چرا اهمیت سئو بسیار بیشتر از قبل است؟

نوشته شده توسط دارکوب

با تکامل بازاریابی دیجیتال در ایران، مردم به تدریج اهمیت سئو در بازاریابی اینترنتی را درک کرده اند. اگر با مفهوم دیجیتال مارکتینگ به تازگی آشنا شده اید، باید به طور خلاصه گفت که یک تکنیک بازاریابی مدرن است که از اینترنت، موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، دستگاه های تلفن همراه و دیگر پلتفرم های رسانه دیجیتال برای دستیابی به مشتریان هدف با محصولات و خدمات استفاده می کند.

اگر تا به حال در مورد روش های دیجیتال مارکتینگ تحقیق کرده باشید، احتمالاً اصطلاح سئو را شنیده اید. شاید بدانید که سئو مهم است و با موتورهای جستجو ارتباط دارد. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. در ساده ترین عبارت، سئوی خوب، دید آنلاین شما را بهینه می کند.

 

در کل به این معنی است که هرچه افراد بیشتری وب سایت شما را ببینند، ترافیک آنلاین شما بیشتر می شود و شانس شما برای ارائه محصول یا خدمات خود به تعداد بیشتری از افراد افزایش می یابد.

نتایج جستجوی گوگل در یک صفحه با اسکرول بی نهایت نمایش داده می شود. در حالی که نتایج شما ممکن است به صفحه اول راه پیدا کند (حتی اگر صدمین نتیجه باشد)، میزان کلیک ها و نمایش هایی که یک صفحه وب دریافت می کند به طور قابل توجهی پس از 5-10 پیوند اول کاهش می یابد.

هنگامی که در نوار جستجوی گوگل تایپ می کنید، هر چند وقت یک بار به نتیجه دهم یا بیستم می رسید؟ به احتمال زیاد، به ندرت اینکار را می کنید، زیرا چند گزینه اول در بالا در زیر لینک های تبلیغاتی حاوی اطلاعاتی است که شما در جستجوی خود درخواست کرده اید.

اگر یک مشتری بالقوه موضوعی مرتبط با آنچه کسب و کار شما می تواند ارائه دهد تایپ کند، می خواهید در بالای آن صفحه در کنار رقبای خود قرار بگیرید. اگر اینطور نیستید، یک کسب وکار دیگر مشتری جدیدی پیدا می کند و یا شما یک مشتری را از دست می دهید.

این روند اهمیت سئو برای کسب و کار شما را توضیح می دهد. سئو وب سایت به شما این قدرت را می دهد که به سوالات مشتریان بالقوه پاسخ دهید. علاوه بر دیده شدن و افزایش ترافیک، سئو به افزایش اعتبار شما در حوزه کاری تان کمک می کند. سپس اقتدار منجر به اعتماد به برند شده که در نهایت منجر به وفاداری به برند می شود.

هنگامی که این سوال را مطرح می کنید که چرا سئو برای کسب و کار خوب است، پاسخ این است که سئو نه تنها مشتریان جدیدی را جذب می کند، بلکه به مرور زمان به شما این امکان را می دهد که به دلیل اعتمادی که با آنها ایجاد کرده اید، رابطه کسب و کار خود را با آن مشتریان عمیق تر کنید.

نقش سئو در صنعت دیجیتال مارکتینگ

در دنیای بازاریابی آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر با تمرکز اصلی برای افزایش دسترسی کسب و کار به مشتریان هدف عمل می کند. سئو نقش مهمی در کمپین های بازاریابی دیجیتال دارد و به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

هدف اصلی سئو این است که وب سایت شما را برای مشتریان هدف در دسترس قرار دهد. هنگامی که مشتریان محصولات یا خدمات خاصی را به صورت آنلاین با استفاده از گوگل یا سایر موتورهای جستجوی محبوب جستجو می کنند، سئو اطمینان می دهد که اکثر مشتریان بالقوه شما به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند. برای اطمینان از این امر، استراتژی های مختلف بهینه سازی وب سایت اجرا می شود تا شرکت شما یکی از موقعیت های برتر در SERP ها یعنی صفحه نتایج جستجوی موتور های جستجو را به دست آورد.

سئو مسیری برای دیده شدن سایت است که بسته به هدف شما می تواند بر چرخه خرید تاثیر بگذارد. دانستن اینکه مردم به دنبال چه چیزی هستند، با انجام تحقیقات دقیق سئو روش کلیدی است. اینجاست که سئو در شناخت مخاطبان شما و نیازها و خواسته های آنها بسیار مهم می شود.

ترافیک وب سایت شما به واسطه سئو خوب افزایش می یابد. با تلاش های سئو، وب سایت شما می تواند جایگاه برجسته ای در نتایج موتورهای جستجو به دست آورد و در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما را افزایش دهد. بنابراین، سئو و بازاریابی جستجو به هم مرتبط هستند.

سئو باعث افزایش آگاهی از برند می شود. خدمات بازاریابی دیجیتال SEO بر افزایش آگاهی از برند شما تمرکز دارد. همانطور که افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید می کنند، در مورد محصولات یا خدمات شما اطلاعات کسب می کنند و برند شما در معرض دید خوبی قرار می گیرد.

با بهینه سازی محتوای وب سایت، تجربه کاربر را بهبود می بخشید. محتوای وب سایت با کیفیت بالا، تجربه کاربری آن را افزایش می دهد و سئو در بهبود محتوا و صفحات وب کار تاثیر می گذارد.

سئو سرنخ های ورودی ایجاد می کند و باعث ارتقای فروش آنلاین می شود. وقتی بازدیدکنندگان با جستجوی یک محصول یا خدمات خاص به وب سایت شما می رسند، در واقع به مشتریان بالقوه شما تبدیل می شوند. بنابراین، سئو در بازاریابی رسانه ای با هدایت ترافیک به وب سایت شما به ایجاد سرنخ بیشتر و افزایش بازدید سایت کمک می کند. این در نهایت منجر به ارتقای فروش می شود.

سئو سرعت بارگذاری صفحه را افزایش داده و تضمین می کند که صفحه وب شما سریعتر بارگذاری می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند بدون ترک کردن و رفتن به صفحه وب دیگری، محتوا را سریعتر ببینند.

نقش بازاریابی شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شما در افزایش آگاهی در مورد برندتان کمک کند. در همین استراتژی، اهمیت اینستاگرام در بازاریابی دیجیتال وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

و برای کسب و کارها بسیار مهم است که با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند، که وقتی به درستی انجام شود، به آن مصرف کنندگان می گوید که نام تجاری آنها فعال و متمرکز بر ارتباطات است.

وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، فقط فیس بوک، گوگل پلاس و لینکدین نیستند که مهم هستند. بسیاری دیگر از پلتفرم های تخصصی شبکه های اجتماعی به عنوان بهشت بازاریابی دیجیتال لقب گرفته اند و اینستاگرام دومین شبکه اجتماعی محبوب است که تنها پس از فیس بوک به این مهم دست یافته است. استوری اینستاگرام، اولین پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب بصری، بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و 500 میلیون کاربر روزانه دارد.

  • اهمیت اینستاگرام در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی کسب و کار اینستاگرام اکنون یکی از مهم ترین کانال های اجتماعی است و هر بازاریاب که از آن استفاده نمی کند، فرصت بزرگی را از دست می دهد. مردم اکنون با حجم قابل توجهی از محتوای دیجیتال سروکار دارند. بازاریابی دیجیتال بسیار سودمند است. یکی از عناصر بازاریابی، شبکه های اجتماعی است و رسانه های اجتماعی در بازاریابی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده اند.

می توانید از ایده های بازاریابی اینستاگرام برای مدیریت رسانه های اجتماعی یک شرکت بزرگ، یک کسب وکار کوچک یا تبلیغ برند شخصی خود استفاده کنید.

اینستاگرام یک وب سایت بصری جذاب با تصاویری خیره کننده است. با این حال، اینستاگرام بسیار بیشتر از مجموعه ای از عکس های زیبا است. اکنون بسیاری از کسب و کارها از این اپلیکیشن به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنند. بازاریابی دیجیتال جزء اساسی استراتژی بازاریابی مدرن است.

طراحی سایت یا استفاده از شبکه های اجتماعی

این سوالی است که اغلب به عنوان یک شرکت طراحی سایت از مشتری هایمان می شنویم. حقیقت این است که نباید تصمیم به استفاده از تنها یکی از آنها بگیرید.پاسخ این است که وب سایت و رسانه های اجتماعی شما با هم کار کنند.

اگر از الگوریتم های در حال تغییر شبکه های اجتماعی، الزام شما به رعایت اصولی منحصر به پلتفرم و محدودیت هایی که آنها ایجاد می کنند و البته عدم دسترسی ناگهانی به پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی خسته و ناامید شده اید، ممکن است در حال یافتن روش های دیگری برای ساخت برند خود خارج از رسانه های اجتماعی باشید. طراحی وب سایت بهترین گزینه برای شماست.

شاید برای یک طراح وب سایت آسان به نظر برسد که به شما بگوید وب سایت ها چقدر مهم هستند، اما میلیون ها صاحب کسب و کار وجود دارند که همین احساس را دارند.

64 درصد از کسب و کارها یک وب سایت دارند، این تعداد با افزایش روزافزون بازاریابی دیجیتال به شدت افزایش خواهد یافت. چه کسب و کار شما عمدتاً به صورت فروش اینترنتی و آنلاین فعالیت می کند یا می خواهید گزینه های تجارت الکترونیک را به کسب و کار محلی خود اضافه کنید، مهم است که وب سایتی داشته باشید که به آن افتخار می کنید و به شما کمک می کند با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید.

رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار شما به تنهایی کافی نیستند، در نتیجه باید به جای سایر پلتفرم ها در یک وب سایت سرمایه گذاری کنید. اما دلایل آن چیست. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  1. وب سایت ها را می توان برای جستجو بهتر بهینه کرد. در حالی که برخی از دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی در فیدهای خود جستجو می کنند تا کسی را پیدا کنند تا از او خرید کنند، احتمال اینکه از طریق جستجوی مستقیم فروش داشته باشند بسیار بیشتر است.

آیا می دانستید که 93 درصد از تمام تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود؟ به همین دلیل است که داشتن یک وب سایت مناسب برای موتورهای جستجو یا سئو شده، بسیار مهم است!

با استفاده از مجموعه ای از کلمات کلیدی و اجرای بهترین شیوه های سئو در وب سایت خود، می توانید رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کنید. این یک استراتژی رشد بلندمدت برای صاحبان مشاغل است، بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که یک شبه نتایج را ببینید، اما ارزشش را دارد.

اگر برای شروع SEO به کمک بیشتری نیاز دارید، دوره آموزش سئو آموزشگاه دارکوب را دنیال کنید. دوره هایی که به صورت حضوری و یا آنلاین با مجموعه ای از فیلم های آموزشی گام به گام و تمرین های عملی همراه است که به شما کمک می کند وب سایت خود را برای جستجو بهینه کنید.

  1. یک وب سایت یکی از تنها پلتفرم هایی است که شما مالک آن هستید. رسانه های اجتماعی همانند املاک و مستغلات اجاره ای هستند، به این معنی که شما کنترل صد درصدی روی هر چیزی که در آنجا اتفاق می افتد ندارید. ممکن است تعجب کنید که چقدر مالکیت کمی نسبت به محتوایی که در برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی ارسال می کنید، دارید!

هنگامی که یک وب سایت راه اندازی می کنید، کنترل و مالکیت کامل بر همه چیز در سایت خود خواهید داشت. همچنین لازم نیست نگران الگوریتم های مزاحم باشید که دائماً تعداد افرادی را که به محتوای شما می توانند دسترسی داشته باشد را تغییر می دهد.

یکی از دیگر پلتفرم هایی که می توانید مالک آن باشید، بازاریابی ایمیلی است. گفته می شود مشترکان ایمیل از نظر میزان تبدیل آنها در پیشنهادات، 15 برابر بیشتر از دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی ارزشمند هستند.

  1. شما با طراحی وب سایت خود از آزادی خلاقانه برخوردار هستید. اگر چشم انداز خاصی برای نحوه ارائه آنلاین برند خود دارید، سرمایه گذاری در طراحی وب سایت سفارشی بهترین حرکت شما رو به جلو است.

برای مثال، در اینستاگرام، می توانید عکس های زیبایی  را به پروفایل خود اضافه کنید، اما نمی توانید قالب شبکه ای یا نحوه نمایش آنها را تغییر دهید. شما نمی توانید بیش از 150 کاراکتر به بیو خود اضافه کنید و فقط یک پیوند در بیو وجود دارد.

به عنوان یک کسب و کار احساس می کنیم که برند ما باید در میان دیگر رقبا متمایز باشد. بهترین راه برای انجام این کار، طراحی سایت است که به شما آزادی عمل با خلاقیت کامل می دهد. استفاده از فونت ها، رنگ ها و سایر عناصر بصری است که شما آنها را انتخاب می کنید. همچنین در مورد انتخاب دقیق جایی که می خواهید آنها نمایش داده شوند و چگونه می خواهید در صفحه نمایش دسکتاپ در مقابل تلفن همراه ظاهر شوند، آزادی عمل دارید.

شرکت دارکوب به راحتی وب سایتی برای شما می سازد که تمام مزایای یک سایت سفارشی سازی شده را دارد و هیچ یک از سردردهای فنی که معمولاً بعد از آن ایجاد می شود، وجود ندارد.

  1. وب سایت خود را به عنوان مرکز کسب و کار خود در دنیای دیجیتال در نظر بگیرید. این جایی است که مردم می توانند به آنجا بروند تا درباره شما بیشتر بیاموزند، ارزش آنچه را که ارائه می دهید تجربه کنند و تصمیم بگیرند که آیا منطقی است که با شما کار کنند یا از شما خرید کنند یا خیر.

به همین دلیل، واضح است که رسانه های اجتماعی زمانی بهترین هستند که از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی اینترنتی حمایتی استفاده شود. باید برای کمک در برقراری ارتباط مشابه با پیام مشابه استفاده شود که وب سایت شما آن را انجام می دهد.

به جای اینکه از مردم بخواهید شما را در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی دنبال کنند، بهتر است آنها را به یک سو هدایت کنید که آنهم وب سایت خودتان است.

اگر شما هم مانند بسیاری از کارآفرینان خلاق هستید، هدف شما این است که با افرادی که می خواهند محصولات و خدمات شما را بخرند ارتباط برقرار کنید.

  1. با یک وب سایت، می توانید به طور خودکار سرنخ ها را جذب کنید زیرا وب سایت شما مانند یک فروشنده 24 ساعته کار می کند. تولید سرنخ با کیفیت، مایه حیات کسب و کار آنلاین شماست. بدون سرنخ، نمی توانید درآمد بیشتری کسب کنید زیرا هیچ مشتری برای ارائه خدمات نخواهید داشت.

وب سایت ها تجربه کاربری بهتری ارائه می دهند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که یک فالوور جدید رسانه های اجتماعی تمام پست های اینستاگرام شما را بخواند.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام به صورت استراتژیک ساخته شده اند تا کاربران را در پلتفرم خودشان نگه دارند. به همین دلیل است که آنها افزودن پیوند به پست ها، استوری ها، تلویزیون IG، IG Live و سایر انواع محتوا را به خدمات خود اضافه نمی کنند.

یک پلتفرم رسانه اجتماعی می خواهد مطمئن شود که کاربرانش به پیمایش در پروفایل ها و پست ها ادامه می دهند. آن افراد به احتمال زیاد با شما تماس نخواهند گرفت زیرا به طور منفعلانه به پروفایل همه نگاه می کنند و متمرکز نیستد. اما اگر آنها از وب سایت شما بازدید کنند، فقط به کسب و کار شما توجه و متمرکز هستند، بنابراین شما توجه کامل آنها را به خود جلب خواهید کرد.

داشتن وب سایتی که زیبا به نظر می رسد کافی نیست. شما به وب سایتی نیاز دارید که برای ماندگاری ساخته شده و مسیری روشن به سمت هر چیزی که می فروشید داشته باشد.

هر اقدامی که کاربر انجام می دهد باید او را به هدف نهایی شما نزدیک کند، که معمولاً کلیک بر روی دکمه افزودن به سبد خرید یا پر کردن یک فرم تماس است. احتمال پیش آمدن این اتفاق به شما بستگی دارد!

به یاد ماندنی شدن محتوای رسانه های اجتماعی دشوار است زیرا پلتفرم ها به سرعت به روز می شوند. همیشه این فشار برای افزودن مداوم محتوای جدید و تازه برای فروش بیشتر وجود دارد.

به همین دلیل است که شرکت دارکوب توصیه می کند از رسانه های اجتماعی فقط برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت خود استفاده کنید.

وب سایت شما به روز و همیشگی خواهد ماند، بنابراین لازم نیست نگران ارسال محتوای جدید به صورت روزانه یا تجدید نظر در زمینه فروش خود باشید. می توانید صفحات وب سایت خود را به روشی متفکرانه طراحی کنید که به شما امکان می دهد خدمات یا محصولات خود را با جزئیات بیشتری توضیح دهید.

اهمیت سئو سایت در ایران

عدم اطمینان از در دسترس بودن همیشگی پروفایل های شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر و اینستاگرام و فیلترینگ آنها، که همگی از کانال های مهم بازاریابی دیجیتالی هستند، اهمیت طراحی سایت و سئو آن را افزایش می دهد. فیلترینگ اینستاگرام دلیل بسیار محکمی است که اهمیت سئو را بیش از پیش در ایران  نشان می دهد. در دسترس نبودن سایتتان امری محال است. مگر آنکه مشکل فنی از سوی طراحی و یا سرور سایتتان پیش آمده باشد.

از سوی دیگر از آنجایی که اغلب جستجو ها درباره خرید محصول و یا استفاده از خدمات در ایران از سوی کاربران با جستجو در موتور های جستجو به ویژه گوگل آغاز می شود، می توان به اهمیت سئو سایت آنهم در ایران پی برد. پروفایل های شبکه های اجتماعی در صفحه نتایج موتور های جستجو به ندرت دیده می شوند. اما لینک سایت شما می تواند جزو اولین لینک های جستجو باشد. کاربر پس از مشاهده سایت و کسب اعتماد می تواند به کانال شبکه های اجتماعی شما وارد شود.

سئو یک رویکرد عمدی و مبتنی بر داده برای افزایش کیفیت بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما و دیده شدن آن است. سئو می تواند به کسب و کار شما کمک کند و ارزش زمان صرف شده برای تحقیق را دارد. سئو به تحلیل زیادی نیاز داشته و روندی پیچیده و همیشه در حال تغییر است.

همانطور که تکنولوژی جدید ظهور و تکامل پیدا می کند، سئو نیز پیشرفت می کند. سئو ترافیک را هدایت می کند، برند شما را تبلیغ می کند، با مشتریان درگیر می شود و به طور مستقیم با تجربه کاربر ارتباط دارد. سئو جزء جدایی ناپذیر بازاریابی دیجیتال موفق کسب و کار شما است.

با توجه به تمام نکاتی که درباره اهمیت سئو و طراحی سایت بیان شد، در حال حاضر یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در ایران همین روند است. زیرا اطمینان خاطر بیشتری را برای کسب و کار ها ایجاد می کند و از نگرانی آنها درباره عدم دسترسی به مشتریان خود به صورت ناگهانی و ناخواسته می کاهد.

حداکثر بازگشت سرمایه همان چیزی است که هر مشتری از یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو و بازاریابی آنلاین انتظار دارد. رایج ترین رویکرد سئو برای ارائه بازگشت سرمایه، رتبه بندی موتورهای جستجو است. اگر یک وب سایت در SERP های ارگانیک عملکرد خوبی داشته باشد، از ترافیک بالا و افزایش فروش برخوردار خواهد شد و به این ترتیب، مشتری می تواند بازده سرمایه گذاری خوبی داشته باشد.

سئو بر روی جذب مخاطب مناسب به وب سایت شما کار می کند که شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارد. سئو تجربه کاربری وب سایت را بهبود می بخشد که تأثیر مثبتی نیز بر درآمد دارد.

همکاری با یک تیم سئو قوی در کنار شما برای موفقیت بازاریابی دیجیتال شما ضروری است. اگر سوالی در مورد اینکه چرا سئو برای کسب و کار مهم است یا روندی را که باید برای رسیدن به آن طی کنید دارید، می توانید از مشاوره های متخصصین شرکت دارکوب استفاده کنید.

شرکت دارکوب خدمات چشمگیر سئو و بازاریابی دیجیتال را در ایران ارائه می دهد و می تواند همیشه در سمت سودآوری کسب و کارتان راهنمای شما باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته