المنتور یا گوتنبرگ؟ کدام سایت ساز وردپرس بهتر است؟

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
المنتور یا گوتنبرگ؟ کدام سایت ساز وردپرس بهتر است؟

المنتور یا گوتنبرگ؟ اگر نمی دانید از کدام سایت سایز استفاده کنید، این وبلاگ برای شما نوشته شده است. به عنوان یک طراح سایت مهم است که بدانید از کدام برنامه برای طراحی فروشگاه اینترنتی یا سایر سایت ها استفاده کنید که هم انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و هم بتواند نیازهای شما را برآورده کند. در ادامه به مقایسه گوتنبرگ با المنتور می‌ پردازیم تا بتوانید با بررسی تفاوت‌ ها و ویژگی ‌ها انتخاب بهتری داشته باشید.

صفحه ساز و ویرایشگر بلوک

صفحه سازها در حال حاضر قدرتمندتر عمل می کنند، آنها این اجازه را می دهند که طراحی صفحه را با روش ‌های بیشتری سفارشی کنید. صفحه ساز را می توان به عنوان ایجاد کل صفحه در نظر گرفت در مقابل، ویرایشگر بلوک یکی از راه ‌های اضافه کردن برخی چیزها به صفحه سایت است، یک سایت وردپرس که با یک موضوع از قبل ایجاد شده است. ویرایشگر بلوک تمامی صفحات وب سایت را تحت تاثیر موضوع کلی سایت قرار می دهد. در صورتی که صفحه ساز می تواند فونت، رنگ و سایر عناصر طراحی را در یک صفحه تغییر دهد و نسبت به موضوع کلی سایت مستقل باشد.

با یک مثال ساده می توان به تفاوت ویرایشگر بلوک و صفحه ساز به درک بهتری خواهید رسید. در صفحه ساز می توانید هم قاب عکس و هم نقاشی را سفارشی کنید، در صورتی که در ویرایشگر بلوک فقط می توانید نقاشی را در تغییر دهید و قاب یکسان می ‌ماند. با آموزش وردپرس می توانید از صفحه ساز و ویرایشگر بلوک برای ایجاد یک سایت حرفه ای کمک بگیرید.

المنتور چیست؟

المنتور یک صفحه ساز است که برای طراحی صفحات و قالب ‌ها در سایت شما از طریق ماژول‌ ها و ویجت‌ ها اقدام می کند. صفحه سازهای بسیاری وجود دارند، اما المنتور در صدر جدول قرار دارد. استفاده از آن آسان است و حتی برای کسانی که مبتدی هستند امکان دسترسی به کتابخانه بزرگی از قالب‌ های زیبا را فراهم می کند.

المنتور که یک صفحه ساز کشیدن و رها کردن است، بیشتر برای طراحی یک صفحه وب سایت با ترفندی پیشرفته بدون نیاز به کدنویسی وب سایت مورد استفاده قرار می ‌گیرد. المنتور که به انواع طرح ‌بندی، محتوای داخلی، ویجت و طرح ‌های سفارشی مجهز است، این امکان را به شما می دهد تا وب سایت را از ابتدا نسازید. با استفاده از هر طرح و عنصری که توسط افراد حرفه ‌ای از پیش ساخته شده است، می توانید سایت خود را ایجاد کنید. این امکان را به شما می دهد تا به هنگام ساخت وب سایت، مدیریت بهتری داشته باشید. با انتخاب یک عنصر و کشیدن آن بر روی صفحه تغییرات را مشاهده خواهید کرد که در صورت تمایل آن را رها می کنید.

المنتور بیش از ۵۰ زبان را پشتیبانی می کند. بدون نیاز به کد نویسی مجموعه بزرگی از قالب ‌ها و ویجت ‌ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. طراحی واکنشگرا و ویرایش و مدیریت آسان از دیگر ویژگی های المنتور است.

ویژگی های المنتور

مهمترین ویژگی المنتور این است که به شما این امکان را می دهد تا یک صفحه وب سایت بصری خیره کننده را حتی بدون نوشتن یک خط کد طراحی کنید. با در اختیار داشتن مجموعه ‌ای از قالب وب سایت آماده به سهولت می توان یک وب سایت را توسعه داد. با در دسترس قرار گرفتن طرح ‌بندی ‌های پیچیده و متعدد می توانید صفحات وب سایت را متفاوت طراحی کنید. المنتور توانسته به عنوان یک صفحه ساز محبوب وب سایت مفهوم توسعه سایت را در یک شب تغییر دهد.

همه کاربران را قادر می ‌سازد بدون توجه به دانش فنی قبلی بتوانند وب سایت متعددی را ایجاد کنند. گرچه المنتور از مجموعه ‌ای از ویژگی ‌ها تشکیل شده است اما تسلط بر آنها بسیار آسان خواهد بود. اگر می خواهید بدانید المنتور این صفحه ساز محبوب، موفق بوده است یا نه، تنها می توانیم بگوییم که بیش از ۵ میلیون سایت وردپرسی از المنتور استفاده می کنند.

دلایل استقبال از المنتور

المنتور یک گروه پشتیبانی بزرگی دارد. حدود ۱۰۰ هزار عضو در فیسبوک المنتور وجود دارد که می توانید به راحتی مشکلات خود را از این طریق به اشتراک بگذارید تا در کمترین زمان ممکن برطرف شود. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که بسیاری از فرایندها را از طریق آموزش ویدیویی دریافت کنند، المنتور به این موضوع توجه کرده و منابع ویدیویی بیشتری را اختیار کاربران قرار داده است. بنابراین می توانید هر مشکل رایج را از طریق آموزش ویدیویی برطرف کنید.

گوتنبرگ چیست؟

گوتنبرگ چیست؟

گوتنبرگ یک ویرایشگر بلوک جدید در وب سایت وردپرس است. زمانی که وردپرس ۵ در سال 2018 معرفی شد، گوتنبرگ نیز همراه آن رونمایی شد. این ویرایشگر بلوک به اندازه ای قدرتمند است که به شما این امکان را می دهد که یک طرح ‌بندی محتوای زیبا را داشته باشید. از جمله بلوک ‌های رایج در گوتنبرگ می توان به سر صفحه و پاورقی، پاراگراف و نقل قول، تصویر و گالری، دکمه و فهرست و موارد دیگر اشاره کرد که هر یک از بلوک ‌ها دارای تنظیمات خاص خود هستند. با انتخاب هر بلوک می توانید طرح ‌بندی را بر اساس نیازی که دارید سفارشی سازی کنید.

ساده می توانیم بگوییم که کار کردن با گوتنبرگ شبیه به یک مجموعه لگو است که هر بلوک به صورت ساده و استاندارد طراحی و صفحه وب را ایجاد می کنند. کار با گوتنبرگ به این صورت است که عناصر کوچک را باید بکشید و رها کنید، این عناصر کوچک بلوک نامیده می شوند و می توان آنها را سفارشی کرد.

از خوبی گوتنبرگ این است که برای کد نویسی HTML و CSS دیگر جای نگرانی وجود ندارد. این ویرایشگر ساده که مبتنی بر بلوک است به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند در بلوک به صورت دلخواه برنامه نویسی را انجام دهند و با سیستم مدیریت محتوا، یک سایت حرفه ای داشته باشند.

ساخت سایت ارزان را با گوتنبرگ تجربه کنید. گوتنبرگ کیفیت بالا را تضمین می کند و یک رابط بصری است که طراحی صفحه را بسیار آسان انجام می دهد. با استفاده از بلوک ‌های جداگانه و البته تنظیماتی که در نوار کناری وجود دارد، می توان ویرایش ‌ها را به سادگی انجام داد. از آنجا که برای مبتدیان نیز بسیار آسان است، مورد توجه بسیاری از برنامه نویس ‌ها قرار گرفته است.

ویژگی های گوتنبرگ

گوتنبرگ به عنوان یک گام مهم رو به جلو برای وردپرس به شمار می‌ آید. شرایطی را ایجاد می کند که وردپرس بتواند طرح ‌بندی محتوا انجام دهد. گوتنبرگ می تواند به راحتی بر روی دستگاه تلفن همراه کار کند. ویرایش کامل سایت را بدون ایجاد هیچ کدی می توانید در مدت زمان کوتاهی انجام دهید. ایجاد سر صفحه و پاورقی، ایجاد طرح چند ستونی از دیگر ویژگی ‌های گوتنبرگ است. محتواهای مختلفی همچون جداول، تصاویر، متون و دکمه ‌ها در دسترس هستند، هر بلوک قابلیت تنظیم دارد، نسبت به سایر ویرایشگرها از سرعت قابل توجهی برخوردار است.

دلایل استقبال از گوتنبرگ

با توجه به ویژگی ‌هایی که برای گوتنبرگ بیان شد، بسیاری از افراد علاقمند به استفاده از آن برای ایجاد یک صفحه هستند. هیچ راهی آسان‌ تر و راحت ‌تر از گوتنبرگ نیست، یک رابط کاربری شیک و ساده که تجربه روانی را برای وبلاگ نویسان به همراه دارد. گوتنبرگ بصری است و کاربر می تواند هر کاری را انجام و با کشیدن و رها کردن در صورت تایید به پایان برساند. تمام عناصر موجود در صفحات وب سایت شما را به خوبی سازماندهی می کند، با بهینه سازی وب سایت می توانید به سرعت به موفقیت دست پیدا کنید. گوتنبرگ در حال پیشرفت است و احتمال دارد در آینده نزدیک به ویژگی‌ های بیشتری دست پیدا کند.

برخی تفاوت های المنتور و گوتنبرگ

هر دو جزو نام‌ های محبوبی هستند که به هنگام طراحی وب شرکتی و سایر سایت ها از آنها نام برده می شود. برای اینکه بدانید کدام برای طراحی سایت مفید است، فهرستی از عوامل وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت، با مطالعه این مطلب در پایان می توانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

سهولت استفاده

المنتور یا گوتنبرگ هر دو به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که استفاده از آنها برای افراد مبتدی آسان است. اما از آنجایی که در المنتور گزینه ‌ها و تنظیمات بیشتری وجود دارد، ممکن است در نگاه اول کاربر کمی متعجب باشد و از ادامه کار اطمینان نداشته باشد. بنابراین می توان گفت مسیر یادگیری المنتور نسبت به گوتنبرگ طولانی‌ تر است. برای استفاده از المنتور باید یک افزونه جداگانه را نصب کنید، اما گوتنبرگ به طور پیش فرض همراه با وردپرس است و نیازی به نصب ندارد.

میزان پشتیبانی

از آنجا که گوتنبرگ توسط توسعه دهندگان اصلی پشتیبانی می شود، از این رو همیشه پشتیبانی در دسترسی دارد. المنتور نیز به صورت هفت روز هفته و ۲۴ ساعته، توسط توسعه دهندگان پشتیبانی می شود. تقریبا هر دو از نظر کیفیت پشتیبانی برابر هستند، اما توسعه دهندگان گوتنبرگ نسبت به المنتور بیشتر هستند. در نتیجه می توان گفت به طور تقریبی گوتنبرگ سیستم پشتیبانی بهتری را ارائه می دهد.

بارگیری سریع

سرعت بارگیری هر دو تقریبا یک اندازه است و تفاوت حداقلی دارند که در حد میلی ثانیه است که البته در طراحی سایت حتی میلی ثانیه ‌ها نیز اهمیت دارند. چندین تست بنچمارک توسط توسعه دهندگان وردپرس انجام شده است و تفاوت سرعت را تایید کرده اند. با اینکه این میزان از تفاوت سرعت بسیار کم است، اما همین تفاوت کم سرعت می تواند در رتبه ‌بندی عملکرد سایت تاثیر بسزایی داشته باشد، چرا که رتبه ‌بندی سایت ‌ها بر اساس میکرو ثانیه ‌ها تعیین می شوند. طبق تست‌ ها و تحقیقات گوتنبرگ نسبت به المنتور از سرعت بهتری برخوردار است. سایت ‌هایی که کند هستند، ترافیک کمتر دارند، در نتایج جستجوی گوگل عملکرد خوبی ندارند و در نهایت نرخ پرش بالاتری دارند و این موضوع نسبت به تصاویر و صفحات مختلف وب سایت می تواند ارتباط مستقیم داشته باشد.

ویجت‌ ها یا بلوک‌ ها

ویجت‌ ها یا بلوک ‌ها بخشی از انواع محتوا هستند که می توان برای شخصی‌ سازی در سایت از آنها استفاده کرد. در بخش ویجت بین المنتور که یک سازنده صفحه است و گوتنبرگ که به عنوان ویرایشگر بلوک است، تفاوت هایی وجود دارد. به این صورت است که در المنتور طراحی به گونه‌ ای انجام می شود که هر اینچ از سایت را می توان به طور کامل سفارشی انجام داد و گوتنبرگ نیز به شما این امکان را می دهد که محتوای ارائه شده توسط موضوع را ویرایش کنید. بنابراین می توان گفت المنتور از ویجت بسیار بیشتری برخوردار است.

نزدیک به ۳۰ درصد ویجت و ماژول ‌های المنتور رایگان هستند. هر یک از ویجت ‌ها قابلیت تنظیم دارند. اما گوتنبرگ تنها ۲۳ بلوک دارد که انتخاب شما از میان ۲۳ بلوک خواهد بود. هر یک از بلوک‌ ها اصول اولیه را برای محتوا یا طرح ‌بندی پوشش می دهند و می توانید ویرایش آسان یک صفحه را انجام دهید.

سرعت و سئو

صفحه سازها از جمله المنتور به دلیل اینکه به کاهش سرعت سایت کمک می کنند، بر سئو سایت تاثیر مستقیم می ‌گذارند. به ویژه صفحه سازهایی که از کدهای کوتاه استفاده می کنند، در سرعت وب سایت تاثیر بیشتری خواهند داشت. کدهای کوتاه قطعه‌ های فشرده کد هستند که با بارگیری صفحه برای عملکرد کامل گسترش پیدا می کنند. این موضوع می تواند سرعت بارگذاری صفحه را به طور قابل توجهی کاهش دهد. گوتنبرگ و المنتور از کدهای کوتاه دوری می کنند، بنابراین هر دو برای سئو وردپرس عالی هستند. اما از آنجا که گوتنبرگ از سرعت بالاتری برخوردار است، در سئو موثرتر است.

تنوع قالب

تنوع قالب

المنتور از کتابخانه بزرگی از الگوها پشتیبانی می کند. این قالب ‌ها که به صورت رایگان ارائه می شوند، قابلیت سفارشی سازی نیز دارند. اما گوتنبرگ از هیچ قالبی پشتیبانی نمی کند. اگر به دنبال یک الگوی مناسب برای شروع کار هستید، قطعاً المنتور می تواند در انتخاب طراحی قالب سایت به شما کمک بیشتری کند. بدین ترتیب می توان گفت المنتور یک کتابخانه بزرگ از قالب‌ ها را دارد.

میزان سازگاری

المنتور در یک رابط جداگانه استفاده می شود که با رابط استاندارد وردپرس تفاوت دارد. گوتنبرگ در فایل اصلی وردپرس تعبیه شده است، بنابراین با هر چیزی که با وردپرس در ارتباط باشد، می تواند سازگاری داشته باشد. اما المنتور یک رابط کاملا متفاوت است و با سایر پلاگین ‌ها می تواند مشکلات سازگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین می توان گفت گوتنبرگ با پلاگین ‌ها و تم ‌های مختلف می تواند کار کند اما المنتور ناسازگاری بیشتری دارد.

انواع قابلیت

می توان گفت گوتنبرگ و المنتور دارای قابلیت ‌های مشابهی هستند که از هر دوی آنها می توان برای ایجاد صفحات مشابه استفاده کرد. گوتنبرگ با سیستم وردپرس یکپارچه ‌تر است، به این معنا که به طور پیش فرض با افزونه و تم های وردپرس سازگاری دارد. می توانید صفحات وب سایت را به راحتی ایجاد کنید. اما از آنجا که المنتور به عنوان یک موجودیت جداگانه در بالای وردپرس در یک لایه قرار می‌گیرد، می توان طرح‌ بندی‌ های پیچیده‌ ای را با آن انجام داد اما احتمال محدودیت برای ادغام با سایر بخش‌ های وب سایت و افزونه ‌ها وجود خواهد داشت.

میزان پاسخگویی

هر دو هم المنتور و هم گوتنبرگ برای تلفن همراه بهینه شده‌ اند. بر روی هر دستگاه تلفن همراه می توانند بدون عیب و نقص کار کنند. هر دو به صورت پیش فرض پاسخگو هستند، اما نکته ‌ای که وجود دارد این است که ممکن است برخی از تم‌ های وردپرس در گوشی تلفن همراه پاسخگو نباشند، گرچه این موضوع بسیار غیر معمول است اما می تواند نکته مهمی باشد.

میزان پیشرفت

در مقایسه با گوتنبرگ می توان گفت المنتور پیشرفته تر است چرا که برای خودکفایی طراحی شده است، اما گوتنبرگ به سیستم وردپرس متکی است.

هاست

انتخاب المنتور به عنوان صفحه ساز بسیار جذاب خواهد بود، چرا که وب سایت شما ترافیک زیادی ندارد و مشکلی در پیش رو نخواهید داشت. اما زمانی که بازدید از سایت افزایش پیدا کند، با مصرف بالای منابع هاست، المنتور کندتر عمل می کند. در این صورت باید برای تهیه یک هاست با کیفیت بالاتر هزینه بیشتری را پرداخت کنید. در غیر این صورت در ادامه ممکن است برای شما مشکل ساز باشد. گرچه گوتنبرگ المان ‌های کمتری نسبت به المنتور دارد، اما نسبت به المنتور عملکرد بهتری دارد.

تفاوت قیمت

گوتنبرگ از آنجایی که در فایل اصلی وردپرس قرار دارد، رایگان است و به دلیل اینکه منبع باز است، به هیچ پلاگین اضافه ‌ای نیاز ندارد. اما المنتور در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس قرار دارد. المنتور نسخه رایگان بسیار محدود است، در نسخه رایگان می توانید از ۴۰ ویجت اصلی و 30 قالب استفاده کنید. نسخه پریمیوم که پولی است با ویجت اضافی و قالب اضافی، پشتیبانی و سایر ویژگی‌ ها همراه است. قیمت ایجاد سایت با نسخه پریمیوم المنتور می تواند به دلیل برخورداری از ویجت و قالب اضافی کمی افزایش پیدا کند.

گوتنبرگ یا المنتور؟

با توجه به تفاوت‌ ها، مقایسه ‌ها و ویژگی‌ ها سایت ساز گوتنبرگ بهتر است یا المنتور؟ اگر می خواهید در طراحی سایت با وردپرس سرعت صفحه را فدای عملکرد بیشتر کنید، المنتور را انتخاب کنید اما اگر می خواهید طراحی و چیدمان ساده‌ تری داشته باشید گوتنبرگ انتخاب شما خواهد بود.

اگر به دنبال ایجاد یک سایت زیبا بدون تلاش مضاعف هستید، گوتنبرگ می تواند برای شما یک راه حل آسان باشد. اگر توانایی شخصی‌ سازی برای هر اینچ از سایت خود را دارید المنتور را انتخاب کنید.

به طور کلی می توان گفت بهترین انتخاب همه جانبه برای بیشتر وب سایت ‌ها، گوتنبرگ است چرا که گزینه پیش فرض وردپرس است. به این معنا که از پشتیبانی کامل توسعه دهندگان وردپرس برخوردار است. استفاده از آن آسان و ساده است و مدت زمان یادگیری آن بسیار کوتاه است.

المنتور یک انتخاب عالی برای وب سایت‌ هایی است که نیاز به صفحات پیچیده و متفاوت با یکدیگر دارند، به شما کنترل بیشتری بر روی طرح ‌بندی می دهد، با توجه به اینکه المنتور بسیار پیچیده ‌تر از گوتنبرگ است و کمتر به سیستم وردپرس متصل است، اما همچنان انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد.

طراحی سایت با گوتنبرگ

طراحی سایت با گوتنبرگ

ایجاد یک وب سایت با استفاده از ابزارهای کاربرپسند، بسیار آسان‌ تر از همیشه است. در این میان گوتنبرگ به عنوان یک راه حل قدرتمند و انعطاف پذیر توانسته برای ایجاد یک وب سایت وردپرسی مبتنی بر بلوک بسیار موثر واقع شود. اگر مبتدی هستید و قصد دارید اولین وب سایت کسب و کار خود را طراحی کنید گوتنبرگ به شما این قدرت را می دهد که به طور خلاقانه یک وب سایت را طراحی کنید. گوتنبرگ به عنوان یک ویرایشگر رسمی و پیش فرض در وردپرس جایگزین ویرایشگر کلاسیک شده است.

در مرحله اول ابتدا باید یک نام دامنه و هاست را انتخاب کنید. با توجه به اینکه انواع قالب‌ وردپرس با ویرایشگر بلوک سازگار هستند، اما ویژگی ‌هایی که گوتنبرگ ارائه می دهد، برای قابلیت ‌های سفارشی ‌سازی بهتر است. سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که نسبت به جایگاه، سبک و برند کسب و کار شما هماهنگ باشد. بهتر است تم بلوکی را انتخاب کنید که از گزینه‌ های سفارشی سازی گسترده‌ ای برای پتانسیل کامل ویرایشگر بلوک وردپرس برخوردار باشد.

پس از اطمینان از اینکه تم بلوک با آخرین نسخه وردپرس و گوتنبرگ سازگار است، طراحی وب سایت را آغاز کرده ‌اید. با انتخاب یک بلوکی که مکمل قابلیت ‌های گوتنبرگ باشد، به شما کمک می کند تا انعطاف پذیری بیشتری برای ایجاد یک وب سایت عالی داشته باشید. از طریق بلوک ‌های گوتنبرگ می توانید وب سایت را سفارشی کنید. این ابزار بصری کمک می کند تا بتوانید تمام جنبه ‌های سایت وردپرس را از طریق یک رابط کاربر پسند شخصی‌ سازی کنید. تنظیماتی همچون فونت، طرح، رنگ و سایر عناصر طراحی که به ایجاد ظاهری منسجم و حرفه ‌ای کمک می کنند. از طریق پیش نمایش زنده می توانید به روز رسانی ‌ها و تغییرات را بر طراحی کلی مشاهده کنید، پس از نتیجه رضایت بخش، تغییرات را ذخیره و آنها را در وب سایت اعمال کنید.

به طور کلی می توان گفت، برای ساخت صفحه با وردپرس گوتنبرگ تنها بر روی علامت مثبت سیاه که در ویرایشگر صفحه وجود دارد کلیک کنید. با انتخاب بلوک مورد نظر اینک باید محتوا را به بلوک اضافه کنید، با قرار دادن مکان نما بر روی بلوک کلیک کنید، به راحتی به تایپ کردن بپردازید، همچنین می توانید از طریق پنل گزینه‌ ها که در سمت راست صفحه وجود دارد بلوک را سفارشی کنید. ایمنی وردپرس بسیار بالا است، در نتیجه هر سایتی که با وردپرس ساخته می شود، از امنیت بالایی برخوردار است.

 طراحی سایت با المنتور

هر کسب و کاری به یک وب سایت حرفه ‌ای و کاربردی نیاز دارد. از آنجا که طبق تحقیقات بیش از نیمی از خریداران یا مصرف کنندگان کالاها و خدمات قبل از خرید در وب سایت ‌ها جستجوی خود را انجام می دهند، از این طریق می توانید به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. اگر احساس می کنید تخصص کافی برای ایجاد سایت ندارید و همچنین علاقه ای به سرمایه‌گذاری و دریافت خدمات از شرکت‌ های طراحی سایت ندارید، با المنتور و وردپرس می توانید یک وب سایت تجاری کاربردی و مقرون به صرفه بدون نیاز به دانش کد نویسی را طراحی کنید. ویژگی‌ ها، قالب ‌ها و کشیدن و رها کردن در المنتور به شما این امکان را می دهد تا وب سایت کسب و کار خود را بدون نیاز به طراحی سفارشی کنید. المنتور از طراحی پیچیده‌ تری برخوردار است و می توان گفت بسیار متفاوت است، اما یادگیری نحوه استفاده از المنتور بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی می توانید مراحل را به خوبی انجام دهید.

عناصر مهمی که در هر وب سایت تجاری وجود دارد می توان به صفحه خدمات، صفحه درباره ما، صفحه توصیفات، صفحه پرسش و پاسخ، صفحه تماس با ما و وبلاگ اشاره کرد. برای داشتن یک سایت کامل ابتدا باید نام دامنه را انتخاب کنید. سپس با انتخاب برنامه میزبانی می توانید فایل ‌هایی که سایت شما را تشکیل می دهند، در آن جای دهید. سرور میزبانی جایی است که وردپرس را می توانید نصب کنید. برای نصب وردپرس باید وارد حساب هاست شوید و مراحل نصب را ادامه دهید. اینک وردپرس به شما این امکان را می دهد که از بین ده‌ ها قالب، تم و افزونه وردپرس انتخاب مناسبی داشته باشید.

برای طراحی سایت با المنتور، اینک باید المنتور را نصب کنید. یک سازنده وب سایت بصری که ساخت وب سایت وردپرس را بسیار آسان می کند. تا جایی که المنتور‌ رایگان است از ویژگی ‌های آن می توانید استفاده کنید، اما برای دسترسی به قابلیت‌ های کامل آن باید المنتور‌ پرو را نصب کنید. پس از نصب موفقیت آمیز المنتور اینک باید یک قالب وب سایت تجاری را انتخاب کنید. این کیت مجموعه‌ ای از قالب ‌ها برای سربرگ، پاورقی، بلاگ و موارد دیگر است. پس از اینکه کیت مورد نظر را دانلود و نصب کردید، می توانید از طریق ویرایشگر کشیدن و رها کردن برای سفارشی کردن هر یک از جنبه‌ های طراحی و چیدمان مطابق با نیاز خود استفاده کنید. می توانید از ویجت ‌های المنتور برای افزودن قابلیت ‌های خاص در وب سایت خود استفاده کنید. پس از اینکه نسبت به طراحی و عملکرد وب سایت رضایت کامل داشتید، اینک می توانید آن را منتشر کنید. البته بهتر است ابتدا بر روی پیش نمایش سایت کلیک و تمام موارد را چک کنید.

قطعاً طراحی وب سایت کاربردی با کیت ‌های الگوهای المنتور می تواند فرایندی روان باشد، بدون نیاز به هرگونه کدنویسی، به سادگی المنتور را دانلود و روی سایت وردپرس نصب کنید، کیت قالب مورد نظر را انتخاب و سفارشی کنید، تمامی مراحل ایجاد وب سایت با المنتور همین است.

سخن پایانی

طراحی وب سایت با گوتنبرگ و المنتور برای کسانی که می خواهند یک وب سایت مناسب داشته باشند، می تواند بسیار کاربردی باشد. بدون نیاز به کدنویسی، تنها کافیست گوتنبرگ بر روی وردپرس و یا ابزار المنتور را به طور جداگانه نصب کنید و مراحل ساخت سایت را ادامه دهید. اما اگر یک کسب و کار گسترده دارید و می خواهید خدمات قابل توجهی را در وب سایت اعمال کنید، توصیه می شود از ارائه خدمات طراحی وب سایت شرکت ها بهره ‌مند شوید.

مجموعه دارکوب به عنوان پیشرو در طراحی سایت مبتنی بر فناوری و کاربرپسند با همکاری یک تیم با استعداد و حرفه ‌ای خدمات طراحی سایت را با تضمین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهد. توانسته ایم با ارائه بهترین و مقرون به صرفه ‌ترین بسته‌ های طراحی، کسب و کار شما را از این طریق رونق دهیم و شما را بیشتر به دیگران معرفی کنیم. برای دریافت خدمات طراحی حرفه ای با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته