چرا از سایت سازهای وردپرس استفاده می شود؟

نوشته شده توسط دارکوب

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است که اکثریت قابل توجهی از سایت های موجود در اینترنت را پشتیبانی می کند. این سیستم یک ابزار متن باز است که می توانید از آن برای ایجاد و مدیریت سایت ها بدون نیاز به دانستن کدنویسی استفاده کنید. بسیاری از عملکردهای سایت در وردپرس از افزونه ها (Plugin) نشات می گیرند و شما می توانید صفحات و پست های جداگانه را با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ ویرایش کنید.

هنگام راه اندازی یک وبلاگ، بسیاری از مبتدیان به سختی می توانند طرح بندی صفحه وردپرس خود را سفارشی کنند.

در حالی که بسیاری از قالب های غیررایگان وردپرس با طرح بندی های مختلف ارائه می شوند، سفارشی کردن بیشتر آنها برای افرادی که کد (HTML / CSS) را نمی دانند، بسیار سخت است.

طراحی سایت با وردپرس، در درجه اول به موضوع شما بستگی دارد. بیشتر قالب  های غیررایگان، ویژگی های زیادی را برای سفارشی سازی ارائه می دهند، اما برای کاربران معمولی که هیچ مهارت کدنویسی ندارند، بسیار پیچیده هستند و نمی توانند از مزایای کامل آن ها استفاده کنند.

به همین دلیل است که کاربران اغلب سؤال می پرسند که “چگونه می توانیم صفحات وردپرس را بسیار راحت همچون کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) اجزای صفحه، طراحی کنیم؟”

قالب ها به سادگی نمونه های از پیش ساخته شده ای هستند که می توانید آن ها را دستکاری کنید تا یک سایت به شکل دلخواه ظاهر و کار کند، در حالی که پلاگین ها یک نرم افزار معمولی هستند که می توانید برای دریافت نوع خاصی از عملکرد در وردپرس خود نصب کنید.

سایت ساز (Website Builder) چیست؟

سازندگان سایت ابزارهای نرم افزاری هستند که برای کمک به افراد در طراحی سایت فوری بدون نیاز به استفاده از کد طراحی شده اند. سازندگان سایت یک طراحی اولیه وب را برای شروع به شما ارائه می دهند، یا به صورت قالب های سایتی که می توانید انتخاب کنید، یا با خودکارسازی فرآیند ساخت یک طراحی اولیه بر اساس اطلاعاتی که ارائه می دهید. سپس آنها یک ویرایشگر سایت بصری ارائه می دهند که می توانید از آن برای ساختن سایت خود از آن استفاده کنید.

سایت سازها یک افزونه وردپرس هستند که به شما امکان می دهد عناصر را به صورت چشمی در سایت وردپرس خود بکشید و رها کنید. از این طریق می توانید از هر عنصری استفاده کنید. تصاویر، سرصفحه ها، نمادها، دکمه های هر حساب رسانه های اجتماعی، دکمه های فراخوان، شبکه ها، بلوک های متنی، ویدیوها و … .

به طور خلاصه، سازندگان سایت وردپرس برای افرادی مفید هستند که می خواهند بر مراحل طراحی سایت خود کنترل کافی داشته باشند اما تجربه کمی در زمینه کدنویسی و طراحی سایت دارند یا اصلاً تجربه ای ندارند. اگر سایت های معمولی با کاربردهای معمولی طراحی می کنید، این سازندگان سایت می توانند در زمان شما و ارائه سایت حرفه ای صرفه جویی کنند.

چرا به سایت ساز برای وردپرس نیاز دارید؟

به عبارت دیگر، سایت ساز به شما امکان انعطاف پذیری بیشتری را در صفحات، پست ها و قسمت هایی در قالب خود می دهد که نمی توانید آن ها را از صفحه به صفحه در تنظیمات قالب وردپرس خود سفارشی کنید.

با سایت سازهای وردپرس، برای سفارشی کردن پست ها و صفحات به هیچ مهارت برنامه نویسی نیاز ندارید. افزونه جایگزین یا تکمیل کننده ویرایشگر استاندارد موجود در وردپرس می شود و با بسیاری از عناصر قابل تنظیم مانند گالری ها، دکمه ها و قسمت های متنی همراه است که می توانید با کشیدن و رها کردن آنها را جایگذاری کنید.

سازندگان سایت در سال های اخیر به طور چشمگیری بهبود یافته اند و مجموعه ای از ویژگی ها را ارائه می دهند که طراحی سایت را ساده می کند. و هنگام ایجاد سایت های مشتری می توانند مفید باشند. طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی و بسیاری نمونه های دیگر که با کمک این افزونه ها، بسیار سریع، آسان و کم هزینه ساخته می شوند.

سازندگان سایت اغلب با عناصر کشیدن و رها کردن مشخص می شوند که امکان توسعه سریع مفاهیم، طرح ها، حتی ویرایش های سایت را فراهم می کند.

مزیت انتخاب یک سازنده سایت

در اینجا نکاتی در مورد استفاده از سازنده سایت برای ایجاد سایت شما وجود دارد.

  • آسان است

برای اکثر افرادی که سازنده سایت را انتخاب می کنند، این گزینه در بالای لیست مزایا قرار دارد. اگر گزینه ای را می خواهید که به زمان یادگیری زیادی نیاز ندارد، استفاده از سایت ساز ها بهترین گزینه است. احتمالاً می توانید نحوه استفاده از آن را در روز اول یادبگیرید و شروع به کار کنید.

اگر سهولت اولویت اصلی شماست، مطمئن شوید که روی سازندگان سایت هایی تمرکز می کنید که برای مبتدیان طراحی شده اند که بسیاری از آنها هستند و اطلاعاتی در مورد نحوه کار آنها جمع آوری کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی برای شما مفید به نظر می رسند.

  • سریع است

یک سازنده سایت خوب اطمینان حاصل می کند که شما با طراحی اولیه در حال حاضر شروع کرده اید، که مدت زمان ایجاد یک سایت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر نیازهای سایت شما نسبتاً ساده است، حتی ممکن است بتوانید سایت خود را در عرض چند ساعت به جای چند روز طراحی کنید.

  • سایت شما حرفه ای به نظر می رسد.

آیا چیزی واقعاً می تواند آسان و ارزان باشد و همچنان برای یک سایت تجاری حرفه ای به نظر برسد؟ در این مورد، می توان گفت که همین طور است. سازندگان سایت بهترین شیوه های شناخته شده سایت را در طرح هایی که ارائه می دهند ترکیب می کنند، به این معنی که شما از مزایای تخصص یک طراح حرفه ای بدون نیاز به استخدام آنها بهره مند می شوید و می توانید طراحی سایت ارزان را از مزایای اصلی آن برشمرید.

  • ایجاد سریع تر نمونه های طراحی شده

هنگامی که در مراحل اولیه برنامه ریزی یک پروژه جدید هستید، طبیعی است که نمونه های اولیه ای برای سایت هایی که می سازید ایجاد کنید. استفاده از قالب های وردپرس با مزیت کشیدن و رها کردن، این فرآیند را به میزان قابل توجهی سرعت می بخشد و به شما این امکان را می دهد تا گزینه های بیشتری را برای مشتریان فراهم کنید.

ویرایش سریعتر سایت و تغییرات سبک. اگر یک مشتری درخواست ویرایش داشته باشد، می توانید آن تغییرات را خیلی سریع تر از زمانی که مجبور باشید خودتان آن ها را کدگذاری کنید، اجرا کنید.

  • طیف گسترده ای از ویژگی های سایت

حتی اگر در زبان های مختلف برنامه نویسی متخصص هستید، ایجاد (یا پیاده سازی) ویژگی های پیچیده به صورت دستی زمان بر است. قالب های وردپرس و سایت سازها، ویژگی های پیچیده ای را از طریق بلوک ها و عناصری که به طراحی خود اضافه می کنید، شامل می شوند. این بدان معناست که شما می توانید ویژگی ها و خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید.

معایب استفاده از سایت سازها

  • سایت شما ممکن است شبیه به دیگران باشد

اگر از همان قالب یا ساختار اولیه مانند سایر مشاغل کوچک کار می کنید، منطقی است که سایت شما در نهایت شبیه به آنها باشد. اگر سایر سایت هایی که محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند شبیه سایت شما هستند، می تواند برای بازدیدکنندگان گیج کننده باشد و به برند شما آسیب برساند.

  • شما کنترل کامل بر سایت خود دارید

این موضوع ممکن است در نگاه اول یک چیز عالی به نظر برسد، اما انجام همه کارها به تنهایی، و به خصوص ساختن یک سایت، اغلب نتایج ناامیدکننده ای به همراه دارد.

اگر دید واضحی از اینکه می خواهید سایتتان چگونه به نظر برسد، ندارید، با داشتن ده ها عنصر برای انتخاب، به احتمال زیاد در نهایت بیش از آنچه نیاز دارید استفاده می کنید، سایت خود را بیش از حد شلوغ و پرحجم می کنید و آن را پیچیده تر از آنچه باید می کنید.

گاهی اوقات، بهتر است شرکت طراحی سایت را استخدام کنید که آگاه باشد، هرچند ممکن است هزینه و زمان بیشتری نیاز باشد. با یک شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، می توانید مطمئن باشید که سایت شما پس از اتمام کار، کاملاً کاربردی خواهد بود.

  • سرعت سایت

همانطور که قبلا ذکر شد، با استفاده از افزونه سایت ساز، می توانید به تعداد و هر عنصری که دوست دارید به سایت خود اضافه کنید: تصاویر، متن، سرصفحه ها، دکمه ها. معمولاً ما می خواهیم آزادی نامحدودی داشته باشیم، با این حال، نبود محدودیت عنصر یک نقص جدی سایت سازها است.

وقتی در حال مرور اینترنت هستید، وقتی روی یک سایت کلیک می کنید و بارگیری آن زمانبر باشد، چه کار می کنید؟ شما به سادگی صفحه را ببندید و روی صفحه بعدی کلیک کنید. با استفاده از سایت سازها به راحتی می توانید سایت خود را به صورت تصادفی به یکی از این سایت ها تبدیل کنید.

وقتی در حال خلق چیزی هستیم، معمولاً در لحظه فکر می کنیم و از قبل برنامه ریزی نمی کنیم. همانند ساخت سایت ها، ما به سادگی چیزی را می بینیم که به نظر ما خوب است و آن را اضافه می کنیم. به این ترتیب، ما می توانیم عناصر زیادی را به یک صفحه اضافه کنیم، بنابراین بارگذاری آن را کند و گاهی اوقات غیرممکن می کنیم. اگر از یک پلاگین سایت ساز استفاده می کنید، مطمئن شوید که از آن کم و با محدودیت استفاده می کنید.

  • تاثیر نامطلوب بر سئو

باور کنید یا نه، سایت سازها می توانند حاوی نشانه گذاری های سنگین یا کدهای غیر حرفه ای باشند که می تواند بر رتبه سئوی سایت شما تأثیر بدی بگذارد.

اگر تعداد زیادی کد غیر حرفه ای در سایت خود دارید، ربات های Google برای کاوش در آن و فهرست کردن محتوای شما دچار مشکل خواهند شد. به زبان ساده، گوگل زمان سخت تری برای یادگیری در مورد سایت شما و آنچه در آن است خواهد داشت. نتیجه این امر این است که گوگل سایت شما را پایین تر از سایت هایی که کد غیر حرفه ای ندارند رتبه بندی می کند. استفاده از توصیه های شرکت دیجیتال مارکتینگ در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا کوتاهی در روند اجرای صحیح نکات بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می تواند آینده بازاریابی دیجیتال کسب  کارتان را تحت تأثیر قرار دهد.

چه کسانی می توانند از یک سازنده سایت استفاده کنند؟

سازندگان سایت اغلب برای مشاغل کوچک یا افرادی که سایت های شخصی می سازند منطقی هستند. آنها انتخاب خوبی برای هر کسی با نیازهای ساده هستند، که می خواهند سایت خود را سریع و بدون کاهش بودجه راه اندازی کنند.

بنابراین، سازنده سایتی انتخاب می کنید باید دارای ویژگی هایی باشد:

سهولت در استفاده: قابلیت کشیدن و رها کردن به شما کمک می کند سایت خود را بسیار سریعتر بسازید.

دسترسی به قالب های پیش فرض بسیاری از سازندگان سایت شامل قالب های از پیش طراحی شده هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر و متن پرکننده را با محتوای خود جایگزین کنید.

ابزارهای یکپارچه بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO): شما می خواهید شانس خود را برای دیده شدن آنلاین به حداکثر برسانید، بنابراین ویژگی های SEO پسند در سایت ساز ها ضروری هستند.

طرح های واکنش گرا سایت شما باید برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده باشد تا بازدیدکنندگان را به دلیل عدم پاسخگویی صفحات از دست ندهید.

سازنده سایت وردپرس (WordPress Website Builder) تلفیق دو موضوع عالی در طراحی سایت است. محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان را با طراحی وب بسیار ساده و با مزیت کشیدن و رها کردن اجزا (Drag and Drop) ترکیب می کند.

سایت سازهای وردپرس به شما این امکان را می دهند که بدون نوشتن هیچ کدی طرح سایت خود را ایجاد، ویرایش و سفارشی کنید.

اگرچه وردپرس می تواند فوق العاده باشد، اما یادگیری و کارکرد مؤثر این پلت فرم نیز می تواند دشوار باشد. هنگامی که این سیستم مدیریت محتوای رایگان را نصب می کنید، باید در واقع سایت خود را بسازید، که برای کسانی که مهارت های برنامه نویسی ندارند آسان نیست. وردپرس یک سازنده سایت نیست، اما بهترین قالب ها و افزونه های سازنده صفحه را ارائه می دهد.

خوشبختانه، این ابزارها ساختن سایت جدید شما را تا حد ممکن ساده می کنند – حتی اگر برای اولین بار اینکار را انجام می دهید.

دایرکتوری قالب وردپرس دارای هزاران تم رایگان است که برای صاحبان سایتی که برای اولین بار به دنبال ایجاد چیزی کوچک مانند یک وبلاگ یا نمونه کار حرفه ای هستند، عالی عمل می کند. با این حال، کسب وکارها و توسعه دهندگانی که اهداف بلندتری دارند، احتمالاً با سرمایه گذاری در یک موضوع برتر مناسب تر هستند. تم های پولی معمولاً دارای ویژگی های بیشتر و کدهای مدرن و ایمن تر هستند و می توانند بین 50 تا 100 دلار قیمت داشته باشند.

برخی از افزونه های برتر سایت ساز وردپرس

SeedProd: نکته ای که SeedProd را به بهترین سایت ساز وردپرس تبدیل می کند، کاربری آسان و رابط کاربرپسند آن است. هر کسی می تواند بدون نیاز به دانش فنی استفاده از افزونه را شروع کند. به علاوه، گزینه های سفارشی سازی زیادی برای ایجاد صفحات به روشی که می خواهید وجود دارد.

Beaver Builder: یکی از کاربرپسندترین افزونه های سایت ساز وردپرس موجود در بازار است. با یک ویرایشگر بصری frontend واقعی ارائه می شود که به شما امکان می دهد صفحه ای را با پیش نمایش در زمان واقعی طراحی کنید. همچنین یکی از بهترین پلاگین های صفحه فرود (Landing Page) وردپرس است و می توانید به راحتی ماژول های محتوا را بکشید و رها کنید، ویرایش کنید و یک صفحه محتوا در عرض چند دقیقه ایجاد کنید. ماژول های محتوای آماده و قدرتمند زیادی وجود دارد. اگر می خواهید با یک الگو شروع کنید، بیش از 30 قالب حرفه ای طراحی شده در دسترس است. استفاده از یک الگو به شما امکان می دهد تا با جایگزینی محتوای نمونه با محتوا و تصاویر خود، حتی سریعتر یک صفحه وب ایجاد کنید.

Divi: یکی دیگر از سایت سازهای قدرتمند وردپرس کشیدن و رها کردن برای وردپرس است. مشابه Beaver Builder و Visual Composer ،Divi  یک ویرایشگر WYSIWYG واقعی است  که به شما امکان می دهد طراحی خود را در حین ساخت در پیش نمایش ببینید. با استفاده از Divi، می توانید همه چیز از جمله فونت، رنگ، اندازه، فاصله و غیره را سفارشی کنید و صفحه آرایی های منحصربه فرد ایجاد کنید. 46 عنصر محتوای ساده اما انعطاف پذیر وجود دارد که می توانید برای ساختن یک صفحه زیبا از آنها استفاده کنید. شما می توانید بدون دردسر عناصر را به روشی که می خواهید سازماندهی کنید.  شامل بیش از 20 الگوی چیدمان از پیش ساخته شده برای شروع سریع طراحی شما است. به علاوه، به شما امکان می دهد طرح بندی های Divi خود را ایجاد و ذخیره کنید و طرح بندی های خود را برای استفاده در سایر سایت های Divi وارد کنید (Import) یا از آنها خروجی بگیرید (Export)

Visual Composer Website Builder: یک سایت ساز قدرتمند با امکان کشیدن و رها کردن برای وردپرس است. این سایت ساز به شما امکان می دهد یک سایت وردپرس خیره کننده را به سرعت و به راحتی ایجاد کنید. درست مانند Beaver Builder، این افزونه دارای یک ویرایشگر همزمان است که به شما امکان می دهد هر تغییری را که در صفحه ایجاد می کنید فوراً در پیش نمایش مشاهده کنید. برای ویرایش و سفارشی کردن محتوا، می توانید مستقیماً روی هر قسمت از صفحه خود کلیک کنید.

این افزونه با بسته ای از قالب های حرفه ای همراه است. گزینه های طراحی قدرتمندی برای سفارشی کردن ظاهر هر عنصر وجود دارد. شما کنترل کاملی بر فضاها، حاشیه ها، پس زمینه، جلوه های اختلاف منظر و موارد دیگر دارید.

اگرچه اکثر ویژگی ها شبیه Beaver Builder هستند، اما Visual Composer می تواند کارهای بیشتری انجام دهد. همچنین می توانید هدر، پاورقی، منوها، لوگو، نوارهای کناری و غیره سایت خود را ویرایش کنید.

Visual Composer یک ابزار عالی برای مبتدیان و توسعه دهندگان است. یک مبتدی می تواند به سرعت یک سایت را به راحتی ایجاد کند، در حالی که توسعه دهندگان می توانند گردش کار خود را بهبود بخشند و عناصر محتوای سفارشی و تم های قدرتمندتر را برای مشتریان خود ایجاد کنند.

Themify Builder: این افزونه به شما این امکان را می دهد که صفحات خود را هم از طریق Backend یا Frontend ویرایش کنید. در هر دو نوع ویرایش، می توانید آزادانه ماژول ها را جابه جا کنید و آنها را به طور کامل سفارشی کنید. می توانید ماژول ها را در ردیف ها و ستون ها مرتب کنید و به راحتی شبکه هایی از محتوا ایجاد کنید. Themify Builder همچنین دارای بیش از 60 افکت انیمیشن است تا صفحات شما را از نظر بصری جذاب کند. پلاگین اصلی Themify Builder رایگان است. با این حال افزودن سایر ویژگی ها ممکن است غیر رایگان باشد.

Elementor: یکی از محبوب ترین سایت سازهای وردپرس موجود در اینترنت است. این یک ویرایشگر بصری با امکان کشیدن و رها کردن ارائه می دهد که به شما امکان می دهد یک سایت را در کوتاه ترین زمان ممکن بسازید.

با Elementor، می توانید بیش از ۸۰ عنصر طراحی، از جمله ویجت ها را برای ایجاد ترافیک و سرنخ بیشتر پیدا کنید. شما می توانید هر قسمت از سایت خود را با کلیک مستقیم روی آن ویرایش و سفارشی کنید.

مشابه دیگر سایت ساز ها، با قالب های آماده برای استفاده نیز عرضه می شود. می توانید یک الگو را وارد کنید، محتوای آن را به سرعت سفارشی کنید و یک صفحه را منتشر کنید. این روند در زمان شما صرفه جویی زیادی می کند.

Elementor یک افزونه کاملا واکنش گرا (ریسپانسیو) است، بنابراین سایت شما در هر نوع دستگاهی عالی به نظر می رسد.

طراحی یک سایت حرفه ای با طیف وسیعی از عملکردها، حتی بدون دانش پیش زمینه، هرگز آسان تر از امروز نبوده است. سایت ها خوب به نظر می رسند، معمولا کاملاً رقابتی هستند و حتی توسط افراد غیر حرفه ای به راحتی قابل ویرایش هستند. با این وجود، برخی معایب آن را نباید نادیده گرفت. درست مانند انتخاب قالب وردپرس مناسب، استفاده از چنین افزونه وردپرسی نیز باید در نظر گرفته شود. در حالت ایده آل، یک کاربر باتجربه وردپرس باید همیشه با متخصصان این زمینه مورد مشورت قرار گیرد و صرفاً به کار سایت سازان معروف متکی نباشد.

از این رو چنانچه تمایل به افزایش دانش خود در زمینه وردپرس و طراحی سایت با این سیستم مدیریت محتوای محبوب داشتید، می توانید از تیم حرفه ای دارکوب در این زمینه راهنمایی بخواهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته