سریعترین روش بالا آمدن در گوگل چیست؟

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
آدرس کوتاه: https://darkoob.co.ir/?p=3093

تصاحب یکی از 10 جایگاه صفحه ابتدایی گوگل آرزوی هر کسب و کار و مالکان وب سایت ها می باشد. اما چرا حضور در یکی از جایگاه های ابتدایی نتایج SERP تا این حد به یک رقابت بزرگ و چالش برانگیز تبدیل شده است؟

طبق تحقیقاتی که بر روی کاربران استفاده کننده از موتورهای جستجو صورت گرفته، مشخص شده که بیش از 75 درصد از آنها به هنگام جستجو فقط نتایج صفحه اول گوگل را مشاهده و یا باز می کنند. این یعنی تنها چند لینک ابتدایی که در صفحه ابتدایی گوگل نمایش داده می شوند، شانس کلیک خوردن بیشتر را داشته و مابقی سایت ها معمولا نادیده گرفته می شوند.

به منظور بالا آمدن در گوگل و یا اصطلاحا قرار گرفتن در صفحه اول این موتور جستجوی پر ترافیک، می بایست سایت خود را براساس استانداردها و قوانینی که از سوی آن اعلام شده سئو و بهینه سازی کنید. برای همین است که شرکت ها و برندهای معتبر ایرانی و خارجی سعی می کنند تا ماهرترین متخصصان سئو را برای رسیدن به این هدف استخدام کرده و یا از شرکت های موفق که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند کمک بگیرند.

رسیدن به صفحات بالایی گوگل در نگاه اول کار چندان دشواری نبوده و می توانیم با رعایت نکات و اصول بهینه سازی سئو، به این هدف نزدیک تر شویم. در صورتی که به دنبال سریع ترین روش برای بالا آمدن در گوگل هستید، خدمات بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب، بهترین انتخاب و راه حل برای کسب رتبه بالا میان سایر سایت های ایرانی خواهد بود.

شاید باور نکنید اما موتورهای جستجو مثل گوگل، به منظور ارزیابی و رتبه دهی به وب سایت ها، بیش از 200 فاکتور سئو را توسط ربات های خزنده و الگوریتم های خود مورد بررسی قرار می دهند. موتور جستجوی گوگل به عنوان یک عامل عظیم برای ارسال ترافیک، الگوریتم های مختلفی را از حدود 20 سال پیش در دست طراحی داشته و اکنون که هر کدام از آنها را برای هدف خاصی به کار بسته، به صورت مداوم در حال بروزرسانی و هوشمند سازی آنها می باشد.

بنابراین این نیاز حس می شود که به منظور دریافت ترافیک های با ارزش و ارگانیک، وب سایت خود را به روش هایی که منجر به انتقال سریع آن به صفحات بالایی گوگل می شود بهینه سازی کنیم.

بالا آمدن سایت در گوگل کار زمان بر و نسبتا پیچیده ای است که دریافت نتیجه از آن می تواند تا ماه ها و یا حتی یک سال زمان ببرد. البته در این حقیقت که برای بالا آوردن سایت در گوگل لازم است که سایت را از لحاظ سئو بهینه سازی کنیم شکی وجود ندارد. اما راه حل های زود بازده دیگری هم وجود دارند که مستلزم پرداخت هزینه هستند. در مقایسه اگر شما دانش کافی برای سئو کردن سایت خودتان را داشته باشید، احتمالا از پرداخت هزینه های هنگفت در امان خواهید بود و یا حداکثر می بایست حقوق یک متخصص سئو را به وی پرداخت کنید.

اما راه حل های زود بازدهی که خود پلتفرم گوگل ارائه کرده نیز می تواند در کسری از ثانیه، منجر به نمایش دادن لینک دلخواه سایت شما در اولین صفحه نتایج گوگل شود. در این مطلب قصد داریم در مورد هر دو روش مجانی پیاده سازی قوانین سئو و استفاده از خدمات پولی تبلیغات در گوگل که در سریع ترین زمان ممکن باعث بالا آمدن در گوگل می شوند بیشتر صحبت کنیم.

یکی از خدمات بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب، ارائه بروزترین و اثر گذارترین راه حل ها برای بالا آمدن سایت و بهینه سازی سئو است. اگر مدت زیادی از فعالیت شما می گذرد ولی همچنان در پی یافتن یک جایگاه مناسب و بالا آمدن در نتایج گوگل هستید، بیشتر از این زمان را تلف نکرده و همین امروز از راهنمایی متخصصان با سابقه شرکت طراحی سایت دارکوب نهایت استفاده را ببرید.

در صورتی که طبق اصولی که به شما آموزش می دهیم عمل کنید، می توانید در اکثر کلمات کلیدی کوتاه و بلند در گوگل بالا آمده و با وب سایت ها و شرکت های معتبری که با سابقه درخشانی دارند رقابت کنید.

از چه راه هایی می توان وب سایت را در گوگل بالا آورد؟

به منظور دریافت بالاترین حجم از ترافیک ارگانیک، نیاز دارید که وب سایت مورد نظر را در گوگل بالا آورده و در بهترین حالت در میان سایت های صفحه اول جا بگیرید. در مجموع دو راه برای بالا آوردن سایت در گوگل وجود دارد:

تبلیغ در گوگل ادوردز (روش پولی)

اواخر سال 2000 بود که گوگل دست به راه اندازی سرویس تبلیغاتی منحصر به خودش زد. این سرویس در ابتدا بسیار ساده تر از شکل و شمایل امروزی خود بود و به مرور زمان، تبدیل به یک پلتفرم تبلیغاتی بزرگ شد و رفته رفته بر امکاناتش افزوده شد.

گوگل ادوردز به این هدف راه اندازی شد که افراد فعال در زمینه تجارت آنلاین و یا حتی آنهایی که کسب و کارهای سنتی تر داشتند، در کم ترین زمان ممکن خود را به صفحه اول گوگل برسانند. در گوگل ادوردز این فرصت مهیا است که با شارژ حساب و انتخاب کلمات کلیدی دلخواه خود، هر بار که کاربری این دسته از کلمات را جستجو می کند، در ازای نمایش وب سایت شما در بالا یا پایین صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، مبلغی مشخص از حساب شما کسر شود.

یکی از نکات مثبت و منحصر به فرد استفاده از گوگل ادوردز نسبت به سایر روش های بالا آوردن سایت در گوگل، این است که وب سایت شما لزوما در قبال جستجو شدن کلمات کلیدی که تا با حال برای آن زحمت کشیده یا تولید محتوا کرده اید بالا نیامده و در صورت انتخاب کلمات کلیدی دیگر نیز به کاربران نمایش داده می شوید. کافیست کلمات کلیدی که فکر می کنید خارج از دایره فعالیت شما بوده اما شانس بیشتری در جلب کاربر و یا مشتری ها را دارند، انتخاب کرده و اجازه دهید که گوگل شما را در صفحه اول خود به نمایش در بیاورد.

با وجود اینکه خدمات گوگل ادوردز در ایران ارائه نشده و از این لحاظ جز کشورهای تحریم شده هستیم، اما شرکت هایی هستند که اقدام به ارائه خدمات گوگل ادوردز می کنند. در صورتی که تمایل دارید به سریع ترین شکل ممکن در گوگل بالا آمده و وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید، حتما از خدمات بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب که بیش از 19 سال تجربه درخشان در زمینه افزایش تضمینی ورودی های ارگانیک از گوگل را دارد استفاده نمایید.

بهینه سازی سئو (روش رایگان)

استفاده از تکنیک های سئو هر چند که می تواند هزینه های خود را در بر داشته باشد، ولی اگر خودتان دانش کافی را داشته و به مرور زمان دست به بهینه سازی سایت مورد نظرتان بزنید، مطمئن باشید که به مرور شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود. ترفندهای بهینه سازی سئو اگر چه به مانند تبلیغات در گوگل سریع و زود بازده نیستند، اما تضمین می کنند که وب سایت شما در آینده ای نزدیک به یک جایگاه در خور و شایسته در نتایج گوگل دست می یابد.

ترفند های بهینه سازی سئو سایت برای بالا آمدن در گوگل

استفاده از نام دامنه ای که حاوی کلمات شاخص و مرتبط با حوزه کاری شماست، کمک بسیاری به برندینگ و شناخت گوگل از وجود شما خواهد کرد. در صورتی که در ابتدای راه هستید و به دنبال نام دامنه ای مناسب برای خود می گردید، حتی اگر به قیمت طولانی شدن نام دامنه شما تمام شود، سعی کنید از پر جستجوترین کلمه کلیدی حوزه کاری خود استفاده کنید. به عنوان مثال شرکت هایی که در زمینه ارائه خدمات سئو فعال هستند، می توانند از دامنه هایی که حاوی کلمه SEO مثل Seotadbir استفاده کنند.

انجام چنین ترفندی به موتورهای جستجو می کند تا ضمن درک بهتر نحوه فعالیت شما، کاربران بیشتری را از حضور شما در این فضا آگاه کرده و متحواهای با ارزش شما را به آنها پیشنهاد کنند. استفاده از کلمات انگلیسی در آدرس سایت نه تنها جنبه تبلیغاتی داشته بلکه به خطر سپردن آن را برای کاربران نیز آسان می کند. ضمنا در آدرس محتواهایی که به عنوان مثال برای وب سایت هایی مثل اینستاگرام یا لینکدین تولید می کنید، این شانس را خواهید داشت که از آدرس هایی که حاوی کلمات لاتین هستند بهره ببرید. برای مثال darkoob.ir/instagram-advertisment.

استفاده از متا تگ ها در عناوین صفحات

تگ عنوان یا تایتل تگ (Title Tag)

استفاده درست از متا تگ ها در تیترهای نوشته ها می تواند به گوگل در درک ارزش عناوین نوشته و موضوعی که دارند کمک شایانی کند. متا تگ های مختلفی در HTML وجود دارد که هر کدام وظیفه مخصوص به خودش را داشته ولی از لحاظ تاثیر گذاری در سئو یکسان نیستند.

به افراد فعال در سئو توصیه می شود که قوانین تمامی متا تگ ها را حتمارعایت کنند. ولی در این میان متا تگ عنوان یکی از بالاترین اولویت و تاثیر گذاری را در نتایج گوگل را دارا می باشد. متا عنوان که تایتل تگ نام دارد، اولین مکانی است که گوگل در آن به دنبال پیدا کردن موضوع صفحات سایت شما می گردد. عنوان صفحه می بایست مابین 50 الی 60 کاراکتر بوده و در آن حتما از کلمات کلیدی اصلی استفاده شود.

در صورت خالی گذاشتن تایتل تگ، کار گوگل را در پیدا کردن محتواهای خود دشوار کرده و او سعی می کند که در مورد سایت شما، از حدس و گمان استفاده کرده و در نتیجه کیفیت آنچه از شما به کاربر نمایش می دهد نیز افت می کند.

توضیحات متا (Snipnet)

توضیحات متا یکی دیگر از نکات مهم در زمینه کسب ترافیک ارگانیک بیشتر از گوگل است. توضیحات متا همان نوشته های یک الی دو خطی هستند که گوگل در پایین لینک عنوان صفحه شما در صفحات جستجو SERP (Search Engine Results Page) به نمایش می گذارد.

توضیحات متا می بایست چکیده ای دقیق و مرتبط از آنچه کاربر در صفحه مورد نظر می خواند باشد. حداکثر تعداد کلماتی که در توضیحات متا می توان جای داد مابین 70 الی 150 کاراکتر می باشد و بیشتر از این، توضیح متای شما توسط گوگل خذف و در پایان آن به صورت نقطه چین نمایش داده می شود.

توصیه می شود برای توضیحات متا که از جملات گیرا و کلمات کلیدی که فکر می کنید بالاترین تاثیر در کلیک خوردن را دارند استفاده کنید.

تگ های عنوان (Heading Tag)

تایتل تگ ها نه فقط از لحاظ بصری به زیباتر شدن نوشته های شما کمک می کنند، بلکه از دید ربات های گوگل نیز اهمیت بالایی داشته و بهتر درک می کنند که محتوای شما در چه رابطه ای صحبت می کند. تگ های هدینگ از H1 تا H6 تقسیم بندی شده و به ترتیب اعداد کم به زیاد، تیترهای محتوای شما را امتیاز دهی می کنند.

به عنوان مثال H1 مهم ترین عنوان یک صفحه است که معمولا به عنوان اصلی یک مقاله یا نام یک محصول اطلاق می شود. توصیه می شود که در هر صفحه فقط از یک تیتر عنوان H1 استفاده نموده و سایر تیترها را با H2 الی H6 تگ گذاری کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در داخل متن

کلمات کلیدی همان برگ برنده هایی هستند که شما را در جستجوهای گوگل و در میان صفحات ابتدایی SERP قرار می دهند. ولی نحوه استفاده از کلمات کلیدی اهمیت خیلی بالایی دارد و باید توجه داشته باشید که استفاده بی مورد و بیش از حد از چنین کلماتی، شما را مشمول جریمه های سنگین گوگل کرده و به استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه متهم می شوید.

توجه داشته باشید که محتوای تولید شده شما نباید کم تر از 500 کلمه باشد. با این وجود توصیه می شود که در هنگام تحمل زحمت تولید محتوای با کیفیت، حداقل از محتواهای 1200 کلمه ای استفاده کنید. تراکم کلمات کلیدی مورد نظر در صفحات نیز می بایست در نظر گرفته شود. یعنی به تناسب میزان کلمات یک محتوا، هر چه متن کوتاه تر باشد، تعداد دفعات مجاز برای استفاده از کلمات کلیدی  کم تر می شود و بر عکس، هر چه متن شما پربارتر و طولانی تر باشد، شانس این را دارید که دفعات بیشتری از کلمات کلیدی استفاده کنید.

تعیین متن جایگزین برای عکس ها

متن جایگزین (Alt Text) به عنوان یکی از تاثیر گذارترین تکنیک های سئو در جهت هر چه بیشتر شناخته شدن زمینه فعالیت شما و محتواهایتان مورد استفاده قرار می گیرد. متن جایگزین یک عنوان یا نوشته ای چند کلمه ای در توصیف عکسی است که در سایت خود بارگذاری کرده اید و می تواند به ربات های گوگل در درک اینکه آن عکس مربوط به چه کلمات کلیدی است کمک بسیاری کند.

از آنجایی که ربات های خزنده گوگل امکان درک موضوع تصاویر بارگذاری شده در سایت شما را ندارند، استفاده از Alt Text باعث می شود که تصاویر شما نیز به بهبود سئو سایت و بالا آمدن سریع در گوگل کمک رسانی کند.

لینک سازی داخلی

یکی از متدهای سئو که به سرعت شما را در گوگل بالا می آورد، لینک سازی و لینک دهی داخلی به سایر صفحات سایت مورد نظر است. هنگامی که بخشی از متن های خود را به مقالاتی که به صورت مفصل در مورد آنها صحبت کرده اید لینک دهی می کنید، به گوگل کمک می کنید تا موضوع مقاله های شما را بهتر درک کرده و از اهمیت بالای صفحات مختلف سایت شما آگاه شود.

در لینک دهی می بایست قسمتی از یک جمله یا حتی یک کلمه که انکر تکست (Anchor Text) نام دارد را به صفحه ای دیگر از سایت خود هایپرلینک دهید. در این صورت ارتباط محتوایی میان این دو صفحه بهتر برقرار شده و ربات های گوگل و همینطور کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند، مدت زمان بسیاری بیشتری را در آن سپری خواهند کرد.

کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و افزایش زمان حضور کاربر در سایت شما، دو اصل مهم بوده و بیشترین تاثیر در بالا آمدن آن در گوگل را برعهده دارند.

لینک دهی خارجی

لینک های خارجی بر خلاف لینک های داخلی که آدرس مبدا و مقصد آن از یک دامنه می باشد، دو دامنه مختلف را به یکدیگر متصل می کند. شما می توانید به یک سایت دیگر لینک دهی کرده و یا لینک صفحه ای از سایت خود را در صورت توافق، در سایت های پر بازدید دیگر قرار دهید.

گوگل با دیدن این موضوع متوجه می شود که این دسته از لینک های شما احتمالا برای کاربران از ارزش بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه آن را با اولویت بالاتری در نتایج جستجوی خود به نمایش در می آورد. هر چه بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید، رتبه گوگل شما کم تر و بهینه تر می شود.

ارتقاء سرعت لودینگ

سرعت بارگذاری سایت نقش کلیدی در جذب کاربران و مشتریان بیشتر دارد. هر چقدر هم تکنیک های تولید محتوا و بهینه سازی سئو را رعایت کرده باشید، اگر سرعت باز شدن صفحات سایت شما پایین باشد، مطمئن باشید که کاربران زمان خود را برای لود شدن چنین سایتی هدر نداده و به سراغ رقبایتان می روند. سعی کنید که فاصله زمانی میان کلیک شدن بر روی لینک و باز شدن صفحه مورد نظر از وب سایت از 3 ثانیه شما بیشتر نباشد.

استفاده از نقشه سایت (Site Map)

باید توجه داشته باشید که اگر جذب ترافیک ارگانیک برای شما اولویت اول است، می بایست ساختار سایت خود را برای موتورهای جستجو معرفی کنید. نقشه سایت در حقیقت یک نمای کلی از مسیرها و لینک های موجود در سایت شما می باشد که ربات های گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو را از وجود قسمت های مختلف و یا قسمت هایی که به تازگی اضافه کرده اید مطلع می کند.

به کمک ابزارهای مختلف که با یک جستجوی ساده در گوگل قابل یافتن هستند، می توانید یک سایت مپ بروز را از سایت خود تولید کنید. فایل مورد نظر را در فولدر مشخصی که ربات های گوگل اجازه دسترسی به آن را دارند قرار داده و در صورت امکان در بخش Site Map گوگل سرچ کنسول بارگذاری کنید.

کلام پایانی

ارائه راهکار و معرفی سریع ترین روش برای بالا آمدن سایت در گوگل از  مهم ترین و پر کاربردترین خدمات ارائه شده توسط متخصصان بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت دارکوب است. اگر هنوز به جایگاهی که شایسته آن می باشید نرسیده اید، با یک تماس با ما می توانید از خدماتی همچون تبلیغ در گوگل، گوگل ادوردز، بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ و همچنین بازاریابی اینترنتی بهره مند شده و به صورت تضمینی به صفحه اول گوگل برسید.



دارکوب نام تجاری ثبت شده. دارای مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. رتبه چهار شورای عالی انفورماتیک کشور.

آموزشگاه طراحی وب سایت و سئو دارکوب با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای تاسیس شد.

دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد.
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته