گوگل تایید کرد که دامنه های محلی رتبه بهتری می گیرند

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
گوگل تایید کرد که دامنه های محلی رتبه بهتری می گیرند

اولین قدم برای حضور آنلاین شما در سایت، ایجاد دامنه است. دامنه کمک می کند تا کاربران در موتورهای جستجو از جمله گوگل بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. به طور کلی می توان گفت نام دامنه می تواند یک نام منحصر به فرد برای یک وب سایت باشد. آدرس یک خانه در شبکه جهانی است تا کاربران به طور مستقیم با سایت شما در ارتباط باشند. دامنه دنیای گسترده ‌ای دارد و از بخش ‌های مختلفی تشکیل شده است. به اندازه ‌ای وجود دامنه اهمیت دارد که در بخش رنکینگ گوگل دامنه‌ های محلی یا کشوری برای رتبه ‌بندی در اولویت قرار می گیرند.

اهمیت دامنه

وجود دامنه نه تنها جستجو را برای بازدید کنندگان وب سایت شما آسان می کند، بلکه  وب سایت شما را نیز به یاد ماندنی می کند. گرچه به طور مستقیم در به دست آوردن رتبه یک گوگل، تاثیری ندارد یا به طور غیر مستقیم می تواند رتبه شما را در سایت افزایش دهد.

اولین برداشت

URL اولین چیزی است که کاربر در مورد سایت شما مشاهده می کند. بنابراین وجود یک دامنه خوب می تواند تاثیری ماندگار و مثبت بر روی کاربر بگذارد، اما اگر از نام دامنه بدی استفاده کنید، کاربر شاید وارد وب سایت نشود.

به دست آوردن مالکیت

دامنه به شما مالکیت وب سایت را می دهد، زمانی که شما دامنه را ثبت کرده باشید، فرد دیگری نمی تواند این آدرس را ثبت کند. زمانی که نام دامنه به نام وب سایت شما ثبت شود، امکان مدیریت کامل وب سایت به شما داده می شود. زمانی که شما یک دامنه آسان و راحت انتخاب می کنید که در یاد کاربران می ‌ماند، کاربر می تواند به راحتی آن را در نوار جستجو وارد کرده و به طور مستقیم وارد وب سایت شما شود، بدین ترتیب ترافیک بیشتری را تجربه خواهید کرد. یک دامنه اگر ساده ولی جذاب باشد، به راحتی شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می کند. برخی از افراد با انتخاب دامنه ‌های پیچیده و گیج کننده کاربر را از سایت خود دور می کنند.

ثبت هویت برند

علاوه بر این یک دامنه خوب می تواند فرصت شناخت از برند شما را فراهم کند. زمانی که شما از نام دامنه مرتبط با نام شرکت یا کسب و کار خود استفاده می کنید، این موضوع در ایجاد هویت برند آنلاین کسب و کار شما بسیار کمک می کند. زمانی که نام دامنه با نام شرکت شما مطابقت داشته باشد برای شما ایجاد اعتبار می کند و این حس را به کاربر انتقال می دهد که فعالیت شما کاملاً قانونی و حرفه ‌ای است. این منجر به اعتماد کاربر می شود و افزایش ترافیک را از این طریق دریافت خواهید کرد.

دامنه چیست؟

هر وب سایت یک آدرس IP دارد. این آدرس که رشته ای منحصر به فرد از اعداد است، شرایطی را ایجاد می کند تا رایانه ‌ها به سرورهای وب متصل شوند. آدرس ‌هایIP  به دلیل اینکه با اعداد همراه هستند، یادآوری آنها برای کاربران می تواند سخت و دشوار باشد، در اینجا دامنه می تواند کمک بزرگی کند. دامنه به آدرس IP وب سایت متصل می شود تا افراد بتوانند راحت ‌تر آدرس یک وب سایت را به خاطر بسپارند. بدین ترتیب کاربران دیگر به جای حفظ آدرس IP تنها دامنه را در قسمت مرورگر تایپ می کنند و به طور مستقیم به وب سایت شما وارد می شوند.

همان طور که اشاره شد، دامنه به عنوان یک بخش از آدرس وب سایت یا URL است. بنابراین می توان گفت URL  از یک پروتکل، نام دامنه و مسیر تشکیل شده است. بخش دامنه خود نیز به بخش زیر دامنه، دامنه سطح دوم و دامنه سطح بالا تقسیم می شود. از نظر شکل ظاهری دامنه دو یا چند کلمه است که با نقطه از یکدیگر جدا شده ‌اند. طول یک دامنه حداکثر 12 کاراکتر و حداقل دو کاراکتر است.

اجزای سیستم دامنه

اجزای سیستم دامنه

دامنه سطح بالا

دامنه سطح بالا یک پسوند است که بعد از دامنه سطح دوم قرار می ‌گیرد. دامنه سطح بالا به اختصار  TLD نامیده می شود و در سیستم دامنه کلی، جزو بالاترین سطح است. دامنه سطح بالا که همیشه جزو آخر در سیستم دامنه است و آخرین قسمت یک آدرس وب سایت را تشکیل می دهد، به نام انتهای دامنه نیز شناخته می شود.

دامنه سطح بالای عمومی (gTLD)

از زمانی که آدرس ‌های وب سایت ارائه شدند، برخی از دامنه ‌ها طرفداران بیشتری پیدا کردند. از دامنه های سطح بالای عمومی می توان به .com / .net / .biz / .org / .info / .gov اشاره کرد. از شناخته شده ‌ترین و پرکاربردترین دامنه ‌های سطح بالا دامنه .COM است. این دامنه‌ جزو دامنه‌ های پر طرفدار است و بیش از ۵۴ درصد از وب سایت ‌های دنیا از دامنه بین المللی COM. استفاده می کنند. هر یک از این دامنه‌ ها برای وب سایت ‌های خصوصی به کار گرفته می شوند. به طور مثال از دامنه .com برای وب سایت ‌های تجاری، از دامنه .org برای سایت های سازمان‌ های غیرانتفاعی، دامنه .net برای سایت های ارائه دهندگان خدمات اینترنت و از دامنه‌ های .gov برای سایت های نهادهای دولتی استفاده می شود.

هیچ محدودیتی برای استفاده از این دامنه ها نیست و همه افراد از تمام نقاط دنیا می توانند این دامنه ها را استفاده کنند. این دامنه ها نیز در دو گروه قرار می گیرند، گروه اول جزو دامنه های حمایت نشده هستند همچون com. / net. و گروه دوم جزو دامنه های حمایت شده هستند که می توان به asia. / gov. اشاره کرد.

 دامنه سطح بالای کشوری ccTLD

امروز بیش از ۲۰۰ پسوند کشوری برای ایجاد دامنه وجود دارد. دامنه ‌های سطح بالایی کشوری دامنه ‌هایی هستند که توسط کشور مربوطه مدیریت می شوند. این دامنه ‌ها که از دو حرف تشکیل شده‌ اند، برای هر کشور به خصوص و منحصر به فرد است. به نوعی این دامنه ها به مکان ‌های جغرافیایی خاصی اشاره می کنند. ثبت دامنه ‌های کشوری به دستورالعملی که هر کشور صادر می کند، بستگی دارد. از مهمترین دامنه‌ های کشوری می توان به دامنه های .ch سوئیس / cn. چین / .it ایتالیا و موارد دیگر اشاره کرد.

از مهمترین تفاوت ‌ها بین دامنه ‌های کشوری و عمومی این است که دامنه ‌های عمومی سه کاراکتر دارند، در حالی که پسوندهای کشوری از دو کاراکتر تشکیل شده ‌اند. در میان پسوندها، پسوندهای کشوری جزو کوتاه‌ ترین پسوندهای دامنه شناخته می شوند.

همان طور که سئو محلی می تواند در معرفی کسب و کار شما در یک منطقه تاثیرگذار باشد، دامنه سطح بالای کشوری نیز به موتور جستجو و کاربر کمک می کند تا مکان شما را زودتر پیدا کنند. در واقع نام دامنه محلی یا کشوری می تواند یک ارتباط بین کسب و کار شما و جامعه باشد. دقت داشته باشید اگر شما در یک کشور مستقر هستید اما کاربران شما از سراسر جهان هستند، قطعاً استفاده از پسوند کشوری انتخاب مناسبی نخواهد بود. از آنجا که هر یک از دامنه ‌های سطح بالای کد کشوری توسط هر دولت در کشور کنترل می شود،  برای افرادی که قصد استفاده از پسوندهای کشوری را دارند دستورالعمل‌ هایی در نظر گرفته می شود. بنابراین با توجه به مزیت ‌ها و معایبی که پسوندهای کد کشوری دارند شما باید متناسب با کسب و کار خود یک پسوند مناسب را در نظر بگیرید.

