تر شده است، بلکه دیگر هیچ گونه پیچیدگی برای خرید وجود ندارد. رسانه ‌های اجتماعی اطلاعات خوبی را نسبت به محصولات در دسترس کاربران قرار می دهند. با جستجوی هشتگ ‌ها، کاربر می تواند در مورد محصول مورد نظر خود به اطلاعات خوبی دست پیدا کند. از سوی دیگر اینفلوئنسرها در رسانه‌ های اجتماعی که مخاطبان وفادار خوبی دارند، با تاثیرگذاری بر روی طرفداران خود می توانند آنها را نسبت به خرید برخی از محصولات ترغیب کنند.

  • شناسایی کاربر هدف: اگر می‌خواهید در میان کاربران شبکه‌ های اجتماعی مشتریان خود را به سرعت پیدا کنید، با برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل می توانید اطلاعات خوبی را نسبت به مخاطبان رسانه اجتماعی دریافت کنید. تحقیق در مورد مخاطبان رسانه ‌های اجتماعی از طریق جمع آوری داده ‌ها آغاز می شود. سپس باید داده‌ ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید تا در میان کاربران به راحتی مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. آنچه را که کاربر جستجو می کند را درک کنید، با جمعیت شناسی مخاطب از نظر سن، جنسیت، زبان و مکان می توانید یک طرح کلی برای استراتژی محتوای خود ایجاد کنید البته با روانشناسی مخاطب می توانید نسبت به علایق کاربر به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

 اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام به عنوان محبوب ‌ترین رسانه اجتماعی فضای مناسبی برای فعالیت کسب و کارها شده است. آنچه باعث محبوبیت این پلتفرم نسبت به سایر پلتفرم‌ ها شده است، ماهیت بصری آن است. اگر کسب و کاری دارید که می توانید آن را معرفی کنید، اینستاگرام برای نمایش محتوا یک بستر مناسب است. ویدیو یا تصاویر، محتواهایی هستند که متناسب با استراتژی بازاریابی خود می توانید برای انتشار در اینستاگرام انتخاب کنید. با آموزش اینستاگرام می توانید از تمام فرصت های این پلتفرم جهت افزایش فروش استفاده کنید.

در اینستاگرام مارکتینگ، ابتدا هدف خود را باید مشخص کنید. سپس با توجه به هدف، مخاطبان واقعی را شناسایی کنید، متناسب با محصولی که قصد فروش آن را دارید در نظر گرفتن جنسیت، سن، علاقه و انگیزه در تولید محتوا می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. با تجزیه و تحلیل رقبا می توانید زمینه کاری خود را مشخص کنید. نکته مهم در بررسی رقبا این است که از فرصت ‌های از دست رفته آنها استفاده کنید. سپس با تولید محتوا بر اساس یک تقویم برنامه ‌ریزی شده، به طور منظم آنها را منتشر کنید. نکته حائز اهمیت این است که اگر محتوای تصادفی ایجاد کنید، دنبال کنندگان شما دچار سردرگمی می شوند. با افزایش فالوورهای خود می توانید به مرور زمان فروش بیشتر را تجربه کنید. برای افزایش فالوورها یک راه آسان‌ و سریع، تبلیغات است. از طریق تبلیغات می توانید در مدت زمان کوتاهی برند خود را به کاربران معرفی کنید.

 اینستاگرام مارکتینگ

تاثیرات شبکه های اجتماعی در طراحی سایت

در سال ‌های اخیر وب سایت ‌ها تغییرات زیادی پیدا کردند و رسانه ‌های اجتماعی به عنوان نیروی محرکه اصلی در این تغییر شناخته می شوند. در عصر مدرن، وب سایت ‌ها باید کاملا بهینه سازی شوند تا از طریق رسانه‌ های اجتماعی نیز بتوان به آنها دسترسی پیدا کرد. با توجه به تغییرات دنیای دیجیتال، کسب و کارها نیز طراحی وب سایت خود را باید به روز نگه دارند. به دلیل استفاده از گوشی ‌های تلفن همراه جهت بازدید از رسانه ها و سایت ها، وب سایت‌ ها باید به صورت واکنشگرا طراحی شوند تا زمانی که کاربران از طریق رسانه‌ های اجتماعی به وب سایت ورود پیدا می کنند، سایت را به طور کامل دریافت کنند.

طراحی سایت باید کاملاً شخصی و جذاب باشد تا کاربر را به سمت خود جذب کند. استفاده از رنگ‌ ها، تصاویر و انیمیشن ‌ها، هر یک می توانند در کاربر پسند کردن یک وب سایت نقش مهمی داشته باشند. عناصر طراحی از جمله فونت‌ ها و طرح‌ های رنگی نیز باید با دقت انتخاب شوند تا احساسات کاربر انگیخته شود و تجربه کاربری به یاد ماندنی را فراهم کند. طراحان وب سایت باید بدانند که چگونه از طریق رسانه ‌های اجتماعی برای ایجاد یک وب سایت کاربرپسند استفاده کنند.

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت

گوگل برای ارزیابی رتبه وب سایت ‌ها، شبکه‌ های اجتماعی را به عنوان یک فاکتور اصلی در نظر نمی گیرد، اما به طور غیر مستقیم تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت را نمی توان نادیده گرفت. زمانی که کاربر از اینستاگرام استفاده می کند نام برند در ذهن او ثبت می شود، اعتبار برند افزایش پیدا می کند و به مطالب مرتبط ‌تری نسبت به برند دست پیدا می کند. از سوی دیگر لینک ‌هایی که در صفحات اینستاگرام قرار می گیرند، لایک ‌های بیشتری دریافت می کنند. این موارد کمک می کنند تا ترافیک ورودی و تعداد بک لینک‌ های سایت افزایش پیدا کند. پس می توان گفت اگر در طولانی مدت عملکرد خوبی در اینستاگرام داشته باشید، منجر به بهبود سئو و در نهایت رتبه سایت می شود. با قرار دادن لینک وب سایت در قسمت بایو اینستاگرام می توانید سیگنال مهمی را برای موتورهای جستجو در نظر بگیرید.

سخن پایانی

اگرچه فعالیت در تمامی پلتفرم ‌های رسانه های اجتماعی وسوسه انگیز است، اما توصیه می شود برای موفقیت بیشتر تنها بر روی یک رسانه اجتماعی تمرکز داشته باشید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر استراتژی رسانه اجتماعی، طراحی یک وب سایت حرفه ‌ای نیز برای توسعه کسب و کار بسیار اهمیت دارد.

شرکت دارکوب با برخورداری از یک تیم تخصصی در زمینه طراحی سایت و اجرای سئو، شما را در موفقیت همراهی می کند. علاوه بر این، در حوزه شبکه ‌های اجتماعی نیز کارشناسان حرفه ‌ای متناسب با کسب و کار شما استراتژی‌ های مقرون به صرفه اما هدفمند را برای توسعه کسب و کار شما ارائه می دهند. هرگز نباید از فعالیت در رسانه‌ های اجتماعی غافل شوید، تنها کافیست با در نظر گرفتن معیارها و فاکتورهای لازم، در این عرصه فعالیت خود را آغاز و بازاریابی آن را به کارشناسان دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته