آموزش نکات سئو در وردپرس

نوشته شده توسط دارکوب

بهبود سئو وردپرس برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. متأسفانه اکثر راهنماهای سئو وردپرس برای کاربران جدید بسیار تخصصی است که آنها را از ادامه راه ناامید می کند. اگر در مورد افزایش ترافیک وب سایت خود مصمم هستید، باید به بهترین روش های سئو وردپرس توجه کنید.

هدف اکثر وب سایت ها جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به خریداران، مشتریان، اعضا یا سرنخ ها است. در دنیایی با 1.8 میلیارد وب سایت، بزرگترین چالش این است که اغلب کاربران علاقه مند جذب یک وب سایت شوند. در این مرحله است که اهمیت سئو و استفاده از اصول آن نمایان می شود.

سئو به موتورهای جستجو کمک می کند تا بسیاری از صفحات منفرد یک وب سایت را در نتایج جستجوی خود پیدا، فهرست و نمایش دهند. هنگامی که سئو به درستی انجام می شود، صفحات وب مانند پست های وبلاگ، مقالات و محصولات، زمانی که بازدیدکنندگان عبارات خاصی را جستجو می کنند در بالاترین قسمت صفحات نتایج جستجو ظاهر می شوند. این رتبه های بالا ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند که به نوبه خود باعث افزایش فروش، ثبت نام مشتری و سایر موارد می شود.

طراحی سایت

 

سئو چیست؟

SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است. سئو یک استراتژی است که توسط صاحبان وب سایت برای به دست آوردن ترافیک بیشتر با رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو استفاده می شود.

بهینه سازی موتور جستجو به معنای فریب دادن گوگل یا بازی دادن موتورهای جستجو نیست. سئو در ساده ترین تعریف به طراحی وب سایتی اشاره می کند که کد و قالب بندی بهینه سازی شده ای دارد که جستجوی وب سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند.

هنگامی که افراد در وب برای موضوعاتی که در مورد آنها تولید محتوا انجام می دهید، جستجو می کنند، محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجوگر شما در نتایج جستجو بالاتر از سایر لینک ها ظاهر می شود و در نتیجه افراد بیشتری به وب سایت شما مراجعه می کنند.

سئو موضوع پیچیده ای است، اما بیشتر استراتژی ها و وظایف آن را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

سئو داخل وب سایت: بر عناصر قابل مشاهده در صفحات وب سایت مانند URL های صفحه، عنوان و زیرنویس، سازماندهی محتوا، کلمات کلیدی، ناوبری و تصاویر تأثیر می گذارد.

سئو فنی سایت: جزئیات پشت صحنه از جمله نقشه سایت، سرعت بارگذاری صفحه، نمایه سازی برای موتور جستجو، امنیت سایت، نمای کلی صفحه و بررسی نسخه موبایلی وب سایت را هدف قرار می دهد.

سئو خارج وب سایت: بر ایجاد بک لینک از سایر وب سایت ها و کانال های رسانه های اجتماعی به یک وب سایت برای افزایش اعتبار و رتبه سایت تمرکز می کند.

هر کدام از این دسته ها، به نوبه خود اهمیت دارند و هیچ کدام مهمتر از دیگری نیست. هر سه دسته به طور کلی باید قوی باشند تا سئو کلی سایت نتیجه دهد. برای بسیاری، سئوی داخلی سایت در مقایسه با وظایف سئو فنی و سئو خارج از سایت آسان تر است. با این حال، استفاده از استراتژی های سئو در هر سه دسته برای دستیابی و حفظ رتبه های بالا در گوگل و سایر موتورهای جستجو مهم است.

چرا سئو مهم است

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع ترافیک برای اکثر وب سایت ها هستند. گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های پیشرفته ای برای درک و رتبه بندی مناسب صفحات در نتایج جستجو استفاده می کنند. با این حال، این الگوریتم ها بی نقص نیستند. آن ها به کمک شما برای درک محتوای شما نیاز دارند.

اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، موتورهای جستجو نمی دانند چگونه آن را رتبه بندی کنند. در نتیجه موتور های جستجو موفق به بررسی محتوای سایت نشده، وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو ظاهر نمی شود و تمام ترافیک ناشی از آن را از دست خواهید داد.

برای همه صاحبان کسب و کار بسیار مهم است که وب سایت خود را برای موتور جستجوی بهینه کنند تا بتوانند ترافیک جستجوی خود را به حداکثر برسانند. آموزش سئو سایت باید توسط افرادی که وظیفه تولید محتوا برای سایت را بر عهده دارند به یک الزام تبدیل شود.

از سوی دیگر آموزش حرفه ای سئو و اصول آن می تواند بر تولید محتوای ارزشمند و انتشار آن در سایت و پیشبرد اهداف سایت تأثیر بگذارد. آموزشگاه دارکوب با به کارگیری آخرین متد های به روز سئو توانسته است علاقه مندان به این حوضه از وب را به صورت حضوری، آنلاین و یا از طریق فیلم های آموزشی آموزش دهد. دوره های آموزشی دارکوب در زمینه طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی برگزار می شود. این آموزشگاه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ ای کشور بوده و به شرکت کنندگان در دوره ها پس از قبولی در آزمون مدرک معتبر رسمی فنی و حرفه ای ارائه می نماید. آموزشگاه دارکوب مجموعه دوره های آموزشی خود را به صورت غیر حضوری نیز برگزار می نماید که این موارد از طریق سایت آموزشگاه در دسترس است. استفاده از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب برای صاحبان سایت های اینترنتی نیز از دیگر روش هایی است که می تواند به رونق کسب و کار آنلاین شما کمک کند.

سئو وردپرس چیست؟

اغلب افراد فکر می کنند سئو وب سایت وردپرس با سایر پلتفرم ها متفاوت است. اما اصلا اینطور نیست. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا SEO صرف نظر از پلتفرمی که سایت خود را بر روی آن طراحی می کنید، یکسان است. تفاوت در نحوه برخورد با سئو و اجرای آن است. طراحی سایت شرکتی با وردپرس نیازمند همان روش های سئویی است که در ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس استفاده می شود. هر نوع سایتی که با وردپرس طراحی می شود باید تحت نظر دستورالعمل های سئو قرار بگیرد تا در صفحه نتایج گوگل دیده شود.

سئوی وردپرس تکنیک های بهینه سازی است که برای راه اندازی و آماده سازی بهینه ترین سئو ممکن در وبلاگ وردپرس شما استفاده می شود.

هنگام طراحی سایت با وردپرس، مجموعه ای از بهینه سازی ها و تنظیمات وجود دارد که باید برای به حداکثر رساندن امتیاز سئوی هر صفحه و پستی که در سایت منتشر می شود، تنظیم شود. با راه اندازی این بهینه سازی ها با استفاده از تنظیمات و پلاگین های خاص، می توانید رتبه بندی بالاتر و سریع تری نسبت به سایر سایت ها داشته وباعث تقویت سئو سایت خود شوید. همه اینها مختص وردپرس و تنظیمات آن است.

سئو وردپرس یک پلاگین نیست. شما نمی توانید چیزی را نصب کنید و سپس امیدوار باشید که به طور خودکار از هر چیزی که در وبلاگ شما است بهینه شود. هیچ راهی برای انجام این به صورت خودکار وجود ندارد.

حتی با وجود بهترین افزونه سئو وردپرس که در سایت شما نصب شده است، بهینه سازی وردپرس به طور خودکار تنظیم نمی شود. تنها کاری که یک پلاگین یا قالب وردپرس می تواند انجام دهد این است که به شما کمک کند و بهینه سازی هایی را به شما توصیه کند که بهینه سازی سایت را آسان تر می کند.

وردپرس ساختار، مدیریت و انتشار محتوای شما را به روشی سئو پسند آسان می کند. به همین دلیل است که بهترین CMS برای بهینه سازی موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. اما به سادگی طراحی سایت با وردپرس، شما را به طور جادویی در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار نمی دهد.

اگر استراتژی خاصی نداشته باشید، تکیه بر ویژگی ها، تم ها و افزونه های وردپرس به افزایش ترافیک ارگانیک شما کمکی نمی کند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به طور کلی سئو پسند است . به همین دلیل است که بسیاری از مردم وردپرس را برای طراحی سایت شرکتی یا فروشگاه اینترنتی انتخاب می کنند.

در حالی که وردپرس مطمئن است که کدی که تولید می کند از بهترین اصول سئو پیروی می کند، اگر می خواهید تلاش های سئوی خود را به حداکثر برسانید، کارهای بیشتری باید انجام دهید.

تعداد سایت های طراحی شده با وردپرس بیش از 60 میلیون عدد است، که 39 درصد از 10 میلیون وب سایت برتر تا ژانویه 2021 را شامل می شود. از وبلاگ نویسانی که می خواهند وب سایت خود را داشته باشند تا کسب وکارهای کوچک و شرکت های بزرگ، وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های CMS است.

از آنجایی که موتورهای جستجو برای هدایت ترافیک به سایت طراحی شده اند، انتظار می رود الگوریتم های آنها بالاترین کیفیت اطلاعات را بر اساس عبارات جستجو، کلمات کلیدی، متا تگ ها، تگ های جایگزین و توضیحات متا ارائه دهند. فاکتور رتبه بندی شما در جستجو و قرارگیری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS) مانند رسیدن به حلقه طلایی در دنیای بازاریابی دیجیتال است.

وردپرس یک CMS بسیار سئو پسند با سرعت صفحه ثابت و تجربه کاربری دلپذیر است. عملکرد آن شامل قالب های رایگان وردپرسی مبتنی بر SEO برای طراحی وب است.

 اصول سئو وردپرس

سئو می تواند جنبه فنی داشته باشد، اما این دسته از سئو نیازمند تخصص است. فقط یادگیری چند نکته اساسی سئو برای بهینه سازی سایت می تواند به افزایش قابل توجهی در ترافیک وب سایت منجر شود.

برای استفاده از اصول ابتدایی سئو لازم نیست دانش فنی داشته باشید. اگر در حال حاضر از وردپرس استفاده می کنید، پس آنچه لازم است را دارید!

اگر اصول اولیه سئو وردپرس را رعایت کنید و از بهترین افزونه سئو وردپرس استفاده کنید، در حال حاضر از اکثر وب سایت ها جلوتر خواهید بود.

با این حال، اگر می خواهید نتایج بهتری داشته باشید و تقویت سئو سایت را در الویت قرار داده اید، باید بهترین شیوه های سئو وردپرس را نیز دنبال کنید.

  • تنظیمات مشاهده سایت خود را بررسی کنید

وردپرس دارای یک گزینه داخلی برای پنهان کردن وب سایت شما از موتورهای جستجو است. هدف از این گزینه این است که به شما زمان بدهد تا قبل از اینکه وب سایت شما آماده بازدید عمومی شود، آن را از چشم موتورهای جستجو دور نگه دارید. پس از تکمیل سایت می توانید این گزینه را غیر فعال کنید تا موتورهای جستجو به آن دسترسی داشته باشند.

با این حال، گاهی اوقات این گزینه ممکن است به طور تصادفی فعال شود و وب سایت شما را در دسترس موتورهای جستجو قرار ندهد. اگر وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تیک این گزینه را بر داشته اید.

  • افزونه های سئو وردپرس

یکی از بهترین بخش های وردپرس این است که یک افزونه برای هر چیزی وجود دارد و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزاران افزونه سئو وردپرس وجود دارد که انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس را برای مبتدیان دشوارتر می کند.

هنگامیکه نوبت به انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس می رسد، به احتمال زیاد انتخاب های خود را به دو راه حل محبوب محدود خواهید کردAll in One SEO (AIOSEO) یا Yoast SEO.

AIOSEO پلاگین اصلی سئو وردپرس است که در بیش از 3 میلیون وب سایت استفاده می شود. دارای ویژگی های قدرتمندی مانند آنالیز سئو سایت، ادغام رسانه های اجتماعی، ناوبری، پشتیبانی پیشرفته SEO فروشگاه اینترنتی برای WooCommerce، SEO داخلی و موارد دیگر است. به عبارت ساده، AIOSEO تمام ابزار های بهینه سازی فنی سئو سایت وردپرس شما را دارا است.

  • اضافه کردن نقشه سایت XML در وردپرس

نقشه سایت XML یک فایل با فرمت خاص است که تمام صفحات وب سایت شما را فهرست می کند. این امر باعث می شود موتورهای جستجو به راحتی تمام محتوای شما را پیدا کنند. اضافه کردن نقشه سایت XML رتبه جستجوی سایت شما را افزایش نمی دهد، اما به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را به سرعت پیدا کرده و شروع به رتبه بندی آنها کنند.

اگر از افزونه AIOSEO استفاده می کنید، به طور خودکار نقشه سایت XML را برای شما ایجاد می کند. سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. کنسول جستجوی گوگل که با نام Webmaster Tools نیز شناخته می شود، مجموعه ای از ابزارهایی است که توسط گوگل ارائه می شود تا به صاحبان وب سایت ها نگاهی به نحوه مشاهده محتوایشان توسط موتور جستجو داشته باشند.

این ابزار گزارش ها و داده هایی را ارائه می کند تا به شما در درک نحوه نمایش صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند. همچنین می توانید عبارات جستجوی واقعی را که افراد برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند، نحوه نمایش هر صفحه در نتایج جستجو و تعداد دفعات کلیک روی صفحات شما را مشاهده کنید.

همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی در سایت شما درست کار می کند و چه چیزی درست کار نمی کند. سپس می توانید استراتژی محتوای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

کنسول جستجوی گوگل همچنین زمانی که مشکلی در وب سایت شما وجود دارد، مانند زمانی که کاووشگر های جستجو قادر به دسترسی به لینک، یافتن محتوای تکراری یا منابع محدود نیستند، به شما هشدار می دهد.

Google Search Console نقشه سایت شما را بررسی می کند و از آن برای بهبود کاووش وب سایت شما استفاده می کند.

هنگامی که نقشه سایت خود را با موفقیت اضافه کردید، باید منتظر بمانید. کاووش وب سایت شما توسط ربات های گوگل زمان می برد. پس از چند ساعت، می توانید برخی از آمارها را در مورد نقشه سایت خود مشاهده کنید. تعداد پیوندهایی که در نقشه سایت شما پیدا کرده است، تعداد لینک هایی که ایندکس شده اند، نسبت تصاویر و صفحات وب و غیره را به شما نشان می دهد.

توصیه می کنیم برای جمع آوری اطلاعات و مشاهده پیشرفت سئوی وب سایت خود حداقل به صورت ماهانه کنسول جستجوی خود را بررسی کنید.

  • بهینه سازی پست های وبلاگ برای سئو

اغلب مبتدیان این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند نصب و فعال سازی یک افزونه سئو وردپرس تمام چیزی است که لازم دارند. سئو یک فرآیند همیشگی و مداوم است که اگر می خواهید حداکثر نتیجه را ببینید باید با آن همراه باشید.

همه افزونه های برتر SEO به شما امکان می دهند عنوان سئو، توضیحات متا و کلمه کلیدی اصلی و مترادف های آن را به هر پست و صفحه وبلاگ اضافه کنید. همچنین پیش نمایشی از آنچه کاربران هنگام مشاهده نتایج گوگل از وب سایت شما خواهند دید را به شما نشان می دهد.

توصیه می کنیم عنوان و توضیحات خود را بهینه سازی کنید تا بیشترین کلیک را در نتایج موتورهای جستجو دریافت کنید.

  •  انجام تحقیقات کلمات کلیدی

بسیاری از افراد از بهترین حدس های خود استفاده می کنند تا بفهمند مردم به دنبال چه موضوعاتی هستند و چه چیزی را باید به وبلاگ و وب سایت خود اضافه کنند.

وقتی می توانید از داده های واقعی برای پیدا کردن آنچه مردم به دنبال آن هستند استفاده کنید، نیازی به حدس و گمان ندارید.

تحقیق کلمات کلیدی یک تکنیک اصلی است که توسط تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این روش به شما کمک می کند کلماتی را که کاربران برای یافتن محتوا، محصولات و خدمات در صنعت شما از موتورهای جستجو می خواهند را پیدا کنید. سپس می توانید از آن کلمات و عبارات در وب سایت خود برای دریافت ترافیک جستجوی بیشتر استفاده کنید.

تعداد زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی به رایگان و پولی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. توصیه می کنیم از آنها استفاده کنید، تا به شما کمک کنند کلمات کلیدی را بیابید. حتی کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما در آن رتبه بندی می شوند.

  • استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها در وردپرس

وردپرس به شما این امکان را می دهد که پست های وبلاگ خود را به دسته ها (Categories) و برچسب ها (Tags) مرتب کنید. این امر باعث می شود تا بتوانید محتوای خود را بر اساس موضوعات مدیریت کنید و کاربران شما محتوای مورد نظر خود را راحتر پیدا کنند.

دسته ها و برچسب ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند ساختار و محتوای وب سایت شما را درک کنند.

اغلب مبتدیان در مورد نحوه بهترین استفاده از دسته ها و برچسب ها اطلاعات لازم را ندارند. دسته بندی ها برای گروه بندی گسترده پست های شما در نظر گرفته شده اند. اگر وبلاگ شما یک کتاب بود، دسته بندی ها فهرست مطالب خواهند بود.

به عنوان مثال، در یک وبلاگ شخصی، می توانید دسته بندی هایی مانند موسیقی، غذا، سفر و غیره داشته باشید. دسته ها سلسله مراتبی هستند، بنابراین می توانید دسته های زیر مجموعه نیز به آنها اضافه کنید.

از سوی دیگر، برچسب ها کلمات کلیدی خاص تری هستند که محتویات یک پست را توصیف می کنند. به عنوان مثال، یک پست وبلاگی که تحت دسته طراحی سایت ثبت شده است می تواند دارای برچسب هایی مانند طراحی سایت رایگان، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی و غیره باشد.

  • پیوند داخلی

موتورهای جستجو به هر صفحه در وب سایت شما یک امتیاز اختصاص می دهند. دستورالعمل این امتیاز دهی فاش نمی شود تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد. با این حال، رایج ترین سیگنال ها در این زمینه، پیوندها یا لینک ها هستند. به همین دلیل مهم است که از سایر پست ها و صفحات وبلاگ خود به محتوای خود لینک دهید.

باید عادت کنید که در صورت امکان، پست های خود را به هم پیوند دهید.

این روند به شما کمک می کند تا بازدید از صفحه خود را افزایش دهید، زمانی که کاربران در سایت شما می گذرانند را افزایش دهید و در نهایت امتیاز SEO پست ها و صفحات وبلاگ شما را بهبود بخشید.

  • بهینه سازی نظرات وردپرس

نظرات می تواند نشانه ای قوی از تعامل کاربر در وب سایت شما باشد. این موضوع به معنای پیوندهای بیشتر به سایت شما، ترافیک بیشتر و سئوی بهبود یافته است.

با این حال، باید مطمئن شوید که نظرات شما واقعی هستند و اسپم نیستند. هرزنامه ها نظراتی را با لینک های بد ارسال می کنند که می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد و حتی آن را از بین ببرد.

به همین دلیل است که ما به همه توصیه می کنیم از افزونه ها استفاده کنید. برخی افزونه های به طور پیش فرض در وردپرس نصب شده اند و به شما کمک می کند تا نظرات اسپم را حذف کنید.

اگر پست های وبلاگ شما نظرات واقعی و بدون هرزنامه را جذب می کنند، باید برای ساختن یک وب سایت جذاب به خود آفرین دهید.

با این حال، نظرات زیاد روی یک پست می تواند باعث کاهش سرعت بارگذاری آن شود که بر رتبه بندی موتور جستجوی شما نیز تأثیر می گذارد.

برای اینکه وب سایت خود را به گونه ای آماده کنید که بتواند بار نظراتی که روی سرور شما گذاشته می شود و سرعت آن را تحمل کند، می توانید نظرات را به چندین صفحه تقسیم کنید.

  • لینک های خارجی NoFollow در وردپرس

همانطور که قبلا هم گفته شد، لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا تصمیم بگیرند کدام صفحات مهم هستند. هنگامی که به یک وب سایت لینک می دهید، بخشی از امتیاز سئوی سایت خود را به آن لینک منتقل می کنید. برای رتبه بندی نتایج جستجوی خوب، باید مطمئن شوید که از سایر وب سایت ها بیشتر از آنچه که می دهید دریافت می کنید.

افزودن ویژگی «nofollow» به لینک های خارجی یعنی پیوندهایی به وب سایت هایی که متعلق به شما نیست، به موتورهای جستجو دستور می دهد که آن پیوندها را دنبال نکنند. این موضوع باعث می شود اعتبار لینک تحت تأثیر قرار نگیرد.

  • سرعت و امنیت برای سئو وردپرس

حتی اگر تمام نکات و بهترین شیوه های سئو وردپرس را رعایت کنید، اگر سایت شما کند باشد یا توسط یک هکر مورد حمله قرار بگیرد و اصول ایمن سازی وردپرس در آن رعایت نشده باشد، به رتبه بندی موتور جستجوی شما ضربه بزرگی خواهد زد.

تحقیقات نشان می دهد که در عصر اینترنت، میانگین توجه انسان بسیار کاهش یافته است. کارشناسان بر این باورند که کاربران در عرض چند ثانیه پس از بازدید از یک وب سایت تصمیم می گیرند که به کاووش در آن ادامه دهند یا آنرا ترک کنند.

این بدان معناست که شما به عنوان مالک وب سایت، تنها چند ثانیه فرصت دارید تا محتوای خود را ارائه دهید و کاربران را جذب کنید. شما نمی خواهید این زمان گرانبها را هدر دهید تا بازدیدکنندگان منتظر بارگذاری وب سایت شما بمانند. با بهینه سازی سرعت وردپرس می توانید به این مهم دست یابید.

از آنجایی که تجربه کاربری بسیار مهم است، موتورهای جستجو مانند گوگل وب سایت های سریعتر را در نتایج خود در اولویت قرار می دهند. به عبارت دیگر، وب سایت های سریعتر رتبه بالاتری در گوگل دارند.

  • بهینه سازی تصاویر در وردپرس

تصاویر جذاب تر از متن هستند، اما بارگذاری آن ها نیز به زمان بیشتری نیاز دارد. اگر مراقب اندازه و کیفیت تصاویر نباشید، می توانند سرعت وب سایت شما را کاهش دهند.

باید مطمئن شوید که از تصاویری استفاده می کنید که برای بارگذاری سریعتر بهینه شده اند.

ترفند دیگری که می توانید برای بهینه سازی تصاویر خود برای موتورهای جستجو از آن استفاده کنید، استفاده از عنوان توصیفی و تگ های alt است. این برچسب ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند تصویر شما در مورد چیست. وردپرس به شما این امکان را می دهد که هنگام آپلود تصویر به راحتی تگ عنوان و alt را اضافه کنید.

تست لایت هاوس

تست لایت هاوس (Lighthouse) بررسی می کند که صفحات وب شما برای رتبه بندی نتایج موتور جستجو بهینه شده اند یا خیر. برخی از بهترین شیوه های SEO را بررسی می کند، مانند اینکه آیا اسناد از اندازه فونت های خوانا استفاده می کنند، فایل robots.txt معتبری دارند و از برچسب های صفحه و کدهای معتبر استفاده می کنند یا خیر.

Lighthouse یک ابزار متن باز برای اجرای بررسی فنی وب سایت است. این ابزار توسط گوگل توسعه داده شده است و جنبه های عمیق یک URL را تجزیه و تحلیل می کند. Lighthouse امکان بررسی عملکرد وب سایت ها را فراهم می کند.Lighthouse نسخه 1.0 برای اولین بار به عنوان یک ابزار بررسی برای برنامه های وب پیشرو (PWA) توسعه یافت. نسخه 2.0 همچنین شامل تجزیه و تحلیل عملکرد و SEO برای وب سایت های معمولی منتشر شد. Lighthouse نسخه 3.0، در اوایل سال 2018 منتشر شد و یک طرح جدید و یکپارچه با ابزارهای توسعه دهنده مرورگر کروم گوگل ارائه کرد.

بسیار مهم است که شما یک بررسی Lighthouse را در سایت وردپرس خود اجرا کنید زیرا می تواند ضعف های عملکردی خاصی را در سایت شما آشکار کند که بر تجربه کاربر تأثیر منفی می گذارد و بینش لازم را برای بهینه سازی موارد به شما ارائه می دهد.

 

بر خلاف ابزارهای محدود SEO در دیگر پلتفرم ها، وردپرس به کاربران کنترل کاملی بر سئو می دهد. وب سایت های وردپرسی با سئوی خوب تمایل دارند از سایر پلتفرم ها بالاتر باشند، بنابراین یادگیری سئو وردپرس ارزشمند خواهد بود. تنها چیزی که لازم است درک عناصر سئو داخلی، سئو فنی و سئوی خارجی و استفاده از افزونه های سئو وردپرس برای کمک به ساده سازی این وظایف است.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته