به هنگام جستجو در مورد یک موضوع خاص در موتورهای جستجو، ممکن است وب سایت هایی را مشاهده کنید که بسیار ساختار یافته در نتایج جستجو ظاهر می شوند. یک موضوع با جزئیات کامل از جمله رتبه بندی، قیمت، تصویر، توضیحات متا، عنوان و سایر موارد را مشاهده خواهید کرد. قطعاً ظاهر شدن یک سایت به این صورت، می تواند نرخ کلیک و ترافیک وب سایت را افزایش دهد.
اما چگونه یک وب سایت در موتور جستجو به این صورت بالا می رود؟ Schema Markup، فرایندی است که به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای وب سایت خود را برای موتور جستجو بهتر و بیشتر توضیح دهید. زمانی که اسکیما به درستی پیاده سازی شود، نه تنها وب سایت شما در نتایج جستجو متمایز خواهد شد، بلکه شانس بیشتری وجود خواهد داشت تا کاربران بر روی لینک کلیک کنند. اسکیما توانسته با ارائه جزئیات مهم و دقیق در مورد یک موضوع، تجربه کاربری را بهبود و درجه رتبه بندی را افزایش دهد.
لیست مطالب
اسکیما به نوعی ریزداده است که به موتور جستجو کمک می کند تا محتوای شما را درک کرده و نتایج دقیق و مرتبط تری را به کاربران ارائه دهد.
Schema Markup به عنوان محتوای ساختار یافته نیز شناخته می شود. داده ها و کلمات استانداردی هستند که شما به عنوان سئوکار می توانید با هدف ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محتوای صفحات وب سایت، بهHTML اضافه کنید. این نشانه گذاری به ویژه به موتور جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت را بخواند، آن را درک و به اطلاعات بهتری دست پیدا کند. در پایان، وب سایت شما را ساختارمند و معنادار تشخیص داده و در لیست جستجوها قرار می دهد.
زمانی که در HTML اسکیما گنجانده شود، به معنای این است که می توانید در مورد محتوای مورد نظر، جزئیات دقیق تری از جمله عنوان، تاریخ انتشار و نام نویسنده را در اختیار موتور جستجو قرار دهید. زمانی که موتور جستجو این جزئیات و اطلاعات را دریافت کند، برای ایجاد پانل های دانش، قطعه های غنی و سایر نتایج جستجوی پیشرفته، از آنها استفاده خواهد کرد. به نوعی اسکیما زمینه دسترسی کاربر را به اطلاعات آسان تر می کند.
با اضافه کردن نشانه ها در HTML فرصتی را ایجاد می کنید تا تفسیر و نمایش اطلاعات در نتایج جستجو، برای موتور جستجو آسان تر شود.
در روزهای ابتدایی که سئو برای بهینه سازی وب سایت تعریف شد، اسکیما مطرح نبود. موتورهای جستجو برای اینکه درک نسبی و کاملی نسبت به وب سایت ها پیدا کنند، اینکه یک وب سایت چه محتوایی را منتشر کرده است، کاری بسیار سخت و دشوار داشتند. اما از سال ۲۰۱۱، گوگل با یاندکس، یاهو و بینگ همکاری کرد وSchema.org ایجاد شد.
واژگانی که به مدیران وب سایت این فرصت را می دهند تا بتوانند داده های خود را ساختارمند کرده و شرایطی را ایجاد کنند تا موتورهای جستجو درک راحت تری نسبت به محتوای وب سایت داشته باشند. از سال ۲۰۱۱ تا به امروز Schema.org رشد چشمگیری پیدا کرده است و در صدها زمینه می توان اسکیما را لحاظ کرد. در واقع تلاش شده است تا با پیاده سازی اسکیما بر روی بخش های مختلف سایت، به موتور جستجو کمک کرد تا نسبت به محتوا تفسیر بهتری انجام دهد.
در حال حاضر یکی از اجزای مهم در استراتژی سئو، اسکیما است که مزایای بیشماری را به دنبال دارد. می تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد و به وب سایت کمک کند تا در صدر لیست نتایج جستجو قرار گیرد. با وجود انواع اسکیما به راحتی می توانید به وب سایت خود کمک کنید تا هم از نظر موتور جستجو و هم از نظر کاربر، مورد تایید قرار بگیرد. بنابراین برای به حداکثر رساندن حضور خود در فضای آنلاین، استفاده از اسکیما امری ضروری به شمار می آید.
انواع مختلف اسکیما و تاثیر آنها بر روی وب سایت را در ادامه بررسی خواهیم کرد.
برای بسیاری از مقالات، پست های وبلاگ و به طور کلی محتواهای نوشتاری، می توان از Article استفاده کرد. این اسکیما به موتور جستجو کمک می کند تا درباره مقاله، وبلاگ و یا سایر محتواهای متنی جزییات بیشتری را نشان دهد. این جزئیات می تواند شامل عنوان مقاله، تاریخ انتشار، نویسنده مقاله و یا تصاویر مرتبط به آن باشد. بسیاری از مقالات و وبلاگ هایی که از این طریق نشانه گذاری می شوند، در داستان های برتر گوگل ظاهر شده، در نتیجه بازدید بیشتری را دریافت می کنند.
برای کسب و کارهایی که موقعیت فیزیکی دارند، این اسکیما بسیار مهم به شمار می آید، چرا که از این طریق می توانید اطلاعات ضروری و مهم را در اختیار موتور جستجو قرار دهید. این اطلاعات می تواند شامل نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و البته نظرات مشتریان باشد. زمانی که این نشانه گذاری ها را در HTML لحاظ کنید، موتور جستجو کمک می کند تا کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی دیده شود. بدین ترتیب می توانید از طریق این راهکار رتبه بندی سئو محلی خود را بهبود ببخشید و در جستجوی نزدیک من، آمار بازدید از وب سایت خود را نیز افزایش دهید.
نوعی دیگر از Schema Markup مربوط به وب سایت های هستند که فروش اینترنتی دارند. وب سایت های تجارت الکترونیک از این طریق می توانند اطلاعات دقیقی را در مورد محصولاتی که ارائه می دهند، در اختیار کاربر بگذارند. این اطلاعات می تواند شامل قیمت، توضیحات خاص در مورد محصول و البته نظر کاربران باشد. با درج این اطلاعات در قسمت HTML، در نتایج جستجو وب سایت شما می تواند بیشتر دیده شود.
برای بسیاری از وبلاگ نویسان و کسانی که در حوزه رسپی و تهیه غذاها فعالیت می کنند، این اسکیما بسیار ارزشمند خواهد بود. اطلاعاتی از جمله زمان پخت غذا و مواد تشکیل دهنده آن و جزئیات مربوط به پخت غذا را می توان از این طریق در اختیار موتور جستجو قرار داد. سپس در صفحات نتایج موتور جستجو، محتوای وب سایت شما به نمایش در خواهد آمد.
در بسیاری از وب سایت ها، صفحه سوالات متداول وجود دارد. در این صفحه سوالات متداول و پاسخ به آنها درج شده است. زمانی که برای اسکیما سوالات متداول را درHTML قرار دهید، محتوای شما به صورت یک لیست قابل انتشار در نتایج جستجو ظاهر شود.
اگر دارای وب سایتی هستید که بسیاری از رویدادها را تبلیغ می کنید، این اسکیما می تواند بسیار عالی باشد. بسیاری از وب سایت ها رویدادهایی از جمله کارگاه های آموزشی، کنفرانس ها، کنسرت ها و سایر رویدادها را اطلاع رسانی می کنند. با در نظر گرفتن جزئیاتی از جمله نام رویداد، تاریخ برگزاری، مکان برگزاری و سایر اطلاعات مربوط به نحوه شرکت در رویداد، می توانید از طریق اسکیما این اطلاعات را در اختیار موتور جستجو قرار دهید تا پیدا کردن این اطلاعات توسط کاربر آسان تر شود.
بسیاری از وب سایت ها صفحاتی را بارگذاری می کنند که نظرات و رتبه بندی محصولات را به نمایش می گذارند. ایجاد این صفحات به منظور جلب اعتماد و افزایش نرخ کلیک است. با قرار دادن این نشانه گذاری در HTML فرصتی را ایجاد می کنید تا کاربران نسبت به محصولاتی که ارائه می دهید، اطمینان بیشتری کسب کنند.
انواع مختلفی از اسکیما برای وب سایتها وجود دارد که می توانید برای بخش های مختلف، از این قابلیت استفاده کنید.
برای رتبه بندی وب سایت، نحوه و مراحل سئو نقش اساسی دارد. اسکیما نیز به عنوان جزیی از سئو در رتبه بندی می تواند به صورت غیر مستقیم تاثیرگذار باشد.
اسکیما نمی تواند یک عامل برای رتبه بندی باشد، اما می تواند با بهبود تجربه کاربری و مرتبط کردن سایت برای کاربر، بر روی نتایج جستجوی گوگل و رتبه بندی تاثیر بگذارد. این فناوری در کنار سایر موارد سئو، به موتور جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت را بهتر درک کند تا در نتایج جستجو رتبه خوبی را به دست آورید. زمانی که موتور جستجو درک کند که کاربر بر روی سایت کلیک می کند و با محتوا درگیر می شود، رتبه سایت را افزایش می دهد.
زمانی که گوگل درک بهتری نسبت به محتوای وب سایت شما داشته باشد، در نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود. گوگل تلاش می کند تا محتوای وب سایت را به درستی درک کند، اگر به طور دقیق از Schema Markup برای محتوای خود استفاده کنید، زمینه ای را فراهم کرده اید تا گوگل درک بهتری نسبت به محتوای صفحه وب سایت شما داشته باشد. در نتیجه با یک درک عمیق تر، موتور جستجو وب سایت شما را در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار می دهد.
اگر از اسکیما برای محتوای وب سایت استفاده کنید، در Rich Snippets و Rich Results، محتوای شما نمایش داده می شود. زمانی که محتوای وب سایت به این صورت به نمایش در آید، جلب توجه بیشتری می کند و کاربر ترغیب می شود، بر روی لینک کلیک کند. در نتیجه رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل افزایش پیدا می کند.
اسکیما حتی در جستجوی صوتی نیز تاثیرگذار است. بسیاری از کاربران از دستیارهای صوتی استفاده می کنند، تا به پاسخ های دقیق و درستی دسترسی پیدا کنند. اگر در اسکیما اطلاعات دقیقی را برای محتوای خود در نظر گرفته باشید، در جستجوی صوتی، وب سایت شما دیده و در نتایج جستجو رتبه خوبی خواهید داشت.
می توانید با LocalBusiness فرصتی را ایجاد کنید تا در سئو محلی وب سایت شما رتبه خوبی را به دست آورد. با در نظر گرفتن برخی از اطلاعات از جمله آدرس، ساعت کاری، شماره تلفن و نظرات مشتریان می توانید در جستجوی محلی رتبه خوبی را در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید.
اسکیما نه تنها به گوگل بلکه به دیگر موتورهای جستجو می تواند کمک بزرگی کند، تا محتوای وب سایت ها را دقیق تر و ساختار یافته تر درک کنند. اسکیما به عنوان یک زبان مشترک، بین سایت و موتور جستجو عمل می کند.
اسکیما به محتوای وب سایت یک ساختار مشخص را می دهد، بدین ترتیب گوگل به جای بررسی تمام محتوا، داده های ساختاری که اطلاعاتی مهم و ارزشمند هستند را شناسایی می کند. زمانی که شما در مورد بررسی یک محصول، اطلاعاتی از جمله ستاره، قیمت، کیفیت و سایر موارد را به صورت کلیدی منتشر می کنید، این اطلاعات را گوگل راحت تر درک می کند. اسکیما به داده ها ساختار می بخشد و بین داده ها یک رابطه بهتری را ایجاد می کند. به گوگل این فرصت را می دهد تا بتواند بین اطلاعات رابطه دقیقی را ایجاد کند.
زمانی که گوگل بتواند بین اطلاعات یک رابطه را ایجاد کند، نتیجه گیری دقیق تری را نسبت به محتوای صفحه خواهد گرفت. به طور مثال، زمانی که در اسکیما رسپی غذا را قرار می دهید، گوگل با دریافت اطلاعات اولیه از جمله مواد اولیه، دستورالعمل و زمان پخت، بین عنوان و جزئیات، رابطه بهتری را ایجاد می کند.
Schema Markup به ایندکس دقیق کمک می کند. زمانی که اسکیما را به سایت اضافه می کنید، گوگل می تواند محتوا را سریع و دقیق ایندکس کند. داده های ساختاری به گوگل این کمک را می کنند تا نسبت به موضوع هر صفحه از وب سایت به اطلاعات دقیق تری دست پیدا کند. به ویژه برای وب سایت هایی که دارای محتواهای پیچیده و گسترده هستند، استفاده از اسکیما به گوگل کمک می کند تا اطلاعات مربوط به محصولات را بهتر و سریع تر شناسایی کند.
Rich Results در موقعیت صفر گوگل، در بالای صفحه نتایج جستجو قرار می گیرد. شامل اطلاعات کلیدی برجسته است، اطلاعاتی که به موتور جستجو کمک می کنند تا یک صفحه وب سایت را بهتر درک کند. Rich Results در انواع Rich snippet وRich card است.
یکی از مهمترین تاثیراتی که اسکیما دارد، تاثیر بر روی Rich Results است. نتایج همراه با اطلاعات اضافی و بصری نشان داده می شوند و به کاربر کمک می کنند تا اطلاعات خود را سریع تر پیدا کند. این اطلاعات می تواند شامل قیمت، تصویر، نقد و بررسی، ستاره ها، رتبه بندی و سایر موارد باشد. زمانی که این اطلاعات توسط اسکیما در Rich Results به نمایش گذاشته شود، صفحه جذاب تر و چشمگیرتر خواهد بود، در نتیجه نرخ کلیک افزایش پیدا می کند.
برای درک عملکرد اسکیما در سئو موارد زیر را بررسی خواهیم کرد.
اسکیما به عنوان یک زبان استاندارد برای ساختاردهی داده ها در صفحات وب سایت استفاده می شود. داده ها به صورت کدهای ساختار یافته، در قالب های مختلفی قرار گرفته و به وب سایت اضافه می شوند. ساختار اسکیما به صورت کلی از چند بخش تشکیل شده است که می توان بهContext ، Type و Properties اشاره کرد.
با توجه به نوع محتوای صفحه وب سایت، شما می توانید انواع مختلفی از اسکیما را در نظر بگیرید.
قالبهای اسکیما در سه نوع تعریف می شوند.
با توجه به ساختار، قالب و داده ها، برای استفاده از اسکیما باید ابتدا نوع داده که با وب سایت شما مرتبط است را انتخاب کنید. سپس تمام ویژگی های موضوع را در نظر بگیرید و پس از تست با Rich Results Test یا سایر ابزارها، از درستی آن اطمینان حاصل کنید.
اگر می خواهید سئو سایت را بهبود ببخشید، اسکیما می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
حتی دستیابی به رتبه بالا در موتور جستجو، تضمینی نیست که کاربران بر روی لینک شما کلیک کنند. اگر نمی خواهید تلاش شما به هدر برود، توصیه می شود اسکیما محصول را اجرا کنید. اسکیما محصول بسیار قدرتمند است و موتور جستجو را قادر می سازد تا اطلاعات بیشتری را نسبت به محتوای وب سایت شما نشان دهد. به طور کلی این ریچ اسنیپت ها برای کاربران جذاب هستند و می توانند نرخ کلیک را افزایش دهند.
اسکیما محصول یک نشانه گذاری است که اطلاعات خاصی را به صورت قالب بندی نشان می دهد و موتور جستجو را قادر می سازد تا جزئیات مربوط به محصول شما را پیدا کند. این جزئیات می تواند شامل قیمت گذاری، بررسی، رتبه بندی، پیشنهادات ویژه و حتی جوایز باشد. با توجه به نوع محصولی که ارائه می دهید می توانید ویژگی های بیشتری را برای اشتراک گذاری با خزنده های جستجو انتخاب کنید. بنابراین می توان گفت Schema Markup محصول برای سایت های تجارت الکترونیک یک امر حیاتی به شمار می آید.
ریچ اسنیپت ها به سادگی قابل توجه و قانع کننده هستند، آنها خیلی سریع اطلاعاتی که کاربر نیاز دارد را از جمله قیمت، نظر، نحوه ارسال و سایر موارد را ارائه می دهند. از مهمترین مزیت های اجرای اسکیما محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:
یکی از روش هایی که می توانید محتوای سایت را بهینه سازی کنید، استفاده از اسکیما است. برای بهینه سازی محتوا شما باید ابتدا انتخاب درستی از اسکیما انجام دهید، باید متناسب با نوع محتوا از داده مناسب استفاده کنید. برای به حداکثر رساندن نتیجه بهتر باید برخی از ویژگی های خاص را که می تواند نام محصول، قیمت، امتیاز و یا تصویر محصول باشد را در نظر بگیرید.
Google Rich Results Test، ابزار آنلاین است که توسط گوگل ارائه شده است. توسعه دهندگان وب سایت می توانند از طریق این ابزار نشانه گذاری های داده های ساختار یافته را تایید کنند. این ابزار به طور کلی بر روی نتایج غنی تمرکز دارد، نتایج جستجوهای پیشرفته که اطلاعات اضافی را ارائه می دهند. نتایج غنی که می تواند شامل پانل های دانش، نتایج چرخ و فلک و یا سایر موارد باشد، به اندازه ای جذاب و آموزنده هستند که تجربه کاربری را می توانند افزایش دهند.
تست با این ابزار به شما کمک می کند با ایجاد یک پیش نمایش نسبت به داده های ساختار یافته که در نتایج جستجو ظاهر می شوند، بهینه سازی لازم را انجام دهید. برای بهینه سازی سئو، افزایش تجربه کاربری و عیب یابی توصیه می شود از این ابزار استفاده کنید.
استفاده از اسکیما در سئو مزیت های بسیاری را به دنبال دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.
یکی از مهمترین مزیت استفاده از اسکیما در سئو، بهبود نرخ کلیک است. اسکیما اطلاعات اضافی را در مورد محتوای وب سایت شما به طور مستقیم در صفحه نتایج موتور جستجو نشان می دهد. این به این معناست که کاربر می تواند قبل از کلیک بر روی لینک صفحه، وب سایت شما را ببیند و برای کلیک کردن اقدام کند. زمانی که اطلاعات مفیدی از جمله رتبه بندی، ستاره، بررسی، قیمت ها را در نتایج جستجو نشان داده می شوند، توجه کاربر جلب شده و او را ترغیب می کنند تا بر روی سایت کلیک کند. بدین ترتیب با اسکیما می توانید وب سایت خود را نسبت به رقبا متمایز و احتمال کلیک توسط کاربر را افزایش دهید.
تفاوتی نمی کند که یک محصول را با رتبه بندی یا یک مقاله را با یک تصویر، توسط اسکیما برجسته کنید. اسکیما برای برجسته کردن اطلاعات کلیدی که کاربر آنها را دنبال می کند، بسیار مفید است. زمانی که جزئیات مهم بیشتر در معرض دید کاربر قرار بگیرند، وب سایت از نظر کاربر جذاب تر و قابل اعتمادتر خواهد بود، در نتیجه نرخ کلیک بهبود پیدا می کند. به طور کلی اسکیما با ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربر نرخ کلیک را بهبود می بخشد، وب سایت را جذاب تر می کند، شانس کاربر را برای کلیک بر روی لینک افزایش می دهد.
یکی از بهترین روش ها برای نمایش اطلاعات مهم محتوای سایت، استفاده از Schema Markup است. علاوه بر اینکه سئو را بهبود می بخشد می تواند جذب کاربر را آسان تر کند. از طریق اسکیما شما می توانید اطلاعات خاص را که هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو اهمیت دارد را به صورت دقیق و ساختار یافته نمایش دهید. این اطلاعات می تواند امتیاز ستاره ای، نقد و بررسی، تاریخ انتشار، قیمت و ده ها مورد دیگر باشد. مهمترین مزیتی که انتشار این اطلاعات در نتایج جستجو دارد شامل افزایش نرخ کلیک، ایجاد ریچ اسنیپت و درک بهتر محتوا توسط گوگل است.
یکی از راه های موثر برای دیده شدن در موقعیت ویژه گوگل، استفاده از اسکیما است. اگر می خواهید در Featured Snippets وKnowledge Graph دیده شوید، برخی از راهکارها را انجام دهید.
ممکن است در پیاده سازی اسکیما با برخی از مشکلات و چالش ها روبرو شوید که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.
اکنون که با اسکیما آشنا شده اید، برخی از اشتباهات رایج برای نشانه گذاری اسکیما که باید از آنها اجتناب کنید را مرور خواهیم کرد.
گرچه اسکیما مزیت های بسیاری دارد، اما تطابق آن با استانداردهای گوگل می تواند چالش برانگیز باشد.
برای تطابق Schema Markup با استانداردهای گوگل باید از ابزارهای اعتبارسنجی به صورت منظم استفاده شود. همچنین با به روز رسانی مرتب اسکیما می توانید با استانداردهای گوگل همراه باشید. با رعایت این نکات کلیدی و برطرف کردن مشکلات، این اطمینان حاصل میشود که اسکیما در وب سایت شما با استانداردهای گوگل تطابق بیشتری پیدا می کند.
برای جلوگیری از اشتباهات در اسکیما برخی از نکات را رعایت کنید.
ابزارهای بسیاری وجود دارد که می توانید از طریق آنها اسکیما را به درستی پیاده سازی و تست کنید.
دلایل زیادی وجود دارد که باید داده های ساختار یافته را در وب سایت خود با استفاده از اسکیما بهبود ببخشید. علاوه بر اینکه محتوای شما باید واجد شرایط برای قرار گرفتن درSERP باشد، ترکیب نشانه گذاری اسکیما در سایت، لایه دیگری از اطلاعات را برای موتورهای جستجو آشکار می کند، تا از این طریق محتوای وب سایت شما بهتر درک شود. گرچه استفاده از اسکیما نیازی به کدنویسی ندارد، اما باید بدانید که اسکیما را باید بدون خطا انجام دهید تا توسط گوگل قابل خواندن باشد. ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می کنند نشانه گذاری اسکیما را به درستی انجام دهید و در صورت لزوم با عیب یابی، ایرادات و مشکلات را برطرف کنید.
با پیاده سازی آسان فرایند اسکیما، به موتور جستجو کمک می کنید تا درک بهتری نسبت به صفحه وب سایت شما داشته باشد. همچنین از طریق این ابزارها می توانید ابتدا یک پیش نمایش از نتیجه اسکیما را مشاهده کرده، سپس در صورت تایید آن را بدون خطا انجام دهید.
برای بهینه سازی موتور جستجو، داده های ساختار یافته جنبه حیاتی پیدا کرده اند، چرا که به موتور جستجو کمک می کنند تا صفحه شما را بهتر درک کند. زمانی که داده های ساختار یافته را به یک وب سایت اضافه می کنید، اطلاعات بیشتری را در مورد محتوای صفحه در اختیار موتور جستجو قرار می دهید که قطعاً در رتبه بندی تاثیر بسیاری خواهد داشت. Google Search Console یک ابزار قدرتمند است که به مدیران وب سایت در نظارت و عملکرد وب سایت کمک بسیاری می کند. ی
کی از ویژگی های این ابزار این است که به شما این فرصت را می دهد تا داده های ساختار یافته را از نظر اعتبار بررسی کنید. زمانی که داده ساختار یافته را در یک قالب استاندارد برای علامت گذاری عناصر در صفحه وب سایت استفاده می کنید، باید پس از افزودن داده ها عملکرد آنها را نیز نظارت کنید. با انتخاب کنسول جستجوی گوگل می توانید اعتبار داده ساختار یافته را بررسی کنید.
پس از وارد شدن به کنسول جستجوی گوگل باید وب سایتی که قصد دارید داده ساختار یافته آن را بررسی کنید، انتخاب کنید. با انتخاب گزینهEnhancements در منوی سمت چپ کنسول جستجوی گوگل، بر روی Structured Data کلیک کنید. گزارش هایی که دریافت می کنید در مورد داده های ساختار یافته در وب سایت شما هستند. اگر مشکلی برای داده ها تشخیص داده شود، باید آنها را بررسی و برطرف کنید. از طریق این گزارش لیستی از مشکلات را دریافت خواهید کرد، پس از برطرف کردن هرگونه خطا یا هشدار باید داده ساختار یافته را با استفاده از برخی از ابزارها تست کرده و در صورت تایید آن را اجرا کنید.
اگر با تکنیک های سئو آشنا باشید، تکنیک اسکیما کمی با آنها متفاوت است.
بهینه سازی محتوا، لینک سازی و اسکیما هر یک استراتژی های مختلفی هستند که می توانید برای افزایش دیده شدن وب سایت خود در نظر بگیرید. هر یک از این روش ها اهداف خاص خود را دنبال می کنند که باید با توجه به هدفی که دارید، هر یک از استراتژی ها را دنبال کنید.
Schema Markup یک کدگذاری است که در ساختارHTML قرار می گیرد و به موتور جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کند. این کدها که اطلاعاتی در مورد امتیاز، قیمت، نقد و بررسی، آدرس و سایر موارد را نشان می دهند، کمک می کنند تا نتایج Rich Snippets بهبود پیدا کنند.
با نمایش اطلاعات جذاب، امکان کلیک کردن کاربران بیشتر می شود و به موتور جستجو کمک می کند تا صفحه را بهتر و سریع تر درک کند. همچنین برای جستجوهای صوتی نیز می تواند پاسخ های دقیقی را ارائه دهد. از معایب این استراتژی می توان به داشتن کمی دانش فنی و در نظر گرفتن زمان اشاره کرد. این فرایند به طور مستقیم در رتبه بندی تاثیری ندارد و تنها قرار گرفتن در نتایج جستجو را بهبود می بخشد.
بهینه سازی محتوا به کیفیت ساختار و اطلاعاتی که در صفحات وب سایت وجود دارد، می پردازد. بهینه سازی محتوا که طیف گسترده ای از موارد از جمله انتخاب کلمه کلیدی صحیح و عنوان جذاب را در بر می گیرد، به طور مستقیم در رتبه بندی سایت تاثیرگذار خواهد بود. زمانی که محتوا به درستی بهینه شود، جذب کاربر بیشتر خواهد بود، در نتیجه تعامل و نرخ تبدیل افزایش پیدا می کند.
اگر محتوا جذاب تشخیص داده شود، اشتراک گذاری محتوا توسط کاربران نیز افزایش پیدا می کند. از معایب این استراتژی می توان به انتخاب کلمه کلیدی صحیح اشاره کرد که برای رتبه بندی بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر این محتوای وب سایت باید به طور منظم به روز رسانی شود تا رتبه سایت افت پیدا نکند.
لینک سازی از دیگر استراتژی هایی است که به موتور جستجو کمک می کند تا به سایت شما اعتبار ببخشد. بک لینک ها می توانند اعتبار دامنه وب سایت شما را افزایش دهند. اگر بک لینک از سایت معتبر دریافت شود، در رتبه بندی تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این، لینک سازی کمک می کند با ایجاد یک شبکه گسترده ارتباط بیشتری را با کاربران ایجاد کنید. از معایب این استراتژی می توان به در نظر گرفتن زمان و ساخت و ایجاد لینک های با کیفیت اشاره کرد.
اگر برای بهبود رتبه بندی وب سایت خود از تکنیک های سئو سنتی و اسکیما به طور همزمان استفاده کنید، به نتایج قابل قبولی دست پیدا خواهید کرد. با ترکیب تکنیک های سئو سنتی و اسکیما وب سایت شما در نتایج جستجو بهتر دیده می شود، گوگل نسبت به محتوای وب سایت شما درک بهتری پیدا می کند، نرخ تبدیل افزایش پیدا می کند، همچنین می تواند در رتبه بندی وب سایت نیز تاثیرگذار باشد.
اسکیما کمک می کند تا اطلاعات وب سایت دقیق تر و جذاب تر در نتایج جستجو منتشر شوند، سئو سنتی نیز به بهبود ساختار و محتوای وب سایت کمک می کند. هر دو روش مکمل یکدیگر هستند و می توانند در جذب ترافیک و بهبود تجربه کاربری تاثیرات چشمگیری داشته باشند.
اسکیما تا حدودی توانسته است بر الگوریتم های گوگل تاثیر بگذارد. در ادامه میزان تاثیر اسکیما را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در رتبه بندی بررسی خواهیم کرد.
اسکیما به شما این فرصت را می دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد محتوای وب سایت خود در اختیار موتور جستجو قرار دهید. این داده ها که در قالب های مختلفی از جمله JSON-LD/ Microdata / RDFa پیاده سازی می شوند، به موتور جستجو درک واضح تری از محتوا را ارائه می دهند. بنابراین با برچسب گذاری عناصر خاص، موتور جستجو می تواند محتوای وب سایت را بهتر تفسیر، فهرست بندی و رتبه بندی کند.
خزنده های موتورهای جستجو از اسکیما برای نمایه سازی کارآمد صفحات وب سایت استفاده می کنند، این داده های ساختار یافته به خزنده ها کمک می کنند تا عناصر کلیدی را در یک صفحه به سرعت شناسایی کنند. بنابراین الگوریتم های موتورهای جستجو، اسکیما را در نظر می گیرند. گرچه به صورت مستقیم اسکیما عامل رتبه بندی نیست، اما به طور غیر مستقیم در عملکرد سئو سایت تاثیرگذار است.
بنابراین می توان گفت اسکیما از طریق این موارد تا حدودی به طور مستقیم بر روی رتبه بندی تاثیرگذار خواهد بود.
بنابراین به طور غیر مستقیم اسکیما می تواند در رتبه بندی جستجو تاثیرگذار باشد.
الگوریتم های گوگل و اسکیما در کنار یکدیگر می توانند تجربه جستجو و البته رتبه بندی صفحات وب سایت را بهبود ببخشند. می توان گفت بین اسکیما و الگوریتم های گوگل یک رابطه نزدیکی وجود دارد.
همانطور که سئو به پیشرفت خود در حال ادامه دادن است، اسکیما نیز پیشرفت خواهد کرد. برای کسب و کارهایی که می خواهند در نتایج جستجو همچنان باقی بمانند، استفاده از اسکیما به یک ضرورت تبدیل می شود. برای موتورهای جستجو که به طور فزاینده بر داده های ساختار یافته تکیه می کنند، اسکیما می تواند بسیار کاربردی باشد. با توجه به رشد چشمگیر جستجوی صوتی، الگوریتم هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و نتایج جستجوی شخصی سازی شده، می توان نتیجه گرفت که داده های ساختار یافته و اسکیما در آینده در سئو نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد.
در حال حاضر استفاده از اسکیما برای بهبود نمایش داده ها در نتایج جستجو، اهمیت بالایی دارد. از سوی دیگر گوگل به طور مداوم الگوریتم ها و نحوه نمایش داده در نتایج جستجو را بهبود می بخشد. اسکیما به گوگل در درک دقیق کمک می کند، بنابراین ممکن است گوگل داده های ساختار یافته بیشتری را از محتوای وب سایت استخراج و به کاربر نشان دهد.
خیر،، اسکیما یک عامل رتبه بندی نیست. اما به طور غیر مستقیم می تواند بر رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو تاثیر بگذارد. اسکیما به موتور جستجو کمک می کند تا محتوا را با دقت بیشتری درک کند.
نیازی نیست تا همه صفحات وب سایت خود را نشانه گذاری کنید. اما هرچه تعداد صفحات بیشتری را به اسکیما اختصاص دهید، به موتور جستجو کمک بیشتری می کنید تا به طور دقیق تر وب سایت شما را ارزیابی کند. در واقع تعداد اسکیمای بیشتر باعث تفسیر بهتر محتوا می شود.
ابزارهای مختلفی برای شناسایی خطاها، تست و اعتبارسنجی داده ها وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
خیر، پیاده سازی اسکیما در موبایل و دسکتاپ از نظر فنی تفاوت اساسی ندارد.
بله، وب سایت های تجارت الکترونیک و سایت های فروشگاهی برای افزایش دید جستجو و ترافیک ارگانیک به اسکیما نیاز دارند. برای کسب و کارهایی که در بازار آنلاین رقابت می کنند، اسکیما به موتور جستجو کمک می کند تا با ارائه برخی از اطلاعات از جمله ویژگی محصول و قیمت، رتبه بندی بهتری انجام دهد.
اسکیما به موتور جستجو کمک می کند تا بهترین نتایج جستجو را برای کاربر ارائه دهد. از مهمترین مزیت های نشانه گذاری اسکیما در وب سایت این است که می توانید نرخ کلیک و تعامل را افزایش، نرخ پرش وب سایت را کاهش و عناصر خاص را بهبود ببخشید تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری را دریافت کنید. بنابراین می توان گفت یکی از عناصر مهم در استراتژی های سئو، در حال حاضر استفاده از اسکیما است.
توصیه می شود برای افزایش نرخ کلیک، درک بهتر موتور جستجو و دیده شدن در نتایج ویژه و البته سازگاری با جستجوی معنایی، اسکیما را در سئو لحاظ کنید. مدیران وب سایت با استفاده از ابزارهای مناسب می توانند بسیاری از صفحات وب سایت را با اسکیما پوشش دهند و با دریافت گزارش در جستجوی کنسول گوگل، نسبت به مثبت بودن تاثیر اسکیما در سایت اطمینان حاصل کنند.
دارکوب، شرکت فعال در زمینه طراحی سایت و اجرای سئو است. کارشناسان با تجربه دارکوب برای سئو و بهینه سازی وب سایت، راهکارهای کلیدی را در نظر می گیرند تا در مدت زمان کوتاهی رتبه وب سایت افزایش پیدا کند. تیم حرفه ای دارکوب با اجرای سایت های فروشگاهی توانسته است تحول عظیمی را در بسیاری از کسب و کارها ایجاد کند. تنها کافیست برای دریافت مشاوره، با کارشناسان دارکوب در ارتباط باشید.