دامنه سطح دوم

دامنه سطح دوم که قبل از دامنه سطح بالا قرار دارد، بسیار مهم است و اهمیت آن حتی کمتر از دامنه سطح بالا نیست. تا حدی که می توان گفت این دامنه هم برای کاربر و هم برای سئو از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که به راحتی می تواند محتوای یک وب سایت را به خوبی توصیف کند.

دامنه سطح سوم

زیر دامنه یا دامنه سطح سوم می تواند به صورت اختیاری در سیستم کلی دامنه قرار گیرد. دامنه سطح سوم که قبل از دامنه سطح دوم قرار می‌ گیرد، می تواند محتویات یک وب سایت را معنا ببخشد. در حال حاضر از دامنه سطح سوم برای پیدا کردن یک وب سایت دیگر استفاده نمی شود و به جای استفاده از دامنه سطح سوم از زیر دامنه هایی که زبان محتوای وب سایت را نشان می دهند، استفاده می کنند.

حالا که با ساختار و سیستم دامنه وب سایت آشنا شدید و به این آگاهی دست پیدا کردید که چگونه ساختار یک دامنه می تواند در پیدا کردن وب سایت شما تاثیرگذار باشد، برای انتخاب دامنه مناسب باید به کسب و کاری که ارائه می دهید، توجه داشته باشید. چرا که این موضوع می تواند پیدا کردن صفحات شما را هم برای موتورهای جستجو و هم کاربر آسان ‌تر کند.

رابطه دامنه و سئو

رابطه دامنه و سئو

شاید تعجب کنید اگر بگوییم که انتخاب نام دامنه مناسب می تواند در افزایش دید وب سایت شما در موتورهای جستجو تاثیرگذار باشد. البته نمی توان گفت که نام دامنه در رتبه یک گوگل تاثیر مستقیمی دارد، اما برخی از جنبه‌ های یک دامنه می توانند در عملکرد سئو تاثیرگذار باشند. دامنه‌ هایی که به یاد ماندنی هستند، برای سئو سایت شما می توانند بسیار مفید باشند. دقت داشته باشید، اگر می خواهید دامنه وب سایت خود را تغییر دهید، این تغییر در سئو تاثیرگذار خواهد بود. اگر دامنه قدیمی شما رتبه خوبی را دریافت کرده است و مجموعه ‌ای از بک لینک ‌ها را دارد، با انتخاب یک دامنه جدید شما باید به عنوان یک تازه وارد کار خود را از صفر آغاز کنید.

فاکتورهای مهم در انتخاب دامنه مناسب

نام دامنه در رتبه‌ بندی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو به طور غیر مستقیم تاثیرگذار است. اگر می خواهید این فرصت را از دست ندهید و از این طریق در سئو سایت تاثیر بگذارید و موتورهای جستجو رتبه بهتری را ارائه دهند، باید برخی از فاکتورها را رعایت کنید.

  • کلمه کلیدی مرتبط: اگر از کلمه کلیدی مناسب در دامنه استفاده کنید، در سئو تاثیرگذار خواهد بود. با انتخاب کلمه کلیدی در دامنه در جستجوی کاربر دیده خواهید شد. از استفاده کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت غافل نشوید، بسیاری از افراد هوشمندانه عمل می کنند و از این فرصت برای برندسازی محصولات خود استفاده می کنند. در آموزش سئو یافتن کلمه کلیدی مرتبط با روش های دقیق را یاد خواهید گرفت.
  • تعداد کارکتر مناسب: باید توجه داشته باشید که از دامنه‌ های کوتاه استفاده کنید چرا که دامنه ‌های کوتاه ‌تر برای سئو بهتر عمل می کنند. گرچه دامنه ‌های طولانی به طور کلی نامناسب نیستند، اما دامنه‌ های کوتاه‌ تر عملکرد بهتری دارند. دامنه ‌های طولانی ممکن است کمتر در یاد افراد باقی بمانند و این می تواند به طور بالقوه در ترافیک وب سایت اثرگذار باشد. دامنه ‌هایی که در محدوده ۶ تا ۱۴ کاراکتر هستند می توانند بهتر در ذهن کاربر باقی بمانند، در عملکرد سئو تاثرگذار خواهند بود و در رتبه بندی گوگل نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.
  • تایپ آسان: سهولت تایپ را در نظر بگیرید، کاربر باید بدون هیچ زحمت و سردرگمی بتواند نام دامنه شما را تایپ کند. برای اینکه بدانید تایپ نام دامنه انتخابی شما آسان است یا خیر، کافیست نام دامنه را به ۱۰ نفر بدهید و از آنها بخواهید آن را بنویسند. اگر تعداد افرادی که در تایپ آن مشکل دارند، زیاد باشند بهتر است نام دامنه را تغییر دهید.
  • تلفظ آسان: همانطور که نام دامنه باید به راحتی با نوک انگشتان شما تایپ شود، به همان راحتی باید تلفظ شود. راحت تلفظ کردن کمک می کند تا نام دامنه به صورت دهان به دهان به اشتراک گذاشته شود.
  • نام به یاد ماندنی: اگر از نام ‌های خاطره انگیز استفاده کنید، قطعاً در ذهن کاربر باقی می ماند و احتمال بازگشت او به صفحه شما وجود خواهد داشت. انتخاب نام‌ های کوتاه و جذاب کمک می کنند بهتر در ذهن کاربر باقی بماند.
  • عدم استفاده از دامنه مشابه: توصیه می شود از هرگونه عدد و خط تیره که کاربر را درگیر می کند در نام دامنه خودداری کنید. هرگز از دامنه‌ هایی که مشابه با سایر وب سایت ‌ها هستند استفاده نکنید، چرا که در بسیاری از موارد سایت شما را با سایت دیگری اشتباه می ‌گیرند. اگر از دامنه منحصر به فردی استفاده کنید از رقبا متمایز می شوید.
  • دامنه سطح بالای مناسب: دامنه سطح بالا معمولا در رتبه ‌بندی موتورهای جستجو تاثیرگذار نیست، اما اگر از دامنه سطح بالای کشوری استفاده شود، ممکن است به دلیل جستجوی کاربر بیشتر، در بهینه‌ سازی موتورهای جستجو تاثیرگذار باشد. البته باید خاطر نشان کرد که دامنه سطح بالا به خودی خود نمی تواند بر سئو تاثیرگذار باشد، کیفیت محتوا است که می تواند در موتورهای جستجو مورد ارزیابی قرار بگیرند. شما باید از یک دامنه سطح بالای مناسب و مرتبط با جایگاه وب سایت خود استفاده کنید. با این حال انتخاب پسوند دات کام برای تطبیق پذیری بسیار ایده آل است. این پسوند همچنان جزو بهترین پسوندها به شمار می ‌آید، چرا که جزو آشناترین و راحت ‌ترین پسوندها است که در خاطر افراد باقی می ماند. می توانید دامنه وب سایت خود را با پسوند org یا موارد دیگر نیز انتخاب کنید اما اگر وب سایت شما با پسوند دات کام معرفی شود، عملکرد بهتری خواهد داشت.
  • نگاه به آینده: برای انتخاب نام دامنه شما باید بلند مدت فکر کنید. از آنجایی که با ثبت دامنه فعالیت وب سایت خود را آغاز خواهید کرد و در طی سال ‌ها فعالیت ممکن است برند شما شناخته شود، بهتر است یک نام دامنه مشخصی را برای همیشه در نظر بگیرید. اگر پس از مدتی بخواهید تغییر دامنه را انجام دهید، علاوه بر اینکه باید هزینه ‌ای را پرداخت کنید، شما به طور کل همه چیز را از دست می دهید و باید از ابتدا همه چیز را در مورد برندینگ یا رتبه ‌بندی آغاز کنید.

تاثیر دامنه در رتبه بندی سایت

در الگوریتم گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور وجود دارد که برای رتبه ‌بندی وب سایت مورد استفاده قرار می ‌گیرند. از میان صدها فاکتور، یکی از فاکتورهایی که مورد بررسی قرار می‌ گیرد، دامنه سایت است. البته گوگل بارها تاکید کرده است که دامنه به طور مستقیم در رتبه بندی تاثیر ندارد و از جنبه های مختلف دامنه می تواند به سئو و رتبه بندی کمک کند. در قسمت دامنه سایت فاکتورهای مهمی مورد ارزیابی قرار می ‌گیرند که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عمر دامنه

عمر دامنه از زمانی محسوب می شود که دامنه ثبت شده است. گوگل بارها تایید کرده است که عمر دامنه در رتبه بندی ‌ها تاثیری ندارد، فقط گوگل نسبت به دامنه‌ هایی که عمر طولانی ‌تر دارند و قدیمی تر هستند، اعتماد بیشتری دارد. مهم کیفیت فعالیت وب سایت است، به این معنا که وب سایتی که سالیان سال است که ثبت دامنه شده است، به دلیل اینکه فعالیت بیشتری انجام داده است، ترافیک بیشتری دارد، بنابراین از نظر گوگل می تواند محبوب ‌تر به شما بیاید.

  • قطعاً وب سایت ‌هایی که چندین سال از ثبت و فعالیت آنها گذشته است، نسبت به سایت‌ هایی که سن دامنه آنها بسیار کم است، ترافیک بیشتری دارند و تعاملات بیشتری را با کاربران انجام می دهند.
  • دامنه‌ هایی که سن بیشتری دارند، قطعاً بک لینک ‌های بیشتری برای وب سایت دریافت کرده ‌اند.
  • آگاهی از برند، کسب و کار، محصولات و خدمات بسیار بالا است و این به معنای این است که کاربران به وب سایت اعتماد کرده‌ اند، در نتیجه ترافیک وب سایت به این صورت افزایش پیدا کرده است.
  • قطعاً وب سایت ‌هایی که از طول عمر بیشتری برخوردار هستند، محتواهای کاربردی بیشتری را برای کاربران منتشر می کنند. با بهینه سازی سایت برای کاربران، تعداد محتواها افزایش پیدا می کند و تقریبا همه کاربران می توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.
  • از دیگر تاثیر عمر دامنه می توان به تجربه کاربری بهتر اشاره کرد. با گذشت سال ‌ها مدیران وب سایت دیگر می دانند که کاربران چه نظرات منفی و مثبتی دارند و وب سایت خود را متناسب با سلیقه و نیاز کاربر مدیریت می کنند.

کلمات کلیدی در دامنه

کلمات کلیدی در دامنه

کلمات کلیدی که در دامنه وجود دارند، عامل اصلی رتبه ‌بندی نیستند. در گذشته الگوریتم گوگل کلمات کلیدی را برای رتبه ‌بندی در نظر می ‌گرفت، اما اینک با تغییرات الگوریتم دیگر کلمات کلیدی در یک دامنه باعث افزایش رتبه نمی شوند. تنها اهمیتی که دارد این است که زمانی که کلمه کلیدی برای دامنه انتخاب می شود می تواند منجر به افزایش ترافیک شود. به این صورت که زمانی که کاربر در موتور جستجو کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو می کند، وب سایتی که در دامنه از کلمه کلیدی مرتبط استفاده شده است، نشان داده می شود. قطعاً کاربر بر روی دامنه ‌ای که یک یا چند کلمه کلیدی مورد نظر او را دارد، کلیک می کند. بنابراین به وضوح می توان به اهمیت کلمه کلیدی در دامنه و نرخ کلیک کاربر اشاره کرد.

طول کلمات کلیدی در دامنه

در گذشته تعداد کلمات کلیدی که در دامنه استفاده می شد، بسیار زیاد بود تا از این طریق سایت در صفحه اول گوگل نمایش داده شود. اما با گذشت زمان گوگل نتیجه گرفت که برای اعتماد به یک سایت، تنها نباید به دامنه اکتفا کرد. از سال ۲۰۱۲ گوگل وب سایت‌ هایی که از این موضوع سوء استفاده می کردند را شناسایی کرد و با تغییر الگوریتم خود، دیگر این موضوع را برای رتبه‌ بندی در نظر نمی‌ گیرد. در حال حاضر بسیاری از دامنه‌ های وب سایت کوتاه و دارای کلمات کلیدی مختصر و مفیدی هستند.

البته باید در نظر داشت که گوگل وب سایتی را که محتوای آن مرتبط با کلمه کلیدی است در نظر می ‌گیرد. زمانی که کاربر بر روی دامنه ‌ای که حاوی کلمات کلیدی مرتبط است، کلیک می کند. اما در نهایت گوگل تجربه کاربری را مهم می داند. زمانی که کاربر وارد وب سایت می شود باید با محتوای مرتبط روبرو شود. بدین ترتیب برای انتخاب کلمات کلیدی در دامنه به صورت تصادفی آنها را انتخاب نکنید و نسبت به انتخاب خود اطمینان کامل داشته باشید. با آموزش سئو می توانید در این زمینه بهتر عمل کنید.

دامنه قدیمی یا جدید؟

برخی بر این اعتقاد هستند که با خرید دامنه قدیمی می توانند رتبه بهتری را به دست آورند. اما انتخاب دامنه قدیمی به معنای این است که وب سایت از نظر محتوا تکمیل شده است و از این طریق می توان به ترافیک و تعامل بیشتر با کاربر دست پیدا کرد. در نتیجه از این طریق گوگل رتبه ‌بندی بهتری را برای وب سایت در نظر می گیرد. دقت داشته باشید اگر قصد خرید یک دامنه قدیمی را دارید، بهتر است نسبت به فعالیت شما مرتبط باشد، اگر مرتبط با فعالیت شما است، دامنه فعال را انتخاب کنید. ممکن است دامنه زمان طولانی فعالیت نکرده است. بهتر است دامنه قدیمی فعالیت خوبی داشته باشد و رد پای آن در گوگل به چشم بخورد.

تاثیر دامنه سطح بالای کشوری در رتبه بندی

طبق الگوریتم گوگل وب سایت‌ هایی که از دامنه ‌های سطح بالای کشوری استفاده می کنند، در رتبه ‌بندی بیشتر مورد توجه قرار می ‌گیرند. گوگل تاکید کرده است که اگر می خواهید در یک کشور خاص رتبه بهتری را دریافت کنید، برای وب سایت خود بهتر است دامنه سطح بالای کشوری را انتخاب کنید. در الگوریتم گوگل وب سایت ‌هایی که از دامنه به خصوص همان کشور به جای دامنه عمومی استفاده می کنند، رتبه بهتری را در نظر می ‌گیرد. بسیاری از کاربران به هنگام جستجو ترجیح می دهند بر روی وب سایت ‌های کلیک کنند که از نظر جغرافیایی مورد هدف آنها است. به طور مثال اگر یک کاربر در کشور چین باشد و وب سایت نیز با دامنه محلی چین در نظر گرفته شده باشد، قطعاً کاربر تمایل بیشتری دارد تا بر روی آن کلیک کند.

از سوی دیگر در نظر گرفتن زبان نیز نسبت به دامنه مورد بررسی قرار می گیرد. اگر دامنه وب سایت شما مربوط به یک کشور خاص است و زبان محتوا نیز با زبان کشور خاص مرتبط است، این موضوع در رتبه بندی بسیار تاثیرگذار است. می توان گفت در نظر گرفتن زبان نسبت به دامنه تاثیر بیشتری خواهد داشت.

سخن پایانی

انتخاب یک نام دامنه مناسب می تواند تا حدود زیادی بر عملکرد سئو سایت شما تاثیرگذار باشد. یک دامنه مناسب باید به سهولت تایپ شود، در خاطر کاربر باقی بماند، با محتویات وب سایت مرتبط باشد. هر یک از این موارد به نوعی می توانند در سئو تاثیر بگذارند و در نهایت در رتبه ‌بندی جستجوی گوگل رتبه خوبی را دریافت کنید.

تیم حرفه ‌ای دارکوب در بخش ثبت دامنه بهترین پیشنهادات را متناسب با کسب و کار شما ارائه می دهد. قطعاً انتخاب نام دامنه وب سایت به دلیل مزیت‌ هایی که دارد بسیار سخت خواهد بود. اما کارشناسان مجرب با در نظر گرفتن تمام جوانب تلاش می کنند دامنه ‌ای را برای وب سایت شما در نظر بگیرند که در مدت زمان کوتاهی از این طریق افزایش ترافیک را تجربه کنید. همچنین اگر می خواهید در صفحه اول گوگل دیده شوید، تبلیغات در گوگل می تواند یک راه حل تاثیرگذار باشد. در زمینه تبلیغات نیز می توانیم آگاهی افراد را نسبت به برند شما افزایش دهیم. برای دستیابی به خدمات دارکوب تنها کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته