امروزه در فضای اینترنت و در موتورهای جست و جو تعداد زیادی سایت را در ارتباط با موارد مختلف مشاهده نموده اید. کاربران نیز برای دیدن محتوای مورد نظرشان به سایت ها مراجعه می نمایند. در اصل می توان گفت اصلی ترین جز یک سایت محتوای آن می باشد به همین دلیل است که موتورهای جست و جو بر اهمیت آن بسیار تاکید کرده اند. اگر شما با بهینه سازی و سئو سایت آشنا باشید می دانید که یکی از قوانین مهم سئو درج محتوا است البته نه هر محتوایی ، درج محتوا دارای اصول و قوانینی است که اگر رعایت شود باعث بهبود جایگاه سایت در موتور جست و جو شده و در صورتی که رعایت نگردد امکان دارد از سوی موتور جست و جو گوگل جریمه شود.
از آنجایی که درج محتوا برای سایت ها بسیار مهم می باشد ما قصد داریم تا در این مقاله بیشتر در مورد آن صحبت نماییم و همچنین بحثی در ارتباط میزان کافی درج و تولید محتوا داشته باشیم. در ابتدا لازم است تا با مفهوم محتوا و اینکه شامل چه چیز هایی است آشنا شویم.
لیست مطالب
وقتی سایتی طراحی می شود هدف از ایجاد آن ارائه و معرفی خدمات و محصولات و … می باشد. به همین دلیل برای معرفی باید در مورد موضوع سایت اطلاعاتی در وب سایت نوشته شود. این اطلاعات که شامل مقاله، تصویر، فیلم و … می باشد را محتوا می نامند و قرار دادن آن در سایت را درج محتوا و جمع آوری را تولید محتوا می گویند. محتوا شامل چند دسته می باشد.
محتوای نوشتاری: قسمت بیشتر محتوای سایت ها شامل نوشته و مقاله می باشد. در مقاله ها اغلب اطلاعات مفیدی به کاربر منتقل می گردد و اکثر کاربران بیشتر به دلیل خواندن مقالات و نوشته ها به وب سایت ها مراجعه می نمایند. در مقالات و محتوای نوشتاری اغلب اطلاعات و نکات قابل توجهی ارائه می گردد.
برای تولید محتوای نوشتاری بهتر است به مقالات غیر ایرانی رجوع کنید و چکیده ای از آن را یاداشت نمایید همچنین سعی کنید نوشته شما منحصر بفرد و مختص به خودتان باشد از درج محتوای کپی در وب سایت خود پرهیز نمایید. زیرا این کار هم از نظر کاربران خوشایند نیست و هم در صورت تکرار از سوی موتور جست و جو گوگل جریمه در پی دارد. محتوای ناب و با کیفیت تاثیر باورکردنی و چشم گیری در بهینه سازی سایت و بهبود رتبه دارد.
محتوای تصویری: همانطور مشخص است منظور از محتوای تصویری درج عکس در سایت می باشد. تصاویر می تواند از محصولات و خدمات شما باشد. بهتر است از تصاویر با کیفیت اما کم حجم استفاده نمایید. همچنین در ابتدای هر صفحه از وب اگر از تصاویر به صورت بنر استفاده نمایید می تواند برای کاربران جذاب باشد.
تصاویر باکیفیت با حجم بالا تاثیر زیادی در کاهش سرعت بارگذاری وب سایت شما خواهد داشت و این نکته برای سئو خوشایند نیست و امکان دارد بر رتبه شما تاثیر منفی گذارد برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از ابزارها و نرم افزارهایی که حجم تصاویر را کم می کنند استفاده نمایید این نرم افزارها حجم را کاهش می دهند بدون آنکه بر کیفیت عکس تاثیر بگذارند مانند نرم افزارهای Black Bird Image Optimizer یا JPEGmini و از این قبیل نر افزارها که امروزه تعداد آنها زیاد است.
استفاده از تصاویر تنها در صفحات کاربر پسند نمی باشد. بهتر است تلفیقی از عکس و نوشته استفاده نمایید. اخیرا در برخی از سایت ها از اینفوگرافیک استفاده می کنند. اینفوگرافیک تصاویری را می گویند که در آن اطلاعاتی نوشتاری وجود دارد این تصاویر بسیار مورد پسند کاربران است و اغلب اطلاعات مفیدی را انتقال می دهد. یک نمونه تولید محتوا تصویری تولید کنید و همه موارد را رعایت کنید.
محتوای ویدئویی: این محتوا اغلب برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد، تولید محتوای ویدئویی مگر آنکه معرفی محصول و خدمات باشد توصیه نمی شود زیرا اکثر کلیپ ها و ویدئو ها سرعت سایت را کاهش می دهند و همچنین کمتر کاربری آنها را مشاهده می کند. اگر سایت شما آموزشی است گذاشتن ویدئوهای کم حجم برای آموزش به شما تولید محتوای آموزشی پیشنهاد می شود.
مدیران وب سایت ها می توانند کلیپ های کم حجم و کوتاه را در ارتباط با موضوع سایت خود درج نمایند. نرم افزارهایی نیز وجود دارند که حجم کلیپ ها را کاهش می دهند و شما می توانید بدون کاهش سرعت سایت درج نمایید.
محتوای صوتی: اخیرا تولید محتوای صوتی بسیار افزایش یافته است و آن هم به دلیل کم حجم بودن فایل های صوتی می باشد. منظور از محتوای صوتی فایل های mp3 می باشد که در بسیاری از سایت های آموزشی قرار دارد. استفاده از محتوای صوتی بهتر از محتوای ویدئویی می باشد.
در اغلب سایتها از همه نوع محتوا استفاده می نماید که این کار کاربر پسند نیست بهتر از در صفحات خود از مقاله و نوشته و یکی از انواع دیگر محتوا استفاده نمایید. مطلب مهم و قابل تامل این می باشد که محتوای شما باید مرتبط با موضوع سایت باشد در غیر این صورت خزنده های گوگل این مورد را شناسایی کرد و امکان دارد سایت شما پنالتی شود یا بر سئو سایت تاثیر منفی گذارد.
همچنین کاربران را جذب نخواهد کرد. مورد بعدی استفاده از محتوای تکراری و کپی می باشد. همانطور که در بالا ذکر کردیم سعی نمایید به هیچ عنوان از محتوای کپی و تکراری سایت های دیگر استفاده نکنید این کار اگر مکرر انجام شود توسط گوگل شناسایی خواهد شود و بدون شک جریمه را در پی خواهد داشت همچنین از دید کاربران این کار جالب نمی باشد. محتوا اگر منحصر بفرد و با کیفیت باشد بر نحوه سئو سایت تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
درج محتوا به تنهایی نمی تواند سایت شما را بهینه نماید بلکه در محتوای خود باید حتما از کلمات کلیدی استفاده نمایید به شرط اینکه آنها را در جملات با معنا استفاده شود کلمات کلیدی در هر صفحه از وب دارای چگالی می باشد. چگالی کلمات کلیدی درصد استفاده از کلمات کلیدی می باشد.
با استفاده از چگالی کلمات کلیدی شما می توانید درصد استفاده از کلمات کلیدی در متن را بدانید و به همان مقدار کلمه کلیدی به کار ببرید. کلمات کلیدی باید در عنوان صفحه، تگ عنوان، داخل متن، آدرس صفحه، تگ Alt مربوط به تصاویر، لینک های داخل سایت و متا دیسکریپشن Meta description بکار رود برای محاسبه چگالی از فرمول های زیر استفاده نمایید.
محتوا در مرکز نحوه تبلیغ محصولات خود، ایجاد مخاطب و ایجاد اعتماد با مشتریان فعلی و بالقوه خود قرار دارد. مصرف کنندگانی که به طور تصادفی متوجه کاری می شوند که شما انجام می دهید از محتوای شما برای ارزیابی اینکه آیا محصولات، خدمات و هویت شما به عنوان یک شرکت برای آنها مناسب است یا خیر استفاده می کنند.
و موتورهای جستجو مانند گوگل نیز به محتوای شما نگاه می کنند و ارزش آن را ارزیابی می کنند تا تعیین کنند که وب سایت شما باید در چه رتبه ای در SERP های مختلف قرار گیرد.
با این حال، ایجاد محتوای وب سایت بسیار مهم است زیرا بر روی همه چیز در مورد دیده شدن آنلاین برند شما و موفقیت نهایی تأثیر می گذارد. بسیار مهم است که آن را به درستی انجام دهید و روشی را ایجاد کنید که برای شما کار کند.
این سوال ممکن است در ابتدا کمی فلسفی یا ذهنی به نظر برسد، اما میتوانید محتوای وبسایت «بزرگ» را با چند معیار کلیدی تعیین کنید. در اینجا خلاصه ای سریع از آنچه یک وب سایت عالی را از یک وب سایت متوسط جدا می کند آورده شده است.
اگر ابتدا این سوال را از خود بپرسید، ایده بسیار بهتری در مورد آنچه در وب سایت خود قرار دهید به شما می دهد. آیا شما یک خرده فروش تجارت الکترونیک هستید که می خواهید محصولات را مستقیماً به مصرف کنندگان بفروشید؟
اگر چنین است، محتوای شما با یک شرکت مشاوره تجاری بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان یک خردهفروش، میخواهید محتوای شما معاملات بیشتری ایجاد کند. بنابراین، شما روی توضیحات محصول، عکسها، ویدیوها و سایر مواد تمرکز خواهید کرد که نشان میدهند محصولات شما چقدر عالی هستند و چرا مردم باید آنها را بخرند.
به عنوان یک مشاور کسب و کار، هدف شما ایجاد اعتماد در بین مشتریان بالقوه است. بنابراین، محتوای شما باید نشان دهد که چه چیزی شما را به یک مرجع در صنعت تبدیل می کند. حتی اگر تجربه زیادی در مشاوره ندارید، می توانید دانش خود را ارتقا دهید. به طور کلی، اگر محتوای شما با هدف اصلی شما مطابقت داشته باشد، خوب است.
اینجا جایی است که تحقیقات کلمات کلیدی وارد عمل خواهد شد. حتی اگر بخواهید در مورد موضوعاتی بنویسید که برای شما عزیز و نزدیک است، آیا مردم به آن توجه خواهند کرد؟ آیا افراد کافی از وب سایت شما بازدید می کنند و آن محتوا را مصرف می کنند؟
اگر نه، باید روی موضوعات مرتبط تری تمرکز کنید. مجدداً، بیایید از شرکت های مشاوره تجارت الکترونیک و تجارت خود به عنوان مثال استفاده کنیم. برای خرده فروش، فرض کنید که آنها لوازم آشپزخانه را می فروشند. در حالی که هزاران مدل و مدل لوازم خانگی موجود است، اما همه آنها بسیار محبوب نیستند.
از آنجایی که تولید محتوا بسیار مهم می باشد باید محتوای خود را همیشه بررسی و ارزیابی نمایید. هر چه محتوای صفحات شما بیشتر باشذد شانس شما برای کسب رتبه بهتر بیشتر می شود. محتوای کم از سوی گوگل محتوای نامناسب تلقی می گردد. برای این کار می توانید مقالات مختلف داخلی و البته خارجی را مطالعه نمایید و با استفاده از دانش های روز مطالب مناسب و با کیفیت و همچنین مرتبط با سایت تولید نمایید.
محتوای شما در هر صفحه حداقل 700 کلمه باید باشد همانطور که گفتیم هر چه محتوای شما بیشتر باشد تاثیر آن بیشتر می باشد این بدین معنا نیست که بیشتر شدن محتوای هر صفحه به معنای کاهش کیفیت آن باشد بلکه هم کیفیت و هم کمیت آن باید بیشتر باشد. مدیران وب سایت ها باید همیشه بروز باشند و سایت های رقبا و همچنین سایت های خبری را در ارتباط با سایت شان است را دنبال کنند.
فعال بودن و داشتن فعالیت در وب سایت از سوی گوگل شناسایی می شود و می تواند امتیاز مثبتی برای سایت ها داشته باشد . محتوای سایت را همیشه بروز رسانی نمایید و مطالب جدید به آنها بیافزایید بدین ترتیب سایت شما پویا می شود و این نکته مورد توجه گوگل است.
ارسال مقدار مناسب محتوا تاثیر زیادی بر رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. درست کردن این موضوع بسیار مهم است، اما بسیاری از کسب و کارها این کار را نمی کنند.
ممکن است شنیده باشید “چیزی به نام محتوای زیاد وجود ندارد”. خوب، به عنوان یک شرکت بازاریابی محتوا، ما می دانیم که این درست نیست. اطلاعات بیش از حد به دلایل متعددی بسیار زیاد است و ترافیک را از وب سایت شما دور می کند. یک مسئله رایج این است که نمی دانید کجا باید خط بکشید، به ویژه زمانی که اطلاعات زیادی وجود دارد که می خواهید منتقل کنید.
از سوی دیگر، با نداشتن محتوای کافی، هیچ انگیزه ای برای گوگل یا خواننده برای استفاده از صفحه خود ایجاد نمی کنید. وقتی نوبت به تولید محتوا میرسد، «یک اندازه برای همه» وجود ندارد. مقداری که باید ایجاد کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع صفحه ای که ایجاد می کنید، قصد جستجوی خواننده و موضوعی که پوشش می دهید.
وقتی صحبت از وب سایت ها می شود، همه ما مقصریم که یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت می کنیم. تحقیقات نشان داده است که میانگین زمان صرف شده در یک وب سایت 15 ثانیه است. این بدان معناست که اگر در 15 ثانیه توجه خواننده را جلب نکرده باشید، نمیخواهید.
بسیاری از کسب و کارها می خواهند همه چیز را یکجا به همه بگویند. در حالی که داشتن یک صفحه بسیار آموزنده که زمینه های زیادی را پوشش می دهد عالی است، به یاد داشته باشید که خواننده را با دیواری از متن غرق نکنید. انجام این کار تنها منجر به نرخ پرش بالا می شود و باعث می شود موقعیت شما در نتایج جستجو آسیب ببیند.
به قصد کاربر فکر کنید. اگر به دنبال تولید صفحه ای برای کلمه کلیدی “ماشین حساب آنلاین” هستید و آن را با دیوارهایی از متن، ویدئو و تصاویر پر می کنید… به این هدف نمی رسید. در این مثال، صفحه شما محتوای زیادی در آن نخواهد داشت – افرادی که این عبارت را جستجو می کنند فقط می خواهند با یک ابزار ماشین حساب ملاقات کنند، نه اینکه درباره تاریخچه ریاضیات بیاموزند یا تصاویر ماشین حساب ها را ببینند.
به دنبال راه هایی برای کاهش نرخ پرش در سایت خود هستید؟ ما شما را تحت پوشش قرار دادیم. ارسال اطلاعات بیش از حد مکرر می تواند برای بیننده ناامید کننده باشد. برای اطمینان از اینکه محتوایی که تولید می کنید واضح، مختصر و مهمتر از همه برای خواننده جالب باشد، وقت بگذارید.
هر شرکت سئو می داند که محتوای با کیفیت برای راضی نگه داشتن گوگل مورد نیاز است. اگر متن برای موضوعات بزرگ بسیار کم باشد، گوگل آن را برای جستجوگران مفید نمی داند و بنابراین شما امیدی به رتبه بندی بالا نخواهید داشت.
اگر محتوای شما به اندازه کافی طولانی نیست، این احتمال وجود دارد که همه چیزهایی را که نیاز دارید پوشش نداده باشید. محتوایی که خیلی نازک است ارزش زیادی ندارد و سؤال یا عبارت جستجوی کاربر را حل نمی کند. دوباره به قصد کاربر برمی گردد. اگر کسی به دنبال “راهنمای نهایی SEO” است، اطلاعات زیادی می خواهد. آنها می خواهند در مورد تکنیک های مختلف SEO، نتایجی که می توانند انتظار داشته باشند، چگونه می توانند آن را خودشان انجام دهند و غیره بدانند.
بنابراین، اگر محتوای شما خیلی کوتاه باشد چه اتفاقی میافتد؟ کاربر وب سایت شما را ترک می کند و به جای دیگری نگاه می کند. یک بار دیگر، نرخ پرش را افزایش دهید و موقعیت خود را در SERP کاهش دهید.
اگر دائماً با داشتن محتوای خیلی کم درگیر هستید، بهترین نکته ما این است که تحقیقات بیشتری انجام دهید. قبل از شروع نوشتن مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دارید و صفحات خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.
هیچ عدد جادویی در مورد شمارش کلمات وجود ندارد. پاسخ ساده این است که یک صفحه وب یا مقاله باید به اندازه نیاز باشد. مهم است که بدانیم هدف کاربر چیست و چرا مهم است. به عنوان مثال، اگر کاربر یک ماشین حساب را جستجو کند، به دنبال یک مقاله 3000 کلمه ای در مورد ماشین حساب نیست، بلکه به دنبال یک ابزار است و به احتمال زیاد این صفحه کمتر از 300 کلمه را شامل می شود.
از طرف دیگر، اگر کاربر با هدف اطلاعاتی در مورد یک موضوع عمیق مانند راهنمای نهایی سئو جستجو می کند، 300 کلمه کافی نخواهد بود. به کیفیت فکر کنید نه کمیت. مهمترین چیز این است که مطمئن شوید همه چیزهایی را که نیاز دارید پوشش داده اید.
مهم است که به خاطر داشته باشید که تعداد کلمات خاصی وجود ندارد که برای همه انواع محتوا بهینه باشد. گوگل به تحقق هدف کاربر اهمیت می دهد، خواه 50 کلمه، 100 کلمه، 1000 کلمه یا 3000 کلمه باشد.
با این حال، نشانه هایی در مورد تعداد کلمات مورد انتظار در انواع مختلف محتوا وجود دارد. وقتی صحبت از پستها یا مقالات وبلاگ میشود، تحقیقات نشان داده است که محتوای طولانی به طور متوسط 77.2٪ بیشتر از مقالات کوتاه بک لینک به دست میآورد. در این، طول بهینه واضحی وجود دارد، زیرا پستهای 1000 تا 2000 کلمه، اشتراکهای اجتماعی را به حداکثر میرسانند.
در این مورد استثناهایی وجود دارد. به عنوان مثال، در روزنامه نگاری و مقالات روزنامه، 600-800 کلمه بهینه است. آژانس روابط عمومی دیجیتال ما بر اهمیت هیجان انگیز نگه داشتن کمپین ها تاکید می کند و می گوید: “کسالت بار بدترین چیزی است که یک بیانیه مطبوعاتی می تواند داشته باشد”. همین امر در مورد همه انواع محتوا صدق می کند. گاهی اوقات، کوتاه اما شیرین نگه داشتن آن بهترین راه برای درگیر نگه داشتن خوانندگان است.
نوع کلیدی دیگری از صفحه وب که باید به آن اشاره کرد، همان چیزی است که گوگل آن را “صفحات YMYL” می نامد. این مخفف «پول یا زندگی شما» است و به صفحاتی اشاره دارد که مستقیماً بر زندگی، رفاه یا امور مالی یک شخص تأثیر می گذارد. گوگل این صفحات را با استانداردهای بالاتری نسبت به سایرین نگه می دارد، و در نتیجه، برای نشان دادن تخصص، اغلب باید از نظر تعداد کلمات بالاتر باشند.
استفاده از تصاویر گرافیکی و ویدئویی برای توضیح اطلاعات یک راه عالی برای افزایش ارزش صفحه شما است، بدون اینکه مخاطبان خود را با متن بیشتر تحت فشار قرار دهید. گرافیک ها و ویدیوها به راحتی قابل هضم هستند و چیزها را برای خواننده جالب نگه می دارند.
اگر در پیدا کردن کلماتی که برای پر کردن یک صفحه مشکل دارید، گرافیک نیز مفید است. آنها از نظر بصری برای خواننده جذاب هستند و می توانند برای توضیح موضوعاتی که کلمات نمی توانند استفاده شوند.
پیوندهای داخلی به صفحات دیگر ایجاد کنید. این نکته مخصوصاً در صورتی مفید است که عادت به منحرف شدن دارید. وقتی احساس میکنید که روی یک مماس طولانی میروید، این فرصت عالی برای ایجاد یک صفحه جداگانه… و پیوند به آن است! این نه تنها از طولانی شدن محتوا جلوگیری میکند، بلکه با ارائه فرصتهای پیوند داخلی بیشتر به سئو نیز کمک میکند.
سه نوع مختلف خواندن وجود دارد: اسکیمینگ، اسکن و خواندن عمیق. خود را به جای خواننده قرار دهید. آیا آنها احتمالاً مقاله را بررسی می کنند تا به کلیات یک موضوع دست یابند، آن را برای اطلاعات خاصی اسکن می کنند، یا برای درک عمیق تر آن را به طور عمیق می خوانند؟ با شناسایی سبک خواندن، می توانید محتوای خود را متناسب با خواننده تطبیق دهید و تجربه کاربری را بهبود بخشید.
کم خواندن هنجار جدید است. اکثر مردم دیگر برای خواندن هر کلمه در یک صفحه وقت نمی گذارند، بلکه در عوض آن را کوتاه می خوانند تا یک ایده کلی از آنچه صفحه در مورد آن است دریافت کنند و یک نمای کلی داشته باشند. بنابراین، چگونه می توانید مردم را وادار به خواندن محتوای شما کنید؟ آن را اسکیم شوند. شما می توانید این کار را با استفاده از موارد زیر انجام دهید: چیدمان و طراحی (عنوان ها و عنوان های فرعی، لیست های گلوله ای، رنگ فونت، و غیره)، با استفاده از گرافیک های مفید و عدم وافل کردن.
اسکن خواندن (یا اسکن) شامل خواندن سریع متن است که به دنبال استخراج حقایق یا ارقام خاص است. برای استراتژی محتوایی مناسب برای یک اسکن خوان، مطمئن شوید که اطلاعات آماری زیادی را اضافه کرده و از نمودارها و اینفوگرافیک ها استفاده کنید.
خواندن عمیق دقیقاً همان چیزی است که روی قلع نوشته شده است. کاربر یک صفحه را با دقت می خواند تا درک عمیق تری از یک موضوع به دست آورد. معمولاً، مطالعه عمیق پس از آن اتفاق می افتد که شخصی صفحه ای را مرور کرده و به این نتیجه برسد که ارزش خواندن با جزئیات بیشتری دارد. این بدان معنی است که شما قبلا توجه آنها را جلب کرده اید، اکنون تنها کاری که باید انجام دهید حفظ آن است.
می توانید این کار را با خوانایی، هضم و جذاب کردن صفحه انجام دهید. مطمئن شوید هر چیزی که می نویسید ارزش افزوده دارد و فراموش نکنید که متن را با استفاده از گرافیک تجزیه کنید.
قانون طلایی در نوشتن محتوا: وافل نکنید. هر جمله باید ارزشمند باشد. هنگام تصحیح مقالات خود، مراقب جملاتی باشید که ارزشی به مقاله شما نمیافزاید و آنها را حذف کنید. گاهی اوقات شناسایی اطلاعات ارزشمند در نوشته خود دشوار است، بنابراین از شخص دیگری نیز بخواهید آن را تصحیح کند.
دکمه Call to Action. با افزودن یک فراخوان برای اقدام، مانند فرم تماس، به خواننده این فرصت را میدهید که در صورتی که همه چیزهایی را که میخواهند بدانند پوشش ندادهاید، با شما تماس بگیرد.
مشابه تعداد کلمات، هیچ عدد جادویی برای تعداد صفحات وب شما در یک وب سایت وجود ندارد. این واقعاً بستگی به میزان اطلاعات ارزشمندی دارد که باید به اشتراک بگذارید. از یک طرف، استدلال می شود که شما نمی توانید تولید محتوای بسیار باکیفیت داشته باشید، با این حال، این بیانیه به تنهایی کاملاً درست نیست.
در تئوری، چیزی به نام داشتن محتوای بسیار با کیفیت بالا نباید وجود داشته باشد. با این حال، هنگامی که چندین صفحه را در مورد یک موضوع می نویسید، در معرض خطر آدمخواری کلمات کلیدی قرار می گیرید. این زمانی است که چندین صفحه در یک وب سایت یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند. سپس آنها بر روی SERP با یکدیگر می جنگند و به عملکرد ارگانیک سایت آسیب می رسانند. این به این دلیل است که گوگل صفحات وب را رتبه بندی می کند، نه وب سایت ها، بنابراین در نظر نمی گیرد که چندین صفحه از یک سایت آمده اند.
همچنین شایان ذکر است که فقط به این دلیل که دو صفحه برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند، لزوماً به این معنی نیست که آدمخواری کلمه کلیدی رخ می دهد.
ترفند برای یافتن مسائل واقعی آدمخواری این است که به دنبال صفحاتی بگردید که کلمات کلیدی یکسانی را هدف قرار می دهند و هدف یکسان یا بسیار مشابه را برآورده می کنند.
هنگام ایجاد محتوا، مطمئن شوید که هر بار تنوع منحصر به فردی از کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید. این امر باعث میشود که سایت شما نتواند روی پای خود قدم بگذارد و همچنین اطمینان حاصل شود که محتوایی که تولید میکنید به خودی خود منحصربهفرد است. هم از دیدگاه گوگل و هم از دیدگاه خواننده، داشتن چندین صفحه که کم و بیش یک چیز را بیان می کنند، فایده ای ندارد.
با برنامه ریزی مدبرانه یک سلسله مراتب و ساختار وب سایت، می توانید محتوای مورد نیاز را شناسایی کنید و مطمئن شوید که محتوای همپوشانی وجود ندارد. وقت خود را صرف تحقیق کنید تا متوجه شوید که کاربر دقیقاً به دنبال چه نوع اطلاعاتی است. به این ترتیب همه چیز را پوشش میدهید، بدون هیچ شکافی، اما بدون محتوای تکراری.
اگر قبلاً محتوای باکیفیت زیادی ایجاد کردهاید و فکر میکنید که وبسایت شما از تأثیرات آدمخواری کلمات کلیدی رنج میبرد، نگران نباشید، میتوان آن را برطرف کرد. و بهترین بخش؟ لازم نیست چیزی را دور بریزید. در اینجا نحوه ادغام چندین صفحه در یک صفحه آورده شده است:
مرحله 1: URL خود را انتخاب کنید
اگرچه هیچ محتوایی را دور نمی اندازید، اما خود صفحات وب را حذف خواهید کرد. هنگام ترکیب دو (یا چند) صفحه وب، باید انتخاب کنید که کدام URL را می خواهید حفظ کنید. ما URL مقاله ای را که بیشترین ترافیک را ایجاد می کند توصیه می کنیم.
مرحله 2: نام مقاله خود را تغییر دهید و ساختار را تغییر دهید
در بیشتر موارد با ادغام دو مقاله مختلف نیاز به عنوان جدیدی ایجاد خواهید کرد. وقت بگذارید و به این فکر کنید که مقاله یا صفحه شما اکنون چه چیزی را پوشش می دهد و به چه سوالاتی پاسخ می دهد.
یک ساختار صفحه جدید نیز با در نظر گرفتن سلسله مراتب محتوا (ترتیب اهمیت) و ارتباط ایجاد کنید. ممکن است در این مرحله ایده های جدیدی برای عنوان داشته باشید. همچنین ممکن است نیاز به نوشتن پاراگراف های بیشتری برای پیوند دادن همه آن ها با هم وجود داشته باشد.
مرحله 3: صفحات قدیمی را حذف و تغییر مسیر دهید
هنگامی که صفحه جدید را ایجاد کردید، می توانید با خیال راحت صفحات قدیمی را حذف کرده و (مهمتر از همه) تغییر مسیر دهید. اکنون صفحات قدیمی باید کاربر را به صفحه جدیدی که به تازگی ایجاد کرده اید هدایت کنند.
مرحله 4: محتوای جدید خود را آپلود کنید
محتوای جدید خود را آپلود کنید، و کارتان تمام شد!
همانطور که گفته شد مهمترین نکته هر سایت تولید و درج محتوا برای آن است در صورتی که سایت شما محتوای مناسب و با کیفیتی به کاربران ارائه دهد بدون شک بر سئو تاثیر مثبت خواهد گذاشت. به طور مکرر وب سایت خود را ارزیابی نمایید و محتوای آن را بروز رسانی کنید هر چه وب سایت شما بروزتر همراه با محتوای با کیفییت و با کمیت بالایی باشد زودتر به صفحه اول گوگل خواهد رسید. برای سفارش تولید محتوا و یا تولید محتوا برای اینستاگرام خود می توانید با شماره های شرکت دارکوب تماس بگیرید.
در بین محتوای نوشتاری خود از تصاویر مرتبط با خود ترجیحا از خدمات و محصولات خود قرار دهید فراموش نکنید هر چه قدر هم که محتوای شما کامل جامع باشد در صورتی که از سایت های دیگر کپی شده باشد بدون شک تاثیری بر سئو نخواهد گذاشت بلکه امکان جریمه شدن از سوی موتور جست و جو را در پی خواهید داشت. برای آموزش رایگان تولید محتوا می توانید از ویدیو های رایگان داخل گوگل استفاده کنید.