رپورتاژ با رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

در عصر فناوری و ارتباطات به سر می بریم و هر روز با شیوه های تازه ای از تبلیغات و روش های بازاریابی اینترنتی آشنا می شویم. بحث داغ دیجیتال مارکتینگ در سال های اخیر فضایی را برای رقابت ایجاد کرده که وب مسترها و دیجیتال مارکترهای حرفه ای، هر روز دست به ابداع روش هایی می زنند که تبلیغات در آن دیگر معنای اجبار نداشته و همه چیز در لا به لای پوششی از محتواهای جذاب و مخاطب پسند بسته بندی شده و تحویل کاربران می شود.

کسب و کارهای کوچک و بزرگ در چنین دنیای پیچیده ای، راهی به جز استفاده از تبلیغات اینترنتی و حضور فعال در صنعت دیجیتال مارکتینگ ندارند و می دانند کنار کشیدن از فضای مجازی مساوی است با قبول شکست. دیگر روزگار چاپ تراکت و بروشورهای رنگارنگ گذشته و دیگر کم تر کسی به سراغ صفحات نیازمندی روزنامه ها می رود.

با تبدیل شدن طراحی وب سایت به یک نیاز مبرم برای کلیه کسب و کارها، قدم دوم در راه رسیدن به مشتری های بیشتر و آگاهی از برند، بهینه سازی وب سایت از لحاظ سئو و ارتقاء رتبه آن در موتور جستجوی گوگل می باشد. در بحث سئو و بازاریابی محتوایی که یکی از مهم ترین عناصر در تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به حساب می آیند، بازاریابی محتوایی و تولید محتوای ارزشمند یکی از قوانین بی چون و چرا برای یافتن ترافیک و توجه بیشتر است.

کمی دقیق تر اگر نگاه کنیم، به بحث تولید محتواهای هدف دار که بیشتر به تولید رپورتاژ آگهی شناخته می شوند می رسیم. پیش از اینکه بیشتر با اصول سئو و بهینه سازی سایت در تولید رپورتاژ آگهی بپردازیم، فرصت مناسبی است که با مفهوم رپورتاژ آگهی و اهمیت استفاده و تاثیر آن بر روی سئو بیشتر آشنا شوید.

رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ به هر گونه مقاله یا نوشته تبلیغاتی گفته می شود که در وهله اول ظاهر غیر تبلیغاتی داشته و به صورت غیر مستقیم از محصول یا کسب و کار خاصی تعریف و تمجید می کند. رپورتاژ آگهی می تواند یک مقاله خبری باشد که توسط شما و یا حتی یک وب سایت دیگر تهیه شده و خوانندگان را به صورت هدف دار با یک برند یا خدمات خاصی که از او خواسته شده آشنا می کند. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با تکیه بر پیشینه 19 ساله در زمینه طراحی وب سایت، تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، ضمن مشاوره و معرفی روش های بهینه سازی سئو، مفید ترین و اثر گذارترین رپورتاژ را برای بهینه سازی وب سایت و کسب و کار شما ارائه خواهد کرد.

رپورتاژ چه تاثیری بر روی سئو دارد  ؟

شاید اصلی ترین هدف صاحبان وب سایت ها و دیجیتال مارکترها، حضور کاربران بیشتر در وب سایتی است که وظیفه بهینه سازی آن را بر عهده دارند. به عنوان مثال یک شرکت بزرگ تصمیم می گیرد که از طریق تولید رپرتاژ، مشتری های تازه ای را بدست آورد. بخش دیجیتال مارکتینگ این شرکت پس از بررسی چندین وب سایت، تصمیم می گیرند با یک وب سایت که از لحاظ قوانین سئو رتبه بالایی در گوگل دارد، قرار داد تهیه یک رپرتاژ آگهی را ببندند. پس از انتشار و دیده شدن مقاله رپرتاژ این شرکت، کاربران وب سایت ناشر رپورتاژ با دیدن یک عنوان مطلب جذاب، به سراغ مطاله آن رفته و به احتمال زیاد لینک قرار داده شده از آن شرکت را باز می کنند تا با خدمات و محصولات آن بیشتر آشنا شوند.

گوگل با بررسی دقیق رفتار کاربر و اتفاقاتی که برای میزان رشد و یا افت بازدیدهای وب سایت ها می افتد، متوجه می شود که این رپرتاژ یک اثر مثبت بر روی تجربه کاربری گذاشته و رتبه وب سایتی که برای تولید یک رپورتاژ آگهی تلاش کرده را ارتقا می دهد. البته یک رپورتاژ آگهی به همان میزان که اثر مثبت بخشی به همراه دارد، در صورت عدم رعایت اصول سئو و بهینه سازی، می تواند به رتبه و اعتبار وب سایت شما ضربه بزند. از آنجایی که نتیجه یک رپورتاژ آگهی موفق، بدست آوردن یک بک لینک با کیفیت و خوب است، ولی اگر در جای درست و با رعایت اصول سئو اجرا نشده باشد، باعث می شود که از نه تنها نتیجه دلخواه را نمی گیرید، بلکه دست آخر امتیاز منفی گوگل هم نسیبتان خواهد شد.

برخی از فواید رپورتاژ بر روی سئو

ماهیت رپورتاژ آگهی به گونه ای است که مانند یک تبلیغ دائم و همیشگی برای وب سایت یا محصول شما عمل می کند. رپورتاژها می توانند حاوی چند بک لینک بوده و بر روی انکرتکست خاص و هدف دار قرار داده شوند. به عنوان مثال شما در زمینه فروش ماسک های بهداشتی برای صورت فعالیت می کنید، پس در رپورتاژ آگهی خود حداقل یک مرتبه از عبارت “خرید ماسک سه لایه ارزان” استافده کرده و احتمالا آن را به صفحه خرید ماسک در وب سایتتان لینک دهی خواهید کرد.

گوگل با بررسی چنین لینک پر بازدیدی، متوجه می شود که ماسک های شما احتمالا از لحاظ کارایی می تواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. برای همین سزاوار هستید که در صفحات ابتدایی جستجو نمایش داده شوید و اصطلاحا یک امتیاز مثبت در جهت رسیدن به صفحه اول کسب می کنید. در ادامه برخی دیگر از ویژگی های رپورتاژ را مطالعه خواهید کرد.

افزایش یافتن تعداد بک لینک ها

یافتن بک لینک های بیشتر یکی از اصول سئو برای بهینه سازی وب سایت در نظر گرفته می شود. البته ترفند استفاده از بک لینک های جعلی و بی کیفیت در سال های گذشته حسابی جواب می داد، اما حالا که دیجیتال مارکترها با الگوریتم های هوشمند گوگل طرف هستند، دیگر امکان میانبر زدن وجود نداشته و فقط بک لینک های با کیفیت که از راه های مختلفی بدست می آیند چاره کار خواهد بود.

انتشار رپورتاژ آگهی در وب سایت های معتبر ضمن افزایش ترافیک و بازدیدهای وب سایت شما، در صورت بالا بودن دامین آتوریتی وب سایتی که در آن رپورتاژ آگهی انجام داده اید، بک لینک با ارزشی را برای بیشتر شدن اعتبار شما بوجود می آورد.

 ماندگار بودن بک لینک های رپورتاژ

یکی از ویژگی های ایده آل و منحصر به فرد رپورتاژها، دائمی بودن و مدت زمان ماندگاری بالای آنهاست. برخلاف تبلیغات بیلبوردی یا تبلیغاتی که به صورت بنری انجام شده و فقط تا پایان مدت قرار دادن با ناشر در محل رزرو شده نمایش داده می شود. رپورتاژ آگهی ها تاریخ انقضا نداشته و تا سال ها ارزش شما را بالا می برند.

بک لینک هایی که در محتوای اصلی قرار دارند با ارزش تر هستند

به هنگام ساخت و انتشار رپورتاژ آگهی، به خاطر داشته باشید که تبلیغ شما نباید در قسمت هایی مثل فوتر، منو، ابزارک های سایدبار یا جایگاه های تبلیغاتی قرار داده شود. از دید گوگل این مدل جایگاه ها که امکان تکرار شدن دارند، به نوعی اقدام به اسپم کردن و ایجاد مزاحمت برای کاربرها تلقی شده و به سئو سایت شما آسیب می رسانند. پس توصیه می شود که بک لینک ها را حداکثر به سه مورد خلاصه کرد و هر کدام را در داخل محتوای اصلی قرار دهید.

افزایش دیده شدن و برند سازی با هزینه کم

بعد از انتشار رپورتاژ بهترین فرصت در این است که لینک آن را در شبکه های اجتماعی و کانال های ارتباطی خود با کاربران و مشتریانتان اشتراک گذاری کنید. این کار شانس دیده شدن در تمامی کانال های آنلاین را بیشتر می کند. هر چه بیشتر دیده شوید، نامتان نیز به گوش کاربران بیشتر خورده و راه درستی را برای برندیگ طی کرده اید.

علاوه بر شناخت و آگاهی بیشتر، هزینه تبلیغات اینترنتی مثل تهیه رپورتاژ آگهی، در مقایسه با روش های تبلیغاتی سنتی تر معمولا مقرون به صرفه تر بوده و فقط باید بهترین وب سایت که بک لینک های با ارزشی را به شما تقدیم می کنند را انتخاب کنید.

تمامی موارد بالا همگی برای تحقق یک اصل مهم که بهبود سئو می باشد انجام می شوند. اما در مورد اصول سئو و بهینه سازی سایت که می بایست در رپورتاژ اگهی رعایت شود چه می دانید؟

چگونه رپورتاژ با رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت ساخته می شود؟

جهت نگارش محتوای یک رپورتاژ، لازم است که قواعد ساختاری و نوشتاری آن را به درستی رعایت کنید. متن یک رپورتاژ قوی که دارای سئو بهینه سازی شده است، از بخش‌های متعددی تشکیل شده که هر کدام جهت کامل کردن چارچوب اولیه یک رپورتاژ مهم و تاثیر گذار هستند. اگر بخواهید یک رپورتاژ آگهی درست بنویسید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

اولین و شاید مهم ترین نکته در تولید یک رپورتاژ مناسب، عدم ایجاد حس تبلیغاتی بودن در کاربر است. اگر می خواهید در مورد محصول با خدماتی اطلاع رسانی کنید، سعی کنید که مستقیما به موردی که حس وقت تلف کردن و مطالعه تبلیغ را در کاربر ایجاد می کند اشاره نکنید. کاربرها دوست ندارند که از وقت و اطمینانشان سوء استفاده شود، پس این دو نکته را رعایت کنید و متن طولانی و خسته کننده ای را هم در ذهنتان آماده نکنید.

علاوه بر نوشتن یک متن نه چندان طول و دراز و خسته کنند، باید متنی را آماده کنید که کپی برداری شده نباشد. استفاده از منابع خارجی و ترجمه تفسیر آنها به فارسی روان و سلیس می تواند سئو را برای شما بهتر کند. جنبه آموزشی رپورتاژ را بیشتر جدی بگیرید و سعی کنید که حرف تازه و آموزنده ای را در آن بگنجانید.

تعداد کلماتی که در محتوای اصلی نوشته می شود بهتر است از 1000 کلمه بیشتر نبوده و همچنین از چند عکس با کیفیت و مرتبط برای تزیین متن استفاده کنید. کلمات کلیدی را حتما به صورت بولد یا با تگ Strong در متن قرار دهید و حداکثر 3 لینک را به صورت بک لینک در لا به لای نوشته اصلی کار بگذارید.

برای نوشتن عنوان اصلی زمان بیشتری بگذارید

عنوان مقاله اولین عنصر رپورتاژ آگهی است که توسط چشم کاربر دیده می شود. در حقیقت کلید گشایش راه ارتباطی شما و کاربرانی که قرار است به مشتریان وفادار تبدیل شوند، همین عنوان جذاب است که برای رپورتاژ آگهی انتخاب می کنید. جمله ای را انتخاب کنید که حس نیاز کاربر به مطالعه مطلب مورد نظر را در وی ایجاد کند.

سعی کنید که از تیترهای کوتاه برای عنوان رپورتاژ آگهی استفاده نکنید. نکته دیگر اینکه حتما یکی از کلمات کلیدی اصلی را در عنوان رپورتاژ آگهی قرار بدهید.

چکیده محتوا فراموش نشود

بخش ابتدایی وب سایت هایی که در زمینه انتشار رپورتاژ فعال هستند، به یک خلاصه یا اصطلاحا چکیده متن اختصاص دارد که یک بخش مهم و کلیدی از متن شما در آن باید نوشته شود. این چکیده معمولا جای 40 کلمه بوده و حتما باید بخش جذاب و کاربردی تر از متن رپورتاژ را برای آن در نظر بگیرید.

استفاده از هدینگ های میانی یا میان تیترها

متناسب با حجم و تعداد کلمات رپورتاژ مورد نظر، حتما برای بخش های مهم تری از نوشته خود از تیترهای بزرگ که با استفاده از هدینگ های H2، H3 و … ، نوشته ها را برجسته می کنند استفاده کنید.

لینک گذاری در جاهای مناسب

مبحث مهم دیگری که جزء اصول مهم سئو در رپورتاژ به حساب می آید، توجه به لینک گذاری صحیح در قسمت هایی از محتوای اصلی می باشد. بهتر است که لینک اول را بعد از اولین تیتر H2 گذاشته و لینک های دوم و سوم که اهمیت پایین ترین نسبت به بک لینک اول دارند را هم در ادامه بعد از هدینگ H3 بیاورید.

جمع بندی

یک رپورتاژ آگهی هدفمند و اثر گذار، محتوایی است که حتی با آوردن نام یک محصول، خدمات یا برند خاص، حس اینکه خواننده زمانش را برای مطالعه تبلیغات شخص دیگری تلف کرده بوجود نیاورد.

علاوه بر تمرکز بر روی محتوای اصلی، گوگل بر روی خرید بک لینک حساسیت خاصی داشته و تمایل ندارد که محتوای تبلیغاتی را به کاربرانش نشان دهد. توجه به نحوه استفاده از بک لینک ها در این قسمت از رپورتاژ اهمیت بالایی داشته و باید در مورد اینکه لینک های شما به ترتیب در کجاهای متن قرار داده شوند اطلاعات کافی داشته باشید.

ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به شما توصیه می کنیم که در صورت نداشتن دانش و زمان کافی برای تولید یک رپورتاژ آگهی خلاقانه و اثر گذار بر روی بهینه سازی سایت، با یک تماس با متخصصان شرکت دارکوب، در زمان کوتاه رپورتاز آگهی جذاب و تاثیر گذاری را دریافت خواهید کنید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته