اگر به شما بگوییم که راهی است تا به هزاران نفر از کاربران فضای مجازی دسترسی پیدا کنید و با آنها تعامل داشته باشید، اغراق نکرده ایم. توییتر بستری است که می توانید به کاربران گسترده دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر یکی از استراتژی های مهم فروش برای بسیاری از برندها و کسب و کارها، بازاریابی در توییتر است. در بازاریابی اینترنتی، توییتر به برندها می تواند کمک کند تا دنبال کنندگان یا مشتریان بالقوه جدید را جذب کرده، تبدیل ها را بهبود ببخشند و در نهایت فروش را گسترش دهند. یادگیری نحوه استفاده از توییتر جهت بازاریابی چالش برانگیز نیست. اگر می خواهید بدانید برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی برنده در توییتر و دستیابی به مخاطب ارزشمند در این پلتفرم جذاب جهان، به چه چیزی نیاز دارید، در ادامه آگاهی شما را افزایش خواهیم داد.
لیست مطالب
توییتر به عنوان یک سایت رسانه اجتماعی هدف اصلی را در برقراری ارتباط با کاربران قرار داده است و این فرصت را به کاربران می دهد تا بتوانند افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. اما آن سوی توییتر می تواند یک پلتفرم بسیار مفید برای افزایش فالوور و ارائه محتوای ارزشمند به کاربران باشد، تا آنها را به مشتری تبدیل کند. توییتر اکنون به نام ایکس تغییر نام داده است. Twitter یا X یک پلتفرم متن محور و عمومی است که برقراری تعامل را در اولویت قرار می دهد. در تحقیقات صورت گرفته توییتر بعد از فیسبوک، اینستاگرام و پینترست، به عنوان چهارمین شبکه اجتماعی مهم برای بازاریابی شناخته شده است.
ایکس به دلیل مختلفی می تواند از بهترین روش های بازاریابی در ایران باشد. ایکس یک پلتفرم رایگان است، به این معنا که برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. این پلتفرم می تواند دسترسی به مخاطب را برای شما گسترش دهد. این امکان برای شما فراهم می شود تا بتوانید خدمات خود را به کاربران در سریع ترین زمان ارائه دهید. در چند ثانیه می توانید محتوا را به اشتراک گذاشته و آن را تبلیغ کنید. حتی می تواند به عنوان یک ابزار موتور جستجو مورد استفاده قرار گیرد تا رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید یا یک ابزار موتور جستجو برای کاربرانی باشد که می خواهند در مورد کسب و کار شما به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنند. این فرصت به شما داده می شود تا با دنبال کنندگان تعامل داشته باشید و آخرین به روز رسانی های کسب و کار و برند خود را به اشتراک بگذارید. در سال های اخیر توییتر به صورت تصاعدی رشد کرده است و با هدف انتشار سریع اطلاعات بسیار موفق ظاهر شده است.
به زبان ساده، بازاریابی ایکس (توییتر) به عمل استفاده از شبکه اجتماعی ایکس، جهت تبلیغ برند، کسب و کار، محصول و خدمات، از طریق محتوای اجتماعی ارگانیک اشاره می کند. بازاریابی در توییتر مستلزم این است که ایده ها را با کمترین تعداد کلمات انتقال دهید. به طور کلی می توان گفت استراتژی بازاریابی ایکس یک طرح است که حول محور ایجاد و انتشار محتوا برای کاربران که می توانند خریداران باشند، می چرخد. این نوع استراتژی با هدف جذب فالوور و سرنخ جدید، افزایش تبدیل ها، بهبود آگاهی از برند و افزایش فروش، پیاده سازی می شود. استراتژی بازاریابی ایکس همان مراحلی را طی می کند که سایر استراتژی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. باید در مورد مخاطبان خود تحقیقات لازم را انجام، یک محتوای منحصر به فرد و جذاب را ایجاد، یک برنامه برای انتشار پست ها تنظیم، روند فعالیت خود و میزان تاثیر و نتایج آن را تجزیه و تحلیل کنید.
قطعاً یک نمایه ایکس حرفه ای همراه با نام تجاری می تواند در برداشت اولیه کاربر بسیار کمک کننده باشد. باید بدانید که چگونه بهینه سازی عناصر نمایه توییتر می توانند برند شما را تقویت کرده و به مخاطب اطلاعات مفیدی ارائه دهند. زمانی که یک کاربر به نمایه ایکس شما نگاه می کند، به طور خودکار باید از این طریق بداند که مربوط به برند شما است. نمایه را با لوگو، رنگ و سایر جزئیات قابل تشخیص باید به یاد ماندنی کنید.
هرچه برای مخاطب خود در ایکس سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید، به این معنا است که وارد گفتگوهای معنادار می شوید و کاربر احساس خواهد کرد که بخشی از برندسازی شما است. اما قبل از اینکه بخواهید با جامعه هدف خود وارد تعامل شوید، باید بدانید که جامعه هدف شما چه کسانی هستند. مهمترین کلید استراتژی موفق بازاریابی در توییتر، شناسایی مخاطب هدف است. از این طریق این اطمینان حاصل می شود که تمرکز شما در بازاریابی به درستی صورت گرفته است. می توانید از طریق ابزارهای تحلیلی داده هایی را در مورد مخاطبان هدف خود جمع آوری کنید، این داده ها که می تواند در مورد جمعیت شناسی، علایق و رفتار آنها باشد، در شناسایی کاربر هدف موثر هستند. سپس با یک تقسیم بندی مخاطب می توانید یک پرسونای خریدار دقیق را ایجاد کرده و نیاز، چالش و ترجیحات او را درک و هدف بازاریابی را مشخص تر کنید. همچنین می توانید از طریق هشتگ و دنبال کردن رویدادهای پرطرفدار، کاربر هدف را شناسایی کنید. باید در شبکه اجتماعی کاوش کنید که کاربر چه چیزی می خواهد. با استفاده از کلمه کلیدی مرتبط با موضوع مورد علاقه کاربر می توانید کاربران هدف خود را بهتر پیدا کنید.
برای استراتژی بازاریابی هوشمند در توییتر ایجاد محتوای جذاب، بسیار اهمیت دارد. عنصر مخفی حضور موفق یک برند در ایکس، ایجاد محتوایی است که بتواند کاربر را در شبکه نگه دارد. برای ایجاد محتوا باید اهدافی که دارید را در محتوا به اشتراک بگذارید. می توانید به موضوعات کلیدی بپردازید، به طور مثال انتشار اخبار صنعت کسب و کار خود یا ارائه اطلاعات در مورد به روز رسانی محصولات می تواند راهکاری برای ایجاد محتوا باشند. با استفاده از ابزار کلمات کلیدی می توانید کلمات کلیدی خاص را جستجو کرده و آنها را در محتوای خود استفاده کنید. بدین ترتیب توییت هایی را ایجاد می کنید که کاربر با کلمات کلیدی خاص آنها را جستجو می کند. بهتر است از یک استراتژی محتوایی استفاده کنید که در پلتفرم ایکس وجود دارد، محتوایی را ایجاد کنید که در قالب های پرطرفدار توییتر هستند. اینفوگرافیک ها و گیفت ها می توانند راه مفیدی باشند تا بتوانید اطلاعات زیادی را در یک فضای محدود به راحتی منتقل کنید. در هنگام ایجاد محتوا باید علایق و نیاز کاربر را در نظر بگیرید و در نهایت تجزیه و تحلیل عملکرد خود را انجام دهید. با توجه به محدودیت کاراکتر در تولید محتوا فرصتی پیش می آید تا بتوانید تبلیغات را بسیار قانع کننده انجام دهید.
در دیجیتال مارکتینگ در تولید محتوا هشتگ ها نیز بسیار تاثیرگذار هستند. ابتدا باید هشتگ هایی که مربوط به برند و کسب و کار شما هستند را شناسایی کنید، در مورد هشتگ های محبوب تحقیق کنید و هر کدام که توسط مخاطب، بیشتر استفاده می شود را در تولید محتوا به کار بگیرید. می توانید یک هشتگ برند را ایجاد کنید، هشتگ های برند می توانند در افزایش شناخت برند بسیار کمک کننده باشند و مخاطب راحت تر محتوای شما را پیدا و با آن درگیر شود. هشتگ برند باید بسیار منحصر به فرد، مرتبط با برند و البته به گونه ای انتخاب شود که در خاطر کاربر باقی بماند.
هر کاربر می تواند یک لیست از حساب های مختلف را ایجاد کند. این لیست سازمان یافته شامل سایر حساب های ایکس است که هر یک به موضوع خاصی می پردازند. با باز کردن لیست و انتخاب یک حساب، تنها پست های حساب موجود را خواهید دید. از این طریق می توانید به راحتی پست ها و تعاملات آنها را مورد بررسی قرار دهید.
به این معنا است که در مورد یک موضوع خاص بحث کنید، فالوورهای خود را درگیر کنید و از مخاطب بخواهید که نظردهی داشته باشد. بدین ترتیب در مورد چیزی که قصد دارید ارائه دهید، می توانید بازخورد دریافت کنید. برای ایجاد یک میزبانی چت ایکس یک موضوع را انتخاب، زمان و تاریخ برگزاری چت را تعیین و یک هشتگ برای چت ایجاد کنید. سپس این اطلاعات را با فالوورهای خود در قالب یک پست در وب سایت و یا بیو ایکس یا هر جای دیگری به اشتراک بگذارید. همه کسانی که قصد داشته باشند در چت شرکت کنند، می توانند با جستجوی هشتگ، سوالات و پاسخ ها و نظرات را در مورد موضوع مورد نظر خود، مشاهده کنند. علاوه بر این می توانند نظرات و افکار خود را با افزودن هشتگ به اشتراک بگذارند.
زمانی که کاربری با شما وارد تعامل می شود، مهم است که در سریع ترین زمان ممکن پاسخ کاربر را بدهید. این عمل نشان دهنده این است که شما برای کاربر ارزش قائل هستید. توییت مجدد و پاسخ به توییت فالوور یک راه عالی است که نشان دهید به حرف کاربر گوش می دهید و علایق او را در نظر می گیرید. برای تعامل با فالوور باید زمان بگذارید، پرسش سوال و یا اشتراک گذاری مطالب مفید و جالب در چت توییتر راهی است که می توانید یک رابطه قوی را با کاربر و مخاطب خود ایجاد و در نهایت وفاداری او را به برند افزایش دهید. توصیه می شود در پاسخ به فالوور از پیام های خودکار خودداری کنید، چون تا حدودی این پیام ها غیر صادقانه هستند. اگر پیام ها را به صورت شخصی ارسال کنید ارزش برند شما نیز افزایش پیدا می کند.
برای موفقیت بیشتر در بازاریابی توییتر، به برخی موارد توجه کنید.
در میان سایر پلتفرم های اجتماعی، توییتر از معدود پلتفرم هایی است که کاربران مرد، بیشتر آن را دنبال می کنند. همچنین بیشترین گروه سنی که این پلتفرم را دنبال می کند، بین ۲۵ تا ۳۵ سال هستند. با توجه به این دو نکته می توان به این نتیجه رسید که اگر مخاطب هدف شما مردان و در گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال هستند، بازاریابی توییتر می تواند بخش مهمی از برنامه بازاریابی اجتماعی شما باشد. اگر تمایل دارید که در این پلتفرم فعالیت کنید، اما مخاطبان شما با جمعیت شناسی توییتر هماهنگی لازم را ندارند، همچنان می توان در این پلتفرم به ویژگی های ارزشمندی دست پیدا کرد.
یکی از راه های عالی برای دسترسی به مخاطب بیشتر، تبلیغات از طریق ایکس است. تبلیغات کمک می کند تا پست های شما به راحتی توسط هزاران نفر کشف شوند، بدین ترتیب فالوورهای شما افزایش پیدا می کنند. می توانید این تبلیغات را از طریق ایکس ادز انجام دهید. توییت های تبلیغاتی باعث می شوند که پست های ساده و معمولی شما در نتایج جستجوی کاربران خاص دیده شود. این تبلیغ می تواند یک روش عالی برای کسانی باشد که می خواهند در یک صفحه خاص فالوورهای بیشتری را جذب کنند. اگر به دنبال افزایش چشمگیر فالوور و آگاهی از برند خود هستید، تبلیغات ایکس ادز می تواند بسیار ایده آل باشد.
صدای برند شما تنها این نیست که می خواهید خود را به عنوان یک برند معرفی کنید. از طریق صدای برند باید بتوانید با فالوورهای خود وارد تعامل شوید. آنها باید به این اطمینان دست پیدا کنند که محتوای شما تنها برای آنها ساخته شده است. صدای برند شما در ایکس نسبت به سایر پلتفرم ها، کمتر رسمی است. برندهای موفق در ایکس از صدا و لحن متمایز برخوردار هستند که از ترجیحات و رفتارهای مخاطب پشتیبانی می کنند.
ایکس می تواند به شما کمک کند ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. راه های مختلفی وجود دارد تا URL وب سایت خود را به اشتراک بگذارید. می توانید لینک وب سایت را در پست قرار دهید یا می توانید URL را در قسمت بیو اضافه کنید تا افزایش ترافیک را تجربه کنید.
اگر می خواهید تبدیل ها را افزایش دهید و یک رابطه پایدار را با دنبال کننده خود ایجاد کنید و البته آگهی از برند را بهبود ببخشید، برخی نکات بسیار اهمیت دارند. بهتر است پروفایل را سفارشی کنید، در ایکس تبلیغ کنید، در تبلیغات ایکس هشتگ ها را فراموش نکنید و یک برنامه زمان بندی برای انتشار محتوا داشته باشید. از طریق ایکس ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید، برای دریافت تاییدیه یک اشتراک ممتاز را خریداری کنید و بر روی تعداد فالوورها تمرکز داشته باشید.
دیگر نیازی به گفتن نیست که هرچه تعداد فالوور ایکس شما بیشتر باشد، افراد بیشتری محتوای شما را مشاهده می کنند، در نتیجه تعامل افزایش پیدا می کند. زمانی که تعداد فالوورهای شما در ایکس افزایش پیدا کند، آگاهی از برند بهبود پیدا می کند و ترافیک بیشتر به وب سایت هدایت می شود. راه های زیادی وجود دارد که می توانید تعداد فالوور خود را افزایش دهید. این اطمینان را داشته باشید که محتوای انتشار شده قابلیت اشتراک گذاری را دارد، محتوای جذاب را ایجاد کنید، این محتوا می تواند نظرسنجی، طرح سوال، طرح مسابقه و ارائه هدیه باشد. همچنین در وب سایت خود می توانید لینک هایی را برای نمایه ایکس خود قرار دهید. فراموش نکنید که با فالوورهای فعلی خود تعامل پیوسته داشته باشید.
اینفلوئنسر مارکتینگ در توییتر به معنای مشارکت با تولید کنندگان محتوا جهت تبلیغ محصول یا خدمات برای مخاطبان و کاربران توییتر است. اینفلوئنسرها پس از تیک تاک، اینستاگرام و فیسبوک، پلتفرم توییتر را جهت فعالیت انتخاب می کنند. البته در طی دو سال گذشته کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ در توییتر به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا باید توییتر را برای بازاریابی دنبال کرد یا خیر؟ پاسخ این است که در این وضعیت، فرصتی ایجاد شده است که وارد پلتفرمی می شوید که رقابت کمتری وجود دارد. در نتیجه می توانید در مدت زمان کمتری دیده شوید.
اگر آماده هستید که از ایکس بهترین استفاده را ببرید، ابزارهای بازاریابی ایکس را معرفی خواهیم کرد.
این ابزار بهترین ابزار برای برنامه ریزی و مدیریت پست ها است. به شما این امکان را می دهد که برنامه پست خود را به صورت خودکار تنظیم کنید. برای بازاریابانی که به دنبال ایجاد ثبات در ایکس و رشد مخاطب هستند، این ابزار بسیار عالی است. همچنین برخی از محبوبترین پست های شما را در زمان های بهینه، زمانی که هیچ پستی را را برای انتشار در نظر نگرفته اید، بازنشر می کند. با فعال کردن اشتراک گذاری پست های همیشه سبز به راحتی این کار انجام می شود. اگر محصولی را به فروش می رسانید این ابزار می تواند پستی را برای تبلیغ کسب و کار شما در زیر پست هایی که بهترین عملکرد را دارند منتشر کند. قطعاً اتوماسیون پیشرفته باعث صرفه جویی در زمان و تلاش در مدیریت می شود. این ابزار می تواند ارسال محتوا را در چندین پلتفرم ازجمله اینستاگرام و لینکدین نیز انجام دهد.
این ابزار به شما در درک مخاطب هدف کمک می کند. شما می توانید بر اساس برخی اطلاعات جمعیتی، داده های رفتاری مخاطب هدف را بهتر شناسایی کنید. همچنین این ابزار می تواند برای یافتن کاربرانی که مخاطبان شما را دنبال می کنند، مفید باشد. به شما کمک می کند با افراد مناسب ارتباط برقرار کرده و تعداد فالوورها را افزایش دهید. این ابزار گزارش های عمیقی در مورد رفتار مخاطب، برای درک انتظارات و ترجیحات آنها ارائه می دهد.
این ابزار، یک ابزار تولید و انتشار محتوا با هوش مصنوعی برای پلتفرم ایکس است. از طریق این ابزار می توانید ایده محتوای شخصی شده را بر اساس موضوعات پرطرفدار و ترجیحات خود دریافت کنید. از این ایده ها می توانید برای نوشتن پست جدید استفاده کنید. این ابزار می تواند پست را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل و نحوه عملکرد آن را پس از انتشار نیز ارزیابی کند. این ابزار یک رابط کاربرپسند دارد و منحنی یادگیری برای استفاده از آن بسیار آسان است.
بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل است. برای مدیریت آرشیو پست ها، انجام اقدامات انبوه از جمله حذف پست ها را انجام می دهد. علاوه بر این گزینه های دیگری همچون زمان بندی محتوا را برای ارسال در ایکس و سایر پلتفرم ها را نیز ارائه می دهد. آنچه این ابزار متمایز کرده است، تجزیه و تحلیل پیشرفته است. از طریق این ابزار می توان نبض مخاطب را به دست آورد تا بدانید که کدام مخاطب را هدف قرار داده اید. ایده هایی که از طریق این ابزار دریافت می کنید می تواند به ایجاد پست های جدید منتهی شود و در میزان فعالیت شما تاثیرگذار باشد. برای بازاریابی بهتر می توانید به اطلاعات دقیقی در مورد میزان فعالیت خود و تعامل با فالوور دست پیدا کنید. حتی می توانید از طریق جستجوی پیشرفته کاربران را از طریق بیوگرافی پیدا کنید.
استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کار برای بازاریابی و فروش بیشتر به همه افراد توصیه می شود.
با فعالیت در شبکه های اجتماعی آگاهی از برند افزایش پیدا می کند. طبق نظرسنجی هایی که صورت گرفته است مهمترین دلیل بازاریابان برای استفاده از رسانه اجتماعی جهت بازاریابی، افزایش آگاهی از برند است. درک دلیل این موضوع بسیار آسان است، به طور متوسط هر کاربر نزدیک به دو ساعت زمان خود را در رسانه اجتماعی سپری می کند، بنابراین رسانه اجتماعی می تواند یک مکان مناسب برای جلب توجه کاربر باشد.
رسانه اجتماعی می تواند بازدید کننده را به وب سایت هدایت کند و به مشتری تبدیل شود.
رسانه های اجتماعی می توانند یک مسیری برای سرگرم کردن مشتریان بالقوه باشند تا آنها در مسیر خرید قرار بگیرند.
رسانه اجتماعی برای تبدیل مخاطب به مشتریانی که بلافاصله خرید می کنند، بستر مناسبی است. استفاده از تبلیغات در رسانه های اجتماعی یکی از استراتژی های محبوب است که می تواند در افزایش فروش تاثیرگذار باشد.
ایکس می تواند یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای هر کسب و کاری باشد. به دست آوردن ترافیک بیشتر، افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطب هدف از جمله مزیت های این پلتفرم است. برای موفقیت در ایکس کلید اصلی ایجاد یک استراتژی مبتنی بر داده است که کاربر یا مشتری را حفظ کند.
شرکت دارکوب در زمینه مشاوره و اجرای طراحی سایت و انواع بازاریابی ها، خدمات گسترده ای را ارائه می دهد. تیم حرفه ای دارکوب با استفاده از فناوری های جدید و روش های مدرن در دیجیتال مارکتینگ، در زمینه بازاریابی و فروش راهکارهای تضمین شده ای را ارائه می دهد. برای خدمات بازاریابی، برندینگ، سئو و طراحی سایت دارکوب با کارشناسان حرفه ای می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.