رسیدن به صفحه اول موتور های جست و جو یکی دغدغه های مدیران وب سایت ها است . زیرا این مهم یک نقطه قوت برای بهبود کسب و کار می باشد . اغلب وب سایت های صفحه اول موتور های جست و جو در حوزه کسب و کار خود قدرتمند هستند . به همین دلیل رسیدن به صفحه اول موتور های جست و جو بسیار مهم است . این روزها تعداد مدیرانی که به دنبال بهینه سازی وب سایت شان هستند در حال افزایش می باشد . همچنین بسیاری از کارشناسان سئو در حال تحقیق بر روی تکنیک های بهینه سازی هستند تا بتوانند در فرصت کمتری نتیجه دلخواه بگیرند .
در این وب سایت بار ها از بهینه سازی و اهمیت آن صحبت کرده ایم قطعا همه فعالان در فضای اینترنت می دانند که فاکتور ها و تکنیک های سئو بیش از 200 مورد می باشد بسیاری از این موارد هنوز شناخته نشده اند . از تکنیک های معروف سئو می توان به راه کار های زیر اشاره نمود :
گاهی انجام تمامی این موارد نیز رتبه سایت را تغییر نخواهد داد . این مسئله در این روز ها ذهن بسیاری از کارشناسان سئو را درگیر کرده است . ظاهرا تمامی فاکتور های مهم سئو به درستی انجام می شود اما هیچ نتیجه ای حاصل نمی گردد . این مقاله سعی دارد تا تمامی موارد مربوط به سئو که بسیاری از افراد آنها را انجام نمی دهند یا انجام آن را فراموش می کنند بازگو نماید .
لیست مطالب
قبل از هر چیز باید بدانید انجام سئو نیازمند وقت زیادی است . بهینه سازی وب سایت و گرفتن نتیجه کار یک شب نیست بلکه برای دیدن نتایج باید صبور بود . در شروع برای آنکه قدم های اول را محکم گام بردارید باید زمان کافی برای تولید محتوا بگذارید . محتوای ناب و مفید و کارآمد به تنهایی می تواند نیمی از مسیر بهینه سازی را برای وب سایت شما طی نماید .
اهمیت محتوا بیشتر از آن است که فکر می کنید . توصیه می شود روزانه حداقل یک محتوا در وب سایت درج نمایید . متاسفانه اغلب افراد این موضوع را بی اهمیت می دانند . فعال و پویا بودن وب سایت برای گوگل و دیگر موتور های جست و جو بسیار مورد اهمیت است . همچنین وقتی یک وب سایت روزانه بتواند یک مطلب و محتوای مفید به کاربر ارائه دهد ، حس خوبی را به کاربر منتقل می کند . اگر مطالب مفید و کاربردی و همچنین جذاب باشند بدون شک کاربران هر روز برای خواندن و دیدن محتوا به وب سایت مراجعه می کنند . داشتن استراتژی محتوا بهترین راهکار برای تولید محتوای جذاب است . استراتژی محتوا :
” استراتژی محتوا از دید کارشناسان فعال در این حوزه تعاریف مختلفی دارد اما مضمون همه تعاریف ؛ برنامه ریزی برای خلق و ایجاد و مدیریت محتوای مفید و قابل استفاده است . یک محتوای مفید باید خریدار را در تمامی مراحل خرید یاری نماید به طوری که دیگر نیاز به پشتیبانی نداشته باشد . این گونه خرید ها رضایت مشتری را در پی خواهد داشت. استراتژی محتوا از بازاریابی سنتی به بهترین نحو استفاده می کند و مشتری را در تمامی چرخه خرید یاری می نماید . به بیانی ساده تر می توان گفت منظور از استراتژی محتوا ؛ تولید محتوا در راستای کمک به مشتری و کاربر است محتوا باید به طوری تولید شود که کاربر را در خرید و استفاده از خدمات یاری کند نه اینکه صرفا مقاله ای تحقیقاتی باشد و نتواند مشتری را در استفاده از خدمات کمک کند .
امروزه کمتر کسی است که اهمیت محتوا را درک نکند اما با این حال بسیاری از مدیران سایت ها این مسئله را رعایت نمی کنند و به درج محتوای تکراری و بی معنا و کپی می پردازند . همانطور که می دانید اغلب کاربران دانش کافی را در حوزه فضای مجازی دارند و اگر یک محتوا نتواند آنها را در رسیدن به هدفشان کمک کند از خدمات آن سایت استفاده نخواهند کرد . برای آنکه بتوانید استراتژی درستی در باب محتوا داشته باشید باید خود را در قالب مشتری بگذارید و از دید او به محتوا نگاه کنید . در تولید محتوا در هر قسمت از خود سوال کنید این مطلب چه کمکی به من مشتری می کند ؟ ”
استراتژی محتوا فقط مربوط به فروشگاه های آنلاین نیست . بلکه هر وب سایتی برای رسیدن به موفقیت باید استراتژی محتوا داشته باشد . با استفاده از بازاریابی محتوا می توان هر وب سایتی را برای کاربران جذاب نمود . به طور خلاصه می توان گفت محتوای سایت باید به نحوی تولید شود که کاربر معتاد به خواندن آن شود . تولید محتوا های دنباله دار یکی از ترفند های بازاریابی محتوا است . بدین ترتیب می توان هر روز یک محتوا تولید کرد و دنباله آن را در روز بعد در وب سایت درج نمود .
