ساختن تصویر یک برند که کاربران و افراد آن را دوست داشته باشند و به آن اعتماد کنند، نیاز به زمان زیادی دارد. پس از دریافت اعتماد خریداران در بخش بازاریابی، مدیریت برند کار بسیار سختی خواهد بود. اگر برخی از نکات و موارد رعایت نشوند، با کوچک ترین اشتباه و خطا مانند وب سایت قدیمی و به روز رسانی نشده، همه چیز می تواند از بین برود. موقعیت های خاصی وجود دارد که هر کسب و کاری باید به درستی آنها را درک کرده و واکنش های درستی را ارائه دهد. در غیر این صورت به اعتبار برند آسیب هایی وارد می شود که جبران ناپذیر است. در ادامه برخی از موقعیت ها که می توانند بر مدیریت برند خدشه وارد کنند را مرور خواهیم کرد.
لیست مطالب
فاکتورهای بسیاری برای نگهداری از برند وجود دارند که باید متناسب با خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید، آنها را لحاظ کنید. در ادامه 5 مورد از مهم ترین فاکتورها را بیان خواهیم کرد.
در بسیاری از نظرسنجی های عمومی، برخی از شرکت ها در بالای فهرست بدترین ها قرار می گیرند. یکی از دلایلی که شرکت ها جزو بدترین ها شناخته می شوند، به دلیل پشتیبانی ضعیف از مشتری است. اگر خریدار، نسبت به خرید و محصول برند شما با مشکل مواجه شود و قصد داشته باشد این مشکل را از طریق تماس برطرف کند، اما تماس بی نتیجه بماند و شما پاسخگوی صحیح و درستی نباشید، این وضعیت بدتر خواهد شد. پشتیبانی بد، نه تنها خریدار بلکه دوستان و خانواده او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. اگر این عدم رضایت در رسانه اجتماعی نیز بازگو شود، باید نگران آسیب های بیشتری باشید.
اگر تصویر برند خود را بر اساس وعده ها و تضمین های خاص برای مشتریان خود می سازید، باید وعده ها و تضمین ها را ارائه دهید. به این معنا که اگر اعتقاد دارید که ارزان ترین محصولات و خدمات را ارائه می دهید، باید ارزان ترین محصولات و خدمات را ارائه دهید. اگر سریع ترین خدمات را ارائه می دهید باید خدمات شما بسیار سریع باشد. اگر عدم رضایت و ضمانت بازگشت پول را عنوان می کنید، باید نارضایتی مشتری را جدی بگیرید و بازپرداخت را انجام دهید. هیچ چیزی نمی تواند به اندازه عدم تضمین، نام برند را خراب کند. اگر برخلاف استانداردها، وعده ها و تضمین های خود عمل کنید، برند شما دچار ضربه خواهد شد. اگر از این طریق برند شما آسیب ببیند باید اقدامات فوری را برای برندینگ انجام دهید.
نحوه رفتار کارکنان برند شما می تواند تاثیر مستقیمی بر برند شما بگذارد. حتی رفتار آنها در ساعت های غیر کاری نیز می تواند بر برند تاثیر بگذارد. هرگونه رفتار یا عکسالعمل ناهنجار کارمند شما در فضای عمومی یا فضای مجازی، می تواند باعث تبلیغات منفی در مورد برند شما شود. بنابراین بسیاری از شرکت ها به هنگام استخدام بسیاری از کارمندان خود به این موضوع تاکید می کنند.
اگر هر یک از موارد بیان شده اصلاح نشود، قطعاً مشتری برای شما پیام منفی خواهد گذاشت. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به پیام ها واکنشی ندهید. اگر نارضایتی ها و پیام های مشتریان بر روی هم انباشته شوند و شما پاسخ درستی به آنها ندهید، مشتری این تصور را خواهد داشت که به او اهمیتی نمی دهید و این باعث می شود سایر کاربران که پیام ها و نظرات را مرور می کنند، تصویر خوبی از برند شما نداشته باشند.
نقطه تماس مهم یک کسب و کار با مشتریان، وب سایت است. بسیاری از شرکت ها دارای وب سایت های قدیمی هستند که از تعامل کاربر بالقوه جلوگیری می کنند. این وب سایت ها با بارگذاری کند، عدم پاسخ دهی صحیح و محتوای خارج از رده نمی توانند انتظارات کاربر امروزی و یا نیاز موتورهای جستجو را برطرف کنند و این به معنای از دست رفتن فرصت ها است. در حال حاضر شما نمی توانید یک وب سایت ضعیف یا بد داشته باشید. طراحی وب سایت شما نباید قدیمی باشد، ناوبری نباید ساختار ضعیفی داشته باشد که مشتری نتواند آنچه را که دنبال می کند را پیدا کند، عملکرد نباید ضعیف باشد که کاربر نتواند خرید آلان یا پر کردن فرم را به درستی انجام دهد. اگر یک وب سایت تجربه کاربری ضعیفی را ارائه دهد، این به طور قطع به تصویر برند شما آسیب وارد می کند.
در مدیریت صحیح برند، می توان گفت به روز رسانی وب سایت از مهم ترین شاخص ها به شمار می آید چرا که یک وب سایت قدیمی می تواند به اعتبار برند شما آسیب بسیاری وارد کند. یک وب سایت قدیمی را می توان به یک ویترین فروشگاهی که در دنیای فیزیکی نادیده گرفته می شود، تشبیه کرد، یک وب سایت ناکارآمد که خدمات خوبی ارائه نمی دهد. اما دقیقاً چه چیز یک وب سایت را منسوخ یا قدیمی می کند؟ در وب سایت های قدیمی طراحی، الزامات فنی و محتوا، انتظارات کاربران را برآورده نمی کنند. طیف وسیعی از مسائل از زیبایی تا عملکرد منجر می شوند که یک وب سایت قدیمی به نظر برسد، طراحی غیر پاسخگو، محتوای بی کیفیت و قدیمی، ناوبری ضعیف، بارگذاری آهسته از جمله مواردی هستند که در نهایت یک وب سایت را به وب سایت قدیمی تبدیل می کنند.
بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند که چه زمانی وب سایت آنها قدیمی می شود. اگر می خواهید حضور دیجیتال قوی و موثر داشته باشید، باید با تشخیص برخی از علائم به قدیمی بودن وب سایت خود برسید. در ادامه چک لیستی را برای ارزیابی وب سایت برای تشخیص قدیمی بودن ارائه می دهیم.
با بررسی یک یا چند مورد از موارد عنوان شده، به این نتیجه خواهید رسید که آیا سایت شما قدیمی است یا خیر تا نسبت به روز رسانی وب سایت خود اقدام کنید. ابزارهای مختلف وجود دارند که از طریق آنها نیز می توانید ارزیابی سایت را انجام دهید. آنها به شما کمک می کنند تا نسبت به سرعت و یا عملکرد وب سایت خود به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنید.
عواملی متعددی می توانند در ایجاد یک وب سایت قدیمی نقش داشته باشند. چالش های داخلی در کسب و کار و یا تصور نادرست از حضور دیجیتال، در ایجاد یک وب سایت قدیمی نقش مهم تری دارند.
اگر به این نتیجه رسیده اید که وب سایت شما قدیمی است، در ادامه با برخی از تاثیرات منفی آن بر کسب و کار خود بیشتر آشنا شوید تا برای به روز رسانی سایت خود زودتر اقدام کنید.
بازدید از وب سایت شما اولین برداشتی است که یک مشتری بالقوه از کسب و کار شما خواهد داشت. مشتری با اولین برداشتی که از وب سایت شما داشته باشد، تصمیم به خرید، در او می تواند کاهش یا افزایش پیدا کند. به خصوص اگر طراحی سایت فروشگاهی انجام داده اید و می خواهید به یک پایگاه مشتری خوبی دست پیدا کنید، وب سایت شما باید در مورد ارزش محصولات و خدمات شما صحبت کند.
باید تمام اتفاقات را در مورد محصولات و خدمات خود به روز ارائه دهید. اما زمانی که وب سایت شما قدیمی باشد، به این معنا است که برای بخش های مختلف کسب و کار خود زمان کافی نذاشته اید و نیاز کاربر برای شما اهمیتی ندارد. بازدید کننده وب سایت تنها به 0.05 ثانیه زمان نیاز دارد که در مورد یک وب سایت نظر دهد. بنابراین شما باید چیزی را نشان دهید که به خوبی بتواند شخصیت کلی کسب و کار و برند شما را به بهترین شکل ارائه دهد.
برخی وب سایت های قدیمی در دستگاه های تلفن همراه عملکرد خوبی ندارند و می توانند یک تجربه کاربری بد را ارائه دهند. هر بار که کاربر از طریق تلفن همراه به وب سایت ورود پیدا می کند، ناامید شده و وب سایت را ترک می کند. به یاد داشته باشید تعداد افرادی که از وب سایت از طریق تلفن همراه بازدید می کنند، نسبت به صفحات دسکتاپ بسیار بیشتر هستند. با این سناریو قطعاً بخش قابل توجهی از مخاطبان خود را با عدم طراحی وب سایت واکنشگرا از دست خواهید داد.
برای رفع مشکل چندین راهکار را می توانید انجام دهید. در ابتدا می توانید از یک تیم متخصص کمک بخواهید تا سایت واکنشگرا را برای شما طراحی کند. باید این اطمینان را حاصل کنید که مخاطب هدف با پنجره های بازشو متعددی روبرو نمی شود. قطعاً تعداد صفحات باز در صفحات کوچک تلفن همراه می تواند آزار دهنده باشد. البته می توانید برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه یک اپلیکیشن موبایل را برای برند خود طراحی کنید.
اگر وب سایت شما قدیمی باشد و کاربر نتواند اقدامات دلخواه خود را انجام دهد، برای پیدا کردن راه حل مشکل خود به موتور جستجو می رود و سایت دیگری را انتخاب می کند. با نگه داشتن وب سایت قدیمی خود به رقبا کمک کرده اید تا پایگاه مشتری خود را بهبود ببخشد. زمانی که یک وب سایت با طراحی خوب داشته باشند، سرنخ ها به مشتریان بالقوه تبدیل می شوند، حتی اگر محصولات و خدمات شما بهتر باشد. برای رفع مشکل بهتر است وب سایت هایی که در رتبه های بالاتر قرار دارند را مرور کنید، با تمرکز بر روی محتوا و تغییر طراحی وب سایت، همچنین با تجزیه و تحلیل وب سایت خطاها را شناسایی و برطرف کنید.
هدف گوگل این است که در برابر سوالات جستجوگران بهترین پاسخ را ارائه دهد. بدین ترتیب کسب و کارهایی که وب سایت قدیمی دارند، نمی توانند بهترین پاسخ را ارائه دهند و توسط گوگل رد خواهند شد. اگر می خواهید وب سایت شما توسط گوگل رتبه بندی شود، باید از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید، اما استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی مرتبط یا نامرتبط می تواند شما را به پایین ترین رتبه ها بکشاند. برای دیده شدن بهتر است مناسب ترین عباراتی که کاربران جستجو می کنند را انتخاب کنید. قطعاً از طریق این تکنیک ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا خواهد شد، اما به خاطر داشته باشید که الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال تغییر است و باید سایت خود را متناسب با الگوریتم ها به روز رسانی کنید.
وب سایت ها می توانند تحت حملات هکرها قرار بگیرند. وب سایت های قدیمی با توجه به اینکه در آنها امنیت رعایت نشده است، بیشتر مورد آسیب قرار می گیرند. بنابراین حفاظت از داده ها، محتویات و همچنین اطلاعات کاربران در وب سایت اهمیت بسیاری دارند. با در نظر گرفتن امنیت سایت، زیرساخت ها در برابر مهاجمین مخرب کاملا حفظ می شوند. در حال حاضر با بروزرسانی وب سایت می توان راهکارهای مختلفی را برای امنیت سایت خود در نظر بگیرید.
به خاطر داشته باشید که وب سایت شما همچون یک ماشین کار می کند که نیاز به نگهداری و سرویس مداوم دارد. اگر جرو کسب و کارهایی هستید که به صورت آنلاین فعالیت خود را انجام می دهید و دارای یک وب سایت قدیمی هستید، باید بگوییم که نمی توانید رقابت خوبی را با سایر رقبا داشته باشید. اما با نگهداری و به روز رسانی های مداوم، علاوه بر اینکه می توانید قابلیت های جدیدی را به وب سایت خود اضافه کنید، این اطمینان حاصل می شود که در رتبه بندی گوگل موفق تر باشید. تعامل بهتری با کاربر ایجاد و خدمات قابل توجه تری را به کاربر نیز ارائه خواهید کرد. رفع خطاهایHTML و بکاپ از فایل ها از جمله مواردی هستند که در پشتیبانی سایت باید آنها را لحاظ کنید.
عوامل بسیاری می توانند منجر به کاهش ترافیک وب سایت شوند که در ادامه برخی از آنها را مرور خواهیم کرد.
قطعاً زمانی که شما بر روی کیفیت محتوا تمرکز داشته باشید، کاربران بیشتری را جذب خواهید کرد. اگر تمرکز کافی بر روی محتوای وب سایت خود نداشته باشید و یک محتوای منسجم را ارائه ندهید، کاربر بالقوه در مورد توانایی شما دچار تردید خواهد شد. وب سایت هایی که از محتوای با کیفیت پشتیبانی می کنند، یک وب سایت به روز خواهند داشت که مشتریان بالقوه را هدف قرار می دهند. اگر اطلاعات قدیمی باشند، کاربران اطلاعات مورد نیاز خود را در جای دیگری جستجو می کنند که این موضوع می تواند منجر به کاهش ترافیک سایت، کاهش فروش و آسیب به اعتبار برند شود.
تجربه کاربری تنها به یک بخش اشاره نمی کند، بلکه مجموعه ای از فرایندها را در بر می گیرد. تجربه کاربری به این معنا است که کاربر به راحتی در سایت پیمایش داشته باشد، اقدامات لازم را به راحتی انجام دهد، آپلودها با سرعت بالایی انجام شوند و امنیت کاربر تامین شود. در سایت های قدیمی برخی از این فاکتورها دیگر قابلیت ندارند و باید به روز رسانی شوند. زمانی که کاربر تجربه کاربری خوبی داشته باشد، باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود و در نهایت ارزش برند شما بالا می رود.
حال که نسبت به معایب وب سایت های قدیمی بیشتر آشنا شدید، برای به روز رسانی وب سایت بهترین راهکار در نظر گرفتن سئو و بهینه سازی سایت است. سئو، مجموعه ای از قوانین است که برای بهینه سازی وب سایت خود در بخش های مختلف، می توانید استفاده کنید. تقریبا تمام تغییرات در جزئیات یا کلیات وب سایت، جزو سئو محسوب می شوند. برای وب سایت خود می توانید سئو را در انواع سئو داخلی، سئو خارجی و یا سئو فنی پیاده سازی کنید. دنیای سئو بسیار گسترده است و با عملکرد هر یک از نکات آن می توانید در رقابت آنلاین به موفقیت های خوبی دست پیدا کنید.
امروزه برای موفقیت در کسب و کار ایجاد وب سایت در اولویت قرار گرفته است. اگر شما در گذشته وب سایتی را طراحی کرده اید، اما آن را رها کرده اید، توصیه می شود وب سایت قدیمی را با به روز رسانی ها، به یک وب سایت کارآمد تبدیل کنید تا از این طریق با مشتریان بالقوه وارد تعامل شده و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
اگر برای به روز رسانی وب سایت خود به کمک نیاز دارید، دارکوب در کنار شماست. با سال ها سابقه در بخش سئو این اطمینان را خواهیم داد که وب سایت قدیمی شما را در زمان کوتاهی به روز رسانی خواهیم کرد تا جایی که وب سایت شما بازتاب خوبی از برند شما باشد، یک نقطه تماس کلیدی که کاربر تعاملات بهتری را با برند شما داشته باشد. علاوه بر این، در بازاریابی رسانههای اجتماعی برای بهتر دیده شدن برند شما راهکارهای خلاقانه و مفیدی از جمله بازاریابی محتوا را ارائه می دهیم. تنها کافیست با کارشناسان دارکوب در ارتباط باشید.