نکته بعدی کلید واژه یا کلمات کلیدی است . وقتی کاربری کلمه یا عبارتی را در گوگل جست و جو می کند ، تمام وب سایت هایی که آن کلمه یا عبارت کلمه کلیدی شان است در نتایج ظاهر می شوند . پس اهمیت کلمه کلیدی بسیار مهم می باشد . انتخاب درست کلمه کلیدی اهمیت دارد . هر وب سایتی می تواند چندین کلمه کلیدی داشته باشد اما چند تا از آنها باید مورد اهمیت باشد و حول آنها فعالیت نماید . انتخاب کلید واژه مناسب بسیار مهم است ؛ کلمه کلیدی انتخابی باید مرتبط با وب سایت و کسب و کار مورد نظر باشد . انتخاب غلط کلید واژه اثرات مخربی را در پی خواهد داشت . برخی از وب سایت ها با انتخاب کلمات کلیدی خاص برای وب سایتشان سعی دارند گوگل را گمراه کنند . گوگل این وب سایت ها را بعد از مدتی پنالتی می کند .
یک وب سایت ممکن است در ظاهر خوب و با کیفیت باشد ، اما این دلیلی بر خوب بودن کیفیت پوسته آن نخواهد بود . هر چه قدر هم که برای طراحی وب سایت هزینه می کنید باید در انتها یک وب سایت حرفه ای تحویل بگیرید . برای قرار گرفتن در صفحه اول موتور های جست و جو باید حرفه ای عمل نمود . موارد زیر در طراحی وب سایت می تواند مانع رسیدن یک سایت به صفحه اول نتایج موتور های جست و جو باشد .
فاکتور مورد اهمیت دیگر ، بک لینک Back Link گذاری در وب سایت های مختلف می باشد . اشتباهی که اغلب افراد آن را انجام می دهند عدم توجه به کیفیت لینک ها است . برای گوگل کیفیت لینک ها مهمتر از تعداد آنها می باشد . نکات زیر را در انتخاب وب سایت برای بک لینک گذاری در نظر بگیرید :
در سال های اولیه ای که بک لینک گذاری مورد اهمیت قرار گرفت ، وب سایت های مختلفی پدید آمدند که کار آنها فروش بک لینک بود . این وب سایت ها در قبال دریافت مبالغی لینک های سایت کارفرما را در وب سایت های مختلف قرار می دادند به طوری که لینک یک صفحه ممکن بود در طول روز در 100 سایت قرار بگیرد بدین ترتیب آن صفحه ترافیک بالایی را دریافت می کرد و در نتیجه رتبه اش بهبود می یافت . آن سایت ها شامل سایت های اسپم ، سایت های غیر اخلاقی و سایت های غیر مرتبط بودند . بعد از مدتی گوگل به شدت با این کار مقابله نمود و وب سایت هایی که از این طریق ترافیک بالا دریافت می کردند را جریمه می کرد . امروزه نیز اگر سایتی از راه خرید بک لینک بهبود رتبه پیدا کند بدون شک گوگل با آن مقابله می کند و حتی شاید آن سایت را از صفحات خود حذف نماید .
به غیر از خرید لینک برخی از کارهای زیر نیز گوگل را به شدت نسبت به سایت ها حساس می کند :
شبکه های اجتماعی این روز ها با ارائه قابلیت های مختلف که به طور مداوم در حال به روز رسانی هستند توانسته اند ، کاربران زیادی را به سمت خود هدایت نمایند . مدیران وب سایت ها نیز می توانند از این قابلیت ها در جهت ارتقا رتبه و افزایش بازدید کننده بهترین استفاده را کنند . اشتراک گذاری مطالب در صفحات اجتماعی و همچنین اشتراک گذاری لینک صفحات بهترین راه برای جذب کاربر است .
البته با اطمینان نمی توان گفت که این کار تاثیر به سزایی در سئو سایت دارد اما می توان در کنار فاکتور های دیگر نیز این کار را به صورت مداوم انجام داد . نکته قابل اهمیت این است که باید در پی دنبال کنندگان باشید با بسیاری از ترفند ها می توان follower جمع کرد . یکی از این راه ها تبلیغات در صفحات دیگر است .
در کل ایجاد چند تغییر ساده و همچنین انجام فعالیت هایی می تواند رتبه سئو وب سایت ها را بهبود ببخشید . فقط مهمترین نکته صبور بودن است .
اگر وب سایت شما نیز در نتایج جست و جو ظاهر نمی شود و رتبه خوبی ندارید ، می توانید با شرکت طراحی سایت دارکوب تماس حاصل کنید تا کارشناسان ما پس از ارزیابی صفحات سایت ، دلایلی را در خصوص بهبود رتبه سئو به شما پیشنهاد دهند . کارشناسان سئو شرکت طراحی سایت دارکوب با حوصله و دقت ، تمام وب سایت را بررسی می کنند تا به رفع نقاط ضعف و بهبود آنها بپردازند .